FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 26.02.06 17:26
« Bez nadpisu
to PetrT.:V Belgii je opravdu lepsi ubrat :-) , i kdyz nechapu proc maji na tak kvalitnich dalnicich jen "120-tku".Vlastni zkusenost-jednou jsem to "svihal" 160(byl jsem nejak rozdovadenej z Nemecka >:D ) a za par dnu prisla slozenka na nasi Bruselskou adresu a 85eur bylo v haji.Co na to rikala manzelka, nemusim opakovat(auto je evidovane na ni) >:D . -
"-- skrytý --" 26.02.06 15:03
« Cenový rozdíl
To petr Blaha:
taky Tě zdravím.
V době, kdy jsem si koupil párkrát V-Power, byla nafta extrémně drahá. Ale u Shelu měli tu jejich normální (ale také aditivovanou) za 29,90 a V-Power za 33,10 myslím.
To máš 10%, souhlasí. Nyní nevím, ale když u Makra vezmu dobrou průměrnou naftu a naláduju to dvojnásobným množstvím mého osvědčeného aditiva, dostanu se asi o korunu níž než s V-POWER.
Ovšem jednoznačně, když jsem někde mimo a budu potřebovat naftu - V-Power beru, jasnačka.
P.S. Zase jsem byl v Anglii, jezdím přes LUX, tam beru naftu myslím u Totalu. Potom to mastím na Arlon a uhýbám na Charleroi kolem FR hranic, nakonec ne Lille a Eurotunel. Vychází mi to následovně: Před Rozvadovem/Lux/před Eurotunelem/v Anglii ne/zpátky až LUX/za Rozvadovem. Vždy po tankování v LUX cítím značné zlepšení. Také spotřeba - před odjezdem průměr 7,2 l/100km, po příjezdu 6,4 l/100 km. V Německu to ale nešetřím. Až v Belgii uberu. -
"-- skrytý --" 26.02.06 09:08
« V-power diesel
to Lada:Kdyz jsem jezdil casto z Belgie, tak jsem ho tankoval v Nemecku.Bud jsem daval Aral Ultimate Diesel nebo prave V-Power Diesel od Shellu.Jednoznacne tissi chod a podle mne to i lepe tahalo.Pocitoval jsem to hlavne na dalnici v tahlich kopcich v okoli Giesenu.Preci jen se ma 1.6TDCI s splne nalozenym C-maxem v techto kopcich trochu prala a po natankovani techto paliv, to bylo o dost lepsi.Myslim, ze to dokazu docela dobre porovnat, protoze trasu Brusel-Litvinov jsem jezdil kazde tri tydny temer dva roky.Bohuzel v mem okoli je nejblizsi V- power diesel az u pumpy v Usti nad Labem(50km) v Moste a Chomutove jej nezavedli do prodeje :-( , jinak bych ho urcite tankoval.
to PetrT:Jen pro zajimavost, vzpomenes si kolik ten V-power stoji?V Nemecku byl o 10centu drazsi nez klasicka nafta.Diky a zdravim ;-) -
"-- skrytý --" 26.02.06 08:52
« Zkušenosti
Laďo, já mám Shell za rohem, tak jsem neodolal.
Výsledek: hodně dobrý (chod motoru, pružnost) - poznáš to hlavně za studena. Zdálo se že i spotřeba šla dolů...
Ekonomická rozvaha - ne dost dobrý za ty peníze.
Nám teď postavili pumpu i u Makra, držitel Makrokarty má ještě slevu, držitel zlaté Makrokarty dvojnásobnou, takže jsem kapituloval a jezdím do Makra a dávám to svoje/tvoje aditivum.
Výsledek je stejný jako s Shell V-Power Diesel ale výrazně levnější.
Pokud dáváš V-Power Diesel, nedávej svoje aditivum, mohlo by se to poprat... -
« Prasklý píst
Čau DIMe,
asi Tě nepotěším,zatím pořád jezdím >:D a doufám,že už to nebude
jinak. >:D
Od té výměny jsem začal dávat aditivum,no a myslím si že je to poznat
na hlučnosti motoru,je tišší.
Dnes jsem poprvé vyzkoušel natankovat u SCHELL W-POWER Diesel,tak jsem zvědav. :-! Myslím si ,že to bude chtít ale natankovat víckrát aby se to nějak projevilo.
Máte s tímto palivem někdo nějakou zkušenost????
Dík za odpovědi.
Ciao Laďa
........................................… /> Ford Mondeo 96kW - 2002 Ghia s novým pístem a třemi vstřikovači -
"-- skrytý --" 23.02.06 19:11
« Bez nadpisu
Hele auto je jen stroj,cokoliv se ti tam muze podelat.
Ty se asi bojis ze to mas v zaruce co?Oni to na diagnostice nepoznaji,kdyz to pripichnou,ze mas neco menenyho.A kdyztak se to da vratit zase zpet.
Hele ABC ma napsano zaruku na motor?To bych se divil,ze by ti ju uznali,podle me neuznavaji nic.
Dej mi mail,poslu Ti grafik z brzdy,ten kroutak vypada luxusne a i tak je v realu. -
"-- skrytý --" 23.02.06 17:59
« Re: Chiptuning
Hi,
to sportak: no dojmy i zkusenosti mas dobry, zatim mne jeste odrazuje zaruka - ze je jen na RJ a SW - ale co motor, ten taky neco stoji...
ABCTuning nabizel zaruku na motor (jestli jsem ing. Moniku M. dobre pochopil), ale nevim jak bych u nich dopadl - jestli by se nevymlouvali, ze novym SW v RJ to neni, atd atd. Asi by nebyl nikdo, ktery by posoudil, kdo ma pravdu - jeslti je to zmenou SW nebo necim jinym. Prodejce auta by mne vyfakoval ze je to tim SW a prodejce SW by mne fakoval ze je to spatnou naftou:-( -
"-- skrytý --" 23.02.06 17:24
« Bez nadpisu
to maverick: jo jo mam to nafouknuty od nich,v podpisu to mam,protoze je to dobry,jinak bych se s tim nikde nechlubil!.o)Mam to uz delsi dobu a je to fakt zmena!.o)Prijemnej pristup,vsechno mi kolem toho rekl.
Objednavka:
zavolal jsem domluvili jsme se na terminu,prej to bude trvat max. 2 hodky a mel jsem to fertig za hodku.Delal to pres diag zasuvku.
CEna: 7500Kc bez DPH
Zaruka: dostal jsem zaruku na ridici jednotku a upraveny software a ze pokud se mi nebude neco zdat,ze do peti dnu muzu prijet zpatky a nahraje mi tam original.
Znovu,hm asi jo,fakt to jde krasne od spod!.o)
Ja jsem byl pak na brzde znas to duveruj,ale proveruj!.o)Jinak vykon jsem tam hned citil.
dej mi mail a poslu ti grafik!.o)Narust kroutaku je fakt super!.o)
Tak sand se mi tam nic nevysype!.o) -
"-- skrytý --" 23.02.06 14:37
« motory
Seznam budoucich motoru je opravdu lakavy.Myslim ,ze ja zvolim jako dalsi motor rozhodne sestivalec.A k tomu jeste bi ci twin turbo.......to bude masakr, nadhera, proste bomba.
Chiptuning?Nevim.Jesitnost rika jednoznacne ANO.Rozum zase spis NE.Pred Mondeem jsem mel 307 hdi 81kw a dal jsem tam P-box asi ve 40tis km.Jelo to lip,pricemz se dalo jet i s mensi,ale i s vetsi spotrebou.Mel jsem s tim jednoznacne dobrou zkusenost.Je pravda,ze mi to doporucil majitel a sef prodejny Peugeotu pan Kalny na zaklade sve vlastni zkusenosti .Myslim ze to je mistr evropy v rally crosu, nebo tak neco.Mondeo je ale vykonove preci jen dal,ma overboost a urcite neni tolik zkusenosti s chipem na TDCI.A dalsi vec je, ze padne zaruka,pokud se neco zjisti. -
"-- skrytý --" 23.02.06 13:35
« Re: Chiptuning
Hi,
to sportak: podle tveho podpisu vidim, ze mas cipnutou lagunu od xtuning.cz. Chci se te zeptat, jak jsi byl spokojen s touto firmou (mame sidlo kousek od Vel. Mezirici, tak se mi zacina zvedat adrenalin v predstave 132kW:- na 2.2. TDCi). Zajima mne tvoje zkusenost s objednavkou, provedenim, cenou, zarukou, pohledem na vykon a hlavne jestli bys do toho sel znovu. A jestli jde auto po provedeni na brzdu ci jen sdeli "hotovo, mate neskutecne zvednuty vykon:-) -
"-- skrytý --" 23.02.06 08:50
« Bez nadpisu
Ty brdo to je masakr,ty hrubky,hned bych si jel udelat auto u nich!.o(
28 kW,hm jak vyvolavaji kone?:o)
No ja jsem na ne slysel taky par veci,ze treba sednou do fara,delaji jako ze neco a nechaji tam puvodni software a shrabnou prasule,myslim u atmosferickych aut! A reklamace,hm na tu zapomenet.
Jeste me nekdo rikal,ze ani nemaji horkovzdusnou pajku a programator,ze jim to paji nejakej kluk v Brne. -
"-- skrytý --" 23.02.06 07:27
« Chiptuning
Hi,
to flying mondeo: Uvazoval jsem o chiptuningu, dokonce jsem si na strankach abctuning.com nasel, ze u meho milacka mi zvysi vykon na 151kW a 450 Nm (a k tomu jeste overboost:-). CO mne k tomu vedlo - zkusenosti kolegu s TDI vw motory - nizsi spotreba, lepe vyuzitelne nizsi otacky, vyssi vykon,....
Prosel jsem si nejake diskuse, napsal jsem na vyse uvedenou firmu dotaz, jak je to s tim jejich zazrakem, a odpovedela mi jejich specialistka, ing "Monika M." nasledujici:
--------
Zdravim Vas pane,
posilam Vam dle Vaseho zajmu o informace k nacipovani odpoved na Vas dotaz k uprave vaseho vozu stim ze do konce tohoto tydne mame jeste akcni cenu kde je sleva z oficialni ceny 19.900Kc sleva 3000Kc na 16.900Kc, pokud by jste mel cas a zajem o uprave muzeme ji provest i primo u vas jelikoz nasi technici ve vasem okoli budou u nasich partner servisu delat nove vozy a to ve ctvrtek, upravy tedy delame pro salony na nove vozy a tak mame s temito motory velke zkusenosti, uprava u Vaseho vozu trva asi necelou hodinu a jde jen o prehrani noveho softweru a to pres diagnostickou zasuvku tudiz bez mechanickeho zasahu do motoru a vlivu jakkoliv na zivotnost motoru ta je po uprave standartne zachovana a v norme, na upravu navic poskytujeme zaruku ktera je 5. let a vztahuje se jak na motor tak ridici jednotku a za mesic se dela u zakaznika opet bezplatna diagnosticka kontrola kde se vse kontroluje aby to bylo bez zavad a s vasi maximalni spokojenosti, navyseni vykonu je po uprave o 28kW, kroutici moment se zvysi o 85Nm a spotreba klesne po uprave pri stejnem stylu jizdy o -1.2 litru dolu v prumeru, po uprave se dodrzuji jen standartni servisni kontroly a v nicem pak neni zadny problem a nic nejde take poznat, pokud by jste mel jeste nejaky vuz navic na upravu da se udelat sleva jinak pokud by nastal nejaky problem da se kdikoliv po dobu zaruku nahrat tovarni softwer a vratit i plne uhrazenou castku, dekuji a jsem s pratelskym pozdravem a pranim hezkeho a uspesneho dne to vse preje
Ing. Monika M. - zakaznicke centrum
-----------
Po precteni uz jsem nemel duveru k upravam.... -
"-- skrytý --" 22.02.06 21:21
« Buď v klidu, Flying Mondeo a střádej peníze...
...Ford chystá velké věci!!!
- Nové Mondeo:
2,7TDCi s navýšeným výkonem V6, asi twinturbo
2,2TDCi mono turbo min 127 kW 400 Nm
2,2TDCi twinturbo
3,0TDCi místo 2,7TDCi časem
3,6TDCi pro Jaga a LandRovera (RangeRovera)
3,2TDCi 204k pro Transit!!!
4,0 nebo 4,2TDCi pro Lanďáky do USA
Dobrý? Stačí? Šetři, hochu!!! :P -
"-- skrytý --" 22.02.06 21:07
« Re: rozdil 2,2TDCi Euro 3 vs. Euro 4
Tak tos mne docela naštval, předpokládám že budu mít asi Euro 3 a jestli to někomu jezdí ještě líp ........ Je fakt že jsou u 2,2 TDCi uváděny výkony 114kW, ale 360 a 380nM. Už se těším na nové Mondeo, viděl jsem v cizině na letišti časopis o autech a byly tam fotky nového combi, moc se mi to líbilo, doufám že tomu ještě nadupou motor, když těď budou passaty mít 170k, a i ty italský fiaty a alfy mají v dieselu už i 200k. Na německých dálnicích ještě akceptuju když mě udělá meďour nebo bavorák, ale passaty nebo italský káry? To už by bylo moc.
Neuvažoval jste někdo ještě o nějakém chiptuningu? Pak už by to bylo dokonalé, podvozkem se totiž moc aut nechytá. Baví mě když je pozoruju ve zpětným zrcátku na nějaký okresce při 160 v zatáčce, jak se naklání a vlní a hned to krotí aby se udrželi na silnici.......... -
"-- skrytý --" 22.02.06 21:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Cukani, dojezd dle PP
Mno, jasně, v HALE máš velmi slušnou šanci.
Teď se budeš smát. Já s tím svým jezdi asi rok a občas mi to chcíplo. Několikrát mi to parádně ztuhlo v zatáčce, když jsem měl u ksichtu mobil, no paráda. Nikdo nevěděl co s tím.
Po roco mne napadlo zajet do Hale, hned načetli vadný ventil čerpadla a od té doby UTRUM.
Mimochodem, mám stále PRVNÍ software v ŘJ!!! A jeho nectnost je občasné škubnutí na nízké otáčky většinou 5 a 6 tky. Je to v otáčkách, kdy už jsou otáčky příliš nízké, ale spoust lidí tak jezdí - podtáčejí. Lidi, co jezdí normálně si toho ani nevšimnou, do těch otáček se prostě nedostanou. Já se občas přistihnu jak podtáčím, ale kaju se... -
"-- skrytý --" 22.02.06 20:52
« Re: Re: Re: Re: Cukani, dojezd dle PP
V tak nízkých otáčkách se pohybuji jen opravdu při jízdě po parkovišti před nákupákem, nebo při popojíždění mezi přechody pro chodce apod, ale teď to pořád zkouším abych vypozoroval kdy mi to cuká nejvíc, jasně že stačí malinko přidat a táhne to a je po cukání, ale např. v popojíždějící koloně prostě nemůžu jet ani na dvojku, protože to prostě skáče. A taky je mi toho dost líto. Už jsem se domlouval s p. Šircem v HALE, jen co se domluvím s leasingovkou hned to tam vezu. Prostě to není možný aby to člověk jen tak přešel a přizpůsobil se tomu, ať si to Ford vychytá. -
"-- skrytý --" 22.02.06 20:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Cukani, dojezd dle PP
Tak tohle nechápu, jezdím s 2,2 TDCi přesně rok, najel jsem na tom 50tis. km, ale na takovéhle spotřeby jsem se v životě nedostal. PP ukazuje úplné nesmysly, většinou okolo 6,5 l, ale skutečnost je minimálně o 0,5 l vyšší. Je pravda že jezdím dost dálnice a moje běžná cestovní rychlost je těch 160 - 180 na tempomat, pokud mne to zrovna nechytne a nemám chuť se svézt co to dá, ale to je jen minimálně a na chvíli. Tankuju vždy do plna, když se vypne pistole ještě tam obvykle 2 litry natlačím a nuluju si denní počítadlo km, v podstatě se pohybuji okolo 7,5 l a odpovídá to i průměru za ten rok, což je při těch najetých 50 tis. dost přesné. Nejvíc jsem najel s rodinou do Chorvatska, piánko jízda tak při 140-150 po dálnici na tempomat, spotřeba byla okolo 6,5 a dojezd asi 900 km. Prostě mě fascinuje ten zátah co to auto má a bez zbytečného vytáčení, ale asi si to pak něco vezme. Mám kolegy co jezdí na Octáviích a v průměru jsou na 5,5 l, ale jejich jízdu nesnáším, vyloženě to podtáčí a myslím že netrpím jen já když to slyším, ale i ten motor. Mám to služebák a spotřebu mi nikdo nenormuje, takže jsem v pohodě. -
"-- skrytý --" 22.02.06 10:03
« Re: Re: Re: Re: Cukani, dojezd dle PP
Dime, já jsem jel do Anglie s 7,2 (dojez něco přez 800 když jsem tankoval) a přijel jsem s 6,4 (dojezd dost přes 900 při tankování). Když moc nejezdím po Praze, není zima atd, tak tam klidně mám i 5,8 a potom ti to brutálně ukáže i přes 1000 km... :o -
« Re: Re: Re: Cukani, dojezd dle PP
Jinak jsem ale překvapen tím, že jste schopni jet v otáčkách pod 1500 ! Mně je toho motoru vyloženě líto, když někdy přece jen chvilku tam dole sbírá poslední desetiny wattů aby teda jako splnil , co po něm chci :-) A ještě jednu věc : vy tam máte přídavné nádrže ?? Aby mi PP ukazoval dojezd 1000 km, to bych to tam musel přelepit a napsat fixem . Já tam mám při plné nádrži tak 850 max, a to už beru jako dobrou bilanci. Spotřebu to ukazuje tak 6,7 l/100. -
"-- skrytý --" 22.02.06 08:51
« Re: Cukani, dojezd dle PP
S tím lepením na kufr jsou zvlášť dobří také v Luxemburgu. Tudlenc jsem se vracel z Anglie, oni tam maj 130 jenže oni maj prachy (jsou tam banky apod., říkal mi Belgičan, že nové auto co si B kupuje s minimální výbavou, L si kupuje s maximálkou) tak se chovaj na silnicích dost přibližně jako cvoci tady v Č.
Tak se na mne lepil, přede mnou byli další a já jsem mu uhnout nechtěl protože bych byl potom třeba bloklej. Tak se lepil a já jsem ho vybrzdil. Zabralo to jen na chvíli. Zase se lepil, tak jsem ho dost brutálně vybrzdil a najednou zmizel. Koukám do všech zrcátek a vidím ho jak právě odbočuje doprava z dálnice. Prostě blázen. Všude tam v pravém jely náklaďáky, jak se hodlal mezi ně vecpat, to nevím. Jak se po mém vybrždění mezi ně vecpal, to nevím taky, já tam žádnou skulinu neviděl. Jó, samozřejmě mne vyblikal, nebyl to Čech? -
"-- skrytý --" 22.02.06 08:44
« V Praze je blaze
HALE je v Praze ty osobo. Ale já jsem Pražák jako většina ostatních, kteří sem dorazili z Moravy, zdá se že i dost ze Slovenska.
Když jdeš nakoupit do Ultra/Supermarketu, tak si musíš dvakrát protřít oči, jestli jsi se náhodou neožral natolik, že jsi se třeba mezitím v opilosti přesunul k našim východním bratřím... -
"-- skrytý --" 22.02.06 07:59
« Cukani, dojezd dle PP
Hi,
to flying mondeo: cukaturu mam taky, mezi 1.000 - 1.300ot/min ve studenem motoru, po zahrati (10km) vse ok. Ze zacatku zdeseni, ted uz se tomu nepodivuju, trosku pridam a je to. Jeste k pouzitelnosti techto otacek - pouzivam hodne ve meste (dojezdy, kruhace,..), chodci na mne nekdy koukaji jak na kluka co vylezl z autoskoly a jeste neumi s plynem, ale nechce se mi pridavat nebo podrazovat, tak jedu na tu rychlost co tam mam. Behem jizdy jsem nikdy nechcipl ani se mi nerozsvitila zadna kontrolka (jina nez namraza nebo hladove oko).
to jarda.suchy: mne PP po natankovani ukazuje dojezd 1.000 - 1.100, do pulky nadrze ukazuje optimisticke hodnoty, od 200 rychle ubyva. Moc linearni prubeh to neni, na nadrz ujedu lehce nad 900. Dle PP prumerna nyni (za 50k) 5.7, dle tankovani 5.8-6.0. Spotreba mi kolisa podle toho, jak se mi chtelo zrovna ujet nejakemu "zavodnikovi" za mnou, co mi chtel nakouknout do kufru:-)Vzdy staci, kdy mu behem sekund ujedu o desitky metru, pak se vratim na svoji rychlost a on uz da pokoj (hlavne Fabie a OI jsou nepoucitelni...) -
"-- skrytý --" 21.02.06 20:24
« rozdil 2,2TDCi Euro 3 vs. Euro 4
Tak je to jasne - aspon me :-) prakticky porovnano.
Dve kombi TDCi 2.2TDCi jedno vyroba zacatek roku 2005 - Euro3 najeto cca 40tisic, druhe moje 09/2005 Euro4 najeto cca 16tis.
Nekde jsem cetl, ze rozdil mezi Euro3 a Euro4 je minimalni. Z vlastni zkusenosti to nepotvrzuji. Dynamika je u Euro 4 opravdu znatelne lepsi - hlavne pri okamzitem seslapnuti plynu na plno. To same je znat i u treba rozjete 5tky a seslapnuti plynu.
Spotreba: ...psal jsem tu, ze se nemohu dostat na ty vase fantasticke spotreby kolem 5-6litru. Prakticky to bylo v nasem pripade tak, ze jsme vyjizdeli soucasne z Prahy a jeli az do Torina vpodstate spolecne za sebou, az na vyjimku par kilometru a pouze po dalnici. Tankovali jsme na stejnych pumpach a nulovali palubni pocitace spolecne vsechny hodnoty.
Jizda v ramci moznosti na tempomat a podle podminek.
Euro3 pri natankovani plne nadrze ukazovalo dojezd 937km pri prumeru 6,5l
Euro4 pri natankovani plne nadrze ukazovalo dojezd 820km pri prumeru 7,4l
Na dalsi pumpe jsme meli dojezd
Euro3 - 71km - prumer 6,4l
Euro4 - 51km - prumer 7,2l
Z toho me plyne ze zasadni problem je ve vypoctech palubniho pocitace, ktery v pripade Euro3 trosku vic zkresluje prumernou spotrebu a na zaklade ni dojezd.
Pokud si vezmu svoji knihu jizd (opravdu natankovane palivo a najete kilometry) tak je to tak o pul litru vetsi spotreba nez udava pocitac u Euro4.
U druheho auta Euro3 si "stezoval" majitel prave na to, ze se palubnimu pocitaci neda vubec verit - protoze i kdyz jede na plnou nadrz v kuse se zahratym motorem (eliminace spotreby studeneho motoru, mestskeho provozu - atd.), nikdy dojezdovou kilometraz palubniho pocitace po natankovani neujede. V tomto merenem useku ujeto necelych 810km.
Zaver:
Euro3 opravdu udava optimistictejsi hodnoty,aspon tedy v pripade techto nasich aut. Kdyz si vezmu zde udavane pripady,tak to docela odpovida.
Prekvapil me rozdil v dynamice mezi Euro3 a Euro4 ve prospech novejsi verze. -
« Re: Dealeři Ford jsou matláci
Přesně vím, o čem píšeš s tím škubáním. Někdy to neudělalo třeba týden ani jednou, někdy pak hodinu pořád. ........nebyla to ale závada, kterou by šlo nějak nasimulovat. Když se s tím někdo projede , tak většinou zkouší akcelerovat ale těžko pojede někdy dlouze na nízké otáčky. Nicméně přece jen 1250 Otáček je strašně málo, moje 2,2 TDCi tam opravdu netáhne vůbec. Akorát to bylo mnohem více znát v kopci nebo při velkém zatížení. To jsem vždycky těžce nesl, že i přes to, že bych to mohl jen tak lehtat jsem raději podřadil, aby se to tak neprojevovalo......... Měl jsem pocit, že se to zlepšilo po výměně napínacích kladek. Třeba se trošku zadírala a rozhodila tak všemu ostatnímu sandál :-)))
PETR T : S tím DELPHI : Frýdek Místek je taky tak dobrý ??? :-)) -
"-- skrytý --" 21.02.06 10:50
« Dealeři Ford jsou matláci
To Flying Mondeo:
Myslím že musíš navštívit-kontaktovat spol. HALE. Oni jsou zároveň Ford a zároveň DELPHI, tudíž dělají i pro ostatní Fordy široko daleko.
Také mají diagnostiku Delphi, která je jiná a mnohem lepší než Fordova. Navíc ty máš "pěkně" opakovatelné a snadno předveditelné problémy, takže budou vědět v jakém režimu diagnostiku provádět. Když si nebudou vědět rady, mohou požádat o technickou podporu na Delphi. Tam mají rozsáhlou databanku symptomů a řešení problémů. -
« Bez nadpisu
to flying mondeo:
> se najednou rozsvítily všechny kontrolky a motor zhasl, stačilo
> otočit klíček a zase to jelo normálně.
Taky se mi to stalo, ale v dlouhem sjezdu, takze motor ani nechcipnul. Ale byl jsem dost vydesen. Pokud nemas nejaky problem s baterkou apod., tak je pricina ve hvezdach. V mem pripade nemohli nic najit, takze vysledne reseni bylo, ze vytahali vsechny draty a konektory, zkontrolovali a ocistili kontakty a pak pospojovali vse dohromady. Jestli to pomohlo nebo ne, to tezko rict. Zatim jsem najel asi 5000 km od tehle udalosti, coz je dost kratka doba na overeni, ze je to pryc - nicmene zadne problemy jsem od te doby nemel. -
"-- skrytý --" 21.02.06 08:58
« Re: 2 možnosti
Díky za rady, auto je to služební, ještě navíc leasingovky, takže mohu jen přes Ford, ale tam to měli již 2x a vždy mi to vrátili s tím, že závada tam sice je, ale nedokážou ji odhalit. Měli na to dokonce servisního technika přímo do Ford importéra. Ale zkusím to alespoň zkonzultovat dle tvé rady. Měl jsem něco takového i u benzínového Focusu, prostě v tom hrklo, pohasly všechny žárovky včetně rádia v interiéru, ale jelo to s hrozně sníženým výkonem, pak to zas přeskočilo zpět a jelo to normálně. Měnili mi postupně vše včetně škrtící klapky, ISC ventilu atd. Nakonec to byl nějaký senzor na převodovce (?) nebo co, který určoval, zda je auto v pohybu nebo stojí. Auto si někdy za jízdy myslelo že stojí a tak omezilo přísun paliva atd. Bylo to prostě zarezlé, po výměně už to bylo OK. -
"-- skrytý --" 21.02.06 08:50
« Re: Re: Problém s 2,2 TDCi
Dime, ještě k té kontrolce, jak jsem psal minule, asi mi to už také jelo na nouzový režim, prostě to nereagovalo na plynový pedál, dojel jsem ca. 30 km do nejbližšího Ford servisu a nechal běžet motor, aby to mohli zkusit, oni to ale znovu nastartovali a bylo po závadě. Kontrolka ani paměť řídící jednotky však nic nezaznamenaly. -
"-- skrytý --" 21.02.06 08:48
« Re: problém s 2,2 TDCi
Díky za odpověď Dime, je to skutečně 2,2. Je to výroba 2005/01, jak poznám jestli je to EUR 3 nebo EUR 4? Dočetl jsem se, že EUR 4 má novou generaci turba? K tomu škubání motoru, např. dnes ráno jsem jel po městě, to je pořád mezi 2. a 3. rychl. stupněm, nejvíc to škube tak při 1250 otáčkách, tzn. taková velmi pomalá jízda téměř bez plynu, ten plynový pedál je skutečně sešlápnutý jen minimálně, stačí o milimetr přidat aby motor trochu zatáhl a je to dobré, skoro mi to připadá jak kdyby to byla přesně nějaká poloha plynového pedálu. Nejvíc znatelné je to samozřejmě když je motor studený, a přesně jak píšeš, stačí na půl hodiny někde zastavit a potom to dělá zase. Jezdím hodně i zahraničí, takže mám vypozorované, že to sebou cukne i při plynulé jízdě na dálnici, prostě z ničeho nic, třeba při 150km/h na 6. rychl., a to i při jízdě na tempomat, tedy bez vlivu na sešlápnutí plynu. Ale to třeba jen 2 cukne a je to pryč, kdežto při té pomalé jízdě a studeném motoru můžu jet se škubáním téměř nepřetržitě. -
« Re: Problém s 2,2 TDCi
To škubání přesně znám s 2,0 TDCi , ale u 2,2 TDCi nikdy......o to víc mě teď tvá slova vyděsila.....fakt je to 2,2 ??? :-)
Já jsem měl trochu vypozorováno, že ty škuby při jízdě v nízkých otáčkách měly souvislost s teplotou. Když nebyl motor zahřátý a ručička teploměru uprostřed, škubal. Bohužel to nebylo jen na začátku cesty , ale běžně v zimě motor při lehké jízdě zase chladne. Přemýšlel jsem o tom, že tam musí být nějaké čidlo teploty, které upravuje režim motoru, a že když se dostala teplota na takové rozhraní, tak se motor nebyl schopen rozhodnout, jestli už je studený nebo ještě teplý.....:-))) Takový nerozhidný sytič. Nevím, co jinak poradit. Mně to na tom původní 2,0 nikdy nikdo neodstranil. Na druhou stranu nikdy mi to samo nechcíplo ani nepřestalo jet. Maximálně se rozsvítila ta kontrolka a jelo to na velmi omezený výkon. A někdy to nešlo nastartovat a blikala ta kontrolka.........Na podruhé už jo...... -
"-- skrytý --" 20.02.06 18:16
« 2 možnosti
To vypadá buď na:
vadný senzor někde na motoru (stalo se mi, zůstalo to stát, semtam se to dalo nastartovat) víc Ti teď neřeknu
vadný regulační ventil IMV na vysokotlakém čerpadle
pokud můžeš, zajeď si do www.hale.cz, nejlepšího diesel servisu sítě DELPHI Diesel (výrobce vstřikovacího systému), nebo to konzultuj s Ing. Šircem, ten se v tom dobře vyzná -
"-- skrytý --" 20.02.06 17:44
« Problém s 2,2 TDCi
Zdravím všechny příznivce Fordů, pročítal jsem zpětně celé fórum a ze zkušenosti s Fordem Mondeo Ghia 2,2 TDCi musím jasně smést ze stolu veškeré diskuse o tom, které jiné běžné auto má lepší jízdní vlastnosti a motor s brutálnějším zátahem.
Mám ale problém, mám najeto 52tis km, a už od ca. 40 tis. mi to při jízdě se studeným motorem v nízkých otáčkách, jen tak s minimem plynu hrozně cuká a škube, musím vždy přidat, jinak se s tím nedá jet. Již mi to také několikrát samovolně chcíplo na křižovatce. Dokonce se mi stalo na dálnici při rychlosti 160 km/h a plynulé jízdě na 6. rychl. stupeň, že se najednou rozsvítily všechny kontrolky a motor zhasl, stačilo otočit klíček a zase to jelo normálně. Již jsem byl 2x v autorizovaném servisu, ale diagnostika ani auto žádné závady nevykazuje. Ještě asi když jsem měl najeto ca. 20tis. km mi to za deště najednou přestalo jet, auto vůbec nereagovalo na přidání plynu a jen se doplazilo do servisu. Tam to chcípli, znovu nastartovali a jezdilo to zas normálně. Má s tím někdo podobné zkušenosti?
Zdraví Flying Mondeo -
"-- skrytý --" 17.02.06 09:46
« 150/155 koní
Čau Dime,
já jsem vycházel z údajůkteré mám k dispozici, a ty nepocházejí od oficiálního zastoupení Ford. Nicméně to může být verze pro jinou zemi.
Také jsem vycházel z infomací od spřáteleného novináře, kerý nezávisle zjistil o něco lepší chování Euro čtyřky.
Nebuď otrávený, já mám jen 130.
Bly jsem mimo (jaá jesm pořád mimo hi hi) Spotřeba CZ - UK and back - 6,4 l/ 100 km. Německo 110-190, ostatní 120-140.
Zdravím. -
« Re: Re: Kontrolka žhavení
Mě to někdy nechtělo startovat. Vždy zahřátý motor, třeba u pumpy. Auto blikalo kontrolkou a motor nešel natočit. Podruhé už většinou O.K. Pokud to ale udělá za jízdy, připrav se na ta slova, která nechceš slyšet. Jaký máš rok výroby ?? Někdy přece jen novější software na chvíli pomůže........... -
« Kontrolka žhavení
Čau Jenyk,
tak přesně to samé mi to udělalo moje auto.Byl jsem z toho v
pr....... :*) ,zavezl jsem to do FORDU,na diagnostice to ukázalo špatný vstřikovač.Vyměnil se palivový filtr,vyčistila nádrž a měsíc byl klid.
No a po měsíci to začalo znovu, :'-( ,no a zbytek už se dočteš níž. :'-(
Když Ti ta kontrolka žhavení začne blikat,předpokládám že auto ztratí
úplně výkon a přejde do nouzového režimu.Po restartu vše O.K.,tak zkus auto pořádně protáhnout,já jsem měl problém při vyšších otáčkách motoru a když jsem náhle sešlápnul plyn.
Kdy jsi naposled měnil palivový filtr ?
Ciao Laďa -
« Re: spotreba
Měl jsi jet raději ve čtvrtek, to se za Olomoucí před tunelem točila auta jak v kobře 11. Takových dobrých deset otoček v hodinách. To jsem ještě neviděl. Stál jsme na tom mostě, co vede na Potštát, dokud to tam definitivně nezatarasil kamion :-)
A vůbec : trasa Karviná Horažďovice to je moje parketa. Já teda ne až do Karviné...ale zase ještě za Horažďovice......... -
"-- skrytý --" 13.02.06 17:45
« spotreba
Tak v patek jsem jel do Karvine,pekne vecer za snezeni a na snehu,krome dalnice ta byla jen mokra.Spotreba z Horazdovic do Humpolce 4.8 l/100km dle palubniho pocitace.A to jsem vsechny auta a kamiony predjizdel.V Tabore jsem mel dokonce 4,7 ale pak to stouplo az na 5.0 nekde pred Pelhrimovem a pak kleslo na 4.8.A rikam cesta porad po snehu prumer 61km/h ,v podstate dodrzovani rychlostnich limitu. -
« Re: Záruka
Petře T. moje obvyklá připomínka : jak si chceš hlídat naftu ??!! Říkej si co chceš, TDCI 2002 se v našich podmínkách rozblikala kontrolka všem , co jsem měl možnost to s nimi diskutovat. Každý napřed platil za neustálé přeprogramovávání řídící jednotky , pak se šlo na vstřikovače, čerpadla ......mně první dva vstřiky vyměnili už asi po 40 tis km. , pak při 65 tis se to zbouralo znovu..........Opravdu nemám ambice v tom směru, abych žil při každé cestě hlídáním nafty, filtrů, aditiv. Auto má sloužit mně , ne já jemu........ -
« Re: Záruka
Ahoj Petře,
záruka je bohužel na nic, taky jsem měl auto v záruce........Jenže když ti dají do ruky papír ze státní zkušebny, že nafta neodpovídá normě, tak je to tvoje chyba..........Pokud byly chyceny tři vstřikovače :-((
TDCi 2,2 má podle všech dostupných údajů 155 koní !! leda by s opotřebením každý rok 5 ubrali :-)) Já mám r.v. podzim 2004 , takže €3.
To by mě fakt naštvalo, upocených 150 :-))) -
"-- skrytý --" 11.02.06 21:09
« Záruka
Laďo,
tak ta nafta cos ji nabral se nepodepsala na přepadech (zkontrolované jako dobré) ale na tryskách (zjevně přiucpány bordelem).
jestli Tě to uklidní (trochu), teď na to máš (na vstřikovače) 2 letou záruku od výrobce (Delphi).
Ale když si trochu pohlídáš naftu a filtr, musí vydržet vysoko přes 300000 km. Já to zkouším na svém Mondeu, mám přes 110000 a není problém, filtry paliva měněny po 25 tis.
Ale stejně pošilhávám po Toyotě (Lexusu). Hodně mne přitahuje Lexus IS (doufám že bude kombi) a nová RAV4. Aktuální to ale bude asi až za rok. (Do té doby se alespoň vychytají všechny mouchy...)
Ale pozor!!! Nový S-MAX vypadá parádně! Musím ho omrknout.
Aditivum:
Mám dá se říct stejné dojmy jako ty. Teď ho tam zrovna nemám (nafta z Makra) a chod motoru je tvrdý. Ale protože jedu ven (D, LUX, BEL, F, UK), tak mi to tam přimažou (zvemku mám vynikající zkušenosti.) -
« Re: Ojjjj
Čau Petr T.,
takže suma sumárum:
3 ks vstřikovač .................15 000,-Kč vč DPH
píst,těsnění atd. ................17 000,-Kč vč DPH
práce ...............................15 000,-Kč vč DPH
Podotýkám,že veškeré náhradní díly jsou originál,
nezakoupené u autorizovaného servisu,což znamená
cca 50% ceny autorizovaného servisu.
Takže třeba díky Tobě úspora na jednom vstřikovači cca 6 000,-Kč.
Co se týká aditiva,tak osobně si myslím,že to není všelék,ale za tu krátkou dobu co ho používám,tak si myslím že to má něco do sebe.
Ciao Laďa -
"-- skrytý --" 11.02.06 19:06
« Ojjjj
Laďo, co Ti to tam ještě všechno napočítali?
Jinak za málo, jak vidíš, za málo.
Žišmarjá ty značkové servisy jsou nenažraný...
Hlavně neber to aditivum jeko jeden odborník že to z vody udělá naftu >:D
Filtr bych neměnil později než tak po 2/3 předepsané životnosti.
DIM:
jsem našel v naší databázi, že 2,2TDCi Euro4 má 155k a Euro 3 150k. Velmi zajímavé... -
« Re: Aditiva
Čau Lukoborec,
co se týká aditiv,tak nejsem až takový znalec,ale co jsem slyšel,
tak dobré aditivum je Castrol TDA,cena cca 150,-k,jinak performance formula prodává T.A.D.Praha,kupoval jsem ho tam taky,poslali mi ho poštou,cena cca 240,-K bez DPH,stačí na 250 litrů nafty.
Píšeš,že máš auto z dojče,taky ho mam od tamtud dovezené.
Pokud Ti můžu poradit,nech si vyčistit nádrž a vyměň palivový filtr :-! .
Moje auto jezdilo prvních 15 tisíc taky velice dobře,no a potom už
začali problémy. :'-(
Hlavně si dej pozor na naftu kde tankuješ !!! :x
Já si myslím,že veškeré moje problémy jsou od toho natankování.
Jinak Mondeo 96kW - supr auto,velice dobré jízdní vlastnosti. :-!
Před týdnem jsem měl půjčené Subaru Legacy 2,0 benzín,jel jsem Vídeň
a zpět no a nebyl jsem z toho zrovna nadšen.
Takže ať Ti to jezdí a nemáš problémy.
Ciao Laďa
........................................… /> Ford Mondeo TDCi combi 96kW - GHIA -
« Prasklý píst
Čau DIMe,Petr T.,
kouká DIMe,že se nemůžeš dočkat,jak to dopadlo s
prasklým pístem ;-) .Tak auto už mám opravené >:D , cena
opravy 50 litrů :x .
Musel jsem to trochu rozdýchávat,takovou částku jsem nečekal.
Měl jsi DIMe pravdu,nebyl to jenom prasklý píst,musel jsem vyměnit i
3 vstřikovače.Ta zas........ nafta se na nich podepsala.Nechápu jak to,při prvním měření tlaků a přepadu bylo všechno v normě,teď po kompletaci a pístu motor chodil v nízkých otáčkách nepravidelně,tak zkusili vyměnit vstřikovače.No a motor šlape jako hodinky.V pátek jsem jel Mohelnice - Stuttgart a zpět( 1 550 km) s průměrnou spotřebou dle palubního počítače 5,5 l/100km.Je pravdou,že jsem jel max.120 km,cesta byla šílená.Začal jsem teď po opravě dávat aditivim performance formula,mám pocit že ten motor je tišší a lépe tahá,ale je to zatím krátká doba na nějaké závěry,možná je to zatím subjektivní pocit,protože jsem dlouho nejezdil.Uvidím třeba za měsíc.
K té ceně té opravy, :x kdybych to dal do autorizovaného servisu,tak jsem se zastavil tak 80 litrech,třeba cena 1 ks vstřikovače u Fordu je 11 litrů vč.DPH,díky Petrovi T jsem ho sehnal za 4 150,-bez DPH. >:D
Takže Petře dík :-!
Takže DIMe orchestr už hraje,uvidíme jak dlouho. :-!
I když to nerad přiznávám došlo na Tvoje slova,takže beru zpět,že jsi pesimista,tady se hodí výraz realista.
No jsem z toho tak trochu rozladěn,teď nezbývá, než to všechno pomaloučku strávit.
Ciao Laďa
........................................… /> Ford Mondeo TDCi 96kW combi - GHIA -
"-- skrytý --" 09.02.06 13:45
« Aditiva
Zdravim, tak sem precetl celou tuto diskuzi a zaujaly me aditiva. Zatim sem narychlo koupil aditivum od Sheron a subjektivni pocit je, ze se motor trochu zklidnil........... Ta lahvicka ma 500ml a redeni je 1:500, co me zarazilo je cena 114kc(makro), nejaky levny? Je to obstojne aditivum??? Cobyste doporucili??
Vim, ze se tu mluvilo o performance formula, ale to nikde nemuzu sehnat. Benzinky vubec a dyz to zadam do prohlizece na netu, vyplivne mi to naky krmiva :roll: Poradte neco, pls
Jinak, to auti co mam v popisu, je dovezeny z raichu. Musim zaklepat na drevo, zatim slape jako hodinky. Puvodne to byl firemni vuz, ted ma najeto 144t km a opravdu si ho zatim nemuzu vynachvalit(ujeto cca 15t km)
Hodne se tu probira spotreba, ja se vetsinou vlezu do 5,5l/100km pri normalni jizde(nebrzdim provoz ani mu moc neujizdim). Zatim mam rekord, kdyz sem jel z vysociny za 4,4l 100km za necelou hodinu :D -
impaler 07.02.06 15:12
« Re: jízda v limitu a Lipník-NJ
DIMe,
ne vždy je to bohužel tak. Já tam teda jezdím jenom při návštěvě u našich, ale pak zas třeba několikrát v týdnu. Docela se téhle cesty bojím, abych řek pravdu, je děravá jak prase, že mě to jednou málem hodilo ven, ani jsem nedělal nic moc špatně (asi ve stovce).
A když jsem jel v přimrzajícím dešti a za tmy osmdesát, ďobaly do mě kamióny, autobusy, o ostatních nemluvím. Do smíchu mi vůbec nebylo, jenom ta spotřeba byla taky pod pět (měřeno PP s vynulováním na zahřátem motoru). -
« Re: spotreba
jenže když jedu takhle na spotřebu a dynamika jízdy je sicě žádná, ale najednou zjistím,, že tak jezdí 90% včech ostatních aut !! To je mi docela stydno, že musím působit jak děsný prasič s plynem na podlaze, a já přitom ani nevím, že se něco děje.........Z tohoto pohledu je to i docela poučné. Když člověk jede Lipník-Příbor kolem 100, tak se někdy nestačím divit, co tam někteří vyvádějí, aby předjeli. A často poláci......ti nezpomalujou pod 100 ani ve Slavičíně :-( -
"-- skrytý --" 05.02.06 23:24
« spotreba
Cauky vsem.Ted jsem zajel trasu Plzen-Horazdovice se spotrebou 4.8 l na sto dle pocitace.Teplota -8°C bezvetri.Pres obec rychlost do 60km/h tachometrovych,mimo obec max.rychlost asi 115km/h tacho.Snazil jsem se jet opravdu ekonomicky ikdyz jeste by se dalo jet ekonomicteji.Akcelerace vetsinou pozvolna se snahou drzet otacky mezi 1650-2100 ot/min.Silnice prazdna,pocitac mi ukazal prumernou rychlost 62 km/h ale tu jsem nemel vynulovanou a pred tim jsem jezdil po meste asi dvacet kilometru.Jen pripominam ze mam 2,2 tdci euro 3.Mam z te spotreby docela radost.Sice urcite nekdo je schopen jet i za min,treba s jinym motorem ;-) a taky mi je jasny ze kdybych treba v jednom kopci trochu vic pridal tak jsem mel spotrebu taky treba 5,1 :-) .Celkove mi ta jizda prisla jako plazeni.Ale je potreba rici ze jsem jel v podstate podle povolenych rychlosti ci jen o neco mene. :-) Miluji Ford Mondeo :D -
« TDDi
toto vsetko chapem. len ma proste zaraza, ze ani autorizovany seris nie je k tomu schopny zaujat jasne stanovisko!!! keby mi povedali, ze je to tymto a tymto, alebo na to aby sme zistili co presne musime rozobrat hlavu, alebo vyrobcom povoleny rozdiel v tlaku medzi jednolivymi valcami je takyto..., bral by som vsetko. ale to co predvadzaju... :(
vyjadrenia ako skusime rozobrat hlavu a uvidime... mam toho proste uz plne zuby, kazdy sa na tom len odbavi, ale jasny zaver nespravi nikto!
Mám totiž dotaz na Mondeáky .
Mám mondeo model 2004 a zajímá mě, jak vám funguje spouštění oken. Mě funguje vše v pořádku při zapnutém zapalování, ale když vypnu klíčkem motor, tak s oknama nejde pohnout. Když chci zavřít okno před vystoupením, musím pootočit klíček , aby se rozsvítily přístroje . Možná je to zprávně , ale u mnoha jiných vozů fungují okna ještě nějakou dobu po vytažení klíčku ze zapalování.
Budu rád když mi odpovíte jak to funguje Vám , nebo mi dáte typ jak to upravit.