FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  19:42

    « Síra:

    DIMe,
    síra není problém pro auto, ale pro ekologii!!!
    Síra maže!!! Síra mne netrápí. Problém je v tom, že je to důkaz vmíchání LTO nebo TTO do nafty, tato směs je příliš hustá a viskózní a vstřikovací systém to nezvládne (nemusí se porouchat, přestane to prostě jet...)
    Naopak, dnes je problém že se vyrábí nízkosirnaté nafty a ty je třeba při výrobě ŘÁDNĚ aditivovat, Pokud se tak nestane, nebo se nafta přiřeďuje apod kazí, přestane to mazat a čerpadlo/vstřikovače se zadřou.
    Takž co má aditivum dělat:
    - zvýšit mazivost
    - zvýšit cetanové číslo
    - odlučovat/emulgovat určité množství vody (ne 10%!!!)
    - inhibovat systém vstřikování proti korozi
    - zlepšit spalitelnost nafty, zabránit vytvoření karbonových úsad
    BUĎ SI JISTÝ, ŽE KDYŽ DÁŠ KVALITNÍ ADITIVUM, VÝRAZNĚ SNIŽUJEŠ RIZIKO ZÁVADY A DOKONCE SI ZVYŠUJEŠ VÝKON A KROUŤÁK (TEN AŽ O 10%)
    Každá prodávaná nafty by měla tyto přísady obsahovat, pohříchu se však vytrácejí při distribuci (ředění vodou, benzínem, LTO apod.)
    Největší fór dějin bylo předělávání LTO a TTO na naftu (mají jinou barvu tak se nalil sud H2SO4 rozuměj KYSELINY SÍROVÉ do zhruba 1 tanku nafty...)Co to asi může udělat se železem v čerpadlech a vstřikovačích?????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.06  18:40

    « Re: Blbá otázka

    A jak by to asi tak poznalo, že se tankuje ?? Otevřením víčka nádrže ?? Změnou kvality paliva ? Možná........ale to ještě pořád neznamená, že jsi tam nenalil něco závadného předtím.......a hlavně to, že máš v rukou lístek od pumpy na určitou hodinu, která se s hoduje s jakýmsi výpisem nějaké řídící jednotky nějakého auta vůbec nic neznamená. Takových lístků ti u pumpy seženu.........Mě radili právníci, že mám oslovit ČOIku, aby obešli všechny ARALKY, a že pokud najdou závady obecně u více pump ARAL, pak že jakási naděje by mohla být...... no a to mi stačilo a tak jsem se toho rychle zbavil :-).
    Stejně mi nejde do hlavy jedna věc : u mě v té naftě našli zvýšený obsah síry , vody a pevých nečistot...... Co vlastěn to aditivum řeší ?? Tu síru ?? No ale to ji musí na něco přeměnit, protože pochybuju, že by ji přes víčko házelo ven z nádrže.......:-)
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 06.03.06  15:13

    « Blbá otázka

    Blbě se zeptám - neloguje někde ŘJ informaci o tom, kdy se tankovalo? PP tento údaj přece víceméně furt sleduje a okamžitě po tankování má aktuální data z palivoměru. Kdyby se takový záznam pak porovnal s lístkama z pumpy, kde je to většinou na minutu přesně, to by nestačilo? Minimálně jako vyloučení zatajeného tankování ze sousedovy bečky na zahradě? :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.06  12:13

    « Re: Re: Kvalita nafty

    Na záruku nespoléhej, Ford ji neuzná., protože to auto si poškodíš sám tím, že do něj naliješ jiné palivo, než je v návodu a v záručních podmínkách.........No a ten schovaný lístek od pumpy je taky úplně na nic, protože jak dokážeš, že už si nenačerpal něco jiného, že ti tam nezůstalo nějaké svinstvo z minula...........
    Aditiva taky můj servis víceméně zakazuje......
    A co ten vylepšený SHELL Diesel ?? Je to vlestně co ?? Je to už aditivované ?? Není to zase riziko ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  12:06

    « Re: problematická nafta nebo auto?

    to RAFI007: koukám že se ti na tom taky vysypalo co mohlo. Mě hned jak bylo auto nové, vyjel jsem z autosalonu Palace na Spořilově, zadní pravá svítilna nešla vůbec. Pzděi jsem si všiml, že i zadní levá má prohozený blinkr a světlo. V levém byly snad prohozené konektory, prává nebyla nikdy zapojena. To jen jak dělají předprodejní servis. Pravidelně se mi zastavovaly hodiny na palubce, při doteku problikávaly indikátory vyhřívání sedaček, byl tam taktéž špatně nasazený konektor či co, možná když montovali DefendLock, ty plasty okolo ve spojích nesedí jak mají, taky mi tam jde hrozně blbě dvojka když je to studené. CD changer v rádiu někdy odmítá vyndat cédéčka, hlásí že tam žádné nejsou, ale přehrává je, posouvá, mění, další doplnit nechce, prý že je plný, ale vyndat je taky nechce, prý tam žádná nejsou. Asi při 3 opravě přehráli SW v rádiu, zatím to neudělalo, ale zas bych řekl, že to hrozně špatně ladí, jezdím pravidelné trasy a tam kde to dřív hrálo to teď ztrácí příjem. Po této stránce se mi kvalita Fordu zdá být dost ubohá, nebýt toho motoru a jizdních vlastností, už bych do Fordu nešel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  11:58

    « Re: Jízda pod 1.500 ot./min.

    to maverick: že je jízda pod 1500 ot/min. nevhodná byla jen obecná informace nebo rada doplňující tu informaci o špatné naftě, spíš jako indikace co všechno by mohlo způsobit poškození těch vstřikovačů. Prostě jsou to otáčky pro tento motor nevhodné, ale spíš to chápu jako při dlouhodobé jízdě v těchto otáčkách, ne když jednou prostě nepřeřadíš z trojky na dvojku např. na kruháku který projíždíš rovně, to už by byl ten motor dost přecitlivělej....... v podstatě bys nemohl popojíždět v koloně na dvojku na volnoběh apod. Vím, že se mi dost líbilo že u tohoto auta právě není nutnost v každé situaci podřadit, prostě to jelo hladce i pod tyto otáčky, ale asi to holt změním a budu podřazovat častěji. Jinou odbornou radu jsem nedostal
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  11:51

    « Re: Kvalita nafty

    Petře T, díky nějaký odkaz mi poslat můžeš, ale nevím zda to bude možné, auto je leasingovky a mám i jejich tankovací kartu, asi bych to aditivum musel kupovat ze svého a takový blázen zase nejsem, leasingovka má určitě na to auto prodlouženou záruku na 3 roky, takže ať si to mění Ford
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 06.03.06  09:41

    « Ford vs. ostatní

    Petře T., jak si stojí Ford vůči ostatním značkám u vás na přejímce? Kazí se common rail i jiným? Přeci jen se o tom jaksi mluví především v tomto vlákně... Nějaké i podrobnější srovnání?
    Přiznám se, že po posledních příspěvcích jsem dost znervózněl. Jezdím sice na tu tzv. nekvalitní naftu od českého Shellu jen málokdy, ale stejně. Lístky od tankování každopádně schovávám.
    A jak je to s tou zpětnou sledovatelností při výskytu závady? Skutečně se to vysere celkem brzo, nebo jak dlouho může středně vnímavý člověk jezdit s načatým vstřikovačem? Myslím, že cukání by mi rozhodně neuniklo a mazal bych do servisu, ale stejně. Dík za info.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  07:44

    « Statistika

    RAFI007:
    Pokud je počet poruch na vstřikování v západní Evropě 3x nižší než v ČR, co s tím jako Ford a další výrobci mají dělat?
    Mají si snad míchat různé druhy experimentální nafty aby na nich zkoušeli motory?
    To jako kvůli ČR budou objíždět místní pumpy a přizpůsobovat jim motory?
    To si trochu přestřelil, jakkoli v těch ostatních věcech máš kus pravdy a jistě se to může týkat i vstřikování (náběhy výroby apod.)
    Rozhodně to ale takto nemůžeš zobecnit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.06  23:11

    « problematická nafta nebo auto?

    Nemáte pocit, že výmluvy na problémy nafty jsou spíše zástěrka problémů výrobce,který vychází při výrobě z teoretických předpokladů a nezajímá ho reálný život.Já používal naftu OMV,SHELL..Vstřiky odešlý do 60.000km,po 120.000km vyměněné fungují.Proč bych měl používat nějaké aditiva,měl jsem 4 diesely a zatím jsem to nepotřeboval a výrobce to v návodu nepíše.Nyní mám vyměněné 4 rezivé dveře, rozežral je tmel.???Po výměně řídíci jednotky auto funguje i s tempomatem a ESP,tekoucí nádrž po výměně je už OK,silenblok,který odpadl po 2000 km vydržel po výměne víc jak 100.000km,hadice turba, které odpadly 2xdo 10.OOOkm drží,rezivý výfuk po cca 1.5 roku po odstranění 2 vrstev rezivého plechu a nastříkání zinkem doposud drží(dle FORDU je to normální),auto po nahrání asi 8 SW už s tempomatem v zimě necuká pod 60 km,plasty pod ovládačí oken, kterým slezl nastřik po roce po výměně vydržely již dva roky,el. motorek sedadla vydržel dva roky,nový snad vydrží víc,brzdy jsou divné,ale pokud nejezdíte jiným autem, tak si zvyknete,doběh stěrače po cca 20s a zvýšený volnoběh je debilita programátora, který hledí jen z okna a nemá řidičák.Na hukot okolo oken nad 130 km se dá taky zvyknout.Jinak s novým sw jezdi i okolo 1200 otáčekProstě smůla,jinek pokud vše funguje, tak je to auto v TDCi a kombi výtečný pracant.Mít ho ale jen na okrasu, tak se z těchto technologických vad asi zblázním po pár měsících.Vidím, že i s TDCi 2.2 FORD experimentuje nadále se zákazníky.Přeji dobré nervy.
    TDCi GHIA KOMBI 06-2002
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.06  18:06

    « Jízda pod 1.500 ot./min.

    Hi,
    mám jeden dotaz. Jak jsem si dočetl info od flying mondeo o vyřešení problémů s cukáním, tak mne zaujala věta "...Asi to nechce se dostávat pod 1500 otáček, tam mu to asi moc nesvědčí". Proč to motoru nesvědčí? Někdy jezdím pod tyto otáčky, hlavně při jízdě ve městě nebo v kolonách. Co se může motoru stát? Máš nějaké info z HALE? U svého prodejce jsem se ptal, ale ti vědí tak málo jako já.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.06  09:34

    « Kvalita nafty

    To Flying Mondeo:
    víš, lidi se strašně štětí (jako Ty), že nebrali špatnou naftu atd.
    Faktem je, že v ČR je prostě celkově nedostatečně kvalitní nafta. Není to způsobeno výrobcem ale distribucí. A k tomu ještě dvě období se zvláště zvýšeným rizikem:
    duben-červen...přechod na letní naftu
    září-listopad...přechod na zimní naftu
    Tehdy se statisticky zvyšují počty poruch na vstřikovacím zařízení.
    Chorvatsko: samozřejmě katastrofa - tam jsi to asi načnul. Do těchto zemí je prostě nutno brát si aditivum.
    Proč jeden vstřikovač: vstřikovače jsou vyrobeny každý jako originál s určitým rozpětím jejich charakteristik. Tento vstřikovač byl možná vyroben na minimálním limitu a potom dostal zabrat...
    Já Ti skutečně doporučuji čas od času nevěřit čerpačkám a dát si svoje vlastní aditivum (natankovat u pumpy s velkým odběrem, jako je Globus nebo Makro a přidat řádnou dávku aditiva) - dobré by mělo mít kombinovaný okamžitý/konzervační/inhibiční účinek - takže by jako motor/vstřikovací systém měl být ošetřen na nějaký čas dopředu. Pokud bys měl zájem, mohu Ti poslat v angličtině něco o dvou aditivech co znám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.03.06  22:08

    « Re: Mám rád slovo vstřikovač common rail

    tak konečně je cukání vyřešeno, v HALE si s tím poradili, diagnostika jim nic neukázala, tak to rozebrali, vyndali vstřikovače a dali je na testovací přístroj a jeden byl vadný. Pravděpodobně se trochu přidíral a proto studený motor po nastartování dost cukal, jakoby kopal, a při jízdě s nízkýma otáčkama nešel pravidelně. Údajně se mohl přidírat i za normální jízdy, což by vysvětlovalo občasné cuknutí motoru třeba při 150 km/h. Pokud nedá dostatek paliva nebo vůbec do válce, údajně na pár milisekund vyletí tlaky ve válci a i když se to ihned zase rozběhne, řídící jednotka neví vo co gou a zastavuje motor (proto mi to chcíplo na dálnici a rozsvítily se všechny kontrolky). Když jsem se ptal jak se taková věc se vstřikovačem stane, prý mohu být rád, že to nebyly všechny 4, to by pak Ford na záruku neuznal, prý jasně nekvalitní palivo, což by mě ale pěkně nasralo, jelikož mám Euro Shell kartu a jinde neberu. No snad jedině v Chorvatsku v září na dovolené, nějaké místní pumpa v Trogiru, ale jakto že odešel jen jeden? Prý když natankuji nekvalitní naftu, motor se zastaví už po 20 km a je hotovo. Jak ale může odejít jen jeden ks ze čtyř? A jak je taky možné že funguje tolik takových těch měnších benzinek, kdo tam teda tu naftu kupuje a nemá s tím problémy?
    Motor teď jde nádherně pravidelně, je krásně tichý, před tím jsem tam přeci jen při akceleraci měl takové místo, kdy to trochu zaklapalo a ozval se charakteristický zvuk dieselového traktoru, tak na 1-2 vteřiny, než to nabralo otáčky. Teď je to úplně tiché, bez jakéhokoliv pazvuku a nádherně to táhne, hned jsem to z Prahy projel do Plzně a zpět do Hradce Král., je to nádhera jak to jede úplně hladce. Asi to nechce se dostávat pod 1500 otáček, tam mu to asi moc nesvědčí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.03.06  17:45

    « Mám rád slovo vstřikovač common rail

    To DIM:
    já je mám moc rád. Musím se tak nějak přiznat, že na tom trochu profituji...já vím jsem sketa...
    V krátkém termínu jsme měnili asi 24 vstřikovačů, potom to zcela usnulo...už to vím jistě, byly to Eurotrojky, ne Euročtyřky...ty zatím neměly nejmenší problém.
    Nepřidáš si přece jen aditivum? >:D :P :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.03.06  10:50

    « Re: Žárovky..

    PETR T : Co velmi málo ??
    To cukání jsem měl na tom původním dvoulitru od samého začátku !!!!!
    Vstřikovač ?? To slovo nesnáším:-)
    Problémy při náběhu 2,2 €III ?? Náběh je od kdy do kdy...........?? :-(
    Já už nechci v životě slyšet pojem vstřikovač, nenávidím vstřikovač :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.03.06  07:36

    « Žárovky..

    To Flying Mondeo:
    ...se měněj fakt dobře...
    vstřikovač...
    jó byly tam nějaké počáteční problémy se vstřikovači po náběhu Euro 3 2,2 TDCi, nyní myslím vyřešeno
    Při Tvém stylu jízdy plyn-brzda by si vstřikovací systém Tvého auta zasloužil min. velmi kvalitní palivo, nebo dobré aditivum. Vše se opotřebovává úměrně zatěžování a Ty to zjevně zatěžuješ dosti... Zatím jsi odhalil (možná) slabá místa (v garanci), později by tě to mohlo stát nějaké peníze (zeptej se Ladi, vyskytuje se tu někde se svým pístem...)
    DIM: klíd chlape, ve srovnání s 2,0TDCi 5 kvaltem jen velmi málo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.06  22:43

    « Re: Re: výměna žárovek

    Výměna klasických žárovek je u Mondea těžká pohoda, sice rozebereš celý čumák, ale naštěstí asi třemi pohyby a stejně to i složíš. A xenony mají vydržet tak 150 000, to se asi nebude měnit každý měsíc >:D ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.06  21:12

    « Re: výměna žárovek

    ještě obdiv Maverickovi za tu výměnu žárovek, po zkušenostech s focusem se vůbec nedvažuji pomyslet na výměnu u mondea, to je to fakt o tolik lepší? naštěstí xenony se prý stejně nedají měnit svépomocí amusí se s tím do servisu...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.06  21:08

    « Re: Re: dotaz

    no ještě stále nevím co s tím cukáním, naštěstí jim to dělalo taky když to projížděli, zatím prý jeden vadný vstříkovač či co, nouzově jezdím náhradním focusem, stará herka, doufám že zítra už dostanu zpět to svý žihadlo, pak dám vědět......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.06  21:05

    « Re: Pneu Goodyear

    mám to obuté na UG 6 a je to špica, i na Focusu jsem dřív jezdil na UG 3 a do ničeho jiného bych nešel. Leasingovka mi to i na zimu obula na sadu hliníkáčů takže mám 2 sady, ale jakmile je břečka nebo se někde hrabu ve sněhu, hrozně se v tom drží sníh a nebo když auto stojí a je takové to mrznoucí mrholení, usadí se mezi paprsky led a pak se s tím vůbec nedá jezdit, rozklepe to celý auto, minule jsem normálně na dálnici v hustý chumelenici zastavil, protože jsem myslel že snad musím jet po prázdým kole, ne jen jsem z toho vyšťoural led a pod tím pěknou vrstvu písečku a bylo to zas OK, ale hliníkáče na zimu si příště rozmyslím, s plechem se mi tohle nikdy nestávalo, teď už to mám druhou zimu a pokaždý s tím mám tyhle problémy, chce to ty kola dost často vystříkat proudem vody, ale ne všechny pumpy mají v zimě venku vysokotlak a když s tím člověk jede na hory a projede sněhem, tak by to musel čistit furt.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.06  13:48

    « Re: dotaz

    Tak to máš štěstí, že jdu právě kolem !! :-) Jezdil jsem tři roky s 2,0 TDCi a teď mám 2,2 €III. Oba motory jsou do 1 500 v podstatě nepoužitelné....nicméně 2,2 je přece jen velmi výrazně živější. Na čtyřku jsem 50 km/h s 2,0 nejezdil. s 2,2 v pohodě, je to právě tak na tom rozhraní nástupu motoru............. Zkrátka rozdíl mezi 2,0 a 2,2 je dole obrovský ale zase moc nízko se nesmí ani s jedním. Euro IV je na tom údajně zase lépe........
  • « 00 Reagovat !

    foto Arnold-Hackel

    Arnold Hackel 02.03.06  13:30

    « dotaz

    letmo tady čtu cosi o cukání- tak mě něco napadlo: Mám TDCI 96kw,5 kvalt, 03. Asi do 1500ot je to taková hluchota- že sem to ještě v ničem nezažil :!: Když sem to koupil tak to vypadalo že si zvopáknu autoškolu. Jak je na tom ta 2.2 ? Slyšel sem že taky žádná sláva...
    Docela mě to štve protože přes město taky občas musím projet ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.03.06  11:59

    « Pneu Goodyear

    Ja mam jeste starsi UG 3, na snehu prima, ale kdyz je moc vody, tak to neni ono.
    Co se tyce dodatecneho setreni, tak si pamatuju, ze kdysi jsem neco takoveho chtel (kdyz to auta jeste bezne nemela). Jenze to clovek netusil vsechny vedlejsi efekty.
    Jinak v zime taky jezdim na plechacich, a co?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.06  11:17

    « Re: Tady je supr mondeo s navigací

    Hi,
    to kublaj: Ze by reklama uz i v tomto vlaknu?....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.06  10:43

    « Tady je supr mondeo s navigací

  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.06  10:08

    « Re: Re: Re: Re: Cukani motoru

    Kolem 1700 by to ale cukat nemělo !!!!
    To rozetření slaného filmu po čistém skle je asi výsledek nátlaku loby výrobců ostřikovacíh kapalin........ Octávia II to má taky..... :-)
    SAVA nebyla špatná, ale možná přece jen trochu měkká pro tak těžké auto. Teď mám nový Good Year,UG 6...... Úžasný záběr na sněhu, vyjedu všude.....jen se mi zdá, že nějak rychle vpředu ubývá :-))
    Na plechu jezdím v zimě, nechce se mi pořád přezouvat.........
    PP nekontroluju, v podstatě stejně jinak jezdit nebudu. Dojezd někdy sleduju, zatím mě údaj nezklamal.
    Už mi fungují i parkovací senzory !!!!!!!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.06  21:05

    « Re: Re: Re: Cukani motoru

    Čau DIMe,
    ja jsem se zatím s žádným cukáním u 2,0 l nesetkal.
    Jedině kdy mi to cuká,tak to když jedu na pětku a otáčky mám
    zhruba kolem 1700.To bude asi tím novým pístem a vstřikovači. >:D
    Pak mi ještě cukají nervy,když pustím stěrače,ostříkám přední okno a
    báječná funkce zpožděného setření skla mi to opět rozmázne tak,že zase vidím *. >:-[]
    DIMe ty jezdíš na plechu?To ti není stydno, jak takové krásné auto
    můžeš zprznit poklicemi! >:D >:D
    Jak jsi spokojený s gumou SAVA.Taky jsem o ní uvažoval,ale nakonec jsem dal přednost PIRELLI-SOTTOZERO a jsem s ním max spokojen. 8)
    Co se týká PP,tak jsem si kontroloval spotřebu vlastnoručně,a sešel jsem se se stejným výsledkem spotřeby jako PP.
    Teploměr si myslím,že mi proměřuje zhruba o 2 stupně víc.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.06  15:42

    « Re: Re: Cukani motoru

    Díru jsem trefil při návratu z Rakouska 20 km před domovem, auto plné, na zadním sedadle spící dítě......no i když bylo jasné , že je zle, tak jsem dojel až k domu.........Guma byla skoro prázdná, plecháč promáčklý na vyhození, poklice odlomená.....ale ta guma ( Sava ) to přežila !!!!!!
    Zase se mi stalo, že jsem měl zpátečku místo jedničky :-((( Já si tam snad nechám namontovat tu pojistku !!! :-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.06  14:37

    « Re: Cukani motoru

    Hi,
    to flying mondeo: Taky jsem zvedavej, jestli dostanes konkretni odpoved. Jeste se zeptam kolegu, co maji 2.2 s EuroIV a 2.0 TDCi (nevim jakou Euro normu plni, ale auto je stare 14 dni), jake maji oni poznatky.
    Jeste se pridam s novou zkusenosti - vymenil jsem si H7 i H1 za Philips Blue Vision (nemam xenony, jen halogen-vybral jsem dle nazoru z jinych diskusi) a nepozoruju zadne vyrazne zmeny, spise se mi zda, ze kuzel svetla je uzsi a sviti mene daleko. Ale zatim z toho nedelam zavery, pri nejblizsi garancce si necham seridit svetlomety a uvidim jestli jsem neudelal chybu pri montazi (i kdyz vymena zarovek mne nadchla - oproti Focusu I, ktereho jsem mel drive, tak je to klidna a pohodova zalezitost).
    Taky se ted casto nasiram pri cestovani kvalitou vozovek - pred tydnem jsem trefil v noci diru tak nestastne, ze se mi udelala velka boule na predni gume a musel jsem objednat novou (205/50/R17-Michelin Pilot Alpin, 5,5k bez DPH:-( Jeste ze to neodnesl litak. A v radiu stale slysim, ze nejsou penize-ty co byly na letosek na opravu silnic, tak uz vysolili. No horor.
    A uplne nakonec mala poznamka-prevazel jsem vcera slozenou loznici z IKEA - a do nakladoveho prostoru se slozenymi zadnimi operaky, po prisunuti predniho sedadla blize k volantu (merim 176) jsem nalozil krabice co mely 201 cm a jeste zavrel kufr (bez mrizky N1). Parada (aspon neco vzhledem k vyse uvedenemu)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.06  09:52

    « Re: Cukání motoru 2,2 TDCi

    Tak na to jsem fakt zvědavý, nezapomeň to sem potom dát........ale není to problém 2,2 TDCi, mě to naopak dělal jen ten předchozí dvoulitr.......teď ani náznakem .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  16:03

    « Cukání motoru 2,2 TDCi

    ještě zpráva pro DIMa, Mavericka a Petra T.
    auto mám od včerejška v HALE, evidentně jsem nepřijel s neobvyklou závadou, již tam toho prý na 2,2 řešili dost, ale docela mě znervóznil i p. Širc, když mi řekl že to budou muset projíždět a hledat závadu tím že to budou zkoušet simulovat za jízdy, prý jim ani jejich diagnostické přístroje nedokáží simulovat provoz studeného motoru, no jsem zvědav jestli a na co přijdou, dám pak vědět
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  15:23

    « Bez nadpisu

    flying mondeo: no zrovna zadni okno mi zustava celkem ciste (5dv). A co se tyce zrcatek - ja proste nemam rad, kdyz nemam rozhled -> staci kdyz pak potrebuju trochu klickovat ve meste ci po ceste v noci zajet do nasi uzke garaze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  15:17

    « Bez nadpisu

    impaler: kdyz obvykle prijedu na dyl do nesneznych kraju (NL), tak rovnou auto ostrikam od te hnusne solne kase a pak ho mam zas chvili OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  15:17

    « Re: údaje z PP

    to jsem už psal, že PP značně podhodnocuje průměrnou spotřebu a dojezd, taky tak o 0,5 lt.
    re: špinavá okna a zrcátka .............. do zrcátek nekoukám, protože za mnou se jen těžko někdo udrží........ sleduju jen ty co předjíždím, takže zadní okno vůbec nemyju
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  15:13

    « Re: 70 tkm destičky

    hned při první prohlídce na 20 tis. mi na mém 2,2 TDCi měnili jak kotouče tak destičky na předku, šíleně to při brždění vibrovalo, začalo to už na nějakých 12 tis. km a pořád se to zhoršovalo až se s tím skoro nedalo jezdit. V servisu to bez mrknutí vyměnili, šlo to na leasingovku takže proč ne, ale když jsem se na to ptal servisního technika tak mi řekl, že s tím asi moc brzdím.......? Tak jsem se mu vysmál, snad je to auto dělané i na vyšší rychlosti a ty brzdy tomu musí být přizpůsobeny. Buď to bylo rozhozené už z výroby, anebo jsem to někde musel zadupnout a vlítnout do kaluže nebo co (říká se že když se kotouče rozžhaví tak mají tendenci se zvlnit a při prudkém zchlazení se zkřiví...?). Teď mám na těch vyměněných nějakých 32 tis km a úplně v pohodě
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.02.06  14:51

    « Mno

    Takže pánové to potvrdili, že za to může trochu sůl :-) a trochu Ford. :-( Boční okno, jakož i zbytek káry, jsem měl po víkendu jak ze soli.
    Zkusím drahou vodičku do stříkaček a uvidíme. Tady v B ale zase není sníh, tedy ani sůl, vše bude zase asi kou-kej.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  14:42

    « Bez nadpisu

    PP mi ukazuje teplotu spravne, ale spotrebu podhodnocuje tak o 0.4-0.5l.
    Vic nez sterace (ktere mi funguji OK) mi vadi, jak se zapraska soli okno ridice/spolujezdce, takze je mizerny vyhled do bocnich zrcatek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  14:14

    « Re: Venkovní teplota na PP

    stěrače tam mám rok, tj. 52 tis. km a je pravda že když jedu s kolegovou Octávií II tak ta stírá líp, zatímco mě když je břečka tak to nechává bílé šmouhy a nejde to ani ostříkat, jako by to ten stěrač v tom místě prostě vynechával
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  14:13

    « Re: Venkovní teplota na PP

    no, nějakou dobu jsem forum nesledoval, a mezitím se tu rozvinula debata na různá témata
    - PP teploměr mi pokaždé ukazuje tak o 2 až 3 stupně více než všechny venkovní teploměry na budovách, benzínkách, dálnicích apod.
    - po zastavení jde teplota vždy nahoru tak o 2 stupně, jakmile se zase rozjedu tak to opět spadne, asi to mají blbě umístěné, nejspíš moc blízko motoru
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  13:22

    « Re:

    Já měl na autě ty původní (je vidět konstrukce ramének) a nechal je vyměnit za nové, jen jedno jakoby gumové raménko. Když odhlédnu od toho, že ty původní stíraly blbě, protože byly staré, tak je to všechno na jedno kopyto. Jen ty nové o hodně lépe vypadají... >:D . A rád bych potkal toho génia, který vymyslel automatické stěrače a ten zpožděný výkyv na setření. Něco bych mu řekl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  13:17

    « Re:

    Já mám s těmi aero stírátky velmi dobré zkušenosti......v čem vidíš ten " trest " ?? Já jsem naopak v zimě nenáviděl ten mechanismus zasolených a přidřených vahadel a nýtků..... Gumičky sice namrzají taky, ale to dělá i manželčina Fabka.........
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  12:35

    « Bez nadpisu

    Co mi na mych 3 roky starych steracich ale vadi je, kdyz potrebuju setrit jen malo mokre okno. Kdyz na neco takoveho dojde na dalnici pri rychlosti nad 140 km/h, tak ty sterace tak slabe vrzou/piskaji. Uz je asi taky budu muset vymenit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  12:34

    « Sterace?

    No zasnu, co mate za problemy se steraci. Ja mam jeste originalni (3 roky stare) a stiraji dobre, i kdyz v ted v zime se musi dost strikat, aby sla sul pryc. Pokud mi na skle neco nechavaji, tak to obcas byva takovy leskly mikropotah/film z neceho z ostrikovaci kapaliny (neprijemne pri protijedoucich autech). Ale to muze byt kapalinou, protoze ted jsem treba omylem koupil nejakou drahou Shell ostrikovaci kapalinu a po tom filmu ani pamatky.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.02.06  11:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stěrače

    Jo jo, to už jsem taky chtěl napsat, že mě ten kamarád zase odvezl za týden dva a půl tisíce kiláků a ani necekl...:). Moc hodnej a pracovitej, tak by nemusel chodit se špinavým ksichtem, ne? :)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.02.06  11:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Stěrače

    Aspoň se potvrzuje, že si nevymýšlím, ať už je to princip všeomíra, nebo lajdáctví u Forda. Tipuju ten přítlak, určitě hraje roli taky sklon okna a podobně. Je tu teda někdo, kdo vůbec nemá problém, ať padají třeba ..... ? :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  11:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Stěrače

    ... plocha je urcite vetsi, ale spis si myslim, ze je to taky mozna sklonem toho predniho skla. U Octavie je vice vzprimenejsi a na vysku kratsi. Uvidime?
    to DIM: jestli mas stirace ty celogumove aero co pouziva nova Octavie nebo stary i novy Passat, tak to je asi jedina obrovska, alespon pro me, bolest techto aut. To nejsou stirace to je trest. I kdyz jak jsem rikal, na Mondeu podle tebe se mohou chovat daleko lepe - zajimave. A jestli mas porovnani, jsou ty gumove lepsi nez orig. Mondeo stirace nebo ne?
    Resime tu jinak opravdu tresnicky na dortu u jinak velice dobreho auta. Jestli to neni tim, ze Mondeo si koupi pouze opravdovi "fajnsmekr", ktery pozna kazdicky nedostatek :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  11:12

    « Re: Re: Re: Re: Stěrače

    .....a není to taky plochou toho skla ?? Zdá se mi větší.......... Zaměnit s Octávií by to asi mělo jít ........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  10:48

    « Re: Re: Re: Stěrače

    Ted jsem dorazil do Jablonce (roztava po silnicich snih a na predni okno od predemnou jedoucich aut se delaji takove ty sede solne zaschle kapicky) - takze jsem stiral a ostrikoval porad - vzal jsem si z firmy starou Octavii a stirace stiraji jak maji, ostriknu setrou a je cisto. Musi to byt pritlakem tech stiracu nebo ramen - kouknu se jestli nelze vymenit stirac Octavia za Mondeo - pokud to nepomuze tak jsou v tom ty ramena a tam mame smulu.
    Jinak teplotni zpozdeni u PP je urcite na miste, ale ne v ramci minut, ale v ramci sekund. I kdyz kdo vi jake cidlo cte teplotu pro ukazatel PP a jake pro motor!!! Ale jak znam automobilky, dalsi teplotni cidlo, dalsi 0,5€ navic, coz je zbytecne :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  10:25

    « Re: Re: Stěrače

    Já jsem vyměnil stěrače za takové ty gumové, bez těch vahadélek . Mám je tam už druhou zimu pořád ty stejné. Za mokra bez problémů, nevržou ...........Ale v těchto slaných dnech je to taky peklo, nejvíce mě vždycky naštve ten jeden dodatečný stěr, který spolehlivě rozmaže schnoucí slaný film.......jediný recept je to opravdu pořádně zkropit ostřikovači a tu sůl umýt. Jenže když má člověk i ostřikovače světel, tak to to aby to modré smradlavé kupoval furt :-).
    Taky někdy raději neostřikuji a snažím se to přetřít jen tím pohybem páčky dolů. Tam je zajímavé, že když to držím delší dobu, pak to někdy zastaví úplně někde jinde, než má :-))
    Setrvačnost toho venkovního teploměru je asi dána polohou toho čidla. Kde ale přesně je , to fakt nevím.
    Co to jsou stěrače DENSO ????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  10:02

    « Re: Stěrače

    Velký auto, velký vokno, velká špína. Taky stříkám jak mourovatej a podle mne to stírá stejně jako u jiných aut. Ty nové stěrače to setřou dobře, když je mokré okno, jinak tam něco nechají. To je asi dané principem a nic s tím neuděláš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  10:01

    « Petr.T : Díky

    Díky za informace,
    ale asi jsem se neměl ptát. Díky tvým informacím jsem se zabořil do internetu hledajíc další podrobnosti. Teď z toho mám zamotanou šišku, jeden výrobce pomlouvá druhého. Navíc jsem zjistil,že Militec, který jsem nalil do oleje mi určitě zničí motor,ach jo. Na čerpačkách také není všechno, jak jsem se naivně domníval.Všichni po nás jen chtějí naše peníze,ale jest to sebranka.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.02.06  10:00

    « Venkovní teplota na PP

    To znám, rozdíl směrem nahoru vzniká i při odstavení auta na parkovišti - napadlo mě, že to bude teplem motoru, jindy možná i od auta přede mnou.
    Teploměr má určitě takové nastavení (pomalý nástup jiné naměřené hodnoty, určitě se to nějak pěkně odborně jmenuje), aby to pak neskákalo na každém semaforu a podobně - prostě to chvíli trvá, ale pak to aspoň plus mínus ukazuje, co je venku. Rychloběžka tady rozhodně není cílem, ne? :)
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.02.06  09:46

    « Stěrače

    Já teda mám problém, nechávají přede mnou stopu, kdykoli to není úplně čistý déšť. I tak je to trochu vidět, včera jsem byl v myčce a dnes na to čisté okno jen pršelo. Stejně to tam je. Koupil jsem přitom naivně nové za tisíc korun, takové ty super aerodynamické, hrozně je vychvalovali, a jsou stejně na * jako ty původní.
    Jakmile je to plískanice se sněhem, solí a podobně, dělá mi to v podstatě takový mléčný sklo >:-[] Zkouším různý náplně do ostřikovačů, jednu už jsem usvědčil, ale i ostatní mají do ideálu daleko. Mám snad kupovat něco jiného než pět litrů modré vody na pumpě za pár stovek? Samozřejmě stěrače průběžně čistím, ostřikuju jak * a vzpomínám a vzpomínám, v jakém jiném autě byl takový problém, a vzpomenout si nemůžu. Vypadá to jako prkotina, ale začíná mě to fakt iritovat.
    Jak sem psal, auto je výroba 11/2004, do provozu ale až 7/2005, teď má 22500 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  21:28

    « Re:

    jarda.suchy1: co tě trápí se stěrači? Já nechal původní vyměnit za ty nové po 30 000 a pohoda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  21:21

    « Kde DENSO

    Jarda.Suchy1:
    V Autobenexu už dělají spoustu produktů Denso, chtěj pana Tomáše Huliciuse (hulicius@autobenex.cz)
    nebo Autodíly Japan v Brně (pan Janda, autodilyjapan@volny.cz)
    nebo dovozce TAD Praha (tadpraha@tiscali.cz)
    ceny jsou o chlup vyšší než u konkurence (Denso = kvalita...)
    nakonec japonec >:D
    Ford do nového Transita MY2006 montuje DENSO místo Bosche a Delphi
    :D nakonec japonec dyť to říkám...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  20:43

    « Re: Stěrače

    :-) a nejakej odkaz kde a zakolik je koupit by nebyl - podle meho je opravdu problem jen s odzkousenim na danem aute dane znacky - jiz zkusenost od jinych vyrobcu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  20:30

    « Stěrače

    To Jarda.Suchy1:
    Já používám jak jinak stěrače Denso a jsou dobré (i bez aerodynamických náběhů). Tiché a vydrží.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  20:08

    « Bez nadpisu

    - rozdil mezi Shell Diesel Extra a Shell V-Power Diesel je pri zahratem motoru nerozeznatelny - jedine pri startu a studenem motoru je znat spis subjektivne rozdil ve prospech V-Power - jina paliva skoro vubec netankuji abych mohl srovnavat.
    - pokles teploty motoru je i u 2,2 TDCi. Hlavne kdyz jsem projizdel prusmyk v alpach po cca 6hodinach jizdy po dalnici - ten pokles byl po cca 3minutach sjizdeni bez vetsi akcelerace az skoro k te 60stupnove hranici (teplota venku podle PP cca -5 az -10)
    - stirece - neresil nekdo z vas vymenu orig. za jine? Treba ze stare Octavie, kde funguji perfektne na rozdil od tech nsmyslnych "gumaku" u nove Octavie. U Mondea nejsou na stiracich takove ty aerodynamicke nabehy jako u stare Octavie - pujde to?
    - pozor!!! - jestli nekdo parkujete auto ve vyhrate garazi, tak jste si jiste vsimli, ze pokud je oproti venku rozdil teploty treba 20 - 25 stupnu - tak v mem pripade ukazuje teplomer jeste po ujeti cca 10minut nesmyslnou teplotu - venku mrzne a PP ukazuje jeste + 6 stupnu - hodne dlouhe vyrovnavani teplot - palubi pocitac - je hodne strohy a jeste k tomu pekne keca - jak jsem uvedl jiz v drivejsim prispevku - opravdova spotreba vs. spotreba ukazana na PP.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  19:11

    « Re: Poraďte aditiva

    Aditiva:
    já znám 2 - jedno od Stanadyne (Performance Formula) a jedno od Delphi (teprve se začne prodávat).
    Liší se užíváním, Performance Formula se přidává do každé nádrže, Delphi se přidává jednou za čas (jakoby konzervuje systém dopředu). V nákladech je to asi 1 Kč na litr nafty, asi 60-70% se podle výrobce má vrátit ve snížení spotřeby a zvýšení krouťáku až o 10%.
    O Delphi toho zatím moc nevím ale je tu důležitá věc že společnost Delphi jako výrobce naftových vstřikovacích systémů vydá vyjádření kompatibility systémů common rail s tímto aditivem - to je průlom. Tzn. že Delphi jako výrobce commonrailu ručí za jeho nepoškození tímto aditivem. Dále potom aditivum Delphi má schválení následujících značek: Toyota, Mitsubishi, Nissan, Mercedes-Benz.
    Jak já to vidím, při kvalitěCZ+SK nafty jakékoli aditivum je vhodné, leší jsou značková aditiva, např. Shell (co koupíš na pumpě).
    Pozor!!! Stejně ale existuje jen pár výrobců a prodejci si na to většinou jen nalepí svoje logo. (Pro Delphi to vyrábí Chevron).
    Uf! To jsem se nadřel. Howgh.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  19:00

    « 70 tkm destičky

    Fangio, já měnil destičky v 70 tkm s rezervou. Kotouče super.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.06  16:54

    « Re: Re: Re: Re: To je normální

    Sice mě překvapuje, že motor měřený na povrchu má stejnou teplotu jako voda někde uvnitř, ale jinak souhlasím. Ta teplota se tam prostě v zimě moc nedrží...........Tolik Ford ?? No, přečti si třeba Renault, nebo Peugeot...:-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  16:36

    « Pokuta!

    to Lada:Rychlost jsem prekrocil o radarovejch 25km, rekli mi, ze jsem jel 145km/hod misto v Belgii povolenych 120km/hod.Kdyz jsem ten zablesk radaru videl, tak si vzpominam, ze na tachu. byla rafika mezi 150-160, takze to odpovidalo.Jinak s tim odtazenim, me se to nestalo, ale manzelky kolega s prace zaparkoval svou Octavii(s ceskymi SPZ) na zakazu zastaveni(Bruselu jsou uzke ulice a kdyz se nekdo stehuje, tak ti na pozadani nainstaluje policie do ulice prenosne znacky se zakazem, aby mohl projet stehovaci vuz).No a ten kolega se na to vy...l a samozrejme byl za asistence policie odtazen(odtahuje privatni firma, ne policie) na sberne misto, ktere bylo od jeho bytu pres celej Brusel >:D .Takze musel na policii, tam ho skasli o 80eur za prestupek no a dalsich 110 zaplatil te firme, kdyz si auto bral.Takze taky drahej spas ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto fangio1

    fangio1 27.02.06  16:28

    « Re: Re: Re: To je normální

    Teploměr má strupnici 60-120, proč by to tedy mělo být 5°? Navíc je to poznat i na topení. O víkendu jsem si dal tu práci a když byla ručička kousek nad 60, změril jsem teplotu motoru bezkontaktním laserovým teploměrem, byla přesně 63°C. Tolik Ford....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.06  14:39

    « Re: Re: To je normální

    ..teplota u Fordů opravdu padá, padala u 2,0 TDCi a padá mi i u 2,2TDCi úplně stejně ......na druhou stranu oni tvrdí že ten rozsah toho teploměru na přístrojovce je jen 5°C a tak že o nic nejde..........což je podle mě blbost, protože na motoru je vyloženě poznat, kdy a jak se dostává postupně do té provozní teploty..........
    Kotouče mi u 2,0 stahovali ( ! ) asi po 40 tis. km.
  • « 00 Reagovat !

    foto fangio1

    fangio1 27.02.06  13:18

    « Re: To je normální

    Mám zkušenosti i jinými "moderními turbodiesely" a všechny drží teplotu bez nejmenšího problému. Že se déle ohřívají souhlasím, ale teplota dolů padá akorát u Fordů....
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 27.02.06  09:36

    « Ručička dolů

    Opakuju, že mně se rafička na normálně zahřátém motoru nikdy, opakuju nikdy nepohne, i kdybych stál na semaforu nebo klouzal vesnicí. Doufám, že nekecám, ale normálně to kontroluju celkem furt (to jsou ty návyky ze stopětky). Volnoběh nekolísá, motor neškube.
    Eště aby, tak brzo, sakra práce.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 27.02.06  09:34

    « Aditiva

    Vzdor tomu, co píše Petr T. (že dává a dobře dělá), nedávám, protože:
    1. Žiju v Belgii, tankuju výhradně Shell a pokud je, tak ten lepší a dražší ze dvou.
    2. Zakazují to podmínky záruky, nehodlám si zahrávat. Prosím nekamenovat, já neposoudím, co lze a co nelze poznat.
    Destičky nevím, mám jen přes dvacet tisíc najeto, ale stále se od garančky ozývá pískot zezadu zprava. Pár set km normálního města a okolí to má najeto, tak nevím. Asi se tvrdá deska fakt zařezává a zařezává a pak budu měnit kotouče ve třiceti, jak už někdo psal...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  08:27

    « Poraďte aditiva

    Přiznávám se, že je mi lenošno hledat zpátky ve všech příspěvcích,
    jestli se o tom někde nezmiňujete .Ale zajímalo by mě ,jaká aditiva
    přidáváte do nafty. Já mám totiž Schell od domu cca 60 km a při cestách
    je to někdy problém, když už Schell míjím, tak mám téměř plnou.
    Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto fangio1

    fangio1 27.02.06  08:18

    « Re: To je normální

    Že se ohřívá pomalu, dobře. Ale je mi divný, že když jedu 2 hodiny (ručička svisle) a vjedu do vesnice, zpomalim na cca 55 (čtyřka), po chvili je vidět, jak jde ručička teploměru dolů... Jak s těma destičkama, kolik vám vydrží? Diky za odpovědi.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 27.02.06  07:46

    « Spotřeba

    Přes Německo před týdnem za 6,37, zpět včera za 6,29, rychlost 140-160-občas víc. Včera furt vlhko a mráz, často déšť a sníh.
    Mezitím ČR klidněji za 5,84 včetně cesty do hor. Vše dle tankování, ale liju do prvního cvaknutí a dál na to kašlu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  07:40

    « To je normální

    Fangio:
    to je úplně normální. Jezdím 8 km do práce (Praha) víceméně z kopce. V těchto teplotách to dostanu tak do půlky stupnice. Když pak jedu domů (večer), tak to téměř zahřeju (motor dostává víc paliva).
    Jakmile se to pustí z kopce třeba na volnoběh, okamžitě jde rafika dolů. Všechno je to způsobeno vysokou účinností moderních vznětovývh motorů.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 27.02.06  07:18

    « Ohřívání

    fangio:
    V zácpě se mi na 5 km úplně neohřeje, ale jinak bych to ve tvých podmínkách tipoval na 5-10 km. Jak vyleze do svislé polohy, už se nehne, ať jedu, jak jedu.
    Když za studena vyjedu na dálnici a normálně zlehýnka akceleruju na 120 a jedu na šestku, je to tam v podstatě za chvíli. A pak už se nehne, opravdu jsem si navykl na jiný interval kontroly než u stopětky. :)
    Celou dobu teď v zimě mám zapnutý ECO režim a 20-22 stupňů.
    ostatní:
    Neškube, po včerejší jízdě Praha-Brusel máme 22500, spotřebu teď počítám. Ale se mnou se motor nedostává pod 1500 otáček, nedělá mi to dobře. No ale není to 2.2, těžko srovnávat.
    Serou mě stěrače, ani nové nevyřešily mizerný tlak na okno - nechávají často stopu. Na druhou stranu v těch sračkách včera v ČR a Německu jsme chodili na pumpě s kýblama a stěrkama všichni, čekalo se na ně ve frontě. :-) Poctivě přiznávám, že i na dešťový senzor toho včera bylo moc, často to nedělal moc dobře. Psotník chytám, jako již tradičně, z posledního setření po pauze po ostříknutí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.06  22:33

    « Překročení rychlosti

    Čau petr Blaha,
    a o kolik jsi překročil tu rychlost za 85 E.
    Ja jsem 2.2. ve Vídni za odtažení auta zaplatil 215 E a co mi na to říkala moje manželka,tak to si taky asi taky dovedeš představit. :*)
    Ale nejvíc mě na tom štvalo to,že jsem nestál na časově omezeném parkovišti,ani placeném a auto mi stejně ty ku... odtáhli. >:-[]
    Bez příkazu policie a oznámení o odtahu mi dali na benzinku. :x
    Prostě pohoda,auto z pujčovny,skoro nové za 800 litrů,v autě pasy,bundy atd.,ve 12 hodin v noci,tak si asi dovedeš představit jaká panovala atmosféra. :-!
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.06  22:10

    « Elektrická okna

    Čau Akumulátore1,
    nevím jak ostatní značky aut mají vyřešenou problematiku
    el.stahování oken,ale u Fordu mě štve,že když ten klíček zapalování není zapnutý,tak s nimi nepohneš. :-(
    Na druhou stranu vychytávka s dálkovým ovládáním zavírání oken při
    zamykání auta se mi v létě velice líbila,protože v situaci,když jsem vytáhl klíče ze zapalování,vylezl z auta ven,a zjistil,že někdo nechal stažené okno :x a já to mohl vytáhnout dálkáčem nahoru,aniž bych vlezl zpět do auta byla parádní.
    Ciao Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto fangio1

    fangio1 26.02.06  22:02

    « 2.0 TDCI 130 PS - několik dotazů

    Ahoj, jelikož mám dojem, že termostat asi není v pořádku, chci se zeptat:

    - jak vám Mondeo topí? Jak dlouho mu trvá, než se motor ÚPLNĚ ohřeje? Když jedu 50-60 po městě, tak mi spadne teplota z prostředku stupnice skoro až k 60. To samé při volnoběhu atd... (myšleno za současných teplot kolem nuly)



    - kolik vám vydrží brzdový destičky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.06  21:57

    « Re: Zkušenosti

    Čau Petr T.,
    včera jsem SHELL W-Pover tankoval podruhé,ale mám pocit že
    je to na motoru poznat,jak píšeš, je to méně hlučnější a mám pocit že to i lépe táhne.Když ho tankuji,tak aditivum nepřidávám,na to jsem se informoval hned při prvním tankování. :-!
    Cena je o 2,-K vyšší než klasická nafta Super Diesel,tady v Olomouci stojí 29,50,-
    Budu ho zkoušet,no a uvidíme.
    Ciao Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.06  21:41

    « To jsem nevěděl...

    Cha...vidíš baterko1, to jsem nevěděl...nikdy jsem si tu příručku nepřečetl...dík...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.02.06  21:19

    « Bez nadpisu

    lada1: k těm oknům jenom pro pořádek, asi to znáš - zapomenutá okna jdou zavřít taky dálkovým ovládáním. Zamknu auto (normálně dva stisky), třetím stiskem (držím asi 2sec) se zavřou všechna okna. Otevírání funguje podobně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.06  21:00

    « Bez nadpisu

    Petr T : Díky za rychlou odpověď.
    Vypadá to že je vše v pořádku. Jenom škoda že tam to zpoždění není , byla by to dobrá věc ! :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.06  20:45

    « To je ale správně !

    Posunovat okny můžeš jen při poloze klíčku "on" - přístroje svítí. Když vypínáš motor, dostaneš se do pozice 1 - přístroje nesvítí. Tehdy nejde manipulovat s okny.
    (off/1/on/start)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…