FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 08.03.06 07:34
« Re: Re: Cvakání
To Davidoff:
Ne, žádné ťuknutí do volantu. Jenom zvuk a to slabý, já bych si toho asi nikdy nevšiml.
Jestli máš nějaké podezření, zkus marecek@hale.cz a nebo tam zajeď. Na značkový servis Ford si vedou skutečně dost zdatně.
Popiš to Tvoje ťuknutí, za jakých podmínek se objevuje... -
"-- skrytý --" 08.03.06 06:59
« Cvakání
Davidoff:
Mno, jednou, při pravidelné prohlídce v Hale mi technik řekl, že mám na odchodu dvouhmotový setrvačník. A já jakto? A on, poslechněte si to jak to cvaká.
Takže jsme vypínali motor z volnoběhu 1/ se zmáčknutou spojkou 2/ bez spojky. Teď už si nejsem jistý, ale myslím že v režimu bez spojky to hezky kovově zacvakalo. A to se jim nelíbilo.
Tak to dali do garanční žádanky, jenže se neshodli s garančním technikem Fordu, který tvrdil - je to spojka. Nakonec vyměnili obé. I takhle to trošku cvaká ale to určitě musí, v porovnání s jedním mládencem co mi to přijel předvést domů (domluva přes internet) tak to mám v pohodě, jemu to cvakalo dost hrozně. -
"-- skrytý --" 07.03.06 22:01
« Re: Interval výměny filtru
no ja nevim, dyz sem kupoval auto, tak sem mel celkem dost o tdci precteno a vesmes to byly samy varovny veci(vstriky, cerpadlo.......) rikali to znamy a tak, ale presto jsem do nej sel a to dokonce do pry zavrzenihodneho roku vyroby 2002(12/2002). Jenze, ono neni z ceho moc vybirat. Kazdej vychvaluje TDi, ale kdo se trochu orientuje v cenach, tak srovnatelny TDi(passat nebo a6) sou v tomhle roku vyroby jinde cenou a taky to neni zadna bezproblemova zalezitos. Bracha do svyho passata 00(pry 100k km >:D >:D >:D ) uz vrazil tolik penez, ze mi ani nechce rict kolik a to ho kupoval o pul roku driv jak ja svy mondeo. Ja koupil mondika s poctivyma 134t km dovezenyho z raichu, kde slouzil jako firemni vozidlo. Prvni veci po koupi byly diagnostika, geometrie a vymena oleje+olej filtr a palivovej filtr, vse koupeno u forda. Orig filt se da sehnat i za 700 s dph a nevidim duvod ho v nasich podminkach nemenit kazdejch 20000 km i s olejem.
Kazdy auto chce svoje a pokud to nedostane, pak se plati mnohem vic na opravach. Ja si nemuzu pomoct, ale rict sem to musel >:D >:D
Dnes sem se rozhodl, napisu nebo zavolam do servisu v raichu, kde bylo to auto servisovany a treba zjistim, jeho celou historii, hehe, nedam si pokoj >:-[] >:-[] -
"-- skrytý --" 07.03.06 21:34
« Interval výměny filtru
Jenyku, filtr Delphi je myslím vyroben pro životnost 50 tisíc km. Já bych se ho tam bál nechat víc než 40 tisíc.
Servisuji v Hale a nechávám filtr vyměnit vždy s výměnou oleje (tzn.20-25 tisíc km.)
Nešetřím na oleji ani na filtrech.
Mám 110 tisíc, auto (2,0TDCi 130k) běží jak hodinky a už asi 70 tisíc jsem neměl žádný problém.
Problémy:
- 15 tisíc vadný EGR ventil, vyměněn
- 30 tisíc podezření na vadnou spojku nebo dvouhmotový setrvačník, obojí vyměněno
- porucha regulačního ventilu čerpadla, vyměněn
- 40 tisíc skřípání z motorového prostoru - výměna kladek
Od této doby jsem ok a vypadá to že OK budu ještě hodně dlouho. Žádné problémy se vstřikovači.
Nic neskřípe ani nevrže a jsem stále unešen jízdními vlastnostmi (kombíku). -
"-- skrytý --" 07.03.06 21:08
« Re: Re: No jo...
Petr T: jak často se má palivový filtr měnit? Měl jsem auto na garanci 40 000 v HALE a nevyměnili ho. Servisbůk dí při Komplexní údržbě, kterážto nastává po třech letech nebo najetých kilometrech, podle toho, co nastane dříve. Ale...ty kilometry neuvádí. >:-[] -
"-- skrytý --" 07.03.06 19:08
« Re: No jo...
Já tam vidím i lemplovinu u dealerů Ford, kdy zapomenou vyměnit palivový filtr nebo ho schválně nevymění a naúčtují.
Pokud se má na filtr najet cca 30 tisíc km, tak tam nemůžu mít 90 tisíc! V ČR pak vyměním ten filtr spíš dřív.
Pokud to nerespektuji, můžu si za to sám.
Anebo ten maník co to dal do "nějakého servisu kde dělaj Citroeny", tam mu to udělali levně (dali filtr Filtron Polska za 500 místo Delphi za 1000) a po 60 tisících mu vstřiky odešly. Hrozně se rozčiloval a že už se na Mondeo příště vyse.. (Místo 500 Kč ho to stálo 32 tisíc.)
A takových lidí je spousta. Mondeo by chtěli, ale poskytnout mu co potřebuje se jim nechce... :x -
"-- skrytý --" 07.03.06 17:55
« Re: To se dneska urodilo
Je tu ještě jedno řešení !
Pokud budu tušit že jsou přidřené vstřiky a budu je chtít reklamovat , tak stačí vypustit palivo a nalít značkové kvalitní a jet do servisu . Během jízdy se palivo dostane všude kam má a u Fordu si mohou testovat co chtějí! :shock:
Pozor to není návod , jen taková blbá ůvaha. ;-) -
impaler 07.03.06 17:29
« To se dneska urodilo
DIM: No jo, no. :-) Aspoň jsem tě pobavil...
Petr T.: Ale vždyť jo, ale přece nebudu brát vzorek z každého paliva, které chci tankovat, posílat ho na zkušebnu, čekat s hadicí v ruce na výsledek...to přece nejde. Neříkám, kdo za co může víc, ale sere mě, jestli je tu riziko, že zapláču já, přestože jsem poctivý slušný člověk, který vyplázl x set tisíc a stará se o auto dle návodu.
Prostě krucipysk snad má nějaké spotřebitelsky příznivější řešení, aspoň do budoucna nebo už teď (problém se přestává vyskytovat třeba), pokud na jednu stranu někdo dodává choulostivé auto, a na druhou stranu někdo dodává nekvalitní palivo. Dokud není v podmínkách záruky, že nelze čerpat v ČR, tak snad nelze všechno házet na zlého, podle této logiky vlastní auto téměř zákeřně a záměrně poškozujícího majitele.
Doufám, že Fordovi se prostě nepovedla první várka, a co nestihli majitelé v Německu vyreklamovat v záruce, dobíhá teď přes ČR. Je fakt, že kdo si nedá práci s trochou čtení na netu a jde si koupit jeté TDCi 2002, měl by se divit trochu míň, že má problém. Na druhou stranu ale Ford nemá dělat držky, pokud toho bylo fakt hodně, a řešit důstojně.
Já to dál neřeším, ale jestli někdy budu mít tento problém, budu hodně prskat a hodně kopat. DIMe, předem upozorňuju, že netvrdím, že nemáš nakonec pravdu ty.
Poznámky o naivitě prosím spolykat. -
"-- skrytý --" 07.03.06 16:42
« Vstřikovače
Pánové,
co se týče uznání garance je zde jeden velký problém.
Pokud jdou všechny 4 vstřikovače do kopru, je zde velice malá pravděpodobnost, že to bylo způsobeno výrobní vadou. Doufám že to uznáte sami.
Flying Mondeo měl problém na 1 vstřikovači a tento problém byl také promptně vyřešen.
Pokud jde celá sada do kopru, skutečně za to nemůže ani automobilka, ani dodavatel vstřikování. Je to o palivu.
A o tom to je... :? -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Já na to taky přistoupit nechtěl . A stejně přesně věděli, co a jak.........Právě proto, že jim to udělalo už tolik aut, tak proto přesně věděli co a jak. Dneska jsem ale zaslechl něcov rádiu o tom, že se cosi chystá na obranu spotřebitele v souvislosti právě se špatnými pohonnými hmotami........ale nevím, co to bylo ......... -
impaler 07.03.06 15:31
« Re: Re: Re: Re:
Ne že bych čekal jinou odpověď, ale na druhou stranu kousek sakra zdravého rozumu by ten soud snad mít mohl, ne? A automobilka zase pochopení, že něco zmršila, případně pumpa. Když jsem byl úspěšně reklamovat prasklou obuv, taky by mohli říct, že jsem to udělal sám. Prodavačka to teda i řekla >:-[] , ale zpět už od výrobce nepřišly a penízky šly ke mně. Jo, míchám hrušky s jabkama, ale nesnesu představu, že se k auťáku chovám, jak nejlíp umím, v tuto chvíli jako pravidelný čtenář zde i mnohem pečlivěji, než ledaskdo, a mám se bát, že mě někdo vyfakuje?
Ne ne ne, na to jen tak snadno přistoupit nechci. Každému z nás nicméně především přeju, aby to jezdilo bez problémů. -
« Re: Re: Re:
To přece nic nedokazuje, to ti každý právník smete ze stolu. A tak jak tak těžko dokážeš, že motor byl poškozen právě a na 100% jen právě tím jedním natankováním, těžko dokážeš že jsi tam nenalil ještě něco jiného, že předtím byla nádrž prázdná a čistá, ......
Z toho koukají vleklé spory, dokazování, znalci................a výsledek téměř jistě špatný.
To nemá řešení. Raději se toho rychle zbavit........... -
impaler 07.03.06 11:34
« Re: Re:
DIMe, na dřívější otázky - ŘJ by snad mohla někam do řádku napsat datum a minutu změny objemu paliva v nádrži, ne? Plus ty lístky, co si schovávám já, obsahují informaci o platbě kartou, a ta je prokazatelně moje. Netvrdím, že bych s tím někde pochodil, ale napadlo mě, že by nemuselo být tak složité nějak takto v budoucnu pracovat v případě sporů.
Jo, jestli někdo namítne, že si každý jouda pěkně v garáži přes notebook vymaže z ŘJ, co bude chtít, a dopíše tam záznam "čerpáno nekvalitní palivo Aral dnes v 7:34:06, 27,56 l, dojezd do průseru 32,5 km", tak to já nemůžu vyloučit. :) -
« Re:
Řešit s Fordem to samozřejmě nemusíš ! Ford pošle vzorek z nádrže do Státního zkušebního ústavu paliv v Praze, tak za 10 dnů mi řekli, že nafta je mimo ČSN , takže to v garanci neopraví......... V tu chvíli už si na Fordu prostě nic nevezmeš, pro ně je to uzavřená věc. Takže musíš zaplatit tu opravu sám. Zkoušet u prodejců nafty to sice můžeš, ale litr palivo nemá žádné výrobní číslo, design ani nic, podle čeho bys mohl na 100 % říct ., to je váš nekvalitní výrobek !!! Po půl roce přijít s lístkem na pumpu a říct : vy jste mi způsobili škodu za desítky tisíc Kč ?? To je velmi směšná představa.........a nakonec v našich poměrech to by si tam chodil pro prachy každý jouda, který v garážích přilívá přepálený Vegetol........ -
"-- skrytý --" 07.03.06 07:21
« Ale jistě...
RAFI007:
...se Němci zbavují svých problémů na náš úkor. To jim ale neměj za zlé, to měj za zlé "dovozcům", kteří na tom chtějí vydělat za každou cenu. S odpadem je to přesně taky tak, Češi se na tom výrazně podílejí.
Co se týče dovezených jetých aut, maličko to upřesním. Tato auta vůbec problémy mít nemusí ale vstřikovací systémy prostě nemají rády dlouhé stání. Pokud to auto tam stojí třeba 3/4 roku někde v bazaru, může se z nafty vyloučit dostatečné množství vody a problém je na světě.
Budeš se VELMI divit, ale totéž se děje s auty NOVÝMI, které dostanou 7 litrů paliva do nádrže a podstoupí dlouhý transport do Tramtárie a ještě tam dlouho stojí před vlastním prodejem. Tehdy se může v nádrži nakondenzovat značné množství vlhkosti a problém je na světě. Přesně toto se svého času stalo ve Škodovce při nástupu dieselového motoru 1,9D do Felicie. V krátké době tam najednou bylo 80 čerpadel a nikdo nevěděl proč. A to ta auta šla jen na Slovensko a do Itálie, ne do Tramtárie.
Zapomněl jsem možná zmínit. Tady se hovoří o Fordu ale to je obecně problém všech značek a systémů common rail, ne pouze Fordu. Co se týče slavných systémů PD, ty mají zase jiné problémy a jednou z nich lidi budou mít hlavu v pejru (a tam nestojí 1 vstřik 8 tisíc, ale 13!!!) -
"-- skrytý --" 07.03.06 00:08
« Pro Petr T.
Zkus si udělat statistiku, kolik TDCi dovezených k nám z německa v roce 2004 za "dobrou cenu", které měly u původního majitele z roku 2002 po roční záruce problémy se vstřikovači a který, když zjistil cenu opravy a vyhlídky do budoucna to radši střelil pod cenou do čech tvoří ten nárust poruchovosti u nás proti EU.Prostě, odpadky se již delší dobu z německa vozí k nám.
Je těžké pro někoho z oboru přiznat, že výrobek je v některých seriich zmetek.Nejsem ale zaujatý a zvažuji nákup TDCi 2.2.Možná jsem ale blázen. -
"-- skrytý --" 06.03.06 23:30
« Bez nadpisu
Není mně jasné, proč mám řešít s FORDEM, že ARAL,SHELL,OMV nemají kvalitní naftu.Mezí námi, používám po výměně vstřiků v 90% AGIP.
Mezi námi , strana 216 návodu k obsluze FORD hovoří:nepoužívejte doplňkové přísady nebo jiné prostředky k ošetření motoru.Nejsou nutné a mohou vést k poškození motoru a nebo katalizátoru, na které se nevztahuje záruka FORD.Vše ostatní na této stránce je pouze doporučení FORD, bez ztráty záruky.Doporučuji všem si to přečíst.
Pokud máte problém s řešením záruky,skladujte doklady a v případě sporu do půl roku je na FORDU, aby dokázal vadné palivo (v případě nákopu dle Obč. zákoníku, po půl roce to obraťte např. na ARAL, aby Vám dokázal, že jste nakoupil do1/2 roku OK palivo, tak zní Obč. z.)
Takže znalí, kteří znají problémy TDCi doporučují přísady, které ale striktně vylučují záruční podmínky FORD.
Kde asi udělali chybu soudruzi s NDR (Pelíšky)?
Kdo mně odpoví, proč má FORD takové problémy s naší naftou dodanou od renomovaných výrobců v rámci EU?.Já se přiznávám, že jsem bral dost ARAL a OMV,sem tam SHELL a nikdy NO NAME, protože jsem byl prodejcem na toto upozorněn. -
"-- skrytý --" 06.03.06 19:42
« Síra:
DIMe,
síra není problém pro auto, ale pro ekologii!!!
Síra maže!!! Síra mne netrápí. Problém je v tom, že je to důkaz vmíchání LTO nebo TTO do nafty, tato směs je příliš hustá a viskózní a vstřikovací systém to nezvládne (nemusí se porouchat, přestane to prostě jet...)
Naopak, dnes je problém že se vyrábí nízkosirnaté nafty a ty je třeba při výrobě ŘÁDNĚ aditivovat, Pokud se tak nestane, nebo se nafta přiřeďuje apod kazí, přestane to mazat a čerpadlo/vstřikovače se zadřou.
Takž co má aditivum dělat:
- zvýšit mazivost
- zvýšit cetanové číslo
- odlučovat/emulgovat určité množství vody (ne 10%!!!)
- inhibovat systém vstřikování proti korozi
- zlepšit spalitelnost nafty, zabránit vytvoření karbonových úsad
BUĎ SI JISTÝ, ŽE KDYŽ DÁŠ KVALITNÍ ADITIVUM, VÝRAZNĚ SNIŽUJEŠ RIZIKO ZÁVADY A DOKONCE SI ZVYŠUJEŠ VÝKON A KROUŤÁK (TEN AŽ O 10%)
Každá prodávaná nafty by měla tyto přísady obsahovat, pohříchu se však vytrácejí při distribuci (ředění vodou, benzínem, LTO apod.)
Největší fór dějin bylo předělávání LTO a TTO na naftu (mají jinou barvu tak se nalil sud H2SO4 rozuměj KYSELINY SÍROVÉ do zhruba 1 tanku nafty...)Co to asi může udělat se železem v čerpadlech a vstřikovačích????? -
« Re: Blbá otázka
A jak by to asi tak poznalo, že se tankuje ?? Otevřením víčka nádrže ?? Změnou kvality paliva ? Možná........ale to ještě pořád neznamená, že jsi tam nenalil něco závadného předtím.......a hlavně to, že máš v rukou lístek od pumpy na určitou hodinu, která se s hoduje s jakýmsi výpisem nějaké řídící jednotky nějakého auta vůbec nic neznamená. Takových lístků ti u pumpy seženu.........Mě radili právníci, že mám oslovit ČOIku, aby obešli všechny ARALKY, a že pokud najdou závady obecně u více pump ARAL, pak že jakási naděje by mohla být...... no a to mi stačilo a tak jsem se toho rychle zbavil :-).
Stejně mi nejde do hlavy jedna věc : u mě v té naftě našli zvýšený obsah síry , vody a pevých nečistot...... Co vlastěn to aditivum řeší ?? Tu síru ?? No ale to ji musí na něco přeměnit, protože pochybuju, že by ji přes víčko házelo ven z nádrže.......:-) -
impaler 06.03.06 15:13
« Blbá otázka
Blbě se zeptám - neloguje někde ŘJ informaci o tom, kdy se tankovalo? PP tento údaj přece víceméně furt sleduje a okamžitě po tankování má aktuální data z palivoměru. Kdyby se takový záznam pak porovnal s lístkama z pumpy, kde je to většinou na minutu přesně, to by nestačilo? Minimálně jako vyloučení zatajeného tankování ze sousedovy bečky na zahradě? :) -
« Re: Re: Kvalita nafty
Na záruku nespoléhej, Ford ji neuzná., protože to auto si poškodíš sám tím, že do něj naliješ jiné palivo, než je v návodu a v záručních podmínkách.........No a ten schovaný lístek od pumpy je taky úplně na nic, protože jak dokážeš, že už si nenačerpal něco jiného, že ti tam nezůstalo nějaké svinstvo z minula...........
Aditiva taky můj servis víceméně zakazuje......
A co ten vylepšený SHELL Diesel ?? Je to vlestně co ?? Je to už aditivované ?? Není to zase riziko ??? -
"-- skrytý --" 06.03.06 12:06
« Re: problematická nafta nebo auto?
to RAFI007: koukám že se ti na tom taky vysypalo co mohlo. Mě hned jak bylo auto nové, vyjel jsem z autosalonu Palace na Spořilově, zadní pravá svítilna nešla vůbec. Pzděi jsem si všiml, že i zadní levá má prohozený blinkr a světlo. V levém byly snad prohozené konektory, prává nebyla nikdy zapojena. To jen jak dělají předprodejní servis. Pravidelně se mi zastavovaly hodiny na palubce, při doteku problikávaly indikátory vyhřívání sedaček, byl tam taktéž špatně nasazený konektor či co, možná když montovali DefendLock, ty plasty okolo ve spojích nesedí jak mají, taky mi tam jde hrozně blbě dvojka když je to studené. CD changer v rádiu někdy odmítá vyndat cédéčka, hlásí že tam žádné nejsou, ale přehrává je, posouvá, mění, další doplnit nechce, prý že je plný, ale vyndat je taky nechce, prý tam žádná nejsou. Asi při 3 opravě přehráli SW v rádiu, zatím to neudělalo, ale zas bych řekl, že to hrozně špatně ladí, jezdím pravidelné trasy a tam kde to dřív hrálo to teď ztrácí příjem. Po této stránce se mi kvalita Fordu zdá být dost ubohá, nebýt toho motoru a jizdních vlastností, už bych do Fordu nešel. -
"-- skrytý --" 06.03.06 11:58
« Re: Jízda pod 1.500 ot./min.
to maverick: že je jízda pod 1500 ot/min. nevhodná byla jen obecná informace nebo rada doplňující tu informaci o špatné naftě, spíš jako indikace co všechno by mohlo způsobit poškození těch vstřikovačů. Prostě jsou to otáčky pro tento motor nevhodné, ale spíš to chápu jako při dlouhodobé jízdě v těchto otáčkách, ne když jednou prostě nepřeřadíš z trojky na dvojku např. na kruháku který projíždíš rovně, to už by byl ten motor dost přecitlivělej....... v podstatě bys nemohl popojíždět v koloně na dvojku na volnoběh apod. Vím, že se mi dost líbilo že u tohoto auta právě není nutnost v každé situaci podřadit, prostě to jelo hladce i pod tyto otáčky, ale asi to holt změním a budu podřazovat častěji. Jinou odbornou radu jsem nedostal -
"-- skrytý --" 06.03.06 11:51
« Re: Kvalita nafty
Petře T, díky nějaký odkaz mi poslat můžeš, ale nevím zda to bude možné, auto je leasingovky a mám i jejich tankovací kartu, asi bych to aditivum musel kupovat ze svého a takový blázen zase nejsem, leasingovka má určitě na to auto prodlouženou záruku na 3 roky, takže ať si to mění Ford -
impaler 06.03.06 09:41
« Ford vs. ostatní
Petře T., jak si stojí Ford vůči ostatním značkám u vás na přejímce? Kazí se common rail i jiným? Přeci jen se o tom jaksi mluví především v tomto vlákně... Nějaké i podrobnější srovnání?
Přiznám se, že po posledních příspěvcích jsem dost znervózněl. Jezdím sice na tu tzv. nekvalitní naftu od českého Shellu jen málokdy, ale stejně. Lístky od tankování každopádně schovávám.
A jak je to s tou zpětnou sledovatelností při výskytu závady? Skutečně se to vysere celkem brzo, nebo jak dlouho může středně vnímavý člověk jezdit s načatým vstřikovačem? Myslím, že cukání by mi rozhodně neuniklo a mazal bych do servisu, ale stejně. Dík za info. -
"-- skrytý --" 06.03.06 07:44
« Statistika
RAFI007:
Pokud je počet poruch na vstřikování v západní Evropě 3x nižší než v ČR, co s tím jako Ford a další výrobci mají dělat?
Mají si snad míchat různé druhy experimentální nafty aby na nich zkoušeli motory?
To jako kvůli ČR budou objíždět místní pumpy a přizpůsobovat jim motory?
To si trochu přestřelil, jakkoli v těch ostatních věcech máš kus pravdy a jistě se to může týkat i vstřikování (náběhy výroby apod.)
Rozhodně to ale takto nemůžeš zobecnit. -
"-- skrytý --" 05.03.06 23:11
« problematická nafta nebo auto?
Nemáte pocit, že výmluvy na problémy nafty jsou spíše zástěrka problémů výrobce,který vychází při výrobě z teoretických předpokladů a nezajímá ho reálný život.Já používal naftu OMV,SHELL..Vstřiky odešlý do 60.000km,po 120.000km vyměněné fungují.Proč bych měl používat nějaké aditiva,měl jsem 4 diesely a zatím jsem to nepotřeboval a výrobce to v návodu nepíše.Nyní mám vyměněné 4 rezivé dveře, rozežral je tmel.???Po výměně řídíci jednotky auto funguje i s tempomatem a ESP,tekoucí nádrž po výměně je už OK,silenblok,který odpadl po 2000 km vydržel po výměne víc jak 100.000km,hadice turba, které odpadly 2xdo 10.OOOkm drží,rezivý výfuk po cca 1.5 roku po odstranění 2 vrstev rezivého plechu a nastříkání zinkem doposud drží(dle FORDU je to normální),auto po nahrání asi 8 SW už s tempomatem v zimě necuká pod 60 km,plasty pod ovládačí oken, kterým slezl nastřik po roce po výměně vydržely již dva roky,el. motorek sedadla vydržel dva roky,nový snad vydrží víc,brzdy jsou divné,ale pokud nejezdíte jiným autem, tak si zvyknete,doběh stěrače po cca 20s a zvýšený volnoběh je debilita programátora, který hledí jen z okna a nemá řidičák.Na hukot okolo oken nad 130 km se dá taky zvyknout.Jinak s novým sw jezdi i okolo 1200 otáčekProstě smůla,jinek pokud vše funguje, tak je to auto v TDCi a kombi výtečný pracant.Mít ho ale jen na okrasu, tak se z těchto technologických vad asi zblázním po pár měsících.Vidím, že i s TDCi 2.2 FORD experimentuje nadále se zákazníky.Přeji dobré nervy.
TDCi GHIA KOMBI 06-2002 -
"-- skrytý --" 05.03.06 18:06
« Jízda pod 1.500 ot./min.
Hi,
mám jeden dotaz. Jak jsem si dočetl info od flying mondeo o vyřešení problémů s cukáním, tak mne zaujala věta "...Asi to nechce se dostávat pod 1500 otáček, tam mu to asi moc nesvědčí". Proč to motoru nesvědčí? Někdy jezdím pod tyto otáčky, hlavně při jízdě ve městě nebo v kolonách. Co se může motoru stát? Máš nějaké info z HALE? U svého prodejce jsem se ptal, ale ti vědí tak málo jako já. -
"-- skrytý --" 05.03.06 09:34
« Kvalita nafty
To Flying Mondeo:
víš, lidi se strašně štětí (jako Ty), že nebrali špatnou naftu atd.
Faktem je, že v ČR je prostě celkově nedostatečně kvalitní nafta. Není to způsobeno výrobcem ale distribucí. A k tomu ještě dvě období se zvláště zvýšeným rizikem:
duben-červen...přechod na letní naftu
září-listopad...přechod na zimní naftu
Tehdy se statisticky zvyšují počty poruch na vstřikovacím zařízení.
Chorvatsko: samozřejmě katastrofa - tam jsi to asi načnul. Do těchto zemí je prostě nutno brát si aditivum.
Proč jeden vstřikovač: vstřikovače jsou vyrobeny každý jako originál s určitým rozpětím jejich charakteristik. Tento vstřikovač byl možná vyroben na minimálním limitu a potom dostal zabrat...
Já Ti skutečně doporučuji čas od času nevěřit čerpačkám a dát si svoje vlastní aditivum (natankovat u pumpy s velkým odběrem, jako je Globus nebo Makro a přidat řádnou dávku aditiva) - dobré by mělo mít kombinovaný okamžitý/konzervační/inhibiční účinek - takže by jako motor/vstřikovací systém měl být ošetřen na nějaký čas dopředu. Pokud bys měl zájem, mohu Ti poslat v angličtině něco o dvou aditivech co znám. -
"-- skrytý --" 04.03.06 22:08
« Re: Mám rád slovo vstřikovač common rail
tak konečně je cukání vyřešeno, v HALE si s tím poradili, diagnostika jim nic neukázala, tak to rozebrali, vyndali vstřikovače a dali je na testovací přístroj a jeden byl vadný. Pravděpodobně se trochu přidíral a proto studený motor po nastartování dost cukal, jakoby kopal, a při jízdě s nízkýma otáčkama nešel pravidelně. Údajně se mohl přidírat i za normální jízdy, což by vysvětlovalo občasné cuknutí motoru třeba při 150 km/h. Pokud nedá dostatek paliva nebo vůbec do válce, údajně na pár milisekund vyletí tlaky ve válci a i když se to ihned zase rozběhne, řídící jednotka neví vo co gou a zastavuje motor (proto mi to chcíplo na dálnici a rozsvítily se všechny kontrolky). Když jsem se ptal jak se taková věc se vstřikovačem stane, prý mohu být rád, že to nebyly všechny 4, to by pak Ford na záruku neuznal, prý jasně nekvalitní palivo, což by mě ale pěkně nasralo, jelikož mám Euro Shell kartu a jinde neberu. No snad jedině v Chorvatsku v září na dovolené, nějaké místní pumpa v Trogiru, ale jakto že odešel jen jeden? Prý když natankuji nekvalitní naftu, motor se zastaví už po 20 km a je hotovo. Jak ale může odejít jen jeden ks ze čtyř? A jak je taky možné že funguje tolik takových těch měnších benzinek, kdo tam teda tu naftu kupuje a nemá s tím problémy?
Motor teď jde nádherně pravidelně, je krásně tichý, před tím jsem tam přeci jen při akceleraci měl takové místo, kdy to trochu zaklapalo a ozval se charakteristický zvuk dieselového traktoru, tak na 1-2 vteřiny, než to nabralo otáčky. Teď je to úplně tiché, bez jakéhokoliv pazvuku a nádherně to táhne, hned jsem to z Prahy projel do Plzně a zpět do Hradce Král., je to nádhera jak to jede úplně hladce. Asi to nechce se dostávat pod 1500 otáček, tam mu to asi moc nesvědčí. -
"-- skrytý --" 03.03.06 17:45
« Mám rád slovo vstřikovač common rail
To DIM:
já je mám moc rád. Musím se tak nějak přiznat, že na tom trochu profituji...já vím jsem sketa...
V krátkém termínu jsme měnili asi 24 vstřikovačů, potom to zcela usnulo...už to vím jistě, byly to Eurotrojky, ne Euročtyřky...ty zatím neměly nejmenší problém.
Nepřidáš si přece jen aditivum? >:D :P :D -
« Re: Žárovky..
PETR T : Co velmi málo ??
To cukání jsem měl na tom původním dvoulitru od samého začátku !!!!!
Vstřikovač ?? To slovo nesnáším:-)
Problémy při náběhu 2,2 €III ?? Náběh je od kdy do kdy...........?? :-(
Já už nechci v životě slyšet pojem vstřikovač, nenávidím vstřikovač :-) -
"-- skrytý --" 03.03.06 07:36
« Žárovky..
To Flying Mondeo:
...se měněj fakt dobře...
vstřikovač...
jó byly tam nějaké počáteční problémy se vstřikovači po náběhu Euro 3 2,2 TDCi, nyní myslím vyřešeno
Při Tvém stylu jízdy plyn-brzda by si vstřikovací systém Tvého auta zasloužil min. velmi kvalitní palivo, nebo dobré aditivum. Vše se opotřebovává úměrně zatěžování a Ty to zjevně zatěžuješ dosti... Zatím jsi odhalil (možná) slabá místa (v garanci), později by tě to mohlo stát nějaké peníze (zeptej se Ladi, vyskytuje se tu někde se svým pístem...)
DIM: klíd chlape, ve srovnání s 2,0TDCi 5 kvaltem jen velmi málo. -
"-- skrytý --" 02.03.06 21:08
« Re: Re: dotaz
no ještě stále nevím co s tím cukáním, naštěstí jim to dělalo taky když to projížděli, zatím prý jeden vadný vstříkovač či co, nouzově jezdím náhradním focusem, stará herka, doufám že zítra už dostanu zpět to svý žihadlo, pak dám vědět...... -
"-- skrytý --" 02.03.06 21:05
« Re: Pneu Goodyear
mám to obuté na UG 6 a je to špica, i na Focusu jsem dřív jezdil na UG 3 a do ničeho jiného bych nešel. Leasingovka mi to i na zimu obula na sadu hliníkáčů takže mám 2 sady, ale jakmile je břečka nebo se někde hrabu ve sněhu, hrozně se v tom drží sníh a nebo když auto stojí a je takové to mrznoucí mrholení, usadí se mezi paprsky led a pak se s tím vůbec nedá jezdit, rozklepe to celý auto, minule jsem normálně na dálnici v hustý chumelenici zastavil, protože jsem myslel že snad musím jet po prázdým kole, ne jen jsem z toho vyšťoural led a pod tím pěknou vrstvu písečku a bylo to zas OK, ale hliníkáče na zimu si příště rozmyslím, s plechem se mi tohle nikdy nestávalo, teď už to mám druhou zimu a pokaždý s tím mám tyhle problémy, chce to ty kola dost často vystříkat proudem vody, ale ne všechny pumpy mají v zimě venku vysokotlak a když s tím člověk jede na hory a projede sněhem, tak by to musel čistit furt. -
« Re: dotaz
Tak to máš štěstí, že jdu právě kolem !! :-) Jezdil jsem tři roky s 2,0 TDCi a teď mám 2,2 €III. Oba motory jsou do 1 500 v podstatě nepoužitelné....nicméně 2,2 je přece jen velmi výrazně živější. Na čtyřku jsem 50 km/h s 2,0 nejezdil. s 2,2 v pohodě, je to právě tak na tom rozhraní nástupu motoru............. Zkrátka rozdíl mezi 2,0 a 2,2 je dole obrovský ale zase moc nízko se nesmí ani s jedním. Euro IV je na tom údajně zase lépe........ -
Arnold Hackel 02.03.06 13:30
« dotaz
letmo tady čtu cosi o cukání- tak mě něco napadlo: Mám TDCI 96kw,5 kvalt, 03. Asi do 1500ot je to taková hluchota- že sem to ještě v ničem nezažil :!: Když sem to koupil tak to vypadalo že si zvopáknu autoškolu. Jak je na tom ta 2.2 ? Slyšel sem že taky žádná sláva...
Docela mě to štve protože přes město taky občas musím projet ;-) -
« Pneu Goodyear
Ja mam jeste starsi UG 3, na snehu prima, ale kdyz je moc vody, tak to neni ono.
Co se tyce dodatecneho setreni, tak si pamatuju, ze kdysi jsem neco takoveho chtel (kdyz to auta jeste bezne nemela). Jenze to clovek netusil vsechny vedlejsi efekty.
Jinak v zime taky jezdim na plechacich, a co? -
« Re: Re: Re: Re: Cukani motoru
Kolem 1700 by to ale cukat nemělo !!!!
To rozetření slaného filmu po čistém skle je asi výsledek nátlaku loby výrobců ostřikovacíh kapalin........ Octávia II to má taky..... :-)
SAVA nebyla špatná, ale možná přece jen trochu měkká pro tak těžké auto. Teď mám nový Good Year,UG 6...... Úžasný záběr na sněhu, vyjedu všude.....jen se mi zdá, že nějak rychle vpředu ubývá :-))
Na plechu jezdím v zimě, nechce se mi pořád přezouvat.........
PP nekontroluju, v podstatě stejně jinak jezdit nebudu. Dojezd někdy sleduju, zatím mě údaj nezklamal.
Už mi fungují i parkovací senzory !!!!!!!! :-) -
« Re: Re: Re: Cukani motoru
Čau DIMe,
ja jsem se zatím s žádným cukáním u 2,0 l nesetkal.
Jedině kdy mi to cuká,tak to když jedu na pětku a otáčky mám
zhruba kolem 1700.To bude asi tím novým pístem a vstřikovači. >:D
Pak mi ještě cukají nervy,když pustím stěrače,ostříkám přední okno a
báječná funkce zpožděného setření skla mi to opět rozmázne tak,že zase vidím *. >:-[]
DIMe ty jezdíš na plechu?To ti není stydno, jak takové krásné auto
můžeš zprznit poklicemi! >:D >:D
Jak jsi spokojený s gumou SAVA.Taky jsem o ní uvažoval,ale nakonec jsem dal přednost PIRELLI-SOTTOZERO a jsem s ním max spokojen. 8)
Co se týká PP,tak jsem si kontroloval spotřebu vlastnoručně,a sešel jsem se se stejným výsledkem spotřeby jako PP.
Teploměr si myslím,že mi proměřuje zhruba o 2 stupně víc.
Ciao Laďa -
« Re: Re: Cukani motoru
Díru jsem trefil při návratu z Rakouska 20 km před domovem, auto plné, na zadním sedadle spící dítě......no i když bylo jasné , že je zle, tak jsem dojel až k domu.........Guma byla skoro prázdná, plecháč promáčklý na vyhození, poklice odlomená.....ale ta guma ( Sava ) to přežila !!!!!!
Zase se mi stalo, že jsem měl zpátečku místo jedničky :-((( Já si tam snad nechám namontovat tu pojistku !!! :-))) -
"-- skrytý --" 01.03.06 14:37
« Re: Cukani motoru
Hi,
to flying mondeo: Taky jsem zvedavej, jestli dostanes konkretni odpoved. Jeste se zeptam kolegu, co maji 2.2 s EuroIV a 2.0 TDCi (nevim jakou Euro normu plni, ale auto je stare 14 dni), jake maji oni poznatky.
Jeste se pridam s novou zkusenosti - vymenil jsem si H7 i H1 za Philips Blue Vision (nemam xenony, jen halogen-vybral jsem dle nazoru z jinych diskusi) a nepozoruju zadne vyrazne zmeny, spise se mi zda, ze kuzel svetla je uzsi a sviti mene daleko. Ale zatim z toho nedelam zavery, pri nejblizsi garancce si necham seridit svetlomety a uvidim jestli jsem neudelal chybu pri montazi (i kdyz vymena zarovek mne nadchla - oproti Focusu I, ktereho jsem mel drive, tak je to klidna a pohodova zalezitost).
Taky se ted casto nasiram pri cestovani kvalitou vozovek - pred tydnem jsem trefil v noci diru tak nestastne, ze se mi udelala velka boule na predni gume a musel jsem objednat novou (205/50/R17-Michelin Pilot Alpin, 5,5k bez DPH:-( Jeste ze to neodnesl litak. A v radiu stale slysim, ze nejsou penize-ty co byly na letosek na opravu silnic, tak uz vysolili. No horor.
A uplne nakonec mala poznamka-prevazel jsem vcera slozenou loznici z IKEA - a do nakladoveho prostoru se slozenymi zadnimi operaky, po prisunuti predniho sedadla blize k volantu (merim 176) jsem nalozil krabice co mely 201 cm a jeste zavrel kufr (bez mrizky N1). Parada (aspon neco vzhledem k vyse uvedenemu) -
"-- skrytý --" 28.02.06 16:03
« Cukání motoru 2,2 TDCi
ještě zpráva pro DIMa, Mavericka a Petra T.
auto mám od včerejška v HALE, evidentně jsem nepřijel s neobvyklou závadou, již tam toho prý na 2,2 řešili dost, ale docela mě znervóznil i p. Širc, když mi řekl že to budou muset projíždět a hledat závadu tím že to budou zkoušet simulovat za jízdy, prý jim ani jejich diagnostické přístroje nedokáží simulovat provoz studeného motoru, no jsem zvědav jestli a na co přijdou, dám pak vědět -
"-- skrytý --" 28.02.06 15:17
« Re: údaje z PP
to jsem už psal, že PP značně podhodnocuje průměrnou spotřebu a dojezd, taky tak o 0,5 lt.
re: špinavá okna a zrcátka .............. do zrcátek nekoukám, protože za mnou se jen těžko někdo udrží........ sleduju jen ty co předjíždím, takže zadní okno vůbec nemyju -
"-- skrytý --" 28.02.06 15:13
« Re: 70 tkm destičky
hned při první prohlídce na 20 tis. mi na mém 2,2 TDCi měnili jak kotouče tak destičky na předku, šíleně to při brždění vibrovalo, začalo to už na nějakých 12 tis. km a pořád se to zhoršovalo až se s tím skoro nedalo jezdit. V servisu to bez mrknutí vyměnili, šlo to na leasingovku takže proč ne, ale když jsem se na to ptal servisního technika tak mi řekl, že s tím asi moc brzdím.......? Tak jsem se mu vysmál, snad je to auto dělané i na vyšší rychlosti a ty brzdy tomu musí být přizpůsobeny. Buď to bylo rozhozené už z výroby, anebo jsem to někde musel zadupnout a vlítnout do kaluže nebo co (říká se že když se kotouče rozžhaví tak mají tendenci se zvlnit a při prudkém zchlazení se zkřiví...?). Teď mám na těch vyměněných nějakých 32 tis km a úplně v pohodě -
"-- skrytý --" 28.02.06 14:14
« Re: Venkovní teplota na PP
stěrače tam mám rok, tj. 52 tis. km a je pravda že když jedu s kolegovou Octávií II tak ta stírá líp, zatímco mě když je břečka tak to nechává bílé šmouhy a nejde to ani ostříkat, jako by to ten stěrač v tom místě prostě vynechával -
"-- skrytý --" 28.02.06 14:13
« Re: Venkovní teplota na PP
no, nějakou dobu jsem forum nesledoval, a mezitím se tu rozvinula debata na různá témata
- PP teploměr mi pokaždé ukazuje tak o 2 až 3 stupně více než všechny venkovní teploměry na budovách, benzínkách, dálnicích apod.
- po zastavení jde teplota vždy nahoru tak o 2 stupně, jakmile se zase rozjedu tak to opět spadne, asi to mají blbě umístěné, nejspíš moc blízko motoru -
"-- skrytý --" 28.02.06 13:22
« Re:
Já měl na autě ty původní (je vidět konstrukce ramének) a nechal je vyměnit za nové, jen jedno jakoby gumové raménko. Když odhlédnu od toho, že ty původní stíraly blbě, protože byly staré, tak je to všechno na jedno kopyto. Jen ty nové o hodně lépe vypadají... >:D . A rád bych potkal toho génia, který vymyslel automatické stěrače a ten zpožděný výkyv na setření. Něco bych mu řekl. -
« Sterace?
No zasnu, co mate za problemy se steraci. Ja mam jeste originalni (3 roky stare) a stiraji dobre, i kdyz v ted v zime se musi dost strikat, aby sla sul pryc. Pokud mi na skle neco nechavaji, tak to obcas byva takovy leskly mikropotah/film z neceho z ostrikovaci kapaliny (neprijemne pri protijedoucich autech). Ale to muze byt kapalinou, protoze ted jsem treba omylem koupil nejakou drahou Shell ostrikovaci kapalinu a po tom filmu ani pamatky. -
"-- skrytý --" 28.02.06 11:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Stěrače
... plocha je urcite vetsi, ale spis si myslim, ze je to taky mozna sklonem toho predniho skla. U Octavie je vice vzprimenejsi a na vysku kratsi. Uvidime?
to DIM: jestli mas stirace ty celogumove aero co pouziva nova Octavie nebo stary i novy Passat, tak to je asi jedina obrovska, alespon pro me, bolest techto aut. To nejsou stirace to je trest. I kdyz jak jsem rikal, na Mondeu podle tebe se mohou chovat daleko lepe - zajimave. A jestli mas porovnani, jsou ty gumove lepsi nez orig. Mondeo stirace nebo ne?
Resime tu jinak opravdu tresnicky na dortu u jinak velice dobreho auta. Jestli to neni tim, ze Mondeo si koupi pouze opravdovi "fajnsmekr", ktery pozna kazdicky nedostatek :D -
"-- skrytý --" 28.02.06 10:48
« Re: Re: Re: Stěrače
Ted jsem dorazil do Jablonce (roztava po silnicich snih a na predni okno od predemnou jedoucich aut se delaji takove ty sede solne zaschle kapicky) - takze jsem stiral a ostrikoval porad - vzal jsem si z firmy starou Octavii a stirace stiraji jak maji, ostriknu setrou a je cisto. Musi to byt pritlakem tech stiracu nebo ramen - kouknu se jestli nelze vymenit stirac Octavia za Mondeo - pokud to nepomuze tak jsou v tom ty ramena a tam mame smulu.
Jinak teplotni zpozdeni u PP je urcite na miste, ale ne v ramci minut, ale v ramci sekund. I kdyz kdo vi jake cidlo cte teplotu pro ukazatel PP a jake pro motor!!! Ale jak znam automobilky, dalsi teplotni cidlo, dalsi 0,5€ navic, coz je zbytecne :-( -
« Re: Re: Stěrače
Já jsem vyměnil stěrače za takové ty gumové, bez těch vahadélek . Mám je tam už druhou zimu pořád ty stejné. Za mokra bez problémů, nevržou ...........Ale v těchto slaných dnech je to taky peklo, nejvíce mě vždycky naštve ten jeden dodatečný stěr, který spolehlivě rozmaže schnoucí slaný film.......jediný recept je to opravdu pořádně zkropit ostřikovači a tu sůl umýt. Jenže když má člověk i ostřikovače světel, tak to to aby to modré smradlavé kupoval furt :-).
Taky někdy raději neostřikuji a snažím se to přetřít jen tím pohybem páčky dolů. Tam je zajímavé, že když to držím delší dobu, pak to někdy zastaví úplně někde jinde, než má :-))
Setrvačnost toho venkovního teploměru je asi dána polohou toho čidla. Kde ale přesně je , to fakt nevím.
Co to jsou stěrače DENSO ???? -
"-- skrytý --" 28.02.06 10:01
« Petr.T : Díky
Díky za informace,
ale asi jsem se neměl ptát. Díky tvým informacím jsem se zabořil do internetu hledajíc další podrobnosti. Teď z toho mám zamotanou šišku, jeden výrobce pomlouvá druhého. Navíc jsem zjistil,že Militec, který jsem nalil do oleje mi určitě zničí motor,ach jo. Na čerpačkách také není všechno, jak jsem se naivně domníval.Všichni po nás jen chtějí naše peníze,ale jest to sebranka.
Ten má co k němu patří a určitě se ho neodváží zkazit nebo pančovat za tu cenu.
Bral bych ale u pump s větším obratem, to každopádně.