FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.06  22:07

    « Co se stalo...

    Laďo, z principu se nemůže výrobní vada projevit na celé sadě vstřikovačů najednou - zvlášť pokud byla kombinace 1 starší plus 3 novější a odešly všechny 4 naráz.
    Je to palivo. V případě závady z výroby by "neodešly" všechny najednou ale jeden, max max dva...
    Co je to za to aditivum to ADAT??? To neznám!
    Máš účtenky? Možná nevyhraješ ale na podezřelou pumpu můžeš poštvat ČOI a pokud jim prokážou špatnou naftu, budou platit, případný soud nemohou vyhrát ( a v tichosti radši zaplatí...)
    Kolik jsi najel po výměně 3 vstřikovačů?
    Ta závadná nafta která způsobila poruchu 3 vstřikovačů a 1 pístu tam tehdy zůstala v nádrži anebo byla vypuštěna a nádrž vyčištena???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  20:53

    « Vstřikovače

    Ahoj Petr T.,
    tak jsem jezdil zhruba 1 měsíc a už zase je auto nepojízdné. >:-[] >:-[]
    V neděli když jsem jel z lyží,tak mi zase začala blikat kontrolka
    žhavení , ale tentokrát bez cukání motoru,pouze se snížil výkon motoru(asi nouzový režim).Nešlo to ani resetovat klíčem zapalování.
    V pondělí ráno už jsem ani nenastartoval,auto odtáhli do servisu a
    zjistili všechny čtyři vstřikovače špatné. >:-[] (tři jsem měnil před měsícem)
    Podotýkám,že od opravy prasklého pístu tankuji pouze SCHELL a přidávám aditivum od ADAT.
    Můžeš mi prosím Tě napsat jaký na to máš názor,protože mě to připadá absolutně nesmyslné,aby byly všechny čtyři vstřikovače naráz v háji.
    Dle sdělení servisu PAS,je to údajně špatnou naftou.
    Díky za odpověď.
    Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  13:22

    « olej

    DIM & olej: ten olej do Oktavky muze byt tak drahy, pokud se jedna o longlife, tj. olej pro servisni intervaly az 50 tkm. Normalni olej, co se meni po 15 tkm, stoji vyrazne min.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.03.06  13:15

    « hadička reloaded

    DIM:
    Ze kdy máš prosímtě vlastně to auto? Já jen, že moje 11/2004 to má vyřešeno takovou svorkou odkloňovací. Prostě se hadička s tou hranou nepotká. Pokud jsem teda našel správně to místo - ale ani jinde nevidím nic, co by se mělo jak ošmrdlávat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.06  11:41

    « Bez nadpisu

    ja mam 5w-40 v prirucce, ale mam starsi typ.
    jinak za BP 5w-40 jsem dal 260kc/l
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  11:04

    « Re: tdci a olej

    Olej má být podle návodu 5W/30, jen mě zaráží tak nízká ceno, do octávie stál litr cca 600 Kč ........
    Celková cena 3200 Kč, v záruce vyměnili Xenon, který je teď nový a má úplně jinou barvu :-(( Ten starý je hodně dožluta, ten nový bílý...
    Jinak opravili tu prodřenou hadičku :-)) ( po upozornění, samozřejmě :-) )
    A seřizovali táhle řazení, jednička tam šla někdy hodně špatně, teď je to lepší...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.06  08:13

    « tdci a olej

    no nevim, ale ja si nasel, ze olej do tdci ma byt 5w-40........
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 21.03.06  18:09

    « Garance

    DIMe, nějaké další podrobnosti? Co dělali, co případně našli divného, co to stálo?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.03.06  17:00

    « tdci a olej...

    Ten olej je totiz ACEA A1/B1, coz znamena, ze je mene viskozni(lehkobezny olej), coz by mohlo znamenat, ze pri vyssi teplote oleje ten olej prestava mazat tak, jak napriklad ACEA A3/B3..Ja si olej do meho tdci kupuju sam-Mobil 5w-50....Tim ale nechci rict, ze ve fordu davaji do motoru olej, kterej na to neni delanej. Ten lehkobezny olej ma vliv na lepsi spotrebu, mozna i dasli veci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.06  15:18

    « Re: Re: Re: Re: Garanční prohlídka.

    Potřebuje TDCi plnou syntetiku ?? Zaráží mě cena za olej asi 150 Kč/l . To syntetika určitě není ..........Napsáno je jen 5W/30
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.06  13:46

    « Re: Re: Re: Garanční prohlídka.

    Xenon stojí 17 tis................. a je v garanci :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.06  18:31

    « Re: Re: Garanční prohlídka.

    Dík. Jsem zvědav , jestli je xenon spotřebák a nebo je na něj záruka......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.03.06  12:11

    « Re: Garanční prohlídka.

    zkus mrknout tady [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.03.06  11:37

    « Garanční prohlídka.

    Kolik si mám připravit na garanci po 40 tis. km.?? Na co si dát pozor a co žádat ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.06  00:24

    « Re: Re: Re: 2.2 TDCI nebo 3.0 V6 204 k ???

    Odpovím: na lyže do Rakouska, plnéauto, lyže a tak.....spotřeba 5,4 l....jen ten poblikující xenon.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.03.06  16:46

    « Re: lupání

    Taky jsem pri otaceni volantem slysel takovy divny praskani, slo to od jednoho kola.. Kdyz jsem volal do servisu (Motol) rikali, ze vi cim to je a pak to na pockani opravili.. Myslim ze sundali kolo a neco tam dothli..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.03.06  10:26

    « Re: Re: 2.2 TDCI nebo 3.0 V6 204 k ???

    O tomhle jsem taky uvažoval. Nakonec jsem to zavrhl, protože:
    - spotřeba bude jistě 1,5 - 2x větší
    - větší pojistka
    - horší následný prodej
    Ale lákalo mě to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.03.06  08:47

    « Re: 2.2 TDCI nebo 3.0 V6 204 k ???

    A co spotřeba? spíš 9-10 litříků, nebo spíše 13-14 l ?
    Jak je to při 170 na dálnici? 12 nebo 16 litrů?
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.03.06  08:45

    « 2.2 TDCI nebo 3.0 V6 204 k ???

    Pánové, děkuji Vám za všechny příspvěvky, báječně jsem si početl....
    Tento týden jsem chtěl objednat 2.2 TDCI Mondeo....
    Ale když čtu ty hrůzy o vstřicích, napadá mě otázka:
    Není přece jenom ve finále výhodnější 3.0 V6 204 k ???
    Máte někdo s tímto motorem zkušenosti? Spolehlivost, výdrž?
    Budu vděčný za jakoukoliv zkušenost...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.06  23:26

    « Bez nadpisu

    Jinak zatím jezdím - zač.ledna snímač otáček - ani mi nic neťuká a gumy se taky nepřilepují , ani v garáži .
    Občas mám ale problém s tím, že se hřeje kolo - zadní , levý . Nejdříve mi v servisu (neaut.) vyměnil lanko ruční brzdy , chvíli byl klid . Potom znovu zkontroloval a vypadalo to že je v pořádku , ale teď po měsíci zase . Asi budu muset nechat vyměnit celou brzdu . Kotouče zatím dobrý , destičky mi měnil asi v říjnu . :?: :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.06  22:52

    « Bez nadpisu

    Jaký gumy na podlaze tady řešíte ? A ještě k tomu přilepený :!: Co na to manželky , pánové :roll: Docela jste mě rozesmáli , musel jsem si dát sklénku,.. dvě irský . >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.03.06  22:37

    « Blikající xenon.

    Mám pocit, že se mi za jízdy mění intenzita levého xenonu. Tak nějak to poblikává, je to vidět právě teď na bílém sněhu.......neznáte to někdo?? Zítra jedu do Rakouska, snad to nezvadne úplně..........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.06  13:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    Ježišmarjá to ne !!! To bych taky nepřipustil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.03.06  11:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    Davidoff . ani jsem si nevšiml !! Jaké gumy na podlaze ?? Já si v autě udržuju pořádek !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.06  10:48

    « Re: Re: Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    Ten předmět zprávy je už delší dobu mírně zavádějící ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.03.06  10:29

    « Re: Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    ..... a od té doby se začaly stavět Potěmkinovy vesnice ......:-))
    Tak mi tady pak napište, jak to dopadlo. Málem předřenou hadičku jsme u pár aut objevili , tak teď Action No. 2 .
    Načepoval jsem tu leteckou naftu u SHELLu. Celkem nic dramatického nepozoruji. Ale možná přece jen : zdá se mi., že i přes zimní počasí neklesá teplota při jízdě jako dřív. Přesto, že bylo pod nulou , tak mi na konci asi půlhodinového ( ! ) sjezdu Mohelničáku ručička teploměru téměř neopustila středovou polohu......tak to už je co říct :-)) Leda by se sekla :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.06  20:10

    « Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    to flying mondeo:
    To jsem rád, že nejsem jediný paranoik na tomto foru ;-)
    to DIM
    šoudruhu, jestli to víš opravdu naprosto přesně, tak mi špadne opravdu veliký kamen že šrdce ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.03.06  10:09

    « lupání

    No ja jsem si toho vsiml minule kdyz jsem nechal stat auto na dvore o dovolene. Po tydnu jsem se snim rozjel a pri otaceni volantem se ozyvaji takove zvuky, jako kdyz clovek brnka na hodne natazenej gumovej tlustej remen ??? Nejhorsi je, ze se to zklidnilo az pri asi dvacatem otoceni volantu plny rejd doprava doleva. Ale i potom to je trosku slyset. Kdyz jedu rovne a netocim volantem tak vubec nic. Co to muze byt? A to je to 7mesicu stare auto s 16000km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  19:22

    « Re: Dík DIMe...

    No konečně jsme na Mondeu přišli na nějakej vážnej problém. Už jsem si myslel, že jsou bezvadný a to mi bylo podezřelý >:D !!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  18:55

    « Dík DIMe...

    ...konečně jsi tu k něčemu, chlape.
    To ťuknutí MÁM TAKY!!!
    Ale mám 110 tisíc a zaznamenal jsem to až v poslední době, dřív to určitě nedělalo.
    Vyžádám si to v servise... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.03.06  12:38

    « Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    Tak to vím náhodou naprosto přesně :-) Jedná se o vůli uložení tyče volantu do čepu řízení...... Je na to recept : žádat v servisu NATLAKOVÁNÍ maziva ( vazeliny nebo co toje ) do toho spojení ( je to nějaký vícehran ). To pevné mazivo se tam přes mazničku natlakuje a tu vůli částečně vymezí a částečně ten projev není tak ostrý jako čistě kov na kov......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  12:30

    « Re: přilepené gumy k podlaze

    to taky ne, vím co máš na mysli, ani gumy ani destičky to nejsou
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  12:29

    « Re: lupnutí

    to SIM: ne, toto je úplně něco jiného, jasně, destičky se vždycky musí nejdříve odtrhnout od kotoučů, zvlášť po dešti, ale tohle je skutečně lehké ťuknutí do volantu, někdy ne přesně v momentě rozjezdu, ale např. vyjedu z prakoviště téměř bez plynu a v momentě lehké akcelerace kdy se auto jakoby zhoupne, tak to v tom volantu lupne
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.03.06  11:53

    « Bez nadpisu

    Jeste pridam jeden typ lupnuti ci skubnuti - kdyz (zvlast v zime) dele stojim v garazi, tak se pneu nejak prilepi k podlaze a pri rozjezdu se musi "utrhnout". Proste to trochu skubne a lupne/mlaskne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.03.06  11:51

    « Re: ročník

    petr t: no jo, to by pak zbyvala jako hypoteza jeden trochu poskozeny vstrikovac, coz me netesi. Abych rekl pravdu, tak jsem jine prijatelne a trochu logicke vysvetleni resetu ridici jednotky pri jizde na dalnici neslysel (krome jednoho pripadu, kdy mel clovek totalne v haji baterku, coz ovsem moje neni).
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.03.06  11:01

    « lupnutí

    ... první ranní lupnutí přisuzuji přirezlým brzdovým destičkám ke kotoučům ? ... zvlášt markantní to je po dešti ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  10:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cvakání

    Mně to nedělá, mám to ale s automatickou převodovkou. Mohlo by to vyloučit přední nápravu a řízení, muselo by jít o systematickou závadu a ukazovalo by to na spojku nebo manuální převodovku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  10:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cvakání

    ........tohle je spíš jedno ťuknutí v okamžiku záběru....
    ano, to je přesně ono, lupne v top a klepne do volantu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  10:42

    « Re: Re: Re: Re: Cvakání

    to Davidoff: poté co jsem prošel všemi závadami které jsem tu i dříve popsal, nemám již sílu toto řešit přes servis, nejhorší jsou závady které se těžko prosazují a vypadají spíše jako subjektivní pocit, ale když se tady o tom začalo psát, musím říct že mám naprosto stejný pocit již od doby co bylo auto úplně nové, naprosto přesně jak popisuješ, nejvíc při rozjezdu z místa, dpoředu či dozadu, prostě ve chvíli kdy se to auto pohne tak lupne ve volantu. Již od začátku jsem to přisuzoval nějaké vůli ve volantu, řízení, přední nápravě nebo tak. Jakmile auto zabere a jakoby se zhoupne, něco do volantu ťukně nebo v něm jakoby přeskočí. Zejména bych řekl ráno, když do toho sednu a není to čerstvě po jízdě, tak v tom vždy při prvním pohybu auta lupne. Řekl bych že po jízdě to pak už nedělá, nebo to není takové abych si toho všiml, proto jsem tomu nepřikládal žádný význam, jako že když se to zahřeje, rozhýbe, promaže apod. tak to nedělá............?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.06  20:44

    « ročník

    jatypc:
    koupil jsem v 05-2003, vyrobeno myslím v únoru, jsme na tom podobně, problémy už byly vychytány...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.03.06  13:32

    « Re: Řídící jednotka

    petr: > Jaký máš ročník?
    Moje Mondeo bylo vyrobeno v dubnu 2003.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  20:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Cvakání

    tohle je spíš jedno ťuknutí v okamžiku záběru
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  20:20

    « Re: Re: Re: Re: Cvakání

    ... k tomu cvakani - ja pokud seslapnu spojku tak od cca 20% seslapnuti, slysim jiny tlukot motoru nez kdyz je zarazena rychlost - jakoby jina vibrace, trochu hlasitejsi - nepovazuju to ale za problem - to muze byt zpusobeno i vybraci treba nejakeho plastu pri vyrazene rychlosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  19:42

    « Re: Re: Řídící jednotka

    Agentovi 007 NIKDY stříkačka neodchází, to si pamatuj!!! >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  19:07

    « Re: Řídící jednotka

    jo, jo, pozlacené Mondeo :-)) Jezdit s ním bude i James Bond píšou někde v MF nebo kde :-)) Tak ať mu neodejde vstřik :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  18:41

    « Řídící jednotka

    jatypc:
    Jaký máš ročník?
    Byly tam také problémy s řídícími jednotkymi (ročník 2001 a 2002 myslím). Tehdy byly mezi sebou propojeny jednotky ECU Visteon a ICU Delphi kabelem a nějaký chytrák od Fordu si poručil ICU s pocínovanými konektory - tyto jednotky byly hodně vyměňovány v garanci. U takových může pročištění pomoci.
    Potom byly jednotky s pocínovanými konektory nahrazeny jednotkami ICU se zlacenými konektory a nakonec byly jednotky ECU a ICU sdruženy do jedné bez propojení kabelem.
    A byl pokoj...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  17:38

    « Re: Re: Re: Cvakání

    to Petr T.
    Mam pocit, jako by mezi motorem a koly byla nějaká vůle, projevující se tím, že při záběru něco ťukne do volantu. Je to víc patrné při plným rejdu a zpátečce, nebo když pomocí plynu tím autem houpeš. Není to moc intezivní a technik ve Fordu v Plzni mi řekl, že je to dvouhmotový setrvačník, ale mě se to jako normální nezdá. Jednak máme ty Fordy tři (2002 + 2x 2005) a ty druhý dva to nedělají a za druhý to prostě nemůže být normální. ;-)
    Tak čekám, jestli se to bude zhoršovat a uvidim.
    Díky David
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  13:43

    « Bez nadpisu

    Jo, jeste bych mel dodat, ze pred zminenymi problemy jsem byl s autem v Dansku a Norsku (takove ty zeme, kde musite casto precist rozsahle ponauceni a potvrdit knoflikem, ze opravdu chcete naftu), i kdyz i tam jsem bral u Shell, coz ale nejspis nic neznamena.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  13:42

    « Re:

    ..........nicméně typický servisman v úzkých udělá to, že vyčistí všechny kontakty a bude doufat.........případně neudělá vůbec nic a bude doufat........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  13:40

    « Re:

    Mě se raději neptej..........já myslím, že jo :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  11:57

    « Bez nadpisu

    Tady je tedy uroda prispevku. Akorat ze me dost vydesily, tedy to, co psal flying mondeo. Jak jsem uz psal, taky se mi jednou na dalnici stalo, ze se najednou rozsvilitily vsechny kontrolky atp. V servise akorat nasli hlaseni diagnostiky (neco jako nespecifikovana chyba vstrikovacu kod 2000 ci tak neco) a nevedeli, co s tim dal (tedy po vymazani chyby a chvili jezdeni se objevila znova). Nakonec pry procistili vsechnu elektriku, kontakty atp. a pak uz se to pry znova neobjevilo (tj. chybovy kod ridici jednotky). Nicmene v souvislosti se zdejsimi story flying mondeo (vadny vstrikovac, nasledek rozsvicena palubovka + chcipnuti na dalnici, a taky to, ze i mne diagnostika neco o vstrikovacich indikovala) mi ted vrta hlavou, jestli tam nebylo / neni rozsekane neco vic. Co myslite?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  11:54

    « Ale jo

    DIM: Shell ten nejlepší určitě jo. Sám jsem ho zkusil a dobrý.
    Ten má co k němu patří a určitě se ho neodváží zkazit nebo pančovat za tu cenu.
    Bral bych ale u pump s větším obratem, to každopádně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  11:15

    « SHELL Superdiesel

    PetřTe : a co teda ten SHELL aditivovaný diesel ??? Jo nebo ne ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  10:14

    « Re: Re: Re: Cvakání

    To ťuknutí se objevovalo i při nízkých otáčkách při prudké akceleraci nebo deceleraci...........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  07:34

    « Re: Re: Cvakání

    To Davidoff:
    Ne, žádné ťuknutí do volantu. Jenom zvuk a to slabý, já bych si toho asi nikdy nevšiml.
    Jestli máš nějaké podezření, zkus marecek@hale.cz a nebo tam zajeď. Na značkový servis Ford si vedou skutečně dost zdatně.
    Popiš to Tvoje ťuknutí, za jakých podmínek se objevuje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  07:04

    « Re: Cvakání

    to Petr T
    Takže šlo o zvuk ? Do volantu se nic nepřenášelo (ťuknutí) ?
    David
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  06:59

    « Cvakání

    Davidoff:
    Mno, jednou, při pravidelné prohlídce v Hale mi technik řekl, že mám na odchodu dvouhmotový setrvačník. A já jakto? A on, poslechněte si to jak to cvaká.
    Takže jsme vypínali motor z volnoběhu 1/ se zmáčknutou spojkou 2/ bez spojky. Teď už si nejsem jistý, ale myslím že v režimu bez spojky to hezky kovově zacvakalo. A to se jim nelíbilo.
    Tak to dali do garanční žádanky, jenže se neshodli s garančním technikem Fordu, který tvrdil - je to spojka. Nakonec vyměnili obé. I takhle to trošku cvaká ale to určitě musí, v porovnání s jedním mládencem co mi to přijel předvést domů (domluva přes internet) tak to mám v pohodě, jemu to cvakalo dost hrozně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  06:38

    « Re: Interval výměny filtru

    to Petr T
    Jak se prosím Tě projevovaly příznaky toho, co bylo poté opraveno výměnou spojky a dvouhmotového setrvačníku ?
    Díky David
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  22:01

    « Re: Interval výměny filtru

    no ja nevim, dyz sem kupoval auto, tak sem mel celkem dost o tdci precteno a vesmes to byly samy varovny veci(vstriky, cerpadlo.......) rikali to znamy a tak, ale presto jsem do nej sel a to dokonce do pry zavrzenihodneho roku vyroby 2002(12/2002). Jenze, ono neni z ceho moc vybirat. Kazdej vychvaluje TDi, ale kdo se trochu orientuje v cenach, tak srovnatelny TDi(passat nebo a6) sou v tomhle roku vyroby jinde cenou a taky to neni zadna bezproblemova zalezitos. Bracha do svyho passata 00(pry 100k km >:D >:D >:D ) uz vrazil tolik penez, ze mi ani nechce rict kolik a to ho kupoval o pul roku driv jak ja svy mondeo. Ja koupil mondika s poctivyma 134t km dovezenyho z raichu, kde slouzil jako firemni vozidlo. Prvni veci po koupi byly diagnostika, geometrie a vymena oleje+olej filtr a palivovej filtr, vse koupeno u forda. Orig filt se da sehnat i za 700 s dph a nevidim duvod ho v nasich podminkach nemenit kazdejch 20000 km i s olejem.
    Kazdy auto chce svoje a pokud to nedostane, pak se plati mnohem vic na opravach. Ja si nemuzu pomoct, ale rict sem to musel >:D >:D
    Dnes sem se rozhodl, napisu nebo zavolam do servisu v raichu, kde bylo to auto servisovany a treba zjistim, jeho celou historii, hehe, nedam si pokoj >:-[] >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  21:34

    « Interval výměny filtru

    Jenyku, filtr Delphi je myslím vyroben pro životnost 50 tisíc km. Já bych se ho tam bál nechat víc než 40 tisíc.
    Servisuji v Hale a nechávám filtr vyměnit vždy s výměnou oleje (tzn.20-25 tisíc km.)
    Nešetřím na oleji ani na filtrech.
    Mám 110 tisíc, auto (2,0TDCi 130k) běží jak hodinky a už asi 70 tisíc jsem neměl žádný problém.
    Problémy:
    - 15 tisíc vadný EGR ventil, vyměněn
    - 30 tisíc podezření na vadnou spojku nebo dvouhmotový setrvačník, obojí vyměněno
    - porucha regulačního ventilu čerpadla, vyměněn
    - 40 tisíc skřípání z motorového prostoru - výměna kladek
    Od této doby jsem ok a vypadá to že OK budu ještě hodně dlouho. Žádné problémy se vstřikovači.
    Nic neskřípe ani nevrže a jsem stále unešen jízdními vlastnostmi (kombíku).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  21:08

    « Re: Re: No jo...

    Petr T: jak často se má palivový filtr měnit? Měl jsem auto na garanci 40 000 v HALE a nevyměnili ho. Servisbůk dí při Komplexní údržbě, kterážto nastává po třech letech nebo najetých kilometrech, podle toho, co nastane dříve. Ale...ty kilometry neuvádí. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  19:08

    « Re: No jo...

    Já tam vidím i lemplovinu u dealerů Ford, kdy zapomenou vyměnit palivový filtr nebo ho schválně nevymění a naúčtují.
    Pokud se má na filtr najet cca 30 tisíc km, tak tam nemůžu mít 90 tisíc! V ČR pak vyměním ten filtr spíš dřív.
    Pokud to nerespektuji, můžu si za to sám.
    Anebo ten maník co to dal do "nějakého servisu kde dělaj Citroeny", tam mu to udělali levně (dali filtr Filtron Polska za 500 místo Delphi za 1000) a po 60 tisících mu vstřiky odešly. Hrozně se rozčiloval a že už se na Mondeo příště vyse.. (Místo 500 Kč ho to stálo 32 tisíc.)
    A takových lidí je spousta. Mondeo by chtěli, ale poskytnout mu co potřebuje se jim nechce... :x
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 07.03.06  18:55

    « No jo...

    Jenyk: pravda pravda, nezadírá se nic, ale běda jim, jestli cuknou. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  18:33

    « To Ti nevyjde...

    ...lado1...
    Ford odmítá celé sady se zřetelem na nemožnost výrobní vady u všech 4 vstřikovačů, před chvílí jsem to tu napsal...
    ...smůla...pár lidí to zkoušelo a párkrát jim to vyšlo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  18:28

    « Re: Re: To se dneska urodilo

    Gentlemen, už to tu začíná vypadat, jako kdyby se nám všem zadíraly vstřikovače každý den.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  17:55

    « Re: To se dneska urodilo

    Je tu ještě jedno řešení !
    Pokud budu tušit že jsou přidřené vstřiky a budu je chtít reklamovat , tak stačí vypustit palivo a nalít značkové kvalitní a jet do servisu . Během jízdy se palivo dostane všude kam má a u Fordu si mohou testovat co chtějí! :shock:
    Pozor to není návod , jen taková blbá ůvaha. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 07.03.06  17:29

    « To se dneska urodilo

    DIM: No jo, no. :-) Aspoň jsem tě pobavil...
    Petr T.: Ale vždyť jo, ale přece nebudu brát vzorek z každého paliva, které chci tankovat, posílat ho na zkušebnu, čekat s hadicí v ruce na výsledek...to přece nejde. Neříkám, kdo za co může víc, ale sere mě, jestli je tu riziko, že zapláču já, přestože jsem poctivý slušný člověk, který vyplázl x set tisíc a stará se o auto dle návodu.
    Prostě krucipysk snad má nějaké spotřebitelsky příznivější řešení, aspoň do budoucna nebo už teď (problém se přestává vyskytovat třeba), pokud na jednu stranu někdo dodává choulostivé auto, a na druhou stranu někdo dodává nekvalitní palivo. Dokud není v podmínkách záruky, že nelze čerpat v ČR, tak snad nelze všechno házet na zlého, podle této logiky vlastní auto téměř zákeřně a záměrně poškozujícího majitele.
    Doufám, že Fordovi se prostě nepovedla první várka, a co nestihli majitelé v Německu vyreklamovat v záruce, dobíhá teď přes ČR. Je fakt, že kdo si nedá práci s trochou čtení na netu a jde si koupit jeté TDCi 2002, měl by se divit trochu míň, že má problém. Na druhou stranu ale Ford nemá dělat držky, pokud toho bylo fakt hodně, a řešit důstojně.
    Já to dál neřeším, ale jestli někdy budu mít tento problém, budu hodně prskat a hodně kopat. DIMe, předem upozorňuju, že netvrdím, že nemáš nakonec pravdu ty.
    Poznámky o naivitě prosím spolykat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  16:42

    « Vstřikovače

    Pánové,
    co se týče uznání garance je zde jeden velký problém.
    Pokud jdou všechny 4 vstřikovače do kopru, je zde velice malá pravděpodobnost, že to bylo způsobeno výrobní vadou. Doufám že to uznáte sami.
    Flying Mondeo měl problém na 1 vstřikovači a tento problém byl také promptně vyřešen.
    Pokud jde celá sada do kopru, skutečně za to nemůže ani automobilka, ani dodavatel vstřikování. Je to o palivu.
    A o tom to je... :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.06  15:42

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Já na to taky přistoupit nechtěl . A stejně přesně věděli, co a jak.........Právě proto, že jim to udělalo už tolik aut, tak proto přesně věděli co a jak. Dneska jsem ale zaslechl něcov rádiu o tom, že se cosi chystá na obranu spotřebitele v souvislosti právě se špatnými pohonnými hmotami........ale nevím, co to bylo .........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.06  15:38

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Soud + zdravý rozum :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))… /> Automobilka + pochopení :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))… /> Pumpa + pochopení :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))… /> To se dneska urodilo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 07.03.06  15:31

    « Re: Re: Re: Re:

    Ne že bych čekal jinou odpověď, ale na druhou stranu kousek sakra zdravého rozumu by ten soud snad mít mohl, ne? A automobilka zase pochopení, že něco zmršila, případně pumpa. Když jsem byl úspěšně reklamovat prasklou obuv, taky by mohli říct, že jsem to udělal sám. Prodavačka to teda i řekla >:-[] , ale zpět už od výrobce nepřišly a penízky šly ke mně. Jo, míchám hrušky s jabkama, ale nesnesu představu, že se k auťáku chovám, jak nejlíp umím, v tuto chvíli jako pravidelný čtenář zde i mnohem pečlivěji, než ledaskdo, a mám se bát, že mě někdo vyfakuje?
    Ne ne ne, na to jen tak snadno přistoupit nechci. Každému z nás nicméně především přeju, aby to jezdilo bez problémů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.06  13:50

    « Re: Re: Re:

    To přece nic nedokazuje, to ti každý právník smete ze stolu. A tak jak tak těžko dokážeš, že motor byl poškozen právě a na 100% jen právě tím jedním natankováním, těžko dokážeš že jsi tam nenalil ještě něco jiného, že předtím byla nádrž prázdná a čistá, ......
    Z toho koukají vleklé spory, dokazování, znalci................a výsledek téměř jistě špatný.
    To nemá řešení. Raději se toho rychle zbavit...........
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 07.03.06  11:34

    « Re: Re:

    DIMe, na dřívější otázky - ŘJ by snad mohla někam do řádku napsat datum a minutu změny objemu paliva v nádrži, ne? Plus ty lístky, co si schovávám já, obsahují informaci o platbě kartou, a ta je prokazatelně moje. Netvrdím, že bych s tím někde pochodil, ale napadlo mě, že by nemuselo být tak složité nějak takto v budoucnu pracovat v případě sporů.
    Jo, jestli někdo namítne, že si každý jouda pěkně v garáži přes notebook vymaže z ŘJ, co bude chtít, a dopíše tam záznam "čerpáno nekvalitní palivo Aral dnes v 7:34:06, 27,56 l, dojezd do průseru 32,5 km", tak to já nemůžu vyloučit. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.06  10:59

    « Re:

    Řešit s Fordem to samozřejmě nemusíš ! Ford pošle vzorek z nádrže do Státního zkušebního ústavu paliv v Praze, tak za 10 dnů mi řekli, že nafta je mimo ČSN , takže to v garanci neopraví......... V tu chvíli už si na Fordu prostě nic nevezmeš, pro ně je to uzavřená věc. Takže musíš zaplatit tu opravu sám. Zkoušet u prodejců nafty to sice můžeš, ale litr palivo nemá žádné výrobní číslo, design ani nic, podle čeho bys mohl na 100 % říct ., to je váš nekvalitní výrobek !!! Po půl roce přijít s lístkem na pumpu a říct : vy jste mi způsobili škodu za desítky tisíc Kč ?? To je velmi směšná představa.........a nakonec v našich poměrech to by si tam chodil pro prachy každý jouda, který v garážích přilívá přepálený Vegetol........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  07:40

    « Re: Pro Petr T.

    RAFI007:
    Ford se chová trochu schizofrenně. V USA schválil používání aditiva Stanadyne, v Evropě se k němu nechce znát.
    Celá řada značek má svá schválená aditiva, která nabízí i u dealerů, např.:
    - Toyota
    - Mecredes Benz
    - Nissan
    atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  07:21

    « Ale jistě...

    RAFI007:
    ...se Němci zbavují svých problémů na náš úkor. To jim ale neměj za zlé, to měj za zlé "dovozcům", kteří na tom chtějí vydělat za každou cenu. S odpadem je to přesně taky tak, Češi se na tom výrazně podílejí.
    Co se týče dovezených jetých aut, maličko to upřesním. Tato auta vůbec problémy mít nemusí ale vstřikovací systémy prostě nemají rády dlouhé stání. Pokud to auto tam stojí třeba 3/4 roku někde v bazaru, může se z nafty vyloučit dostatečné množství vody a problém je na světě.
    Budeš se VELMI divit, ale totéž se děje s auty NOVÝMI, které dostanou 7 litrů paliva do nádrže a podstoupí dlouhý transport do Tramtárie a ještě tam dlouho stojí před vlastním prodejem. Tehdy se může v nádrži nakondenzovat značné množství vlhkosti a problém je na světě. Přesně toto se svého času stalo ve Škodovce při nástupu dieselového motoru 1,9D do Felicie. V krátké době tam najednou bylo 80 čerpadel a nikdo nevěděl proč. A to ta auta šla jen na Slovensko a do Itálie, ne do Tramtárie.
    Zapomněl jsem možná zmínit. Tady se hovoří o Fordu ale to je obecně problém všech značek a systémů common rail, ne pouze Fordu. Co se týče slavných systémů PD, ty mají zase jiné problémy a jednou z nich lidi budou mít hlavu v pejru (a tam nestojí 1 vstřik 8 tisíc, ale 13!!!)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  00:08

    « Pro Petr T.

    Zkus si udělat statistiku, kolik TDCi dovezených k nám z německa v roce 2004 za "dobrou cenu", které měly u původního majitele z roku 2002 po roční záruce problémy se vstřikovači a který, když zjistil cenu opravy a vyhlídky do budoucna to radši střelil pod cenou do čech tvoří ten nárust poruchovosti u nás proti EU.Prostě, odpadky se již delší dobu z německa vozí k nám.
    Je těžké pro někoho z oboru přiznat, že výrobek je v některých seriich zmetek.Nejsem ale zaujatý a zvažuji nákup TDCi 2.2.Možná jsem ale blázen.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  23:30

    « Bez nadpisu

    Není mně jasné, proč mám řešít s FORDEM, že ARAL,SHELL,OMV nemají kvalitní naftu.Mezí námi, používám po výměně vstřiků v 90% AGIP.
    Mezi námi , strana 216 návodu k obsluze FORD hovoří:nepoužívejte doplňkové přísady nebo jiné prostředky k ošetření motoru.Nejsou nutné a mohou vést k poškození motoru a nebo katalizátoru, na které se nevztahuje záruka FORD.Vše ostatní na této stránce je pouze doporučení FORD, bez ztráty záruky.Doporučuji všem si to přečíst.
    Pokud máte problém s řešením záruky,skladujte doklady a v případě sporu do půl roku je na FORDU, aby dokázal vadné palivo (v případě nákopu dle Obč. zákoníku, po půl roce to obraťte např. na ARAL, aby Vám dokázal, že jste nakoupil do1/2 roku OK palivo, tak zní Obč. z.)
    Takže znalí, kteří znají problémy TDCi doporučují přísady, které ale striktně vylučují záruční podmínky FORD.
    Kde asi udělali chybu soudruzi s NDR (Pelíšky)?
    Kdo mně odpoví, proč má FORD takové problémy s naší naftou dodanou od renomovaných výrobců v rámci EU?.Já se přiznávám, že jsem bral dost ARAL a OMV,sem tam SHELL a nikdy NO NAME, protože jsem byl prodejcem na toto upozorněn.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  22:14

    « Organické sloučeniny síry...

    ...mažou, jsou součástí olejů, syntetické oleje obsahují náhrady těchto sloučenin, stejně jako nafta...
    síra v naftě má tendenci zvyšovat tvorbu karbonu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  21:18

    « Bez nadpisu

    Síra fakt maže?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…