FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.06  09:36

    « Re:

    RAFI 007 : Zásah do vstřikovacíhi systému tam jednoznačně v polovině roku 2003 proběhl a byl způsoben právě těmi problémy.....ale s nekvalitní naftou v ČR to rozhodně souvislost mělo. Od té doby víceméně všichni tvrdí, že už je to zcela výjimečný problém......a nafta bude zřejmě pořád stejně " kvalitní" jako tehdy.......
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.06  23:58

    « Bez nadpisu

    Možná má Petr T.pravdu o nekvalitní naftě ničící kvalitní Mondeo TDCi , ale pak nechápu tento příspěvek od DIM:
    PetrT : podle všeho už mají opravdu motory TDCi od II.pololetí 2003 problémy jen velmi zřídka, včera mi to potvrdil i servis, že mají asi jen 2 případy od té doby, předtím skoro všechny auta, co prodali......tedy i to moje původní.
    To vše potvrzuje moji doměnku o dovozu TDCi 2001-2003 z německa s uvedenou vadou, kteří to řešili jako DIM.Rychle se zbavit zmetku .Mně se začalo rozpadat auto už po tydnu,takže mně to platil Ford v rámci záruky.
    K dnešnímu dni jsou daleko za 200.000,-.
    Petr T by měl uvést poměr vadných vstřiků např FIAT JTD z roku 20002 a MondeoTDCi na 100 aut.Dle mne to bude tak 1:100.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.06  13:15

    « Re: Re: Re: Odpravené vstřikovače

    Petře T : možná si už trochu nerozumíme . Já nepochybuji o kvalitě a nekvalitě nafty. Především pochybuji o tom, že se dá něco vysoudit po čerpací stanici. A pokud servis odmítne záruku na garanci kvůli té naftě, tak je to pořád dokola.
    Laďo : Rozumím Ti a držím Ti palce. U mě to bylo ještě komplikováno tím, že všechno, co se předtím s tím autem dělalo bylo v rámci záruky, tudíž jsem neměl faktury s popisem práce, neměl jsem zpět vadné vyměněné díly.........
    A v neposlední řadě mi ten servis nabídl odkup předváděčky 2,2 kterou mám teď a současně odkup toho vadného auta. To mi řešilo vše jednou ranou a neměl už jsem žádný důvod se v tom dál šťourat. V tvé situaci je to přece jenom jiné..............
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.03.06  08:52

    « Bez nadpisu

    Cau Laďo.To je opravdu strasny.Nemam slova.Drzim palce
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  23:49

    « Re: Re: Odpravené vstřikovače

    Čau DIMe,
    pořád jsou to moje prachy,ať bez DPH,zdaněné nebo nevím co. :x :x
    No a jakým směrem to budu hnát? - "cestou,necestou,polem,nepolem" >:D
    Po dnešku už jsem zase o hromadu chytřejší.Všeobecně,v případě výměny vstřikovačů je v prní řadě nutné zjistit důvod poškození.(nafta,vadný vstřikovač atd.)Dále je dán výrobcem vstřikovačů postup,který doporučuje jednotlivé kroky k tomu,aby se porucha neopakovala.(velice důležité - ověřeno u tří nezávislých servisů) :idea:
    Celkově je to postaveno na tom,že ty jako zákazník tyto informace nemáš,do té doby,než se ti rozsvítí kontrolka žhavení,pořádně tě to nasere a servis ti řekne cenu opravy.Pak začneš zjišťovat,volat atd.atd a nestačíš valit oči.
    A to je právě ono,že ať se na to díváš jak chceš, tak šance je míň než minimální, spor by byl pravděpodobně dlouhý a drahý, mezitím bys stejně musel tu opravu zaplatit, protože bez auta se neobejdeš.........
    tak to je právě to,na čem to opravny staví - nedostatek času,informací a chuti tohle to všechno absolvovat a samozřejmě další náklady na právníka,který Tě bude zastupovat.Ale já jsem se rozhodl,že v případě neuspěchu mimosoudního vyrovnání do toho půjdu,protože pokud všichni budem sklánět hlavy mohly by nám tak zůstat nadosmrti.
    Určitě Tě budu informovat jak to všechno probíhá.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  23:05

    « Re: Boj

    Čau Petr T.,
    děkuji Ti velice za nabídku,vážím si toho,ale po dnešku už mám v hodně věcech jasněji >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    Bojovat budu,nenechám ze sebe dělat idiota jen kvůli tomu,že nemám dostatek informací a někdo neodvádí plně profesionální práci,kterou já,
    jako zákazník platím. >:-[] >:-[]
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  18:41

    « Co se všechno dělá s naftou

    To DIM:
    - na čerpačce nebo ve skladech se odebere (rozuměj ukradne) určité množství, objemově se doplní vodou a počítá se s odkalením (zaplatí provozovatel čerpací stanice - nutné vedlejší náklady)
    - při dopravě od distributora se nevyprázdní cisterna od zbytků benzínu a dopravuje se nafta (zbývá i přes 1000 litrů benzínu) výsledek snížení bodu vzplanutí, cetanového čísla, snížení mazivosti
    - s naftou se míchá LTO (má jinou barvu a vyšší obsah síry) - barva se upraví vlitím KYSELINY SÍROVÉ - jestlipak si dovedeš představit, co to může udělat se vstřikováním?
    - po létě se přechází na zimní naftu, použije se zbytek rok staré skladované nafty plné nakondenzované vody, neupravené, neodkalené
    - po zimě se přechází na letní naftu, použije se zbytek rok staré skladované nafty plné nakondenzované vody, neupravené, neodkalené
    - používá se nafta z tzv JZD, neodkalená a neaditivovaná
    - nakrade se nafta ze zemědělské techniky a stavebních strojů, uloží se do nádrže, neupravuje se, neodvodňuje se apod.
    - používá se špatně skladovaná směsná nafta která se rychle rozkládá mikroorganismy za tvorby kyselých produktů které narušují vnitřní kovové součásti čerpadla
    --- stačí Ti to nebo mám ještě přitlačit???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  18:30

    « Re: Re: Re: Odpravené vstřikovače

    DIMe,
    stačí porovnat předepsanou proceduru výměny vstřikovačů a fakturou z diesel servisu.
    Pokud tam nebudou některé práce provedeny, pak má Laďa slušné šance něco z toho vytřískat - přitlačit a mimosoudně.
    Moc se mi líbí jak pořád pochybuješ o vlivech paliva na vstřikovací systémy.
    Dobře - hraniční případ. Natankuješ čistou vodu - myslíš že až do zastavení vozidla něco na autě nepoškodíš? Piš si že ano.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  18:25

    « Hypernova nevadí

    Hypernova v zásadě nevadí, je tam velký obrat paliva a na pančování tam není čas a také tam není žádný nájemce který by to chtěl dělat...
    Ty generace - v zásadě podle druhu čerpadla (systém s CP1 má regulační ventil na výstupu z čerpadla (FIAT) nebo dokonce až na railu (Hyundai) - expadnované palivo se pak musí chladit. Systémy s CP3 (druhá generace) měly stejný tlak ale ventil v sání na vstupu čerpadla. Tlaky 1. generace 1350 bar se pak navyšovaly na 1600 bar a nyní se připravují systémy s 1800 bary (čerpadlo CP1H).
    Přepadové kroužky: diesel.lhotka zavináč raz-dva.cz pan Podhradský, ale neleze do mailu moc často.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  16:21

    « Re: Re: Odpravené vstřikovače

    .....pletu si - asi rozčilením - S a Z, tak mi ty dvě hrubky promiň ! :-) Z češtiny jsem přesto míval jedničky......:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  16:18

    « Re: Odpravené vstřikovače

    ........no, zas tak úplně stejné prachy to nejsou. Jde samozřejmě o daně. Když to vezmeš s firmy, tak to máš v nákladech a nezaplatíš daň ze zisku. To tak řekněme 30% z té částky " ušetříš". Další věc je, že pokud už to platíš s peněz ze své výplaty, tak zaplatíš daň z příjmu, řekněme taky 30 %, takže aby jsi měl 10 tis Kč, potřebuješ vydělat 13 tis. hrubého. A to nemluvím o tom, kolik ještě dál odvede zaměstnavatel na dani z vyplacené mzdy.......... Jinými slovy : efektivní platba 10 tis. Kč z firmy je asi 7 tis Kč. Z vydělaných peněz asi 16 tis. Je to pochopitelně velmi zjednodušené. A to nemluvím o tom, že pokud je firma plátcem DPH, tak materiál kupuje bez DPH., to je dalších -19%...........
    VELMI mě zajímá, jakým směrem to chceš hnát. Mluvíme o tom, že servis možná nevyčistil nádrž......ale původní diagnóza přece o naftě vůbec nemluvila !! Dělal se tehdy rozbor ?? Našlo se alespoń něco na filtru ?? Pokud ne, tak tě přece každý smete tím, že jsi tam mohl za hodinu po vyjetí ze servisu nalít cokoliv. A úplně stejně tě asi smete prodejce pohonných hmot. Nedokážu si představit, jak by člověk v případném soudním sporu dokázal, že už tam neměl nějaký vadný zbytek nafty a nebo že tam nenalil něco později někdy někde ?? A v neposlední řadě by bylo těžko prokazatelné, jestli to poškození motoru mohlo být výsledkem jenom toho jednoho tankování...........
    Já už jsem si tento spor v duchu při mém případu přehrával v hlavě mockrát....a ať se na to dívám jak chci, tak šance je míň než minimální, spor by byl pravděpodobně dlouhý a drahý, mezitím bych stejně musel tu opravu zaplatit, protože bez auta se neobejdu.........
    Právník mi poradil ČOI na všechny pumpy ARAL a že když bude těch vadných vzorků více, že by se to dalo možná nějak použít...........Jenže na to já nemám čas ani chuť. To auto mělo tehdy v AAA cenu odhadovanou na cca 280 tis Kč. Samozřejmě bez závady. Teď na jaře bych ho už stejně pŕodával. Pokud bych ho tedy nechal spravit za 80 tis Kč, tak bych do něj vrazil nějakých skoro 30% jeho prodejní hodnoty. Navíc Octávie II, o které jsme uvažoval, by byla k mání až tak za další tři měsíce. To bych taky do té doby v tom servisu mohl skončit znovu...........
    Jsem zvědavý a ochoten Tě podpořit.............na e-mail bys napsal co a jak ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  14:38

    « Bez nadpisu

    PETR T.
    Koupil jsem to se 120tkm, teď je tam asi 180tkm. Je to JTD 110 horse powers, r.v. 2002. Jak se liší, resp. čím se láme generace první na generaci následující ? Je to změna UNIJET -> Multijet ?
    Jinak jsi mě ale nezklamal, no, maximálně odejte nějaký vstřik, tak se vymění, o repasech vím, pokud mě pošleš kontakt na toho servicemana budu rád, poskytnu případným potřebným dále. Jak jsem ale řekl, pročítám občas Bravácká, Mareácká a Stilácká fóra a s poruchou nějakého commonrailu jsem se skutečně nesetkal. A že v česku jezdí JTDček s 300tkm - teda v řj, ne na budíku >:D
    Jo, u tý Hypernovy asi budu brát dál.
    Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  14:03

    « 2,2dti

    Nechci být špatným prorokem ale 2,0dti a 2,2dti nejsou dvakrát povedené motory Isuzu a čerpadlo Bosch VP44 myslím je porod - příliš komplikované a proto poruchové a opraven je velmi málo.
    Hledejte nějaký common rail 1,9cdti (já vím je jich málo).
    Chceš vědět víc?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  13:10

    « Bez nadpisu

    vim, ze to sem uplne nepatri, ale chtel bych smerovat dotaz na Tebe Petre T.
    Brácha uvazuje nad C vektrou kombi s 2,2DTi, mam mu to vymluvit nebo je to fajn motor, neni moc citlivej na horsi naftu? Nezavodi a sedi mu spis komfort...... Vidim, ze v tom mas celkem dost prehled, muzes poradit??
    dik :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  11:57

    « Zklamu Tě

    Musím Tě zklamat, Stenly.
    Všechny JTD systémy první generace jsou háklivé. Nejčastěji odcházejí vniřní přepadové těsnící kroužky - výsledkem je únik paliva přepadem a nouzový chod motoru.
    Jsi klikař - při tom jakou a kde bereš naftu, ale koleduješ si.
    Mimochodem, máš štěstí - oficiálně Ti Bosch ty vstřikovače nabídne pouze jako repas nebo nové, neoficiálně se tyto kroužky dají sehnat (znám člověka který se tím dobře živí.)
    Tak jen tak dál a ať se Ti to nepo.... moc brzy.
    Kolik máš najeto a v kolika si to kupoval?
    Pokud bys chtěl vědět víc, dám Ti nějaká telefonní čísla a můžeš si zavolat přímo těm, kteří to spravují.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  10:09

    « Bez nadpisu

    PETR T.
    zdravím, chtěl jsem se zeptat na vstřikovače na JTD (alfa, fiat)
    Uvádíš, že také bývají problémy - dá se to nějak upřesnit - než jsem před 3 mi roky JTD kupoval, spousta lidí mě od něj zrazovala - sere se ..atd.
    A nic se nikdy nestalo a to tankuji cokoli - Shell minimálně, většinou Hypernova, ONO, Carrefour - prostě tam, kde je nafta nejlevnější. JTDčka jsou obecně levnější, tudíž i chudý lid je občas okoštuje, palivové filtry nikdo značkové nekupuje, přesto neznám případ poškozeného vstřiku. Jediný luxus, který já autu dopřávám, je originál olej.
    Nechci tady na fóru nijak dráždit, mě skutečně zajímá skutečná poruchovost JTDčkových vstřikovacích soustav, ale za celou dobu jsem se setkal jen se sáknoucím vysokotlakým čerpadlem, které bylo za pár korun přetěsněno - neměnilo se. Dík za případné rozšíření znalostí .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  07:07

    « Boj

    Laďo,
    fandím Ti, bojuj.
    Viz co já si myslím: tam ve Vašem regionu jsou ve značné míře pumpaři bohužel zlatokopové - to za prvé.
    Za druhé - jestli Ti při opravě nevyčistili nádrž od toho svinstva co si před tím nabral, tak to je neskutečný šlendrián, kterého se prostě autorizovaný dieselservis nesmí dopustit.
    Za třetí - pokud se toto stalo - nemá to s Fordem nic společného - odnesly by si to stejně všechny druhy vstřikovačů od všech výrobců ve všech typech aut.
    Prostě toto se stává i v "nejlepších famíliích" vychází to z principu systému common rail.
    Garantuji Ti, že DIMovy vstřikovače by na to zařvaly taktéž. Zkus se zeptat u Pežoutů, Citroenů, Renaultů, Toyoty, Mazdy, Mercedesu, Alfy atd - všichni maj s naftou stejné problémy. Všichni maj horkou linku na Ústav paliv a maziv, ČOI a podobné organizace. Neházej to na Forda. Prostě si v prvním případě narazil na sv.ině a v druhém na nekompetentní servis.
    Laďo, pokud si to přeješ, mohu Ti pomoci s vyřízením garance u výrobce - myslím že bych dokázal zařídit aby Ti vyšli vstříc a poslali sadu vstřikovačů... Dej vědět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  23:24

    « Odpravené vstřikovače

    Čau Petr T.,DIMe,
    dík za podporu,dnes jsem celý den zjišťoval podrobnosti kolem
    vstřikovačů, nafty a Ford Motor Compeny.Začínají mi z toho všeho co se dozvídám lézt oči z důlků :shock:
    Nezlobte se,nemůžu to teď rozepisovat,řeším to už přes právníka a nechci předbíhat a nevím kdo to tady čte.(snad chápete)
    DIMe Tvé předpovědi se pomalu a jistě naplňují ale přiznávám, že i Petr se hodně blíží mému podezření.
    Auto jsem si koupil na sebe,ale dlouho jsem se rozmýšlel jestli ho vzít na firmu.Jelikož tam nebyl možný odpočet DPH,tak mě to zas až tak netrápilo,teď vidím,že to byla chyba.Ale ony jsou to pořád jedny prachy jak psal DIM.
    Určitě dám vědět jak to probíhá,ale zatím zhromažďuji vše potřebné,rozhodl jsem se,že do toho půjdu natvrdo.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  22:35

    « Re: RUSKÁ ROPA

    ........a kromě síry tam byla taky nepřípustná koncentrace jiných nečistot. Ty asi nemažou. Rád bych Laďovi pomohl, mě tak nakonec odstřelil ARAL, ne SHELL........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  22:33

    « Re: RUSKÁ ROPA

    .....alejá jsem žádal výměnu vstřikovačů za nové, podle servisu ale jim Ford Motor Company písemně sdělil, že výměna není možná bez výměny čerpadla........... A upřímně , pokud se začalo " odlupovat" něco z čerpadla, tak už bych ho tam stejně nechtěl. Ještě že to je firemní záležitost. Ne že by ty peníze měly jinou hodnotu, ale přece jen je něco jiného to krmit z rodinných, už několikrát zdaněných peněz. Ladi je mi líto. Koupil auto za za svoje peníze a teď tam natlačí podstatnou část pořizovací hodnoty znovu........... a stejně nebude mít jistotu. že se kontrolka nerozbliká znovu. Laďo, pokus se to za minimální peníze opravit a prodat. Nevyděláš, ale 2002 TDCI je danajský dar. A věř mi, že mě netěší, že mě moje prognózy v tvém případě tak vycházejí..........už proto, že ten tvůj region je mi blízký.........
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.06  18:54

    « RUSKÁ ROPA

    DIME,
    to je velký paradox - nekvalita ruské ropy spočívá ve velkém obsahu síry - pro činnost vstřikovačů to ale nevadí - sirné sloučeniny MAŽOU !!!
    Takže v tom problém nebude.
    Poruchy vstřikovačů vznikaly: kvůli poruchám čerpadel (nedostatečně kvalitní materiál oběhových členů v čerpadlech - povrch členů se drolil a následně opotřebil plochy součástek vstřikovačů - tehdy musel být měněn celý systém).
    Nyní poruchy vznikají poze na vstřikovačích vlivem nekvalitní dostatečně nemazivé nafty případně z velkého obsahu benzínu v naftě (opět nemaže) případně z obsahu vody v naftě (nemaže, koroduje, drhne).
    Informace pro Tebe - Tvoje vstřikovače se daly vyměnit BEZ výměny čerpadla - jediné jiné čerpadlo je pro 2,2TDCI, ostatní jsou až na senzor teploty stejná - to ale není problém, ten stojí pár stovek nebo se prohodí...
    U Ladi podezřívám servis z nevypuštění a nevyčištění nádrže - jedním palivem zničil vstřikovače 2x... Uvidíme co na to řekne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  10:55

    « Re: hadička reloaded

    IMPALER : myslím že r.v 08/2004, ještě se ale podívám, protože na značky to šlo až na konci roku 2005.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  10:43

    « Re: Nafta

    Petře, ono to nemusí být nutně JEN šlendrián prodejců nafty. U nás se k výrobě používá ruská ropa, na západě norská...........A o tom, že je ta ruská méně kvalitní se šeptalo už za totáče..........Takže ty příměsi tam mohou být i díky rozdílné vstupní surovině...........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  10:41

    « Re: Nafta

    Laďo :-(((((
    PetrT : podle všeho už mají opravdu motory TDCi od II.pololetí 2003 problémy jen velmi zřídka, včera mi to potvrdil i servis, že mají asi jen 2 případy od té doby, předtím skoro všechny auta, co prodali......tedy i to moje původní.
    Budu se opakovat, ale když to kleklo mně, hned mi jasně řekli ( ze staré dobré známosti :-)) ) , ať to dám hned pryč, že je pravděpodobně chyceno a na výměnu čerpadlo, možná vysokotlaká lišta........
    Pokud vím, tak čerpadlo se tam potom měnilo i s těmi vstřiky, snad to bylo tak v ceně 80 tis. Kč.
    Asi jde opravdu o nějaké kovové úlomky , které se vlivem nedostatečného mazání a vysokého tření uvolňovaly z funkčních ploch čerpadla a následně pak dělaly paseku všude......
    Novější provedení motoru mají upravené vstřiky i čerpadlo. Když jsem totiž chtěl tehdy vyměnit vstřiky za nové typy ( provedení 2004), nešlo to bez výměny i čerpadla, takže jsou asi parametry jiné u obou elementů.
    Jistou naději bych viděl v tom , že ty vyměněné vstřiky by měly být v záruce a že nafta, kterou tam teď máš, by mohla být O.K. , protože se pravděpodobně jedná ještě o následky minulých problémů - vzpomeň si, že jsem připomínal to, že diagnóza prasklý píst by pravděpodobně nbyla důvodem k rozsvícení kontrolky žhavení..... Mimochodem ten prasklý píst Ti dali , resp. viděl jsi ho ?? Otázkou je, proč by takový píst měl prasknout ?? Možná pokud bys to přehřál ( nebo ten před tebou ), ale jinak mě nenapadá v podstatě nic jiného, než nějaké nestandartní podmínky ve válci.........a to jsme zase zpátky u toho vstřikovacího systému......
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.06  06:57

    « Nafta

    RAFI007:
    znovu to opakuji, problémy s naftou jsou u všech značek (Renault, PSA, Ford, Mercedes, Fiat atd.)
    Trochu do toho dělám a viděl jsem už hodně vstřikovačů zničených naftou od Bosche (Mercedes), Siemense (PSA), Densa (Nissan, Toyota), Delphi (Ford, Kia).
    Nebudu Tě přesvědčovat, ale pokud mám najeto 115 tisíc na 2,0TDCi a po pravidelné kontrole je konstatováno že vstřiky jsou jako nové - pak mi nezbývá než konstatovat že to naftou musí být.
    Nezapomeň, že ČOI i přes zvýšené úsilí nezabránila prodeji nekvalitních paliv - a jestli ti připadá 10% špatných vzorků málo věz, že to stačí na zničení řady vstřikovacích systémů.
    Jen si to představ - každé 10 tankování...
    U značkových stanic je to tak, že jsou většinou v nájmu. Pokud je nájemce prase, nic mu nezabrání aby do paliva nepřimíchával vodu či jinak čachroval - zvláště v regionech s menším obratem nejsou tyto čerpačky logicky příliš zisková a tak to mocně svádí.
    Znovu opakuji, mám informace že na západ od nás jsou problémy s TDCi statisticky 4-5x menší (konkrétně tedy problémy se vstřikováním).
    Porovnej Belgii (1,5% vzorků špatné nafty) a ČR (přes 10%).
    Také věz že ČOI vyrazila kontrolovat pumpy které v minulém roce neprošly - A 50% Z TĚCHTO PUMP ZNOVU NEPROŠLO I KDYŽ KONTROLU MOHLY OČEKÁVAT !!!!!!!!!!!!!!!!! Už to začínáš chápat? Doufám že ano.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.06  00:27

    « Bez nadpisu

    Není Vám všem divné, že stará obehraná písnička o nekvalitní naftě od no name JZD benzinek se přesouvá na renomované značky SHELL...,pokud se začne masivně projevovat vada u TDCi.Těžko lze předpokládat, že tolik "manažerů" tankuje u JZD,takže dle mne jde o výrobní vadu na TDCi.A že servis vymění vstřiky poškozené třeba vadným čerpadlem (špony..) a následné poškození vyměněných vstříků hodí na naftu, je pochopitelné.A aditiva jsou Fordem zakázané,takže i aditivovanou naftu Vám asi hodí na hlavu s odkazem na porušení záručních podmínek.Je to pochopitelné, pokud se Vám na 100 vozů pokazí cca 2, je to FORDU jedno,pokud se Vám pokazí na 100 vozů 90, budete hledat cokoliv zvenčí, na co tohodíte.Máte vlastní rozum a časovanou bombu ve Vašich autech, tak si to přeberte a pořiďte si vlastní benzinku s kvalitní naftou.Nic jiného Vám nezbívá, protože nenajdete asi pro Ford Mondeo TDCi kvalitní naftu , která by tomuto vozu dlouhodobě vyhovovala. (nebo je zakopaný pes jménem TDCi někde jinde)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  22:50

    « Re: Napiš

    Čau Petr T.,
    zítra Ti napíšu,už budu vědět víc.
    Dík Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.06  22:42

    « Napiš

    LAĎA:
    kdyžtak napiš na zuzcezavináčtiscali.cz .....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  22:21

    « Re: Co se stalo...

    Čau Petr T.,
    co se týká aditiva,je to ta Formula ..... od ADAT Praha,nafta pouze SCHELL obyčejná nebo V-Power.Co se týká účtenek,tak mám všechny,dokonce i SMART kartu,kde jsou jednotlivé tankování potvrzeny
    připsáním bodů.
    Po výměně jsem najel max. 5 000km.
    Víc zatím nemůžu napsat z jistých důvodů a podezření,dnes jsem se vrátil z raichu a zítra to chci pořešit.
    Dík za odpověď
    Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.06  22:07

    « Co se stalo...

    Laďo, z principu se nemůže výrobní vada projevit na celé sadě vstřikovačů najednou - zvlášť pokud byla kombinace 1 starší plus 3 novější a odešly všechny 4 naráz.
    Je to palivo. V případě závady z výroby by "neodešly" všechny najednou ale jeden, max max dva...
    Co je to za to aditivum to ADAT??? To neznám!
    Máš účtenky? Možná nevyhraješ ale na podezřelou pumpu můžeš poštvat ČOI a pokud jim prokážou špatnou naftu, budou platit, případný soud nemohou vyhrát ( a v tichosti radši zaplatí...)
    Kolik jsi najel po výměně 3 vstřikovačů?
    Ta závadná nafta která způsobila poruchu 3 vstřikovačů a 1 pístu tam tehdy zůstala v nádrži anebo byla vypuštěna a nádrž vyčištena???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  20:53

    « Vstřikovače

    Ahoj Petr T.,
    tak jsem jezdil zhruba 1 měsíc a už zase je auto nepojízdné. >:-[] >:-[]
    V neděli když jsem jel z lyží,tak mi zase začala blikat kontrolka
    žhavení , ale tentokrát bez cukání motoru,pouze se snížil výkon motoru(asi nouzový režim).Nešlo to ani resetovat klíčem zapalování.
    V pondělí ráno už jsem ani nenastartoval,auto odtáhli do servisu a
    zjistili všechny čtyři vstřikovače špatné. >:-[] (tři jsem měnil před měsícem)
    Podotýkám,že od opravy prasklého pístu tankuji pouze SCHELL a přidávám aditivum od ADAT.
    Můžeš mi prosím Tě napsat jaký na to máš názor,protože mě to připadá absolutně nesmyslné,aby byly všechny čtyři vstřikovače naráz v háji.
    Dle sdělení servisu PAS,je to údajně špatnou naftou.
    Díky za odpověď.
    Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  13:22

    « olej

    DIM & olej: ten olej do Oktavky muze byt tak drahy, pokud se jedna o longlife, tj. olej pro servisni intervaly az 50 tkm. Normalni olej, co se meni po 15 tkm, stoji vyrazne min.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.03.06  13:15

    « hadička reloaded

    DIM:
    Ze kdy máš prosímtě vlastně to auto? Já jen, že moje 11/2004 to má vyřešeno takovou svorkou odkloňovací. Prostě se hadička s tou hranou nepotká. Pokud jsem teda našel správně to místo - ale ani jinde nevidím nic, co by se mělo jak ošmrdlávat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.06  11:41

    « Bez nadpisu

    ja mam 5w-40 v prirucce, ale mam starsi typ.
    jinak za BP 5w-40 jsem dal 260kc/l
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  11:04

    « Re: tdci a olej

    Olej má být podle návodu 5W/30, jen mě zaráží tak nízká ceno, do octávie stál litr cca 600 Kč ........
    Celková cena 3200 Kč, v záruce vyměnili Xenon, který je teď nový a má úplně jinou barvu :-(( Ten starý je hodně dožluta, ten nový bílý...
    Jinak opravili tu prodřenou hadičku :-)) ( po upozornění, samozřejmě :-) )
    A seřizovali táhle řazení, jednička tam šla někdy hodně špatně, teď je to lepší...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.06  08:13

    « tdci a olej

    no nevim, ale ja si nasel, ze olej do tdci ma byt 5w-40........
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 21.03.06  18:09

    « Garance

    DIMe, nějaké další podrobnosti? Co dělali, co případně našli divného, co to stálo?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.03.06  17:00

    « tdci a olej...

    Ten olej je totiz ACEA A1/B1, coz znamena, ze je mene viskozni(lehkobezny olej), coz by mohlo znamenat, ze pri vyssi teplote oleje ten olej prestava mazat tak, jak napriklad ACEA A3/B3..Ja si olej do meho tdci kupuju sam-Mobil 5w-50....Tim ale nechci rict, ze ve fordu davaji do motoru olej, kterej na to neni delanej. Ten lehkobezny olej ma vliv na lepsi spotrebu, mozna i dasli veci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.06  15:18

    « Re: Re: Re: Re: Garanční prohlídka.

    Potřebuje TDCi plnou syntetiku ?? Zaráží mě cena za olej asi 150 Kč/l . To syntetika určitě není ..........Napsáno je jen 5W/30
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.06  13:46

    « Re: Re: Re: Garanční prohlídka.

    Xenon stojí 17 tis................. a je v garanci :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.06  18:31

    « Re: Re: Garanční prohlídka.

    Dík. Jsem zvědav , jestli je xenon spotřebák a nebo je na něj záruka......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.03.06  12:11

    « Re: Garanční prohlídka.

    zkus mrknout tady [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.03.06  11:37

    « Garanční prohlídka.

    Kolik si mám připravit na garanci po 40 tis. km.?? Na co si dát pozor a co žádat ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.06  00:24

    « Re: Re: Re: 2.2 TDCI nebo 3.0 V6 204 k ???

    Odpovím: na lyže do Rakouska, plnéauto, lyže a tak.....spotřeba 5,4 l....jen ten poblikující xenon.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.03.06  16:46

    « Re: lupání

    Taky jsem pri otaceni volantem slysel takovy divny praskani, slo to od jednoho kola.. Kdyz jsem volal do servisu (Motol) rikali, ze vi cim to je a pak to na pockani opravili.. Myslim ze sundali kolo a neco tam dothli..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.03.06  10:26

    « Re: Re: 2.2 TDCI nebo 3.0 V6 204 k ???

    O tomhle jsem taky uvažoval. Nakonec jsem to zavrhl, protože:
    - spotřeba bude jistě 1,5 - 2x větší
    - větší pojistka
    - horší následný prodej
    Ale lákalo mě to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.03.06  08:47

    « Re: 2.2 TDCI nebo 3.0 V6 204 k ???

    A co spotřeba? spíš 9-10 litříků, nebo spíše 13-14 l ?
    Jak je to při 170 na dálnici? 12 nebo 16 litrů?
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.03.06  08:45

    « 2.2 TDCI nebo 3.0 V6 204 k ???

    Pánové, děkuji Vám za všechny příspvěvky, báječně jsem si početl....
    Tento týden jsem chtěl objednat 2.2 TDCI Mondeo....
    Ale když čtu ty hrůzy o vstřicích, napadá mě otázka:
    Není přece jenom ve finále výhodnější 3.0 V6 204 k ???
    Máte někdo s tímto motorem zkušenosti? Spolehlivost, výdrž?
    Budu vděčný za jakoukoliv zkušenost...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.06  23:26

    « Bez nadpisu

    Jinak zatím jezdím - zač.ledna snímač otáček - ani mi nic neťuká a gumy se taky nepřilepují , ani v garáži .
    Občas mám ale problém s tím, že se hřeje kolo - zadní , levý . Nejdříve mi v servisu (neaut.) vyměnil lanko ruční brzdy , chvíli byl klid . Potom znovu zkontroloval a vypadalo to že je v pořádku , ale teď po měsíci zase . Asi budu muset nechat vyměnit celou brzdu . Kotouče zatím dobrý , destičky mi měnil asi v říjnu . :?: :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.06  22:52

    « Bez nadpisu

    Jaký gumy na podlaze tady řešíte ? A ještě k tomu přilepený :!: Co na to manželky , pánové :roll: Docela jste mě rozesmáli , musel jsem si dát sklénku,.. dvě irský . >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.03.06  22:37

    « Blikající xenon.

    Mám pocit, že se mi za jízdy mění intenzita levého xenonu. Tak nějak to poblikává, je to vidět právě teď na bílém sněhu.......neznáte to někdo?? Zítra jedu do Rakouska, snad to nezvadne úplně..........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.06  13:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    Ježišmarjá to ne !!! To bych taky nepřipustil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.03.06  11:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    Davidoff . ani jsem si nevšiml !! Jaké gumy na podlaze ?? Já si v autě udržuju pořádek !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.06  10:48

    « Re: Re: Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    Ten předmět zprávy je už delší dobu mírně zavádějící ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.03.06  10:29

    « Re: Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    ..... a od té doby se začaly stavět Potěmkinovy vesnice ......:-))
    Tak mi tady pak napište, jak to dopadlo. Málem předřenou hadičku jsme u pár aut objevili , tak teď Action No. 2 .
    Načepoval jsem tu leteckou naftu u SHELLu. Celkem nic dramatického nepozoruji. Ale možná přece jen : zdá se mi., že i přes zimní počasí neklesá teplota při jízdě jako dřív. Přesto, že bylo pod nulou , tak mi na konci asi půlhodinového ( ! ) sjezdu Mohelničáku ručička teploměru téměř neopustila středovou polohu......tak to už je co říct :-)) Leda by se sekla :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.06  20:10

    « Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    to flying mondeo:
    To jsem rád, že nejsem jediný paranoik na tomto foru ;-)
    to DIM
    šoudruhu, jestli to víš opravdu naprosto přesně, tak mi špadne opravdu veliký kamen že šrdce ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.03.06  10:09

    « lupání

    No ja jsem si toho vsiml minule kdyz jsem nechal stat auto na dvore o dovolene. Po tydnu jsem se snim rozjel a pri otaceni volantem se ozyvaji takove zvuky, jako kdyz clovek brnka na hodne natazenej gumovej tlustej remen ??? Nejhorsi je, ze se to zklidnilo az pri asi dvacatem otoceni volantu plny rejd doprava doleva. Ale i potom to je trosku slyset. Kdyz jedu rovne a netocim volantem tak vubec nic. Co to muze byt? A to je to 7mesicu stare auto s 16000km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  19:22

    « Re: Dík DIMe...

    No konečně jsme na Mondeu přišli na nějakej vážnej problém. Už jsem si myslel, že jsou bezvadný a to mi bylo podezřelý >:D !!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  18:55

    « Dík DIMe...

    ...konečně jsi tu k něčemu, chlape.
    To ťuknutí MÁM TAKY!!!
    Ale mám 110 tisíc a zaznamenal jsem to až v poslední době, dřív to určitě nedělalo.
    Vyžádám si to v servise... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.03.06  12:38

    « Re: Re: přilepené gumy k podlaze

    Tak to vím náhodou naprosto přesně :-) Jedná se o vůli uložení tyče volantu do čepu řízení...... Je na to recept : žádat v servisu NATLAKOVÁNÍ maziva ( vazeliny nebo co toje ) do toho spojení ( je to nějaký vícehran ). To pevné mazivo se tam přes mazničku natlakuje a tu vůli částečně vymezí a částečně ten projev není tak ostrý jako čistě kov na kov......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  12:30

    « Re: přilepené gumy k podlaze

    to taky ne, vím co máš na mysli, ani gumy ani destičky to nejsou
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  12:29

    « Re: lupnutí

    to SIM: ne, toto je úplně něco jiného, jasně, destičky se vždycky musí nejdříve odtrhnout od kotoučů, zvlášť po dešti, ale tohle je skutečně lehké ťuknutí do volantu, někdy ne přesně v momentě rozjezdu, ale např. vyjedu z prakoviště téměř bez plynu a v momentě lehké akcelerace kdy se auto jakoby zhoupne, tak to v tom volantu lupne
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.03.06  11:53

    « Bez nadpisu

    Jeste pridam jeden typ lupnuti ci skubnuti - kdyz (zvlast v zime) dele stojim v garazi, tak se pneu nejak prilepi k podlaze a pri rozjezdu se musi "utrhnout". Proste to trochu skubne a lupne/mlaskne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.03.06  11:51

    « Re: ročník

    petr t: no jo, to by pak zbyvala jako hypoteza jeden trochu poskozeny vstrikovac, coz me netesi. Abych rekl pravdu, tak jsem jine prijatelne a trochu logicke vysvetleni resetu ridici jednotky pri jizde na dalnici neslysel (krome jednoho pripadu, kdy mel clovek totalne v haji baterku, coz ovsem moje neni).
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.03.06  11:01

    « lupnutí

    ... první ranní lupnutí přisuzuji přirezlým brzdovým destičkám ke kotoučům ? ... zvlášt markantní to je po dešti ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  10:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cvakání

    Mně to nedělá, mám to ale s automatickou převodovkou. Mohlo by to vyloučit přední nápravu a řízení, muselo by jít o systematickou závadu a ukazovalo by to na spojku nebo manuální převodovku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  10:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cvakání

    ........tohle je spíš jedno ťuknutí v okamžiku záběru....
    ano, to je přesně ono, lupne v top a klepne do volantu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.06  10:42

    « Re: Re: Re: Re: Cvakání

    to Davidoff: poté co jsem prošel všemi závadami které jsem tu i dříve popsal, nemám již sílu toto řešit přes servis, nejhorší jsou závady které se těžko prosazují a vypadají spíše jako subjektivní pocit, ale když se tady o tom začalo psát, musím říct že mám naprosto stejný pocit již od doby co bylo auto úplně nové, naprosto přesně jak popisuješ, nejvíc při rozjezdu z místa, dpoředu či dozadu, prostě ve chvíli kdy se to auto pohne tak lupne ve volantu. Již od začátku jsem to přisuzoval nějaké vůli ve volantu, řízení, přední nápravě nebo tak. Jakmile auto zabere a jakoby se zhoupne, něco do volantu ťukně nebo v něm jakoby přeskočí. Zejména bych řekl ráno, když do toho sednu a není to čerstvě po jízdě, tak v tom vždy při prvním pohybu auta lupne. Řekl bych že po jízdě to pak už nedělá, nebo to není takové abych si toho všiml, proto jsem tomu nepřikládal žádný význam, jako že když se to zahřeje, rozhýbe, promaže apod. tak to nedělá............?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.06  20:44

    « ročník

    jatypc:
    koupil jsem v 05-2003, vyrobeno myslím v únoru, jsme na tom podobně, problémy už byly vychytány...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.03.06  13:32

    « Re: Řídící jednotka

    petr: > Jaký máš ročník?
    Moje Mondeo bylo vyrobeno v dubnu 2003.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  20:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Cvakání

    tohle je spíš jedno ťuknutí v okamžiku záběru
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  20:20

    « Re: Re: Re: Re: Cvakání

    ... k tomu cvakani - ja pokud seslapnu spojku tak od cca 20% seslapnuti, slysim jiny tlukot motoru nez kdyz je zarazena rychlost - jakoby jina vibrace, trochu hlasitejsi - nepovazuju to ale za problem - to muze byt zpusobeno i vybraci treba nejakeho plastu pri vyrazene rychlosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  19:42

    « Re: Re: Řídící jednotka

    Agentovi 007 NIKDY stříkačka neodchází, to si pamatuj!!! >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  19:07

    « Re: Řídící jednotka

    jo, jo, pozlacené Mondeo :-)) Jezdit s ním bude i James Bond píšou někde v MF nebo kde :-)) Tak ať mu neodejde vstřik :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  18:41

    « Řídící jednotka

    jatypc:
    Jaký máš ročník?
    Byly tam také problémy s řídícími jednotkymi (ročník 2001 a 2002 myslím). Tehdy byly mezi sebou propojeny jednotky ECU Visteon a ICU Delphi kabelem a nějaký chytrák od Fordu si poručil ICU s pocínovanými konektory - tyto jednotky byly hodně vyměňovány v garanci. U takových může pročištění pomoci.
    Potom byly jednotky s pocínovanými konektory nahrazeny jednotkami ICU se zlacenými konektory a nakonec byly jednotky ECU a ICU sdruženy do jedné bez propojení kabelem.
    A byl pokoj...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.06  17:38

    « Re: Re: Re: Cvakání

    to Petr T.
    Mam pocit, jako by mezi motorem a koly byla nějaká vůle, projevující se tím, že při záběru něco ťukne do volantu. Je to víc patrné při plným rejdu a zpátečce, nebo když pomocí plynu tím autem houpeš. Není to moc intezivní a technik ve Fordu v Plzni mi řekl, že je to dvouhmotový setrvačník, ale mě se to jako normální nezdá. Jednak máme ty Fordy tři (2002 + 2x 2005) a ty druhý dva to nedělají a za druhý to prostě nemůže být normální. ;-)
    Tak čekám, jestli se to bude zhoršovat a uvidim.
    Díky David
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  13:43

    « Bez nadpisu

    Jo, jeste bych mel dodat, ze pred zminenymi problemy jsem byl s autem v Dansku a Norsku (takove ty zeme, kde musite casto precist rozsahle ponauceni a potvrdit knoflikem, ze opravdu chcete naftu), i kdyz i tam jsem bral u Shell, coz ale nejspis nic neznamena.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  13:42

    « Re:

    ..........nicméně typický servisman v úzkých udělá to, že vyčistí všechny kontakty a bude doufat.........případně neudělá vůbec nic a bude doufat........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  13:40

    « Re:

    Mě se raději neptej..........já myslím, že jo :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.03.06  11:57

    « Bez nadpisu

    Tady je tedy uroda prispevku. Akorat ze me dost vydesily, tedy to, co psal flying mondeo. Jak jsem uz psal, taky se mi jednou na dalnici stalo, ze se najednou rozsvilitily vsechny kontrolky atp. V servise akorat nasli hlaseni diagnostiky (neco jako nespecifikovana chyba vstrikovacu kod 2000 ci tak neco) a nevedeli, co s tim dal (tedy po vymazani chyby a chvili jezdeni se objevila znova). Nakonec pry procistili vsechnu elektriku, kontakty atp. a pak uz se to pry znova neobjevilo (tj. chybovy kod ridici jednotky). Nicmene v souvislosti se zdejsimi story flying mondeo (vadny vstrikovac, nasledek rozsvicena palubovka + chcipnuti na dalnici, a taky to, ze i mne diagnostika neco o vstrikovacich indikovala) mi ted vrta hlavou, jestli tam nebylo / neni rozsekane neco vic. Co myslite?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…