FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  19:58

    « Re: Olej do 2,2TDCi - Motorcraft 5W30

    Tak je to jasne - normalne se dava do 2,2 TDCi Motorcraft 5W30 (ACEA-A1,B1) - jako kvalitnejsi alternativa je doporucen Castrol TXT 5W30 (ACEA-A3,B3). Cenovy rozdil v autorizovanem servisu je cca 200 Kc na litr v neprospech "kvalitnejsiho" Castrolu TXT.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  14:26

    « Jeste k nafte

    Nicmene nafta tu roli asi hraje, protoze sleduji i nemecka fora, kde stiznosti a problemu s mondeem taky clovek najde dost, ale nevidel jsem, ze by v poslednich letech nekdo diskutoval vstriky, naftu atp. jako tady.
    Pomem splinu ohledne resetu RJ za jizdy me "potesili" na jednom nemeckem forum tim, ze to ted delalo nekomu s novym SCi, takze jsou zajiste i jine duvody nez kontakty a vstriky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  14:07

    « Nafta

    Taky souhlasím s tím, že nekvalitní nafta v Čechách není důvod k tomu, aby se Ford stavěl k problémům zády. Hlavně když nakonec přiznal svou chybu výměnou vstřikovačů při faceliftu roce 2003. Prvně říkali, že je to ze sudové nafty, pak že je to z nafty od neznačkových benzinek a nakonec vyměnili vstřikovače, protože to blbo i s naftou od značkových benzinek. Mám 96kW 2002 a jen se třesu :shock: Jinak vstřikovače jsem kupoval pro kamaráda na vrakáči dva za 2500Kč celkem. Ale kterž to byly nevím - chtěl bych proto vědět, jestli jdou poznat nějak zvenku (firma?)
    Žil jsem v domění, že se zaváží "surovou" naftou :idea: a pak si každá benzínka přidává vlastní aditiva proti zamrzání a další (Shell apod). Nic to nemění na myšlence, že aditiva v naftě už jsou tak jak tak...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  13:48

    « Re: Kvalita nafty

    Díky, zajímavé a otřesné (20%!!!) - to plně potvrzuje moje stanovisko ke kvalitě nafty.
    Ten člověk co mu to poskakovalo bude sám brzy vyskakovat až do stropu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  13:45

    « Nákladní auta

    ...se s osobními nedají srovnat...
    Otvory v tryskách náklaďákových PDček jsou řádově 5x větší a tím pádem je mnohem méně problémů. Náklaďáky pořád jezdí a to systémům vstřikování vysloveně prospívá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  13:43

    « Kvalita nafty

    No k tem debatam o kvalite nafty pridavam aktualni zpravicku (20% vzorku na severu Cech nevyhovelo):
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  11:35

    « Bez nadpisu

    Tak tohle stojí za to si přečíst. Je to dlouhé, ale doporučuji. Je to sice o oleji a né o naftě, ale přesto...........
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  11:06

    « Re: Re: Jaké jsou problémy s PDčky

    Všechno je to , Petře , o penězích. Pokud to zaplatí v podstatě bezbranný občan, tak proč hasit, co je nepálí. Pokud by ale každý zadřený systém v záruce byl v rámci garance vyměněn zdarma, to by se jinak pískalo............ Přece jen , oprava je v desítkách tisíc Kč, to není ani marže, kterou prodejce při prodeji nového na autu má........... To by byl jiný čardáš.....
    Na druhou starnu v dnešní době (dez)informační exploze a lobbismu si může někdo pohrávat z veřejným míněním naprosto cíleně. Čistě teoreticky : máme nějaký problém s motory v posledním roce ?? Vrací se nám každé druhé auto ?? Hrozí obrovské reklamační náklady ?? Vyvolejme diskuzi o špatné naftě. Zavolejme několika redaktorům několika novin, ať to rozmáznou..... Pak už se to rozproudí samo. Než stačí pumpy zareagovat, bude veřejné mínění už zpracováno......... Pak se na to téma bude dlouze diskutovat ( viz naše diskuze ), my mezitím v tichosti problém v tichosti vyřešíme.........a černý petr zůstane těm pumpám.
    Říkáš že ČOI našla jen malé procento špatných vzorků ?? A kdo dělá rozbory ?? Ústav paliv ?? Pak jediná šance je obrátit se asi přímo tam. Ale věřím tomu, že tam zas budou mít drápky lobbisti z druhého břehu. Pravdou ale je , že ti pumpaři mohou být relativně v klidu. Tankovat se bude v podstatě pořád. Zato takový jeden profláknutý průser u konkrétního auta může být velký prodej pro jeho prodej a pak pro celou značku............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  10:03

    « Re: Jaké jsou problémy s PDčky

    Nechtěl bych sem zatahovat diskusi o PD, nicméně reaguji na níže uvedený příspěvek a docela by mne zajímaly konkrétnější údaje - repas hlavy ??
    - motorový olej pro PDčka je kompromisem mezi turbem a ostatním tudíž:
    --nemaže dobře ani turbo ani motor, smutné že?
    --s naftou možná takové problémy nemají, ale to ostatní....
    ---věř mi, řada lidí ve VW si oddechla když byla klika podporující PDčka nucena kvůli emisím tyto systémy vzdát
    ---již teď je s PDčky řada problémů (chceš telefon na pár lidí co se tím zabývají), ještě to řadu lidí bude moc mrzet, že je mají. Porucha PDčka znamená často repas hlavy.
    To, že použití PD oleje je kompromis, který není zcela ideální, je myslím obecně známo. Olej specifikace 0W30 nevyhovuje dostatečně pro mazání turba a zvláště dlouhodobá zátěž (např. dálniční jízda) při použití tohoto "řídkého" oleje zvláště turbu nesvědčí.
    Na druhou stranu je systém PD dlouhodobě používán i v motorech pro nákladní vozy a nejsou s jeho provozem žádné problémy. Pokud si přečtete 1. číslo časopisu Autodiesel, kde jsou velmi fundované informace, jsou zde podrobně rozebrány výhody či nevýhody a hlavně typické problémy jednotlivých vstřikovacích systémů včetně těch, které používá fordův TDCi. A o systému PD je zde psáno, že je dostatečně spolehlivý - je opravdu poměrně jednoduchý a zadření vstřikovače je poměrně řídký jev.
    Nijak PD nechci obhajovat, důvody proč od tohoto systému VW v osobních vozech upouští, není snad ani poruchovost jako jeho vlastnosti - např. omezený počet vstřiků v jednom vstřik. cyklu apod.
    Pokud někdo máte konkrétnější informace, jaké jsou typycký problémy PD, tak napište. Myslím že to bude zajímat i ostatní
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  07:46

    « Boj

    DIM:
    Jak by jsi si takový boj představoval?
    Státní orgány mají slušné páky a nezvládnou to (v ČR). Myslíš že soukromá organizace jako Ford ČR nebo Delphi ČR s velmi omezeným rozpočtem by tento Sisyfovský boj mohla vyhrát?
    V Belgii měli před časem podobné problémy a během 1 roku je vyřešili - ze skoro 15% problematických vzorků na 1,5%.
    U nás to chce prostě přitlačit na pilu od státních organizací, které JSOU POVINNY ZAJISTIT dodržování norem. Ford může ale ČOI MUSÍ.
    Když si ale přečtěš různá vyjádření od ČOI, zjistíš že podle nich je vlastě všechno celkem v pořádku, i když:
    - počet závadových vzorlů je stále přes 5%
    - opakovaně kontrolované problematické čerpačky vykázaly více než 50% recidivu (švinduju, švindluješ, švindlujeme). Ani hrozba pokut (zřejmě směšných nebo nevymahatelných je nevystrašila).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  23:47

    « Re: Re: Aditiva

    Já netvrdím, že aditiva škodí. Jen je ale to jakýsi další prvek, který může hrát roli v případě, že to člověk žene tzv. na krev. Jenom zopakuji: pokud já ,jako spotřebitel ,si koupím auto, které je schváleno pro provoz v našich podmínkách, tak by mě kvalita nafty už vůbec neměla zajímat . Já přece nemám možnost nechat si každé natankování napřed schválit státním ústavem paliv- Liju tam co je v návodu a pak už by to neměla být moje věc...........čistě teoreticky, samozřejmě:-(
    Pokud Petr T, říká , že nafta bez aditiv nikdy v TDCi nebude v pořádku,pak je něco špatně. Já jsem měl na víčku nádrže napsáno, že Ford doporučuje ARAL. A právě ten mi to odrovnal.
    Vstřikovače nové generäce mají, tuším, jiný průměr.
    Proč to ale nebyl Ford , potažmo DELPHI, které by se za nás, odrovnané, mělo bít ??????????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  21:11

    « Re: Aditiva

    Omyl Dominiku,
    aditiva musí být v naftě již z rafinerie. To je ten největší problém. Distribucí až přes 8 prostředníků se kvalita nafty neustále zhoršuje.
    Některé společnosti si pro zlepšení jména přidávají aditiva i na benzínkách, v tom máš pravdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  21:06

    « Re: soukromá zpráva

    Čau Petr T.,
    dík za zprávu.
    Ciao Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  21:03

    « Aditiva

    Aditiva přidává každá benzinka rovnou do tanků. Popilka zaveze naftou a jednotlivé benzinky z toho dělají právě tu jejich naftu. Proč by měly aditiva motoru škodit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  21:02

    « soukromá zpráva

    Laďo, máš tam soukromou zprávu. Zdraví Petr T.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  20:43

    « kontrolka žhavení

    Čau Jirko,
    tak jak čtu Tvoje řádky,tak je ten příběh úplně stejný jako u mě. :x
    Akorát, že u mě se ještě propálil a praskl píst. >:-[]
    Myslím si,že po diagnostice budeš o hodně chytřejší a nezbývá Ti než věřit,že to nebude tak špatné.
    U mě je to trochu jiné,protože podle mě (dnes už jsem o tom na 99% přesvědčen) ty nové vstřikovače odešly díky velice profesionálnímu přístupu servisu. >:-[]
    Nedodrželi základní postup při výměně nových vstřikovačů dle doporučení DELPHI.Jejich první sdělení "pane,natankoval jste špatnou naftu"mě velice zarazilo,protože od opravy pístu a vstřikovačů jsem tankoval pouze SCHELL a to u dvou čerpacích stanic.Vše mám doložitelné jak lístky od nafty,tak zápisem smart bodů na kartu SCHELL.
    Dále jsem po pár telefonátech na ČOI navštívil čerpací stanici SCHELL,kde mi ochotně ofotili Inspekční certifikát ČOI o provedených zkouškách.(dvě zkoušky ČOI v období,od opravy do druhé poruchy auta - nafta splňovala normy ČSN).
    Tak jsem zajel do servisu (vyčerpal z nádrže litr a u čerpadla půl litru nafty) a reklamoval opravu.
    Při mém požadavku,ať mi do reklamace napíšou,že ty vstřikovače odešli díky špatné naftě,najednou nikdo z vedoucích nic takové netvrdil,a vlastně ani nevěděl proč klekly čtyři vstřikovače naráz.(auto už stálo týden v servisu a jediné co jsem se dozvěděl,bylo to,že pokud dám souhlas,tak hned vstřiky vymění a do hodiny můžu odjed.)
    To se na mě nezlob,ale nejsem ve věku kdy ze mě bude někdo dělat blbce. >:D
    Další jednání pokračují,takže to nechci dál rozvádět,ale já trvám na mimosoudním vyrovnání a věř mi,že jsem odhodlán jít i dál.
    Pro tvoji informaci,dnes mi volal majitel té SCHELL pumpy,že po poradě nevím kde,mi nabízejí odebrání vzorků nafty a následný rozbor zcela na náklady SCHELL.Tak tomu říkám být si jistý.
    Mimochodem cena základního rozboru činí cca 4 000,-Kč,podrobnější rozbor stojí cca 12 000,-Kč.Mám to osobně ověřeno.
    V případě,že Tě něco napadne a budu Ti moc poradit,tak napiš.
    Ciao Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  20:30

    « Aditiva

    Zákaz aditiv je holý nesmysl.
    Aby nafta měla vslastnosti dle stávajících EU norem, musí být aditivována. Bez aditiv by neměla dostatečné cetanové číslo a nemazala by.
    Žádná aditiva nemohou zhoršit vlastnosti nafty. To nedostatek aditiv zhoršuje vlastnosti nafty (manipulace, přiředění vodou, benzínem apod.)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  19:53

    « Bez nadpisu

    impaler: je to možné,můj současný ale i minulý nezakazuje,resp. o tom nic nepíše. Je to jako s ekologickou naftou.WV ji nedoporučoval a Škoda do naprosto stejných motorů po záběhu nezakazovala.Pak si vyber....
    Můj mechanik sice dělá všechno,ale Ford je pro něj No1 a aditiva nedělají naprosto žádný problém,ale je fakt,že se používají pouze 2 naprosto dokonale odzkoušená a problémy nula.Zítra se zeptám,teď dělá auto na zítra ráno a nechci jej rušit.
    Beru,že Ford si bude u TDCi hledat jakoukoliv záminku,aby u motorů z počátku produkce nemusel nic hradit-dnes stejně po záruce,takže je to jedno.
    V mezním stavu:pak by se ale nesměla koupit aditivovaná nafta,jak ji třeba Shell deklaruje-já vím,že je to extrém a slovíčkaření,ale stejně...
    Přiznám se,že osobně dávám výlučně Castrol a nic jiného bych tam nedal,seč je na jiných autech odzkoušeno jiné.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.03.06  19:27

    « Zakaz aditiv

    IT: Nemám to teď u sebe, ale na 99% můj návod (belgický, FR verze) použití aditiv výslovně zapovídá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  19:26

    « Jak se k problému postavit

    Jenyk:
    máš pár možností jak reagovat:
    1/ Na určirém trhu diesely neprodávat (Toyota - Turecko)
    2/ Zařízení zodolnit a prodávat dráž (Toyota - některé asijské země)
    3/ Smířit se s vyšší poruchovostí
    4/ Učinit opatření
    Ad 4 - Ford učinil opatření kdy z principu odmítá garance CELÝCH SAD VSTŘIKOVAČŮ, tyto se nemohou porouchat díky výrobní vadě, celé sady ne.
    DIM: Výměnné akce kompletních systémů proběhly v celé Evropě dle tabulky VINů. Není možné, aby to nějaké systémy přežily v západní Evropě a potom se podělaly až u nás. Z principu výrobní vady musely odkráčet všechny systémy osazené určitým druhem čerpadla - vstřikovače zůstaly prakticky beze změny, jen byly nahrazeny novým typem s rychlejší reakční rychlostí. Tyto výměny nehradil Ford ale DELPHI. Ford by rád viděl aby byly všechny výměny vstřikovačů hrazeny DELPHI, to bylo odmítnuto s poukazem na prokazatelnost závad celých sad vstřikovačů vlivem nedostatečně mazající nafty. Pokud se jedná o závadu izolovaného počtu (1, 2 vstřikovače) - toto je automaticky uznáváno jako záruka.
    Ford vychází ze stanoviska DELPHI a neuznává pouze celé sady vadných vstřikovačů. Navíc to musí být podpořeno rozborem, asi 60% vzorků není v pořádku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  18:53

    « Olej do 2,2TDCi - Motorcraft 5W30

    Tak jsem se dozvedel od autorizovaneho servisu, ze originalni olej co se dava do motoru z vyroby je Motorcraft 5W30 a pry je to polosyntetika? To se mi nejak nezda? Byl mi doporucen lepsi olej Castrol TXT. Jake mate zkusenosti? Auto v zaruce musi respektovat oleje ktere doporucuje repektive dodava autorizovany servis.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  18:42

    « Re: Syndrom selhání

    Petr T: Předložil jsi zajímavý argument. Nejsem si tvým názorem tak jistý. Pokud někdo vymyslí auto na silnici rovnou jak mlat, bude to prodávat tady na naše tankodromy s tím, že auto je vhodné pro místní podmínky a budou odcházet zavěšení kol, čí je to chyba? Bezesporu výrobce auta, kvalita silnic je patrná na první pohled. U nafty není místní (ne)kvalita tak patrná, ale vlastně na ni možná platí stejný přístup? Proto přece Ford první sérii opravoval ve vlastní režii.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  17:41

    « Syndrom selhání

    ...no ona jim ta PDčka vydrží tak asi po dobu záruky DIMe. Potom se rozsypou včetně motoru (jsou součástí motoru...).
    Já jsem neříkal že po 90000 je motor na rozsypání. Naopak motory PUMA Duratorq budou asi dost nezničitelné, pouze s tím vstřikováním jsou problémy díky naftě.
    Já to vidím tak že výrobci vstřikování/motoru/vozu najedou na průměrnou kvalitní normovanou naftu ve výrobní továrně miliony km/motohodin. Pokud to tam funguje, proč by měl výrobce auta řešit jaká je kde nafta??? To je povinností státu zaručit, že TÍMTO STÁTEM VYTVOŘENÉ NORMY JSOU DODRŽOVÁNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  16:30

    « Re:

    .....v návodu pro obsluhu není zmíněn ani fritovací olej nebo jahodový džem!!!!! Takže tam taky patří ?? Stačí na něj napsat, že pak jde z výfuku jahodová vůně ??????? Neblázni, návod jasně říká, co tam patří. POkud tam naliješ něco jiného, a nebo rozuměj ještě něco jiného, už to není palivo podle ČSN, podle návodu a nebo podle mínění jakéhokoliv právnmíka , a můžeš se domáhat svých práv na výrobci těch aditiv.......Minimálně ti to celý ten proces ( soudní ) ještě pmůže pěkně zkomplikovat, protože věřím, že FMC má solidní právníky, kteří by to neváhali použít..............
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  15:54

    « Bez nadpisu

    DIM: V návodech na obsluhu,nebo jak to nazývají(brožurka k autu) se o aditivech,alespoň co jsem měl či mám nic nepíše,jenom je uvedeno předepsané palivo,nic víc.Nebo-li,aditiva nejsou zakázána. Jasně,že je třeba dát do nafty to správné a ne pro benzín.
    Nicméně jsem soukr.konzultoval se značkovými servisy,seč do nich už nejezdím a v případě common-railu,jak jinak než ústně,nedoporučili naftu od malých pidi pump a JETu,naopak dopuručovali SHELL. U O1 TDI jsem koupil dost často JET a nebyl problém,jenže tam byly vstřik. tlaky 18 v první fázi a asi 39 MPa hlavní dávka-je to na principu 2 pružin ve vstřikovači.
    U CR jsou citelně vyšší,když byl Aral,v nouzi jsem vzal,dobře to jelo od Slovnaftu a docela se mi nezdálo ÖMV.Jinde jsem nekoupil,dlouhodobě jedině Shell.
    Závěr:můj mechanik cosi dělá pro firmu,která provádí GO pal.,systémů vznět. motorů,kluci jezdí na všechna školení k Bosch atd.,nikde nepadlo,že by vhodné aditivum mělo systému uškodit. Dělali pokusy,kdy do docela jetých motorů dali aditivum a pal. systém byl po rozebrání naprosto čistý,opotřebení odpovídalo době provozu.
    Spíš je problém palivo,ale docela si nedovedu představit,jak se člověk soudí s prodejcem,resp.zastoupením,seč má doklad,že ta nafta byla od nich a že je nekvalitní=porucha systému.
    Aditivum,je-li použito podle návodu,není jej tam 50% v nádrži nemůže být problém,no nemůže,u nás může být problém cokoliv.
    Jsou i taková,která se doporučují=0,5 litru dát na nádrž po výměně oleje v motoru,chvilku je motor hlučnější ale nakonec to celé perfektně ztichne=vyčistí se systém,kdyby nic jiného,tak lépe rozprašují čisté trysky.
    Asi potěším majitele benzínu a odpůrce nafty, viz.jiná diskuse: nafta je problém a sebemenší drobnost se může krutě vymstít=těžce prodražit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  15:12

    « 6-st. vs. 5-st. převodovka

    Jel jsem o víkendu s 96kW TDCI s šestikvaltem a čekal jsem víc :-( Jel jsem taky s 6-st. převodovkou Passat 96Kw a ta převodovka byla naopak super (hodnotím POUZE odstupňování). Rychlosti přispěly k tomu, že auto jelo jak ďas, šestka se dala použít i na silnicích kolem 80kmh. Naproti tomu to Mondeo tam má tu 6 jaksi naroubovanou, řadit ji až tak ve 120kmh, jinak je líná, pak ale sníží otáčky(100kmh=cca1800ot). A mírná změna ostatních stupňu přispěla spíš k pocitu lenosti. Naopak se mi zdá, že na tak silnej motor je ta 5-st. pohodová. Peugeoty 307WRC měly 4-st. převodovku a (myslím jen)zkušebně dokonce 3-st. Asi ztráta tahu při řazení je nevýhodnější než nižší otáčky velmi silnýho motoru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  15:03

    « Vstřikovače

    No a jde nějak pozant starý modely vstřikovačů od těch nových po faceliftu?
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.03.06  14:53

    « Alu 16

    ruman: mám je ještě odložené na zimu v garáži, takže se blbě ptám: kde přesně bych to měl hledat? (v techničáku asi nemyslíš...) ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  14:12

    « Velikost ET na ALU kolech..

    Chtel bych poprosit ty z vás, kdo mate na mondeu 16" kola original od Forda, jestli nahodou nevíte, jaké mají ty orig. elektrony ET. Já mam v TP povoleno jen ET 52,5. Chci si koupit na léto kola, ale nejbližší rozmer, který jsem našel(u kol co se mi libi), má ET 47...Možná bych našel kola s ET 52, ale nehledám nic, co by stalo pres 3500 za kolo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  13:48

    « Re:

    Tak to už jsem slyšel vícekrát, to že se to úplně vypne. A většinou na dálnici.......Zaplaťpámbůh, takovou zkušenost nemám. Zatím ?? :-) Mě to původní nešlo několikrát vůbec nastartovat, většinou po natankování, blikala kontrolka žhavení a nic.........Stačilo ale vždycky chvilku počkat, pak to zase startovalo normálně.
    Že se různí názory na aditiva je sice pěkné, ale pokud mi je servis v motoru najde a řekne , že to tam podle návodu být nemá a že tudíž jsem nesplnil garanční podmínky , tak mi to je houby platné...........
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  12:34

    « Bez nadpisu

    Pánové,
    díky za rady. Budu vás informovat jak jsme dopadl.
    to Lukoborec
    měsíc výroby 9/2002
    ujel jsem s tím autem asi 4000 km.
    Nenapsal jsem ještě jednu věc. Poprvé se mi to stalo asi po ujetí 3500 km. Zastavil jsem vypnul motor nastartoval a vše ok. Volal známím a ti mi řekli že to může být váha vzduchu nebo tryska. Auto bylo ok tak jsem to dál neřešil(byl jsme blbec). Najezdil jsme dalších 2 500 a pak konec. Opravdu konec - auto se kompletně vyplo, jediný se zapnul vystražný trojúhelník. Na dálnici v rychlém pruhu při přejíždění náklaďáku super záležitost - zejména řízení bez posilovače je skvělé. :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  11:58

    « Bez nadpisu

    DIM:Aditiva pro naftu jsme tu už řešili někde jinde.Názor se různí.Soukromě mám za asi 6 let dobrou zkušenost s aditivem od Castrol,dá se dohledat na jejich stránkách.
    Je fakt,že silně ošizenou naftu asi nezachrání nic a paliv.systém se odporoučí.
    V ČR mám už vyzkoušené pumpy a při dojezdu min. 1000 km na nádrž beru tam, kde vím,že bylo vše OK,ale nic to nezaručuje.
    TDCI z počátku výroby je problém,venku řešili,zde se to metlo pod koberec,lidé dostali jemnější paliv.filtr,což není řešení,když byl problém v čerpadle,ale je to náplast pro Tom69,že i jinde....nicméně je to k vzteku takový přístup.
    Motor s 90 tis je solidně zajetý,ale pokud je problém z výroby(TDCI),tak je to právě ta dávka km,kdy se problém může projevit.
    Smůla,co jiného dodat.
    Znám nějaké TDCi ,mají 100-150 tis a naprosto v pohodě,ale je to od r.v. 2004.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  11:28

    « Re: Re: Prasklý píst

    Jiří : když přemýšlím nad tím, co bych dnes udělal jinak, tak asi bych chtěl být u odběrů vzorků z nádrže a pohlídat si zasláním vlastního vzorku do zkušebny objektivitu toho zkoumání kvality. Protože servis bude pravděpodobně taky tlačen do co nejmenšího procenty garancí, a v dnešní době může být možné všechno........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  10:48

    « Re: 2,2dti

    Dik za odpoved Petre T. Jinak ja o 2,2DTi slysel spis pozitiva(prvni schopnej diesel od oplu) oproti 2,0dti............
    A ta 1,9 CDTi 110kw, tam neni naka zrada?
    Ad problemy s Fordem, kolik jsi najel Jirko nez ti to zacalo zlobit? a jakej mas mesic vyroby?
    Jak to tady slysim, zacinam mit celkem obavy 8-s Jsem zatim ok, ale................
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  10:41

    « Re: Doporučení

    PETR T : nezlob se, ale 90 tis km by měl být takový solidně vychytaný motor a ne , jak píšeš, na hraně rozsypání........ Přiznám se, že tvé reakce mi připadajií trošku protichůdné. Na jedné straně zdůrazňuješ, jak je naše nafta strašná ale na druhé straně teď zase píšeš, že vlastně jsou auta ze zahraničí na hranici životnosti ............ Zdá se mi naprosto jasné, že TDCi 2,0 modelový rok 2002 je velmi problematický co doživotnosti vstřikovacího systému v českých podmínkách. Proto byla v roce 2003 udělána úprava a proto asi taky SHELL přišel s jinou naftou pro ČR. Jestli soudruzi v Německu přivítali Jiřího Bartoše se slovy Tschechische nafta ( fakt "nafta" řekli ?? ), tak to asi taky není náhoda.
    Aditiva jsou podle mě jen krokem k dalším komplikacím při dohadování se o tom, co mám v nádrži. Je jasné, že Ford dobře ví, že tento problém ta auta měla a dobře ví, jak to udělat, aby nemuseli v garanci měnit stovky vstřiků a čerpadel. To by asi manažer pro ČR neustál :-)) Takže se zaměří na to, co je v nádrži a ví, že má solidní šanci garanci odmítnout. A aditivum je v takovém případě další hřebíček do pomyslné rakve toho nešťastníka.
    Možná máš s motory PD pravdu,, ale Škoda servis měl v tuto zimu u 2,0 TDi myslím asi dva problémy......... což je statisticky asi normální......
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  09:07

    « Bez nadpisu

    Petr T: máš pravdu,jen aby to nebylo vysokotl.čerpadlo z doby, kdy byl problém s materiálem a následně problém se vstřikovači.Doufám,že se mýlím a bude to jen prkotina. Jestli je výroba počátek 2002,je zde riziko čerpadla,později už má FORD tuto věc naprosto OK.
    K naftě:to je v ČR problém,při četnosti kontrol....Kosek od bydliště je značkový prodejce,ale nevozili si palivo sami. Čojka jim změřila bod vzplanutí nafty 60 stupňů! To je pak složité,asi tam bylo i cosi jiného,než jenom nafta-přepravce dostal okamžitě padáka.
    Aby problém nebyl kombinací vlivů.... :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  08:38

    « Doporučení

    Jirko,
    dá se říci že od takových 90 tisíc km riziko poruchy stoupá i v Německu. Takže Vy oba s Laďou jste to přivezli jeté tak na hraně - tomu já říkám syndrom převozu ze západu do ČR. Auta která na západě normálně jezdila mají náhle poruchu.
    Doporučil by Ti nechat si v Hale přeměřit všechny 4 vstřikovače a pozor!!! I stav čerpadla. Hale je nejlepší, jinam nejezdi, určitě s tím nejezdi k jinému Fordu, nevědí která bije.
    Vstřikovače by to ale tentokrát nemusely být, může to být ovládací ventil čerpadla...cca 4 tis. Kč. Nebo abnormální funkce nějakého senzoru...
    Dej vědět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  00:11

    « Re: Prasklý píst

    Zdravím,
    pročetl jsem si diskusi a fandím Láďovi. Jsem na tom prakticky stejně. V říjnu jsme si pořídil Ford Mondeo kombi TDCi rok výroby 2002 - 96 kW 87 tis.km. Dovoz z Belgie. Byl jsem z toho auta nadšen. Bohužel na vánoce při cestě do Rakouska na hory - kontrolka žhavení .... Dohrabal jsem se do servisu v německu - a tam jsem slyšel "tschechische nafta" Řekli mi, že je to na velkou výměnu - tak jsme se dohrabal back to praglu. Výměna dvou vstřiku stála 18 tisíc - FORD HALE. Do té doby jsme bral pouze ve "značkových benzínkách" - nepomohlo to. Od té doby pouze u SHELLU - vše ok až do včerejška - po cestě z moravy na D1 opět kontrolka, tentokrát ne tak razantní pád výkonu jako posledně. Zítra se jdu obědnat na diagnostiku. Poradí te mi co vše mám chtít vědět a nechat udělat.
    Díky Jirka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.06  22:01

    « Prasklý píst

    Čau DIMe,
    podle mě se ten píst napřed propálil,(na dvou místech) a potom teprve prasknul.
    Jo DIMe,taky jsem si myslel že JETka je renomovaná a ouhle vše je jinak.
    Tak až budeš svištět z mohelničáku,napravo nezastavuj !!!!! >:D
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.06  21:47

    « Re: Re: Re: Re:

    Čau Jenyk,
    trefa do černého,tak už jsem se dlouho nezasmál. >:D >:D >:D >:D
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.03.06  20:55

    « Re: Re: Re:

    Fajná story, pěkně podaná, díky. A kup si Forda, složil jsi zkoušky >:D .
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 27.03.06  19:15

    « Re: Re:

    Myslíš jako rozdíl ve výkonu jo? Řeknu Ti to takhle:
    Pocitově, když sedneš z 1,9 do 2,0, cítíš rozdíl hlavně ve vyšších otáčkách - cca nad 3000 ot. Tam 1,9-ka skoro končí. 2,0 tahne vesele dál, až do 4000 ot. Takže dojem si odnášíš jednoznačný. 2,0 je silák, jak se leckde píše.
    No ale ještě z jiného soudku. Tuhle jsem jel ze Strakonic směr Javorník, vžyť to tam trochu znáš. Na výjezdu ze ST jsem dojel stejnou OII jako mám já. Kombi, stejná barva, bez označení motorizace. Jen podle výfuku jsem poznal, že je to nafťák. Za značkou obce na to začal šlapat (zmerčil mě v zrcátku..) tak, že jsem ho v tom provozu nepředjel. Až na konci Strunkovické roviny, a to ještě "na brzdy". Jak jsem ho předjel, začal na mě blikat jako blázen. Zahnul jsem za kolejemi na Vacov a on ne na Volyň, ale za mnou! Pořád blikal a držel se mě. Myslel jsem si, že je zhrzený a léčí si dálkovými svoji uraženou ješitnost. Tak jsem přidal, plyn každou chvíli na podlaze. Hele a on pořád za mnou! To už jsme jeli docela kudlu, na těch okreskách. Ale zatáčky jsem nijak neřezal, vezl jsem mého staršího otce.., v nich mě doháněl. Když byl kopeček, mírně jsem mu zase ujížděl, když šlo o tah. V úsecích na srdce mě ale dojížděl, na srdce jsem zase až tak nejel. Držel se mě, trvale blikaje, asi 20 km!, až jsem na křižovatce pod Rohanovem (na úpatí Javorníku) zastavil, zůstal sedět v autě, stáhnul okénko, nabral plnou hrst desetikorun co vozím v autě do vozejků do sámošky, abych měl tvrdší pěst a čekal co bude. Asi že poteče krev. On přišel a povídá, že prej mám stejný auto jako on a že se chce jen zeptat, jestli mi taky gumové těsnění kolem dveří odírá lak kolem celého jejich obvodu. Já že mně teda né. Šel jsem se mu na to podívat a ono mu jo! To jsem teda ještě neviděl. A že jak se mu to auto pořád nějak sere. Povídám mu v žertu, vyškolen diskuzemi na OII, no to Vaše auto museli asi vyrobit v pátek.. A on že jo! Ale o to nejde. Ptám se, co tam máte za motor, že jsem vás nemoh' setřást? Dvoulitra? Prej že 1,9-ku. No tak je ale * vočipovanej, ne?!, povídám. Prej že ne.
    Tak asi takhle, no. Takže závěr: že by si 2,0 s 1,9 zrovna hrála, to zase ne. Do jisté, či spíš značné, míry to samozřejmě závisí na strojnících. A tenhle byl docela šikovnej. Vždyť považ, zatímco já najížděl 1000x projeté trase optimální stopu s tím mým silákem, on stačil v závěsu ještě celou cestu blikat!
    :shock:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.03.06  19:14

    « Nééééééééééé

    Né ironicky né...
    I když...
    Je mi líto těch lidí zpracovaných propagandou Škoda-VW.
    Problém je v tom že je kvalita motorového oleje je opravdu kritická. Pokud těmito auty nepojedeš "šetřivě", dočkáš se nepříjemného překvapení v podobě odchodu turba (ve vyskoých ot. při dálničním režimu olej dostatečně nemaže, je opravdu potřeba občas zvolnit a nechat turbo vydechnout).
    Olej musí být opravdu kvalitní - pokud ne, budeš mít problémy buď s turbem (maže motor) nebo s motorem (maže turbo).
    Dále pak si PDčko vyrývá v hlavě nějakou drážku, někdo mi to popisoval - posléze je třeba repasovat hlavu.
    Resume: problémy přijou později ale budou o hodně větší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.06  18:19

    « Re:

    .....a tak je to spravne a tak to ma byt :-)
    Mimochodem kolega dnes přijel s novým OII Kombi 1,9 77KW. Je to velký rozdíl ??
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 27.03.06  17:55

    « Bez nadpisu

    Petře T., nejsem si jist, zda jsem Tě rozesmál já (Ty ano?). O oleji ode mě nepadlo ani slovo, když s ním začínáš svoji řeč. To DIM a jeho fritovací olej..
    Proč je smutné, že olej pro PD nemaže nic pořádně? Má tím pádem PD motor i jeho turbo nižší životnost než třeba TDCI? Jakože se dříve "vyšmejká"? Jezdím s tíhle olejem vesele, smutno mi z něj rozhodně není. Dění na styčných plochách rotujících a vzájemně se troucích součástí mého motoru nijak neprožívám. A starosti lidí z VW mě moc mezajímají, to je jejich džob. Já jsem jen uživatel a vlastník jejich výtvoru. Ani k němu nemám nějaký silný citový vztah. Skoro naopak. S podvodně prezentovaným průběhem krouťáku v tech. údajích mě docela nasrali. Jinak to 2,0 TDI jede docela slušně, s dost slušnou spotřebou. V tom mě vyhovuje. Samozřejmě doufám, že nebudu jedním z té řady, které vlastnictví PD bude jednou moc mrzet, jak píšeš. Rozhodně mu tady, mezi TDCI, nehodlám dělat reklamu, ani ho obhajovat a "zavirovávat" jím vaše téma. V mém příspěvku níže jsem jen chtěl oslovit DIMa, se kterým jsem vedl přátelské diskuze v tématu OII, když se jí tam ještě celkem aktivně účastnil. Nic víc, nic míň. On mě porozuměl, myslím. Pokud jsem Tě rozesmál jakože ironicky, pak nebuď tak tragickej a neber si věci tak osobně. Navíc - když nejsou tak ani myšleny. Pokud jsem Tě rozesmál doopravdy, těší mě to. Tak to má být.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.06  14:15

    « Re: Denní světla

    Pokud vím, tak to jsou jen ty parkovačky, tzv. obrysová světla, a s těmi se samostatně jezdit, myslím, vůbec nesmí.
    PETR T :
    Podle mě 130 tis km je na auto v ceníkové ceně téměř 1 mil Kč sakra málo.... tak jako tak.
    On tam ale měl Laďa přece diagnózu prasklý píst. ......!?
    Je to pořád dokola : chytnul svinstvo .....u JETu, mimochodem já tam taky občas beru.......ale kde jako ještě jinde má tankovat, než u takové renomované pumpy na tak frekventovaném tahu ?? Z mého pohledu je to normální konstrukční problém, který pak byl vyřešen ale ne zpětně , pochopitelně. Ono i ten SHELL má u té "lepší" nafty napsáno, že je to vyrobeno speciálně pro ČR !!! Že bychom byli pro SHELL takový trh ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.03.06  12:21

    « Denní světla

    Moc se to nehodí do rozjeté diskuse o PD :-)
    Můžou být ty žárovky, co má Mondeo jako parkovačky "světla pro denní svícení"? Můžu je použít pro denní svícení?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.03.06  12:10

    « Jaké jsou problémy s PDčky

    Teď jsi mne opravdu rozesmál exupe.
    - motorový olej pro PDčka je kompromisem mezi turbem a ostatním tudíž:
    --nemaže dobře ani turbo ani motor, smutné že?
    --s naftou možná takové problémy nemají, ale to ostatní....
    ---věř mi, řada lidí ve VW si oddechla když byla klika podporující PDčka nucena kvůli emisím tyto systémy vzdát
    ---již teď je s PDčky řada problémů (chceš telefon na pár lidí co se tím zabývají), ještě to řadu lidí bude moc mrzet, že je mají. Porucha PDčka znamená často repas hlavy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.03.06  12:03

    « 130000 km

    Pánové DIM a RAFI007:
    Ono to tu nepadlo ale než se vozidlo Ladi dostalo do ČR, najelo v SRN 130000 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… /> Prakticky okamžitě po zahájení v provozu CHYTNUL Laďa svinstvo u jakési JETky a stupidní sesvis v Zábřehu tam po opravě toto palivo na 99% nechal.
    130 tisíc je slušný nájezd na ZJEVNĚ všeobecně kvalitnější palivo na západ od nás, K.O. dostalo vozidlo bohužel u nás.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.06  11:45

    « Re:

    Jaké Pédéčko ?? Na pédéčko bych asi čekal dlouho, všichni ho pomalu opouštějí ! Naftu z STS z Chvojkovic už si nechávám vozit až před barák, když máš 2,2 TDCi tak tam nůžeš chrstnout i trochu z friťáku, raději slunečnicový, řepkový tak netáhne :-))
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 27.03.06  10:35

    « Bez nadpisu

    DIMe, jestli Ty sis neměl počkat ty 2 měsíce na to PDéčko. Ta jsou stavěná i na naftu z STS Chvojkovice - Brod. Měl bys po starostech. Doufám, že než z něj přejdu na 2,2 TDCI, budou to mít ty Fordi vychytaný.. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.06  09:36

    « Re:

    RAFI 007 : Zásah do vstřikovacíhi systému tam jednoznačně v polovině roku 2003 proběhl a byl způsoben právě těmi problémy.....ale s nekvalitní naftou v ČR to rozhodně souvislost mělo. Od té doby víceméně všichni tvrdí, že už je to zcela výjimečný problém......a nafta bude zřejmě pořád stejně " kvalitní" jako tehdy.......
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.06  23:58

    « Bez nadpisu

    Možná má Petr T.pravdu o nekvalitní naftě ničící kvalitní Mondeo TDCi , ale pak nechápu tento příspěvek od DIM:
    PetrT : podle všeho už mají opravdu motory TDCi od II.pololetí 2003 problémy jen velmi zřídka, včera mi to potvrdil i servis, že mají asi jen 2 případy od té doby, předtím skoro všechny auta, co prodali......tedy i to moje původní.
    To vše potvrzuje moji doměnku o dovozu TDCi 2001-2003 z německa s uvedenou vadou, kteří to řešili jako DIM.Rychle se zbavit zmetku .Mně se začalo rozpadat auto už po tydnu,takže mně to platil Ford v rámci záruky.
    K dnešnímu dni jsou daleko za 200.000,-.
    Petr T by měl uvést poměr vadných vstřiků např FIAT JTD z roku 20002 a MondeoTDCi na 100 aut.Dle mne to bude tak 1:100.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.06  13:15

    « Re: Re: Re: Odpravené vstřikovače

    Petře T : možná si už trochu nerozumíme . Já nepochybuji o kvalitě a nekvalitě nafty. Především pochybuji o tom, že se dá něco vysoudit po čerpací stanici. A pokud servis odmítne záruku na garanci kvůli té naftě, tak je to pořád dokola.
    Laďo : Rozumím Ti a držím Ti palce. U mě to bylo ještě komplikováno tím, že všechno, co se předtím s tím autem dělalo bylo v rámci záruky, tudíž jsem neměl faktury s popisem práce, neměl jsem zpět vadné vyměněné díly.........
    A v neposlední řadě mi ten servis nabídl odkup předváděčky 2,2 kterou mám teď a současně odkup toho vadného auta. To mi řešilo vše jednou ranou a neměl už jsem žádný důvod se v tom dál šťourat. V tvé situaci je to přece jenom jiné..............
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.03.06  08:52

    « Bez nadpisu

    Cau Laďo.To je opravdu strasny.Nemam slova.Drzim palce
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  23:49

    « Re: Re: Odpravené vstřikovače

    Čau DIMe,
    pořád jsou to moje prachy,ať bez DPH,zdaněné nebo nevím co. :x :x
    No a jakým směrem to budu hnát? - "cestou,necestou,polem,nepolem" >:D
    Po dnešku už jsem zase o hromadu chytřejší.Všeobecně,v případě výměny vstřikovačů je v prní řadě nutné zjistit důvod poškození.(nafta,vadný vstřikovač atd.)Dále je dán výrobcem vstřikovačů postup,který doporučuje jednotlivé kroky k tomu,aby se porucha neopakovala.(velice důležité - ověřeno u tří nezávislých servisů) :idea:
    Celkově je to postaveno na tom,že ty jako zákazník tyto informace nemáš,do té doby,než se ti rozsvítí kontrolka žhavení,pořádně tě to nasere a servis ti řekne cenu opravy.Pak začneš zjišťovat,volat atd.atd a nestačíš valit oči.
    A to je právě ono,že ať se na to díváš jak chceš, tak šance je míň než minimální, spor by byl pravděpodobně dlouhý a drahý, mezitím bys stejně musel tu opravu zaplatit, protože bez auta se neobejdeš.........
    tak to je právě to,na čem to opravny staví - nedostatek času,informací a chuti tohle to všechno absolvovat a samozřejmě další náklady na právníka,který Tě bude zastupovat.Ale já jsem se rozhodl,že v případě neuspěchu mimosoudního vyrovnání do toho půjdu,protože pokud všichni budem sklánět hlavy mohly by nám tak zůstat nadosmrti.
    Určitě Tě budu informovat jak to všechno probíhá.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  23:05

    « Re: Boj

    Čau Petr T.,
    děkuji Ti velice za nabídku,vážím si toho,ale po dnešku už mám v hodně věcech jasněji >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    Bojovat budu,nenechám ze sebe dělat idiota jen kvůli tomu,že nemám dostatek informací a někdo neodvádí plně profesionální práci,kterou já,
    jako zákazník platím. >:-[] >:-[]
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  18:41

    « Co se všechno dělá s naftou

    To DIM:
    - na čerpačce nebo ve skladech se odebere (rozuměj ukradne) určité množství, objemově se doplní vodou a počítá se s odkalením (zaplatí provozovatel čerpací stanice - nutné vedlejší náklady)
    - při dopravě od distributora se nevyprázdní cisterna od zbytků benzínu a dopravuje se nafta (zbývá i přes 1000 litrů benzínu) výsledek snížení bodu vzplanutí, cetanového čísla, snížení mazivosti
    - s naftou se míchá LTO (má jinou barvu a vyšší obsah síry) - barva se upraví vlitím KYSELINY SÍROVÉ - jestlipak si dovedeš představit, co to může udělat se vstřikováním?
    - po létě se přechází na zimní naftu, použije se zbytek rok staré skladované nafty plné nakondenzované vody, neupravené, neodkalené
    - po zimě se přechází na letní naftu, použije se zbytek rok staré skladované nafty plné nakondenzované vody, neupravené, neodkalené
    - používá se nafta z tzv JZD, neodkalená a neaditivovaná
    - nakrade se nafta ze zemědělské techniky a stavebních strojů, uloží se do nádrže, neupravuje se, neodvodňuje se apod.
    - používá se špatně skladovaná směsná nafta která se rychle rozkládá mikroorganismy za tvorby kyselých produktů které narušují vnitřní kovové součásti čerpadla
    --- stačí Ti to nebo mám ještě přitlačit???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  18:30

    « Re: Re: Re: Odpravené vstřikovače

    DIMe,
    stačí porovnat předepsanou proceduru výměny vstřikovačů a fakturou z diesel servisu.
    Pokud tam nebudou některé práce provedeny, pak má Laďa slušné šance něco z toho vytřískat - přitlačit a mimosoudně.
    Moc se mi líbí jak pořád pochybuješ o vlivech paliva na vstřikovací systémy.
    Dobře - hraniční případ. Natankuješ čistou vodu - myslíš že až do zastavení vozidla něco na autě nepoškodíš? Piš si že ano.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  18:25

    « Hypernova nevadí

    Hypernova v zásadě nevadí, je tam velký obrat paliva a na pančování tam není čas a také tam není žádný nájemce který by to chtěl dělat...
    Ty generace - v zásadě podle druhu čerpadla (systém s CP1 má regulační ventil na výstupu z čerpadla (FIAT) nebo dokonce až na railu (Hyundai) - expadnované palivo se pak musí chladit. Systémy s CP3 (druhá generace) měly stejný tlak ale ventil v sání na vstupu čerpadla. Tlaky 1. generace 1350 bar se pak navyšovaly na 1600 bar a nyní se připravují systémy s 1800 bary (čerpadlo CP1H).
    Přepadové kroužky: diesel.lhotka zavináč raz-dva.cz pan Podhradský, ale neleze do mailu moc často.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  16:21

    « Re: Re: Odpravené vstřikovače

    .....pletu si - asi rozčilením - S a Z, tak mi ty dvě hrubky promiň ! :-) Z češtiny jsem přesto míval jedničky......:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  16:18

    « Re: Odpravené vstřikovače

    ........no, zas tak úplně stejné prachy to nejsou. Jde samozřejmě o daně. Když to vezmeš s firmy, tak to máš v nákladech a nezaplatíš daň ze zisku. To tak řekněme 30% z té částky " ušetříš". Další věc je, že pokud už to platíš s peněz ze své výplaty, tak zaplatíš daň z příjmu, řekněme taky 30 %, takže aby jsi měl 10 tis Kč, potřebuješ vydělat 13 tis. hrubého. A to nemluvím o tom, kolik ještě dál odvede zaměstnavatel na dani z vyplacené mzdy.......... Jinými slovy : efektivní platba 10 tis. Kč z firmy je asi 7 tis Kč. Z vydělaných peněz asi 16 tis. Je to pochopitelně velmi zjednodušené. A to nemluvím o tom, že pokud je firma plátcem DPH, tak materiál kupuje bez DPH., to je dalších -19%...........
    VELMI mě zajímá, jakým směrem to chceš hnát. Mluvíme o tom, že servis možná nevyčistil nádrž......ale původní diagnóza přece o naftě vůbec nemluvila !! Dělal se tehdy rozbor ?? Našlo se alespoń něco na filtru ?? Pokud ne, tak tě přece každý smete tím, že jsi tam mohl za hodinu po vyjetí ze servisu nalít cokoliv. A úplně stejně tě asi smete prodejce pohonných hmot. Nedokážu si představit, jak by člověk v případném soudním sporu dokázal, že už tam neměl nějaký vadný zbytek nafty a nebo že tam nenalil něco později někdy někde ?? A v neposlední řadě by bylo těžko prokazatelné, jestli to poškození motoru mohlo být výsledkem jenom toho jednoho tankování...........
    Já už jsem si tento spor v duchu při mém případu přehrával v hlavě mockrát....a ať se na to dívám jak chci, tak šance je míň než minimální, spor by byl pravděpodobně dlouhý a drahý, mezitím bych stejně musel tu opravu zaplatit, protože bez auta se neobejdu.........
    Právník mi poradil ČOI na všechny pumpy ARAL a že když bude těch vadných vzorků více, že by se to dalo možná nějak použít...........Jenže na to já nemám čas ani chuť. To auto mělo tehdy v AAA cenu odhadovanou na cca 280 tis Kč. Samozřejmě bez závady. Teď na jaře bych ho už stejně pŕodával. Pokud bych ho tedy nechal spravit za 80 tis Kč, tak bych do něj vrazil nějakých skoro 30% jeho prodejní hodnoty. Navíc Octávie II, o které jsme uvažoval, by byla k mání až tak za další tři měsíce. To bych taky do té doby v tom servisu mohl skončit znovu...........
    Jsem zvědavý a ochoten Tě podpořit.............na e-mail bys napsal co a jak ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  14:38

    « Bez nadpisu

    PETR T.
    Koupil jsem to se 120tkm, teď je tam asi 180tkm. Je to JTD 110 horse powers, r.v. 2002. Jak se liší, resp. čím se láme generace první na generaci následující ? Je to změna UNIJET -> Multijet ?
    Jinak jsi mě ale nezklamal, no, maximálně odejte nějaký vstřik, tak se vymění, o repasech vím, pokud mě pošleš kontakt na toho servicemana budu rád, poskytnu případným potřebným dále. Jak jsem ale řekl, pročítám občas Bravácká, Mareácká a Stilácká fóra a s poruchou nějakého commonrailu jsem se skutečně nesetkal. A že v česku jezdí JTDček s 300tkm - teda v řj, ne na budíku >:D
    Jo, u tý Hypernovy asi budu brát dál.
    Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  14:03

    « 2,2dti

    Nechci být špatným prorokem ale 2,0dti a 2,2dti nejsou dvakrát povedené motory Isuzu a čerpadlo Bosch VP44 myslím je porod - příliš komplikované a proto poruchové a opraven je velmi málo.
    Hledejte nějaký common rail 1,9cdti (já vím je jich málo).
    Chceš vědět víc?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  13:10

    « Bez nadpisu

    vim, ze to sem uplne nepatri, ale chtel bych smerovat dotaz na Tebe Petre T.
    Brácha uvazuje nad C vektrou kombi s 2,2DTi, mam mu to vymluvit nebo je to fajn motor, neni moc citlivej na horsi naftu? Nezavodi a sedi mu spis komfort...... Vidim, ze v tom mas celkem dost prehled, muzes poradit??
    dik :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  11:57

    « Zklamu Tě

    Musím Tě zklamat, Stenly.
    Všechny JTD systémy první generace jsou háklivé. Nejčastěji odcházejí vniřní přepadové těsnící kroužky - výsledkem je únik paliva přepadem a nouzový chod motoru.
    Jsi klikař - při tom jakou a kde bereš naftu, ale koleduješ si.
    Mimochodem, máš štěstí - oficiálně Ti Bosch ty vstřikovače nabídne pouze jako repas nebo nové, neoficiálně se tyto kroužky dají sehnat (znám člověka který se tím dobře živí.)
    Tak jen tak dál a ať se Ti to nepo.... moc brzy.
    Kolik máš najeto a v kolika si to kupoval?
    Pokud bys chtěl vědět víc, dám Ti nějaká telefonní čísla a můžeš si zavolat přímo těm, kteří to spravují.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.06  10:09

    « Bez nadpisu

    PETR T.
    zdravím, chtěl jsem se zeptat na vstřikovače na JTD (alfa, fiat)
    Uvádíš, že také bývají problémy - dá se to nějak upřesnit - než jsem před 3 mi roky JTD kupoval, spousta lidí mě od něj zrazovala - sere se ..atd.
    A nic se nikdy nestalo a to tankuji cokoli - Shell minimálně, většinou Hypernova, ONO, Carrefour - prostě tam, kde je nafta nejlevnější. JTDčka jsou obecně levnější, tudíž i chudý lid je občas okoštuje, palivové filtry nikdo značkové nekupuje, přesto neznám případ poškozeného vstřiku. Jediný luxus, který já autu dopřávám, je originál olej.
    Nechci tady na fóru nijak dráždit, mě skutečně zajímá skutečná poruchovost JTDčkových vstřikovacích soustav, ale za celou dobu jsem se setkal jen se sáknoucím vysokotlakým čerpadlem, které bylo za pár korun přetěsněno - neměnilo se. Dík za případné rozšíření znalostí .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.06  07:07

    « Boj

    Laďo,
    fandím Ti, bojuj.
    Viz co já si myslím: tam ve Vašem regionu jsou ve značné míře pumpaři bohužel zlatokopové - to za prvé.
    Za druhé - jestli Ti při opravě nevyčistili nádrž od toho svinstva co si před tím nabral, tak to je neskutečný šlendrián, kterého se prostě autorizovaný dieselservis nesmí dopustit.
    Za třetí - pokud se toto stalo - nemá to s Fordem nic společného - odnesly by si to stejně všechny druhy vstřikovačů od všech výrobců ve všech typech aut.
    Prostě toto se stává i v "nejlepších famíliích" vychází to z principu systému common rail.
    Garantuji Ti, že DIMovy vstřikovače by na to zařvaly taktéž. Zkus se zeptat u Pežoutů, Citroenů, Renaultů, Toyoty, Mazdy, Mercedesu, Alfy atd - všichni maj s naftou stejné problémy. Všichni maj horkou linku na Ústav paliv a maziv, ČOI a podobné organizace. Neházej to na Forda. Prostě si v prvním případě narazil na sv.ině a v druhém na nekompetentní servis.
    Laďo, pokud si to přeješ, mohu Ti pomoci s vyřízením garance u výrobce - myslím že bych dokázal zařídit aby Ti vyšli vstříc a poslali sadu vstřikovačů... Dej vědět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  23:24

    « Odpravené vstřikovače

    Čau Petr T.,DIMe,
    dík za podporu,dnes jsem celý den zjišťoval podrobnosti kolem
    vstřikovačů, nafty a Ford Motor Compeny.Začínají mi z toho všeho co se dozvídám lézt oči z důlků :shock:
    Nezlobte se,nemůžu to teď rozepisovat,řeším to už přes právníka a nechci předbíhat a nevím kdo to tady čte.(snad chápete)
    DIMe Tvé předpovědi se pomalu a jistě naplňují ale přiznávám, že i Petr se hodně blíží mému podezření.
    Auto jsem si koupil na sebe,ale dlouho jsem se rozmýšlel jestli ho vzít na firmu.Jelikož tam nebyl možný odpočet DPH,tak mě to zas až tak netrápilo,teď vidím,že to byla chyba.Ale ony jsou to pořád jedny prachy jak psal DIM.
    Určitě dám vědět jak to probíhá,ale zatím zhromažďuji vše potřebné,rozhodl jsem se,že do toho půjdu natvrdo.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  22:35

    « Re: RUSKÁ ROPA

    ........a kromě síry tam byla taky nepřípustná koncentrace jiných nečistot. Ty asi nemažou. Rád bych Laďovi pomohl, mě tak nakonec odstřelil ARAL, ne SHELL........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  22:33

    « Re: RUSKÁ ROPA

    .....alejá jsem žádal výměnu vstřikovačů za nové, podle servisu ale jim Ford Motor Company písemně sdělil, že výměna není možná bez výměny čerpadla........... A upřímně , pokud se začalo " odlupovat" něco z čerpadla, tak už bych ho tam stejně nechtěl. Ještě že to je firemní záležitost. Ne že by ty peníze měly jinou hodnotu, ale přece jen je něco jiného to krmit z rodinných, už několikrát zdaněných peněz. Ladi je mi líto. Koupil auto za za svoje peníze a teď tam natlačí podstatnou část pořizovací hodnoty znovu........... a stejně nebude mít jistotu. že se kontrolka nerozbliká znovu. Laďo, pokus se to za minimální peníze opravit a prodat. Nevyděláš, ale 2002 TDCI je danajský dar. A věř mi, že mě netěší, že mě moje prognózy v tvém případě tak vycházejí..........už proto, že ten tvůj region je mi blízký.........
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.06  18:54

    « RUSKÁ ROPA

    DIME,
    to je velký paradox - nekvalita ruské ropy spočívá ve velkém obsahu síry - pro činnost vstřikovačů to ale nevadí - sirné sloučeniny MAŽOU !!!
    Takže v tom problém nebude.
    Poruchy vstřikovačů vznikaly: kvůli poruchám čerpadel (nedostatečně kvalitní materiál oběhových členů v čerpadlech - povrch členů se drolil a následně opotřebil plochy součástek vstřikovačů - tehdy musel být měněn celý systém).
    Nyní poruchy vznikají poze na vstřikovačích vlivem nekvalitní dostatečně nemazivé nafty případně z velkého obsahu benzínu v naftě (opět nemaže) případně z obsahu vody v naftě (nemaže, koroduje, drhne).
    Informace pro Tebe - Tvoje vstřikovače se daly vyměnit BEZ výměny čerpadla - jediné jiné čerpadlo je pro 2,2TDCI, ostatní jsou až na senzor teploty stejná - to ale není problém, ten stojí pár stovek nebo se prohodí...
    U Ladi podezřívám servis z nevypuštění a nevyčištění nádrže - jedním palivem zničil vstřikovače 2x... Uvidíme co na to řekne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  10:55

    « Re: hadička reloaded

    IMPALER : myslím že r.v 08/2004, ještě se ale podívám, protože na značky to šlo až na konci roku 2005.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  10:43

    « Re: Nafta

    Petře, ono to nemusí být nutně JEN šlendrián prodejců nafty. U nás se k výrobě používá ruská ropa, na západě norská...........A o tom, že je ta ruská méně kvalitní se šeptalo už za totáče..........Takže ty příměsi tam mohou být i díky rozdílné vstupní surovině...........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.06  10:41

    « Re: Nafta

    Laďo :-(((((
    PetrT : podle všeho už mají opravdu motory TDCi od II.pololetí 2003 problémy jen velmi zřídka, včera mi to potvrdil i servis, že mají asi jen 2 případy od té doby, předtím skoro všechny auta, co prodali......tedy i to moje původní.
    Budu se opakovat, ale když to kleklo mně, hned mi jasně řekli ( ze staré dobré známosti :-)) ) , ať to dám hned pryč, že je pravděpodobně chyceno a na výměnu čerpadlo, možná vysokotlaká lišta........
    Pokud vím, tak čerpadlo se tam potom měnilo i s těmi vstřiky, snad to bylo tak v ceně 80 tis. Kč.
    Asi jde opravdu o nějaké kovové úlomky , které se vlivem nedostatečného mazání a vysokého tření uvolňovaly z funkčních ploch čerpadla a následně pak dělaly paseku všude......
    Novější provedení motoru mají upravené vstřiky i čerpadlo. Když jsem totiž chtěl tehdy vyměnit vstřiky za nové typy ( provedení 2004), nešlo to bez výměny i čerpadla, takže jsou asi parametry jiné u obou elementů.
    Jistou naději bych viděl v tom , že ty vyměněné vstřiky by měly být v záruce a že nafta, kterou tam teď máš, by mohla být O.K. , protože se pravděpodobně jedná ještě o následky minulých problémů - vzpomeň si, že jsem připomínal to, že diagnóza prasklý píst by pravděpodobně nbyla důvodem k rozsvícení kontrolky žhavení..... Mimochodem ten prasklý píst Ti dali , resp. viděl jsi ho ?? Otázkou je, proč by takový píst měl prasknout ?? Možná pokud bys to přehřál ( nebo ten před tebou ), ale jinak mě nenapadá v podstatě nic jiného, než nějaké nestandartní podmínky ve válci.........a to jsme zase zpátky u toho vstřikovacího systému......
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.06  06:57

    « Nafta

    RAFI007:
    znovu to opakuji, problémy s naftou jsou u všech značek (Renault, PSA, Ford, Mercedes, Fiat atd.)
    Trochu do toho dělám a viděl jsem už hodně vstřikovačů zničených naftou od Bosche (Mercedes), Siemense (PSA), Densa (Nissan, Toyota), Delphi (Ford, Kia).
    Nebudu Tě přesvědčovat, ale pokud mám najeto 115 tisíc na 2,0TDCi a po pravidelné kontrole je konstatováno že vstřiky jsou jako nové - pak mi nezbývá než konstatovat že to naftou musí být.
    Nezapomeň, že ČOI i přes zvýšené úsilí nezabránila prodeji nekvalitních paliv - a jestli ti připadá 10% špatných vzorků málo věz, že to stačí na zničení řady vstřikovacích systémů.
    Jen si to představ - každé 10 tankování...
    U značkových stanic je to tak, že jsou většinou v nájmu. Pokud je nájemce prase, nic mu nezabrání aby do paliva nepřimíchával vodu či jinak čachroval - zvláště v regionech s menším obratem nejsou tyto čerpačky logicky příliš zisková a tak to mocně svádí.
    Znovu opakuji, mám informace že na západ od nás jsou problémy s TDCi statisticky 4-5x menší (konkrétně tedy problémy se vstřikováním).
    Porovnej Belgii (1,5% vzorků špatné nafty) a ČR (přes 10%).
    Také věz že ČOI vyrazila kontrolovat pumpy které v minulém roce neprošly - A 50% Z TĚCHTO PUMP ZNOVU NEPROŠLO I KDYŽ KONTROLU MOHLY OČEKÁVAT !!!!!!!!!!!!!!!!! Už to začínáš chápat? Doufám že ano.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.06  00:27

    « Bez nadpisu

    Není Vám všem divné, že stará obehraná písnička o nekvalitní naftě od no name JZD benzinek se přesouvá na renomované značky SHELL...,pokud se začne masivně projevovat vada u TDCi.Těžko lze předpokládat, že tolik "manažerů" tankuje u JZD,takže dle mne jde o výrobní vadu na TDCi.A že servis vymění vstřiky poškozené třeba vadným čerpadlem (špony..) a následné poškození vyměněných vstříků hodí na naftu, je pochopitelné.A aditiva jsou Fordem zakázané,takže i aditivovanou naftu Vám asi hodí na hlavu s odkazem na porušení záručních podmínek.Je to pochopitelné, pokud se Vám na 100 vozů pokazí cca 2, je to FORDU jedno,pokud se Vám pokazí na 100 vozů 90, budete hledat cokoliv zvenčí, na co tohodíte.Máte vlastní rozum a časovanou bombu ve Vašich autech, tak si to přeberte a pořiďte si vlastní benzinku s kvalitní naftou.Nic jiného Vám nezbívá, protože nenajdete asi pro Ford Mondeo TDCi kvalitní naftu , která by tomuto vozu dlouhodobě vyhovovala. (nebo je zakopaný pes jménem TDCi někde jinde)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  22:50

    « Re: Napiš

    Čau Petr T.,
    zítra Ti napíšu,už budu vědět víc.
    Dík Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.06  22:42

    « Napiš

    LAĎA:
    kdyžtak napiš na zuzcezavináčtiscali.cz .....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.06  22:21

    « Re: Co se stalo...

    Čau Petr T.,
    co se týká aditiva,je to ta Formula ..... od ADAT Praha,nafta pouze SCHELL obyčejná nebo V-Power.Co se týká účtenek,tak mám všechny,dokonce i SMART kartu,kde jsou jednotlivé tankování potvrzeny
    připsáním bodů.
    Po výměně jsem najel max. 5 000km.
    Víc zatím nemůžu napsat z jistých důvodů a podezření,dnes jsem se vrátil z raichu a zítra to chci pořešit.
    Dík za odpověď
    Laďa
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…