FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.04.06  22:22

    « Re: Obsah

    Také prosím smazat, druhý exemplář.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.04.06  22:22

    « Bez nadpisu

    Můžete to smazat? Vložilo se to třikrát.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.04.06  12:28

    « Obsah

    Jenyk:
    již jsem tu uváděl adresu www.automotospecial.cz, tam obsah najdeš, brečíš zbytečně.
    Je tam i dotazník, myslím že by si to rádi přečetli, v diskuzi o Mondeích Tvůj názor asi hledat nebudou.
    Tvůj názor respektuji ale když to porovnám s ostatními časopisy, vychází mi to dobře a objektivně.
    Navíc Autocar Carauto je dobrý časopis, pravidelně ho čtu ale NENÍ o dieselech, jakkoli je vcelku objektivní. V hledáčku Carauta jsou zcela jiné automobily, o dieselu se tam nedozvíš nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  22:01

    « Auto Diesel

    Koupil jsem Auto Diesel. Převážně jde o testy aut, v našich časopisech obvyklé (auta jsou skvělá, nedostatky jsou jen drobné, vybrat auto se podle toho moc nedá. Jako Mondeo závislák bych třeba "TDCI je zcela tiché" nenapsal, oni jo). Zůstanu u Carauta. Lepší výběr aut, lepší forma testů (i když k orginálnímu Autocaru se bohužel ani zdaleka neblíží).
    V Auto Diesel jsou potom také odborné články o technologiích, to jsem zatím úplně nepřelouskal. Kdyby tam byly jen ty a stálo to polovinu, uvažoval bych o tom, takhle je k tomu moc balastu. Za 89 kaček se čtenářem nestanu.
    Úplně nejlepší by bylo, kdyby sem někdo hodil u každého čísla obsah a koupit by si to mohl ten, kterého zrovna to číslo zajímá. Začnu číslem 2:
    Podrobněji o o motoru Renault 2.0 dCi
    Vstřikovací čerpadlo Lucas Epic
    Opravy vstřikovačů Common Rail (to je spíš populární článek o servisech, ale něco to říká)
    Opel Astra 1.7 DTI
    Demontáž motoru Renault 2.0 dCi - M9R
    Nic jiného pozoruhodného v tom podle mne není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.06  20:01

    « Re: Re: TDCi

    Čau DIMe,
    to víš,že jsem nerezignoval. :-!
    Ale je pravda,že už jsem z toho dost unavený a auto pořád ještě nejezdí. :x
    No a to co jsem protelefonoval,tak za to už bych měl možná další nový vstřikovač.
    Ve středu už by to mělo být spravené,tak zas dva měsíce budu jezdit a pak.........................jenom to ne.Už na to nechci ani pomyslet. :x :x
    Je to opravdu všechno moc složité,v mém případě ještě o něco víc.
    Ale Mondeo je hrozně fajn auto,jízdní vlastnosti super,jinak bych to už asi dal pryč a šel do Mondea 2004.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.06  15:52

    « Re: Re: Re: vaše diskuse o naftě

    .....ale já jsem fakt ještě neslyšel o 2,2 TDCi , které by měly stejné problémy jako ty první 2,0 TDCi. To cukámí jsem měl na na vlas úplně stejné právě u 2,0 . Nepomáhalo nic, subjektivně se to trochu spravilo po výměně kladek, začal jsem tehdy uvažovat nad tím, jestli se to trochu nezadrhávalo a v těch nízkých otáčkách to pak udělalo takovou neplechu. Ale cukalo to od samého začátku a první výměna dvou vstřiků byla až po 40 tis.km a stejně to cukalo dál, až to docukalo..............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  14:56

    « Re: Re: vaše diskuse o naftě

    flyingmondeo:
    ...máš nové auto a možnost poruchy tam je, tak to mondeo nezatracuj, nakonec garanci ti vyřídíli a zase vyřídí...
    ...jestli jsi chytnul špatnou naftu tak málokdy je to aktuální nádrž, většinou je to o 10-15 nádrží zpět, vstřikovače se načnou a proces vydírání pokračuje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  14:42

    « Re: Re:

    Nakonec to dopadne tak,že přejdeme raději na benzín. Že by i Shell "upravoval" naftu? Je fakt, že v Praze netankuji,resp.tankuji tak,abych v Praze nemusel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  14:30

    « Re:

    IT:
    já jsem jako promlouval k Vám oběma (+ Moik) >:D >:D >:D
    DIM:
    tak co, moje konspirační teorie se začínají VELICE BRZY ukazovat jako více než správné, co??? :shock: :shock: :shock:
    Pravda bude někade uprostřed, něco zmrví dealeři a výrobci a HODNĚ zmrví nafta... >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  13:58

    « Re: vaše diskuse o naftě

    ahoj mondeáci, byl jsem nějakou dobu na cestách, notebook v opravě a teď už se 2 dny zkouším přihlásit, ale nějak jsem nemohl trefit jméno a heslo
    specielně pro Petra T: k tvé teorii o špatné naftě, v pátek 3.3. jsem v Hale převzal své mondeo po výměně jednoho vstřikovače. Asi týden až dva jsem byl spokojen anebo jsem si ničeho nevšiml. Ale teď už je tam zase znatelné cukání při nízkých otáčkách, opět při velmi pomalé jízdě na 2 a 3 rychl. stupeň, je to přesně jedna poloha plynového pedálu, tak při 1300 otáčkách. Není to až tak hrozné jako v předchozím případě, ale myslím že je to na počátku a bude to gradovat. Naftu jsem bral pouze u Shellu a to 5.3. v HK 56l, 10.3. v Pha Poděbradská 54l, 16.3. HK 54l, 20.3. v ÚL 44l a 24.3. HK 38l. To cukání pozoruji až tak za ty poslední 3 tankování.
    To že zapomněli vypustit špatnou naftu při výměně vstřiku je asi blbost, jelikož jsem s tím cukáním jezdil nejméně 3 - 4 měsíce než jsi mi dal tip na Hale kde věděli co s tím.
    Nejvíc mě to nasralo opět na dálnici D11 při sjezdu na konci, kdy jsem to nechal dojet na šestku ze 160 na 100 km/h a v tom to opět chcíplo a rozsvítily se všechny kontrolky. Při přeřazení to pak zase chytlo ale zůstala trvale svítit kontrolka ESP, až do vypnutí a opětovného zapnutí klíčkem.
    To mě utvrzuje v tom, že celé TDCi od fordu stojí za vyliž pr..., teda alespoň 2,2 v Mondeu, protože od lidí s novým focusem jsem o tom neslyšel a ve volvech S40 a V50 s tím také problémy nemáme (tam jsou ale 2,0 TDCi). Že by to bylo naftou je mi divné, bral jsem všeho všudy 5x a auto v březnu najelo jen 3,5 tis. km. To by snad musela být ta nafta tak špatná, že by musel mít problém každý kdo tam nabral?
    A pak přesně jak píše DIM, koupíš si auto a chceš jezdit a ne bádat nad tím která Shellka či jiná pumpa tomu autu vyhovuje či ne.
    Nejsem stejný případ jako Láďa, který to bohužel odskákal za svoje prachy, ale tohle mě fakt vytáčí a jsem rozhodnut to reklamovat nebo to auto vrátit.
    Láďo, vcelku bych uvítal tvé zkušenosti, přidal bych se k tobě a Fordu dal sežrat se vším všudy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.06  13:43

    « Re:

    .......tak jak je to stou naftou, které pumpy to jako jsou ?? že se nejedná o nadnárodní firmy ?? Co je to za blbost, vždyť každá nadnárodní má svého českého nájemce , a jak ručí za to, co tam lije ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  12:26

    « Bez nadpisu

    PetrT: Moc díky za info,dcera dostala pokyn....tu si nevykáme ;-)
    Srovnání Mondea a Avensise: Osobně bych nenašel odvahu mít názor,které je lepší.Mondeo asi trochu "sportovnější"=líp sedí, Avensis více konfortu. Obě dobrá autíčka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  11:35

    « Re: Re: Re: TDCi

    Já ho tam měl v ruce, váhal jsem a nevyváhal. Dnes tam pojedu, dám na doporučení a koupím to (cena je pekelná!!!!!) a napíšu sem co tam píšou.
    Křídový papír? Blbě utírá, blbě hoří....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  11:33

    « Re: TDCi

    Moik: výsledek je průnikem diváckého a novinářského hodnocení, samotná redakce Auto Dieselu dala Mondeo na 3. místo a vysoce si jej cení přičemž jej subjektivně dává nad Toyotu (jako celek s autem dohromady, Avensis na Mondeo nemá)
    IT:
    je tam kontakt na redakci, jistě Vám to číslo pošlou. Já jsem si mimořádně dobře početl...
    vacek@automotospecial.cz nějaká diskuze běžela na www.automotospecial.cz (oni vydávají takové ty noviny s názvem automotospeciál jestli jste je někdy zahlédli...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  11:26

    « Re: Re: TDCi

    IT: já ho viděl v Globusu na P5 Zličíně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.06  10:23

    « Re: TDCi

    Petr T: Zkus mi sdělit,kde jsi časopis koupil.Dcera mi to v Praze zatím nesehnala a to se na mne rozhodně nevykašlala. Mám v trafice objednáno,ale bude to až od č.3....to mne štve.Sice tam asi nebude nic převratného nad rozsah Autoexpertu,ale stejně. Kdejaká blbost je a něco rozumného ne.
    Že by zapracovala nějaká anti-dieselová lobby? >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.04.06  09:50

    « TDCi

    Fakt Mondeo 2,2TDCi až 12? A to bude asi 2.0 ještě horší... Brácha min týden koupil Jettu 2.0TDI 103kW s DSG, byla syrová, ale shodli jsme se na tom, že to TDCi 96kW je přece jen kultivovanější a "benzínovější" motor(i s porovnání s už zajetým golfem 2.0TDI). Co se tam hodnotilo? Nechci si jako chránit a protěžovat to, co mám já, ale myslel jsem si, že 2,2TDCi je krok za nějakým BMW a Hondou, ale ne za všema :o
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.06  20:37

    « Pančování paliva

    Zdravim, je to tu pěkná diskuze, kde se člověk dozví hodně zajímavých věcí o problematice TDček. Občas sem zabrousím a tak jsem si na vás vzpomněl, když jsem dneska pročítal denní 'tisk'.
    Narazil jsem na článek o pančování paliva: [odkaz]
    Obávám se, že je to jen vrchol ledovce. Těm, kteří mají problémy se staršími turbodiesly nezávidím. Ať vám to dobře dopadne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.06  17:25

    « Laďo

    pošli to víš co víš kam abys zase mohl víš co víš kde a víš jak chtěl jsem víš co ale nevěděl jsem jenom Ty víš kam
    >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    prostě to rozpohybuj jak domluveno :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.06  13:18

    « Re: Re: Re: Re: TDCi

    Jak z obliga ????? Beztak je EURO III lepší !!!!!!! :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.06  12:22

    « Re: Re: Re: TDCi

    Dime,
    ty spořílku. Myslíš si že se s tím bude někdo dělat zdarma?
    89 Kč za 172 stran křídového papíru není mnoho myslím...
    Já už jsem si jeden pořídil a je to ještě lepší než číslo 1.
    Viz anketa motor roku 2006 novináři + čtenáři:
    (bez profláknutých novinářů Světa motorů a dalších německých periodik hi hi hi >:D )
    1. Toyota 2,2 D4D
    2. BMW 535d
    3. Mercedes Benz 320CDI V6
    4. Fiat/Opel 1,3 JTD
    5-6. Audi 3,0 TDI V6
    5-6. Honda 2,2 i-CDTI
    7. Hyundai/Kia 1,5 CRDI
    8-9. VW 2,0 TDI PD
    8-9. Renault/Nissan 2,0 dCi
    10. Alfa Romeo 2,4 JTD
    11-12. Volvo D5
    11-12. Ford 2,2 TDCi
    Já mám 2,0TDCi tak jsem z obliga a ty taky Dime, protože máš Euro3 >:D >:D >:D >:D :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.06  11:39

    « Re: Re: TDCi

    Je to někde na netu ??
    Já mám ale 2,2TDCi EURO III, podle všeho.........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.06  11:23

    « Re: TDCi

    Moik:
    Všechna Mondea mají DFP1 Delphi. 1400 bar, Euro 4 1600 bar. Od 6/2006 budou nové systémy DFP3 na DV10 PSA/Ford s 1800 bar. (Tento motor je momentálně osazen Siemensem SCP1 1400 bar.)
    Pravdou je že Ford historicky nemá rád Bosche, takže pokud o tom rozhoduje, Bosche nechce. A nyní v éře spolupráce s PSA rozhoduje o užitkových 2,2TDCi (Denso) a V6 2,7TDCi (Siemens). PSA rozhoduje o 1,4HDI (Siemens, Delphi), 1,6HDI (Bosch), 2,0HDI (Siemens, Delphi) a 2,2HDI-osobní (Bosch)
    Nový Ford Ranger bude mít také Denso, Ford připravuje V6 3,0TDCi a V8 4,0TDCi (všehno asi Siemens). Užitkový V5 3,2TDCi (velký Transit) bude mít Denso...
    Dim:
    Přešti si Auto Diesel č. 2, je tam HODNĚ o Mondeu 2,2TDCi Euro 4...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.06  11:08

    « Re: TDCi

    .chlapi, jen pokračujte. Je to poučné, už si v tom dělám jasno :-))
    Oxid uhličitý je v limonádě, uhelnatý v kamnech, když nehoří jak mají........
    Laďo, už jsi rezignoval úplně ?? Na Mohelničák jsem vždycky nadával, teď když se nedávno zatopil podjezd pod Pendolinem u Žichlínku, tak jsem jel přes Zábřeh, tak to byla teprve exotika :-) Zlatá Loučka :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 06.04.06  10:45

    « TDCi

    Aha, takže je fakt, že CP1 má stabilní výkon... no jsem rád, že jsme se shodli. Další CR jsem už nestudoval, tak je to pro mě vítané poučení. U Mondeí z 2002 je CP2 nebo ještě CP1?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.06  10:22

    « Snad neotravujem

    Moik:
    Už si čet mladý svět? (tedy Auto Diesel č. 2)? >:D
    U Bosche Tě asi školili na systém CP1, jehož princip celkem zdárně popisuješ. Tam se furt tlačí nafta do railu a nepoužitá se odpouští z railu. Del potřeby se zapíná vypíná ventil 3 pístku aby se netlačilo nafty příliš - systém se reguluje na výstupu. Nízké otáčky - nízký tlak, vysoké otáčky - vyskoký tlak který nekolísá v průběhu otáčky motoru takže pilotní vstřik i hlavní vstřik jedou na stejném tlaku a můžeš si libovolně regulovat množství pilotu a jeho časování od hlavního vstřiku. Toť výhoda oproti PD.
    Jenže, všechny další systémy - CP3, CP1H, HP2, HP3, HP4, SCP1, DFP1, DFP3 fungují jinak. Na vstupu ventil pustí jen tolik nafty, kolik řídící jednotka spočítá že bude potřeba - s určitou rezervou - potom se vypouští z railu nebo jinak (Delphi) minimální množství paliva jež není třeba chladit. Opět platí že tlak v railu je závislý na otáčkách a je stabilní v průběhu 1 otáčky - díky tomu je možné v průběhu jednoho pracovního cyklu dávkovat až 9 vstřiků (Mazda 6). To u systémů PD absoultně není možné - na začátku pracovního cyklu jedné otáčky motoru je tlak pro pilot příliš nízký a potom je špičkový tlak k dispozici po velmi krátkou dobu takže na víc než 3 vstřiky se dá zapomenout. Částečně to řeší Siemens se svými piezoPD (VW 125kW 350Nm) kdy piezoelementy spínají rychleji - ale i toto je slepá ulička a mrtvá věc. Nicméně Siemens bude jistě pracovat s VW na náhradě piezoPD piezo common railem, takže Bosch přijde o značnou část byznysu u VW.
    Je třeba se učit znát alternativní značky - Denso (získává silnou pozici u Fordu), Delphi (bere byzbys zn. Bosch u Mercedesu), Siemens (bery část byznysu zn. Bosch u VW), konglomerát Marelli-Siemens (bude v 2007 startovat u italských aut), zkrátka bude to velmi zajímavé...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.04.06  10:17

    « Bez nadpisu

    moik, petrT
    jen otravujte >:D , je to zajímavé.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 06.04.06  09:30

    « TDCi

    Nejde mi dohromady co píšeš, Petře T.
    Výkon čerpadla není závislý na otáčkách motoru - to je jeden z pilířu CR... "A high-pressure pump generates in an accumulator – the rail – a pressure of up to 1,600 bar (determined by the injection pressure setting in the engine control unit), independently of the engine speed and the quantity of fuel injected"
    Ta anglická věta by se spolu s tvým výkladem dala vyložit i tak, že čerpadlo je tak výkonné, že už na volnoběh dává 1600bar tlaku a jak se zvyšují jeho otáčky, dává víc, ale to se přepouští zpět do nádrže např. DENSO. Ale to asi nebude pravda. :-)
    Přepouštěcí ventily slouží právě k přepouštění přebytečného paliva(tlaku) ze zásobníku z toho důvodu, že čerpadlo dává v nízkých otáčkách motoru, kdy to není třeba, příliš vysoký tlak. To ale zřejmě z toho důvodu, že jeho výkon není závislý na otáčkách motoru, jak je anglicky napsáno výše-proti tomu, co píšeš ty.
    Já nezpochybňuji Tvoje zkušenosti a znalosti, ale to co píšeš: Tlak samozřejmě stoupá a klesá s otáčkami, v nízkých otáčkách (nízké zatížení) není ani potřeba pro dobré rozprášení paliva." Je v rozporu s tím, co čtu na netu a co mě učili v Boschi v Jihlavě, když jsem tam byl na praxi ze školy.
    Jestli uznáš za vhodný, abysme neotravovali tu na fóru, napiš na moik@seznam.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.06  20:40

    « Strategie

    Jo, Moiku,
    jsem chemik ale nedělám pro Delphi, nicméně se pohybuji v oboru.
    Takže Tvůj hlavní omyl spočívá v tom že si myslíš něco o stálém tlaku v railu a otáčkách čerpadla nezávislých na otáčkách motoru. Otáčky čerpadla jsou svázány s otáčkami motoru v poměru 1:1 nebo 2:1.
    Tlak samozřejmě stoupá a klesá s otáčkami, v nízkých otáčkách (nízké zatížení) není ani potřeba pro dobré rozprášení paliva.
    BOSCH: otáčky čerpadla CP1 1: 1 vůči motoru (až ny výjimky), regulace (snižování) tlaku se provádí ventilem na výstupu čerpadla a/nebo ventilem na railu. Čerpadlo CP1 jako jediné produkuje cosi jako stálý tlak, jenže je tam přebytek paliva, který po expanzi do nádrže je třeba chadit. Proto se obvykle na 3 pístkové čerpadlo CP1 umisťuje ventil, kterým se 1 pístek deaktivuje, tj čerpadlo tlačí 66% výkonu. Otáčky čerpadla CP3 1: 1 vůči motoru (až ny výjimky), regulace (snižování) tlaku se provádí ventilem na vstupu čerpadla škrcením a odlehčovacím ventilem na railu.
    SIEMENS: strategie je podobná čerpadlu CP3 Bosch.
    DENSO: čerpadlo HP2 má dva škrtící ventily na vstupu, odlehčovací ventil je na railu. Čerpadlo HP3 má podobnou strategii jako CP3 Bosch.
    DELPHI: čerpadlo DFP1 má ventil v sání jako ostatní čerpadla kromě CP1, množství paliva a nárůst tlaku v railu se řídí ventilem. Pokles tlaku v railu a vypnutí motoru je řízeno přes přepad vstřikovačů. Prostě se přes ně dá palivo vypouštět do nádrže. Nové čerpadlo DFP3 má strategii podobnou čerpadlu CP3 Bosch a na railu je umístěn odlehčující ventil pro řízení poklesu tlaku v railu.
    PDčka se liší tím, že tlak paliva stoupá a klesá s každou otáčkou motoru, Ty potom jsi omezen špičkou (úzkou) a nemůžeš libovolně časovat vstřiky paliva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.06  20:08

    « Voda

    Čau DIMe,
    co se týká vody,tak O.K. >:D ,co se týká Mondea,tak K.O. :x
    Ale ty jezdíš přes Mohelničák,tam se hned tak voda nedostane,ale být Tebou tak si radši přibalím do Mondea nafukovací člun a plovací vestu.
    Co kdyby a kufr máš dost velký. :-!
    Viděli jste dnes ve zprávách jak Celní správa dělá namátkové kontroly u čerpacích stanic ohledně ředění nafty a benzínu.
    Jakási teta tam povídala,že natankovala benzín a auto jí začalo poskakovat.Tak jsme se z manželkou na sebe podívali,zasmáli a tiše záviděli,protože nám už doskákalo dvakrát. >:D >:D
    Ciao Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.04.06  19:51

    « Bez nadpisu

    Hehe Petře, nech toho, nemyslel jsem to ani trochu vážně...jen jak byl ten apríl, chtěl jsem odlehčit tvou pozici. Ty jsi chemik a děláš pro Delphi?
    No CR se oproti předchozímu vstřikování a i oproti vstřikování PD od VW vyznačuje hlavně tím, že otáčky čerpadla nejsou závislé na otáčkách motoru, čerpadlo tak dává stálý výkon a v zásobníku, ze které vedou rozvody do jednotlivých (CR=společné vedení) vstřikovačů je tak stálý a vysoký tlak. Jen pro zajímavost, PD dosahovalo vždy vyšších tlaků, než CR, ale ne ve všech režimech motoru. Proto mě překvapuje a hlavně zajímá JAK můžou trysky snižovat tlak ve společném zásobníku systému CR?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.06  19:38

    « Škodí

    Moik:
    nejsem motorář, to je na mne moc hluboké, já jen vím že do vstřikovačů jde VŽDY nadbytek paliva, přebytek odchází do přepadů, takže mazání je zajištěno - otázkou je kvalita toho mazání - kvalita nafty.
    Vstřikovače Delphi oproti konkurenčním regulují (snižují) tlak ve vysokotlakém zásobníku (railu) takže mohou být více namáhány...
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.04.06  18:02

    « Bez nadpisu

    Co2 je oxid uhličitý a CO je uhelnatý...je to tak...? Kterej teda škodí tomu motoru? :-)
    Jestli jsem napsal ty CO správně, tak uf...já měl chemii vždycky moc rád, o to víc mě štve, že si spletu používání toho xka...(vážně)
    eidt:buď jsem nepřečet celej příspěvek, nebo se objevil na webu dřív, než jsi ho dopsal, proto je moje odpověď taková nesmyslná...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.06  17:54

    « Re: Jihlava

    Tys ňákej srandista Moiku s tím COx (to se mi moc líbí, jsem chemik). Zatímco NOx se používá proto že oxidy dusíku jsou nestálé a neustále tvoří SMĚS oxidů dusného, dusnatého, dusitého, disičitého a dusičného (nám chemikům známý oranžovohnědý dým - když např na železo naleješ kys. dusičnou tak to zašumí, zasmrdí a vytvoří viditelný obláček), oxidy uhlíku jsou stálé a proto CO (uhelnatý) CO2 (uhličitý). COx - hi hi hi hi hi...
    Mimochodem, NOx jsou zcela přirozeně obsaženy v atomosféře (vznikají v obrovském množství působením výbojů blesku)...
    Já mám safra Mondeo abych se dopravoval za rodiči a na chajdu do hlubokých lesů jihlavských... Já jsem Pražák asi jako většina ostatních - směska Moraváků, Ukrajinců a Slováků, sem tam rodilý Žižkovák a Malostraňák. :P
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.04.06  17:44

    « Jihlava

    V Jihlavě se dělají čerpadla do CR...předtavte si, že ještě nedávno měl každej zaměstnanec nárok na bezplatnou opravu čerpadla jednou ročně. Ale kšeftovali s tím, tak to zatrhli. Hned vedle je Automotive Lighting, ti zase dělají světlomety na Mondeo...(ale nevím, jestli ne jiná pobočka, logo AL je na gumě na světlometu)
    Přemíra COx totiž způsobí, že se motor začne dusit a vstřiky pak neprobíhá dostatek nafty, která je maže, ty se pak zadřou. Ale je fakt, že v Německu se jim to nedusí...Nejsi daleko od pravdy DIMe, v servisu mi řekli, že se na to záruka nevztahuje, protože motory jsou dělaný na čistší ovzduší.. >:D Kdepak nafta...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.06  17:17

    « Re:

    ........ten tam dělají právě ty Common Raily :-) Ale to je geniální diagnoza : představa, že by mi servis řekl, že ve válcích je nedovolený poměr kysličníku uhelnatého z okolního vzduchu a že garance tudíž nepřipadá v úvahu :-)) Je někde v návodu, jaký vlastně ten vzduch má být ??
    Laďo v pohodě, u Mohelnice to je určitě O.K. Teda pokud ovšem nejezdíš do Loštic :-))))
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.04.06  16:53

    « Bez nadpisu

    Já jsem zatím v pohodě (zatím), už jste uvažovali nad tím, jestli to není smogem? :idea: (joke)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.06  16:46

    « Re: Loudilka

    V Praze ty Mondea mají zase blízko do opraven vstřiků :-))
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.04.06  12:42

    « Loudilka

    Nikdy mě nenapadlo o tom přemýšlet. Loudilka :-) Já jsem přes JI jezdil několik let do Prahy, ale tak se mi tu zalíbilo, že jsem jednou do tý Prahy nedojel a na Vysočině zůstal. Nikam to není extrémně daleko a perfektně se tu prohání Mondea po klikatých silničkách. >:-[]
    Nechápu jak můžeš Petře utýct z Jihlavy do Prahy...ale v tom to právě je, kdo kde máme rádi prohánení svých Mondeí :P
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.06  10:26

    « Re: Jihlava

    Tak tak, Moiku, znal jsem tam nějaké lidičky, teď bydlí v Jihlavě, ale ten název Loudilka se mi tak líbil :-)
    Tak kdo už poodhalí ty tajemné prameny v té Laďové "společné rampě" ( tak můj slovník přeložil common rail :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  18:50

    « Aha

    Aha, do Beranova jsme za komoušů jezdili na koncerty a měl jsem tam holku ale o Loudilce nemám páru... Naposled jsem zřejmě jel kolem do Luk na lýže minulou zimu. Jinak už dost hodně dlouho funguju v Praze. Dík za info.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 04.04.06  18:00

    « Jihlava

    a já teď žiju v Jihlavě...Loudilka je část Velkýho Beranova...pár domků kolem silnice kousek za Beranovem, když jedeš po staré na Brno..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  15:30

    « Re: Re: Jihlava

    Loudilka??? Nevím neznám - kdo-co je to???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.06  15:03

    « Re: Jihlava

    Jak slyším Jihlava , tak se mi vybaví Loudilka........:-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  09:52

    « Jihlava

    ...tos trefil DIMe, místo narození mé osoby - JIHLAVA... :P
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.06  09:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: soukromá zpráva

    .........vy jste tajemní jak jihlavské podzemí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.06  22:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: soukromá zpráva

    Čau Jenyk,
    kuchařka bude,to si piš. :-! :-! :-!
    Já sám jsem zvědav,jak to v mém případě dopadne,ale nechci předbíhat.
    Pro začátek bych začal odvarem z babího ucha ....... >:D >:D >:D
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.06  22:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: soukromá zpráva

    Až to půjde, můžete sem dát kuchařku, jak v takovém případě postupovat? Asi s tím počítáte, já jen tak pro jistotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.06  21:35

    « Re: Re: Re: Re: soukromá zpráva

    Laďo, další soukromá zpráva - důležitá, něčeho se přidrž... >:-[]
    Zdraví, Petr T.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.06  21:25

    « Re: Re: Re: soukromá zpráva

    Čau Petře,
    dík za informace.
    Máš tam taky soukromou zprávu.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.06  21:20

    « Re: Re: M2T

    Čau DIMe,
    Laďa to zatím pořád řeší a řeší a řeší.A léta plynou ......... >:D >:D
    Dám vědět jakmile to půjde.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.06  14:25

    « Re: Re: Re: Re:

    ......mě spíše sere, že musím žít v takovém ukrutném bordelu , který dělají lidi kolem sebe a protože stejní parchanti jsou kontroloři a kontroloři kontrolů, tak nikdo za nic nemůže, nikdo za nic neodpovídá.........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.06  13:31

    « Re: Re: Re:

    DIM: naprosty souhlas. Reseni vyhnete se te a te pumpe je sice prace navic, ale prijatelna - zas tak moc cloveka nezatezuje. Ale primichavat oleje apod. jeno, aby to jezdilo, to neni pro normalniho uzivatele.
    Na druhou stranu se mi nelibi, co obcas - i dle kontrol COI - muze clovek natankovat u pumpy. Ta nafta taky dost stoji...
    Asi nejjednodusi je poridit si pristi auto benzinak - to resi vice mene oboji problemy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.06  13:06

    « Re: M2T

    To sako jsem myslel tak trochu obrazně, i když občas do něj opravdu musím. Na ruce si natáhnu ty jejich rukavice, případně alespoň ten papírový ubrousek. Nafta na rukou totiž hnusně smrdí ještě dlouho........... ta nekvalitní zvlášť !!!
    Jak ten Laďa ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.06  12:52

    « Re: Re: soukromá zpráva

    Laďa: Máš další soukromou zprávu. Zdraví Petr T. Překvapení... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.06  12:47

    « M2T

    Jenyku, i mojí osobě to poradili. >:D
    Přišlo m i to ujeté ale mohu Tě ujistit že žádný namodralý kouř se z výfuku nelinul. >:-[]
    DIM: Já si sako neumastím, neb ho nepoužívám (zaplaťpánbu). >:D
    Ale jinak máš pravdu, kolikrát jsem si zprasil ruce - ty si ale většinou při tankování nafty zprasíš stejně...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.06  10:55

    « Re: Re:

    Petře, já potřebuji jezdit a ne si někde v koupelně zřídit malou ropnou laboratoř s kalendářem, kdy kde co jsem dal co mám dát, kdy jsem naposledy dolil olej pro dvoutakt, aditivum, naftu SHELL, naftu z Belgie, originál filtr s garantovanou propustností 2 mikrony, o kolik zkrátit servisní prohlídky .............a stejně CITUJI TVUJ PRISPEVEK :Já mám 115 tisíc a pořád čekám kdy vyplivnou a nic. ...............
    Tak si představuji život motoristy v době Postřižin a Motocyklů značky Laurin a Klement........a pak večer tě tak jak tak přitáhly krávy ......aditiva neditiva.........
    JA CHCI ALE JEN JEZDIT, ZA TY PENIZE !!!!!!!!
    A nechci mít věčně umaštěné sako od nějakých ropných derivátů. To chci fakt tak moc ?? Údržba podle návodu a jinak nic. A záruka........
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 01.04.06  17:04

    « M2T

    Kdyby to bylo napsaný dneska, už bych to chápal. Lejte do Mondea 2.0TDCi olej M2T v poměru 1:30. Správný poměr se pozná podle lehce namodralého, jemně viditelného dýmu vycházejícího z výfuku auta.
    :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  23:02

    « Re: Re:

    To s olejem pro dvoutakty snad nemyslíš vážně??? Mondeo bude smrdět jako traboš??????? A už vidím v servisu, kdyby to nejdebože odešlo...víte, on jeden borec na netu psal ať tam leju olej do dvoutaktu...ale že mi tu záruku uznáte???? Tedy tuhle diskusi sleduju a už mám pocit, že je to v rovině paranoie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  21:22

    « Re:

    Jiří Bartoš:
    No, něco Ti říci musí...
    Já mám 115 tisíc a pořád čekám kdy vyplivnou a nic.
    Faktem je že 1/3 kilometrů najezdím v cizině, tam si autíčko vždycky oddychne protože dostane dobře nažrat a jezím na 6tku max. 130tkou (UK, Belgie, Francie, Německem prolítnu...) to autu sedí...
    ...a dávám aditivum a servisuji to v kratších než předepsaných intervalech, filtry originál Delphi a 2mikronové (teď už jsou všechny 2mikronové).
    Nevěřte tomu, že náhrady zmáknou totéž co originály. Originály jsou VŽDY patentované - nedají se napodobit - tudíž náhrady budou vždy horší...
    Pokud máš Euro3, bez filtru částic, dávej po dobu záběhu nových vstřikovačů (to je moje teorie ovšem) tak 10 tis. km M2T olej pro dvoutakty - TEN MAŽE - půl flašky na nádrž... dával jsem, a potom aditivum (pokud netankuji u Shellu) a zatím nemám problém - že by řešení??????????? :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  21:13

    « Srandista

    DIMe, ty srandisto...
    Někteří lidé si myslí že všechny autodíly jsou od Bosche a všechny diesely mají PDčka cha cha cháááááááááááááááá...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  19:54

    « Re:

    100 tis je málo. Výmluva.
    K naftě a filtru:když se vyskytl v počátcích výroby TDCi problém,tak sice dávali jemnějí fitr,ale ten problém byl ve vysoklotlakém čerpadle a filtr se nachází před ním...to nemá cenu komentovat,tenhle přístup.
    Nebo-li:háží to na naftu,ale nepřiznají chybu z počátku výroby.Další šmejdi. >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  19:13

    « Bez nadpisu

    Nevím jestli vážně, ale tohle mi řekli.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.03.06  19:07

    « Bez nadpisu

    To mysleli vazne? Ze vstriky vydrzi normalne jen 100 tkm?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  17:23

    « Bez nadpisu

    Zdravím,
    informuji vám jak jsem dopadl s podruhé rozsvícenou kontrolkou žhavení.
    Tak poprvé před 3 měsíci to byly vstřiky na 2 a 4 válci. Dneska to byly pro změnu vstřiky na 1 a 3 válci + nový filtr paliva. Ptal jsem se kde se stala chyba :-( .
    Bylo mi řečeno následujíci
    1. 100 000 km je už na hraně životnosti vstřiků
    2. kombinace 2 nové x 2 staré vstřiky zatěžuje ty staré
    3. a tady jsem hodně vytočený - kvalita nafty
    Při koupi auta jsem si nechal standartně vyměnit všechny filtry a náplně - bohužel tam nedali originální palivový filtr ale něco jiného. Problém je v tom, že si Fort po problémech se vstřiky z počátku výroby TDCi nechal vyrobit filtr s propustností 2 mikrony, kdežto standartni je 5 mikronů. Ford se tím jistí - bohužel tohle jsem netušil >:-[] a nepohlídal si to. Takže je klidně možné, že by mím problémům zabránil kvalitní filtr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.06  16:39

    « Re: Bosch

    Takové zastavení výrovbní linky je opravdu velmi drahá záležitost, o tom něco vím..........´taky už jsem měl sto chutí účtovat jim stejným způsobem zastavení mého auta :-))
    Takže v BMW je Bosch ! Tak na co už se mohu dneska spolehnout ?????? :-))
    Já vím, Petře, na aditiva :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  16:02

    « Bosch

    DIM: Chachá...V BMW je všude bez výjimky Bosch.
    Od konce tohoto roku se Delphi začíná montovat do Mercedesů, Bosch zklamal a zaplatil 160 mil. Euro za vady na čerpadlech které donutily Mercedes zastavit výrobní linku...
    Ford na druhé straně začíná využívat služby japonského Densa a to v nových Transitech a Rangerech a to právě kvůli velké výdrži Japonců. Ale - vstřikování do Rangerů se vyrábí v Thajsku a do Transitů v Maďarsku... (Stejně tak jako spousta Bosche se vyrábí v ČR?!?!?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.06  15:21

    « Re: Re: Re: Re: Koupě Mondea 2,0 TDCi

    Management je právě velmi znalý věcí : zadají úkol být co nejlevnější, samozřejmě v deklarované ( přiměřené ) kvalitě. A pak jsou spokojeni. Auto je tak na ty tři roky, pak se musí udělat nové a ty staré už musí být opotřebovány, aby se kupovaly ty nové a ještě lepší. Pak si s údivem přečteme , že ten náš " starý " model, který byl v testech jako betproblémový vynášen až do nebe bude konečně zbaven všech obrovských problémů, a ten nový, to bude konečně to pravé a nej.........ale jenom na ty tři roky:-)...........
    Nakonec přiznejme si, že v Evropě ještě vládne jakási nostalgie po věhlasných značkách, ale opravdové světové trhy srovnávají tu cenu........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.06  13:56

    « Re: Re: Re: Koupě Mondea 2,0 TDCi

    Jeste bych doplnil, ze v ramci uspor nejspis management - ne tolik znaly veci - tlaci na projektanty/navrhare, aby udelali tak ci onak levnejsi reseni, a to casto bez ohledu na kvalitu a funkcnost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.06  13:44

    « Re: Re: Koupě Mondea 2,0 TDCi

    A kde ty dveře jako mají rezavět ?? Mám vám dát výpis mých závad na prvním Mondeu 2002 ?? Na druhou stranu známý má BMW X Diesel, měl auto v servisu taky pořád, mezitím zjistil, že některé kusy jsou na tom ještě hůře....a teď mu opravují vstřiky za cca 80 tis kč, najeto má tak 60 tis km . Nemá to tam náhodou taky naše oblíbené Delphi ?????
    Když čtu různé story majíítelů Renaultů, Fábií, VW, FORDŮ tak je to všude podobné. Na vině je obrovský konkurenční globalizovaný boj o konkurenceschopnost. Navíc chybí taková ta předimenzovanost, protože dnešní CAD systémy napočítají všechno velmi přesně co do pevnosti a životnosti, ale už neuvažují o nestandartních podmínkách. Hlavně levně a bodovat ve srovnávacích parametrech na naleštěných propagačních materiálech. Rozměry, kilowatty, výbava, cena............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.06  11:49

    « Re: Koupě Mondea 2,0 TDCi

    chins: No proc myslis, ze jsem Mondeo kupoval? Ve sve tride to bylo, kdyz vezmu ostatni vlastnosti ceteris paribus, jedno z nejpraktictejsich aut.
    Jinak nez budes kupovat, zjisti si ve Fordu historii toho auta (co melo za servisni zasahy a ukony, v tehdy jiz dvoulete zaruce sel majitel urcite s problemy do ford servisu) a uvidis, jestli to byl necim problemovy kus ci ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.06  11:42

    « Re: Re: 130000 km

    rafi: no uprimnou soustrast. vim, ze je to psano ironicky, ale i tak. Mozna prave proto, ze problemy se vstrikovaci byly po roce 2002 (tedy potom, coz uz se to nepokazilo vlastnimi sponami) v Nemecku minimalni, tak o to vic tam byl a je slyset tebou zmineny problem: rezave dvere. To je snad jeste horsi nez ty vstrikovace, protoze to se muze zdrahat servis vymenit, atp.
    Co je bohuzel jeste horsi, tak testovani na zakaznicich bohuzel neni jen problem Fordu (vzpomenme treba P307 atp.). A pokud to bude castejsi a u vice automobilek, tak zbyva jen to, co delaji ti "Nemci": Anwalt.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.03.06  10:44

    « Koupě Mondea 2,0 TDCi

    Ahoj,
    mám na vás na všechny nenáročný dotaz :)
    Chtěl bych koupit jeté Mondeo Combi 2,0 TDCi z roku 2003. Dost jsem slyšel o problémech se vstřikovači, ale také to, že to povětšinou spadá do roku výroby 2002. Chtěl bych vědět, jaké mohou nastat problémy s mým výběrem, jestli už jsou u roku 03 problémy se vstřikovači minulostí a tak podobně.
    Líbí se mi Mondeo Combi kvůli prostoru a praktičnosti (výjma parkování v Praze, samo :)), nafťák bych chtěl kvůli úspornosti provozu. Doporučíte mi tuhle káru, nebo ne, mondeáci? :)
    Edit, doplněno: Případně přihoďte tipy na jinou motorizaci, pokud by byla nějaká lepší. Každopádně v ceně okolo 300 tisíc.
    Díky za odpovědi, chins
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  09:22

    « Re: Re: 130000 km

    RAFI007: To je docela síla a upřímnou soustrast. Takže jsem udělal dobře,když jsem odolal 20% slevě na nové,nejeté Mondeo,vyrobené na zakázku.Zatím...
    Nicméně nafta může být problém,ale podstatný byl ten jejich úlet s pal.systémem.
    Beru,že odmítáš aditivum. Po právní stránce by při sporu mohl být problém,ale naše dlouhodobá zkušenost(a je to obrovská skupina lidí,kteří to tam dávají)vč. Fordů hovoří,že naopak:problémy nula.Jenže to je technický pohled. Takže nebuď tak kategoricky proti.
    Někdy na počátku 90.let přece i japonci pro ČR nedávali stejnou záruku,jako na vozy prodané na západě.
    Tvůj případ je šílený a jen to dokládá,že když někdo vyrobí zmetek, tak to stojí za to. Nevím,co dodat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  08:56

    « Máš pifku

    RAFI007:
    Já se Ti nedivím že máš pifku na Forda, měl jsi celkem smůlu. Ovšem řadu věcí Ti vyřešili v záruce (stejně jako mojí osobě).
    Teď tady mlátíš kolem sebe a přeháníš. Za co jsi skutečně zaplatil? Vyjmenuj to prosím. Potom se o tom můžeme bavit dál.
    Já jsem mimo záruku zaplatil asi 2500 Kč za nějaký senzor to při stáří vozidla 3 roky a nájezdu 115000 km. To mi nepřipadá špatné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.06  00:56

    « Re: 130000 km

    Petr T. se neustále brání mé teorii o vývozu odpadu od našich soudruhů z německa.Sám to ale potvrzuje- citace:Prakticky okamžitě po zahájení v provozu CHYTNUL Laďa svinstvo u jakési JETky a stupidní sesvis v Zábřehu tam po opravě toto palivo na 99% nechal.
    Můj výklad po mých zkušenostech je- němčourovi řekli "vo co gou" a přeprogramovali Ř.J o 20 procent a vysvětlili, v čem je problém a kolik ho to bud stát a že to odejde znovu, protože mu tam musí dát stejný zmetek od DELPHI,protože nic jiného tam nepasuje, a protože němci si nechají vrtat pro cent i koleno, takže si Láďa koupil za bombastickou cenu německý odpad.Dostal ale jenom Černého Petra.Náš Pertr, velký odborník ho teď přesvědčuje, že měl k autu ještě přikoupit cisternu německé nafty.
    Petře T., prosím tě, už přestaň dělat z postižených lidí *.Není to problém nafty, ale Delphi.Už jsem ti tu psal, že aditiva jsou dle záručních podminek FORDU zakázaná a mají čerpat schválenou naftu.
    A jestliže někdo řekne czechise nafta (gekauft bei germanische benzinei in czechai) , tak jenom ví o problémech TDCi. Můžeš to tu obkecávat jak chceš, ale nabízím ti výměnu mého Mondea 2.0TDCi za tvé TDCi auto.Mé má již vyměněný kvalitní Delphi zničený nekvalitní naftou za nový a teď beru jen naftu od Agip, když jsi mně tu vysvětlil, jak je Schell,Aral a OMV zásobovaný JZD naftou.O Agip jsi tu naštěstí nepsal ,a možná máš pravdu, taliáni asi nekupují u JZD.Mám TDCi 6/2002, ale u mého dostaněš v rámci záruky vyměněnou nádrž (často jsem čerpal) , řídící jednotku (blbec jsem si objednal tempomat, s ktarým nestíhala),4 vyměněné rezivé dveře (u nás asi je jiné počasí jak v německu),brzdový válec (moc jsem brzdil),madla dveř(všichni moc šoupali ten rok rukama),hydraulický silenblok (asi se moc první týden provozu klepal motor),2xhadice turba (asi jelo turbo víc díky našemu vzduchu víc jak mělo)..Prorezlý výfuk je v ceně(teda zhnil po 2 letech, ale prý je to jeho životnost) + další vyměněné věci, ale kdo si to má pamatovat.Mám pro tebe ale dobrou zprávu, kontrolka žhavení se mně zatím již nerozsvízila.Kdyby ano, tak dám slevu ve výši výměny celého systému.Pokud na to přistoupíš, máš teprve právo poučovat postižené lidi o tom, jak si ničí TDCi nákupem nekvalitní nafty.Doporučuji ti prostudovat si příslušný Občanský zákoník,týkající se záruk.Zatím tu jenom navádíš svými aditivy k porušování záručních podmínek a připadáš mi jako obchodní agent Delphi.Možná jsi odborník, ale kdyby jsi chytl tento pokus z 2002 na zákaznících, tak by jsi tu psal jako já.Pokud vím, vše co se mně stalo, tak nebyla vyjímka, ale běžný stav a proto se toho všichni zbavovali.Máš stejné info jako já, takže nepředpokládám, že budeš takový blázen a nepřistoupíš asi na výměnu.Kdyby ano, předem dík.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  20:50

    « Bez nadpisu

    Tak jo. Návod,str. 1.89 u Laguny2 s motorem 1,9 dCi:
    "Specifikace paliva. Používejte palivo odpovídající specifikaci,která je stanovena normami platnými v příslušné zemi.Při tankování dejte pozor,aby nedošlo k náhodnému vniknutí vody.Na tankovacím uzávěru se nesmějí vyskytovat prachové částice. Použité palivo musí být kvalitní"
    Takže ani slovo o zákazu aditiva do paliva.Pokud by bylo zakázáno,musí být výslovně uvedeno.
    Protože si někteří neděláme iluze o kvalitě paliva(seč je to Shell),tak tam dáváme aditiva. Je to náš soukr.problém,do svých soukr.aut za své peníze.
    6 let dávám Castrol viz jejich stránky. Motory šlapou perfektně.Dobré a vyzkoušené je také "wynn´s".To dávám 1 x na 15 tis.když měním olej, celkem 0,5 l na 50 litrů nafty, má napsáno HIGH PRESSURE 3 a je pro CR či PD systémy.Vyčistí to paliv.systém. Tohle mám od kluků,kteří se od revoluce živí opravami paliv.systémů ropáků. Zkusme připustit,že něco málo o tom vědí.
    www.wynns.cz
    Nebudeme se tu přesvědčovat. Každý je snad svéprávný a ví,co a proč dělá.
    Poškození pal.systému aditivem je z říše snů. Stačí vědět,co vyměňovači dílů(často naprosto zbytečně) v tzv. značkových servisech provádějí...toho bych se bál. Třeba čistě náhodou nevypustí celou olejovou náplň, zapomenou vyměnit(ale nezapomenou naúčtovat) palivový,olejový aj. filtry. Zde jsou problémy. Ne v aditivu,pokud je dlouhodobě odzkoušeno, nebo v oleji,pro který platí totéž. Jsou to jenom lobistické kecy,že tam musím lét olej té a té značky.Musím tam dát ekvivalentní olej,který má naprosto všechny parametry stejné s předepasaným výrobcem. Opět dlouhodobě odzkoušeno na obrovském množství motorů a není sebemenší problém.Ono totiž udělat průser,znamená poškodit si pověst a to nelze. Třeba by se pak prodalo méně jetých aut z dovozu. Neexistuje chybovat!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  19:55

    « Re: Re: Olej do 2,2TDCi - Motorcraft 5W30

    Takze ja mam Navod k obsluze vytisten - (12/2004) a je tam napsano na strane 157 toto (je to slovo od slova opsano z manualu):
    Motorovy olej:
    Vymena motoroveho oleje - pouzivejte motorovy olej Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30.
    Je mozno pouzit i alternativni motorove oleje s viskozitou SAE 5W-30 splnujici pozadavky specifikace Ford WSS-M2C913-B.
    Doplneni motoroveho oleje:
    Nemuzete-li najit olej splnujici tuto specifikaci, musite pouzit olej s viskozitou SAE 5W-30, SAE 5W-40 nebo SAE 10W-40,v zavislosti na teplote, splnujici pozadavky specifikace ACEA A1/B1 nebo ACEA A3/B3. Pouziti techto oleju muze mit za nasledek delsi startovani motoru,snizeni vykonu motoru, zvyseni spotreby paliva a zvyseni urovni emisi.
    strana 153
    PALIVO
    Pouzivejte pouze kvalitni palivo bez dodatecnych prisad nebo jinych prostredku k osetreni motoru.
    Tak se opravdu podivejte co tam mate napsano !!!
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 30.03.06  15:53

    « Xenony

    Měnili ti celou elektroniku nebo jen výbojky? Já měnil výbojky sám, nebylo to na dlouho a pomohlo to.
    EDIT: Hehe dnes jsem se rozhod založit si tu i účet a ne jen číst :-) a koukám, že právě dnes má DIM narozeniny - už 7 let na fóru, kloubouk dolů a gratulace. :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.03.06  11:05

    « Re: Re: Olej do 2,2TDCi - Motorcraft 5W30

    ....já mám v návodu : olej podle specifikace FORD 0W30.......
    Veměnili mi jeden xenon, teď umírá druhý :-)) poblikává, pomrkává, občas zhasne ...:-) Výměna ale trvá 2-3 hodiny :-((
    V německu už těch prvních mondeí 2002 asi zas tak moc nejezdí.........
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…