FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.06  18:07

    « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

    Okamžitou spotřebu na PP nemám (EURO 3). Občas jsem to taky zkoušel při jízdě vynulovat, to bylo zajímavé, při rychlosti 100 km/h na 6. to ukazovalo 4,8 což by se mi líbilo, jinak jsem na průměru okolo 6,5 při jízdě HK - Praha - ÚL a zpět (50/50 dálnice x normál), ale zjistil jsem, že při plynulé jízdě po dálnici při 160 km/h na tempomat to žere minimálně o 0,3 - 0,5 lt. míň, než když jedu z Lovosic na ÚL, nebo z K do Poděbrad či zpět. Je to ale proto že za to furt beru a předjíždím a ta akcelerace něco stojí... Jinak mi PP ukazuje standardně o 0,5 lt míň než je skutečnost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.06  18:00

    « Re: Zapalovac

    dnes jsem to zkoušel při vypnutém zapalování a trvalo to přesně 20 vteřin a zalovač vyskočil
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.06  13:40

    « Re: Re: Re: Diagnosticky mod PP

    Tak co už si kdo stačil navěky vyresetovat ????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.05.06  12:05

    « Re: Re: Diagnosticky mod PP

    Pěkný odkaz !!!!!!!!!!!!!!!!!! Jedu teď na pár dní služebně do Německa, tak raději počkám, až si to rozhasíte vy a pak využiju vašich zkušeností !!!!!!!!!!! Jak primitivní, a jak účinné :-))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.05.06  08:26

    « Re: Re: Diagnosticky mod PP

    Hi,
    navazuji na predchozi prispevek:
    Ted jsem zkousel aktivovat fci automatizkeho zamykani dveri pri prekroceni 7 km/hod a funguje. Na diagnosticky mod PP jsem si jeste netroufl. Zkusim pozdeji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.05.06  07:37

    « Re: Diagnosticky mod PP

    Hi,
    trosku jsem hledal na webu a nasel zajimavy odkaz:
    [odkaz]
    Jen nevim, jak moc je pouzitelny na mem aute (a mam trosku obavy to vyzkouset). Jeste se zkusim zeptat servisaku v mem Fordu, protoze si vybavuji podobnou operaci pri prodeji auta. Tehdy mi pri predvadeni auta ukazovali funkci, kdy pri zamknuti auta se zavrou (=vytahnou) otevrena okynka v aute. Pri predvadeni mi to nefungovalo, tak prisel nejaky servisman, strcil klicek do zapalovani, chvili klikal na PP a pak vse fungovalo. Tudiz odvozuji, ze nejakou zkusenost s tim maji. Uvidime.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.06  22:56

    « Re: Re: Re: Re: Okamzita spotreba na PP

    Okamizta spotreba na PP by byla celkem fajn ... na me stare Vectre B byl o dost lepsi a hlavne koukam presnejsi PP ... dle okamzite spotreby se nechal vyladit i nejuspornejsi zpusob jizdy ... Ford asi trosku zaspal ... tahle nevim kdy me to kolik zere :-) ... zitra zkusim popsany postup, a doufam, ze se to da vratit i zpet :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.06  16:12

    « Re: Diagnostický mód

    ........ a jak se to dává zpátky ??? :-))
    Nevynuluju tím třeba právě paměť diagnostiky nebo něco podobného ??
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 10.05.06  16:00

    « Diagnostický mód

    No vím o jednom módu, ale v něm asi není okamžitá spotřeba.
    Stiskněte a držte tlačítko nulování denního počítadla km. Při stisknutém tlačítku buď zapněte zapalování nebo nastartujte a držte, dokud se něco nestane :-) u Focusu vylítnou rafiky do maxima, pak mačkáním projíždíte položky menu.
    Co vím, je tam rychlost(přesná-odlišná od tachometru), v km a v mílích, pak otáčky motoru, umí vypsat chyby (DTC), nějaký dobíjení apod.
    Na úplně všech Focusech i na jednom Mondeu funkční. Nebojte se podržet reset i pár vteřin po nastartování...chvíli to trvá
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.05.06  15:44

    « Re: Re: Re: Okamzita spotreba na PP

    maverick: No to já právě už nevím. Dokonce se mi zdá, že to bylo vedle ve Ford Focus...a nepovedlo se mi to.
    Teď nemám čas, ještě zkusím pohledat později dnes či zítra.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.06  10:51

    « Re: Zapalovac

    .myslím, že je to i míň než minuta. Mimochodem model 2002 měl ještě druhou zásuvku v kufru, teď už je tam jen krytka :-(( Když chci přifouknout bicykl, musím dovnitř :-(( Zrovna tak lednička musí vnitřkem .......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.06  10:21

    « Re: Re: Okamzita spotreba na PP

    Hi,
    to impaler: pises tu o diagnostickem modu, ktery se da u PP vyvolat. Muzes mne prosim navest, v ktere diskusi/vlaknu o tom PetrT. psal? Pres hledani a klicove slovo "diagnostic*" to nemuzu najit.
    Dik
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.06  10:16

    « Zapalovac

    Hi,
    zahrati zapalovace trva minutu.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.05.06  10:12

    « Zapalovač

    Mimochodem, za jak dlouho se nahřeje zapalovač? Včera jsem chtěl ověřit funkčnost zásuvky, dřív jsem ten zapík nikdy nezkusil, a ono nic (10 min. minimálně). Tak mi to u Forda vyšprtli šroubovákem a dál jsem musel valit, ještě to prověřím přes jiný spotřebič.
    Teď mě jen zajímá, jestli správně předpokládám, že to má trvat minutku, max. dvě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.06  10:12

    « Re: Re: Okamzita spotreba na PP

    Já bych jí bral, za předpokladu, že by ukazovala hodnoty, které by se mi líbily. Čímž si nejsem jistý.
    David
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.05.06  10:09

    « Re: Okamzita spotreba na PP

    Zde v Belgii taky nic, mám 2.0 viz podpis, EURO3, okamžitá není. Pokud tuším správně, PetrT. si ji zobrazuje v diagnostickém módu, na který buď on sem, nebo někdo jiný jinam dával návod, mně se ovšem nepodařilo jej vyvolat.
    Jinak souhlas s DIMem, na PP mi spíš chybí možnost sledovat dvě sady hodnot podle různých nulování.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.06  09:29

    « Okamzita spotreba na PP

    Hi,
    oproti memu standardnimu (€3, prumerna spotreba v l/km, dojezd na nadrz v km, venkovni teplota v °C, prumerna rychlost v km/hod) tam ma navic jen okamzitou spotrebu v l/km. Ma €3, koupene mesic po mem.
    Samozrejme jsem ihned navstivil prodejce Ford a dozadoval se nahrati noveho SW do RJ, kdyz kolega ma neco navic, co ja nemam. Bylo mi receno, ze on je anomalie (koho? - architekta nebo vedmy?) a ze ma takto "spatny" PP uz z vyroby a ze je to verze PP, ktera se dodava jen do jinych statu nez Cesko (Kterych? V cem jsou jine staty lepsi?...).
    Takze jsem neuspel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.06  09:21

    « Re: Re: Spotreba

    Já ji nemám, podle mě je to stejně na nic, když jsem ji měl v octávce, nedalo se z toho vyčíst vůbec nic, stačí malé stoupání nebo klesání, protivítr a pod. a i když jsem měl pocit, že jedu absolutně ustáleně po absolutně rovné cestě, okamžitá spotřeba hodně kolísala . Jaký má ale teda €IV ten počítač?? Co tam ještě je....??
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 10.05.06  09:15

    « Re: Spotreba

    Cože cože?? Okamžitá spotřeba? Co to slyším? :-))))
    No já ji nemám a docela bych ji přivítal..spíš pro zábavu...
    Vy ji máte?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.06  08:24

    « Spotreba

    Hi,
    dle PP i tankovani 6.0, najeto pres 60k, PP jsem jeste nenuloval.
    Jizda jen CR+SR, 50% dalnice, 40% okresky, 10% (okresni) mesto. Dodrzovani limitu+10% navic.
    U mne ma nejvetsi vliv na spotrebu razantni zrychlovani. Pokud jedu ustalenou rychlosti 140, tak se mi (dobry) prumer nemeni, pokud mam spatnou naladu nebo mne nekdo nas**e, a davam rozjedum co to da, tak po par desitkach km stoupam v prumeru o desetinku i dve. Pak se uklidnim a zase se to po delsi dobe spravi.
    Mame ve firme stejna 4 mondea (2.2 TDCi, 2 z toho jsou EUROIII) a v jednom aute ma PP i okamzitou spotrebu. Pri razantnim zrychlovani je tam i 20 l/km, ale je to udaj k nicemu, jen na polekani...
    Vy mate ve svych 2.2 TDCi na PP okamzitou spotrebu? Nebo vynulujete a sledujete rychle se menici prumerovanou hodnotu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.06  21:52

    « Re: Re: Re: Spotřeba

    ....já ten zrůžovívající koeficient cca 0,5 l/ zobrazený údaj potvrzuji. Zrůžovívající je dobré slovo, však mi ale rozumíte :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.05.06  21:43

    « Re: Re: Spotřeba

    No ty jo, takze kdyz mam ted na PP 7.6, tak je to 8.1 ... tak tomu fakt nerozumim, asi se moc razantne rozjizdim, zkusim to zklidnit :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.06  09:37

    « Re: Re: Re: Garancka po 60k

    Nízké otáčky se dají nějak zvýšit ?? Naposled jsem šteloval volnoběh na Škodě 1000 MB, tam byl na to šroubek na karburátoru :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.05.06  08:12

    « Re: Spotřeba

    Taky jsem si všiml, že ten palubní počítač ukazuje o 0,5l méně. Zkoušel jsem to několikrát u stejný pumpy naplnit nádrž do prvního cvaknutí. Vždy okolo 0,5l méně.
    No, kamarádům říkám vždy čísla dle palubáku, a když někam jedeme ve víc lidech, platí se podle počtu litrů na stojanu. :-)
    Jinak mám podle palubáku při 130 tempomat 5,1-5,3 (takže 5,6-5,8) a rekord je cesta z Anglie 1300km/10hodin (po odečtení pauz) dle palubního 7,8. Není to špatný na takovou krávu velkou.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 09.05.06  08:01

    « Spotřeba

    Dlouhodobý průměr 6,2l, myslím, že jsem dobrej vzorek...je tam vše stejnou mírou :-) dálnice, okresky, město, rychle i úsporně.
    Úsek Brno Jihlava (do kopce na Vysočinu) s průměrem podle GPS 168kmh za 8,2, což považuju za SUPER výsledek. Jihlava - Brno, naopak z kopce, za 4,9l rychlost okolo 130kmh. Jihlava Vídeň, 4 dospělí, za 4,9, Ji-Vídeň-Ji za 5,1.
    Vše podle PP. Posledně jsem zkusil překontrolovat PP, ale jen po 400km a ukazoval o 0,5l míň (5,6 vs. 6,1) Chyba bude někde uprostřed. Myslím, že zvlášť u krátkých vstřiků=úsporné jízdě bude nepřesnost největší.
    Překvapilo mě, že na krev z Jihlavy do Brna v hustým provozu, kde jsem se táhnul za kamionama co chvíli, ale pak 4 na max a 5 na 200kmh, pak zase brzda - mi PP ukázal sppotřebu 6,5l. A jen pro zajímavost brácha s novou Jettou 2.0TDI DSG Brno-Praha přes noc, 193km za 61min za 9,8l (hehe jsem se rozepsal, spotřeba je moje téma >:-[] )
    úprava: Mám Mondeo 2.0TDCi 96kW
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.05.06  07:36

    « Re: spotreba

    Nazdar.
    150 po dálnici = 6,5 l okamžitá hodnota n 6tku
    140 po dálnici = 6,0 l
    90-110 v Maďarsku = 4,9 l
    Po Praze = 6,5 l
    Kombinovaná dovolená Itálie = 6,0 l (přes D 140-180)
    Kombinovaná SC D, B, Lux, Fra, UK (přes D 140-200) a zpět = 6,0 l
    Vše údaj PP, v zimě o 0,5 až 0,7 l víc.
    Dlouhodobý průměr (70% jízd po Praze) = 6,4 l / 100 km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.06  23:03

    « spotreba

    Za kolik kdo jezdite a jakym stylem?
    Dal jsem si vikend lehke spotreby (dalnice max 130), a stejne sem se nedostal pod 6.5/100 ... obvykla trasa je cca 20 km dalnice a 20 km mesto a zpet :-) Kdyz jezdim "normalne", tzn po dalnici 150-160, ve meste v ramci rozumnych moznosti, tak jezdim kolem 7.5-8/100, proto me zajima, jak kdo a jaky slozeni tras jezdite :)
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.05.06  12:35

    « Re: Re: Garancka po 60k

    DIM: Nízké otáčky motoru. Mně to rezonuje i bez klimy, musím si je nechat zvýšit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.06  14:26

    « Re: Garancka po 60k

    .teď při zapnuté klimě mi to při volnoběhu periodicky rezonuje. Nevíte, co přitáhnout ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.05.06  13:45

    « Garancka po 60k

    Hi,
    pred 14 dny jsem byl na garancce po 60k (neco kolem 62k). Celkem jsem platil 6.780, z toho:
    Desticky zadni: 1.744
    Olej 5W30: 1.300
    Palivovy filtr: 1.019
    Pylovy filtr: 605
    Olejovy filtr: 205
    Vzduchovy filtr: 359
    zbytek je za praci
    Auto mam rok, zatim zadna vazna zavada (tukam pri psani do dreveneho stolu:-). Jeste jsem si nechal vymenit letni pneu z indexu 93W na 89V (Continental, 205/50/R17 + litaky), za rok jsem je sjel a dle prodejce je horsi index o malo tvrdsi guma, ze se mi nebude tak sjizdet...
    Upravy/(chip)tuning zadne, jen jsem vymenil H1 a H7 za Philips BlueVision, ale rozdil 1.000 Kc na zarovce jsem na silnici ve tme nepoznal, takze jiz nikdy vice....
    S autem jsem spokojeny, mam N1, ale jezdim bez mrizky (nemam nepruhledna posledni zadni bocni okna).
    Beru jen u Shell, par poslednich nadrzi jsem tankoval V-Power Diesel, ale nepoznal jsem rozdil, jen jsem mel vetsi cukaturu v rozmezi 1.200 - 1.500 ot/min, tudiz se vracim k normalni nafte.
    Po posledni garancce (3 tydny) se mi zvysila (pri stejne jizde) spotreba z 5.8 (PP i tankovani) na 6.0, ale zatim tomu neprikladam vyznam.
    Stale bych nemenil ani nelituji vyberu, snad dalsi vuz jiz ST220 combi.
    Zdravim vsechny
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.06  11:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Zkušenosti

    ................a vůbec nejlepší je MHD !!!!!!!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.06  19:20

    « Re: Re: Re: Re: Zkušenosti

    Tak si pročítám ty problémy se vstřikovačema a vůbec s CR systémem vstřikování... a napadá mě, neudělali někde pánové chybu?? To přece neni možný, aby se motor podělal po každým uvolnění nečistoty někde... to neni formule, ale motor pro dlouhodobý denní užívání... myslím, že si svoje TD budu hýčkat ještě dlouho. Mam ho už 8 let, najeto 290 a když to šlo, jezdil jsem na meřo a teď i na Brolio řepkové.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.06  11:16

    « Re: Re: Re: Zkušenosti

    ......k Sobkovi do F-M to nakonec posílají všichni z okolí, když už neví kudy kam..........I " hlavní dealer" pro Ostravu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 04.05.06  09:13

    « Re: Re: Zkušenosti

    Laďa:
    Dík za info, gratulace ke zdárnému konci, dotazy zde:
    Byl to Petrem T. doporučený Zábřeh (PAS?), kdo zbabral první opravu? I kdyby to byl někdo jiný, uznal tento servis svoji chybu? Neboli, podařilo se ti zdárně reklamovat tuto službu? Nějaké přímé finanční následky (nevrácené peníze - peníze za náhradní auto, které jsi asi potřeboval, nepočítám)?
    Dohra byla-je-bude soudní, nebo mimosoudní? Koho to stálo kolik za co?
    Nápravu po technické stránce zařídil zmiňovaný servis ve F-M. Hrabal se v autě mezitím někdo jiný?
    Nemusíš spěchat a i nadále chápu, pokud nebude možno zacházet do detailů. Ale zajímalo by mě to moc, zatím píšeš pořád trochu zdrženlivě. :-) Hlavně ať to jezdí a doufám, že to stálo nakonec hlavně jen ty nervy. I když někdy jsou asi nervy dražší než prachy, co...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.06  22:24

    « Re: Zkušenosti

    Čau Petr T.,
    nezbývá než souhlasit.Ale pokud do toho začneš zapadat jako já,tak už
    je to pro ně horší a začínáš cítit,že to není dobré,když toho moc víš. >:D >:D
    Ciao Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.06  22:16

    « Zkušenosti

    Laďo, to je ono.
    Avšak některé firmy (...) získávají zkušenosti ale platí zákazník... :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.06  22:00

    « Re: Největší odběratel

    Čau Petr T.,
    to jsem rád,že jsi se pobavil, >:D nemusíš se omlouvat.
    Víš,díky pár velice ochotným lidem,kteří mi z toho problému pomohli a ukázali cestu,jsem zjistil,že některé životní situace jsou k nezaplacení.
    No a s tím největším maloodběratelem na Moravě bych možná už uspěl,teď už toho o comonrailu vím poměrně hodně,ještě nějaké školení,větší garáž,pár šroubováků a budu konkurovat místní firmě. >:D >:D
    Ciao Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.06  21:51

    « Největší odběratel

    Laďo,
    vím cos prožil...
    ...to si se moc hezky označil jako "největší odběratel na Moravě". Při vší Tvé bídě jsem se teď pořádně zasmál, sorry. :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.06  21:38

    « Vstřikovače

    Čau Jenyk,
    to mě mrzí,že jsi to vzal tak osobně. :-!
    Na to ale není žádný manuál,je to opravdu hodně individuální.
    Základní předpoklad je,nenatankovat žádný sračky,v mém případě se mi to povedlo u J..,i když jsem si myslel,že tato čerpačka je dobrá.
    V případě,že se Ti něco podobného podaří jako mě,tak je v případě poškození vstřikovačů a jejich výměny nutné :
    - důkladné vyčištění nádrže a palivového potrubí
    - výměna palivového filtru (pouze originál DELPHI - nic jiného !!!!!!)
    - kontrola vysokotlakého čerpadla
    - výměna vstřikovačů
    V případě,že se Vám někomu poškodí vstřikovače,tak nekompromisně trvejte před výměnou vstřikovačů na výše uvedených bodech.
    Mě to při první opravě autorizovaný servis neprovedl,no a po ujetí cca
    4500 km ty vstřikovače lehly všechny čtyři.
    To nejsou vědomosti z mojí hlavy,to jsou všechno věci které jsem se postupně dozvídal jak jsem do toho víc a víc zabředával,protože při té druhé poruše vstřikovačů,mě chtěli zase vyměnit jenom vstřikovače,což jsem zásadně odmítl,protože jsem chtěl vědět příčinu jejich poškození.Odpověď servisu zněla,že je to naftou a když jsem to chtěl písemně,tak od toho dal každý ruce pryč a řekli mi, že ať si nechám udělat rozbor nafty,že mi potom řeknou čím to je.
    Takže bych možná zase po 5 000 km měnil vstřiky a tak bych se stal největším maloodběratel na Moravě.
    Klidně mi napiš co tě zajímá,fakt Ti rád odpovím,ale teď mě nic nenapadá.
    Ona se ta oprava hrozně dlouho táhla a opravdu jsem z toho byl dost v pasti.
    On je totiž hrozně velký rozdíl i v profesionalitě autorizovaného servisu,
    věř mi, že kdybych Ti měl napsat vše co se odehrálo,tak bys tomu asi ani nevěřil.
    Jinak děkuji za podporu.
    Cia Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.06  21:01

    « Re: Re: Re:

    DIM: když to prošlápneš na podlahu, pustí to do otáček. Když to šolícháš, přeřadí nahoru než dosáhneš 2 500. Má to i ruční řazení, to ale nepoužívám a tak nevím, jestli to hlídá chyby řidiče a v mezní situaci stejně přeřadí.
    Laďa: slibovals manuál, jak se chovat při opravě vstřikování, aby člověk odchytil chyby servisu. My na tebe byli slušní a neuháněli tě, když jsi v tom lítal. Přáli jsme ti úspěch a vidíš, jak jsme ti pomohli, tak by ses mohl odvděčit, ne???????????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.06  20:31

    « Re: BOSCHGATE

    Čau Jenyk,impaler,
    můžu napsat co Vás bude zajímat.Co se týká toho manuálu,tak jste ho každý dostal k Mondeu,takže co Vás zajímá tak tam najdete. >:D >:D >:D
    Jsem hrozně rád,že už to zase jezdí,zatím mám pocit,že to jede podstatně lépe než předtím.Dokonce mi při nižších otáčkách auto neposkakuje jako předtím.Mondeo je prostě paráda. :-! :-!
    Pokud můžu doporučit nějaký servis diesel tak je to ve Frýdku Místku,pan Sobek ml.,jeho přístup po tom co jsem zažil byl velice profesionální a svědomitý.
    DIM: asi sám znáš pocit,když jseš bez auta a denodeně ho potřebuješ k svojí práci.To jsou opravdu nervy a co se týká peněz,každá sranda něco stojí.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.06  14:08

    « Re: Re:

    Automat to pouští až na 4000 ???
    Bílý obláček je nepříjemný v garáži, kdy člověk neví, jestli je venku mlha nebo ne :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.06  13:28

    « Re:

    Mně motor táhne pořád, bez přerušení nebo zeslábnutí tahu. Myslím, že bych to určitě poznal. Mám to s automatem, ten řadí pod zatížením. Když šlápnu na plyn (zrovna dnes jsem to trochu solil, občas to točilo 4 000), zabere a potom to jede jak elektromotor, dokud nohu z plynu nesundám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.06  13:21

    « Bez nadpisu

    ¨Pocit z turba jako ma Flying Mondeo mam taky.Dole zatah ,u cca 2500 tis.ot/min ten nadech a pak to zabere.Bily oblacek dymu po studenem startu mam taky,ale myslim uz od jakziva.Zatim jsem nezaznamenal nejake vyrazne cukani.Jen za studena ve velmi nizkych otackach a s velmi malym plynem.To ale myslim delaji snad vsechny auta.Nebo se blizi nejaky problem :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.05.06  12:05

    « Re: BOSCHGATE

    .....a taky by mě zajímalo, jestli Tě to stálo něco jiného, než jenom ty nervy.
    Xenony se na nerovnostech třepou, je to víceméně normální, jsou napojeny na dynamickou regulaci sklonu a tam jsou nějaké vůle.........
    To nadechnutí motoru je přesný termín...zajímavé je, že se mi to zdá mnohem výraznější s naftou SHELL , teď jsem "musel" vzít u Aralu OMV Alpin Diesel, a zdá se mi to nějak vyrovnanější.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 02.05.06  09:51

    « BOSCHGATE

    Laďa:
    Můžeš už napsat víc, nebo ještě musíme čekat? Zajímalo by nás to asi mnohem podrobněji. Jak dlouho po opravě jezdíš (km)? Je to teď už OK?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.05.06  23:19

    « Re: Re: Re: Vstřiky

    Laďa: blahopřeju. A ten manuál?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.05.06  22:58

    « Re: Re: Xenony

    Svetla myslim nejsou serizeny obe stejne, leve sviti vice do prava a blize k autu, zatimco prave vic do dalky ... je to tusim kvuli neoslnovani protijedoucich aut ... a proto pokud clovek jede do zeme, kde se jezdi po opacne strane silnice, maj se na svetla nalepit takove tu stinitka. A pokud me pamet neklame, je jedno jestli jsou to xenony nebo normalni svetla... akorat u tech xenonu je ten prechod asi zretelnejsi :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.05.06  22:30

    « Re: Re: Vstřiky

    Čau Mondeáci,
    už jsem asi 14 dnů nenavštivil tohle fórum,protože jsem pořád řešil opravu mých vstřikovačů,které mi po ujetí cca 4 500 km opět odešli do věčných lovišť.Po zjištění všech dostupných informací musím konstatovat,že servis první opravu neprovedl podle standartních postupů, ale samozřejmě nepřipustil žádnou chybu z jejich strany.Neměl chuť ani se mnou nic řešit .Podotýkám, že se jedná o autorizovaný servis BOSCH.
    Situace došla nakonec tak daleko,že jsem problém řešil přes zástupce DELPHI,který v této mé situaci sjednal pořádek.
    Ve finále to dopadlo tak,že jsem se ze servisem,kde prováděli první opravu nedohodl vůbec na ničem a auto jsem musel odvézt úplně někam jinam.Dnes mám už auto opravené a jsem bohatší o jednu životní zkušenost,která mě stála hromadu nervů.
    Ciao Laďa
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 01.05.06  19:55

    « Re: Re: Posuň prohlídku

    Jakoby se auto potřebovalo nadechnout a pak zase pořádně zabere. Na trojku je to opravdu cítit nejvíc. Kdyby ti odepsal něco zajímavýho, hoď to prosím sem...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.04.06  22:07

    « Dobře se v tom orientuje...

    Na: Flying Mondeo
    ..... pan Vaculík z AutoDieselu.
    Ten má turba a vůbec symptomy Mondeí velmi dobře přečtené...
    ...napiš mu na vaculik@automotospecial.cz , jistě Ti odpoví...
    Mi to smrdí turbem ale ještě nemusí být pozdě ale nejsem v turbech kovanej...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.04.06  20:42

    « Re: Posuň prohlídku

    to Petr T: no ještě zase turbo..., je na tom autě vůbec něco, co by to náhodou být nemohlo a co je OK?
    I když jsem tady někde četl o dírách v zátahu motoru a už jsem si toho taky párkrát všiml. Nejvíc asi na trojku, při pořádném zátahu, ale je to tak někde uprostřed otáček. Klimatizaci jsem teď rozhodně alespoň půl roku nepoužil, a spínání toho zvýšeného krouťáku (overboost?) chápu že je někde ve spodních otáčkách (ale možná se pletu?). Mám pocit jako když motor tak na půl vteřiny povolí záběr a pak zase zatáhne.....?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.06  14:16

    « Posuň prohlídku

    Flying Mondeo:
    posuň prohlídku, radši se tam objednej co nejdříve. Mohl by to být také začátek vážnějších problémů.
    I když, třeba to vstřiky nejsou, co takhle turbo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.06  12:40

    « Re: Re: Xenony

    Sám za volantem nesedíš v autě symetricky, možná proto ta rozdílná svítivost. Asymetrická světla svítí více doprava, logicky vzato bys tedy měl při pohledu do zrcadla od levého světla vidět více světla, než od pravého.
    Toliko snaha po logickém vysvětlení. Faktem je, že já si ale ničeho takového nikdy nevšiml. Také si kontroluju světla odrazem například v myčce. Dělám to ale u halogenů, ne u xenonů, kde může hrát roli vyšší svítivost a ostřejší hrany osvětlených ploch. Zapni v noci světla a postav se proti svému autu ve větší vzdálenosti, pak uvidíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.06  12:38

    « Re: Vstřiky

    ještě k těm vstřikům...."Jeden nebo více vadných vstřiků", tohle téma se jakoby teď vytratilo, ale mě to pořád trápí, neboť se cukání stupňuje...... Jak vlastně dopadl láďa? Já to mám stejné jako před výměnou prvního vstřiku, po nastartování studeného motoru to kope a jde nepravidelně, při rozjezdu téměř bez plynu to na jedničku dost skáče, ale pak to cuká třeba i při 80km/h na pětku, někdy tam schválně dám tempomat, třeba na rovině ve městě a cuká to.
    Petře T., chybí mi asi 1,5 tis. km do pravidelné prohlídky na 60 tis., mám se tedy asi zas objednat do HALE a udělají mi to v rámci servisní prohlídky? Myslím že závada je víc než jasná a auto by tam tentokrát nemuselo stát celý týden?
    Ale stejně mě to štve, nesouhlasím s tím že to holt musím jako zákazník akceptovat, prostě kdyby to bylo moje auto za moje peníze, tak bych to tak laksně nebral, takhle je mi to vcelku jedno.......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.06  12:30

    « Re: Xenony

    kdykoliv za někým zastavím, nebo schválně najedu přímo proti výkladní skříni, vždy mi svítí levý xenon víc, jakoby byl více nahoru, ale už mi to v servisu 2x kontrolovali a prý vše v pořádku. Občas když v noci koukám na značky a ty velká návěstidla směru apod., mám pocit jakoby se to světlo klepalo a poskakovalo........ je to možné, že by ten xenon byl nějak uvolněný a chvěl se....?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.06  12:26

    « Re:Pneu

    Mám na mondeu Good Year UG 6 již druhou zimní sezonu, najely takových 35 tis. a kdybych to neměl na leasing s novou sadou letních a zimních každý rok, včas bych je přezul a příští zimu by ještě něco najely. A to jsem z HK, tedy samá rovina bez sněhu a nejvíc toho nalítám po dálnicích na suchu tak při 160 km/h. Rozhodl jsem se je ale dojezdit, tak si to v zatáčkách užívám .......
    Zato první leťáky mi na předku měnili již na 20 tis. km, ale byl tam blbý odklon přední nápravy, úplně odešly vnitřky pneumatik, byly až na plátno a byl jsem z toho tenkrát dost vykulený
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.06  12:19

    « Re: přirezlé kotouče

    je to asi zcela běžný jev, parkuji jen venku a vždy po dešti nebo i pokud je vlhko (mlha apod.), jsou kotouče přirezlé, někdy až tak že se při rozjezdu dost hlučně odtrhnou a pak při prvních pár brždění dřou jak když jede nákladní vlak......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.06  12:17

    « Re: problikávání přístrojovky

    Re: myslím si, že opakovací frekvence obnovování displejů může někdy vyvolat pocit probliknutí. stává se mi to , když někdy mrknu třeby na počítač na přístrojovce...........
    ahoj DIMe, co to přesně je, mám úplně stejný pocit, někdy když mrknu na počítač na přístrojovce, mám pocit jako by probliknul, ale vždy jsem si myslel že je to tím jak mrkám. Chvíli jsem také uvažoval zda to není ta příčina toho, že mi to někdy chcípne při normální jízdě, tedy závada někde v elektrice a napájení...........?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.06  11:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Bílý kouř

    To je témat najednou !!!! :-)
    1) Pokud je ráno brzdový pedál tvrdý, tak chybí podtlak v posilovači. Ten pak po startu hned vznikne znovu. Je to nepříjemné pokud člověk parkuje někde s kopce a při startování už stojí na brzdě. Nevím, jestli se to dá brát jako závada, posilovač má posilovat při nastartovaném motoru. Stejnou " závadu" lze nasimulovat tak, že i bezprostředně po zastavení motoru šlápneš několikrát na brzdu ...........pak ztvrdne :-))
    2) 2,0 TDCi opravdu kouřilo do černa, jak vidím , tak vaše reakce to potvrzují.....2,2 už nečerní.
    3) Kotouče jsou při brždění tak vyleštěné, že na takový povrch zbavený všech oxidačních vrstev se prosolená voda vrhne jak na uzené.... Dílem to pak nareziví a dílem to taky udělá ta krystalizovaná sůl, která tam dře...........než se sedře .
    4) Xenony mi blikaly taky, bylo to vidět hlavně na bílé zasněžené cestě a nebo při najetí k autu přede mnou třeba na semaforech a nebo při parkování. Někdy to jen tak kolísalo, někdy to dokonce úplně zhaslo - jeden světlomet, a když zase naběhl, tak problesknul jak foťák.........Napřed mi ten jeden vyměnili, pak blikal střídavě ten druhý a pak zase i ten nový. Vyměnili mi nakonec kompletní elelktroniku xenonů i obě výbojky. Teď už mám , zdá se , klid. U rádia jsem si toho nevšimĺ, ale myslím si, že opakovací frekvence obnovování displejů může někdy vyvolat pocit probliknutí. stává se mi to , když někdy mrknu třeby na počítač na přístrojovce...........
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 25.04.06  11:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Bílý kouř

    Jo a mně na Focusu, když stojí pár dní dokonce přireznou k destičkám...musím to vyloženě urvat při rozjezdu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.04.06  09:08

    « Re: Re: Re: Re: Bílý kouř

    To DIM: Po noci dnes rano start a opet bily oblacek a pak nic. Kdyby jsi to nezminil, asi bych si toho nikdy nevsiml. Pokud bych se cilene nedival na vyfuk a nenechal nastartovat nekoho jineho! Jeste zkusim rict kolegovi, aby jel prede mnou v mem aute a podivam se, jak kouri pokud jedu za nim.
    Brzdy: me prekvapuje jak rychle oreznou kotouce - staci jedna noc a rano nez tak trikrat dobrzdim ke krizovatce, tak si pripadam jak ve starem aute - rachot od rezatych obrzdujicich se kotoucu. A to i ted na jare, kdy uz neni takove mokro a tolik srazek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.04.06  08:50

    « Bez nadpisu

    Efekt zpetneho zrcatka v noci znam, proto jsem to zminil.
    Beru to jako moznost zjistit, jak moc to dane auto kouri - pres den, to i za Octavii nevidim, pokud se ji nekoukam primo na vyfuk ze zadu. Pokud v ni jedu, tak to dost dobre nejde :-). A taky nemuzu posoudit, jak za to dotycny taha, stav auta, atd....
    TDI jsem napsat nechtel.
    Ve zpetnem zrcatku v noci je videt pri plnem plynu:
    Octavie 2 combi 1,9 77kW najeto cca 45000km - docela dost
    Mondeo 2,2 TDCi Euro 4 najeto cca 22000km - jen trosku
    Mondeo 2,0 TDCi Euro 3 najeto cca 1500km
    To jsem neridil, ma ho jeden clovicek, s kterym jsem mluvil a pak jsem jel za nim ve dne. Kdyz se rozjizdel, tak bylo zretelne videt, podle cmoudiku, kdy radil. Troufam si tvrdit, ze vic nez za jakoukoli dieselovou Octavii. Jak novou tak starou.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 25.04.06  08:17

    « Pedál

    S tím tuhým pedálem brzdy Honzeeka, napadlo mě prvně, že v posilovači brzd není tlak, pak jde pedál těžko, po nastartování se posilovač natlakuje a je to zase ok. Buď je to normální nebo ti mírně uchází tlak z posilovače brzd..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.06  22:18

    « Re: Re: zdravim

    Rucku davam jen kdyz stojim v kopci (coz se nestava skoro vubec), normalne parkuju jen se zarazenou zamcenou zpateckou... tak nevim.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.06  21:52

    « Opacimetr

    Jardo,
    noc (světlo s úzkým rozsahem frekvencí) + zpětné zrcátko (odrazem vzniká polarizované světlo) = princip opacimetru (kouřoměru). Na konci jsi prohodil TDCi za TDI (prvně ti Euro4 skoro nekouřilo a na konci ti 2,0TDCI kouřilo jak tovární komín, tam jsi asi chtěl spáchat TDI a uklepl ses).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.06  21:26

    « Re: zdravim

    K těm brzdám - zatahuješ při parkování ruční brzdu? Pak jsou zadní destičky přitlačené ke kotoučům, odsunou se až při jízdě. Do té doby klade pedál velký odpor, protože nemáš kam destičky vysunout.
    Vstup pro přehrávač je v přihrádce pokud má rádio tlačítko pro volbu AUX. Mají-li CD měnič, místo tlačítka AUX mají CDDJ a pak vstup pro přehrávač asi nemají. Někde se to tu řešilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 24.04.06  20:55

    « Re: zdravim

    Sony mp3 neproblikává, aspoň jsem nezaznamenal. Xenony nemám.
    lordmystic: eště jak sis stěžoval, že nemáš mp3 - mrkni do přihrádky u spolujezdce, měl by tam být jack vstup do rádia a pak už potřebuješ jenom přehrávač a je to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.06  20:45

    « Re: Re: Re: Re: Bílý kouř

    Do prace jezdim pres takovej tahlej kopec s dlouhou rovinkou. Pokud za mnou jede blizko v noci auto, tak je videt ve zpetnem zrcatku pri seslapnuti plynu na podlahu, jak se od auta kouri. O vikendu jsem jel do toho kopce s Octavii 2 kombi 77kW a ve zpetnem zrcatku v noci bylo opravdu hodne videt jak kouri, Mondeo s Euro 4 je skoro bez koure - jen mirne :-))) Jinak jsem ted s mladym odpoledne po dojeti domu zkousel seslapovat pedal plynu, u zahrateho auta, bez zarazene rychlosti a to skoro nekouri - oproti tomu ten 2,0TDCi o vikendu korilo jak tovarni komin.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.06  20:18

    « zdravim

    Nazdar vseci :)
    Tohle forum uz nejakou dobu sleduju, tak sem se rozhodl ted i zaregistrovat a mam na vas Mondeisty dotazek ohledne vasich zkusenosti.
    Mam 2.2jku z 03/2005, takze hadam ze EURO III a mam par postrehu:
    - po delsi dobe odstaveni mam "tuhej" brzdovej pedal, skoro se neda seslapnout, zmizi az po nastartovani. drive se me to nestavalo, az od cca pulky zimy, tak nevim.
    - na Xenonech se me zda ze v noci pozuruju jakoby poblikavani, jako kdyby na milisekundu zhaslo. Podobnou vec pak pozoruju na radiu (Sony MP3), obcas problikava display.
    ...nema nekdo komentar ci podobnou zkusenost? :)
    A rano zkouknu, jestli to dela bilej dym pri startovani :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.06  20:18

    « Vstřiky

    DIM:
    U nich bylo už tolik aut s vadnými vstřiky že si ani nedokážou představit vadu spočívající v něčem jiném... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.06  18:22

    « Re: Re: Re: Bílý kouř

    Jo, ten dvoulitr čadil při tůrování černě a solidně, 2,2 už ne. Ale zase doběla :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.06  17:21

    « Re: Re: Bílý kouř

    No asi te potesim - nechal jsem pres vikend auto stat na parkovisti a dnes jsem odpoledne vyjizdel na kratkou cestu, naschval jsem nechal nastaratovat kolegu a koukal co se stane. Vzdy dodrzuju start az po zhasnuti zhaveni - mraz nebo teplo. No a z vyfuku bili cmoudik a pak uz nic. Tak mam asi take vadne nejake vstriky, nebo vahu vzduchu ..... :-)))
    O vikendu jsem mel moznost na vlastni oci videt startovat uplne nove kombi vyroba 2005, 2,0TDCi nejsilnejsi verze, najeto cca 1500km. Po nastartovani studeneho motoru z noci ne bili cmoudik, ale klasickej sazovej cmoudik a daleko vic nez v mem pripade bileho psouknuti. Pak jeste kdyz slapl na plyn s nezarazenou rychlosti, tak to kourilo taky docela slusne. Tankoval zatim pouze dvakrat u mistniho Agipu. Jo podle velkeho technicaku ma verzi EURO 3
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.06  11:47

    « Re: Bílý kouř

    Petr T : tak jsem tam napsal, musím ocenit bleskovou odpověď. Že by to asi nemělo nic být, ale že je potřeba udělat komplexní diagnostiku, že by to mohla být váha vzduchu a nebo JEDEN NEBO VÍCE VADNÝCH VSTŘIKŮ !!!! :-)))) Že já jsem tam vůbec psal :-)))))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.06  11:03

    « Re: Jak demontovat velké mlhovky.

    Ahoj Lado, mlhovky jsem nerozdělával....jak to vlastně s tebou dopadlo ??
    Bílý kouř= nespálená nafta ?? To by asi odpovídalo tomu, že si s tím žhavením nelámu hlavu a startuju v podstatě hned . Ale třeba dneska ani ň, včera naopak zase obláček :-) Ale okamžitě to zmizí, asi je to fakt jenom nějaký špatně spálený první strk :-)) Do Prahy často nejezdím , ale můžu tam napsat, co řeknou ..........
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.06  21:16

    « Jak demontovat velké mlhovky.

    Potřeboval bych poradit jak vydělat z nárazdníku mlhovky ,model 2004 ( velké trojuhelníkové). V návodu k obsluze mám ještě model 2003 , malé kruhové . Nevím ani jak vyměnit žárovku . Mám strach za ni nějak zabrat šroubovákem , když nevím kde . Mám pod ní prohlej plast a potřebuji ho teplem vyrovnat , proto ji chci vyndat.
    Potom mám ještě jednu prozbu . Nemáte někdo nějaké zkušenosti s olejem : 0W-40 plně syntetický ?
    Předem dík za odpovědi .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.06  13:23

    « Bílý kouř

    DIMe,
    voda to není.
    Vstřikovače nikdy neukapávají bez tlaku působícího na ně, takže to vylučuji.
    Bílý kouř = špatné načasování vstřiku, špatné naprogramování jednotky, pozdní reakce turba...
    Možností je víc. Ale moc se mi to nelíbí, chtělo by to zkonzultovat. Budu se opakovat, ale v HALE jsou dobří a tyto příznaky jim budou známy. Zkus kontaktovat sirc@hale.cz, 608 437 621.
    Všechny tyhle věci je velmi zajímají, oni chtěji být známi jako vyhlášení znalci včech typů systémů common rail.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.06  12:10

    « Re: Re: Re: Re: Pneu

    Bílý kouř = nespálená nafta. Asi některý válec startuje později. Možná špatné žhavení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.06  15:41

    « Re: Re: Re: Pneu

    Ty gumy jsou sjeté vnitřkem docela logicky, protože jsou hodně široké, dochází při akceleraci ( a při brždění natahování toho běhounu) - jako když táhneš kostku měkké gumy po hladkém stole, okraje začnou "předbíhat" prostředek. Díky tomu je ten střed více namáhán než okraje ...........
    Jeden praktický dotaz : když teď ráno nastartuju, vyvalí se z výfuku jednorázový bílý oblak. Někdy víc, někdy míň ......Hned to ale skončí, jen ten první okamžik po studeném startu . Ale je to docela dost. Tak uvažuji o zkondenzované vodě ( ale ta by měla být ve výfuku nebo katalyzátoru a ten se tak rychle snad neohřeje ) Taky olej by to mohl být, jenže ten neubývá........... Taky mě děsí, že tam třeba netěsným vstřikem přes noc nakape do válce nějaká ta nafta navíc a ta se při startu jednorázově spálí........ale to by ten dým byl doufám černý, ne bílý .........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.06  14:16

    « Re: Re: Pneu

    S tema zimnima pneu - mam naprosto stejne zkusenosti Pirelli Sotozero a po zime jsem koukal, ze vydrzi maximalne pul dalsi zimy - kupoval jsem je uplne nove a najel za zimu cca 11tis. - co me prekvapilo byl i ten fakt, ze se sjely hlavne na prostredku - to ze by byly prehustene mohu vyloucit - ani k pretezovani auta nedochazi. Zadni jsou vyrazne mene sjete a daleko rovnomerneji.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…