FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Koutouce a oblozeni (a lozisko)
Myslím, že to souviset může, tvrdé rány neodpružené hmoty do axiálního směru asi nejsou to pravé. Ložiska na Octávii odcházela po cca 60 tis naprosto běžně.........U prvního Mondea mi vydržely až do těch asi 80 tis km, ale kotouče mi jednou na soustruhu stahovali, přesto že jsem žádný problém neregistroval......... -
« Koutouce a oblozeni (a lozisko)
Tak se trochu omlouvam za mystifikaci ve svem prispevku (po telefonu nebylo technikovi moc rozumet [v cizim jazyce] a probirali jsme vic veci): ten hrbol a rany od zadnich brzd jsem po proreznuti v zime mel, to plati, ale po prohlidce a navsteve v servisu se ukazalo, ze
1) kotouce se hrbolu zbavily brzdenim - proste se to odrhlo, tlouska kotouce je jeste OK
2) na danem kole, kde dochazelo k tem ranam od brzd (nez se to vyhladilo), odeslo ale lozisko. Muze to souviset nebo je to uplne nesouvisejici druh zavady? Je normalni, aby lozisko odeslo po 50000 km?
Dik. -
Moik 21.05.06 15:42
« KOTOUČE
Při jízdě v dešti se naopak kotouče líp chladí, protože na ně voda stříká v podstatě pořád, ne? To by spíš sedělo na dynamickou jízdu v létě s projetím kaluže... Ale myslím, že to opravdu bude v materiálu, je to nejvíc Fordova specialita. Já mám na Mondeu 120k km a kotouče taky ok. Na Focusu 120k km a kotouče taky ok. Možná je to fakt stylem jízdy.
A myslím, že vibrující kotouče by v záruce uznat měli... -
« Re: Vibrace
.já ale v návodu nemám, že se v dešti Fordem nemá jezdit !! :-) KOtouče se někdy mohou zkroutit při přehřátí, kdy je vnitřní pnutí způsobené rozpínajícím se kotoučem nad samotnou pevností toho kotouče. S tím soustružením je to jednoduché : buď se nějaká ta desetinka mm zvlnění odebere a kotouč může zase sloužit, anebo se to vyhodí a koupí se jiný. Mezitím není nic, kladivem se to rovná blbě :-) -
"-- skrytý --" 20.05.06 15:08
« Vibrace
Josefe, myslím že i ve Slovenštině se píše vibrovat s měkkým.
Teď ale k tématu.
Mám 115 tisíc na Mondeu a v životě mi nic nevibrovalo. Od 70 tisíc 2. destičky.
Typicky se kotouč zvlní při dynamické jízdě v dešti, kdy na kotouče vlítne voda. To se stane snadno, takže je třeba si šáhnout do svědomí a nesnažit se to svést na Forda. -
Jozef0351 20.05.06 14:05
« Re: Re: Brzdove oblozeni
Ford má problémy s kotúčmi? Mne to začalo "vybrovať" po 10.000 km. Ak je to u Forda bežné tak to mi asi neuznajú že to nie je normálne :'-(
Asi sa budú tváriť že to tak má byť. Ešte som tam s tým nebol. Čakám keď pôjdem na prehliadku po 20 tis. km.
Sústruh nie je riešenie. Aspoň na novom aute nie. Dočasne to pomôže ale skráti sa životnosť kotúčov. Tie nestoja 5 korún. -
-
« Brzdove oblozeni
Tak to vypada, ze mi odeslo brzdove oblozeni vzadu: v zime jsem musel kvuli nemocem v rodine atp. nekolik tydnu stat (= vubec nejezdit), cim doslo ke zreznuti kotoucu (zima + byla v te dobe velka vlhkost). To by normalne nebyl takovy problem az na to, ze povrch zadniho kotouce nebyl pak uz hladky - nejspis tam neco k nemu prirezlo (rucka ale nebyla zatazena), protoze vzniknul hrbol (vznikaly rany pri brzdeni ve vyssich rychlostech). Postupne se to vyhladilo, akorat asi diky rzi trochu vic nez je zdravo - zadni kotouce jsou dle servisu zrale na vymenu (STK to pry jeste s odrenyma usima projde). Mate nekdo nejaky tip ci radu, jak se tomu da branit, kdyby auto muselo zase nekdy dele v zime stat? Dik. -
"-- skrytý --" 19.05.06 12:43
« Destovy senzor
Hi,
nevite prosim nekdo, jestli se da vypnout setreni sterace pri startovani, kdyz mam packu steracu v rezimu auto (destovy senzor)? Kdyz ji zapomenu pri dojeti vypnout, tak mi pak rozmaze nasucho vse co mam na skle. Myslim, ze to v teto diskusi nekdo zminoval, ale uz si nepamatuju jestli s resenim ci nikoliv (staci mi i info, ze to tu nekde je).
Dik -
« Re: Re: Re: Okna
K těm jízdním vlastnostem : Octávia 1,8T byla motoricky sportovnější, ale jinak asi i tím, že byla lehčí, tak už ten podvozek celkově moc klidu neposkytoval.
JInak jsme si znovu ověřil, jak dramatický je rozdíl mezi chováním řidičů v Německu a tady. Tam jede každý jak se mu líbí, na omezeních víceméně zpomalí všichni a když už to někdo jede rychleji, tak se na nikoho netlačí........
U nás za Rozvadovem každá rozzuřená felda z kopce už 200 metrů za mnou bliká, jako že mu to teď zrovna jede 170 a nemíní se zdržovat ........Mimochodem, není v techničáku psáno, kolik je max. konstrukční rychlost ?? Já bych jim ty body pak sečetl :-) -
"-- skrytý --" 18.05.06 18:39
« Re: Re: kontrolky
Uz to mam taky zpet, v diagnostice nic nenasli, vse kolem baterky utahli... tak doufam, ze nejaka hustejsi malfunkce napr na dalnici... :)
Ad ta spotreba - kdyz jedu Pha-Brno-Pha s 77kw OII tak jedu imrvere na plnej knedl (sluzebak), a jeste jsem se nedostal nad 7.5 za celou cestu ... to s Mondejkem mam pri uspornejsi jizde ... faktem je, ze ta Oktava taky ale moc netahne... a zrychlovat do kopce je holy nesmysl :-) A asi by me ani nebavilo jezdit jinak, to bych si pak asi koupil ten slabsi 2.0 ... -
« Re: kontrolky
tak vitej do klubu - stalo se mi to jednou na dalnici, ale v tahlem klesani, tak jsem jen zpomalil, zaradil se rychle vpravo, a zhluboka dychal... auto ale pak jelo (bez zastaveni ci startovani, moc lilo) dalsich 300 km az domu. V servise nic nenasli, tak akorat procistili vsechny kontakty, kde se dalo. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Viz muj predchozi prispevek k nizke spotrebe - kdyz jedes po normalnich silnicich, zvetsiny mimo mesta, da se jet extremne usporne, ale zabava to neni (pokud nemas neco jineho soucasne na baveni se). Taky to radsi nekde poradne rozjedu, ale ne vzdy to ma smysl... -
« Re: spotreba
Spotreba je velmi ruzna podle toho, kde a kam jedu a kolik mam casu (dlouhodobe mam 5.9l/100km). Nicmene jsem jel ted jednou v klidu HK-Podebrady (v klidu = vlecu se s kamiony tech 75-90 a nepredjizdim, stejne to moc neslo) a dostal jsem se na /tesne pod tabulkovou spotrebu - 4.5l/100km - s plnym autem (to byl i duvod klidne jizdy - clovek ma pak cas i ukazovat a povidat detem). Tesi me na tom to, ze ty tabulkove udaje nemusi nutne kecat, i kdyz takova spotreba je je spis vyjimkou nez pravidlem (jezdim na te trase casteji).
(P.S.: tech 4.5l neni dle PP, ten mi taky ukazuje dlouhodobe cca o 0.5l mene, tak jsem ten pul litr pridal, PP ukazoval 4.0l.) -
"-- skrytý --" 17.05.06 20:08
« Re: Re: Okna
... presne tak - clovek si rychle zvyka na kvalitu, hodnoti, ale sednete si z mondea nazpet do jineho auta i vyssi "lepsich znacek" kvality a hned je jasno. Je to opravdu nebyvale velke auto s jizdnimi vlastnostmi spise podobnym "sportovnimu" autu a pohodlim slusne "limuziny". Z aut ktere stridam, nebo jsem mel moznost ridit, zadne nema takovy vyvazeny pomer. Octavie I a II v kombi, Opel Vectra kombi - posledni generace 2003, Renault Laguna kombi, Nisan Primera - posledni generace 2004 -
« Re: Okna
S tím bluetooth jse to nějak nepochopil.......... :-)
Natlakovat vazelínu do mechanického uložení hřídele volantu v uložení je záležitost na pár minut....... Je tam na to " maznička " . Alespoň mi to tak říkali.......
O té naftě už se mi snad ani nechce diskutovat. Teď beru většinou Shell, jakési nejisté projevy pozoruji jen než se to trochu zahřeje. Teď jsem najezdil asi tisíc km po neomezených německých dálnicích. Chce se mi říct, že to auto je asi stavěno právě na takové podmínky. Člověk si jede klidně 200, ani o tom neví, poslouchá si rádio, jen to tak šumí, při brždění žádný náklon na přední kola........tak to je fakt fantazie. V Octávii jsem tak jel chvíli a byl jsem celý zpocený jak jsem byl v maximální pohotovosti v každé zatáčce , při každé nerovnosti a o brždění ani nemluvím. Mondeo je nad věcí. Víc než 230 ale nejede .-(( Jen doplním, že rychlostní průměr jsem měl po 960 km na místě 120 km/h a spotřebu dle PP 7,0 .
A ještě jednu věc : měl bych se asi částečně omluvit tomu dešťovému senzoru, když člověk jede celý den a občas sprchne, tak to teprve ocení. Fungoval velmi dobře. Velké kapky prostě počítá s přehledem :-)) V zimě ten slaný sprej nestíhá, ale teď si to vynahradil. -
Moik 16.05.06 19:55
« Okna
S tím automatickým zavíráním oken jsem měl docela zajímavou zkušenost. Prvně to nešlo vůbec...nešlo s tím ani jednodotykové vytažení oken...prý v servisu zaktivovat... tak jsem dal vyhledat na svým NTB okolní Bluetooth zařízení...ne :-) ale najednou začaly jít 3 okna :-O a za pár dnů začalo jít i to čtvrtý...je to mý auto fakt živý??? :shock: -
Jozef0351 16.05.06 13:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Diagnosticky mod PP
Manuál som si prečítal. Problém je v tom že tie okná sa dajú zavrieť diaľkovým ale musím si všimnúť že sú otvorené aby som podržal dlhšie tlačítko. Bol som zvyknutý na to že okná sa mi zavreli vždy automaticky keď som zamkol auto.
Ak "lupajici zvuk pri otaceni s volantem" znamená že to škrípe alebo vŕzga tak to môže byť servo. Kolega ho teraz menil na Oktávii. Najskôr mu tam doliali olej čo mu pomohlo na chvíľu, potom sa to opakovalo. Keď unikne olej zo serva celkom tak hrozí že odíde aj čerpadlo. -
"-- skrytý --" 16.05.06 11:31
« Re: Re: Re: Re: Diagnosticky mod PP
Josef035: kdyby jsi si precetl manual, tak tam je odpoved na tvuj problem se zavirani otevrenych oken - na klici symbol dvojiho zamku - pri podrzeni dele jak 1sec. se vsechna otevrena okna zavrou.
.. mam dojem, ze to byl prispevek od DIMa - lupajici zvuk pri otaceni s volantem - vyreseni - pod tlakem natlaceni jakesi vazeliny nebo oleje !!! Mam otazku: Je to nejaky velky mech. problem? Nebo staci pockat do dalsi navstevy pravidelne prohlidky v servisu? -
impaler 16.05.06 10:53
« Re: Re: Re: Re: Diagnosticky mod PP
Jozef035: nemám to aktivní, ale řekl bych, že se to zamkne, jakmile se rozjedeš, a už to tak zůstane, i když zastavíš.
V případě havárie by se to myslím mělo samo odemknout, ale kdo ví, že.
Proto to nechci a zamykám se prostě ručně, hlavně ve městě. -
Jozef0351 16.05.06 09:31
« Re: Re: Re: Diagnosticky mod PP
Načo je ten diagnostický mód dobrý? Akurát že to ukazuje množstvo čísiel ktorým nerozumiem.Jediné čo som z toho zistil je že PP istotne nemá funkciu okamžitej spotreby. Na displeji sa zobrazili všetky zobraziteľné údaje a hodnota l/h tam chýbala takže displej ju nedokáže zobraziť. Škoda. Ten PP je dosť biedny.
Aký zmysel má aby sa mi zamkli dvere pri rýchlosti nad 7 km/h? To je predsa nezmysel. Zamknutie dverí má význam pri jazde v meste a státi na križovatke npr. Ináč je lepšie mať ich odomknuté aby vás v prípade havárie mohli z auta vytiahnuť. Keď sa mi budú samé zamykať tak moc bezpečné mi to nepripadá.
Niekde niekto spomínal že mu v servise aktivovali automatické zatváranie okien pri zamknutí. To mi pripadá užitočnejšie. Bol som na to zvyknutý z predchádzajúceho auta a dosť mi to chýba. Už sa mi stalo že som si na parkovisku našiel zamknuté auto s otvoreným oknom.
(60 zbyek po meste, dale cca 25km po dalnici 120-140) jsem prijel s udajem 6.5. Ale jezdit tahle denne, asi by me piclo
Nie je to trochu moc na hrkoťáka? Toľko mi žerie pri podobnej jazde benzín. -
"-- skrytý --" 15.05.06 07:57
« Kupovat vubec 2.2 TDCi?
Hi,
kdybych zvazoval koupi noveho auta a procetl si diskusi o mondeu+2.2TDCI, tak bych si ho asi nekoupil. Odstrasujicich pripadu je v teto diskusi dost. Taky mi prijde podivne to vahani, cim doslo k poruse. Prehazuji si te jako horkou bramboru a ty budto ztracis cas (mas v zaruce) nebo jeste k tomu prachy. Me auto zatim odolava (60k, Shell).
Jeste mala poznamka pro flying mondeo o spotrebe. Dodrzuju limity+10%, nezavodim a jsem rad, kdyz se dostanu domu. Rocne najedu 60k. Mam spotrebu pod 6l. Tenhle motor jsem chtel kvuli zvladani krizovek. Krizovky zpusobuji ridici kolem mne a pak se mi tento motor hodi. Pristi auto si poridim ST220(kombi). Tech "jinych" ridicu pribyva...
D mod PP: Cekam na dalsi odvazlivce....Potreboval bych vedet, jestli pri prepnuti do D modu mi to vynuluje PP(dlouhodobe prumery). -
« Re: Diagnosticky mod PP
to all: UPOZORNĚNÍ k diagnostickému módu. Zkoušel jsem zde popisovaný diagnostický mód a funguje i na Ford Focus, ale POZOR. Hned při prvním testu, kdy se všchny analogové ukazatele otočí do maximální polohy a pak se vrací vyčkejte do úplného vrácení a až pak otočte klíčkem na 0 nebo startujte. Dnes jsem startoval dříve, než se to vrátilo a jak rychloměr, tak otačkoměr ukazovaly okamžité hodnoty plus hodnotu na které jsem to předčasně stopnul, takže jsem jel přes obec podle rychloměru 90km/h na dvojku, což byla blbost. O dost horší bylo to, že se to po vypnutí motoru a zapalování nevrátilo do původního stavu. Uvidím zítra, co to udělá přes noc a dám vědět. -
"-- skrytý --" 14.05.06 11:22
« Rusko
To Flying Mondeo:
Pokud budeš auta provozovat ve velkých aglomeracích (Moskva, Petrohrad apod.), nebudeš mít problém. To jsou takové skanzeny - tam se podmínky ve všem přibližují západu. Ty auta v životě nepřekročí hranice města. (To se stalo - jakmile Mondeo dlouhodobě provozované zastoupením Fordu v Moskvě vyjelo za Moskvu, po 1. nabrání paliva kaput)
Kde máte ty dva Focusy? A mají 1,8TDCi nebo 2,0TDCi?
Jasně že má Jag Xtype 2,2D stejný motor jako máš ty. Akorát má jinou ECU (ŘJ) -
"-- skrytý --" 13.05.06 23:17
« kontrolky
Tak jsem prave pred chvili zazil na Plzensky schizu - rozsvitili se vsechny kontrolky co na paluvce sou, rucicka tachace i otackomeru spadla na 0, nastesti to nemelo vliv na rizeni, tak jsem zastavil a za chvili to rozdejchal... zarovet to vyresetovali PP i denni pocitadlo km ... a nevim jestli to mam nejak resit nebo ne...
...resetu PP jsem vyuzil ke zmereni spotreby na ceste domu, a po velmi lehke noze (60 zbyek po meste, dale cca 25km po dalnici 120-140) jsem prijel s udajem 6.5. Ale jezdit tahle denne, asi by me piclo :) -
"-- skrytý --" 13.05.06 10:47
« Re: Palivo
to Petr T: a jaký je teda rozdíl, když si koupíš Focuse TDCi v Rusku a jezdíš už 2 rok v pohodě? Máme tam 2 kusy a bez problémů. Je to teda nafta nebo rozdíl v motorech TDCi mezi Focusem a Mondeem? Takže to maj u Mondea asi nějak blbě udělaný, když jim jiný auto se stejným motorem jezdí v pohodě? Volva S40 a V50 co máme tady v ČR s 2,0 TDCi jezdí taky v pohodě a nemá náhodou Jaguar X Type ten samý 2,2 TDCi 114kW co mám já? Už vidím jak ze sebe nechá majitel Jaguaru dělat blbce, že s tím neměl brát v ČR a v PL naftu, ale jezdit pro ní do Německa....... -
Moik 13.05.06 09:46
« Diagnostický mód PP
Mně na Mondeu ten D mód PP nejede. Funguje jen ten na tachometru.
A k té spotřebě: Jezdím podle PP za 6.1, podle měření za 6.5 už několik tisíc km...nevím, co považuješ za tychlou a pomalou jízdu, domů po silnici 1.třídy jezdím 110 a po dálnici nejvíc 140-150, někdy 160 a výjimečně, spíš na chvilku víc.
Stál jsem teď u policajta, co měřil, jel jsem do práce na kole...a když tě měří, naměří ti opravdovou rychlost a od ní už radar odečítá do 100kmh 3kmh a nad 100kmh 3%. Když jedu 140 po dálnici, jedu opravdu 134 a 3% jsou4kmh=130 :-) jen pro zajímavost... :-) -
"-- skrytý --" 12.05.06 21:47
« Palivo
...vidím že jsem Tě přece jenom rozdráždil... >:D >:D >:D
Ale teď na férovku:
Ford nedporučuje kvůli palivu nákup Mondeí v Rusku.
Toyota nedodává auta s dieselovými motory do Turecka...
Má to své hranice.
Ale nejsme už náhodou v EU???
Neměl by se tady někdo postarat, aby denodenně nebyl zákazník čerpacích stanic šizen na kvalitě?
Znovu Tě upozorňuji, že se to zdaleka netýká pouze Fordů Mondeí. Je to o řadě dalších značek a aut. -
"-- skrytý --" 12.05.06 18:24
« vstřikovače
tak se pánové podržte:
kolega v PL má to samé Mondeo 2,2 TDCi (07/2005), má na tom najeto 30 tis. a začalo to tím, že to po ránu běželo tak na 500 ot./min, zhruba 2 minuty než to dostalo normální otáčky. Do té doby se z toho strašně kouřilo. Pak mu to jezdílo tak všelijak, s různě poblikávajícími kontrolkami na palubce, s hlášením nouzového režimu na PP, cukáním apod. No a v servisu ve Varšavě to napíchli na počítač a ihned to tam zůstalo na výměnu všech 4 vstřikovačů. Jako důvod mu řekli, že je to závada vstřikovačů a že o tom velmi dobře u Fordu vědí. Věděl o tom i Lease Plan PL a ihned mu dali náhradní auto zdarma po dobu celé opravy. O naftě či jiných pochybných zdůvodněních nebyla vůbec řeč a celé to řeší v rámci záruky. Jinak nebere naftu jinde než u BP jelikož má BP kartu od Lease Planu. Stejně jako já maám EURO Shell a jinde neberu.
Že by o tom v Poslku věděli něco jiného než u nás?
Jinak dávám to svoje cukadlo v ponděolí do HALE, už s tím nejde jezdit, při rychlosti 60 na 4. nebo 80 na 5. to cuká jako mrcha, jel jsem teď po nově budované dálnici z Legnice do Wroclawi, bohužel jízda obousměrně takže právě mezi těmito rychlostmi a myslel jsem že ten motor vypadne, takže to bylo furt přeřazovat na 3. a plnej plyn, protože v zátahu to jede dobře, ale při konstantních nízkých otáčkách hrůza.
No, jsem zvědav jak dopadnu, myslím že ta předchozí výměna 1. vstřikovače byla dost neúčinná, musí být v pr..... všechny, tak jsem tentokrát zvědav......
Není divné že to potkává každé druhé Mondeo které vyjede z fabriky....? -
"-- skrytý --" 12.05.06 18:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba
jo, ten průměr 6,5 je ale jen podle PP, skutečnost je okolo 7,2 neboť reportuji měsíčně spotřebovanou naftu, najeté km atd...
vůbec nechápu jak tady někdo může psát že s tímhle autem jezdí pod 6 litrů, buď máte ty auta zázračný, a nebo bych takovou jízdu nevydržel....... -
"-- skrytý --" 12.05.06 18:07
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Okamžitou spotřebu na PP nemám (EURO 3). Občas jsem to taky zkoušel při jízdě vynulovat, to bylo zajímavé, při rychlosti 100 km/h na 6. to ukazovalo 4,8 což by se mi líbilo, jinak jsem na průměru okolo 6,5 při jízdě HK - Praha - ÚL a zpět (50/50 dálnice x normál), ale zjistil jsem, že při plynulé jízdě po dálnici při 160 km/h na tempomat to žere minimálně o 0,3 - 0,5 lt. míň, než když jedu z Lovosic na ÚL, nebo z K do Poděbrad či zpět. Je to ale proto že za to furt beru a předjíždím a ta akcelerace něco stojí... Jinak mi PP ukazuje standardně o 0,5 lt míň než je skutečnost. -
"-- skrytý --" 11.05.06 07:37
« Re: Diagnosticky mod PP
Hi,
trosku jsem hledal na webu a nasel zajimavy odkaz:
[odkaz]
Jen nevim, jak moc je pouzitelny na mem aute (a mam trosku obavy to vyzkouset). Jeste se zkusim zeptat servisaku v mem Fordu, protoze si vybavuji podobnou operaci pri prodeji auta. Tehdy mi pri predvadeni auta ukazovali funkci, kdy pri zamknuti auta se zavrou (=vytahnou) otevrena okynka v aute. Pri predvadeni mi to nefungovalo, tak prisel nejaky servisman, strcil klicek do zapalovani, chvili klikal na PP a pak vse fungovalo. Tudiz odvozuji, ze nejakou zkusenost s tim maji. Uvidime. -
"-- skrytý --" 10.05.06 22:56
« Re: Re: Re: Re: Okamzita spotreba na PP
Okamizta spotreba na PP by byla celkem fajn ... na me stare Vectre B byl o dost lepsi a hlavne koukam presnejsi PP ... dle okamzite spotreby se nechal vyladit i nejuspornejsi zpusob jizdy ... Ford asi trosku zaspal ... tahle nevim kdy me to kolik zere :-) ... zitra zkusim popsany postup, a doufam, ze se to da vratit i zpet :) -
Moik 10.05.06 16:00
« Diagnostický mód
No vím o jednom módu, ale v něm asi není okamžitá spotřeba.
Stiskněte a držte tlačítko nulování denního počítadla km. Při stisknutém tlačítku buď zapněte zapalování nebo nastartujte a držte, dokud se něco nestane :-) u Focusu vylítnou rafiky do maxima, pak mačkáním projíždíte položky menu.
Co vím, je tam rychlost(přesná-odlišná od tachometru), v km a v mílích, pak otáčky motoru, umí vypsat chyby (DTC), nějaký dobíjení apod.
Na úplně všech Focusech i na jednom Mondeu funkční. Nebojte se podržet reset i pár vteřin po nastartování...chvíli to trvá -
impaler 10.05.06 10:12
« Zapalovač
Mimochodem, za jak dlouho se nahřeje zapalovač? Včera jsem chtěl ověřit funkčnost zásuvky, dřív jsem ten zapík nikdy nezkusil, a ono nic (10 min. minimálně). Tak mi to u Forda vyšprtli šroubovákem a dál jsem musel valit, ještě to prověřím přes jiný spotřebič.
Teď mě jen zajímá, jestli správně předpokládám, že to má trvat minutku, max. dvě. -
impaler 10.05.06 10:09
« Re: Okamzita spotreba na PP
Zde v Belgii taky nic, mám 2.0 viz podpis, EURO3, okamžitá není. Pokud tuším správně, PetrT. si ji zobrazuje v diagnostickém módu, na který buď on sem, nebo někdo jiný jinam dával návod, mně se ovšem nepodařilo jej vyvolat.
Jinak souhlas s DIMem, na PP mi spíš chybí možnost sledovat dvě sady hodnot podle různých nulování. -
"-- skrytý --" 10.05.06 09:29
« Okamzita spotreba na PP
Hi,
oproti memu standardnimu (€3, prumerna spotreba v l/km, dojezd na nadrz v km, venkovni teplota v °C, prumerna rychlost v km/hod) tam ma navic jen okamzitou spotrebu v l/km. Ma €3, koupene mesic po mem.
Samozrejme jsem ihned navstivil prodejce Ford a dozadoval se nahrati noveho SW do RJ, kdyz kolega ma neco navic, co ja nemam. Bylo mi receno, ze on je anomalie (koho? - architekta nebo vedmy?) a ze ma takto "spatny" PP uz z vyroby a ze je to verze PP, ktera se dodava jen do jinych statu nez Cesko (Kterych? V cem jsou jine staty lepsi?...).
Takze jsem neuspel. -
« Re: Re: Spotreba
Já ji nemám, podle mě je to stejně na nic, když jsem ji měl v octávce, nedalo se z toho vyčíst vůbec nic, stačí malé stoupání nebo klesání, protivítr a pod. a i když jsem měl pocit, že jedu absolutně ustáleně po absolutně rovné cestě, okamžitá spotřeba hodně kolísala . Jaký má ale teda €IV ten počítač?? Co tam ještě je....?? -
"-- skrytý --" 10.05.06 08:24
« Spotreba
Hi,
dle PP i tankovani 6.0, najeto pres 60k, PP jsem jeste nenuloval.
Jizda jen CR+SR, 50% dalnice, 40% okresky, 10% (okresni) mesto. Dodrzovani limitu+10% navic.
U mne ma nejvetsi vliv na spotrebu razantni zrychlovani. Pokud jedu ustalenou rychlosti 140, tak se mi (dobry) prumer nemeni, pokud mam spatnou naladu nebo mne nekdo nas**e, a davam rozjedum co to da, tak po par desitkach km stoupam v prumeru o desetinku i dve. Pak se uklidnim a zase se to po delsi dobe spravi.
Mame ve firme stejna 4 mondea (2.2 TDCi, 2 z toho jsou EUROIII) a v jednom aute ma PP i okamzitou spotrebu. Pri razantnim zrychlovani je tam i 20 l/km, ale je to udaj k nicemu, jen na polekani...
Vy mate ve svych 2.2 TDCi na PP okamzitou spotrebu? Nebo vynulujete a sledujete rychle se menici prumerovanou hodnotu? -
"-- skrytý --" 09.05.06 08:12
« Re: Spotřeba
Taky jsem si všiml, že ten palubní počítač ukazuje o 0,5l méně. Zkoušel jsem to několikrát u stejný pumpy naplnit nádrž do prvního cvaknutí. Vždy okolo 0,5l méně.
No, kamarádům říkám vždy čísla dle palubáku, a když někam jedeme ve víc lidech, platí se podle počtu litrů na stojanu. :-)
Jinak mám podle palubáku při 130 tempomat 5,1-5,3 (takže 5,6-5,8) a rekord je cesta z Anglie 1300km/10hodin (po odečtení pauz) dle palubního 7,8. Není to špatný na takovou krávu velkou. -
Moik 09.05.06 08:01
« Spotřeba
Dlouhodobý průměr 6,2l, myslím, že jsem dobrej vzorek...je tam vše stejnou mírou :-) dálnice, okresky, město, rychle i úsporně.
Úsek Brno Jihlava (do kopce na Vysočinu) s průměrem podle GPS 168kmh za 8,2, což považuju za SUPER výsledek. Jihlava - Brno, naopak z kopce, za 4,9l rychlost okolo 130kmh. Jihlava Vídeň, 4 dospělí, za 4,9, Ji-Vídeň-Ji za 5,1.
Vše podle PP. Posledně jsem zkusil překontrolovat PP, ale jen po 400km a ukazoval o 0,5l míň (5,6 vs. 6,1) Chyba bude někde uprostřed. Myslím, že zvlášť u krátkých vstřiků=úsporné jízdě bude nepřesnost největší.
Překvapilo mě, že na krev z Jihlavy do Brna v hustým provozu, kde jsem se táhnul za kamionama co chvíli, ale pak 4 na max a 5 na 200kmh, pak zase brzda - mi PP ukázal sppotřebu 6,5l. A jen pro zajímavost brácha s novou Jettou 2.0TDI DSG Brno-Praha přes noc, 193km za 61min za 9,8l (hehe jsem se rozepsal, spotřeba je moje téma >:-[] )
úprava: Mám Mondeo 2.0TDCi 96kW -
"-- skrytý --" 09.05.06 07:36
« Re: spotreba
Nazdar.
150 po dálnici = 6,5 l okamžitá hodnota n 6tku
140 po dálnici = 6,0 l
90-110 v Maďarsku = 4,9 l
Po Praze = 6,5 l
Kombinovaná dovolená Itálie = 6,0 l (přes D 140-180)
Kombinovaná SC D, B, Lux, Fra, UK (přes D 140-200) a zpět = 6,0 l
Vše údaj PP, v zimě o 0,5 až 0,7 l víc.
Dlouhodobý průměr (70% jízd po Praze) = 6,4 l / 100 km. -
"-- skrytý --" 08.05.06 23:03
« spotreba
Za kolik kdo jezdite a jakym stylem?
Dal jsem si vikend lehke spotreby (dalnice max 130), a stejne sem se nedostal pod 6.5/100 ... obvykla trasa je cca 20 km dalnice a 20 km mesto a zpet :-) Kdyz jezdim "normalne", tzn po dalnici 150-160, ve meste v ramci rozumnych moznosti, tak jezdim kolem 7.5-8/100, proto me zajima, jak kdo a jaky slozeni tras jezdite :)