FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 29.06.06 14:34
« Re: Re: Mondeo
Hi,
tak pri cteni poslednich par prispevku jsem se fakt pobavil. Jsem rad, ze nejsem sam "divnej", ale ze si uzivani jizdy, zkouseni limitu, pokouseni spotreby atp. vychutnava vice malejch kluku nez jenom jaka (manzelka rika "jses jak malej kluk"). Jinak mate zajimavy postrehy, zkouset jednu zatacku vice autama - fakt dobry... -
Moik 29.06.06 12:27
« Re: Re: Mondeo
Hehe a odkud myslíš, že to píšu? Notebooka na levým kole, vlasy plný hlíny, mobil neznámo kde, připojenej přes BT...s Mondeem to prostě víc nejde :P
Ta zatáčka je "Maršíkova", podle rodiny, která to právě přehnala...a je kousek od Velkých Pavlovic. Vždycky tak 5km před tou zatáčkou už mi buší srdce, protože vím, že ji budu zkoušet :-) -
« Re: Mondeo
Tak tos byl ty v té Olomouci !!!!!!!! :-))
Jen mi nějak není jasná jedna věc : když to tak zkoušíte v té rodinné zatáčcce, není to ta u Devíti křížů ?? Jednou totiž přece musíš zjistit , že to už bylo přece jenom moc, ale to už nám tady nikdy nenapíšeš :-)...těch 120 je pak poslední doložitelný údaj........ -
Moik 29.06.06 08:55
« Mondeo
Taky jsem o tom přemýšlel, ale opravdu mi ten Focus padl do ruky víc. Umím s ním jezdit ostrý český zatáčky rychleji jak s Mondeem.
Mondeo je prostě těžký, velký, pohodlný auto. Pěkně se na nerovnostech houpe, je to fak pohodlíčko. Stejně se chová i v zatáčkách, plavně, jakoby nic, projede zatáčku v pohodě. To Focus I 3dv. je pěkně tvrdej...dá ti poznat cokoli, zatáčku projede jak nožem...(a je to rozdíl oproti 5dv.)
Máme kultovní rodinnou zatáčku. Je na pohled fakt ostrá, je skvěle klopená, je do ní vidět, dobrá, krátká :-)) :
Škoda Favorit: 95kmh
Ford Fiesta: 110kmh
Ford Escort: 115kmh
Opel Kadett cabrio Bertone: 125kmh
Ford Focus 5d:125kmh
Focus 3dv.:130kmh
Mondeo kombi TDCi: 120kmh s tím, že "hraní" s plynem byla velká nutnost.
Zkoušíme to tam celá mužská část rodiny, tohle jsou takový průměry.
Ale zase na druhou stranu nájezd z dálenice D1 v Olomouci na olomouckej obchvat jsem jel s Mondeem 130 v pohodě, ne tak s Focusem. Prostě asi rozdíl té dobré silnice a táhlé nezáludné zatáčky....a tím výhoda velkýho rozvoru. -
"-- skrytý --" 28.06.06 22:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RE: Spotřeba
Já mám kombi také, v létě na 225/40R18. Řekl bych, že Mondeo sedí nejlépe z aut, která jsem kdy měl (Omega, Astra, Focus I, OI..) Není ten tvůj dojem trochu způsoben tím, že je to auto velké, těžké a maskuje skutečnou rychlost?
Já poznám jízdní vlastnosti třeba podle toho, co si s autem bezpečně dovolím. Zkusils někdy projet zatáčku tak na hraně, abys plynem řídil, která část auta půjde do smyku? Párkrát jsem si to vyzkoušel a v tomhle je Mondeo skvělé. Přidáš - jde ven předek, ubereš - jde ven zadkem, něco mezi - balancuješ celé auto a řídíš poloměr zatáčky. Přitom je čitelné a nezáludné. Na auto s hmotností 1,5 tuny je podle mne výborně ovladatelné. -
Moik 28.06.06 22:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: RE: Spotřeba
A máme další téma :-) ROzhodně mě Mondeo tím jak sedí v zatáčkách dost zklamalo...Já ho neřadím mezi auta se super jízdními vlastnostmi u Fordu. Velkej rozvor mu dává stabilitu v táhlých zatáčkách, ale na ostrou jízdu teda IMHO rozhodně není (no flame), srovnávám právě s tím Focusem. Mám pneu 225/50R17 a kombíka...a to může být ten rozdíl... -
Moik 28.06.06 21:55
« Re: Re: Re: Re: RE: Spotřeba
no...co to je radost z jízdy...s Mondeem u mě pouze klidná jízda...a...co nejnižší spotřeba. S manželčiným sníženým Focusem 3Dv. 205pneu a super sedačkama je to třeba jízda vlásenkama...co je pro tebe radost z jízdy? ;-)
Jezdil jsem novým FOcusem 1.6TDCi s variátorem a 2.0TDI s DSG. Oboje se mi moc líbilo. -
"-- skrytý --" 28.06.06 21:51
« Re: Re: Re: RE: Spotřeba
"odřazovat" ... was ist das? Vždyť to samo řadí desetkrát líp, než to umím já a pětkrát líp, než vy ostatní, co bych mu do toho kecal? Sekvenční řazení to sice má, ale je to jen pro parádu, většinou se to nepoužívá. A economy run? Vždyť Mondeo je auto pro radost. -
Moik 28.06.06 21:33
« Re: Re: RE: Spotřeba
:lol: >:D >:D Vážně jsem se zasmál nahlas :-)
S tou anténou mě to ještě nenapadlo :-)
Zítra sem písnu výsledek s nahuštěnýma pneu, sklopenýma zrcátkama, sundanou anténou, vyplým ventilátorem a bez rádia :-)
Jenyku, zkus dát někde nějakou 20km štreku, je to zábava, ale na zadní okno aby sis dal cedulku"jedu economy run"...jo a nezapomeň na anténu :-) Můžeš s tím automatem odřazovat? -
"-- skrytý --" 28.06.06 21:05
« Re: RE: Spotřeba
Jo tys jel bez klimy ...
A bez radia.
To musím taky zkusit. Jel jsem z chalupy a mám to taky o 100 m níž.
Je fakt, že tyhle economy runy nutěj člověka nedodržovat v obci limity a to by mohlo být po 1.7. nebezpečné.
Jo a co antenu, sundaváš ? -
Moik 28.06.06 21:01
« RE: Spotřeba
když už jsme u té manželky...jela dnes večer tu cestu zpátky...už vpůlce jsem byl z údaje na PP nervózní. Jestli jsme tu samí chlapi...dovedete si představit jak samozřejmě a s jakou grácií vystupovala z auta, když jsem stále civěl na PP a jeho 4,4l/100km >:D Hehe a to já jsem jel, málem sklopený zrcátka, rozkreslenou cestu na desítky metrů >:D a myslel jsem si o těch svých 4,4 bůh ví co...hned zítra musím ještě dofoukat gumy, vypnout světla a ventilátor >:D -
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUX (a rádio Sony mp3)
impaler: Celý problém je v tom, že napětí v zásuvce zapalovače není nijak specielně filtrované, takže se tam naindukují všechny možné i nemožné kmitočty z palubní sítě, typicky zapalovací impulzy. Buď můžeš zkusit nějaké odrušovací členy (kondenzátor, zkusil bych cca 100nF), nebo si natáhni pro napájení daného spotřebiče (můžeš je zapojit do zapalovače) kabely přímo z akumulátoru (přes pojistku, pochopitelně). -
impaler 27.06.06 09:24
« Re: Re: Re: Re: AUX (a rádio Sony mp3)
Aha. Dnes ráno to dělalo zas, ale není to denní dobou. Souvisí to s připnutím napájení do zásuvky 12V. Kór když přiznám, že tento kabel jsem velmi neodborně prodloužil... 8)
Kdyby někdo moh vyzkoušet, jestli odběr ze zásuvky ruší zvuk z AUX obecně, bylo by to super, díky. -
"-- skrytý --" 26.06.06 10:58
« Nezapnute pasy - zvukovy signal
Ciste nahodou jsem zjistil, jak se da jezdit bez zapnuteho pasu bez zvukoveho upozornovani. Ne ze bych to potreboval a pouzival - ba naopak. Po nastartovani a rozsviceni kontrolky nezapnutych pasu, staci dvakrat za sebou zamacknout oranzovou svorkovnici na zajisteni pasu na sedacce ridice. Kontrolka zhasne a palubni pocitac prestane hvizdat - po vypnuti motoru se musi postup pro znefunkcneni opet zopakovat. -
impaler 26.06.06 10:11
« AUX (a rádio Sony mp3)
Ahoj všichni,
dnes poprvé jsem zkusil AUX vstup v přihrádce u spolujezdce, konkrétně s PDA Acer n35 (výstup na sluchátka). Vše OK, dokud jsem nenastartoval - je tam silná interference (nebo jak se to jmenuje) s motorem, normálně to píská a bzučí podle otáček. :)
Jako akustická diagnostika chodu motoru to není špatné, ale dost to zavazí při poslechu externího zařízení...zvuk tam jde, ale je hodně překrytý tím bzučením. Po vypnutí motoru OK, s nastavením rádia jsem též všemožně laboroval, bez zjevného zlepšení.
Drát je nějaký obyč. Ale tam zrada snad nebude, ne?
V návodu jsem nic zvláštního nevyčet.
Máte zkušenosti, jak to funguje? Zkusím večer či zítra mp3 přehrávač a dám vědět. -
« Trošku offtopic : kotouče a ložiska.
Potkala mě nutnost výměny předních kotoučů a rád bych se dozvěděl jestli koupit originály ( nabídka servisu za cca 4,5 kKč) nebo jít do neoriginálů (Bendix,Brembo,ATE ? cca 3-3,5 kKč,-). Nemusím za každou cenu ušetřit, ale pokud je výsledek stejný, dopřeji si jednu nádrž benzínu navíc.
Jízdní styl pozvolný : "veze táta mámu". Ono to s tím výkonem ani jinak nejde.
Je možné aby v servisu při výměně předních ložisek jedno otočili (údajně má na okraji snímač k čidlu ABS)?
Vyměnili mi LP kola uhnilé čidlo ABS a diagnostika dál hlásí závadu.
Díky
Mondeo Combi 1.8 81kW,2002 -
"-- skrytý --" 18.06.06 20:41
« Re:
TDCi se myslím začaly dělat v roce 2002, takže koupíš-li rok 2001, bude to TDDi. U něj jsem o problémech s naftou neslyšel. Špatný motor to není, nicméně takovou chválu, jako na TDCi, na TDDI fordí lid nepěje.
Koupíš-li TDCi, ověř si v značkovém servisu, jestli motor prošel nějakou akcí zaměřenou na vstřikovače a palivové čerpadlo. Pokud ano, je to plus. Pokud ne, je to mínus. Ber naftu a) u značkových pump, b) kde je velká obrátka, c) kde máš v kvalitu nafty důvěru z jiných důvodů. Dobře vybraným aditivem asi také chybu neuděláš.
Přečit si diskusi, koukni na [odkaz] -
"-- skrytý --" 15.06.06 13:05
« Bez nadpisu
Dnes mi volali ze servisu.Diagnostika nic neukazala,udelali baňkový test a taky nic neukazal,zakze se nemaji ceho chytit :-) .V podstate jsem to cekal,ale rikal jsem ,ze jim sanci dam.Pry mam jezdit a pockat az se rozsviti kontrolka zhaveni a klesne vykon :-) pak urcite budou vedet co s tim je >:D .Asi rozbity >:D .No nic ,kdyz bude cas zkusim zajet do Delnicke za delniky :) -
"-- skrytý --" 13.06.06 10:09
« Re: Diagnostika motorů TDCi
Petr T: poslal jsem ti SZ, došla ti? Ptal jsem se, jestli je potřeba 220V a jestli to zorganizujeme tuto neděli (to už je narychlo, ale pár lidí se ozvalo) nebo jestli bys nebyl té lásky a nezajel příští víkend do Liberce na sraz Mondeo klubu. Nejjednodušší je asi zavolat si, moje číslo je v SZ. Díky -
"-- skrytý --" 05.06.06 22:45
« Diagnostika motorů TDCi
Ahoj, s Petrem se o diagnostice bavíme. Možná se to uskuteční v neděli 18. června v Praze, ale termín berte velmi předběžně.
Napište mi na j@worldmail.cz, kdo byste měli zájem. Napište SPZ, rok výroby, motor (2.0 - 2.2), najeté kilometry, kde berete naftu, typ provozu (město - okresky - dálnice). Rád bych z toho udělal statistiku, jak na tom Mondea TDCi vlastně jsou.
Nevíte někdo o vhodném místě? Ověřuju, jestli je třeba 220 V a jestli by to měly být pro případ špatného počasí kryté prostory u nějaké větší plochy, třeba parkoviště. -
"-- skrytý --" 05.06.06 13:18
« 2,2 TDCi - Euro 4
Ma tady vubec nekdo tento motor ve verzi Euro 4? :-)
Zatim vsichni kdo sem prispeli za poslednich 14dni a maji popis, tak mate Euro 3.
Oblacek bileho dymu: ...mam zatim vypozorovano, ze se vzdy objevi pokud je motor dokonale vychlazen na okolni teplotu - tzn. kdyz stoji vice jak par hodin a to v jakekoli teplote od cca 5-22 stupnu celsia. V zime je to jeste horsi - i podle toho jak si jen matne vzpominam, nebyl oblacek, ale pytel dymu :-)
Taky jsem se pri svych cestach zameril na vyfuk predemnou jedoucich mondei s TDCi a zatim jsem nevidel jedine, z ktereho by pri akceleraci nevychazel, troufam si tvrdit, sazovy trychtyr. Je to ocividne jak ve dne, tak v noci.
Kdyz jsem mel moznost jet za svym a kolegovym 2,2TDCi - Euro4 - tak se saze objevuji pouze matne - jakoby drobne odfrknuti v ramci desetin sekundy a ne staly cerny kour. A to jsme meli oba dva nohu na podlaze. -
"-- skrytý --" 03.06.06 13:05
« Vysvětlení klepání
Pánové, nevím, ale třeba přispěji k Vašemu klidnějšímu spaní.
!!! V určitých režimech motoru je klepání zcela normální !!!
- za studena (podzim jaro zima) - ŘJ upravuje vstřikování do většího předstihu - předvstřiku - motor má tvrdší chod - funguje i při nízkém zatížení i při vysokém zatížení motoru
- za poloteplého motoru (všechna roční období pokud není zrovna 30 stupňů) - ŘJ upravuje při náhlé akceleraci vstřik paliva do předvstřiku a bez pilotu - výsledkem je zaklepání, tvrdší chod motoru, při nízkém zatížení se neprojevuje
- za tepla (teplý motor nebo venkovní vyskoké teploty) jak v zimě tak v ostatních obdobích pracuje motor v optimálním režimu a motor jde hladce, předvstřik je normální a pilotní vstřik potlačuje ve všech režimech jízdy hlučnost.
Všimněte si že jste schopni tento projev motoru částečně regulovat, v některých otáčkách motoru je projev výraznější a v jiných potlačen - vždy záleží na tom, jak na to za studena nebo před úplným zahřátím motoru šlapete.
Teď byly velmi nízké ranní teploty, to zcela odpovídá.
Může to být Váš případ a nemusí, musel bych vědět víc.
Můžeme dát těžký sraz a já tam vezmu diagnostiku a během 1 hodiny víme vše o stavu Vašich Mondeí včetně stavu vstřikovačů... :!: ;-) -
"-- skrytý --" 03.06.06 11:19
« Klepaní...
Já mam mondeo 2.0 tdci..již nekolikrát zminovaný kritický rok 02. Koupil jsem to ojete pred rokem a pul, melo to najeto 89000. Ted tam mam 142000. To klepani me taky nekdy desi, ale klepe to jen studene. Po zahrati je to ok. Jinak vcera jsem byl na STK, emise jsem mel hodnotu 1.05 v prumeru..(nevím presne ceho/na co)...Povoleno je do 2.0..Z toho soudim, ze to zatim vsechno funguje jak ma, motor olej nezere, palivo beru jen schell v power-verte mi nebo ne, na chodu motoru je to znat-je min slyset. Spotřeba 6-7 litru, podle toho, kde jedu.. -
"-- skrytý --" 02.06.06 17:19
« Bez nadpisu
To DIM: Co jsi napsal presne sedi.Jen nevim,ale dnes vyzkousim ,zda se to deje i v kopci pri zatezi. Spis je to slyset dejme tomu na 3 rychl-stupen pri udrzovani konstantni rychlosti,treba do kopce :*) .Dnes to vyzkousim,jestli nebude zena prilis povidat ;-) -
« Re: rachtani
M Leky, dej pak vědět, myslím , že při cca stejném počtu kilometrů mám úplně stejné pocity, ráno bílý dým, pak výrazné klepání, někdy minimální náznak nějakého záškubu, po asi dvou minutách se hodně zlepší, ale třeba při větší zátěži v kopci a pod. je stále slyšitelné, spíš takové štěrkání. Nevidím to zatím jako problém, auto jinak jezdí normálně, ale aby to nebyla nějaká předzvěst :-(( -
"-- skrytý --" 01.06.06 17:17
« Re: rachtani
Vstřiky nehlomozí, leda by byl v čudu senzor klepání. To by pak jelo jako staré TDička.
V Hale mají na vstřiky speciální zkušební stanici za melouna.
www.hale.cz, Praha 7, Dělnická 51, Holešovice
"...v Dělnický sou dělníci, co Tvý Mondeo dobře udělaj..." :P :P :P -
"-- skrytý --" 01.06.06 16:50
« rachtani
Ahoj.Byl jsem na servisni prohlidce po 40,000 km.Normalni vymena filtru a oleje plus desticky, ze pry by mi uz nemusely vydrzet do dalsi navstevy.No nevim, dalsich 20tis by asi nevydrzely, ale do dalsi navstevy urcite. ;-) .Zvlast kdyz tam jedu hned 13.6. :'-( Rachtani slysitelne za studena i kolem jdoucimi lidmi :shock: pokracujici dle meho sluchu i za normalni provozni teploty, ale uz v potlacene mire, se vrchnimu technikovi pri servisce taky jako me nezdal uplne v poradku 8).Ze pry to ale bude chtit tam auto nechat ,at se na to muzou kouknout.Jeden s techniku rikal,ze uz tam neco podobneho resili.Pry tro byly vstriky. :-( .Proto jsem se ptal zda se nejaky problem vstriku projevuje nejakym slysitelnym zvukem.Nevim."Uvidime", rekl slepy.Ted akorat nevim,jestli jim mam me auto pujcit na to jejich "kouknuti ",nebo ho dat rovnou do Hale.Asi jim dam jednu sanci :-)
PS: ze by nafta z Hranic?
Mam pocit ,ze vstriky to nebudou.Auto zatim nedela nic z toho co ppsal Moik.Lada ci myslim Flying Mondeo a asi i DIM.Jen ten zvuk je stale slysitelnejsi. -
"-- skrytý --" 01.06.06 07:31
« Vstřiky
Moiku, koukni na ty původní vstřiky.
Jestli jsi tam měl EJBR00101Z, můžeš dát 00301Z nebo 00401Z.
Jestli jsi tam měl EJBR00201Z, můžeš dát 00401Z, nesmíš dát 00301Z nebo 00501Z.
Jestli jsi tam měl EJBR00301Z, můžeš dát 00401Z, nesmíš dát 00501Z.
Jestli jsi tam měl EJBR00401Z, musíš dát 00401Z, nesmíš dát 00301Z nebo 00501Z.
Dej filtr, u Delphi se jmenuje HDF924. Nebo od Forda, to je fuk, ale dej.
Zdraví, 115 tisícový bezproblémový, Petr. (Odešlo mi osvětlení levé části palubní desky... :( -
Moik 31.05.06 21:49
« Re: Re:
No jak mě to mohlo napadnout :idea: spíš jak jsem to měl poznat dřív, než tý chudince došla nafta... >:-[]
Moc dobrej nápad s tím jednoduchým způsobem na kontrolu vstřiků...díky moc za něj, fakt super.
Jak to začalo blbnout, hned jsem do nafty přidal sajrajt na navázání vody, ale už je to ko. Vstřiky budu mít z Mondea 2004, nevadí to něčemu? Zítra by to mělo být hotovo, pojedu hned na sever (kolem Hranic brr) tak dám v úterý vědět...Fakt ale je, že kontrolovat na benzince nejen kvalitu nafty, ale i stav v tankách už mi přijde ujetý... Co by na to moje tankování řekl třeba 1.6TDCi?
EDIT: ještě jsem chtěl odpovědět...mně se to žádným zvukem neprojevovalo, jento dost cukalo. Po zahřátí krom malýho výkonu dokonce žádnej jinej problém, motor šel jak hodinky, ani neškubal, ani nejel na 3 válce :-O prostě jako obvykle... Zato za studena bys to nepřehlíd na 100%...nepravidelnej chod, bílý oblaka dýmu....síla -
"-- skrytý --" 30.05.06 23:37
« Vstřiky
Té Fordovic diagnostice nevěřím.
Já už viděl diagnostik, jediná skutečně fungující je připojit si hadičky na přepady, dát 2000 ot (může být i volnoběh) a sprostě si přepady změřit a porovnat. U vadných vstřikovačů nejsou žádné mezihodnoty, vstřikovač je buď OK nebo "valí" do přepadu. Je to jednoduché a velmi rychlé (2 min) a je hotovo, akorát zvednout haubnu. S diagnostikou si Fordové mohou jít někam... >:D >:D :D -
Moik 30.05.06 17:52
« Vstřiky
Šlo o jeden a ten samý servis Fordu, konkrétně až v Hodoníně. Opravdu měří křivky jednotlivých trysek, viděl jsem to na vlastní oči. Je tam stupnicový graf pro každý válec zvlášť a na něm se "to" má pohybovat v zeleném poli,pokud graf vyskočí do červenýho, indikuje to závadu na vstřikovači. Nevím, co je to "to", ale měří se to pro každý válec zvlášť.
Praskla mi trubka mezi mezichladičem a turbem, proto to bylo v servisu, další víkend, když jsem si tam pro něj jel, v poslední chvíli před předáním začala blikat kontrolka, takže zase týden bez auta. Do Hodonína jezdím kvůli kamarádovi, co ty auta táhá a umí se o ně postarat, máme od něj hodně Focusů a Mondeí v rodiném klanu :-) Proto se nekoná žádný velký bádání a obviňování a vyhodnocení, vyčištění nádrže a výměna vstřiků je na 4 dny a k tomu mám náhradní auto. Velkej důvod, proč jsem sáhl po Mondeu 2002 za 1/5 ceny místo novýho auta.
Další, co by možná mohlo hrát roli je, že na Shellce v Hranicích na Moravě, kde jsem bral naposledy, jim docházela nafta, asi jsem byl poslední, kdo bral. Pistole cvakala jako když máte plnou nádrž nafty, tak jsem prvně nevěděl, ale bublinky v "hledáčku" na stojanu a vyjádření obsluhy mě ujistily. Jestli jsem tam nenatankoval nějakej sajrajt. Ale Shell v Jihlavě, kde bydlím, mi způsoboval opakovaně výrazný cukání s málo přidaným plynem v nižších otáčkách. Poslední tankování záhy způsobilo, že se nedlo prakticky jet 90-120 na 5ku kvůli cukání, bylo opravdu brutální. -
"-- skrytý --" 29.05.06 20:33
« Kdo
Moiku, kdo Ti sdělil že máš ty vstřiky ok (napoprvé)?
Dle mých zkušeností Tě 1 vadný vstřik nezastaví. Kdo (napodruhé) konstatoval že máš vstřik na 4 válci vadný??? Diagnostikou Fordu se tyto závady nedají diagnostikovat!!! Pouze se dá zjistit úbytek tlaku v zásobníku (railu) - na konkrétní vstřikovač to ale neukáže. Dej vědět, dík. -
Moik 29.05.06 20:17
« Vstřiky
No věřte nebo ne, nafta byla právě od Shellu. Vůbec s touto naftou jsem měl asi nejhorší zkušenosti...cukalo to..najeto 120 000km, 5000 po dotažení z Německa..
A vemte si, že jsem si nechal přeměřit vstřiky, byly ok a druhej den to kikslo...teď jsem se dověděl, že jde o vstřik na 4.válci...
Původně jsem chtěl koupit Focuse II s 2.0TDCi, ale to MOndeo bylo za takový prachy, že nešlo odmítnout...nevím, jestli jsem neudělal chybu :?: -
"-- skrytý --" 29.05.06 15:02
« modrý kouř a zvuky 2.2 TDCi
Jak jsem to tu pročítal, lehký obláček namodralého kouře po nastartování mají snad všichni majitelé 2.2 TDCi EURO III(ti co nemají ať se podívají, vsadím se že bude aspoň mini)
Po hrůzách o mrtvých vstřicích mě diskuse o modrém kouři vyděsila a tak jsem absolvoval pokus. Manželka ve Fordu, já za ní ve starém Favoritu 50kW 1.3.
Přilepenej na zadek mondea jsem bedlivě sledoval co udělá, až na to žena pořádně šlápne-žádný saze, snad při plným plynu nepatrný modrobílý pšouk, ale asi spíš nic co bych považoval za drama. Jediný co jsem pozoroval bylo dramaticky se mi vzdalující mondeo, zatímco já ždímal Favouše co to šlo.
Tankuju už jenom Shell V Power diesel, aditiva od té doby nedávám(při cestě do Rakouska zmíněné palivo + adit. Castrol TDA-bělavý kouř při akceleraci-bylo ale -14 Celsia)
Motor šlapě dobře bez cukání z volnoběžnejch, klapání asi bylo od začátku, ale než člověk naposlouchá vlastní motor leccos mu unikne. Okolo 15OO ot většinou na čtyřku to při akceleraci nelibě zacvaká, pak už nic. Chtít krásnej zvuk po dieselu je asi marný-snad jen ty nejnovější motory BMW, Renault apod, ale i tam je na zváženou co je vlastní zvuk motoru a to co konstruktéři pustí do kabiny. Mylím, že přestanu šťourat a budu jezdit, záruka ještě je, tak kdyby to začalo něco vyvádět je ještě šance. Auto jsem dostal do pacek tak ve 13 tis km-takže můžu jen doufat, že to předchozí ježdění přestál. Ale jak říkám, člověk by něco vyšťoural na každém autě(já sám jsem takověj hnidopich-furt poslouchám, kde co klapne chroupne a vrkne) Nechávám si doklady o tankování a vzhledem k dojezdu tankuju jen u jedný čerpačky Shell.
Obecně se mi zdá, že na čtyřku tenhle motor jede nejlíp od cca 18OO ot, pětka chce 2OOO a vejš a šestka jakbysmet.
Pokud mám slabě rádio, nic dramatickýho neslyším a jen si užívám krouťas-a že je parádní.
Když jsme u zvuků-mondeím(ale i většině jiných aut) povrzávají všechny dveře v těsnění-více ty přední těžší. Promazal jsem to jak blázen ale na nerovnostech ty dveře prostě poskakujou v rámech a povrzávaj-to jen pro ostatní ať maj co poslouchat.
Čau Mrňous. -
"-- skrytý --" 29.05.06 07:43
« LPG
Mno, jestli Tě tedy zajímá můj skromný názor:
- pochybná a kolísavá kvalita LPG vyplývající ze složení zbytkových plynů při těžbě ropy
- absolutní většina lidí má po nějaké době buď problémy s plynem nebo benzínem, kompromisní nastavení je velmi obtížné
- náklady vestavby nejsou malé, zábor prostoru je také nezanedbatelný
- jisté riziko výbuchu existuje (s LPG nemáš nárok zaparkovat v podzemních garážích a vyhoděj Tě z některých tunelů)
- pravidelné prohlídky jsou nezbytné a také něco stojí
- 2,2TDCi strčí V6 do kapsy (pokud se tedy nejedná o předposlední generaci...)
Sedím si na vedení? Co to je MOPR... :?:
EDIT: a dneska jsem tu trasu dal s průměrem přesně 70kmh za 3,5l/100km