FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.11  09:55

    « Re: Mondeo na dva válce !

    Programátor taky podchytí všechny možné hodnoty. Když je všechno v pořádku, tak jsou jenom v určitym rozsahu. No a když to z toho rozsahu vyběhne, tak je něco blbě, což ti taky ŘJ ohlásí ;-)
    Každý kus motoru se samozřejmě chová jinak. Ale ne zas _tolik_ jinak ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.01.11  22:24

    « Vadný EGR

    Tak se mi konečně podařilo povolit šroub na EGRu a vyndal jsem ho. EGR byl docela čistý, ale problém je v modulu elektroniky. To je absolutní vývojářský amatérizmus. Řešení ovládání EGR je primitivní, a i když konektor EGR má 5 kontaktů, tak zapojené jsou jen dva. Ta jsou dost neprakticky přes nožové kontakty přidělané na elektromotorek, který přes 2 ozubená kola otáčí šnekem a otevírá ventil. Standardně je ventil držený zavřený pomocí pružiny, pokud se na motorek přivede napájení, tak otevře ventil, po odpojení napájení pružina ventil uzavře. Problém je v utěsněné modulu elektroniky proti vodě. Je tam jen jednoduché těsnění a kryt je držený plechovým rámečkem s packama. Toto řešení není schopné zajistit hermetickou těsnost a EGR zřejmě odstavuje právě vlhkost v elektronice. Teď jsem EGR vyčistil a vysušil, tak uvidíme zda bude zlobit dál.

    Ještě by mě zajímalo, který hovado utáhlo šroub na EGRu tak, že nešel povolit ani klíčem 8kou, ani sikama. Pomohl až hasák. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.11  23:36

    « Re: Mondeo na dva válce !

    No, jde o to, zda programátor podchytí všechny možné hodnoty čidel. >:D Kdysi mi vyprávěli technici z Česany (výzkumák Škodovky) jak nastavovali ŘJ pro režim od startu studeného motoru do ohřátí. Dělali to v zimě, vždy nechali auto vymrznout, pak do něj sedli, připojili notebook optikou na spec. ŘJ a nastartovali. A pak jezdili a měřili dokud se auto neohřálo. Pak ho odstavili a čekali až vychladne a tak znovu dokola. Problém je v tom, že každý kus motoru se chová jinak a ŘJ je nastavená na průměrné hodnoty motoru a ŘJ by se měla naučit parametry konkrétního kusu motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.11  16:25

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    Hodnoty z čidel nemaji mimo předpokládaný rozsah co dělat, jinak je něco blbě ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.11  12:01

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    oleowr1: No jo, dostal jsi mě do nostalgie. Musel jsem oprášit tak 20 let staré vzpomínky. >:D

    Dnes je to opravdu jen a jen o tom jak napíšou programátoři program v ŘJ a jaké tam narvou datové mapy. ŘJ se průběžně učí a snaží se přizpůsobit stárnutí vozu a konkrétnímu kusu motoru. Bohužel se občas učí nesmysly. Nebo jsou vstupní hodnoty od čidel mimo předpokládaný rozsah a pak buď ŘJ nedokáže na situaci vůbec reagovat, nebo to vyhodnotí jako chybu čidel a motor přepne do nouzového režimu.

    O tom jak život majitelů závisí na programátorech ŘJ vypovídá několik let starý případ, kdy u luxusního modelu Audi s výkonným motorem a automatickou převodovkou došlo při čekání na semaforu k přetečení bufferu v ŘJ a ta dala příkaz plného plynu. Auto najednou bezdůvodně vyrazilo vpřed. Dlouho trvalo, než na to přišli. A přitom to byla drobná chyba v programu.

    Kamarád dělal na vývoji ŘJ pro letadla a tam je to o něco lepší, tam jsou 3 paralelní ŘJ a vždy se bere výsledek, který je alespoň ze dvou ŘJ shodný. 8-s

    Zajímavé počteníčko ze světa ŘJ. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 07.01.11  11:05

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    windiesel: díky za odborný výklad. Takže u ŘJ je to hodnota mimo mapu a vyhodnocuje se SW, u logických obvodů je to hodnota mezi prahovými hodnotami napětí pro logickou 1 nebo 0 v daném časovém okamžiku (projeví se při změnách stavu jednotlivých vstupů).
    Nemyslel jsem to s hazardy v LO doslova, jen jako analogii.

    kutil: kombinační obvod je složený s elementárních logických prvků (na každém z nich může vzniknout hazard), které provádějí logické operace, v praxi NAND, OR z nichž se dá realizovat AND, NOR, XOR.... a dále čítače, posuvné registry, logické automaty atd. atd.... Přednášel jsem před cca. 10 lety na VŠB v Ostravě, dneska je možná trošičku jiné názvosloví, principy jsou ale stejné, nicméně Tvůj odkaz mi to trošku osvěžil...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.01.11  23:33

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    Moje Mondeo trpí také jedním z těchto neduhů, když klesnou otáčky pod volnoběh (třeba zatížení motoru), tak motor nereaguje na plyn (jako by stále běžel na volnoběh). Pokud otáčky stoupnou na volnoběh, tak na plyn začne reagovat.

    Kdysi dávno jsem programoval logické automaty, řídící jednotky pro řízení a kontrolu motoru, převodovek a dělal v oblasti měření dojezdu, stability vozu, kouřoměrů, pátých kol (zařízení pro měření chování vozu) atd.

    Hazardy nastávají v kombinačních obvodech, ale to co blbne v ŘJ je SW. Prostě je to vše jen o optimalizaci a aproximaci. Všechny stavy podchytit nelze. A zrovna volnoběh je pěkný oříšek. Netušíte jaký je problém udržet volnoběžné otáčky.V dnešních ŘJ již hazardy nejsou, většinou se odstraňují synchronizováním klopným obvodem. Dnes už je to jen o schopnostech programátora. Logické automaty byly bezva, ale už jsem dlouho žádný neviděl. Hezky je to popsané zde [odkaz] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.01.11  21:22

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    oleowr1: toto co popisuješ nejsou žádné hazardy v logických obvodech ale pouze špatná mapa motoru. Řídící jednotka neobsahuje spojitou mapu, prostě v sobě nemá popis všech možných situací, a pokud ji někdo dostane do "úzkých" tak řídící jednotka prostě neví co dělat, nemá se čeho chytit. Po restartu (a to může klidně souviset s Kutilovým tlačítkem) se ŘJ znovu na bootuje, a zase má pevnou půdu pod nohama. Se selháním logických obvodů to nemá nic společného, alespoň v tomto případě ne.
    Já sám jsem svého času dostal Mondeo do úzkých akcelerací na šestku z vemi nízkých otáček, v těchto otáčkách a zatížení motoru byla ŘJ mimo hru. Skončil jsem v nouzovém režimu a musel jsem restartovat. Vůbec většina těchto situací končí nouzovým režimem. Tady si myslím, že velmi nízké teploty jsou zásadním parametrem, který v nevhodné kombinaci světel, kroutícího momentu, otáček, může způsobit zmatení ŘJ.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 06.01.11  19:20

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    Kutil: startování tlačítkem s tím nemá nic společného, mně se to stalo asi 3-4x i při startování klíčem, motor cukal nereagoval na nic a jel tak na 500ot/min. Jsou to prostě tzv. "hazardy v logických obvodech", přednášelo se o tom v číslicové technice. Čím složitější zařízení, tím větší pravděpodobnost výskytu, dá se to ošetřit doplňkovým zapojením, ale tím nám zase stoupá složitost zařízení :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.01.11  15:00

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    DIM: Tuto situaci znám z benzínového i dieselového Mondea. Běží někde mezi životem a smrtí a nereaguje na plyn. Musí se vypnout a zapnout. Jo, pořídit si auto startované tlačítkem, to je jak vstoupit jednou nohou do hrobu. Nejlepší je v kombinaci s automatickou převodovkou. To pak můžeš jezdit až do vyjetí nádrže. >:D

    To je podobné jako když mi u půjčeného náhradního Focuse vylítly otáčky na 4000ot a nepomohlo nic než vypnout a zapnout motor. A u Forda mi tvrdili, že to není možné, že to se stát nemůže. Je vidět, že vůbec nevědí, co ty jejich auta dokážou. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.01.11  13:21

    « Mondeo na dva válce ! :-)

    Tak jsem se zase svezl, i když s lyžařskou botou to není úplně to pravé :-) A hned zajímavá zkušenost : podařilo se mi dostat motor do chodu asi tak na dva válce. Jel jsem krokem, musel jsem zabrzdit, ale spojku jsem zmáčkl později, kdy už to skoro chcíplo......a ono to zůstalo v jakémsi mezistavu mezi chcípnutím a volnoběhem, třáslo se to jako epileptické prasátko a nereagovalo to na nic...... až opakované zmáčknutí startovacího tlačítka to najednou vrátilo na normální volnoběh. Asi za deset sekund. Už jsem myslel, to tak bude kuckat do vyjetí nádrže....
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.01.11  12:45

    « Tak mě již podruhé opouští EGR.

    Tak ho zkusím vyčistit a uvidíme. Mám zřejmě elektrickou verzi. To že odchází by mi nevadilo, kdyby mi neshazoval motor do nouzáku a si nebyl nikdy jistý, když přidám plyn, že to pojede. Fakt nechápu který * u Forda vymyslel, to že při vadném EGR se omezí výkon motoru. Při předjíždění je kriticky nebezpečná věc.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.01.11  21:09

    « Re: WINDIESEL

    Tak to ale nemáš k " učitelí " jízdy v rychlých pruzích daleko !!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.01.11  17:22

    « Re: WINDIESEL

    Safra, já mám 2424, ale nebyl jsem tam, všechno zapřu....... Trefa >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.01.11  14:59

    « Re: Tip pro kutila

    Už jsem to přeposlal na účtárnu. :-) Ale na ten VW TIGUAN 2,0TDI DPF 4MOTION SPORT & STYLE. >:D

    No, tak to asi neprojde. Většinou mám měsíční náklady na auto kolem 4000Kč. Tady by to bylo skoro dvojnásobné. Spíš budu hledat auto kolem 2 let stáří a s najetými cca 50000km. A to nechám 4-6 let. Problém je v tom, že najedu ročně kolem 35000km, to znamená že měsíčně tankuju za skoro 6000Kč. Takže mě auto měsíčně stojí 10000kč. Sakra, to mi nikdy nedošlo, že je to tolik. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.01.11  14:30

    « Re: Tip pro kutila

    Kutile, dají ti úplně nové auto po 12 měsících a nebo po ujetí 30 tis km. Není tam žádná klička.... a vybral jsem ti náhodně nějakého yetiho, mají ale v nabídce všechno možné od VW a AUDI......Jen na konci po 4 letech nebudeš mít žádné auto, můžeš si ale to své po roce koupit za 80 % ceny.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.01.11  13:59

    « Re: Tip pro kutila

    Na to že není 1.dubna je to dobrý vtip. >:D Co si mám představit pod pojmem: průběžně Vám budeme měnit vůz za zbrusu nový (jak často)? To mi nějak hlava nebere. Měli jsme ve firmě operativní leasing na Oktávky a platili jsme 15000/měs s tím, že auta po 3 letech měnili za nové. Ale bylo to bez akontace.

    Tohle vychází i s akontací na 48měs celkově na 397360Kč. A nevěřím, že to auto prodají po 4 letech za 212040Kč. Tam bude ještě nějaký oříšek, třeba úhrada za ujetý km zvlášť. ;-\

    A i když se jedná o méně žádaný motor 2.0TDI 81kW, tak to zní zajímavě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.11  12:50

    « Re: Tip pro kutila

    To je k ničemu, to budeš muset furt zajíždět...
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.01.11  12:21

    « WINDIESEL

    Ahoj, Wine, kolik máš dvojek ve značce na tom Meďouru ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.01.11  12:20

    « Re: Tip pro kutila

    Kutile, podívej se na tohle, a hlavně dole na ty podmínky: každý rok úplně nové auto !!!

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.01.11  19:13

    « Re: Tip pro kutila

    cja: Snad by bylo řešením převzetí leasingu s menším počtem splátek. Už se to zjišťuje, tak uvidím. Než odpis 60 měsíců, to je pro mě lepší jet na procenta. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 03.01.11  18:43

    « Re: Tip pro kutila

    Kutil: to nevymyslíš - 60 měsíců je odpis a ... basta - možnosti jsou operativní leas a nebo - já jsem udělal to, že auto jsem vzal na ůvěr na 60 měsíců, auto doplatím po 36 měsících a prodám, proti příjmu půjde ještě odpis za 24 měsíců a já mám nové auto , ale jinak z toho ven nelze, ... a protože auto prodávat nebudu, tak si budu 2 roky ještě užívat odpis bez placení, což není zcela nepříjemné a při úvěru ta příjemnost jednorázové vratky DPH taky není k zahození, ale to znáš - hlavně to moc nekombinuj nebo se sejdem na Borech >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.11  12:14

    « Re: Tip pro kutila

    No tak Yetim si moc nepomůžeš, ten má světlost shodnou s Octávií Scout, tedy 18 cm ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.01.11  10:34

    « Re: Tip pro kutila

    stanley.68: Tak to je fakt slušný!!! >:D

    Tak Toyota se nekonala. 8-s

    Ale jinak má Mondeo pochvalu, projelo vše. Ale to ESP se fakt chová divně. Renault Grand Scenic benzín bez ESP zrychloval líp. A to má stejné pneu - Continental. Byla to totální ledovka, ESP pořád blikalo auto nezrychlovalo. Při vypnutí ESP to bylo ještě horší.

    Na to vyprošťování je dobré toto [odkaz] , na horách to měl kolega a fakt perfektní. Při sednutí na břicho jediné řešení.

    Na jaře budu mít nabídku na Kugu Titanium a na Forestera, tak uvidím. Ještě mrknu na Yetiho, ta Oktávka nevyhovuje výškou, chci vyšší auto s vyšší světlostí. :-) Třeba Oktávka Scout má světlost 18cm, Dacia Duster 21cm.

    Hezké srovnání prodejů SUV je zde [odkaz]

    Teď řeším jak dát auto do nákladů, jak zkrátit 5ti letou dobu odpisu.

    Včera jsem koukal na zajímavý dokument o ropě a podle posledních čísel prodejů aut v Číně to vypadá, že ropa dojde v roce 2030 s tím, že ji jako palivo budou chtít omezit dřív, aby zbyla jak základ pro výrobu plastů, léčiv atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.10  22:48

    « Re: Tip pro kutila

    Tohle je slušný nářadí [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.10  15:11

    « Re: Tip pro kutila

    Elektronická uzávěrka je přes brzdy. Dokonce ani všemi opěvovaný XDrive to nemá jinak.
    U verzí s předním pohonem funguje do 40 kmh, u verzí Haldex IV 4X4 do 80 kmh.
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 30.12.10  12:51

    « Tip pro kutila

    Hele kutile mám pro tebe tip. Aby ti to neklouzalo. ;-) [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 30.12.10  12:17

    « Re: Zas 4WD

    Ono je to asi tím, čím se polokutil sprchuje a jak mu to celkově působí na psychiku
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.10  11:14

    « Re: Zas 4WD

    Včera jsem chvíli pozoroval rolbu na sjezdovce,bez haldexu a na jediný okamžik nezaváhala a ten prďák s přehledem vyjela. >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 30.12.10  09:01

    « Re: Zas 4WD

    Kutil porovnává jabka s hruškama neustále. Absolutně zmateně přeskakuje ve výběru mezi autama, který spolu nemaj skoro nic společnýho. Snažit se mu rozumně radit je ztráta času, protože vlastně neví co chce a spokojenej nebude nikdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 30.12.10  06:20

    « Re: Zas 4WD

    Kutil: hm tak to porovnáš jablka s hruškama - Kuga měla malý kufr, Yeti má malý kufr - do toho LC, občas Oktávka, Plejády, .... kup si VW Transportér 4x4 a budeš mít vyřešeno vše co požaduješ a .... sice bude nuda, ale ty budeš mít klid a vyjedeš i ten kopec od Pekla
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.12.10  21:46

    « Re: Zas 4WD

    Hooonza: Elektronická uzávěrka - to je pomocí brzd? Je rozdíl se rozjíždět na uježděném nebo upluženém a hlavně hladkém povrchu a v hrbolatém a hlubokém terénu.

    Myslel jsem, že jakákoliv Oktávka s 4x4 se umí rozjet na sněhu. A na těch válcích by ses určitě rozjel i s tvou Oktávkou. >:D

    Tím určitě ale nechci tvrdit, že Haldex 4 je špatný. Vývoj jde dopředu všude. Zajímalo by mne porovnání Haldex 4 a systému 4x4 který používá Hyundai.

    Nemám nic proti Škodovce, ale trochu bojuju se světlostí. Pokud Škodu, tak jedině Yeti a ten má na mě poněkud malý kufr. Na další 4 dny budu mít k testování na horách Toyotu Land Cruiser. Tak uvidíme. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.12.10  19:39

    « Re: Zas 4WD

    To tam zas zaujatě vidíš něco, co tam neni. Narozdíl od tebe jsem u toho osobně byl.
    Ta série předváděcích akcí trvá až do března. Běž si to vyzkoušet sám, když nevěříš. Já se tam tim Scoutem i projížděl po zasněžených serpentýnách. Ve stoupání jsem několikrát zastavil a úplně bez problémů jsem se zas rozjel. Funguje to perfektně, předek narozdíl od starších verzí při rozjezdu neprohrábne.

    Moje oktávka by na těch válcích zůstala viset, páč nemá elektronickou uzávěrku na zadní nápravě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.12.10  19:19

    « Re: Zas 4WD

    Hooonza: Hezký, ale proč je to v rovině nebo lépe z kopce? Neměla by být rampa spíše prudce do kopce nebo alespoň do kopce. Jak je z videa vidět, stačí pustit brzdu a na neutrál sjet. Už jsem dost starý na to abych věděl, jak se dělají prezentace. >:D

    Na druhou stranu v jedné z autorevue [odkaz] je pěkné porovnání průjezdnosti Jeep Wrangler a Dacia Duster. To by měli udělat i se Škodovkou. Prostě polygon a půjčit auto zájemcům za peníze, aby si ho mohli otestovat. :-!

    Tady je praktická ukázka co Scout umí [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 28.12.10  10:35

    « Klepání přední nápravy...

    Včera jsem se rozhodl konečně řešit klepání přední nápravy a nestability řízení. Už na podzim jsem si sám vyměnil tyčky stabilizátoru, trochu se to zlepšilo, ale klepání zůstalo při pomalém projíždění nerovností. Zavezl jsem mondíka ke starému dobrému garážníkovi, auto zvedl, zjistil vybité kulové čepy řízení, vyměnil je, hodil se i nový olej.... Je to jiné auto, jdnes ve 14h jsem objednaný na geometrii (od oka se to nedá seřídit) a bude zas snad nějakou dobu klid. Letos určitě >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.12.10  21:10

    « Zas 4WD

    Kutile čum, byl jsem se podivat v Liberci na předváděčce 4X4 Škoda Park. Měli tam válcový simulátor ztráty trakce tří kol.

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Smurfik

    Smurfik 26.12.10  22:37

    « Re: Navigace ve zpětném zrcátku.

  • « 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 26.12.10  16:11

    « Re: Připojení USB mass-storage nebo SD karty k rádiu Ford

    Nazdar kutil,

    toto som riešil asi pred rokom.

    Ja mám v Mondeu zabudovanú navigáciu, a externe tam môžem pripojiť iba 3,5 mm Jack.
    Preto som chcel dodatočne doplniť aj USB.
    Viem, že novšie verzie to tam už mali od výroby, preto som myslel, že nebude s tým problém.
    V servise mi to pozreli, povedali, že by museli meniť aj celý Bluetooth modul, tak som to nechal tak, a začal som hľadať také podobné adaptéry, na aké si poslal tie linky.

    Problém je, že môžeš to pripojiť ako CD menič, ale je to tam limitované iba presným počtom priečinkov (max. 6, ako je počet CD v meniči), a v každom priečinku môže byť najviac 100 zvukových súborov (track MP3). A taktiež mám pocit, že na displeji by to zobrazovalo len poradové číslo zvukovej stopy, nie celý názov skladby a interpreta.

    Mal som k dispozícií ten produkt na treťom linku, a takto to tam fungovalo.
    Neviem ako tie ostatné.
    Preto som to tam radšej nedal.
    Ak máte aj niekto iný s týmito adaptermi skúsenosti, dajte vedieť.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.12.10  23:03

    « Připojení USB mass-storage nebo SD karty k rádiu Ford

    Ahoj, našel jsem několik adaptérů, které umožní emulovat z MP3 SD karty nebo USB disku CD changer k autorádiu Ford. Mám ale autorádio Ford Sony a většina adaptérů toto autorádio nepodporuje. Nemáte s tím někdo zkušenost?

    [odkaz]

    [odkaz]

    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.12.10  13:24

    « Re: zas ESP

    Kutil: U koncernu VW to funguje i při rozjezdu. Jak u Forda fakt nevím, ale čekal bych, že i při rozjezdu.

    Šťastný a veselý!
  • 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.12.10  12:53

    « Svieti ESP

    Zdravím vospolok. Nakukol som sem po pár rokoch a vidím že Kutil ma stále a autom problémy >:D Ja som sa až doteraz nemohol sťažovať. Po 160 tis. km komplet vymenené brzdy, raz vymenená žiarovka v prístrojovke a pár vonkajších žiaroviek. To sú všetky moje závady za 196 tis km / 5 rokov :yes: Ale teraz to prišlo.
    Pred týždňom mi začalo svietiť ESP. Nefungovalo ani ABS ani nič. Po pár minútach sa to samé opravilo. Predvčerom mi to zasvietilo zase ale už sa to "neopravilo". Bol som na diagnostike a PC ukázal na vadný snímač PZ kolesa. Údajne budú musieť skontrolovať celé auto či nie je problém inde. Nemal niekto podobný problém? Koľko môže ten snímač stáť alebo ako sa to odborne volá? Nemôžem to na internete nájsť. Viem že Focusy majú problém s riadiacou jednotkou ESP a celá sranda stojí 1500 EUR. Dúfam, že toto nebude môj prípad. Najhoršie je, že servis začne pracovať až 10.januára a celé IPS je off ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.12.10  12:53

    « Svieti ESP

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.12.10  10:15

    « Re: Tak mi začal padat motor do nouzáku!

    Hooonza: No já jsem chtěl jen vědět, zda při rozjezdu na sněhu má ESP nebo BTCS přibrzdit protáčející se kolo nebo to funguje jen za jízdy. Protože při vyzkoušení v terénu se prostě jedno kolo protáčí a druhé stojí. Bohužel jsem na tuto otázku stále nedostal odpověď.

    Hezké a klidné svátky a úspěšný a spokojený příští rok. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.10  14:43

    « Re: Tak mi začal padat motor do nouzáku!

    Já beru u OMV. Ti měli už začátkem 4. říjnového týdne i v Praze zavezenou naftu do -22°C (nechal jsem si vokázat protokol).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.10  14:40

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Elektronika to >za určitých podmínek< zvládne. Ale to, co řešíš, stejně nevyřešíš na papíře, to musíš vyzkoušet. Jinak bys taky mohl bejt celkem nepříjemně překvapenej. Ono totiž 4WD ani se 3 uzávěrkama zdaleka neni všelék.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.12.10  09:09

    « Tak mi začal padat motor do nouzáku!

    Super věc před svátky. Tak zkusím natankovat novou naftu a doufat, že to bylo jen naftou smíchanou s nějakými oleji. Naposled jsem bral po dlouhé době u Shell, tak nevím.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.12.10  13:54

    « Navigace ve zpětném zrcátku.

    Ford začal nabízet navigaci Garmin ve zpětném zrcátku. Dobrý nápad, ale nemůžu to použít, mám samozatmívací zrcátko, ale někomu se to třeba hodí. Cena je rozumná. https://www.fordoriginalnidily.cz/novink…
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.12.10  11:34

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Hooonza: Dotaz byl na schopnosti ESP u Mondea, zda umí nahradit EDS (elektronickou uzávěrku diferenciálu). Zda dokáže elektronika nahradit systém se 3mi diferenciálama a dvěma uzávěrkama. To ostatní bylo jen odchýlení od tématu. Šlo mi o to, zda mám řešit úpravu cesty nebo zda bude stačit 4x4 v místě kde Mondeo nevyjede ani s řetězy. A pokud 4x4, tak jaký systém. Včera jsem koukal v TV na modernizované BMW X3 a dělali tam porovnání s Q7 v situaci kdy přední nebo zadní kola jsou na ledu. X3 projelo, ale Q7 to nezvládla.

    Nemůžu nikde získat informaci, zda ESP (TCS/BTCS) u Mondea funguje i při rozjezdu z klidu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.10  20:32

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    To samozřejmě taky. Ale pak nechápu, proč se na tyhle věci vůbec ptáš, protože ti to podle všeho je jasný...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.12.10  18:17

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Je to o typu a podkladu sněhu [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.10  16:01

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Eště odpověď ohledně hloubky sněhu:
    [odkaz]

    Podotýkám, že se jedná o VW Bora 4Motion s první generací spojky Haldex a EDS pouze na přední nápravě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.12.10  15:43

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    woody-alien: Na tu Vitaru jsem taky koukal, jen ten výkon je dost malý. S tím rozjezdem je to problém. Rozjíždím se na rovině cca 6metrů a pak je ostrá doleva kolem baráku a nahoru do stále prudšího kopce tak 20-30metrů. Většinou nenaberu takovou rychlost a kola začnou klouzat než jsem nahoře. Když nandám řetězy, tak se zahrabu a sednu na břicho. Tak si říkám, že by ta 4x4 mohla kopec vyjet a hlavně nabrat dostatečnou rychlost. ;-)

    Hooonza: řetězy nasazuju i v létě, když to po louce moc klouže a funguje to. Prostě je to po podmáčené louce a po bahně hodně do kopce. Chystám se tam navést štěrk, ale je to cizí pozemek a s majitelem není řeč.

    Devil666:Není ESP jako ESP. Pod ESP každý výrobce schovává různé systémy. Já dělal na řešení pro Škodovku, jak to má Ford nevím. proto se ptám. Možná se ptám, blbě a polopaticky, to uznávám. Ale chci aby moji otázku každý pochopil. Mám ve zvyku tím předcházet nedorozuměním. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.10  14:44

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Neopakuj co bylo psáno. Klesáš tím na úroveň novinářů, kteří často nejsou s to vytvořit si na základě pozorování vlastní názor, pokud by se tento lišil od tzv. "obecného přesvědčení." Problém je v EDS, kdy často auto hrabe diagonálně nebo hrabou 3 kola (nejčastěji obě přední a jedno zadní). Oktávie má taky poměrně malý zdvih odpružení, takže často dojde k odlehčení nějakého kola. Výkon EDS nestačí, aby tohle srovnal.

    Mrkni třeba semhle
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 17.12.10  14:18

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Hooonza, já nesoudím, jen opakuji co bylo psáno. Sám jsem to s Haldexem neměl možnost zkusit. Jsou i jiný testy, třeba na sněhu, kde s tím neměli problém. Jak říkám, to se musí vyzkoušet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.10  10:16

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    To záleží i na rozložení hmotnosti na nápravy. No a kutile, kup si řetězy a nasazuj je i v létě. Bude po problémech.

    Mě by zajímalo, podle čeho soudíš, že Haldex připojuje a odpojuje furt dokola. Já s tim jezdim 5 let a nic takovýho jsem nezaznamenal, a to mám tu nejstarší generaci. Na čem to vázne spíš je nedostačující výkon EDS, který postačí pro rozjetí na rovině či jízdu v hodně mírném kopci nízkou rychlostí.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 17.12.10  08:47

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Tohle je dost zapeklitá otázka. Musíš mít hodně dobrý pneumatiky, ale i tak se to dá bez zkoušky dost těžko určit. Někde ti schopnej teréňák klekne kvůli svý váze a v pohodě tam projede Jimny, protože má jenom pár kil přes tunu. Dá se třeba vycházet ze zkoušek na sjezdovce v létě. V jednom takovým testu srovnávali Wranglera, starýho GAZíka, Hondu CR-V, OII 4x4. Jako první to vzdala Octavia (haldex připojoval a odpojoval furt dokola), nevyjela ani Honda, GAZík bez problémů a u Wranglera zařadil redukci a šel si sednout na kapotu, protože to vyjel i na volnoběh. >:D

    Jako druhý auto by možná stál za úvahu UAZ Patriot případně Hunter. Oproti Wrangleru podstatně nižší cena, benzín ti předělaj na plyn nebo montujou Iveco diesel. A průchodnost terénem je ohromující. Rusáci se s tím nemažou.

    S Vitarou jsem zatím projel všechno co jsem potřeboval, v některých případech je ale jak píše Devil potřeba se rozjet a jet.
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 17.12.10  08:39

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Kutile ty jsi fakt komik. Na jednu stranu jseš schopen klást absolutně hloupý dotazy a vymýšlet nesmyslný teorie z kterých je jasný, že o tom víš úplný h.... a pak napíšeš jak tomu rozumíš protože jsi "dělal na vývoji těchto systémů". Ale alespoň se člověk pobaví. >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.12.10  08:30

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    To je mi jasné, pořídil bych ho jako druhé auto. Přes rok by s ním jezdila žena. Kamarád má takto Jeep Wranger a je to paráda. Ale pro normální ježdění to není. Pro normální ježdění by to musela být civilnější verze nějaké 4x4 s elektronikou.

    To co potřebuju vyjet je dost prudký kopeček těžce sjízdný i v létě. Otázkou je, zda by to 4x4 na sněhu zvládlo nebo zda by klouzalo nebo zda by se zahrabalo. Chci ten kopeček trochu srovnat, ale jsou tam problémy s majitelem pozemku. Jaké stoupání zvládne 4x4 na uježděném sněhu?
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 16.12.10  22:14

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    kutile, 4x4 bez autom.připojování druhý nápravy, s mech.uzávěrkami, s možností uvolnění závěsů pro lepší zkřížitelnost atd. je pro extrémní podmínky asi nejlepší, jenom takový auto jaksi nevyhoví tvým představám o jízdních vlastnostech a dynamice při "normální" jízdě po suchý silnici. Vždycky je něco za něco. Takovýho univerzála prostě nenajdeš. No, možná MB G 55 AMG. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.10  21:30

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    No někdy nepomůže ani ta lopata. >:D

    Většinou pomůže jen deska narvaná pod kolo, hlavně když si auto sedne na břicho. Měl jsem plno aut, jeden diesel a jinak benzíny. Diesel byl bez turba a 4x4. Současné Mondeo je můj první TD a taky první auto s ESP. Nikdy jsem neměl problém jezdit po sněhu. Ale se současným Mondeem i s ESP mám problémy. ESP mi dobře funguje pokud jedu. Drží stabilitu, přibržďuje zadní kola, snaží se zabránit protáčení předních kol a když to začne prokluzovat, tak začne ubírat plyn až nakonec chcípne. Tak je to v pořádku, tak to beru.

    Ale jak stojím na místě, tak i při lehkém plynu začne jedno kolo hrabat a druhé stojí. Zajímavé je, že po vypnutí ESP se auto chová hodně podobně.

    Když mluvíš o Mísečkách, tak je vždy jezdím bez řetězů a to i se starým Žigulíkem. Nikdy se mi nestalo, že bych nevyjel.

    Dnes jsem zkoušel jezdit s ESP i bez ESP. A je to skoro stejné. Jezdím i s jinými auty s ESP a ty se chovají líp. Asi není ESP jako ESP.

    Ptal jsem se u Forda, co vlastně je u Mondea pod ESP schované a v podstatě přesně neví. Snad je tam ESP, TCS, EBD. Dělal jsem kdysi na vývoji těchto systémů a vypadá to, že se dneska vše ošizuje, jak to jen jde. Kamarád dělal pro Mercedesy rotační snímače a akcelerátory, tak jsem viděl celkem detailně jak to funguje. A věřte, že není ESP jako ESP. >:D

    Takže závěr je 4x4 a nejlépe bez jakékoliv elektroniky. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  20:18

    « Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Pokud je elektronika zapnutá tak to někdy to přibržďuje do kopce až moc, vadí to někdy hlavně při rozjezdu. Zdá se mi, že pokud to člověk vypne a koriguje sám lehkou prací s plynem tak se dá někdy vyjet na sněhu líp. Ale zase to nemá při vypnutý elektronice takovou směrovou stabilitu. Když je to zapnutý tak je znát, že to drží aby to nešlo do smyku. Ale vždycky je to hlavně o jemný práci řidiče. To prostě žádná elektronika nenahradí. :-! A někdy nepomůže nic - jen lopata. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  20:07

    « Jízda na sněhu a elektronika.

    Žádný elektronický systém není tak dokonalý aby dokázal eliminovat to, že někdo nemá cit pro řízení. Pokud někdo dělá fatální chyby nepomůže mu nic. Hlavní je pořád cit pro auto a přesné dávkování plynu. Pokud na to někdo hamstá absolutně bez citu tak mu nepomůže ani elektronika. A pak jsou taky situace kdy jsou podmínky tak špatný, že se prostě zahrabeš a neuděláš nic. Zbývá jen lopata. A nemá cenu nad tím meditovat. Líp to prostě nešlo. Mondeo není offroad a v hlubokým sněhu má prostě problémy, protože je těžký na předek. Ale i tak se dá vyjet leccos. Já loni jednou vyjel jako skoro jedinej bez řetězů v hlubokým sněhu na Horní Mísečky. Ale bylo to na srdce. Jediná možnost je rozjet to a jet. Nezpomalovat a furt to drtit co to jde. Zatáčka sem smyk tam prostě pořád na krev. Jak ubereš máš smůlu. Ale na takovou jízdu musíš prostě mít. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  19:43

    « ESP - vysvětlení pro joudy

    Funkce ESP slouží primárně ke stabilizaci vozidla pokud hrozí např. smyk v zatáčce! Neslouží k zamezení prokluzu kol na sněhu!
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.12.10  18:38

    « Re: Málo svítící xenony.

    Dřív se radilo při protáčení kola přibrzdit a přenést tak výkon z protáčejícího kola na to ,které ná větší adhezi. jestli to platí i dnes v době ESP nevím ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.10  18:30

    « Re: Málo svítící xenony.

    Zeptám se tedy ještě jednou: Má ESP/TCS zabránit protáčení jednoho kola přibržděním aby zabralo nebo ne? Chtěl bych vás vidět, kopec byl tak prudký, že ani ty řetězy nedokázaly auto utáhnout a podklad byl tak měkký, že se prohrabaly. Jezdím už 26 let a bylo to poprvé co, mě tahala fréza. Mondeo je moje první auto s ESP, všechny předchozí měli jen ASP nebo nic a nikdy jsem se nezahrabal. Ale s tímto Mondeem je na sněhu trochu problém.

    A pokud jde o řidiče frézy, tak je to majitel místního hotelového komplexu a s autama má celkem slušné zkušenosti. To není žádný lojza. Frézu má proto, že se nechce spoléhat na správu komunikací a tak si uklízí silnice v okolí hotelu sám. No a taky funguje jako záchrana pro lidi v okolí. >:D

    Ale koukám, že to tady není fórum o radě, ale jen o urážení, v kterém jsou pepek nebo Devil666 velcí odborníci. :-!

    RADEK1: Samozřejmě že by odstavení auta bylo nejlepší, ale když není kam, tak je to dost problém. Sice obec provozuje obecní placené parkoviště, ale to bylo úplně zapadané a navíc není možné parkoviště používat přes noc. A věř, že sněžnice v kufru mám. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.12.10  17:53

    « Re: Málo svítící xenony.

    Třeba by pomohlo pořádně zatáhnout ruční brzdu a zahodit klíče od vozu do závěje >:-[] . Otevřít kufr nasadit sněžnice popř. zapřahnout psa za sáňky .
    Ani jedna z těchto věcí nemá potíž s ESP. :-)

    omlouvám se
    ale zase by tu byla nuda >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  17:25

    « Re: Málo svítící xenony.

    Jak říkám: teoretik a absolutní řidičský diletant, který se díky totální absenci citu pro řízení zahrabe s řetězama. :'-( A pak se diví, že mu nepomohlo ESP. :-O A ještě pokládá za bernou minci co tvrdí "odborník" - maník od frézy. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.10  16:50

    « Re: Málo svítící xenony.

    V kopci se začalo jedno kolo s řetězem protáčet, druhé se zastavilo a auto lehlo na břicho. Můj dotaz je snad jasný. Má ESP zabránit protáčení jednoho kola nebo ne? Do dnes jsem myslel, že ano. Když mě vytahoval s frézou, tak mi tvrdil, že se mi netočí levé kolo. Tak jsem mu říkal, že se levé netočí, protože že se pravé protáčí a ukazoval jsem mu díru co kolo vytvořilo. Tvrdil, že by se tak auto s ESP chovat nemělo. Mě se to taky nezdá, ale asi tomu vůbec nerozumím.
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  16:33

    « Re: Málo svítící xenony.

    Pokud někdo postrádá absolutně cit pro řízení nepomůže mu ani ESP/TCS/ABS...... prostě nic. ;-) Ano Mondeo 2.2 TDCI není rozhodně super auto do sněhu, ale pokud někdo umí řídit s citem dá se to i s ním celkem zvládnout. Pokud je někdo trotl tak to prostě nezvládá....
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  16:24

    « PROBLÉM SUPERKUTILOVA AUTA

    Největší problém je jasně v totálně nemožné řídící jednotce. Té co je mezi sedadlem, volantem a pedálama. ;-) Problém spočívá jasně v totální absenci citu a talentu pro řízení a dále v neustálém vymýšlení nesmyslů a zabýváním se totálníma kravinama. Bohužel možnost, že by se přeprogramovala se jeví absolutně nepravděpodobná. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Vakan-1

    Vakan_1 16.12.10  16:21

    « Re: Málo svítící xenony.

    Nefunguje. na ventilku je cidlo, ktere rozezna montaz retezu a vsechno vypne. Polokutile - uvazuj trochu!!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.10  16:11

    « Re: Málo svítící xenony.

    20-25cm rozježděného sněhu se projet nedá, odpor je tak velký, že přední kola hrabou a táhnou zadní za sebou. Pokud je sníh uježděný, tak může mít i víc jak 20cm. Prašan se dá taky v pohodě projet. Samozřejmě že když fouká a jsou závěje tak pluh nepomůže. Také je rozdíl 20cm nového napadaného sněhu a 20cm rozježděného. Taky jde o to zda je čerstvý nebo přemrzlý nebo prošlý oblevou. Ale nechme toho, je to o pohledu. Prostě na něčem to auto jede, na něčem už nezvládá. A myslím, že se všichni shodneme, že je to hodně o pneu, a to platí i u 4 kolek.

    A pokud jde o moje auto, tak to je v pořádku. >:D Světla jsem opravil, to byl dost velký problém, tak teď je klid. Ještě dořešit ten rychlejší ohřev kabiny. Někde na webu jsem našel přídavné elektrické horkovzdušné topení 160W. Nemáte s tím někdo zkušenost? Pomůže to nebo je výkon malý?

    Jen ještě jedna otázečka. Funguje ESP/TCS i s řetězy? To znamená má přibržďovat protáčející se kolo, aby mohlo zabrat to druhé?
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 16.12.10  15:10

    « Re: Málo svítící xenony.

    A na tohle jste přišli až teď? Co znám polokutila již asi 7 let, tak tohle tvrdím pořád.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.10  14:22

    « Re: Málo svítící xenony.

    jj, to je přesně vono
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 16.12.10  11:44

    « Re: Málo svítící xenony.

    k tomu sněhu : když to protáhneš a máš to za 20 minut zpátky, tak to je pak těžké.... a jak vidím ty " řidiče" co si stěžují , že sotva vyjeli tak hned jim to ujelo do příkopy a nedalo se stím vůbec nic dělat..... a silničáři nikde...... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Vakan-1

    Vakan_1 16.12.10  06:29

    « Re: Špatná zpráva pro superkutila

    Ta závada je jednoznačně mezi sedačkou a pedálama :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 15.12.10  23:09

    « Špatná zpráva pro superkutila

    Superkutile mám pro tebe bohužel špatnou zprávu. Už jsem asi přišel na to proč je to tvoje auto tak problematický. A ta závada je velice špatně odstranitelná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.10  22:42

    « Re: Málo svítící xenony.

    Ale právě že na 20-25 cm se jezdit dá i s dvoukolkou. Pamatuju to eště z dob, kdy jsem sedlal Seat Cordoba TDI.
    Problém je právě v tom, když je sněhu málo a čemu se všichni smějou - když je např. v Praze kalamita kvůli 3 centimetrům čerstvě napadlého sněhu. Když je sněhu málo, tak se ta pneumatika nemá do čeho zakousnout a akorát generuje extrémně hladký povrch tím, že zatlačuje sníh do pórů asfaltu. Jenomže tohle drtivá většina lidí prostě není schopna pochopit.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.12.10  20:06

    « Re: Málo svítící xenony.

    DIM: Souhlasím, všichni jezdí jako by nebyl sníh. A pak se válí v příkopech a bourají. Když jsem psal, že silničáři nefungují, tak jsem měl na mysli 20-25cm rozježděného sněhu. Na tom už se s dvoukolkou moc jezdit nedá. Přitom by stačilo to protáhnout dokud je to měkký a dá se. Když je z toho ledová plocha, tak už se to plužit nedá. Ale už mlčím, abych nebyl za stěžovatele. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 15.12.10  19:27

    « Re: Málo svítící xenony.

    Já si taky myslím, že u nás každý nadává na silničáře, ale že by jezdil krokem, to nikoho ani nenapadne. .....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…