FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 30.08.06  06:57

    « Garančka č. 2 a kotouče

    Ahoj, průběžné hlášení po čtyřiceti:
    Motor nevrčí.
    Zmínil jsem při předávání začínající vibrace při intenzivním brždění z vysokých rychlostí a dotázal se na obvyklou životnost kotoučů. Jezdím město a dálnice.
    Vyměnili na přední nápravě na záruku, aniž bych to požadoval. Zaplatil jsem destičky (78 eur + DPH). Desky by prý jinak snesly ještě tak deset tisíc. Jinak běžné práce a výměny (olej, dolití do převodovky, obligátní ostřikovače, ačkoli byly skoro plné, práce za 65 bez dane).
    Celkem 282 eur vcetne DPH.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.06  17:33

    « Vrceni motoru

    Pratele nerad vam skacu do reci, ale potreboval bych se na neco zeptat.Dva mesice jsem majitelem 96kW TDCi 6/2003. Problemy Fordova common railu jsou mi dobre znamy a ackoli jsem byl spokojenym majitelem identickeho vozu s benzinovou motorizaci, nechal jsem se zlakat nizsi spotrebou a lepsi pruznosti.Po prvnich patnacti tisicich zatim vicemene spokojenost, ale uvidime jak to bude vypadat za rok az na pocitadle naskoci dalsich sedesat tisic.
    Mam otazku tykajici se pazvuku/vibraci pri akceleraci- v pasmu mezi 1800-2000ot/min se pri stredne prudke akceleraci ozyva zvuk podobny vrceni oceloveho psa nebo svodu vyfukoveho potrubi.Vibrace se prenasi castecne i do rizeni. Nejprve byl slysitelny pouze na 4 a 5 rychlostni stupen, nyni je to furt- i pri deceleraci.Nejhorsi je jizda na tempomat v tomto pasmu otacek, to radsi preradim vys nebo niz aby to prestalo. Prosel jsem par diskusi na ceskych a nemeckych forech a nejsem o moc chytrejsi. Objevuji se podezreni na vadny EGR ventil, odchazejici vstrikovace, zahlceni motoru, nekvalitni palivo, stary software.. Proste nic konkretniho.
    Verim, ze nejsem jediny, koho podobny problem potkal, nuze mate-li podobnou zkusenost dejte vedet co a jak. Diky
    Krkovicka- reznik, kupec a sedlak v jedne osobe
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.06  18:30

    « Re: Vibrace volantu v zatacce

    ......jo , ty rázy ve volantu se dají ovlivnit : přes ovládací panely najít herní zařízení a stáhnout myší všechny zpětné vazby :-)) Teď mi to málem v rally Collin Mac Ray urazilo prsty, jak jsem šel pětkrát přes střechu .....horizont jeden z....ý :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.08.06  07:30

    « Vibrace volantu v zatacce

    Hi,
    to m.leky: Par prispevku nize jsi psal, ze ti vibruje volat v zatacce, zejmena na hrbolatem asfaltu. Nemuze byt toto zpusobeno velkym kroutakem? V zatacce se vysoky tocivy moment obtizne prenasi na silnici, protoze zaberova predni kola maji v zatacce rozdilnou trakci a vznikajici razy ti mohou poslat info do volantu. Neber to jako diagnostiku, jen jako poznamku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.08.06  21:46

    « Nový Mondeo?

    Dobrý den
    Nevíte náhodou kdy má vyjít nový model Fordu Mondeo? Na nějakých promo fotkávh vypadal nádherně :-)
    díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.06  21:32

    « Dynamika u 2.2

    Hi,
    to m.leky: Odkazujes se na clanek o Jaguaru a dieselu 2.7V6, mozna jsi myslel ten druhy odkaz. Pokud ano, tak mas pravdu, dle clanku je zrychleni desny. Novinar si to meril pomoci GPS, ale zapomneli mu rict, ze musi taky slapat na plyn, nejenom cucet na GPS...
    Podivej se do diskuse k tomuto clanku, jak se supi hned sletli... Toto ze je ST? Se zrychlenim pres 11s? Vzdyt to i Skoda RS uz je lepsi, ne?
    S nekterymi nazory souhlasim, prijde mi to podbizive a nehodne zkratky ST, dat nasemu motoru oznaceni ST. Kdyz si vezmu ST200, ST220, nebo Escorta Cosworth nebo Escorta RS2000, Focuse ST, Focuse RS... nikdy se nesnizili k tomu, aby nekolik let davali motor do normalnich rad a pak k tomu pridali zkratku ST... Mozna je inspirovala OII-RS s naftou nebo Fabia-RS...ale to mi neprijde jako dobra inspirace. Hlavne ne od firmy, co dokazala uz v '64 zacit delat na GT a dospet az ke King of the Road (GT-500:-).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.08.06  15:52

    « Bez nadpisu

    Trochu me desi hodnoty namerene pri dynamickych zkouskach v testu na [odkaz] Prijde mi to strasne pomale.Si to snad budu muset na letisti taky stopnout.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.08.06  15:46

    « Bez nadpisu

    zapomel jsem podotknout,ze bych sice ujel , ale spotreba by byla tak 18 l/100km.Mel jsem to stesti ,ze jsem s ST220 taky jel, ale byl to jeste ten petikvalt.
    Jo tak ten sestivalec 2,7 bych bral hned.Vsude ho chvali.ja uz jsem prohlasil, ze me dalsi auto by melo mit 6 valcu(alespon ;-) )
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.08.06  15:04

    « Re: ST220 je rychlejsi...

    Hi,
    to m.leky: To mas pravdu, staci se podivat na zrychleni 0-100 u meho kombi (9,2s) a ST220 kombi (7.6s). Pak uz je to jen o szitim s autem a jednoduche matematice (o kolik bys mi ujel). Rozdil 71 koni se preci musi nekde projevit, ne? Vzdyt je to skoro 45% vykonu v konich meho auta.
    Nechtel jsem mym prispevkem pospinit ST220 a jeho vykony, jen popsat subjektivni pocity. Taky jsem s nim jel poprve a kratce a nemyslim si, ze bych s nim za tak kratkou dobu "umel".
    Vsiml jsem si, ze se nas motor (2.2) dava do vybavy s oznacenim ST ( [odkaz] ). Tu bych bral, ta 18" kola+maska+cervene sedacky jsou fakt super.
    Skoda, ze do stavajiciho mondea nejde silnejsi diesel, pritom PSA dela i silnejsi (sestivalec HDI) a Ford do jinych montuje take silnejsi diesely (napr. [odkaz] ).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.08.06  14:50

    « Bez nadpisu

    Ja se omlouvam .Spatne jsem to pochopil.Mel jsem pocit, ze jsi jel na nejakem vymezenem useku, a tam dosahl s st220 180km/h. aja bzch se vsadil ,ze s TDCI bys na tom samem useku dosahlrychlosti minimalne o 20km/h mensi.Jinak souhlasim naprosto.Ono tech 400 NM je opravdu citit,takze pocitove jede TDCI rychleji a neni potreba radit.Ale vsadim se o co chces ,ze s st220 bych ti proste musel vzdy a vsude ujet. 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.08.06  14:11

    « Maximalka s 2.2TDCi

    Hi,
    to m.leky: ted nevim, co mas na mysli. Na kolik se da vytocit ctyrka nebo kolik maximalne muzes jet?
    Pokud to prvni, tak mas pravdu, ale na zrychleni ze 160 mi staci s 2.2 mit zarazenou 6 a jen slapnout na plyn, ne podradit na 4.
    Maximalka v tomto pripade nebyla rozhodujici, tu ma asi ST220 vyssi, ale nebylo kde ji vyzkouset...Ani s mym 2.2 jsem ji jeste nezkousel, jen jsem se s kolegou jednou trochu zapomneli v D na dalnici, jel s MB E 1.8T (oznaceni tusim MB E 200), ale kvuli provozu jsme skoncili na 210. Ale jeste by to slo vys. Trochu. Ale to uz jsem nezkusil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.08.06  13:24

    « Bez nadpisu

    Ja si ale myslim, ze s 2.2TDCI bzs tam mel tak maximalne 160.A v tom vidim ten roydil
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.08.06  18:56

    « Re: Male srovnani 2.2 TDCi a ST220

    Zajímavé.
    Tak jsem si říkal, jestli 3,0 150kW by nebyla lepší volba, ale zdá se, že jsem zvoli správně a to mě těší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.08.06  18:12

    « Male srovnani 2.2 TDCi a ST220

    Hi,
    tak se mi konecne podarilo trochu se projet s ST220 a provest si male srovnani s mym TDCi. ST220 bylo 2 roky stare, kombi, najeto 80k.
    Zvenku je hezci jak moje Ghia. Hezka 18" kola, predni spojler, barva cerna, auto nalestene...
    Zevnitr - podobne jako moje, stejna vybava, cervene Recaro s lepsim bocnim vedenim, oproti F-ST moc siroke, takze vyhoda sevreni se ztratila.
    Nastartovani - poslech - a ticho.... Tohle ze je trilitrovy sestivalec? Vzdyt neni slyset....kde je chyba?....
    Rozjezd...radim 1(3tis. otacek)...radim 2(3tis. otacek)...radim 3(3tis.otacek) ....radim 4(2 tis. otacek)...a zklamani. Vzdyt to vubec nejede. Tohle ze je zvuk sestivalce?...
    Vyjizdim z obce, do stejneho useku, kde jsem pred casem zkusil F-ST. Tak zebychom trochu "prislapli"?...radim 2(6,5tis. otacek)...radim 3(skoro 7tis. otacek)...radim 4(6,5 tis.otacek)....na tachometru 180...a ten zvuk, co mi jde z kufru a z pod auta, to je OPUS. TO JE PARÁDA....na tvari se mi objevuje siroky usmev...ten zvuk je fakt nadhernej...
    Musel jsem drzet auto porad mezi 5-7tis. otackami, jinak to vubec nejelo. No fakt. Jedu 160, mam 6ku, 4tis. otacek, seslapnu plyn...a NIC. Fakt nic.
    Takze krome zvuku, ktery se objevuje po prekonani 5tis. otacek, nic moc. Byl jsem zklamany z jizdnich vlastnosti, tam kde jsem jel s F-ST po kolejich, tak mi zacalo davat ST220 najevo, ze bude chtit korekci volantem...no skoro jako moje Ghia s 2.2TDCi:-)
    Zaver: nelituju, ze mam 2.2TDCi. Jak jsem byl pred casem nadsen jizdnimi vlastnostmi F-ST, tak ST220 me ohromilo jen zvukem. Jinak vubec nicim. Mozna jeste prednim spojlerem a oznacenim na kufru.
    Poznamka:Pri predavani ST220 zpet byl na PP udaj o prumerne spotrebe 17,8l/100km. Tak nehezke cislo nedosahnu "radenim" s 2.2TDCi nikdy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.08.06  12:16

    « Re: Re: Vsuvka: Mondeo 2.2 TDCi vs. FocusII ST

    ...jen bych snad ještě dodal, že v současných podmínkách má moje 2,2 TDCi asi tak 100 koní úplně zbytečných. Tak na co 220 :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.06  12:00

    « Re: Vsuvka: Mondeo 2.2 TDCi vs. FocusII ST

    Mezi ST220 a dieselem jsem volil, nakonec zvítězil rozum (čehož pořád trochu lituji....). Na tvé zkušenosti s ST220 se už teď těším.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.06  11:42

    « Vsuvka: Mondeo 2.2 TDCi vs. FocusII ST

    Hi,
    to DIM: Focus ST a mondeo 2.2 TDCi nejdou srovnat. Jen jsem chtel uvest, na jakem aute jsem se na chvili vratil k benzinu a ten F-ST je skoro idealni benzinove auto. Podoba je vsak jen v logu na kapote...
    Ale BTW jsem z F-ST vylezl se sirokanskym (priblblym) usmevem na ksichte a s louzickou v gatich... Ty koleje, co te vedou v zatackach, jsou fakt k nevykolejeni...
    Nedavno jsem na jinem webu cetl osobni zkusenosti kluka co ma Focuse RS a tak poutave vypraveni o "idealnim" aute nepise ani user GTI... Zase mam metu posunutou o kousek vys. I kdyz mozek mi rika, ze timhle (F-RS) se uz asi nesvezu. (uzivatel DD, odkaz je [odkaz]
    S prodejcem mam domluveno jeste vyzkouseni Mondea ST220 kombi (ne ST s 2.2:-), jsem zvedavej, jakej to bude rozdil, protoze motoricky mi me mondeo a F-ST (2.5T benzin) neprisly zase tak daleko od sebe:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.08.06  11:19

    « Re: Re: Re: Re: Nove Mondeo 2,2 TDCI

    Mavericku, tak to jsi mě trefil jak hřebík rovnou na hlavičku :-) Je to přesně tak. Ono se to dá těžko říct nějak krátce a stručně . Ale pokud bych měl jednou větou : To , co jsem MOHL mít k dispozici u 1,8 T když jsem se rozhodl vytočit motor, MÁM teď k dispozici kdykoliv když jedu na čtyřku padesátkou .
    Věřím, že FOCUS ST je zážitek .Jen moc nechápu, proč to vůbec srovnáváš ?? Jiné auto, jiná kategorie, jiný motor, jiná cílová skupina.....jen značka FORD je stejná. Ale oni dělají i autobusy :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.06  08:07

    « Re: Re: Re: Nove Mondeo 2,2 TDCI

    hi,
    to Janerad: z meho prvniho svezeni v nafte jsem mel podobne pocity, ponevadz jsem predtim vsechna auta mel jen na benzin. Ale po 70k v mondeu jsem zjistil, ze to byla moje chyba. Neumel jsem jednoduse s naftou a timto autem jezdit. Jaky je to opravdu rozdil jsem si zkusil pred asi mesicem v testovacim FocusuST, ktereho mi prodejce pujcil na vyblbnuti. Chvilku mi trvalo, nez jsem presedlal z "rezimu" nafta na rezim benzin. To siroke spektrum vyuzitelnych otacek ve F-ST je famozni, do zatacek jedes jak po kolejich, auto neuhne ani o kousek, proste parada. Provedl jsem si male srovnanicko cca 2 km trasy, kde jsou same zatacky, malo aut, dobry povrch. Vysledek nebyl pro Mondeo s 2.2naftou zahanbujici, ponevadz bylo asi o 10s pomalejsi. Je pravdou, ze F-ST jsem nemel jeste v ruce, ale subjektivne to motoricky jelo "skoro" podobne:-), s polovicni spotrebou....To vystreleni mondea z praku tam, kde musis ve F-ST drzet otacky nebo podradit, je fakt parada...
    Souhlasim s reakci DIMa na tvuj nazor, zkus napsat "opravu":-) po par mesicich.... (pamatuji si na nazory DIMa kdyz mel jeste Octavii s 1.8T a psal, ze TDCi nikdy...boze to uz je davno....)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.06  22:02

    « Re: dalsi postrehy z pouzivani 2,2 TDCi Euro 4 + porovnani

    ZKUSTE TO PROSIM TAKY, JESTLI TO NENI JEN PROBLEM MEHO KUSU?
    - lupani pri otaceni volantu - nekdo z vas tu pred casem psal, ze mu to lupalo taky a ze staci pouze pod tlakem doplnit nejake mazani v rizeni? Je to tak?

    Jo, to taky slysim, je to jak kdyz radeji rychlosti v Krychle a svesile... :)) Doufam, ze to ale neni nakej problem...
    No a na zaver. Opet jsem videl par Mondei a dnes dalsi, to me mimo jine primelo k napsani tohoto prispevku, ktera neuveritelne pri rozjezdu a razeni kourila. Opravdu oblak tmaveho dymu. Docela by me zajimalo co to je za verze TDCi a roky vyroby? Sam jsem jel za manzelkou, ktera jela v mem aute prede mnou a mela za ukol na to hamtat co to da. Dym se ukazal jen pri opravdu dukladnem pohledu na vyfuk a to jen kratce. Asi v nizsich otackach pred tim, nez se motor dostane do idealnich otacek.

    Obcas za sebou pri plnem seslapnuti kour vidim, jindy ne, nevim od ceho se to odviji...
    Jinak mam ted auto v servisu, pry to rahtani asi fakt bude remenice... tak uvidime.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.06  18:00

    « Re: Re: Nove Mondeo 2,2 TDCI

    to janerad
    Teď trochu nerozumím. Chceš hezky jezdit zatáčky a přitom jsi líný citlivě pracovat s plynem a spojkou? Jak měkkou spojku by sis pro 400Nm představoval? Turboefekt se dá bez potíží citlivě zvládnout, není to zdaleka problém. Pokud chceš prima auťáček na kroucení zákrut, citlivou práci s plynem a ev. drifty jdi do Caterhamu, ale chtít po 2.2 turbodieselu lehký motor na předku mi přijde jako chtít aby bylo v noci dobře vidět. Přeci kupuju auto vždycky jako kompromis, jinak to ani nejde, pokud nemáš cca na 5-6 aut a 3 motorky( to je tak ideál pro všechny druhy užití).
    Jistě, i můj starej Favorit měl měkčí spojku a dal se víc řídit plynem v zatáčce, ale na výjezdu ze zatáčky a následující rovině mohl závodit tak se šněkama na louce-totéž platí o Tvém veteránu:než se vyhrabe z apexu, krouťák pošle diesel na konec následující rovinky než stačíš benzina pořádně vytočit . Nezastávám se dieslů, sám bych radši točil bavoráka k omezovači, ale turboropák Ti prostě za poloviční spotřebu poskytne dynamiku objemově většího benzínu. Samozřejmě je tu spoustu ale, ale to tu asi nevyřešíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.06  17:26

    « Re: Nove Mondeo 2,2 TDCI

    Všechno je jen otázkou zvyku, pracovat s plynem se taky dá citlivě. Rozsah otáček ale není takový jako u benzinu a hlavně benzin se vzrůstajícími otáčkami ještě dlouho ožíval, tady máš hned všechno a pak už to spíš klesá. Že je spektrum využitelných otáček menší, je všeobecně jasné. Na druhou stranu něco jiného je auto testovat když ho máš nové a pak s ním normálně jezdit, až ho "zažiješ". Můžu ti říct, že v každém benzinu mám teď pocit, že auto vůbec netáhne, a nadávám, jak se to musí pořád vytáčet :-))
    Vypni ESP :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.08.06  14:59

    « Nove Mondeo 2,2 TDCI

    čau diskutéři, tak jsem pořídil nový kousek, 2,2 TDCI červenec 2006 kombi...
    co mě zklamalo, byla kvalita zpracování a materiálu (plechy, interier, narazniky, sedadla), ktere u meho veterana z roku 1993 bylo podle meho lepsi.
    další věc:
    oproti 4 dvéři 1,6 je kombi 2,2 TDCI neohrabaná těžká mrcha... 150 kg navíc na každém předním kole, to už je v zatáčce pořádně znát... brzdy sice dobrý, ale než ten kolos zastavím, tak to trvá déle...
    Sice výkon tam je, ale ta nafta... práce s plynem (na 2, 3, nebo 4) zase problém při průjezdu zatáček (turboefekt) radost ze zatáček a brždění je ta tam, musím velice rozvážně a opatrně...
    Taky se nemůžu trefit do kvaltu při průjezdu zatáčkou - ten 6tikvalt je poskládaný tak, že v zatáčkách mi to vychází podle možností adheze vždycky mezi 3-4... Řadit v zatáčce je děs běs... S veteránem s přehledem na 3, široký rozsah otáček umožní citlivě akcelerovat při průjezdu a přidávat na výjezdu... Zkuste to udělat s naftou... Pořád mi tam bliká ESP, o klidné jízdě se nedá hovořit... Taky mi přijde dost tvrdá spojka, zatím si noha nezvykla na větší ovládací sílu...
    Sice v rychlostech nad 160 a do kopců ten výkon u veterána chybí, ale buďme upřímní, kdo ten výkon využije v době bodového systému? Jinak nastavení konstantní světlé výšky OK, tempomat je tak akorát na hraní - ještě jsem nejel na prázdné dálnici, abych ho reálně využil... A spotřeba? zatím první tisíc kilometrů, bez klimy za 7,1, s klimou 7,5
    Prosím poraďte, jak s tím jezdit rychle a elegantně zatáčky?
    Další auto už bude určitě benzín, nebo spíš hybrid... Nafta skutečně není na požitek z jízdy...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.06  17:18

    « Bez nadpisu

    No...kdyz jedu jak ja rikam na krev,v zatacce, kde neni uplne rovny povrh(povetsinou se to stava na asfaltovych vlnach), tak volant prirozene vibruje a ke kazde vibraci se prida takovy.......pazvuk >:D ...neco jako lupnuti,tuknuti.Jenze je taky pravda,ze dejme tomu za poslednich 10 dni jsem mel pocit, ze ve volantu tuklo pri seslapnuti plynu a akceleraci.To by mohlo byt jak rika DIM =>NAMAZAT!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.06  17:02

    « Re: Re: Re:

    To je něco jiného !! :-)) Tyč volantu je tísicihran který se může v axiálním směru v objímce pohybovat, no a je z výroby mazaný vazelinou, která kromě toho, že maže , taky tlumí "dorazy" v radiálním směru......zkrátka a dobře, aby se ta tč mohla v tom uložení pohybovat nahoru dolů, tak musíá mít nějakou vůli v uložení, a když to tam vyschne - aletošní vedra k tomu mohla napomoci, tak to při točení a nebo i při sunutí občas klepne...........je třeba žádat namazání, pak je vše na pár měsíců O.K.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.06  16:43

    « Re: Re:

    Jak pro koho ... :-)
    To cvaknutí jde do volantu (není to zvuk ale ťuk) ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.06  16:38

    « Re:

    To cvaknutí je připujující se dvouhmotový setrvčník........žádná tragédie..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.06  14:35

    « Bez nadpisu

    to jarda.suchy1: jiste cvaknuti slysim asi vzdy pri couvani a vymacknuti spojky.Laicky si to predstavuji jako nejake ozubene kolo s retezem,ktere vykona jeste nejaky setrvacny pohyb, nez se o neco zarazi a vyda...CVAK!
    Pri razeni to vyzkousim
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.06  14:00

    « Re: Re: neprijemny kovovy zvuk pri razeni

    to: maverick .... to cvaknuti je pouze kdyz zaradim opravdu "zavodne" okamzite dolu z trojky na ctyrku. Pokud zaradim tak cca v case 0,5sec s s mezipolohou v neutralu, tak je to krasne tise. Zkusim to take obracene ze 4 na 3 - dam vedet.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.06  09:59

    « Re: neprijemny kovovy zvuk pri razeni

    Hi,
    to jarda.suchy1: potvrzuji stejny neprijemny kovovy zvuk (cvak?) hlavne zvenku pri razeni. nemam to jen shora dolu, ale i naopak. slysim ho jen pri otevrenem okne, myslim ze ho vydava spojka. jinak mam podobne zkusenosti s ostatnimi vlastnostmi (zvuky pred zahratim, atp.). pouze lupani pri otaceni volanem nemam. ted mam najeto 70k, auto rok a pul. tankuji pouze shell.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.06  22:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: že by u 2002 vše nyní OK

    K tem aditivum - kazdy chemik z rafinerky vam potvrdi, ze michat jednotliva aditiva mezi sebou, muze byt naopak k neprospech veci !!! Verim tomu ze u bezne rafinovane ropy (ta mimo jine, jiz ma z rafinerie zakladni aditiva potrebna a splnujici prislusne normy a specifikace daneho paliva) muze aditivum pomoc. Ovsem rozhodne nevite jaka aditiva pouziva jaky vyrobce, prodejce - (Shell, OMV, Benzina, Agip...) a jake jsou interakce mezi nimi. To je hlavni duvod, proc vyrobci agregatu !!! NEMAJI !!! v navodech doporuceno pouzivani aditiv!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.06  21:45

    « dalsi postrehy z pouzivani 2,2 TDCi Euro 4 + porovnani

    - jiz jsem si zvykl, ze starty u tohoto motoru i pri letnich teplotach, jsou obcas rozporuplne, rozhodne nejsou svym zvukovym projevem hodny motoru o takovem objemu a se systemem Common Rail
    - po zahrati motoru na provozni teplotu, (upozornuji, ze to neni jen o tom kdy se vysplha rucicka teploty chladici kapaliny na cca polovinu cejchovani teplomeru - je to spis tak po 6-10min. jizdy - podle stylu rozjezdu - rychleji, pomalu, dalnice, okresky) se motor chova uz velice sporadane a i jeho hlucnost v interieru je velice prijemna - pouze pri hodne seslapnutem plynu je citit i slyset jeho hlucnost. Pak take pri stani a nastartovanem motoru a zavrenych oknech je tlukot srdce Mondea trosku zvlastni.
    - pak take to razeni: ac je venku teplo, jde vzdy u vychladleho motoru razeni trosku ztuha a take pokud rychle zaradim pri otevrenem oknu z trojky na ctyrku (seslapnuti spojky a frk z trojky dolu na ctyrku bez kratkeho pockani v mezipoloze) ozve se takovy neprijemny kovovy zvuk (cvak?) hlavne zvenku. ZKUSTE TO PROSIM TAKY, JESTLI TO NENI JEN PROBLEM MEHO KUSU?
    - lupani pri otaceni volantu - nekdo z vas tu pred casem psal, ze mu to lupalo taky a ze staci pouze pod tlakem doplnit nejake mazani v rizeni? Je to tak?
    - porovnani: jezdil jsem cca tyden v Honde Accord 2.2 CTDi (motor roku 200X?) - spotreba u hondy je jeste nadnesenejsi nez u Mondea a v podstate stejna, pokud na to clovek slape, tak je bez problemu na 8-10litrech, ac palubni pocitac ukazuje 6,5l - potvrzeno i majitelem. Jinak co se tyka dynamiky, tak se Accordu muze o podobne dynamice s Mondeem jenom zdat! Hlavne od ctyrky nahoru. Honda uz byla sestikvalt r.v. 2006. Presne naopak je to v kultivovanosti i studeneho motoru, tam je na tom Honda daleko lepe! Jinak celkove na 17" kolech, je to strasne tvrde auto. Na mem Mondeu mam take 17"ky a to je oproti Accordu "plujici korab". Pokud porovnam komfort a prostor, tak je na tom Mondeo urcite lepe. Za volantem se clovek citi spis jak ve sportovnim aute, nez jako v "manazerskem". Veskere ovladani je takove, no proste jine - to je ale urcite jen otazka zvyku.
    No a na zaver. Opet jsem videl par Mondei a dnes dalsi, to me mimo jine primelo k napsani tohoto prispevku, ktera neuveritelne pri rozjezdu a razeni kourila. Opravdu oblak tmaveho dymu. Docela by me zajimalo co to je za verze TDCi a roky vyroby? Sam jsem jel za manzelkou, ktera jela v mem aute prede mnou a mela za ukol na to hamtat co to da. Dym se ukazal jen pri opravdu dukladnem pohledu na vyfuk a to jen kratce. Asi v nizsich otackach pred tim, nez se motor dostane do idealnich otacek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.06  11:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: že by u 2002 vše nyní OK

    Nekupuju nic . Za prvé to výslovně nedoporučuje servis a také paliva by měla být aditivována výrobcem a motory by s tím měly umět pracovat . Jsou ale jistě výjimky, které potvrzují pravidlo :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.08.06  22:34

    « Re: Re: Re: Re: že by u 2002 vše nyní OK

    Občas se tu zmiňují aditiva do nafty. Jaká kupujete, kde je koupit, kolik stojí, jaké máte zkušenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.06  15:35

    « Re: Re: Re: že by u 2002 vše nyní OK

    Tak já jdu ten Agip zkusit....ale mám takové nějaké lehké mrazení:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.08.06  15:21

    « Re: Re: že by u 2002 vše nyní OK

    :evil:
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 11.08.06  14:17

    « Re: Re: že by u 2002 vše nyní OK

    Mám stejnou zkušenost jako RAFI007 - u Shellu nemůžu brát, hodně to pak cuká. AGIP je dobrej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.06  11:17

    « Re: že by u 2002 vše nyní OK

    AGIP ?? To jsem tam ještě neměl.....mám to risknout ?? Petr T v tom má asi jasno .....: Klidně, ale k tomu kyblík aditiv, ne ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.08.06  02:11

    « že by u 2002 vše nyní OK

    Od cca 90.000km do dnešních 140.000 km mně upadl jen výfuk (ale to jsem čekal,náhrada za 2.500,- snad vydrží víc).Auto jezdí bez problémů.Po zavedení bodového systému je spotřeba mezi 6-7(nejezdim na spotřebu).Jezdím z 90% na AGIP.Při Shell to má výrazně "cukavější" akceleraci.Problémy se vstřiky od cca 40.000,- po výměně žádné
    Pro ostatní s ročníkem 2001-2003-prohlédně te si pořádně spodní rohy dveří z vnitřní strany+ kufr, u znamého s ročníkem 2003 (6-ti kvalt)byl rez taky.Do 2002 ho mají všíchni-vadný tmel (týké se to i FOCUS).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.06  14:27

    « Bez nadpisu

    Radio si poustim jeste radsi pred nastartovanim a hodne nahlas,bohuzel se pri startu vzdy na chvili odpoji, takze zaslechnu tu symfonii.Po vymene egr ventilu mam po kazdem startu(nezahrateho motoru) dokonce rekl bych solo bubenika doprovazene privaly koure.Skoro dokonale predstaveni.Bohuzel tento zanr u me nepatri k oblibenym :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.06  11:21

    « Re: Re: Re: Rezonance při zapnuté klimě.

    Jo, jo, eurodiesel od OMV :-)) Ale ten motor fakt "ztvrdl" neuvěřitelně. Na druhou stranu spotřeba byla asi lepší ...............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.07.06  19:19

    « Re: Re: Rezonance při zapnuté klimě.

    Taky jsem byl ve Slovinsku Dime, taky mi to rezonuje, víc při zapnuté klimatizaci, slovinská nafta ale byla OK (Euro diesel - honosný to název). Pěkně mne to štvalo, tak mi přitáhli řemenice a po čase to začalo příšerně skřípat - sice bez rezonancí ale řemenice v čudu. Teď už to ignoruji a řídím se zásadou přijímacích techniků od Forda:
    Něco Vám tam vadí, nějaké pazvuky??????
    PUSŤTE SI RÁDIO!!!!!!
    A mám klid... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.06  12:43

    « Re: Rezonance při zapnuté klimě.

    .....výměny řemene a kladek to na chvíli uklidní, ale časem se tam ty rezonance na volnoběhu objevují znovu, při klimě výrazněji. Nebezpečného to nic není .............Teď jsem natankoval plnou nádrž ve Slovinsku a po nějakých pár desítkách kilometrů se asi tak ztrojnásobilo klepání motoru , při rozjezdech to štěrkalo jak plechovka s arašídy :-) Pervní SHELL v Mikulově to ale vyřešil. POdvědomě jsem ale pořád sledoval tu kontrolku žhavení, ale naštěstí nic :-)) Alespoň jsem měl co dělat, všichni spali a já seděl za volantem od večeřě u moře až do snídaně doma...........
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.06  12:22

    « Rezonance při zapnuté klimě.

    POZOR na to! Jedná se o kmity řemenice, pravděpodobně i napínák je pryč-proto ty rezonance do karoserie. Zvyšovat otáčky volnoběhu není řešení, navíc to asi nejde. Měl jsem stejný problém, teď je to v pohodě-prý poměrně častá závada TDCi v Mondeích.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 21.07.06  21:41

    « Moik

    No nevim, obávám se, že motor TDCi 2.0 96kW se bohužel prostě nepovedl. :-( Navíc (reaguju na předchozí příspěvek) není na 99% 2.0 TDCi 85 a 96kW stejný jako mají PSA, to je až ten 103kW. Proto má problémy jen to Mondeo. A mám pocit, že ani po faceliftu v 2003 a jak čtu, tak asi ani 2,2TDCi není bez chyb. Možná to zní divně, ale rozhodl jsem se po několikaměsíčním váhání mezi Mondeem, Focusem II a C-MAXem pro Focus I TDCi 04/05 kombi. Kufr o dost menší, ale dostačující, motor bez jakýchkoli problémů, auto extrémně spolehlivý z vlastních zkušeností.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.06  21:00

    « Re: Kilometry

    Simca 1301: Kamarád míval Simcu 1301 Speciál. Mlhovky, řazení na podlaze, joj to bylo fáro.
    Já se aut zbavuju ve 180 000, do té doby obvykle drží. Mondeo jsem tam zatím zdaleka nedotáhl. Nejvíc informací najdeš na [odkaz] tam je diskusní fórum českého Mondeo klubu. O životnosti nové verze, tj. od roku 2000, jsem ale moc příspěvků neviděl ani tam. Nejdřív si to přečti, pak se ptej. Chodí tam i servismani, ti by tyhle zkušenosti mohli mít.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.06  17:55

    « jeste spotreba

    Zacinam zjistovat, ze bych se moc rad svezl s nekym, kdo jezdi za 5-6 litru, vcera jsem vzal prvni plnou nadrz (byl jsem predtim 3 tydny mimo CR) po novym zakonec, a pravda, jezdim uspornejc, ale porad je to 7.6 na 100. A pritom po meste +-55, po dalnici vetsinou 130-140 (pouze z Ruzyne k odbocce na Rozvadovskou se to da valit +-180 a lidi nezaclanej :-) ale jinak uz celkem klidneji a stejne to zere jako prase :)) Asi mam tezkou nohu, neumim radit nebo nevim :-) Nemam ukazatel aktualni spotreby, ale pri jakejch otackach/rychlosti/km-h je tak optimalni spotreba, co si pamatuji tak u vectry benzin jsem mival 5L/100 u cca 120km/h na 5ku (coz se ovsem jezdit nedalo :))...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.06  15:25

    « Kilometry

    Mám zájem si dovést nějaké pěkné mondeo v dieselu ze zahraničí. Máte někdo zkušenost, jaké množství najetých kilometrů je ještě bezpečné, a kdy se už jedná o bezcený šrot? Všichni mechanici říkají "na kilometry nekoukej, důležitý je stav vozu" ale motor, převodovka atd přece nevydrží věčně a ježděním se opotřebobvávají.... a nedají se vyměnit tak jako tlumiče, brzdy nebo spojka. Teda dají, ale je to dražší nez aktuální cena auta.....
    Jaké máte kdo max. nájezdy na svých miláčcích? případně zkušenosti??
    Děkuji a omlouvám se za laický dotaz.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.06  15:17

    « Re: Re: Re: Cukatura

    Hi,
    asi mas pravdu (% chybnych). Mozna jsem jen pricitlively nad moznymi dopady na meho milacka. Nechtel jsem desit, jen dat info o dalsim postizenem (ne jako Tom69 o renault:-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.07.06  15:00

    « Re: Re: Dalsi cukatura

    Tak nevím, kolik lidí jezdí bez problémů a nenapíše tady o tom. Většinou se tady sejdou jenom ty problémy. Servis tvrdí, že od r. 2004 už má se vstřiky víceméně úplný klid, předtím to bylo snad každé druhé auto .........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.06  14:58

    « Re: Re: Dalsi cukatura

    Víš kolik těch aut jezdí? To, co zmiňuješ, je tady myslím třetí auto které má nějaké potíže (mimochodem jiné, než ty předcházející). Víš kolik majitelů Passatů mění po 80 000 přední nápravu? V oktávkách po 100 000 váhy vzduchu? OII a Megany které cukají skoro všechny? Koukni do jiných fór, budeš se divit.
    Mně tedy naopak přijde Mondeo (i naftové) jako extrémně spolehlivý držák. Tedy když se nebere nafta z JZD.
    Spíš se diviím, že se ten samý problém s naftou nezmiňuje u P407, C5, které mají stejný motor. Asi by nám řekl Petr T, jestli je fakt jen Mondeo citlivější na kvalitu nafty, nebo jestli je to jen profláknutější téma?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.06  14:45

    « Re: Dalsi cukatura

    Hi,
    dodavam dalsi motor obsahujici cukaturu (nastesti neni muj, ale koleguv). Mondeo Combi Ghia, rv. 2005, 2,2TDCi, Euro3, najeto 35k, koupeno nove v CR, tankovano Shell + zridka i NECO jineho. Pred mesicem cukatura pri akceleraci. Dle servisu vaha vzduchu. Po jeji vymene to same. Odeslano do Prahy na diagnostiku na vstriky. Ty OK. Stale v servise, v pondeli se maji vyjadrit (doplnim info). Zatim stale vedeno jako zarucni oprava (dokoupeno 3roky/150.000).
    Nezda se vam, ze uz je tu techto prispevku (vstriky, vaha vzduchu, cukatura) nejak moc? Nevybrali jsme si spatne? Klepu pri psani na drevo, ze jsem stale OK (70k, pouze Shell). Ale obavy pribyvaji....
    Jeste mala poznamka: Diky novemu silnicnimu zakonu mam na PP dlouhodobou prumernou spotrebu 5.7 (70k). ALe je to nuda, jet ve vlacku v obci 30 a mimo obec 70....
    Provedl jsem male porovnani rychlomeru v aute dle GPS a je az moc presny... (50 auto=49, 90 auto =88, 130 auto=127, kola 205/50/R17).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.06  18:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tempomat

    Jenyk: Jo, uměl bych to namontovat. Na tom opravdu není nic složitého, jak jsem psal, kdo si někdy montoval alarm nebo centrál, tohle zvládne taky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.06  16:19

    « Re: Re: TDCi

    Hele, co tím myslíš od 06/2006? Teď mi stojí auto u dealera, a docela nevěřím tomu, že bude mít nové vstřiky.... Máš aktuální informace???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.06  15:50

    « Re: Re: Re: Klimatizace ford mondeo.

    .........tak je možné, že nějaká ta klapka v " zimě" od klimy přestane stíhat :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.06  15:13

    « Re: Re: Klimatizace ford mondeo.

    Ventilátor jsem zkusil přidat, i jsem kontroloval jestli nefouká jinudy, mám pocit , že se prostě neotevře nějaká klapka, jen nevím proč až po půlhodině provozu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.06  14:18

    « Re: Klimatizace ford mondeo.

    Zkus, jestli nefouká jinudy.Pod nohy a nebo na sklo. Ale pokud je v autě teplo, tak je něco špatně. .........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.06  14:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tempomat

    Spirit: uměl bys to namontovat? K tomu snad existují i sady do různých aut, ale do Mondea ne a na experimenty s rozebíráním auta si netroufám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.06  14:00

    « Re: Klimatizace ford mondeo.

    A co udělá, když dáš na víc ventilátor?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.06  13:10

    « Klimatizace ford mondeo.

    Prosím poraďte.
    V poslední době se mi stalo, že cca po 3Omin normálního provozu klimatizace v režimu auto, kdy normálně automobil vychladila a udržovala teplotu přestala náhle takřka foukat. Nejdřív jsem myslel, že prostě vychladila, tak si dává pohov, ale po chvíli v autě teplo, klima hučela ale nefoukala-bylo znát u výdechů, že chladí ale nefučí-zkusiljsem i sjet s teplotou na min. aby začala foukat hodně, ale jak říkám do cca 3O min norma a pak jen hukot pod palubkou a studenej větřík žádnej. Mám to sice ještě v záruce, ale abych nebyl jako pako, co jen mačká knoflik-dík.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.06  23:20

    « spotreba

    Tak se u me celkove zpomaleni silnicniho provozu projevilo za prvni tyden meho rizeni po navratu do CR ve snizeni spotreby o 0.3 l/100 km za tyden ... za par mesicu budu jezdit asi uz zadarmo :)
  • « 00 Reagovat !

    foto kastv9

    kastv9 12.07.06  20:26

    « Re: Re: automat

    Ahoj, tak jsem se nakonec pro automat rozhodl, zatím po najetí prvního tisice km jsem max. spokojeny, dávám ti za pravdu, je to super. Naštěstí ho mám i s tempomatem, tak nemusím řešit stejný problém jako ostaní, jak ho dodatečně dodělat.
    Jinak doporučuji všem alespoň mondeo v automatu vyzkoušet a porovnat s manuálem, je to super.
    Mám mondeo kombi 96 kw TDCI, r.v. 2004 ghia a max. spokojenost. Ještě jsem měl obavy ze světlého interiéru, ale nevidím v tom problém, a to mám 2 malé děti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.06  12:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tempomat

    Jenyk: proč se nejdřív nepodíváš, jak to vlastně funguje? Servomotorek tahá přímo za plynový pedál (jedna z variant monáže), takže je úplně jedno, že máš elektronický plyn.
    DIM: právě že ten zásah do elektroinstalace je malý až žádný, potřebuješ napájení a hodí se (dá se naradit vlastním čidlem) signál rychlosti, který je u spousty aut vyvedený do konektoru rádia :-). Zbytek je samostatná kabeláž a mechanické úpravy, kdejaký alarm do instalace zasáhne víc, než tohle. Práce na půl dne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.06  12:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tempomat

    Dá se tam stáhnout i montážní návod v PDF česky. V každém případě je to takový zásah do elektroinstalace, že do tohoto teda nepůjdu :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.06  23:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tempomat

    Je to fakt tak jednoduché? Ten Conrad je výrobek firmy Waeco. Mají různé sady, pro auta s mechanickým i elektrickým plynem atd. Uvádí i do kterých aut se to dá dát. Přece bude rozdíl meti škůdkou stodvácou, která má mechanický pyn ke karburátoru a podtlak v sacím potrubí a TDCi , které má elektronický plyn a přetlak v sacím potrubí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.06  22:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tempomat

    Jenyk: ten conrad je univerzální sada, dá se namontovat na cokoliv. V krajním případě se v autě spokojí s napájením a uzeměním, veškeré potřebné údaje získá z vlastních čidel, které je ovšem potřeba namontovat. Šlo by to i do stodvacítky škodovky >:D . Proklikej se u conrada k návodu.
    DIM: všechno jde, je to jenom otázka peněz a dostatečného množství pionýrů slepých uliček.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.06  18:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Tempomat

    Od Conradu to vede sem: [odkaz] Jako distributory u nás uvádí [odkaz] a [odkaz] No, nevím...asi pošlu dotaz do Waeca. Bohužel Mondeo mezi podporovanými typy neuvádí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.06  18:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Tempomat

    Napsal jsem dotaz na Ford Motor Company, odpověď byla prostá : Žádný tempomat dodatečně namontovat nelze......Ale ten Conrad vypadá dobře.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.06  17:39

    « Re: Re: Re: Re: Tempomat

    A co tohle www.conrad.de Auto - Komfort-Ausstattung - Geschwindigkeitsregler (Tempomat) Sorry, přímý link jsem z toho nevyrazil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.06  14:11

    « Re: Re: Re: Tempomat

    Zatím mne pátrání zavedlo sem [odkaz] ale borci na můj dotaz jen napsali, že mají dovolenou a ozvou se potom. Českého prodejce nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.06  12:13

    « Re: Re: Tempomat

    Ten tempomat je dobré téma..........kde je nějaký fachman ?? Servis to samozřejmě neumí :-((
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 10.07.06  08:10

    « Re: Tempomat

    Taky bych rád tempomat... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.07.06  22:20

    « Re: Re:

    Ad ten tempomat - ja ho teda nemam ani v tom manualu, ale kdyby slo nejak dodelat, kdyz do koncernu to jde ... [odkaz] ... abych se priznal, vedet jak to bude vypadat po 1.7., asi bych si ten automat vzal :))
  • 00 Reagovat !

    foto kastv9

    kastv9 09.07.06  20:12

    « Bez nadpisu

    Díky, vypadatá to, že do toho půjdu, měl jsem již několik mondeí s manuálem, automat ještě ne, ale kolega v Německu je s automatem max. spokojený, manuál by už nechtěl, ten mě o tom neustále přesvědčuje. Teď jezdím s mondeem 6-ti kvaltem, docela mě to unavuje, než tam všechny rychlosti nasázím, to nepočítám popojíždění v kolonách ve městě a na dálnicích. Mám jen obavu o spolehlivost, spotřeba vyšší o 1 litr za to pohodlí stojí, najedu ročně cca. 50.000 km, tak uvidím, jinak na mondeo v kombíku nedám dopustit - jizdní vlastosti, prostornost, bezpečnost, cena servisu, to jsem vystřídal již několik jiných aut, ( passat, vectra,... ) ale nakonec jsem skončil opět u mondea.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.07.06  23:51

    « Re:

    Přesně tohle mám. Proti manuálu je to těžká pohoda. Řadí to dostatečně rychle. Řazení se dá ovládat i plynem (šlápneš rychleji - podřadí, pomaleji - nechá původní rychlost). Brzdí to motorem. Má to i manuání řazení, to má smysl jen když skutečně potřebuješ předjet na pětníku, pak si podřadíš předem. Nějakou ztrátu výkonu jsem nepocítil, TDCi má koníků dost.
    Spotřeba je asi o litr vyšší než u manálu (i když po 1.7. jezdím za nějak divně málo..). Olej v převodovce je oficiálně natrvalo, neoficiálně se ale dozvíš, že tak po 80 000 bys to měl dát na výměnu do specializovaného servisu, nikdy ne k Fordu. Značkové servisy tyhle převodovky neznají a spíš je zprasí. Těžce mi chází tempomat, hledám jak ho dodělat.
    Než jsem to koupil, hledal jsem někoho se zkušenostmi a nenašel. V Německu jich je dost, u nás abys je hledal lupou. Teď mám najeto něco přes 20 000 a říkám - manuál never more!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.07.06  21:47

    « Re:

    Asi nejsem idealni vzorek, ale mel jsem tohle auto (2004, Ghia, 2.0 96 kw automat) v automatu cca 2 tydny a 2000 km, jel jsem s tim jak dlouhou cestu po dalnici (Cachy) tak po Praze a apod, za celou dobu jsem mel prumernou okolo spotrebu 8.5 (cca o 1 l vice, nez jsem mel se stejnou motorizaci v manualu) Jinak me prislo ze oproti manualu se s tim hure predjizdi (bez pouziti manualniho podrazeni to skoro nejde :-) ale to mam pocit, ze po 1.7. uz nevadi :-) Celkove jsem s tim byl spokojen, bohuzel to auto nemelo tempomat, coz je u automatu docela opruz, tak jsem se nakonec rozhodl pro manual.
  • 00 Reagovat !

    foto kastv9

    kastv9 08.07.06  12:54

    « Bez nadpisu

    Prosím o radu, jakou mate zkušenost s automatem v mondeu, jedná se o kombi 2,O tdci 96 kw, r.v. 2004 ghia, rozdíl proti manuálu, spotřeba, vaše dojmy, atd. Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.07.06  11:33

    « Re: Presnost tachometru

    to DIM: tak jsem udelal mereni - GPS vs. PP na Mondeu - presnost tachometru:
    pri 50km/h - GPS 50km/h - tachometr cca 52-3km/h
    pri 130km/h - GPS 130km/h - tachometr cca 138km/h
    Co se tyka prumerne rychlosti - ta vynulovana na dalnici pri zapnutem tempomatu - jak na GPS tak PP Mondea - odstraneni chyby pri nestejne rychlosti. Tady se ukazal PP Mondea celkem presny - odchylky byly v radech desetin km/h oproti GPS - ta ukazovala cca o 0,5 mene nez PP Mondea. Pozor prumerna rychlost u PP Mondea neni pouze prumerna rychlost pri pohybu, ale je zahrnut i cas stani - (parkovani, stani na krizovatce atd.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.07.06  11:25

    « Re: PP

    Zkuste vypnout tu klimu na chvíli, a bude to asi pryč........
    Teď mě nejvíce štvou ti, co jedou po normálních cestách 70-80 km/h. A když je chci předjet, tak riskuju, že mě za rychlost přinejmenším zavřou :-((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.07.06  10:44

    « Re:

    Změřil jsem si tacho pomocí GPS. Při 150 na tachometru jedu 146. Chyba začíná být rozpoznatelná až u tachometrových 130, kdy jedu 128. Při nižších rychlostech rozdíl nepoznám spolehlivě, je v řádu jednoho - dvou kilometrů, kdy už může hrát roli i zpoždění GPS atd. Mondeo je z z roku 2004.
    Bacha na to, tachometr proměřovat moc nemusí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…