FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 18.10.06 22:19
« Re: Vrakoviště
Moiku,
1/ na vrakovišti nekupovat, tyto vstřiky jsou vždy načnuté, kolega si pořídil 10 jetých vstřikovačů Bosch po 1000 Kč a všechny do jednoho byly vadné, takže si nakonec koupil nové, jen utratil 10 tisíc navíc a strávil s tím spoustu času...
2/ Nové vstřikovače stojí cca 4000, což mi nepřipadá o tolik více...
3/ O Tesco pumpách nevím nic, ale ONO mi nepřijde vůbec bezpečné. Já tankuji u Shellu v Praze pravidelně, jednou Diesel Extra, jednou V-Power a jsem v pohodě a velice spokojen s chodem motoru atd.
Mimo Prahu je to bohužel obecně velmi špatné, jistotou je pouze vlastní aditivum. -
"-- skrytý --" 18.10.06 22:14
« Re: po roce 2003
Martine, opravdu se mýlíš. Mohu sehnat statistiku závad po roce 2003 a je toho dost, i když o něco méně.
Lidi si prostě nezvykli na fakt, že common rail všech výrobců potřebuje vysoce kvalitní naftu, která je na západ od nás zcela běžná, u nás však spíše výjimečná. -
"-- skrytý --" 18.10.06 22:11
« Kontrola čerpadla
Lorde, kontrola čerpadla se provádí:
1- rozhodit a sledovat stav dílů - vačky a válečků. Jakékoli poškození signalizuje problémy
2- kontrola na magnetické piliny - jímat z přepadu čerpadla do sklenice asi 300 a ž 500 ml, roztočit a podložit magnetem. Pokud magnet shromáždí plošku magnetických pilin velkou asi tak 5mm, je tu velký problém, čerpadlo je neopravitelné, musí se vyměnit za nové a vyčistit celý systém.
Ford má ale ještě další problém, mizerné rychlospojky - přes ně vniká za čerpadlem do systému vzduch - rychlospojky zaměnit za normální spojky natvrdo... Vzduch způsobuje kavitaci a také napomáhá zničení vstřikovačů. -
« Aktualizace jízdní dojmy 2.2 TDCI kombi
Tak pánové,
zde nabízím aktualizaci jízdních dojmů
po 6.000 km v novém Mondeu (nebo už to po tolika km není nové auto?) jsou moje jízdní dojmy následující:
Stále musím opatrně (pomaleji) do zatáček, těžký motor je na přední nápravě znát... Brzdy účinné, spolehlivé, ale mám pocit, že je dost mučím, když ten kolos brzdím... Gumy se zajely, o dost lepší, než na nových (17" Sportcontact). Výjezdy ze zatáček - jedna báseň, zvykl jsem si na křivku motoru, citlivě dávkuji i s nástupem turba... Spojka podle mě povolila, nebo si zvykla noha, už mi nepřijde tak tvrdá, asi už je i trošku "otřená"
ALE musím se přiznat... Až po 3.500 km jsem zjistil, že z veterána Vectry (2.0 turbonafta, 300 - 350 tis. km, pneu 195/65 R15 GY Hydragrip léto, GY UG7 zima - obě šípy, neměněné tlumiče) mám zkažený jízdní styl!!!
Až po tolika km v novém mondeu jsem si uvědomil, že auto jede přesně tam, kam točím volantem, že nemusím nechávat na výjezdu 2 m místa ke kraji na to, aby si tam auto "vyplavalo", a můžu precizně kroužit s využitím max. poloměru beze strachu z toho, že mi auto "vyskáče" ven ze silnice...
Než jsem se zbavil toho strachu, a změnil styl pohybu volantu na výjezdech, byla pro mě jízda s Novým Mondeem utrpením... - pral jsem se s každým výjezdem ze zatáčky. S tím je teď konec, vodím ho jako na drátku, je to klid a pohoda... Využívám při brždění do zatáčky, že se samo "přivírá - pocit přetáčivosti", v apexu a na výjezdu pak prezizní vedení volantem a dávkování výkonu...
Takže tak, už jsem si zvykl na nutnost pevného držení otěží při prudké akceleraci a změně směru při předjíždění/zatáčení na nerovném povrchu (vyjeté koleje)... Chce to opravdu obě pevné ruce, aby byla trakce a kola neuhýbaly...
Jinak víc než 220 jsem zatím na tacho neměl...
Enjoy Your Ride! -
« Podivné zvuky Start / Stop Engine nový 2.2 TCDI
Pánové,
po převzení nového Mondea 2.2 TDCI s ESP
jsem byl opravdu překvapen různými zvuky před startem motoru (po otočení klíčku) a po vypnutí motoru.
Je to opravdu koncert, jednotlivé zvuky se různí, zatím jsem si na to nezvykl... Dle mého názoru je to ovládání (servomotorky) větrání a klimatizace, možná nějaké čerpadlo...
Neřeším to, ale je to nezvyk... Na starém Monďouškovi jsem na to nebyl zvyklý, Ani veterán Vectra 2.0 turbonafta s manuální klimou to nedělala... Švárovi na novém Focusu s manuál klimou 1.6 benzín to nedělá...
Takže tak... -
martin.z 18.10.06 20:42
« Bez nadpisu
Nerad bych tu zpusobil nejakou bouri, kazdy tu ma svoji teorii na to jak se vyvarovat problemum a me osobne se moc nezamlouva predstava si mezi beznymi pumpami rozmyslet u ktere natankuji-zejmena kdyz jeden tvrdi ze spatny je shell, druhy zas ze benzina atd..
Zajimalo by me proto jestli tu je(nebo byl ) nekdo kdo mel problemy se vstriky po tom udajnem zlomovem roce 2003???
Ja jsem alespon nabyl dojmu, ze vsichni kdo tu zaznamenali problem u sveho auta, maji auto r.v. pred rokem 2003.. -
Moik 18.10.06 20:01
« Bez nadpisu
Lorde, jestli to teď zakřiknu, tak si mě nepřej :D
Odešel mi jeden vstřik, sehnal jsem si ho na vrakovišti, stojí do 3000Kč, já platil 1500Kč. Ujel jsem od té doby cca 10000km, nemám problém. Dost jsem se na Mondeo naštval a řek jsem si, že jestli nebude žrát naftu od benzinek, ať jde po svých....Tankuju VÝHRADNĚ na Tescu a na Tank ONO. Mondeo si jen vrní, neškube, dobře startuje, prostě pohoda, ani mě nenapadne brát na Shellce, kvůli které mi to odešlo...
Na vrakáči jsem dostal "záruku" na vyměnění vstřiku za jinej, kdyby se nějak záhy zkazil. -
martin.z 18.10.06 18:35
« Bez nadpisu
Hmmm..tak teda s potesenim zjistuji, ze jsem se stal clenem opravdu exluzivniho klubu :-)
Za 3 roky s passatem(1,8T) jsem menil jen olej a vzduchovy filtr, dokonce ani svicky ne..Natoz abych resil co tankuju.
Kde je Dusan, kterej neustale pomlouva koncernova auta a doporucoval mondeo? :-) -
"-- skrytý --" 18.10.06 16:33
« Bez nadpisu
Zdravim.Tak v pondeli davam auto do Hale.Minuly tyden mi prehrali SW, a nevim co jeste, s tim ,ze se domnivaji , ze by mohlo jit o vstriky, takze to chteji poradne otestovat. Nechaji si tam auto asi tyden.Zatim na to nemyslim, uvidime s cim prijdou -
"-- skrytý --" 18.10.06 15:47
« Re: Re: Re: Re: Re:
Hele, jen se snažím logicky dedukovat - zanesený filtr omezí naftu při velkém průtoku a to při velkém odběru musí mít za následek pokles tlaku za čerpadlem. Mně se to jednou stalo na Oktávce a motor prakticky odešel na dovolenou, dokud filtr nevyměnili (udělala to nafta z OMV!!!!).
Já bych tipoval buď filtr nebo něco v cestě paliva, co omezuje maximální průtok. -
lordmystic 18.10.06 15:38
« Re: Re: Re: Re:
Dobře, takže v mé konkrétní situaci pokud opravdu bude vadný jeden vstřik mám teť udělat co? Určitě kvalitní nafta + aditivum případně ten nejdražší shell. Za nové čerpadlo se mi 25k dát nechce. Dá se to staré nějak zkontrolovat - případně vyčistit? Aby mi někdo řekl, čerpadlo vypadá dobře, tím to není, nebo čerpadlo je načaté, musíme ho vyčistit, nebo čerpadlo je na hardy, chce to výmenu. Dovede tohle servis? Do výměny se mi fakt nechce.
Jinak jsem také velice překvapen, Ford Hale napasli jasnej protokol, že vstřikovače jsou ok, ještě mi ten technik co to dělal říkal že jsou jako nové. No nevím jak se měří ty vstřikovače (jakou technikou), ale mě se to stává při velké (maximální) zátěži a ještě po určité době této zátěže... Při běžném provozu nikdo nepozná že je na autě jakýkoliv problém.
Jenyk: všechny filtry i palivový jsem měnil tak před 3.000km. A zanesený pal. filtr se chová tak, že při max. výkonu schodí auto do nouz. režimu a při normálním je vše ok? -
« Re: Re: Re:
Petře , vím že víš . Ale to mě nijak neovlivní.
1)Píšeš že je to palivem ?? No asi jo, ale já jiné palivo než od čerpacích stanic ( JZD nepočítám ) k dispozici nemám !!! Co je mi to pak platné, když nejezdím, mám platit desítky tisíc za opravu auta , které má hodnotu řekněme 300 tis Kč, a navíc nemám žádnou jistotu, že to nebude za chvíli znovu.
2) Mě to zkolabovalo po necelých 100 tis km !!!!! Žádných 10 tis a dost !!
3) Protože o tom autu pořád mám informace tak vím, že se ty problémy i po opravě objevují znovu a znovu. A to s tím jezdí přímo servis jako se servisním vozem !!!! Chceš mi říct, že tam lijou rostlinný olej ?? -
"-- skrytý --" 18.10.06 14:41
« Re: Re:
Martine, všechna dotčená čerpadla již dávno byla vyměněna v rámci garance (konstrukční chyba) - nemohla přežít víc jak 10 tisíc km.
Nyní je to vše pouze o palivu, dobré palivo znamená no problem, horší palivo znamená zkrácení životnosti vstřikovačů, špatné palivo znamená zničení vstřikovačů a čerpadla, pokud někdo takové čerpadlo ponechá v autě, dostaví se mu další porucha i do 5 tisíc km.
Pokud je sada vstřiků v čudu, musí se prolustrovat čerpadlo.
Pravidlo 1 zní - kdo maže ten jede, nejlépe je dávat aditivum jako léčbu na nekvalitní naftu, které je bohužel obecně v ČR rozšířena. -
"-- skrytý --" 18.10.06 14:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vstriky
My Lord, nové čerpadlo je nyní skutečně odolnější, protože se používá 1600 barové čerpadlo pro Euro 4, pokud se použije pro Euro 3, je méně namáháno.
Přečti si můj příspěvek pro DIMa.
Nové čerpadlo 25 tisíc Kč bez DPH, ve známém servisu za 20 tisíc. -
"-- skrytý --" 18.10.06 14:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Vstriky
DIME, prosím vysvětli mi, jak to, že mé auto nemá sebemenší problémy a přitom spadá do uvedené kategorie. (Mám najeto 140 tisíc km.)
Prosím Tě neblbni lidi a už si jednou provždy uvědomte všichni, že systém se chová tak, jakou dostává naftu. Pokud není dobrá, jde čerpadlo a následně vstřiky do kopru. Pokud se oprava provede neprofesionálně, nezkontroluje se čerpadlo a přitom se vymění vstřiky, může se závada opakovat.
Pokud dostane jakýkoli systém od jiného výrobce takovou naftu, půjdou vstřiky do kopru také, možná jen trochu později. Mám co do činění se všemi výrobci (Bosch, Siemens, Denso, Delphi) a na rozdíl od Vás všech VÍM !!! Pokud by jsi si třeba přál statistiky, mohu je poskytnout, např. včera - palivo - 4 vstřiky Toyota LandCruiser K.O. 15 tísíc km. a jasně nafta...
Tak přestaň hysterčit. -
lordmystic 18.10.06 14:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Vstriky
OK, vysokotlaké čerpadlo mohu preventivně vyměnit. Kolik tak může stát? A mimochodem, když ho vyměním za to samé tak si asi moc nepomohu - bych asi potřeboval nějaký jiný model čerpadla, které je již odolnější proti poničení se a uvolňování špon. A dá se takové do toho mojeho dát? -
martin.z 18.10.06 11:56
« Re: Vstriky
Tak to me mrzi, ale co bych jako prvni udelal ja, ze bych si zkusil dukladne prozkoumat moznost repasovani vstriku a vymena vstriku za novy kus za nejake tisicove castky by byla az to posledni reseni.
A je jasne ze o necem takovem nema cenu v aut. servisu ani mluvit. -
lordmystic 18.10.06 11:50
« Vstřiky
Takže dnešek je první den, kdy naplno lituji toho, že jsem si koupil Mondeo s TDCI motorem. Po diagnostice ve Ford Hale a ubezpečení že vstřiky jsou jako nové a problém s přepínáním do nouzového režimu je způsoben cmp snímačem vačkového hřídele byl lichý. Auto mi i po výměně čidla na vačce při větším zátahu padá do nouz. režimu. Takže znovu do servisu, tentokráte u nás ve Volyni. Zde mi po jízdních testech a diagnostice řekli, že dochází při velké zátěži k poklesu tlaku. Jeden (snad jen jeden) vstřikovač je vadný a netěsní. Je to o to divnější závada, protože auto se jinak chová výborně, spotřeba mi ještě klesla na 6l/100km, krom max. výkonu auto jede výborně a kultivovaně. V řídící jednotce není přímo záznam chyby ze vstřikovače, ale potles tlaku - a to je prý vstřikovač. Příští týden jedu na výměnu, napíšu víc.
Už jsem doufal že se mému auto problémy vyhnou. Když se nevyhnuly, tak jsem aspoň doufal že to nebudou ty vstřiky a také to tak vypadalo, ale nakonec na mě také došlo. Teť už se jen modlím aby to byl pouze jeden vstřik a aby se to neopakovalo časem na dalších vstřikovačích... Óóó Mondeo, tohle jsem si fakt nezasloužil, vždyť jsem tě ještě nestihl ani přečipovat a už se sereš!
PS - řekli mi, že mi udělají výměnu jednoho vstřiku celkem za 11.000Kč i s prací a nějakym nastavením softu pro daný vstřik. Jen prej neví jestli na ten můj model ještě nebude nutno vyměnit i potrubí ke vstřiku, cca. dalších 4000Kč. Kolik vás stála výměna vstřiku? Mám motor 10/2002. -
martin.z 18.10.06 11:10
« Re:
to DIM:
No tak u tebe by to mohlo sedet, v passatu se to chovalo stejne jak popisujes byt teda nesrovnatejne tiseji, ale
v mondeu mi to vrni trvale... To ze jsou to ty klapky od vnitrniho okruhu me napadlo taky a proto jsem taky zkousil vnitrni okruh, kvuli porovnani zvuku, vypnout a zapnout a zda se mi ze zvuk je stejny, ale u vnitrniho okruhu skutecne trva jen tech nekolik malo okamziku. -
"-- skrytý --" 17.10.06 19:44
« Bzzzz
To bzuceni mi delalo v 2001benzinu taky, po otoceni klickem se ozval zvuk jakoby se sepnul nejaky elektromotorek.Bzucelo to nonstop. Jestli to po nastartovani prestalo to nevim, protoze pak uz to prehlusil zvuk motoru.S ESP to zarucene nesouvisi, protoze jim auto nedisponovalo.
V nynejsim 2003diesel se po otoceni klickem zacnou nahlas tikat hodiny, ale po trech vterinach to prestane. Bzuceni neni slyset zadne..Mozna maji nektere modely naprogramovane bzuceni a jine tikani- chapej to jako privitani ridice:)
Tipuju, ze je to nejaky servomotorek od topeni. -
Jozef0351 17.10.06 16:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Gyroskop majú lietadlá, resp. je súčasťou palubných prístrojov, ale podľa mňa na podobnom princípe pracuje aj ESP. Nejako musí vedieť že auto sa nepohybuje v smere akom má a nič iné ako gyroskop ma nenapadlo. Ten zvuk mi to pripomína, ako keby sa niečo dotočilo.Pravdupovediac moc tomu nerozumiem takže to môže byť blbosť. Ak to robia Mondea aj bez ESP tak to blbosť je. Ten zvuk počujem iba keď vypnem zapalovanie a všetko stíchne. Vôbec mi to ale neprekáža a neriešim to. Stačí sa opýtať v servise ak to niekomu vadí.
Dával někdo zástěrky?
Zásterky som si objednal hneď s autom aj bočné lišty na dvere. To je taká blbá móda teraz že to nedávajú automaticky. S kamienkami problém nemám. -
lordmystic 17.10.06 11:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To mají nejen letadla, ale např. i tanky (kvůli zaměření cíle při pohybu terénem). Nejstarší systémy pracují na principu klasického hmotného setrvačníku, i když nové systému budou asi o něčem jiném. Určitě se gyroskop ve své modifikaci montoval již dávno do aut s automatickou převodovkou - kvůli náklonu vozovky a myslím že jsem někde četl, že nové moderní turbodiesely ho mají také i s manuální převodovkou (ale ruko do ohně za to nedám). -
impaler 17.10.06 10:04
« Re: Re: Razeni
Jinak šestikvalt mám rád, ale nemám srovnání s pětikvaltem. Do města jsou na pytel ty krátké první tři stupně, hlavně 1 a 2, ale já pak zas jedu třináct set po dálnici a točím si 2500-2700 na 6, aniž bych Němce zdržoval.
Pokud je 1-3 u pětikvaltu stejně, není co řešit. -
impaler 17.10.06 09:59
« Re: Re:
Myslím, že to mám normálně na startu taky, od novoty. Není to žádný vrčení, spíš mírný bzukot. Jako když něco najíždí do provozu. Já to neřeším, prostě jsem to zahrnul do procesu "žhavení" a dokonce už to teď uchem kontroluju, že je vše OK, a pak teprve kontrolka žhavení a start. :)
ESP nemám. -
Moik 16.10.06 20:15
« Re: Re:
Mám to po vypnutí motoru a přiřknul jsem to nějakýmu elektromotorku...zvučí to jako motorek, co přepíná přívod vzduchu zvenku na vnitřní cirkulaci. Rozhodně mě to nějak neva, ale zajímalo by mě, co to je...
Nemůže to být třeba nějaký pročišťování/vyprazdňování něčeho :-) -
martin.z 16.10.06 15:59
« Re:
Taky to slysim jako z pod palubky nekde u volantu, vubec netusim co to je ale pekne me to sere.
Kdyz si tam s necim hraju nebo se treba pri zapnutem zapalovani snazim sparovat telefon apod(mej jsem cas zatim jen jednou to zkouset a neuspesne) tak to trvale vrci a v jinem aute jsem tohle nikdy neslysel.
Jinak to dela jednoznacne pred startovanim. Po vypnuti motoru mi to nedela a to mozna, proto ze klic otocim rovnou do polohy 0...
Jo chlazeni a ventilator jsem uplne vypnul takze to to neni.. -
lordmystic 16.10.06 15:54
« Re: Re: Razeni
Toho serva jsem si všiml také, ale spíš když zastavím a zhasnu motor. Tak pak to ještě nějakou dobu slyším. A nezdálo se mi že by to bylo z motoru nějaký chlazení, někde pod přístrojovkou je to slyšet, možná něco jako klimatizace nebo tak... ? -
« Re: Re: razeni
Jezdil jsem , jak víte, 2,0 5-ti kvalt a teď 2,2 6-ti kvalt. V každém případě je šesti stupňová převodovka výrazně lepší. Pokud se nepletu, nejsou ty stupně změněny, jen je přidána ta šestka, a ta táhne jistě už od 100 km/h ( 1500 ot ). Dvojka tam jde tak trochu přes brambor, zvlášť za studena, ale jinak v pohodě, i přenos hluku je do kabiny výrazně lepší. Jednoznačně doporučuju. U obou převodovek je příjemná synchronizovaná zpátečka. To když sednu do Fabky, tak musím opravdu zastavita a pak zařadit zpátečku, to tady řadím hned..... -
lordmystic 16.10.06 07:40
« Re: razeni
Pokud jsme u toho řazení, tak bych přidal svůj postřeh. Mám 96kW Mondeo s pětikvaltem a nejsem s ním moc spokojen. Po vyzkoušení např. Passatu 96kW se šestikvaltem, bych bral rozhodně šestikvalt. Mě vyhovoval víc, řazení bylo lépe rozloženo. U mého Mondea mi přijde, že na tak silný motor je převodování jednotlivých rychl. stupňů dost nešťastné. Jednička a dvojka jsou extrémě krátké, při rychlém odpichu jsem často v červeném poli a to nemluvě pokud je na silnici trochu štěrku atp. To jsou kola v prokluzu a nestačim pořádně řadit. Dvojka je také dost krátká. To pak přímo navazuje na dlouhé tři zbýávající stupně. Takže pokud třeba pak točím na max. otáčky a přeřadím, tak otáčky padnou zase dost dolů do spektry, kdy motor nemá ještě dostatečný výkon. Je to třeba velká slabina když jsem zkoušel starty na 400m. Vím že je to vedlejší a že je to extrém, ale i přes to je tenhle pětikvalt převodován divně. To i pětikvalty na Octaviích či Passatu se kterými mám zkušenost mi přijdou zpřevodovány o něco lépe (ke svému výkonu). -
"-- skrytý --" 15.10.06 20:11
« razeni
96kW s sestikvaltem sezenes bez problemu. Razeni je presne, ale dvojka nekdy nejde uplne zlehka (ale to mi delal i petikvalt). Priprav se ale na to, ze budes furt radit. Setku na okrskach ani moc nevyuzijes, na dalnici je to ovsem o necem jinem- ticho a dost sily tahnout od 130 nahoru. -
« Re: Chyba elektroniky?
mám 2.2 tdci 8-05 a chová se to podobně. asi 4x mi zničehonic auto na rovné cestě škublo a rozsvítlila kontrolka esp - zhasnout šla jedině restartem.
nepřišlo mi to ale jako škubnutí motoru ale jako reakce esp.
v servisu samozřejmě na nic nepřišli. -
martin.z 14.10.06 20:23
« zapalovani u 2,0Tdci
jeste mam jeden dotaz. Kdyz otocim klic v zapalovani do polohy ze svitej na palubky kontrolky atd, ale nestartuji tak se kdesi pod palubkou(aspon to odtamtud slysim) spusti nejaky servo nebo motorek a trvale bezi i nekolik minut(dele jsem to nezkousel) Je to pomerne slyset. Prestano to teprve kdyz nastartuju.
Nevite nekdo co to hergot je? Dela vam to taky. Ne ze bych si potreboval v aute hrat se zapnutym zapalovanim ale znervoznuje me to... -
"-- skrytý --" 14.10.06 20:06
« Re:
Myslím, že zapalování (blbý termín i dieselu) zapnuté mít musíš. Přepneš koncem páčky blinkrů na údaj, který chceš nulovat (prům. spotřeba nebo rychlost), a delším stiskem levého čudlíku na displeji ho vynuluješ. Pravý nuluje denní počítadlo kilometrů. -
martin.z 14.10.06 18:55
« Bez nadpisu
Jenyk-je mi jasny ze jsem asi trubka, ale tech par minut co jsem mel cas jsem zkousel vsechno mozne a neslo mi to..neni u toho nulovani nutne mit zapnuty motor? Nebo neni to to druhe tlacitko co je vic vpravo(mam tam dve)? :-)
Pokud to tedy neni nutne drzet minutu v kuse tak uz nevim -
"-- skrytý --" 14.10.06 08:26
« Řemen od alternátoru
Pánové, dejte si pozor na řemen alternátoru. Včera jsem byl ve Zlíně, popojížděl v koloně a najednou hrozné bublání z motorového prostoru. Zastavili jsme (vezl jsem Angličana), já startoval a on pozoroval. Výsledek: ve 140 tisících mi odešel jeden pramínek řemenu k alternátoru (velké štěstí, odřízli jsme jej a jeli dál do Prahy, v Po jedu do Hale si řemen nechat vyměnit).
Ve Fordu mi řekli že žádný interval pro výměnu není, že kontrola se provádí vizuelně bla bla bla...
Tak nevím, ale viděl bych výměnu tak ve 120 tisících, pro jistotu, moje doporučení, abyste někde nezůstali stát... -
"-- skrytý --" 14.10.06 08:21
« Kondenzace vody do nafty v nádrži
Jardo, s Tvým příspěvkem souhlasím n 1000%.
Já podezřívám kondenzační vodu z mnoha způsobených problémů, hlavně tehdy, když se lidi dušují že nabrali 100% kvalitní a značkovou naftu bla bla bla...
Největší problémy jsou způsobeny:
- u nových aut transportovaných od výrobce s 6 l paliva, pokud potom dlouho stojí, je možno nakondenzovat 2-3 litry vody a zničit vstřikovací systém
- u aut dlouhodobě jezdícíh s poloprázdnou nádrží, riziko je hlavně v jarních a podzimních dnech s velkými rozdíly teplot (ráno kolem 0, odpoledne kolem 20 stupňů)
- u aut prostě jezdících málo a přetržitě, to diesely vůbec nemají rády -
« řazení
Řadí se lépe 6 kvalt nebo 5 kvalt ? Testoval jstre někdo obojí ? Jezdím jen vyjímečně po dálnici a slyšel jsem, že 6 kvalt jde o hodně hůř řadit - musí se na něj pomalu. Takže bych pak možná radši pořídil jen 5 kvalt, pokud bude vůbec k 96kW motoru někde k sehnání. -
"-- skrytý --" 12.10.06 13:52
« Re: radici paka
No ted jsem to zkousel a dela to maximalne 0,5-1cm - "mereno" okem - ano a prijde mi, ze u zarazene 1" a 2" stupne, je moznost vykyvu do stran trosku vetsi nez u ostatnich rychlostnich stupnu.
Behem leta to nebylo - vyssi teploty, ale ted jak jsou ranni teploty nizke, obejvuje se hned po startu bily oblacek "odfouknuti" dymu. Uz jsem si navykl a kontroluji to kazdy den pri startu.
Musim take uznat, ze jiz cca 3 tydny tankuji pouze Shell Diesel V Power a motor je pri nizkych otackach 1500 - 2300 - hodne v pozadi - malo slyset.
Udelam jeste to, ze natankuji nekolikrat po sobe obyc. naftu od Shellu a uslysime :-) -
"-- skrytý --" 12.10.06 09:29
« radici paka
Mam dotaz pruzkumneho charakteru - kdyz mate zarazenou 1ku ci 2ku, jak velka je vule paky ve smeru kolmem na rychlostni stupne (= i.e. jak moc se s pakou pri zarazene rychlosti necha kvedlat do strany). Ja jsem ted po navratu ze servisu zjistil, ze na 1ku a 2ku je "manipulacni prostor" par cm, coz nevim, jestli predtim bylo. 3 az 6 drzej uplne pevne, ale tyhle 2 jsou nejake divne. Chapu, ze u 15 let stareho Formana jsou rychlosti vykvrdlane, ale u rok a neco stareho auta me to prijde divne... -
"-- skrytý --" 11.10.06 21:45
« problem s naftou a vodou v ni
Dnes jsem bavil s jednim zkusenym clovekem z branze ohledne paliv a jejich skladovani a vubec. Nebudu tady rozvadet uplne podrobnosti, ale vysledek a nove informace aspon pro me, jsou takove.
Rozhovor zacal na zaklada zacinajiciho podzimu a mlhy ktera dnes byla po ranu na velke casti uzemi CR. Pokud napr. v 50l nadrzi mate pouze 10l paliva a nechate stat auto vychladle pres noc. Muze se na stenach te poloprazdne nadrze vysrazet pekne "mnozstvi" vody, ktera je nasledne pri rozjezdu-pohybu chladneho auta splachnuta do nadrze. Muze se opravdu jednat o mnozstvi vody, ktera je bez problemu schopna moderni vstrikovaci systemy doslova odrovnat. Zalezi samozrejme na spouste faktoru, ale jednoznacne doporuceni je nenechavat v zimnim obdobi nadrz prazdnou ale naopak plnou, kdy jsou velke rozdily vlhkosti (mraz - daleko vetsi sucho nezli v letnich mesicich) nebo (teploty okolo nuly a lehce nad nulou, kdy je vlhkost na vysokych hodnotach).
Napr. veskere letecke provozy, tankuji palivo okamzite po pristani a ne az pred odletem.
To jak je chranen motor pred separaci paliva a pripadne vody z nadrze si nedelam iluze. Technicky to neni urcite problem - ovsem v dnesni dobe setreni jakekoli drobnosti pri vyrobe v to pochybuji.
Take jsem videl sopis vzorku testovanych paliv z defektnich motoru od ruznych znacek osobnich automobilu az po motory z nakladnich tahacu a pokud nevyhovovala nafta norme byla to spis vyjimka. A pokud predepsane hodnoty byly pod normou, byly to maximalne jednotky procent! Jinak receno - normy a specifikace pro paliva jsou celkem benevolentni prave kvuli rafineriim, ktere nejsou schopny neustale vyrabet naprosto shodnou kvalitu nafty ac se jedna o stejny prvotni produkt. -
lordmystic 11.10.06 20:16
« Re: Re:
Jo jo to musím potvrdit, auto mi občas škube při cca. 1700 ot/min., také se mi samo přepínalo do nouzáku a hodně po startu kouřilo. A bylo to špatné dvě svíčky, čidlo vačky a po testu vstřikovačů prý výsledky jak u nových! Takže neházejte naději do žita, ale je lepší být připraven na nejhorší tak jako já - pak máte jen radosti když odjíždíte ze servisu :). -
"-- skrytý --" 11.10.06 18:24
« Re:
Nešiř bludy. Je tu čerstvě příklad. Auto mělo podobné problémy a hned se našla řada chytrých, co křičeli o vstřikovačích. Prdlačku, čidlo polohy vačky (že, Vaše Lordstvo?)
V tomhle vláknu je asi nejkompletnější sbírka informací o tématu fordí TDCi, kvalita nafty, vstřikovací čerpadla a vstřikovače. Pokud tě tenhle problém zajímá, stojí to za přečtení. -
Davido07 11.10.06 17:01
« Bez nadpisu
Veskere (vetsina) cukani naftoveho motoru, rozsviceni kontrolky zhaveni, poklesu vykonu a kourivosti u Vasich Mondeii TDCi maji za nasledek spatne ci odchazejici vstrikovace Common-railu. A z te nejvetsi casti za to muze nekvalitni nafta. Vstrikovace se postupne ucpavaji, klesa vykon, prestane fungovat EGR ventil a auto se jednoho dne prepne do nouzoveho rezimu a nejede... -
Moik 10.10.06 08:26
« Re: Re: Škubání
S tím ESP, jak si psal, aby to nezačalo řešit... mám příhodu :P
Jezdili jsme po Orlických horách...serpentýny a sem tam v levotočivé prostě se ozval ten typickej zvuk, přibržďovalo vnější kolo a blikala kontrolka ESP - ne chybou motoru, prostě bylo v činnosti...říkám si fíha... ale nic ne nestalo, auto nevyjelo ze směru, jen dost přibrzdilo, prostě jak ESP... no nechám Vás hádat, jestli přijdete na to, čím to bylo...chyba elektroniky to nebyla, byl to ten nejbanálnější důvod...
-
-
-
-
-
-
pravá přední měla 1,2 :)
Chce to dát čerpadlo na test, např. v Hale.