FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re:
Ale ten vývoj je vždycky stejný : napřed řeknou že jen nějaké čidlo, člověk se uklidní, pak ale je tam za chvíli znovu, pak řeknou " tak přece jen j jeden vstřik vadný", a pak to rozeberou a složí a pak už to hlásí všechny....... A tady je ten okamžik , na který čeká Ford Motor Company, protože tvrdí : a není vám to divné, že vám najednou odešly všechny vstřiky ?? jeden, to bychom na garanci uznali, ale všechny ? Tak uděláme rozbor nafty..... A i kdyby ta moje nafta byla tísíciprocentní, nikdy nebudu mít jistotu, jestli je ten výsĺedek opravdu můj vzorek, jestli byl vzorek odebrán podle nějakého schváleného postupu ( věřím že někde u filtrů to může být horší vždy), jestli do nádrže v servisu a nebo někde do vzorku nikdo nic nenasypal ....... A pak FMC řekne sorry, nesplnil jste povinnosti provozovatele, tudíž záruční podmínky, protože jste tam nalil něco, co tam nemá být.......máme na to papír....
Pro Petra t : Já vím. Fakt vím............ ale stejně nebudu aditivovat a nebudu :-) -
"-- skrytý --" 27.10.06 11:47
« Bez nadpisu
Zajimalo by me, zda vzdy jen ty vstriky vymeni, anebo udelaj kompletne to co maji.Jestli jsem byl pozorny ctenar tohoto vlakna, tak by meli prohlidnout cerpadlo, myslim ze i dle Forda vymenit nadrz a privod paliva.Desim se situace, az mi reknou ,ze to bylo nekvalitni naftou.Asi se ze me stane berserk a vsechno kolem sebe pobiju.Vubec si nedokazu predstavit, jakym jinym a lepsim zpusobem vybrat cerpaci stanici.Dle meho jsem se to snazil delat jiz ted.Ale co, snad mi reknou neco jinyho prozaictejsiho a ja budu uplne v klidu, jako beranek 8) -
"-- skrytý --" 27.10.06 11:42
« Bez nadpisu
Zajimalo by me, zda vzdy jen ty vstriky vymeni, anebo udelaj kompletne to co maji.Jestli jsem byl pozorny ctenar tohoto vlakna, tak by meli prohlidnout cerpadlo, myslim ze i dle Forda vymenit nadrz a privod paliva.Desim se situace, az mi reknou ,ze to bylo nekvalitni naftou.Asi se ze me stane berserk a vsechno kolem sebe pobiju.Vubec si nedokazu predstavit, jakym jinym a lepsim zpusobem vybirat cerpaci stanici.Dle meho jsem se to snazil delat jiz ted.Ale co, snad mi reknou neco jinyho prozaictejsiho a ja budu uplne v klidu, jako beranek 8) -
lordmystic 27.10.06 11:35
« Vstřiky
Mě odešel nedavno po 112tis. km jeden vstřik. Chtěl jsem se objednat do Hale na kontrolu vysokotlakého čerpadla, které se zadírá a může to způsobovat. Tam mi však vedoucí servisu řekl, že je to zbytečné, že pokud by bylo to čerpadlo špatné a zadíralo se, tak mi odejdou všechny čtyři vstřiky nebo více než jeden. Prý už bude to čerpadlo jetý, ale mělo by vydržet.
Jinak když odejde jen jeden vstřik tak jako mě po 112tis. km, to je prostě více méně tím, že jde o to, že nevydržel. Má prý nějakou toleranci a prostě odešel. Ostatní prý budou odcházet postupně prý také. Takže pokud vám odejdou všechny čtyři vstřiky u relativně nového auta, pak je hodně nasnadě že je v čoudu to vysokotlaké čerpadlo.
Jinak jsem se smířil s tím, že jako měním olej, filtry, pneumatiky, atp., budu také měnit vstřiky :(. Jo jo, je do drsný že to takhle napíšu, ale z hlediska provozu mě začíná Mondeo mrzet... a to jsem měl možnost sáhnout po 96kW Passatu. Asi by to byla lepší volba, no uvidíme časem...
PS - čekám že se ozve DIM že mi to říkal, ale jak je vidět, i nové 2,2 Euro 3 a 4 odcházejí stejně tak, jak starší modely! -
"-- skrytý --" 27.10.06 11:28
« Re:
Jsme na tom podobne. Jsem ted mimo domov, tak jsem nechal auto na prohlidku (echt kourilo pri studenem startu) a ppry menej i ty zbyle 2 vstriky... mensi problem je, ze pry vstriky nejsou na sklade, takze kdovi jak dlouho to tam bude :-((( Asi je po nich ted velka shanka koukam... nechapu proc je nevymenili najednou... -
"-- skrytý --" 26.10.06 14:11
« Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Moik:
A to se právě hrozně pleteš.
Z čeho si myslíš že žily diesel servisy Bosch a Delphi (Lucas) do teď???
No přece z oprav rotačních a řadových čerpadel:
- zadřené rozdělovací hlavy (cca 10 tis.)
- přetržené hnací hřídele (cca 5 tis.)
- opotřebované vačkové destičky (Bosch) či kroužky (Lucas) (3 až 5 tis.)
- opotřebované ventilky a elementy řadovek (sada 8-12 tis)
- a mnoho dalších dílů (sada tšsnění 2 tis.)
A to mluvím jenom o mechanickýc čerpadlech.
To je mystifikace říkat že moderní diesely jsou poruchovější, není to pravda, jenom se nedají tolik využít díly ze šroťáků.
V momentě plné opravitelnosti vstřikovačů CR bude auto s CR systémem vyžadovat nižší výdaje do oprav a údržby než tradiční komůrkáč.
Vůbec nejhorší jsou TDDI motory s rotačním el. řízeným čerpadlem Bosch VP44. (90 tis. nové, 30 tis. min. repas plus k tomu 4 dvoustupňové mechanické vstřikovače jeden za 6 tis., se senzorem za 12 tis.)
Oproti tomu:
čerpadlo CR nové 16 až 25 tis.
čerpadlo CR repas 6 až 15 tis.
vstřikovač CR nový 4 až 1 tis.
vstřikovač CR repas 3 až 6 tis.
oprava vstřikovače CR 0,9 až 2,9 tis.
A na závěr: velkou bolestí komůrkových motorů bylky právě ty komůrky, nakonec se rozpadly... Moderní přímovstřikové motory je nemají a proto jsou řádově spolehlivější i u značek, které komůrky prostě neuměly (Renault...) -
Moik 26.10.06 12:19
« Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Nechci vyvolávat flame...pokud má být moderní diesel jiná liga a já si mám uvědomovat, že zároveň s ním mám přidat za palivo a aditiva, pak bych jako zhýčkaný zákazník očekával zachování výroby TDDi motorů, který sežerou všechno. Já nechi auto, který je jiná liga, já chci auto, co jezdí a vypadá pěkně, co mě nenechá ve štychu. Kup si supermoderní diesel, ale pozor na to, co žere nebo si kup prověřenej, spolehlivej, starší diesel, kterýmu je to jedno...stejně jako u benzínových přmovstřiků VW a 98okt. benzín nebo klasiku na 95okt. -
"-- skrytý --" 26.10.06 12:03
« Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
ad Auto Diesel: mám hodnou dceru,nějak mi to objednala a dokonce předplatila a platí dál,takže netuším. Všechna 4 čísla dorazila pečlivě zabalená,nezničená.Leccos by pan Vaculík mohl jinak formulovat,ale celkově je to hodně dobrý počin.Když nic,lidé si uvědomí,že moderní diesel je trošku jiná liga a nevyplácí se šetřit na palivu,aditivu,jaká jsou úskalí provozu.Lze s tím souhlasit,co píší. -
« Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Petr T.:
díky za info. Chápu to tedy správně, že odolnější čerpadla jsou pouze dvě: 9044A(Z)035A(B) a 9044A(Z)130A(B) ?
vše ostatní jsou víceméně původní modely, které se vidíraly a uvolňovaly kovové částečky a oddělávali čerpadlo. Nebo jsou vylepšené a odolnější i modely: 9044A(Z)036A(B) a 9044A(Z)100A(B) ???
Ještě dva dotazy:
- jak já, laik, poznám jaké tam mám čerpadlo. Kam se mám podívat po otevření kapoty - je někde vidět nějaký štítek? Nebo musím jet do servisu, aby něco odstrojili a zjistili stav věci?
- je ten inovovaný vstřikovač (R00402Z) odolnější nebo ta inovace s odolností nemá nic společného?
díky -
"-- skrytý --" 26.10.06 08:22
« Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Paul M.:
Pro 115 k tam původně byly vstřikovače (EJBR)R00202Z. Pokud tam nalezneš R00402Z, máš tam inovovaný typ.
Čerpadla: je tam řada náhrad, asi takhle:
9044A(Z)033A(B) původní
9044A(Z)034A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
9044A(Z)035A(B) vylepšené
9044A(Z)036A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
9044A(Z)100A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
9044A(Z)130A(B) Euro 4 (1650 bar), mnohem odolnější, pokud použito pro systémy Euro 3 (1400 bar)
A - označení Delphi
Z - označení Ford
A(B) - dva typy používaných senzorů teploty na čerpadle, jeden je modrý, druhý zelený -
lordmystic 26.10.06 08:17
« rozdíl mezi vstřiky
Ještě k těm vstřikům a předchozímu dotazu. Když mi teť měnili jeden vstřik, tak mi řekli, že je to již jiný model trochu jiné konstrukce, takže mám teť na autě tři starší vstřiky a jeden nový, k tomu původní staré vysokotlaké čerpadlo. Prý by se k v střiku mělo vyměnit i přívodní potrubí nafty, ale že mi to prý napasovali i bez toho... ale nechtělo se jim, prý si doplatím hafo tisíc za to přívodní potrubí. A chtěli mi rovnou měnit všechny čtyři vstřiky když odešel jeden, ale říkal jsem jim že nejsem blázen, že mi to přijde zbytečné, tak s kecama vyměnili jen ten jeden. Auto samozřejmě už v záruce není, jinak bych si to vyměnit nechal. Jaké máte zkušenosti vy? -
« vstřikovací čerpadlo - jak poznám inovovaný typ?
ahoj, v predchozích diskusích bylo řečeno, že v cca polovině 2003 se inovovala vstřikovací jednotka, která pak byla o něco odolnější než doposud (především čerpadla). Jak ale poznám, že dané mondeo má skutečně již nové čerpadlo a vstřikovače? Jde to nějak opticky poznat nebo vyčíst z nějakých čísel v TP? Ptám se proto, protože mohu koupit Mondeo 2.0 TDCi 85 KW, 125.000km, r.v. 08/2003 (nový model po faceliftu - velké mlhovky), ale nevím zda již obsahuje novou verzi vstřikování nebo ne. Díky všem za info -
"-- skrytý --" 25.10.06 15:44
« Re: Re: Problémy po několika dnech stání
To jatypc... : tak o tom vsem se prave doctes v tom auto diesel. Opravdu me prekvapilo, jak moc se v tomto casopisu clovek docte odbornych a praktickych informaci - narozdil od jinych AUTO platku podobnym spis Blesku a jemu podobnym - spousta nesmyslnych fotek a informace zadne.
Chvalim tak tvurce tohoto casopisu - viz. test dieselovych motoru spojeny s realnym vystupem informaci z mototrove brzdy (Mondeo papirove 114kW, 400N.m - z motorove brzdy 120kW, 389N.m) -
« Re: Problémy po několika dnech stání
K tomu zavzdusneni: chapu, ze kdyz auto dele stoji, tak se tam muze neco zavzdusnit (i kdyz pri spravne konstrukci by to snad tak moc nemelo). Co to zavzdusneni muze zpusobit nebo cemu hlavne skodi a jak moc? A da se nejak omezit (temi "normalnimi spojkami" misto rychlospojek atp.)? Diky. -
« Re: Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
¨Zkondenzovaná voda z vnějšku nádrže taky vadí ???
Já jenom, že po ránu jsem ještě nikdy neměl auto zarosené ZEVNITŘ !! Teda pokud jsem v něm zrovna ne to ........:-))
Auto se orosí při "prudkém" oteplení, když se celou noc pomalu vychlazuje a pak vysvitne slunce a okolí se poměrně rychle oteplí. To auto ještě zůstane chvíli studené ( tak jako tráva nebo cokoliv jiného ) a na něm se srazí vzdušná vlhkost.
Přece jen ale případ opačný je poměrně těžko představitelný. Jedině prudké ochlazení okolí ( kaluž, myčka ?? ), a nebo natankování teplého paliva za mrazu ?? Z toho přepadu toho asi zase tolik horkého do nádrže neteče, ale to nevím...... -
"-- skrytý --" 25.10.06 14:53
« Re: Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
hmmm... rozvadet tu co vsechno zpusobi tech nekolik ml nakondenzovane vody v palivovem systemu je na knihy!!! Nemluve o tom - zeptejte se chemiku v rafinerce, jak bojuji s chemickou vazbou vody na paliva a jak se to v prakticky resi!!!
Mimo jine opravdu doporucuji si precist technickou cast (od stranky 128) Auto diesel c.4 - je to zajimave. A pro neverici je tam i prave clanek s pridavnymi aditivy a jejich vzajemne negativni pusobeni, normami na naftu a jeji mazivosti atd. ... Oprvdu si to prectete !!! -
"-- skrytý --" 25.10.06 08:45
« Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
Spirit: Zcela a zásadně nesouhlasím.
Dle Tvého názoru jsem tedy dnes ráno nemohl přijít k autu, které bylo pokryto zkondenzovanou vzdušnou vlhkostí!!!!
Jak říkáš, teplotní rozdíl mezi autem a vzduchem je zcela minimální (auto má celou noc na to, aby se vytemperovalo, tudíž k žádné kondenzaci nemůže dojít...)
A přece bylo auto celé mokré.
Zkušenosti hovoří jasně. Ke kondenzaci dochází jak v nádržích na čerpacích stanicích, tak v přepravních cisternách, tak v nádržích jednotlivých automobilů.
PROTO SE CISTERNY A NÁDRŽE ODKALUJÍ.
PROTO MÁ VĚTŠINA FILTRŮ PALIVA MOŽNOST ODPUSTIT NASBÍRANOU VODU. I Mondeo má na spodku filtru odkalovací zátku, vyplatí se čas od času vypustit trochu paliva a zbavit se vody...
Nejdůležitější na závěr: i malé množství vody může poškodit palivový systém. Zvlášť tehdy, když:
1/ Majitel je šetřílek a neustále jezdí s poloprázdnou nádrží
2/ Majitel málo najezdí, ta troška vody má více času nahlodat součástky korozí
3/ Problém hrozí zvláště na podzim a na jaře, kdy jsou extrémní rozdíly mezi nočními a denními teplotami a auto stojí a nejezdí -
"-- skrytý --" 25.10.06 08:33
« Problémy po několika dnech stání
jatypc: To je typicky problém zavzdušněného systému. Čím déle auto stojí, tím více vzduchu do systému vnikne.
Poznalo by se to dvojím způsobem:
Nahradí se hadicí přímo z kanystru s naftou normální přívod paliva. Pokud nezlobí přímo z kanystru, systém je zavzdušněn.
Nebo se včlení do přívodu paliva průhledná hadice a sledují se bubliny.
Nebo se odpojí přepady ze vstřikovačů a sleduje se, zda nafta nepění.
U Fordu byly hodně problémy s rychlospojkami, v HALE je zaměňují za normální spojky. Systém je poměrně komplikovaný a snadno nasaje vzduch jak před čerpadlem tak za čerpadlem (přepad ze vstřikovačů je nasáván Venturiho trubicí na čerpadle a vracen do nádrže, kromě toho je tu ještě dvojitý okruh filtrace, kdy za studena jde všechna ohřátá nafta přes filtr aby se nezalepil parafinem, a po ohřátí jde nafta z přepadů čerpadla i vstřikovačů zpět do nádrže. -
lordmystic 25.10.06 07:49
« Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
Je jistě pravdou že nějaká voda tam kondenzovat může, ale zdá se mi to také málo pravděpodobné, že by se tam kondenzovalo tolik, aby to poškodilo motor. Znám spousty lidí co mají nová auta a jejich nádrže jsou po většinu času prázdné či poloprázdné a žádné problémy nikdy neměli... Ale v tomto období určite pokud to jen půjde, budu se snažit mít nádrž plnou - raději neriskovat. -
« Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
To by asi chtělo trochu podrobněji vysvětlit, než jenom takhle heslovitě. Pozdě v noci už se mi nechce přemýšlet. Ale když nafta ani benzín nejsou voda (souhlasím), tak jediná voda se může do nádrže dostat ve vzduchu (vzdušná vlhkost) a v tom případě se bavíme o objemu 5-65 litrů (plná-prázdná nádrž) v prakticky hermeticky uzavřeném prostoru. V plné nádrži, kde má kapalina velkou tepelnou setrvačnost (protože je jí tam hodně), takže může nastat vyšší rozdíl teploty mezi okolním vzduchem (ovšem vzduchem mimo nádrž, vzduch v nádrži prochází neustálou tepelnou výměnou mezi hladinou paliva a stěnami nádrže, tzn. jeho teplota je někde mezi teplotou paliva a okolního vzduchu) a palivem v nádrži - ale je tam jenom málo vzduchu, takže prakticky nemá co kondenzovat. A v prádzné nádrži, kde je vzduchu hodně, je zase málo paliva - které tudíž mnohem rychleji převezme teplotu okolního prostředí a tak zase nevznikne tak výrazný teplotní rozdíl potřebný pro pořádnou kondenzaci. Netvrdím, že v nádrži nic kondenzovat nemůže. Ale jen málokdy k tomu vzniknou vhodné podmínky.
Jinak bavíme se konkrétně o naftě, to není nijak extrémně těkavá kapalina. -
"-- skrytý --" 24.10.06 22:04
« Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
To Spirit_: Moc pekna teorie, ovsem praxe je diametralne odlisna. Neberes vubec v uvahu, ze nafta ani benzin neni voda !!! Teplotni rozdily vramci 2 - 3hodin 10 a vice stupnu - teplotni dobeh tekave kapaliny - provoz auta pred a po zastaveni - zmena teplot vlhkosti, tlaku atd.... -
« Kondenzace vlhkosti v nádrži
Byla tady nedávno debata o litrech vody zkondenzované během dlouhého stání v nádrži. Nebál bych se toho. Vzdušná vlhkost kondenzuje jenom na předmětu chladnějším, než je teplota toho vzduchu - zkuste si vedle sebe postavit pivo z ledničky a pivo s pokojovou tepolotou. Plech nádrže má obvykle zhruba stejpou teplotu (nebo vyšší, může se ohřát od motoru, i když je to dost daleko, ochladit se nemá jak), jako okolní vzduch a nafta v nádrži. Takže nemůže nic kondenzovat, rozhodně ne v nějakých větší objemech o pár kapkách nemá smyls diskutovat. V podzemních nádržích by mělo mít palivo celý rok zhruba stejnou teplotu, takže v zimě bude teplejší a v létě naopak chadnější, než teplota vzduchu, jedině v takových případech by krátkodobě mohly - ale nemusely - vzniknout podmínky pro kondenzaci. -
« Re: Re: Re: Re: Neklidny chod
No prognoza na vadne vstrikovace me moc netesi. Vzhledem k tomu, ze jsem v holandsku, tak asi do Hale snadno nezajedu...
Jinak palivove filtry mi menili snad pri kazde servisni prohlidce (pri prvni jeste v Cechach urcite, pri druhe taky, treti nepamatuju, asi ne).
Zaruku mam - asi tak pul roku jeste... -
"-- skrytý --" 24.10.06 15:54
« Re: Re: Re: Neklidny chod
Jestli to máš v garanci, asi ano...
Zajeď s tím k dealerovi, nejlépe ale do Ford/Delphi servisu Hale.
Působí to na mne jako jeden dva vstřikovače které mají nadměrný přepad (jsou nadměrně opotřebené), při nízkém tlaku v railu pak tryska z jednoho/dvou vbstřikovačů vůbec nevstřikuje naftu a rozhodí se motor. Když na to šlápneš, pumpa dodává více a i když vstřikovač "krade", je dostatek paliva pro vstřik a zlepší se to.
Dále, jsou velké problémy se vnikáním vzduchu do palivového okruhu, v Hale si našli způsob a všechny rychlospojky přetěsňují, dávají spojky pevné aby zabránili vnikání vzduchu...
Doufám že už Ti vyměnili palivový filtr, jestli ne, je nejvyšší čas. Myslím že je tam psáno 50 nebo 60 tisíc, v ČR je ale třeba zkrátit interval výměny o 1/3. Svinstvo v naftě. Voda, nečistoty apod. -
lordmystic 24.10.06 15:45
« Opravený vstřik
Tak jsem přijel teť s autem ze servisu. Opravdu byl vadný vstřik na druhém válci plus nějaké drobnosti jako nějaké tesnící kroužky (8x), atp. Už zase skáču přes kaluže, ovšem stálo mě to cca. 13 tis. Kč :(. A ze servisu velké varování, další vstřiky budou následovat, to mě ubespečili :? -
"-- skrytý --" 24.10.06 15:44
« Auto diesel č.4
V casopisu Auto diesel je clanek konkretne na motory TDCi - je tam i tabulka pouzitych typu vstrikovacich jednotek v konkretnich modelech aut a motoru. Je tam i srovnavaci test, (motorova brzda nekolika "vymazlenych" 4valcovych diesel motoru) mezi kterymi nechybi samozrejme i 2,2 TDCi Euro4. Doporucuji precist! -
« Neklidny chod
Tak bych taky rad poprosil o radu - nevim, co si mam myslet o chovani meho 2.0 tdci. Kdyz je chladneji a auto nekolik dni stoji (treba 3-5 dni, kdyz se jezdi kazdodenne, tak se to prakticky nedeje), tak nez se motor zahreje, ma pri volnobehu neklidny chod. Priklad: vyjedu, po 0.5-1 km zastavim na delsi dobu na krizovatce. Behem cekani se stane - treba kazdych 15-30 sekund (nemeril jsem to) - ze motor na par otacek skoro chcipne = je znat, ze se toci par krat otoci pomaleji a auto se pritom otrese (je citit vibraci ve volantu). Samozrejme me strasi zdejsi diskuze o vstricich apod., ale vsiml jsem si nasledujiciho: kdyz na chvili (zhruba kdyz by melo dojit k vibraci dojit) pridam plyn a zvysim tak otacky nad 1250, tak se stejne nejake zaklepani/vibrace (jine) objevi. [Pozn.: a to jeste nekomentuji to, ze kdyz u studeneho motoru na volnobeh zvysim otacky zhruba na 1500, tak se auto klepat a motor dunet, i kdyz to muze byt nejaka rezonancni frekvence.] Takze nejsem presvedcen, ze to pochazi primo od motoru - mohlo by to byt od nejake mechanicke casti.
Na zaver dodam, ze zahraty motor zadne vibrace nevykazuje az na jednu drobnou vyjimku, kterou dela jiz od vyroby [na volnobeh pri zapnute klimatizaci se po pravidelnych intervalech, jak je popsano vyse, objevi podobne, ale podstatne slabsi chvilkove utlumeni motoru, ale bez vibraci atp. - coz souvisi asi se spinanim kompresoru].
Za rady - hlavne jestli se tim trapit ci ne - predem diky. (prece jenom se neco takoveho spatne ukazuje ci demonstruje v servisu) -
"-- skrytý --" 23.10.06 13:12
« Bez nadpisu
Dnes jsem odvezl Mondie do Hale a vyfasoval jsem Octavia combi 2,0 TDI.S postrehy jardy souhlasim az na ty sedacky.Me se v octavii zdaji lepsi.Jsou tam rekl bych nejake sportovnejsi, maji daleko vyraznejsi bocni vedeni a jsou taky tvrdsiJe ale pravda ze jsem postavou spise mensi 175cm.Dalsi postreh mam, ze v oktavce jsou delsi prevody. -
lordmystic 23.10.06 11:03
« Re: Kontrola čerpadla
Ještě k vysokotlakým čerpadlům - jak mi bylo doporučeno pro jeho kontrolu kontaktovat [odkaz] - tak mi tam bylo řečeno, že to dělají jejich zástupci a doporučili např. nejlepšího partnera - Ford Hale :). Takže opravdu Ford Hale by měli být nej odporníci na vysokotlaká čerpadla, vstřiky a vše kolem. -
lordmystic 21.10.06 09:53
« Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!
Jj souhlas, podobné sedačky jsou asi i v Passatech, protože s mejma 192cm a poměrně širokejma ramenama mě bolí záda už i po kratší cestě. Ale jel jsem v jiném Passatu a ten měl sedačky jiné, příjemnější, takže to nebude u všech stejné. -
"-- skrytý --" 21.10.06 09:42
« Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!
Jo, tohle absolvuju cca 2x rocne vzdy do nemec (Hannover, Mnichov), kdy ze sveho Mondejka musim na tyden presedlat do Oktavky (jsou to ale jen ty 77kw)a pod vsechny postrehy bych se podepsal. Predevsim ty sedacky me v Oktavce hrozne nevyhovujou + stredovy sloupek, aspon ze je z mekyho plastu (mam 190 cm). Bolej me zada uz v Plzni, a to teprve clovek vyjel... :-) ... a shodou okolnosti me to ceka od zitrka do pristi soboty, takze si to osvezim ;-) -
"-- skrytý --" 20.10.06 23:50
« jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!
dnes jsem se vratil ze sluzebni tydenni cesty autem 2,0TDI octavie combi. Reknu vam, presedl jsem do meho sluzebaku Mondeo 2,2TDCi Euro4 a mel jsem takove dojmy:
- nez jsme se rozjel tak me to jednou chciplo :-) - navyk po tydnu na "rozdilnou" spojku - rekl bych ze octavie ma spojku prijemnejsi ne tak citlivou
- ta octavie je v porovnani s mondeem opravdu zebrinak (octavie kola 16") (mondeo kola 17") !!
- pokud nekdo mluvi o nelinearnim nastupu vykonu u Mondea, tak v pripade Octavie je to splasena kobyla, pocitove me prislo ze Octavie jede vic, ale obavam se, ze je to zpusobeno prave tim, ze ja tam takovy nastup toho nestejnomerneho krouticiho momentu (Mondeo je take o cca 200kg tezsi)!! Mondeo ma take ovsem vetsi vykon cca o 10kW a vetsi kroutici moment cca 60Nm - pri overboost.
- plyn je u octavie takovej gumovej pri seslapnuti ma daleko delsi odezvu nez mondeo - modeo ma krasne citlivej plyn
- rizeni me prijde opravdu daleko lepsi u mondea, takove jakoby - totalne presne - hlavne pri vyssich rychlostech jsem musel octavii drzet po dalnici
- budu se opakovat jako vsichni ostatni, ale hluk i zahrateho motoru octavie je opravdu, hlavne pri popojizdeni ve meste, az neprijemny
- razeni me prijde lepsi v octavii - je jine a jde lehceji nezli v mondeu
- sedacka v octavii je pri mych 175cm a 75kg dost uzka a tvrda jak sutr - a to nevim co musi rikat takovi metrackove kolem 190cm
Vseobecne jsem se po navraceni do "sveho" sluzebaku radoval a nemenil bych ani nahodou. S Mondeem je pro me opravdu vetsi zazitek z jizdy !!! -
« Zimní plecháče a pneu
Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda-li by mi někdo doporučil kde zakoupit levně zimní plecháče na nové Mondeo (viděl jsem nejlevnější za 1500Kč), případně poradil, jaké zakoupit pneumatiky poměr cena/kvalita. Co si myslíte o 205/55 R16 91V Matador MP58 za 2180Kč s DPH? Díky za názory. -
« Re: Re:
Já jsem tři roky čepoval skoro pořád u jedné Aralky , co jsem měl před domem.....a celou dobu klid, až pak najednou ...... Tak já se taky ptám : jak si může normální člověk hlídat, co čepuje ????
Ta vysokobrátkovost u pumpy má zřejmě co do činění s vlhkostí a případně prosakující vodou. Když se rychle a často obměňuje a doplňuje, tak se ta voda rozdělí do více aut ......
Pokud je tam ale nějaký jiný problém, tak ti nepomůže ani kontinuálně průtoková pumpa !
Nešel bych do Mondea jen tak znovu. Jenže jak už jsem psal : oprava by stála možná 80 tis kč, za pár měsíců by auto mělo tři roky a to je pro mě vždy čas se ho tak jak tak zbavit. A to bych ještě neměl jistotu , že se mi to ještě znovu po opravě do prodeje neposere. Tak jsem ho prodal neopravené do servisu za dobrou cenu a koupil si jejich předváděčku, se kterou už jsem nějaký týden jezdil. Rychlé a nejlepší řešení........ Tak to se nedalo odmítnout :-) Oni si ho pak nějak opravili ( asi věděli co dělají ) a teď ho mají jako servisní a na půjčovně. A údajně zlobí pořád :-(( -
lordmystic 19.10.06 15:04
« Re:
Osobně bych neviděl největší problém paliva v jeho značce, ale stáří. Pokud budete tankovat u jakékoliv známější větší pumpy která má hodně vysoké denní obraty, pak je to lepší, než když budete tankovat třeba jen shell, ale v zapadlé čerpačce, kde přijedou čtyři auta denně... Aspoň tohle mi řekli technici z Hale. -
martin.z 19.10.06 14:52
« Bez nadpisu
to PetrT: me uz tohle tema zacina stresovat, jak si asi k..a muzu hlidat naftu??
Pred tankovanim si trochu odlejt a odvezt na rozbor???
Samozrejme, ze nehodlam jezdit do JZD nebo k nejakym no-name venkovskym pumpam kde neni zadnej traffic, ale to je tak jediny co muzu delat...
Muzu jen doufat, ze znackove pumpy maji slusnou kvalitu, ale tohle zacina uz nekde v rafinerii pri plneni tanku, kamarad tam byl kdysi na brigade a rikal, ze normalne plnej vagony aniz by z nich vypousteli zbytky predchoziho paliva nebo je dokonce proplachovali. -
"-- skrytý --" 19.10.06 14:18
« Re: čerpadlo-vstřik
Ne, nemáš pravdu. Čerpadlo není nekvalitní, jeho konstrukce není prostě optimální pro země se špatnou naftou. Když si hlídáš naftu jako já, nemáš problém. (Euro4ková čerpadla jsou robustnější, nebo již Delphi používá nový druh čerpadla které opouští původní problematický princip)
Vstřikovače odcházejí zcela nezávisle na čerpadle (i když čerpadlo Delphi k tomu může leckdy přispět). Dokladují to poruchy vstřikovačů Bosch, Siemens a Denso, kde jsou použita zcela odlišná čerpadla.
Pravidlo zní: ten kdo špatnou naftou oddělal vstřikovače Delphi, oddělal by i vstřikovače ostatních výrobců.
Pokud někdo touží po statistice, jsem schopen sehnat poruchy vstřikovačů Denso na japonských vozech. Zde jsou čerpadla zcela bezporuchová a přesto odejde velké množství vstřikovačů...
Jenže Japonci drží 100000 a 3 roky a v garanci nedělají problémy, takže je ticho po pěšině. Ford problémy dělá, to je rozdíl. -
lordmystic 19.10.06 13:11
« Re: Re: čerpadlo-vstřik
Já problémy nemám krom tohodle. Vím je to velký problém, ale na auto si nestěžuji. Třeba tento týden jsem poprvé vyzkoušel rozmrazování zamrzlého auta. Geniální! Na klimatizaci ráno po nastartování HI, zapnout vyhřívání oken + sedaček a za dvě minuty odjíždím s teplet pod * a čistím předním sklem jak obrázek. Prostě geniální!
Jinak DIMe tebe obdivuju, takový nervy a problémy a i přes to jsi šel zase do Mondea v TDCi. Neříkej, že jsi opravdu tak nespokojený jak píšeš :). To já dnes dostal menší příspěvek od rodičů když viděli jak jsem zkroušenej z toho vstřikovače, tak to snad nakonec tak hrozný nebude. Už je zase líp, člověk už se s s tím smířil. Jo a Mondea se zbavovat nechci, stále ho mám rád :*) -
« Re: čerpadlo-vstřik
Je to zřejmě nejčastější mechanismus vzniku té závady ( Petr T mě ale rád opraví ).
Když se to rozsypalo mně, tak jsem to taky tak chtěl řešit, že by mi hlavně vyměnili vstřiky za ty novější generace ( mají ale jinou přírubu ), pak by se ale muselo měnit i čerpadlo a tuším rozvodná lišta, k tomu jistě minimálně nový software , ne-li celá řídící jednotka.... To by stálo asi jako třetina hodnoty toho auta v tu chvíli. Takže nasypat do opravy možná i sto tisíc, pak ho za půl roku prodat za necelých třista by byl kšeft století. Kromě toho to auto mělo i jiné mouchy, ten můj první model z této generace Mondeí prostě vychytaný nebyl, a proto už bych nákup toho ročníku nikomu nedoporučil ( Petr T mě ale rád opraví ).
Teď mám novější TDCi a je (víceméně) klid, s motorem v každém případě.
Měním jen olej a filtry ..........a jednou xenony :-) -
lordmystic 19.10.06 12:11
« čerpadlo-vstřik
Takže nakonec jestli to dobře chápu, tak hlavní příčinou proč odchází vstřiky je nekvalitní vysokotlaké čerpadlo, které nemá rádo horší naftu, která ho ničí, tím se uvolňují kovové špony a díky nim odchází vstřikovače. Je to tak? Pokud se tedy vymění čerpadlo za kvalitní, problém by měl být vyřešen že? -
« Re:
Tak já jsem s 1,8T v Octávii najezdil hodně, úplně bez problémů ten motór taky nebyl, občas když bylo vlhko tak vynechával jeden válec, občas si to přidalo na volnoběhu a dolů to prostě nešlo.... Ale úplně to neodešlo nikdy, a do dnes to jezdí a je tam 250 tis km !!
Petře T, servisy celkem jasně ten přelom v roce 2003 potvrzují, že teď už zcela výjimečně , předtím několi aut denně. Pořád nechci a nemohu přijmout teorii, že ten motor běží jenom když se tankuje u jedné jediné pumpy v Praze :-)
Z Ostravy je to prostě daleko. Leda bys mi občas poslal něco v kyblíku Pendolinem :-) -
martin.z 19.10.06 08:38
« Bez nadpisu
to: Josef035
nevim co by bylo kdyby, kazdopadne ja zadne problemy nemam...s passatem nic a s mondeem jsem jeste ani poradne nejel takze jsem nestihl mit problemy :-)
Nemenit svicky mi prijde naprosto normalni pokud to neni treba. Treba to bylo napr. u astry 1,6 benzin v minulosti-hur potom startovala, ale u passata to proste nikdy nebylo potreba.
A navic udrzbu mi delal mechanik, kteremu jsem duveroval a kdyby to navrhnul tak bych to udelat nechal.. -
"-- skrytý --" 19.10.06 08:31
« Žebříček odolnosti
Když už se tady v tom vrtáme, stanovil jsem si pro sebe žebříček odolnosti vstřikovacích systémů. Pozor, není to ani o kvalitě, ani o spolehlivosti, je to o určité specifické odolnosti systémů v rámci České Republiky:
1/ Denso, piezo (např. Toyota, Lexus 2,2D4D D-CAT)
2/ Siemens piezo (Focus 2,0TDCi 100kw, neplést s 2,0TDCi 96kW Mondeo)
3/ Bosch piezo (Audi 3,0TDI)
4/ Denso (Mazda 6, 2,0MZRCD a mnoho dalších)
5/ Delphi DFP3 (Mercedes-Benz E, 2,2CDI)
6/ Bosch (Fiat 1,9JTD a mnoho dalších)
7/ Delphi DFP1 (Mondeo 2,0TDCi a mnoho dalších)
Z principu jsou nejodolnější systémy s piezovstřikovači, mají nejméně pohyblivých dílů, které se mohou zadřít.
Na druhou stranu, zhruba na přelomu roku zahájí Delphi OPRAVY vstřikovačů, ceny budou na úrovni od 1000 Kč (malá oprava, vyřešení nadměrného přepadu paliva ze vstřikovače) až do 3900 Kč (kompletní repas). -
Jozef0351 19.10.06 08:31
« Re:
Hmmm..tak teda s potesenim zjistuji, ze jsem se stal clenem opravdu exluzivniho klubu
Za 3 roky s passatem(1,8T) jsem menil jen olej a vzduchovy filtr, dokonce ani svicky ne..Natoz abych resil co tankuju.
Keby si v Passate nemal 1,8T ale TDI tak si pravdepodobne členom podobného exkluzívneho klubu už dávno. Traktor patrí na pole >:D
Ak sa ku každému autu správaš tak, že dokonca nevymeníš ani sviečky, tak sa nediv že máš problémy. -
"-- skrytý --" 19.10.06 08:17
« Bez nadpisu
S těmi pumpami je to opravdu hrozné.
ČOI neustále vypouští zprávy, jak se vše zlepšilo ale oni sledují jen věci které zajímají stát (aby nepřišel třeba o nějaké daně).
Skutečně Ti neporadím. Můžeš se pouze zajistit aditivem, nějaké jsem viděl v časopise Autodiesel. -
martin.z 19.10.06 08:11
« Bez nadpisu
to PetrT:
Nevim v cem se mýlím, já nemluvil o skodovce, konkretne, ale to je jedno. Hlavne jsem nemluvil o zadnych PD. Ja mam delsi dobu koncernovy benzin 1,8T a o tom jsme psal..
Jinak ja a mnoho kolegu u nas ve firme jezdi jeste se starsimi Tdi motory a zadne problemy s palivem a kupodivu ani s vahami vzduchu.
Abych se ale vratil k veci, co tedy doporucujes konkretne me?? Jsem z Prahy a dosud jsem benzin tankoval skoro vzdy u JETu na Bohdalci.
Jake jsou tedy dle tebe bezpecne pumpy v okoli tohoto mista?
Jake aditivum mam koupit? Kolik ho davat na jednu nadrz? Jak ho tam vubec davat? Neumim si totiz predstavit, ze kdyz ho tam doleju nejak dodatecne po tankovani, ze se to vubec poradne v te nadrzi rozmicha..
Abych nakonec nedopadl jako s dvoutaktnim simsonem kdy jsem musel olej pridavat do kanystru a pak teprve lejt do nadrze..
To uz bych snad radsi chodil pesky :-) -
lordmystic 19.10.06 07:30
« Re: Re: VW - PD
Takže děkuji všem moc za zajímavé tipy, hlavně Petrovi T. Nejprve chci říct, že IMV ventil by to být neměl, to mě ubezpečil technik, že by házel specifikou chybu přímo pro tento ventil a tato závada že je prý jasně čitelná.
Obecně tedy platí, že pokud odejde jeden čí více vstřiků, je dobré nechat překontrolovat vysokotlaké čerpadlo, tak jak psal níže Petr. T. Myslíte že podobnou kontrolu zvládné i menší autorizovaný servis nebo budu muset vyhledat specialisty?
Použité vstřiky z vrakáče se mi tam dávat nechce, to spíš zkusím napoprvé dát tam origoš nové vstřiky a uvidíme. V mém případě je tu ještě šance, že až mi servis bude zjišťovat jaký ten vstřik je vadny a proměřovat, že třeba zjistí opravdu to co v Hale, že vstřiky jsou dobré a bude to něcím jiným, ale už moc nedoufám.
Teť mi to budou dělat u nás ve Volyni. Měnili mi i ten snímač vačky, takže mi slíbili že ho ode mě odkoupí zpět při výměně toho vstřiku. Kdyby i ve Volyni byli problémy, už bych vše řešil jen v Hale. Je opravdu pravdou, že k Hale mám mnohem větší důveru... i když jestli se prokáže že byl špatnej vstřik a oni mi před 3-mi týdni řekli že jsou jako nový...?
Teť jsem tankoval ten nejdražší Shell. Kupuji jinak se slevou navtu u soukromníka, je to ale kvalitní nafta které se točí obrovské množství, takže by měla být "čerstvá" a kvalitní - lejou to do svých common rail mercedesů a vše je v pořádku. Pro jistotu jsem si ještě navíc pořídil již tady zmiňované kvalitní aditivum.
Takže abych to schrnul, po výměně vstřiku musím sehnat někoho, kdo mi zkontroluje vysokotlaké čerpadlo. Myslíte že to opravdu zvládně i menší servis nebo budu muset za specialisty? -
"-- skrytý --" 18.10.06 22:28
« Re: VW - PD
Mýlíš se Martine, Škodovka má plný sklad vadných PDček, jedno stojí ofic. 20 tisíc. Repas 10 tisíc.
Škoda byla moc ráda že nalezla 4 servisy vybavené potřebnou technikou na zkoušení PDček, aby mohla ODMÍTAT garanční nároky, aby to bylo podloženo. Do té doby musli vše uznávat, a asi toho bylo dost, když bali celí šťastní, že na to získali partnery, kteří dokonce používají techniku, která není od Bosche (Bosch nemá nic k dispozici).
Takže klííííííííd.
Servis Hale a další dva nebo 3 již v tuto chvíli nakupují potřebné vybavení a nářadí.
Delphi předvedla repas vstřikovačů a test na Automechanice ve Frankfurtu. Vypadá to jako velice náročná věc. Jenom kódování 1 vstřikovače trvá 30 minut, vstřikovač prochází 150 testovacími cykly. Vstupní diagnostický test trvá potom 15 minut. Zcela automatický.
Odhaduji ceny:
900 až 1900 Kč výměna přepadového elementu, čištění v ultrazvuku, kódování
2900 až 3900 Kč kompletní repas s kódováním a výměnou trysky.
Zdravím.