FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 31.10.06 15:07
« Bez nadpisu
martin.z:
Svou objednávku si rušit neměl. Stanadyne Performance Formula je totiž nejlepší aditivum pro naši naftu - je nejkomplexnější jak říkal PetrT. Lubricity není tak komplexní a navíc přidáva jen větší mazivot pro naftu s extrémě nízkou mazivostí. To není náš případ, naše nafta je často nekvalitní, ale zase takový extrém není. A Stanadyne Performance Formula již mazivost také zvyšuje.
Mám přímo Stanadyne Performance Formula v menším balení - to vyjde dráž, viz. obrázek: [odkaz]%2FStanadyne+… /> Poměr je opravdu 1:500 (do 240l nafty se naleje 470ml aditiva). Cenu už přesně nevím, ale je to jedno, příště koupím velké balení a vyjde to opravdu kolem te koruny na litr... -
"-- skrytý --" 31.10.06 15:01
« Re:
martin.z:
Co já vím lahvička 235 ml / 262 Kč je na 2 nádrže, tj na 120 l nafty. Tj 2 Kč na litr.
Nezapomeň ale použít matematiku 70% ceny se Ti vrátí ve snížení opotřebení součástek motoru.
Tj. ve skutečnosti platíš 0,70 Kč na litr. Můžeš tomu věřit nebo ne... V každém případě nárůst u Shellu je o 1 Kč vyšší.
Za další, větší balení jsou levnější !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Existují balení 235 ml, 470 ml, 940 ml a 1880 ml, vidfěl jsem i průmyslové balení 5 l. -
martin.z 31.10.06 14:51
« Bez nadpisu
To Petr T:
Tak snad naposledy, mas pravdu, Cernik v Plzni prodava modrej Performance formula, ten ma v sobe vic slozek byt ne tu obecnou zvysenou mazivost(posledni polozka)-jen mi nesedi ten pomer co tvrdil Jenyk-tzn. 1 litr na 1.000 litru nafty.
Ma to totiz michaci pomer 1:500 tedy 0,5 litru cca na 250 litru nafty.
Tech 0,5 litru stoji cca 240,-kc -
-
martin.z 31.10.06 14:31
« Bez nadpisu
Tak Hale ma taky jen Performance formula...tak to je opravdu ceska klasika, nabizet jen jeden produkt z rady a to ten, ktery ma nejlepe znejici nazev "Výkon" ... :-)
doporučuji nasledujici link:
[odkaz]
ja jsem svoji objednavku zrusil protoze je to pro me nejednoznacne -
"-- skrytý --" 31.10.06 14:28
« Re: Re: Stanadyne
Lubricity Formula nedostaneš, leda bys to objednal a čekal než se to doveze z USA.
Lubricity Formula umí pouze přimazávat, zatímco Performance Formula umí cetanové číslo, nízké teploty, inhibici koroze, zlepšuje spalování, je to prostě kombinované aditivum. -
"-- skrytý --" 31.10.06 14:02
« Re: Kde koupit aditivum Stanadyne?
To aditivum od Stanadyne je uplne ridke - skoro jako voda? Nebo me ho necim naredili :-) Je to zvlastni, protoze zatim vsechna aditiva co jsem mel moznost videt (TOTAL, Castrol) mela konzistenci spis jak motorovy olej a ne jako voda. -
« Re: aditivum stanadyne
martin z.
máš pravdu, že autobenex má tragická www stránky, ale na prodejně ho běžně mají. Zrovna v sobotu jsem ho kupoval - balení na 120l stojí cca 230 Kč. A pobočky mají po celé republice.
K tomu čerpadlu - když sundáš dekl, tak čerpadlo je dobře vidět - je na levé straně vepředu a je na něm (bez zrcátek ) i dobře vidět štítek s typovým číslem čerpadla. Je tam sice více čísel, ale jedno z nich je typové. Mělo by začínat na R (např.R9044Z034A) -
"-- skrytý --" 31.10.06 12:41
« Bez nadpisu
Kdyby to bylo zpusobene naftou, tak by preci muselo byt nacnute nebo spatne i cerpadlo ne?Jaky je predad to nevim.V protokolu je jen zpetny tok a ten je vpohode.Jinak podle cisel v protokolu je to presne jak rikas.
Jen se jeste zeptam. Kdy mam do TAD Praha zavolat? ;-) -
martin.z 31.10.06 12:20
« aditivum stanadyne
To Petr T.
Tak uz mam plny zuby hledani a vubec celeho stanadynu.
1)Autobenex ma tak dementni stranky ve srovnani treba s auto kelly, ze tam nejde nic vyklikat, proste sortiment je pristupnej asi jen nejakejm dealerum..zjistil jsem ze maj oleje, to je tak vsechno..
2)volal jsem do delphi servisu-konkretne jednoho na Praze 10, ktery je soucasti delphi site na kterou odkazuje to TAD..
stanadyne samozrejme nevedou....
Jinak jakysi odbornik z ustavu paliv a maziv v diskuzi o ochrane cerpadel a vstriku radi kupovat naftu u kvalitni site ktera zarucuje kvalitu. O aditivech se zminuje s tim ze to ma ale ten samy efekt.. -
"-- skrytý --" 31.10.06 12:18
« Re:
Opotřebení provozem znamená že táhla ve vstřikovači jsou přidřená. Viděl bych to na nemazivou naftu nebo vzduch v systému. Pokud by to bylo čerpadlem, budou vstřikovače vadné na přepadu paliva což asi nejsou...
V praxi Tvoje vstřikovače vstřikují palivo v nízkých otáčkách příliš pozdě. Ve vysokých otáčkách ve vysokém tlaku paliva pak zřejmě fungují dobře. O takové závadě jsem zatím neslyšel... 50 tisíc je hrozně málo... Zatlač na Delphi a potom si dávej pozor na naftu, to je mé doporučení.
Problém s naftou je také ten, že se přešlo na nízkosirnatou naftu, jenže ta síra mazala a teď tam není. Pokud není v naftě dostatek aditiva (z výroby), nebo se v distribučním řetězci naředí, máme problém. -
"-- skrytý --" 31.10.06 11:53
« Co dělat
Mno, to není dobré.
To znamená že vstřikovače jsou natolik opotřebené, že v nízkých otáčkách reagují pomaleji na příkaz řídící jednotky.
Toto je závada která není způsobena čerpadlem ale opotřebením provozem.
Kolik máš najeto???
(Cena vstřiků od Forda je skoro dvojnásobná proti síti Delphi...) -
"-- skrytý --" 31.10.06 11:40
« vadne vstriky
Tak jsem zdrcen.Ted jsem se dozvedel vysledek testovani vstriku a vyjadreni FM .4 vstriky vadne Fm zamita.Mam kopii zkusebniho protokolu se spostou cisela tez tam je napsany jakysi vysledek.Cituji: Vstrikovace nemaji v nizkem tlaku paliva dodavky a maji vysoke odezvy.Jsou pravdepodobne pridrene.
Sakra nevim co ted.Zkusit tavolat jeste na FM, ale nevim o co se oprit.
A neni mi taky jasne, jak dal postupovat s opravou.V hale rekl jen vymenit vstriky. -
lordmystic 31.10.06 07:33
« Bez nadpisu
Jo jo, Standy vyjde maličko přes korunu na litr a to je dobrá cena. Osobně jsem sehnal balení na 290l nafty a tam je na te průhledné lahvi stupnice namalovaná, která značí risky pro naftu po 15l. Takže poiud tankuji 30l, musím nalít dva dílky na flašce. Je to pohoda.
Jen jsem se chtěl zeptat. Jak jsem nedavno pozoroval velké zvýšení hlučnosti, tak to se dělo kolem ranních teplot cca. 5-10 stupňů. Dnes bylo cca. 1 st. a ten divnej klapavej zvuk byl pryc! Sice o neco hlučnější než zahřátej motor, ale ten konkrétní hnusnej zvuk tam nebyl.
Bylo by možné, že to bylo tím, že jsem měl v nádrži cca. 12l shell v power (již aditovované od výrobce) a k tomu jsem dolil 40l klasické nafty a přidal Standy? A nebo je pro ten motor fakt divná teplota těch 5-10st?
A další postřech. Pokud nastartuji dnes ráno když je kolem nuly, tak se otáčky ihned ustálý na cca. 1000ot/min, ale pokud startuji odpoledne kdy je třeba 10-15st., tak to trvá pár vteřin, než se motor uklidní - je to prostě méně plynulé ten start... Je to také možné? Fakt mi přijde že ten motor kolem 10st. celsia se chová nejhůře... -
"-- skrytý --" 30.10.06 22:24
« Re: Re: vypocty
Já koupil aditiva litr a dali mi k tomu malou lahvičku, do které si vždycky připravím dávku na jednu nádrž pomocí velké injekční stříkačky. Není s tím skoro žádná práce. Pak se mohu rozhodnout, jestli pojedu k Shellu nebo Globusu. Auto si chci nechat ještě tak 100 000 km, kdybych dával pořád aditivum Stanadyne, vyjde na 8 000 Kč. Shell vípaurdýzl mi z kapsy vysaje navíc 16 000. To se vyplatí, pokud nezačne něco zlobit a naopak jsou to vyhozené peníze, pokud by to stejně zlobit nezačlo.....
(Někdo tu psal, že Stanadyne vyjde na 2 kč/ litr. To je omyl, správně je to skoro přesně 1 Kč na litr nafty.) -
"-- skrytý --" 30.10.06 22:22
« AutoDiesel
Martine, přečti si časopis Autodiesel.
Tam je balední aditiva Stanadyne na 2 nádrže. Prostě půl teď a půl potom. To mi přijde jednoduché. Máš pravdu s tím větším balením, značně hůře se nalévá, když se rozlije hrozně smrdí (asi je velmi účinné... :P :P :P )
www.stanadyne.com -
-
"-- skrytý --" 30.10.06 21:17
« Výpočty
S těmi repasy máš pravdu,
ALE:
je uváděno že 70% ceny aditiv se Ti vrátí ve snížení spotřeby a ve snížení celkového opotřebení motoru.
Takže, ze 3 Kč Shellu je rázem poze 1 Kč.
Z 1 Kč aditiva Stanadyne je poze 35 hal.
Věř nebo nevěř, to jsou věci které bohužel nejsou vidět, ale spíše věř.
V případě poruchy systému půjde v každém případě o tisíce korun, to máš hodně aditiva předplaceného...
... a vyhneš se např. situaci, kdy jeden s Mondeem zůstal stát na D11 v noci... s propáleným pístem, kdy převzal z Německa auto s najetými 190 tisíci a sám najel ještě 10 tisíc. Jó, měl si nechat zkontrolovat systém a dávat aditiva. -
martin.z 30.10.06 19:14
« Bez nadpisu
to Petr T:
Posilam to SZ i kdyz nevim jeslti se ma smysl nervovat takovejma vecma, jednou tam nejaky cerpadlo je a menit auto kvuli tomu nebudu ani nahodou.
Ale jeste mam komentar k aditivum a nafte u shellu.
Konkretne u Shellu na Bohdalci v Praze je V-power diesel drazsi o cca 3 kc a to je rozdil kterej platit proste nebudu.
Co se tyce aditiv tak bych si taky spocital kolik za ne zaplatite na tech 100kkm..Oni to jsou uz taky tezke tisice korun, mozna treba 15kkc a za situce ze je vyhled na repasy cerpadel a vstriku za jednotky tisic tak ma nebo bude to vubec mit jeste financni efekt?
Navic starosti a diskomfort navic... -
martin.z 30.10.06 17:27
« čerpadlo
nejspíš asi pro Petra T:
muze mi nekdo vysvetlit jak konkretne poznam co mam za typ cerpadla??
Ted v patek jsem byl na vymene oleje, olejfoltru a taky palivoveho filtru.
Dekl z motoru jsme mel sundany a jedine co bylo videt byly vstrikovace a pak asi ta spolecna lista.
Ale kazdopadne cerpadlo videt neni, je zasite nekde dolepod listou v motoru, ani mechanik byt neznackovej mi ho nebyl schopnej ukazat...ja videl jen privod od nej a ten sel jak pisu odnekud ze zdola.
V me dokumentaci kterou mam coz je servisni knizka, navod k vozu atd nikde typ nepisou..
Jak to ze ho tedy nekteri tady vedi???
Nejak si neumim predstvit ze bych sel na par hodin do garaze a vercajkem co tu mam a naivne doufal, ze cerpadlo nejak vyndam a taky budu schopnej ho tam jeste vratit...
Nehlede na to, ze i kdyby se to povedlo laikovi jednoduse vyndat tak pochybuju, ze na jetem, provozem i tepelne zatezovanem cerpadle bude nekde krasne citelny napis jeho typu....
Díky za info -
lordmystic 30.10.06 16:04
« Re: Životnost vstřikovacího systému
To jsem rád že tohle slyším, protože v Hale mi řekli, že ta životnost je někde mezi 100-200tis. a pak už jen záleží na kusu. Prvních 100tisk. km jsem auto neměl, ale teť už aditivum dávam a doufám že těch zbývajících 30tis. co zbývá zbylejm vstřikům protáhnu aspoň na 100tis. :). -
"-- skrytý --" 30.10.06 15:55
« Životnost vstřikovacího systému
My Lord,
ještě k životnosti.
Bez aditiva když se bere dobrá nafta to vidím tak na 160000 km, poté to chce v každém případě kontrolu, protože špatně rozprašující trysky mohou propálist píst.
S aditivem (bez úsad karbonu na tryskách, v EGR, v oleji mazajícím turbo) bych viděl životnost hodně daleko přes 300 tisíc. I přes 400 tisíc. S tou naftou je to prostě tak trochu jako s olejem a další údržbou, je to provozní kapalina... -
"-- skrytý --" 30.10.06 15:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Omyl, PeTe,
právě že zabráníš a už jsi i zabránil.
Důležité je mazat čerpadlo aby produkovalo minimum pilin (aditivum to zařídí a i inhibuje proti korozi na 2-3 nádrže dopředu.)
Takže můžeš být v klidu.
Aditivum napomáhá spalování a zabraňuje úsadám karbonu, který má tu schopnost také velmi škodit.
Méně karbonu = méně problémů s turbem a EGR. A celkově.
S aditivem neprodukuje čerpadlo piliny žádné a vstřikovače jsou kvalitně mazány. Neprobíhá kombinované ničení vstřikovače, tj. - přidírání vstřikovače špatnou naftou plus šmirglefekt za přispění pilinek.
Ty můžeš být v klidu.
Jenom prosím nepočítej s tím, že Tvoje aditivum přemění mizernou naftu na kvalitní. Aditivum přemění standardní naftu na vysoce jakostní a mírně podprůměrnou naftu na naftu standardní. Víc toho nikdo nemůže očekávat. -
"-- skrytý --" 30.10.06 15:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Lorde,
v případě Mondea je to ještě celkem dobré. Stejný motor ale používá i Transit a tam vidím problémů víc.
U čerpadla DFP1 (Delphi Fuel Pump) musí prostě být použito dobře mazající palivo.
Čerpadlo DFP3 má již zcela odlišnou konstrukci, je použito u Mercedesu a PSA, také jej na dvoulitru dostane nové Mondeo, možná dokonce s 2000 bary max. tlaku.
Principielní rozdíl je v tom, že všechna ostatní čerpadla (Bosch CP1, CP3, Denso HP3, HP4 a Siemens SCP1,2) používají pricip asymetricky umístěného otvoru ve vačkové kostce (hřídel se otáčí a díky tomu sebou kostka mrská nahoru a dolů - strká do pumpovacích elementů - ty se zase podobají pístkům ve válcích - zde je 100% kontakt obou pohybujících se částí. U Delphi se oproti tomu točí vačková hřídel oproti zbytku čerpadla a proti vačce běhají válečky, ty jsou skutečně extrémně namáhány a mají pouze nepatrnou dotykovou plochu - zde strašně záleží na materiálu a na tření mezi válečkem a vačkovou hřídelí čerpadla. Japonci - Denso také vyráběli podobné čerpadlo jako Delphi (HP2) než zjistili, že materiál válečků musí být z keramiky aby vydržel, ALE JE TO VELMI DRAHÉ. A tak dneska vyrábějí HP3, a to je zase VELMI LEVNÉ a díky konstrukci prakticky nezničitelné. -
"-- skrytý --" 30.10.06 15:27
« Re: Shell V Power Diesel - vs. 2.2 TDCi Euro4
To DIM: Tak ja osobne si nedovedu predstavit, jak udelat objektivni test spotreby v soukromich podminkach bezneho uzivatele tak, aby zjistil papirove udavane hodnoty snizeni spotreby u V Power Diesel v radu jednotek procent :-).
Zadne vyrazne snizeni spotreby jsem nedosahl. Delam si sve vlastni testy jen pro radost.
Takze na jednom casto jezdenem useku cca 70km za sucha a beznych povetrnostnich podminek a v noci cca kolem 10te vecer kdy jezdim domu a neni uz zadny provoz (nikdo me neomezuje - bezna okresni silnice - mirne zvlneny teren)
Pokud to hodne setrim a snazim se jet co nejsetrneji tak se me dari bez problemu dostat s vynulovanym PP na 5,4l/100km
Bezna jizda zrychlim si jak chci a jedu jak chci kolem 6-6,5l/100km.
Parkrat jsem jel jako pra..... byl jsem na 7,5-8l/100km.
Dosahnute prumery neznam tak statisticky a dusledne jsem na to jeste nesel.
Spotreba je podle meho postrehnutelna max v ramci pullitru na sto a to uz je hodne problematicke. Stav vozovky - mokro, sucho, sila vetru, vlhkost vzduchu, provoz na silnici atd....
Verim tomu, ze pokud seslapnu na podlahu na 5km useku trikrat plyn az na podlahu pri predjizdeni a zrychlim tak az na 160km - tak tam je pul litr navic a mozna i vic. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Petr T.
příliš si mě nepotěšil :-( Myslel jsem, že problematická čerpadala mají Mondea 2001/2002. Teď vidím, že i auta prodávaná v 2004 můžou mít problém. O klvalitě český nafty jsem věděl už když jsem to auto kupoval, proto ta aditiva. Aditivy ale zabráním tomu, aby neodcházely vstřikovače díky špatné naftě. Už ale nezabráním tomu, aby čerpadlo, který mám v autě, neuvolňovalo kovové částečky a ty pak neodpráskly vstřikovač. Alespoň tohle ta původní čerpadla dělala, ne? -
lordmystic 30.10.06 14:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Zatížení čerpadla - tedy záleží na stylu jízdy? Jakou může mít to vysokotlaké čerpadlo životnost a o kolik se může zkrátit při agresivním stylu jízdy? A jakou tak životnost mohou mít vlastní vstřikovače?
Vím, záleží na naftě, ale předpokládejme že tankujeme kvalitní naftu. -
"-- skrytý --" 30.10.06 13:31
« Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
PeTe:
dobrej nick... >:D
Pokud dáváš dobrou naftu nebo aditivum do PRŮMĚRNÉ NAFTY (Globus, Tesco, tam kde se hodně vytáčí), budeš OK. Chválím Tě za Tvůj přístup. Jsi jeden z mnoha dalších, kteří dokazují, že při používání skutečně kvalitní nafty není s CR systémy žádný problém. -
« Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Petr T.
Ahoj, sleduji diskusi ohledně poruchových čerpadel a nedalo mi to a kouknul jsem se jakou verzi tam mám já. Mám Mondeo 85 kW, r.v.12/2003 (model po faceliftu), 95.000km, ale čerpadlo tam je R9044Z034A. Podle toho co píšeš je to sice již druhý, inovovaný, model, ale jsetli to dobře chápu, tak se pořád jedná o konstrukci, která uvolňovala kovové částečky a byla poruchová. Je to tak nebo byl již tento typ odolnější a méně poruchový? Je pravda, že většinou odcházela čerpadla na 96 kW a verze 85 kW byly výrazně méně poruchové? d.
PS: dlouhodobě beru naftu u Shellu a v 90% používám aditiva - musím zaklepat, zatím bez jediné závady -
"-- skrytý --" 30.10.06 09:42
« Shell V Power Diesel - vs. 2.2 TDCi Euro4
Musim rict, ze pokud to jen pujde, uz do obyc nafty nejdu !!!
Udelal jsem si srovnani cca 5 plnych nadrzi po sobe jsem bral pouze Shell V Power Diesel - pak opet 4 po sobe plne nadrze pouze Shell Diesel Extra.
Co se tyce akcelerace, tam je to subjektivni, ale prijde mi, ze obe verze dieselu jsou co se tyce akcelerace zhruba stejne. Nejake objektivni mereni v tomto pripade delat je na dlouhe lokte.
Ovsem starty a beh motoru hlavne zahrateho je rozhodne ve prospech V Power Diesel !!! I jednoduchy rucni merak ukazal o 2dB min, nez s Extra Dieselem. Mereno na 4ku - pri 80km. Vyssi rychlosti uz jsou zhruba na stejno, tam uz se projevuje vice aero. hluk nez hluk od motoru. Mereno u zahrateho mototru ve stojicim aute to delalo skoro -3dB !!!
Hlavne u Shell V Power Diesel hned po rozjeti u studeneho startu je znat tissi chod - neni tam takovy klapot jako u Diesel Extra a to jeste paradoxne kdyz jsem tankoval Diesel Extra, nebyly tak nizke ranni teploty jako ted.
Kdyz vezmu v potaz rozdil ceny Diesel Extra a V Power Diesel, bylo to v patek 2Kc na litr. Neni to malo, ale pokud jede motor tiseji je celkem logicke, ze dochazi i k lepsimu mazani a s tim souvisejici "vyhody".
Tzn.: Shell V Power Diesel = 29,5l, Shell Extra + aditivum Stanadyne (262Kc na 125l nafty) = 29,6 = nula od nuly pojde :-))) -
"-- skrytý --" 27.10.06 23:02
« Re: Brzdy
Na to si zvyknes, ja mel pred fordem audi a4 a ta brzdila uplne jinak. u mondea na to musis vic slapnout, je tam ten pedal takovej gumovej. Ale zase kdyz na to dupnu, tak to fakt zabrzdi dost razantne..no pro zenskou to moc dobry neni, ale to tady nikdo moc neresi, ze?.... :roll: -
martin.z 27.10.06 22:35
« Brzdy
Panove mam pomerne cerstve nondeo viz. podpis. Celkove jsem tedy nadsenej. Me predchozi auto byl passat 1,8T.
Je tu jedina vec, ktera mi trochu vadi a to opravdu velice vyrazne tupejsi brzdy. Mam takovy neprijemny pocit, nejsem na to zvykly a dost lidem na semaforem najizdim do kufru.
Passat mel takove celkem ostre brzdy a tohle povazuji skoro az za nebezpecne.
Kotouce i desticky jsou ok, brzdovky dost tak nevim jeslti ma smysl jezdit do fordu..
Jak citite brzdy na mondeu vy? Mate nekdo zkusenosti nebo porovnani s jinymi auty jako ja?
Diky -
"-- skrytý --" 27.10.06 16:44
« Re: Re: Re: Re:
Musím to vyvážit, snad mne fordí pánbůh nepotrestá. Monďas funguje jak víno, teď má 60 000 a půjde na kontrolu. Gumy po 20 000 (Goodyear Eagle F1, 225/40R18) mají vzorek pořád vysoký. Celkově velká spokojenost.
A Petr T mne přesvědčil, V-Power dieseluju nebo Stanadyne aditivuju. -
"-- skrytý --" 27.10.06 16:41
« Bez nadpisu
Petr.T a DIM.... chlapi dejte pokoj.Jen co mi daj auto tak hned zacnu zase hledat nejake huceni, a to si piste ze nejake najdu :roll:
Jinak co si pamatuji, tak me Mondie bylo vcelku tiche, zimni gumy Continental samozrejme o neco hlucnejsi nez letni.Ovsem hrozny zvuk se ozyval z otcova MB .Ma tam zimni pirelky a to je fakt hukot, az neprijemnej.DIMe a opravdu to neni gumou?(moc te prosim ,jeste jednou to poradne okoukni a oposlouchej) :) -
« Re: Re: Re:
Mě teď měnil brzdy a bylo to hodně poznat na tom, jak to brzdí nahoře. Jinak mě vydržely zimní i letní přední gumy vpředu přesně jen tu jednu szonu , tak asi 20 tis. Vždycky jsem měl gumy tak na dva roky :-( Ale sjeté jsou tak nějak normálně dobře...... To ten ouverboust :-) -
"-- skrytý --" 27.10.06 15:47
« Re: Re:
U mne se to nedá rozeznat.
Auto se po výměně brzdových kotoučů, seřízení (spíš kontroly) geometrie a výměně silentbloků vpředu a kupodivu tlumičů vzadu chová lépe než nové. Nikdy se s ním takhle nejezdilo, zraje jako víno. Jen ten podivný hluk. Ale není to nijak výrazné. Musím s tím trochu polaborovat až zase někam pojedu (třeba teď do Kolína na prohlídku báze F1 Toyoty, heč). Nad Rýnem. -
« Re: Re:
DIM: zatial iba na levej strane, kde je to dvojite operadlo, a na lavej strane, takze na mieste hned pri okne >:D . Musim vsak priznat, ze som kufor vyuzival aj na nieco ine ako prepravu veci :*) Avsak zozadu sa to sedadlo neda podla mna poskodit - je tam nejaka pevna vystuha. -
"-- skrytý --" 27.10.06 15:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
DIMe, na mne to působí jako kdybych měl nevyvážené kolo, nebo špuntovou záplatu.
Na starých gumách jsem to měl, tak jsem to tomu připisoval. Teď mám nové a skutečně již necítím vibrace, ale zvuk je tam dál a je závislý od rychlosti auta. -
"-- skrytý --" 27.10.06 15:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Lorde, buď v klidu.
To je ochlazením. Za studena se posouvá časování vstřiku paliva dopředu (dřívější předvstřik paliva) a chybí pilotní předvstřik. Po zahřátí se vstřik paliva posouvá do normálu a zvuk motoru je ztlumen pilotním předvstřikem (množství paliva 1:8).
Čirou náhodou se ti sešla výměna vstřiku a ochlazení.
Až budou mínusovky, to teprve bude cvakat - zvuk se tehdy přibližuje projevu klasických TDíček. -
« Bez nadpisu
Chlapi, ja som myslel ze mondeo je dobre auto. A teraz ako citam tieto fora, my vobec nie je do smiechu. Vsak tu ma kazdy s niecim problem. To asi nemoze byt nahoda. Ja ho mam zatial relativne kratko - 2 mesiace - ale uz cakam, kedy budem mat aj ja problemy...
BTW mne zas celkom vadi, ze sa na pravej zadnej sedacke prehyba nieco v operadle. Ked tam sedim, a zrychlujeme, nieco rupne v operadle a chrbat mam o 2 cm hlbsie. Naopak, ked brzdime, tak ma to vystreli dopredu o 2 cm. -
lordmystic 27.10.06 14:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Mě se začal divně chovat zvuk motoru po výměně toho vstřiku. Pokud je auto zahřáté (cca. 10km), je zvuk v pohodě parádní. Ale pokud není zahřátý, tak při zrychlení cca. od 2tis. otáček má zvuk navíc takovej drnčící/cvakací/chrčící zvuk. Nevím přesně jak to popsat. Prostě jako kdyby tam něco rezonovalo nějak divně. Máte to také někdo? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ale mě se to při vyřazení a nebo už při vyšlápnutí spojky ztratí. Pak zůstává jen opravdový zvuk pneumatik. Dal jsem tam Pirelli, před tím tam byly Good Year, v létě Michellin a je to pořád. Dokonce už jsem schopen si najít v těch zvucích různé jiné - od střešního nosiče, od pneumatik, od motoru....ale todle je ještě něco nad tím vším. Začínám podezírat převodovku a nebo ten setrvačník, ale nevím, jestli se točí, když vymáčknu spojku dál nebo ne..... -
Jozef0351 27.10.06 14:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Bolo by načase riešiť konečne niečo iné ako tie vaše nešťastné motory. Na to by mohla byť jedna samostatná diskusia spoločná pre všetky značky. Mám dojem že všetky diesle sú problematické.
Taký nejaký hluk trápi aj mňa od nova. Utešujem sa že je to len pneumatikami. Ale počujem to na letných aj na zimných. Oboje Pirelli. Budúci rok kúpim nové letné podľa možnosti čo najtichšie podľa testov. Ak to neprestane tak to bude prúser. Potom to asi tak má byť. Dosť ma to otravuje lebo motor nepočujem ale hluk od kolies je pomerne značný. Vozil som sa na Superb a tam keď som vyradil rýchlosť (bolo to tdi) auto bolo podstatne tichšie. -
« Re: Re: Re: Re:
Mimochodem : teď jsem přezul na zimní a doufal jsem , že se mi ztratí nepříjemný valivě - kolísavý zvuk, který jsem přisuzoval pneumatikám. Jenže nezmizel, a teď čím by to mohlo být ?? Ložiska to nejsou, takže převodovka ? Setrvačník ?? Dělá to za jízdy při všech režimech, když vyšlápnu spojku, tak se to uklidní ......Takové huhuhuhuhu , závislé na rychlosti.
Ten motor jede, žere a hlučí jako PD od VW a ne jako CR motor.
Víte o tom něco bližšího?