FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 09.11.06 08:31
« Davkovani "Standy"
Veric Petru.T :D, jsem vcera natankoval jeste jednou plnou Shell Diesel Extra + dvojtou davku "Standy" nez co uvadi vyrobce. Vcera jsem ujel cca 350km a dnes rano po cca 70km jsem udelal opet mereni hluku uvnitr auta - opravdu to pomohlo !!! Uroven hluku je na skoro stejne hodnote jako u Shell Diesel V Power. Mereni za jizdy jsem ani nedelal - protoze predchazejici mereni za jizdy byla s letnim obutim a za sucha - to uz dnes nema cenu. Druha vec je ze v pripade dvojte davky "Standy" se clovek dostane na uroven za 1litr nafty daleko pres cenu Shell Diesel V Power - otazka je s jakym ucinkem? Minimalne co se tyka hluku stejneho! Ostatni nejsem schopen objektivne posoudit.
Jak nase bile oblacky pri startech vychladleho motoru? Nejak tady o tom nikdo nepise? -
"-- skrytý --" 08.11.06 15:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problém modrého obláčku po start
A co akustika motoru po nastartování???
Trošku mi to klapalo než se trochu zahřál, ale to už tady Petr T. vysvětlil.
Teď mám ale problém-za studena,ale opravdu po úplném vychladnutí, i po nepatrném přidání plynu to začně opravdu klapat, spíš jakoby chřestit. To trvá necelý kilometr, pak se to uklidní, zahřátý už jede jako fík. Ač chřestí tak necuká nekouří atd.
Docela jste mě vyděsili těmi přidřenými vstřiky-docela by to sedělo, ale nechci podsouvat.
Jak se chová to vaše-máte tam za studena nějaký zvuk, který postupně zmizí? Štve mě, že dřív to nedělal. Mám cca 24 tis km a děsí mě představa, že tomu po tak málo km něco je.
Od cca 13tis km, kdy jsem ho koupil beru jen Shell u velkých Plzeňských čerpaček, cca posl. 5 tis km jen V-Power Diesel.
Pokud by v Plzni neměli diagnostiku, je možné třeby v Hale v rámci garance nechat to zkouknout, když jsou také Ford?
Dík.
A navíc, měl bych tedy cmrndat ještě Stanadyne do V-Poweru?
Když jsem přilil TDA Castrol do V-poweru, bíle to kouřilo při akceleraci bez cukání či jiných potíží.(byla to přesně doporučená dávka) -
« Bez nadpisu
ST je hlavne o celkovem naladeni pro deni jezdeni nez o max vykonu motoru, je to proste Sport, ne Racing, tak ze auto se sportovnim duchem v podobe sportovneji ladeneho podvozku se slusny motorem je ST.
Tim ze Ford momentalne nema v nabidce zadne RS vsichni maji pocit ze ST je RS, ale to nikdy byt nemelo. -
lordmystic 08.11.06 14:27
« Re:
Přesně tak. Sám mám TDCi 2.0 protože najezdím ještě hodně km a používám auto pro ježdění do práce. Chystám se ale přestěhovat a dojíždet do práce již autem nebudu a zde pak ročně najedu jen pář tisíc km a zde by již nebyl takový problém živit podobné ST-čko :). To ST TDCi je také zajímavej kompromis, ale s tímto motorem bych tomu raději ještě ubral to ST... -
lordmystic 08.11.06 14:03
« Re:
pulse: no docela dost najedno za necelé dva roky. To já bych dnes asi neváhal a šel třeba do tohodle: [odkaz] - do toho jsem se fakt brutálně zamiloval.
Tenhle model z roku 2002/2003 se mi moc líbí, nemá to moc výrazné stříbrné lemování na masce a všude možně, je takovej hodně tajemnej a decentní, navíc nádherná černá perleť. také klimatizace mi tahle přijde víc přehledná a pohodlná než ty novější (ovládání), ale to je subjektivní názor. no a motor, mňam mňam... -
« Bez nadpisu
[odkaz]
Ford Mondeo 2.2 TDCi Ghia
Cena
499000,- Kč
Rok výroby
12/2004
Motor
2198 ccm 114 kw (155 PS)
Karosérie
hatchback /5
Najeto
19300 km
Palivo
nafta
Barva
tmavě šedá metalíza
Počet majitelů
1
STK
06/2008
Výbava
aut. klimatizace, satelitní navigace, 6 x airbag, stabilizace podvozku (ESP), protiprokluzový systém kol (ASR), ABS, potahy kůže, CD přehrávač, centrální zamykání, imobilizér, el. okna, posilovač řízení, palubní počítač, multifunkční volant, hliníková kola, indikátor parkování, nastavitelný volant, el. seřiditelná sedadla, vyhřívaná sedadla, tažné zařízení, centrál dálkový, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, otáčkoměr, vyhřívaná zrcátka, el. zrcátka, venkovní teploměr, přídavné světlomety, příprava pro rádio, ostřikovače světlometů, dělená zadní sedadla, příprava pro telefon, manuální převodovka, senzor stěračů, výškově nastavitelné sedadlo řidiče
Poznámka
první majitel, servisní knížka -
"-- skrytý --" 08.11.06 13:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problém modrého obláčku po startu 2,
Žhaviče jsou v těchto motorech s vysokou kompresí pouze kvůli emisím. Když si počkáš, pomůžeš ekologii.
Ovšem nyní nadchází éra nízkokompresních vznětových motorů (Toyota 2,2 D4D, Renault 1,5dCi a 2,0dCi), tam opět zaujmou žhaviče své místo na slunci.
Nejnovější Euro5 motory budou mít žhaviče vestavěné s lambda senzory nebo se senzory tlaku ve válci... -
impaler 08.11.06 12:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Problém modrého obláčku po startu 2,2TDC
DIM: to si děláš srandu? :shock: To já považuju za úplný přikázání, takže poslušně čekám, i když mi to chcípne uprostřed rušné křižovatky. 8-s
Odborník by nás mohl asi oba posunout do reality, předem díky.
Týká se to i zahřátého motoru? -
"-- skrytý --" 08.11.06 11:46
« Re: Re: Re: Problém modrého obláčku po startu 2,2TDCi
To Petr T.: .. no prave ze se to tedy tyka i Euro 4 - ja jsem toho dukazem !
Pokud auto opravdu dokonale vychladne, srovna teplotu s okolim - i dealne pokud rano prijedu do prace a odjizdim az nasledujici den. Pak pri startu vybehne opravdu bily oblacek dymu - pak uz naprosto nic. Nekdy me az prave udivuje, jak se Pume podarilo motor odladit tak, ze i pri tahani za plyn nejde z vyfuku skoro nic - sledoval jsem to nekolikrat kdyz jsem jel za kolegou z prace. Tomu vyjde oblacek taky. -
"-- skrytý --" 07.11.06 19:22
« Re: Problém modrého obláčku po startu 2,2TDCi
To Petr T.: ....tak to je "krasny" :-( Odkud mas tuto docela zasadni informaci?
Pojdme zkusit udelat takovy test, ted jsou ranni teploty rozhodne pod 10stupnu, kratky bily oblacek by se mel objevit tedy vsem, co maji jak ty rikas mirne pridrene vstriky.
Jen rekapitulace z drivejsich prispevku
- auto musi stat nejmene 24 hodin v kuse bez jizdy
- oblacek dymu vam musi nekdo zkontrolovat - v pripade treba bociho vetru nic neuvidite
- co je to za motor TDCi 2,2 Euro3 nebo Euro4
- kolik mate najeto
- na jake palivo byl start proveden -
"-- skrytý --" 07.11.06 16:15
« Re: Re: Problém modrého obláčku po startu 2,2TDCi
Ne, DIMe, na nejhorší se nechystej.
Standa (větší dávka) by mohl pomoci ale spíš si myslím že by to chtělo repas, až to bude možné.
Ale je to pouze kosmetická závada. Myslím že by to chtělo obrátit se na Delphi, na nějakého zástupce a ten by to měl pořešit s Delphi výrobní továrnou.
Působí to na mne dojmem lehké konstrukční závady ale nejsem jasnovidec...
V každém případě věz že Ford to odmítá uznat a šance je pouze u Delphi (pouze 24 měsíců bez omezení kilometrů).
Zdravím.
Rozhodně to neznamená, že jsou vstřikovače na odchodu, pouze je tam ten problém za studena. -
"-- skrytý --" 07.11.06 14:45
« Problém modrého obláčku po startu 2,2TDCi
DIMe,
dozvěděl jsem se proč občas 2,2TDCi modrobíle zakouří po studeném startu... a vůbec se nechová kultivovaně až do zahřátí.
Důvodem jsou lehounce přidřené vstřikovače, které chodí za studena ztuha... Není to žádný těžký problém, není to na výměnu a garanci Ford neuznává.
V praxi se tedy jedná o následující: normální zpoždění vstřikovače (hodnota v mikrosekundách) je asi 300 až 400. Při měření nezahřátého vstřikovače se hodnoty pohybovaly kolem 400 jednotek ve vyšších otáčkách a kolem 600 v otáčkách nižších. Jakmile se vstřikovače zahřály (test se provádí s kapalinou o teplotě 40 st. C, potom se ale vstřikovače zahřejí ke 100 stupňům), reakce vstřikovačů již byla vícemáně normální. -
"-- skrytý --" 07.11.06 12:09
« Re: Jak a s čím míchat
OK, OK.Jelikoz si nemuzem byt kvalitou nafty jisti nikdy(jak mam vedet jak se tu nafta toci atd.), je lepsi do nafty(a to i do te nejlepsi/nejdrazsi u velkych znackovych stanic) vzdy pridat STANADYNE.Je to mozna silene,drahe, ne uplne pohodlne(viz zname nazory DIMa),ale pro me jednoduche reseni, s moznosti pocitu klidu z obav natankovani neceho co nebude memu Mondie chutnat.Ja se ted opravdu uplne desim neustaleho dilema, zda ted pridat ,nebo nepridat.Pak jednou nepridam a budu se muset zastrelit >:-[] -
"-- skrytý --" 07.11.06 12:00
« vibrace
Asi jsem hnidopich, ale taky me prijde, ze cejtim trosku vice vibraci (hlavne ve volantu :-) ), nicmene motor pri studenem startu nekouri, jde pravidelne, tise (vzpominka na tyden starou cestu s O2 TDI 77kw je nesrovnatelna...) ...jen se fakt bojim toho, az se to vysype a nebude to na garanci jako ted ... a to neberu pochybnou naftu... -
"-- skrytý --" 07.11.06 11:36
« Jak a s čím míchat
Mno, já to provozuji následovně:
MAKRO plus Standa (Praha)
Globus plus Standa (Praha)
Mimo Prahu je u velkých a značkových pump, pokud možno tu nejlepší/nejdražší naftu.
Pokud musím tankovat něco co neznám, frknu tam Standu.
V záp. Evropě Standu nedávám. Není třeba. Není náhodou že mám v záp. Evropě najeto hodně km a moje autíčko je v pohodě při 140 tisících.
Ve východní Evropě (Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko) dávám vždy a nešetřím, tam už byla řada zničených systémů. Dávám dvojnásobek.
Co se týče mísitelnosti, můžeš mi věřit, jsem chemik:
Všechna aditiva si musí být podobná, záleží jen na poměru složek. Podobné chemické sloučeniny ovlivňují mazivost, jiné zas cetanové číslo atd. Takže se nemůžeš splést a nic se nesepere jak si myslí někteří škarohlídi. -
"-- skrytý --" 07.11.06 11:20
« Bez nadpisu
zdravim.Tak mam vymenene vstriky.Zvuk motoru je jiny, chod po startu vychladleho motoru je pravidelny, zatim jsem si nevsim ani maleho oblacku dymu a panove pri jizde je prost nejakych pazvuku.Nevim co stim jeste delali, ale ted je to OK.Nalil jsem tam "STANDU" zalil sprint dieslem a opet radostne ridim.Kez by to tak zustalo. ;-) Zatim subjektivni dojem je, ze to jede lip a pri jizde je to tissi.Akorat pri volnobehu se mi zda , ze to io neco vic vibruje nez pred tim. :-O Kdyz plynem zvednu jen nepatrne otacky, vibruje to mene.
Ted akorat nevim, s jakymi diesly a od jakych firem mam nebo nemam STANDU michat.Chapu , ze se to tu resi, ale je to nejake neucelene.Ja to chapu tak, ze nejlepsi by bylo brat nejakou obycejnou ,ale kvalitni naftu u stanic ,kde se ji vyda hodne a pridat STANADYNE P.F.Spousta cerpacich stanic ma vsak svou "vlastni" naftu.Nemusim se bat tam STANDU pridat?
Da se STANADYNE pouzit u vsech dieslovych motoru? -
"-- skrytý --" 07.11.06 09:19
« Bez nadpisu
:D >:D >:D
Jardo, znám jednoho co do alfiny 5 válce leje ještě 2x tolik co já (4x více než je předepsáno) a je konečně spokojený (jeho první diesel, nechtěl moc investovat tak koupil 5válec JTD ale tu jeho nejstarší generaci, a ta už je dnes někde jinde...)
>:D >:D :D -
lordmystic 07.11.06 07:40
« Re: Re: Re: Re: Re: specialni aditivace Shell Diesel V Power
jarda.suchy1: Ono stejně dobře připravit palivo a aditivovat je věda. Pokud je cetanové číslo moc vysoké, má nafta menší hustotu, tím se jí dostane do válců méně, tím je výkon nižší. Zase věřím že by se snížila hlučnost kvůli lepšímu a rovnoměrnějšímu rozložení toho menšího množství a lepší spalování. Tím se ale výkon spíše sníží. Naopak zase snížením cetanového čísla se nafty do válců dostane víc, ale pak se zase špatně spaluje a je to také horší než lepším. Od aditiva bych tedy očekával přizpůsobení cetanového čísla přesně tomu optimálnímu. Proto mi moc nejde k sobě současné zvýšení výkonu a snížení hlučnosti, i když věřím že výrobci paliv a aditiv jsou koumáci a hledají ty ideální poměry. A pokud shell vyrábí současně i palivo, měl by mít jistě výhodu. Osobně ale kupuji naftu poměrně kvalitní která se hodně točí za ceny stále o 5-6kč na litru méně než je u pumpy a tato nafta se mi s aditivem rozhodně vyplatí oproti až o 8-10kč na litru dražšímu shell v-power. Ale nemít tuto možnost, po zkušenostech se vstřikem už také jezdím jen na shell v-power. -
"-- skrytý --" 06.11.06 18:20
« Re: Re: Re: Re: specialni aditivace Shell Diesel V Power - l
Jasne - ale nejaky rozdil tam byt musi !!! Namereny rozdil vic jak 2dB neni jen nahodou - pristi vikend jedu na ledovec do rakousa - vezmu u nas pouze Shell Diesel V Power a po ceste take a pak opet zmerim hladinu hluku vne auta i mimo auto a dam vedet. To, ze motor klepe vic (coz je pochopitelne slyset hlavne v nizkych otackach a rychlostech) s Shell Extra + Stanadyne o tom neni sporu to mi ver. Zatah motoru jsem napsal SUBJEKTIVNE prave proto - dost tezko meritelna hodnota ! Ale hluk motoru na meraku neosalis :-)
Jak uz jsem take jednou psal- michat aditivum do jiz aditivovaneho paliva je nesmysl stejny, jako davat prisady do motoroveho oleje na zlepseni jeho vlastnosti !!! To vam potvrdi kazdy chemik co ma co do cineni s palivy a lubrikanty. Mozna byl treba prave problem pridani toho "STANDY" do jiz aditivovaneho Shell Extra. Chtelo by to vyzkouset pridat aditivum treba do normalni nafty z "Globusu" - ale to at experimentuji treba jini :-)
Co se tyka mazani a nasledne nizsi hluk - tak tam me presvedcil Shell Diesel V Power urcite!
Nezkusil jsem taky treba dvojansobnou davku aditiva jako Petr T., ale to uz jsme opravdu nekde jinde - promin Petr T. - vis jak jsem to myslel :-) -
lordmystic 06.11.06 17:47
« Re: Re: Re: specialni aditivace Shell Diesel V Power - letak
jarda.suchy1: Ne fakt se s tebou nechci hádat, jen jsem reagoval ne tvůj první příspěvek, kde jsi nás přesvědčoval že shell je nesrovnatelně lepší řešení než palivo + stanadyne. A proste si myslim, ze to tezko poznas dle sveho subjektivniho pocitu a je to max. tvuj pocit. Také jsem jezdil nekolik nadrzi na shell v power a tet na stanadyne a rozdil ve vykonu nebo hlucnosti tam zadny nepozoruji nebo jen minimalni. Asi jsem pred tim jezdil na jiz tak kvalitni zakladni naftu. -
"-- skrytý --" 06.11.06 17:42
« Re: Re: specialni aditivace Shell Diesel V Power - letak
To lordmystic: ... tahas me za slovicka - ten letak jsem uvedl jen jako doklad toho, ze to bylo udano i pro koncoveho zakaznika. Zadny "vyrobce" nebude siroke verejnosti predkladat "chlubit se" faktem, ze se jedna pouze o nejake aditivum dolite do bezne vyrafinovane nafty - nebo ano? Musi to byt stravitelne pro siroke masy!!! Je tam take napsano ze Shell vyviji palivo - zaluj je za klamavou reklamu!!! - zadne kompletni palivo nevyviji, jen pro specialni ucely (zavody, testy atd...) - je to pouze pridavne aditivum - pokud by rafinoval a distribuoval pouze sve palivo - tak bude stat o dalsich 5-10kc na litru vic !!! Shell by se svoji marketingovou politikou v zadnem pripade neuspel !!! To by po tomto zjisteni slo spousta zakazniku ke "Globusu" a do bezne nafty pridavali aditiva a usetrili by 1-2kc na litru - a to z pruzkumu jsou lidi schopny udelat veci jen kvuliva par halirum na litru !!!
Stanadyne - sam jsi si odpovedel - stav paliv v USA pro evropu neni vubec smerodatny a ja osobne si myslim, ze je daleko lepsi pro evropske pomery pouzit aditiva do nafty spis od vyrobcu kteri maji dlouhodobejsi zkusenosti s vyrobou vseho okolo dieselu v evrope nez v USA!!! Notabene Stanadyne Performance Formula je komplexni reseni pro "spatnou naftu", kdezdo vyrobci jako TOTAL, Castrol atd. se zameruji pouze na problemove casti aditivace v evrope - pro trh USA a asii rozhodne tyto spolecnosti aditivaci nedistribuuji. -
lordmystic 06.11.06 17:11
« Re: specialni aditivace Shell Diesel V Power - letak
jarda.suchy1: Nezlob se na mě, ale ten leták co tu uvádíš, je čiště reklamní bez jakékoliv konkrétní informace a přesně popisuje chování jakéhokoliv jiného aditiva doporučovaného do nafty pro common raily. Oproti tomu Stanadyne není vyvíjeno přímo pro český trh jako shell, ale pro americký a to je právě výhoda Stanadyne, protože nafta v USA je horší. Její spotřeba je v USA na minimální úrovni, v nových osobních autech minimální. Za to v ČR se prodává tak jako v celé evropě již více nafťáků, takže nafta je zde rozhodně mnohem lepší a více se točí. Takže nevím jestli je toto ten správný argument ve prospěch shellu - i když samozřejmě souhlasím že je to velice kvalitní palivo. -
"-- skrytý --" 06.11.06 15:52
« Re: Re: Shell Diesel V Power vs. Shell Diesel Extra + Stanad
To Petr T.: Mam potvrzeno primo od Shellu - Shell Diesel V Power je aditivovan specialnim aditivem pro navyseni mazivostniho koeficientu. Je to mirne rozdilne aditivum, nez to co se pridava do nafty v zemich od nas na zapad - tam je kladen prave duraz na navyseni cetanoveho cisla z duvodu vykonu.
Pred casem se Shell holedbal ve svych letacich specialnim slozenim aditivace pro naftu v Cechach - to opravdu nebyl vymysl! Jsou to prisady urcene prave na mazivost, ktera je pry u nas spatna. To ze je v takovem stavu neni vubec spatne - splnuje normy tak jak ma! Problem je opet ekonomicky, kdy se "surova" nafta z rafinerie distribuuje rovnou do distribucni site cerpacich stanic a nasledne se dodatecne neaditivuje - proc taky!!! - z rafinerie splnuje normy a proc by rafinerka doplacela na pridavna aditiva ktera zlepsuji vlastnosti nafty pro nejmodernejsi technologie viz. Common Rail. Je to dano take urovni techniky, chapej modernizaci vozoveho parku, ktery samozrejme pokulhava za beznym evropskym standardem. To ze to dela Shell (dodatecna aditivace)je vec kterou si samozrejme necha zaplatit viz. ceny nafty u Shellu jak Diesel Extra (ten je take aditivovan!!!!), tak Diesel V Power. -
lordmystic 06.11.06 15:13
« Bez nadpisu
Petr T: Dvojnásobné množství? Není v tom riziko? Nemá se to dávkovat přesně a není to naopak horší než lepší při jiném než doporučeném dávkování? Předpokládám, že to aditivum je vcelku agresivní látka, která musí na takové množství nafty měnit její vlastnosti... -
"-- skrytý --" 06.11.06 14:45
« Re: Shell Diesel V Power vs. Shell Diesel Extra + Stanadyne
Jardo, zajímavé ale neprůkazné.
Stanadyne je kombinované aditivum (od každého účinku trošku), zatímco Shell se koncentruje zjevně na cetany a hlučnost. Jinak mám se Shellem stejné zkušenosti, beru v Praze na Stodůlkách a motor s tímto palivem (Diesel V-Power) je jasně nejtišší.
Já jsem blázen a tak dávám Stanadynu 2x tolik než se má a to je potom bomba. -
"-- skrytý --" 06.11.06 13:54
« Shell Diesel V Power vs. Shell Diesel Extra + Stanadyne
Tak jsem naplnil za sebou dve uplne plne nadrze Shell diesel Extra + "Standadyne" Performance formula v pomeru podle doporuceni vyrobce.
Reknu vam, e e..., merenim pri zhruba stejnych venkovnich provoznich teplotach, hlucnost motoru na uplne stejne urovni jako u Shell diesel Extra bez "Standy" - mereno az po vyjete prvni nadrzi!! A notabene po navyku na Shell Diesel V Power je klapot opradu znat hlavne v otackach od 1000 do 2000 pri pridani plynu, subjektivne me i prislo, ze to tolik netahlo ve strednich otackach 2000 - 3000. Pro me z toho rozhodne plyne jedine - pokud je moznost tak jedine Shell diesel V Power, a pokud to pravdu nejde, tak opravdu jako nouze normalni diesel + Standu. -
martin.z 05.11.06 17:37
« Bez nadpisu
To Jenyk:
Pre dnejakou dobou ses me ptal kolik mi to zere. Mam najeto cca 300, vetsinu myslim mimo Prahu a mam prumer 6,5 l/100km, ale ja asi zrovna nebudu reference, jezdim jako srac :-))
To Mailon:
ad manual, da se objednat oficialne, ale neni levny, viz. prilozena jejich odpoved na muj pozadavek. Jinak dealeri ho asi neprodavaji, vymlouvaji se ze jich maji malo, cili soudim, ze kdyz nekde nekoho ukecas tak by mohl byt zadara..
Dobrý den, manuál Vám můžeme objednat a zaslat na dobírku za 570,- Kč.
Pokud máte o manuál zájem, potvrďte prosím objednávku na adresu: homologace@spzservis.cz
S pozdravem Ford homologace -
"-- skrytý --" 04.11.06 16:46
« Bez nadpisu
Zdravim,
diskusiou som sa preluskal celu (je na to super pocasie v BA), pri poslednej stranke sa mi ozval prvy potencionalny kupec na octavku (vcera som podal inzerat) uvidime - dufam, ze ju nebudem musiet strelit AAA-ku. Kus mi aj bude chybat-bolo (boze stale je) to moje prve auto. A teraz to pride. Za dva tyzdne si budem ficat v Mondiku 2,2 combi (rocnom - cena/moja spokojnost = dufam viac ako octavka).
Pani, mozem poprosit o radu. Da sa stiahnut cz,svk,eng,de manual na Mondeo 2005. Uz by som ho preluskal ale niejako sa mi to nedari najst.
Inak do diskusie tiez cosi: octavka kombik vs. mondeo kombik. Sa mi po kratkej skusobnej jazde - 40 km zdalo ze hluk zo zadnej napravy je o 100% vacsi v Mondeu (pravda ten je na 17", octavka na 15"), ale aj tak. Je to normalni? Ford Nove Zamky nenasiel ziadnu zavadu (okrem odporucania vymenit remen, remenicu a sponovak). -
RADEK1 03.11.06 19:58
« Bez nadpisu
Tu cukatůru pozoruji také při studeno/chladném motoru,ale jen když mám zařazenou 3 a těsně pod 2000 ot. když dám 4 a dostanu se na stejné otáčky je to ok. Vysvětlit mi to neumí nikdo ,koho jsemse na to ptal a musím říct ,že jsem byl pěkně vyděšený. Hned jsem zavzpomínal na nejčastěji řešené téma a to VSTŘIKY :x -
"-- skrytý --" 03.11.06 11:18
« auto zpatky
No tak mam auto zpatky ... pominu ten ranni vo*er v Praze (aka 3 cm a u Muzea 4), daval jsem to tam skoro pred 14ti dny a tak jsem rano vyrazel jeste na letnich, zkousel jsem si tim na prazdny Cernokostelecky parkrat zabrzdit a ani to nesmykovalo ... anyways ... motor o poznani hladsi chod, necuka, zadnej kour z vejfuku (ale budu to sledovat) ... lehke vibrace z volantku taky pryc ... tak jsem zvedav, jak dlouho to vydrzi... :-) a zase nidko nedokaze rict, co s tema vstrikama bylo, ale hlavne ze uz jsou (doufam, dovnitr nevidim :-) vsechny vymeneny.
Moik: A jinak s tim focusem jsem chvilku jezdil, prislo me, ze ten motor rahta jak v oktavce, ale zas ta spotreba... :-) Mel jsem to minule jako nahradni... -
"-- skrytý --" 03.11.06 11:09
« Re: Re: Garancka 80k
Hi,
to Janerad:
-brzdove kotouce vpredu pri 40k
-na klimatizaci+pylovy filtr jsme se domluvili na jaro pri 100k
-palivovy nemenili, ptal jsem se, pry neni potreba
-mrizka-pamatuju si na tvuj prispevek s resenim mrizky z drivejska,ale zatim nebyl cas. Radeji ji tam budu mit zacpanou, bez direk, co kdyby se mrse spone chtelo k motoru:-)
-bez mrizky jezdit nemuzu, podepsal jsem v zamestnani papir, ze ji tam budu mit. Driv jsem jezdil bez ni, vyhled o necem jinem, ale uz jsem poslusny chlapecek dodrzujici narizeni a predpisy a vymysly nasich zakonodarcu...
(kdyz neco vezu, budto ty 4 sroubky vysroubuju z kufru a vyndam celou konstrukci, nebo jen vyndam samotnou mrizku pomoci povoleni 2 zavlacek na cepech) -
"-- skrytý --" 03.11.06 10:54
« Mrizka N1
Hi,
to DIM: pri bezne jizde je klid, na nerovnostech taky, ale kdyz jedu ostreji do zatacek, tak se mi v mrizce vozi v nejake trubicce spona nebo kousek materialu a vydava zvuk, ktery mne stve.
Pokud bude nasledujici obdobi zdobit na mem vozitku jen spona, tak budu klidny. Az se mi dostane z mrizky do vstrikovacu, znejistim:-) -
« Re: Garancka 80k
Naklady na garancku jsou OK...
oblozeni na brzdach uz jsi asi meni driv? Co palivovy filtr?
Dost me to zajima, na prvni servisku jdu odhadem na jare...
Co dvojity uhlikovy mikrofiltr na ventilaci - Ten asi stoji vic, nez 3 stovky? Co cisteni/desinfekce klimatizace? Ja po 3 mesicich provozu, ted jezdim bez klimy, ale kdyz ji zapnu a potom vypnu, tak uz ji citim... Na jare ji urcite necham procistit...
Jinak ti poradim s prepazkou:
Spony mi vyvrtali (dve dirky na krajich a profouknout), radsi si to udelej sam, me nechali piliny v aute...
No a vyhled? Vezl jsem jednou koberec (100 km po dalnici) , tak musela pricka pryc, abych ho mohl mit uvnitr, pak uz se mi ji tam nechcelo vracet... Vyhled super :-)
Policajti me staveli predevcirem (po 500 km po Evrope jsem v CR odjel od benzinky a v ostrem svetle jsem si nevsiml, ze nesvitim... Byli tak zamestnani tim, ze me zkasnou za nesviceni a tim, jak jsem je ukecaval, aby me nechali jet bez bodu a pokuty, ze si toho, ze nemam prepazku, ani nevsimli...
Hadejte, jak to dopadlo??? -
"-- skrytý --" 03.11.06 08:17
« Garancka 80k
Hi,
hlasim naklady na garancku v 80k, zahrnujici i prezuti na zimu:
Polozka Cena s DPH
--------------------------------
prezuti 589
vzduch.filtr 359
olej 5W30 (6l) 1.300
olej.filtr 205
napln do ostr. 56
nemrznouci do chl. 105
zavazi na kola 122
ostatni drobne
===================
CELKEM 3.839
Na zimu mam stale litaky+Michelin Pilot Alpin (205/50/17), zavady zadne (kdyz pominu novy predek-nedani prednosti jinym autem a novy zadek-nedobrzdeni jinym autem:-).
Tankovani jen Shell (na stridacku normalni + VPower). Subjektivne: stejne auto jako pri koupi.
Dalsi poznatky: Oblacek bileho dymu pri nastartovani, obcas cukatura kolem 1.500ot/min pri studeno/chladnem motoru (pak ok), tezce se zahrivajici motor (jeste ze mam vejcovar na sedackach:-)
Nespokojenost: Pouze s mrizkou (N1), prd je pres ni videt a litaji v ni spony:-) Jsem rad, ze nemam uplne cerna posledni bocni okna (mam jen normalni zatmaveni), to uz bych psychicky nezvladal...
To je vse, zase jdu roztacet kola ceskeho kapitalismu... -
martin.z 03.11.06 08:13
« Bez nadpisu
to Lordmystic:
Jo, kdyz jsem si asi ve tradvaceti koupil svuj prvni vuz, opel atsra 1,6 hatch 8v tak jsem zkousel co to da na D1 ve smeru z Prahy z toho kopce dolu k Mirosovicim. Udelalo to asi 193 a zrovna tam merili.... :-))) Byl jsem obeslanej a dodnes si pamatuju tu krasnou fotku auta s rosvicenou brzdovkou a pricaply na predek od toho jak jsem brzdil kdyz jsem ty policajty videl :-) -
« Ve vichrici a lijáku z Mnichova do Budapesti
Pánové, tak jsem jel v neděli z Mnichova do Budapešti - přes německo až do Lince pršelo, tak jsem se mírnil, potom na šestku 3.500 ot./min. , 205-210 km/h cestovní rychlost.... Podle toho, jak foukal vítr. Víc než 225 jsem z toho nedostal. Jinak i v té vichřici jsem byl překvapen, jak je to auto stabilní.... Občas jsem to na volantu pocítil, ale pohoda... Zkuste takhle jet s Oktávkou! :-) Dnes jsem přezul zimní 16" a musím přiznat, že jsou na boční vítr mnohem náchylnější, zejména pokud při rychlé jízdě předjíždíte kamion. Ale dá se na to zvyknout. Jinak mám 8.500 km, motor si krásně sedl, jde lépe do otáček a je tišší. -
martin.z 02.11.06 14:47
« Bez nadpisu
to Moik:
Mam ghiu a vadi mi pravy opak, je to neskutecne tvrdy. Nevim jeslti na tom nemaji podil gumy continentaly, ale jinak rozmer kol a gum je 205/55 R16 cili nejmensi disky a tedy nejmekci varianta a gumy mely tlak 2,6 a 2,6. Stahnul jsem je dle knihy na 2,3predek a 2,1zadek a nejsem schopnej poznat zadnou zmenu k lepsimu.
Mozna bych uvital aby na to kouknul nejakej znalec jeslti to vubec ma standartni pruziny a tlumice, svetlost atd.. -
Moik 02.11.06 14:02
« Auto
lordmystic: jediné, kde postrádám je kufr, ale dá se zvyknout. Máme jedno dítě, kočárek v pohodě i s bagáží. Na zadních sedadlech to neřeším, malé je 7 měsíců :-) a (Josef35) Focus je o 4 roky mladší model a opravdu je širší jak Mondeo - i zvenku i zevnitř. A nedivil bych se, kdyby nová Fiesta šlapala na paty Focusu I. Seděli jste někdo v nové Corse? To nemá s malým autem nic společnýho, je to prostě gigant.
Mondeo jede líp, bez debat - Focus jede víc než dobře 8) -
"-- skrytý --" 02.11.06 11:18
« čerpadlo a vstrikovace..
Tak jsem se dival na čerpadlo do meho mondea a dle prispevku Petra T. jsem zjistil, ze mam v aute puvodni cerpadlo (9004Z033A)...auto jsem koupil pred 2 lety, melo najeto 88 tkm, ted tam mam 162 tkm a zatim zadny problem co se tyce cerpadla, nebo vstriku. jeste mrknu na ty vstrikovace, jestli jsou tam puvodni, nebo jestli byly menene..Jinak naftu beru jenom shell w-power, beru jen ale na 2 mistech a to na dalnici hned za brnem, nebo v brne na herspicke..Jednou jsem vzal take v Mikulove, ale nejak se me ta nafta nezdala..(mozna jen spatnej dojem). -
lordmystic 02.11.06 08:31
« Tvrdost
To já to porovnával s Passatem ročník 1998 (konec) ale najeto stejně jako mám na Mondeu (110k km). A velký rozdíl mi tam nepřišel. Passat na 15-kách, mé Mondeo na 16-kách. Sice je to Mondeo tvrdší, ale i na okreskách si dovede poradit vcelku solidně. Horší sou fakt pak jen příčné nerovnosti nebo nějaké hlubší díry, ale klasicky horší okresní cesta se s tím dá téměř stejně pohodlně jako s Passatem.
Ale hlavní plus je jak bylo již řečeno, i na špatné okresce mám auto pod kontrolou, ihned cítím začínající smyk a to u Passatu roznodně ne! S Passatem jsem měl větší strach než se starym P405, protože Passat je fakt děsně přeposilovanej a minimálně přenáší dění na vozovce zpět na řidiče... :(. -
"-- skrytý --" 02.11.06 08:23
« Re:
Jo, Mondeo je tvrdší. Porovnávám s Passatem, Astrou G, Fabií. OI mi přišla v (ne) komfortu na nerovnostech srovnatelná. Na druhou stranu, v zatáčkách Mondeo sedí daleko lépe než všechna ostatní auta, která jsem měl kdy v ruce.
Přemýšlím, že s naladěním podvozku něco udělám, ale..vlastně jsem si možná už zvykl.... -
martin.z 01.11.06 22:52
« Bez nadpisu
Ja kdyz to srovnam s passatem ktery mi doted slouzil tak krom brzd ktere jsem zminoval uz driv, me mondeo celkem vadi tim ze je znatelne tvrdsi.
Je citit kazda dira ale i spara na dalnici. Kola mam nahustene na 2,3 a 2,1 presne dle prirucky takze tim to neni a tak si jen rikam, ze s takovou se ten interier zakonite musi rozvrzat, rozhrkat a mozna i rozmlatit :-) (Doted jezdilo v nemecku a tam to asi tak nevadi)
Ale co s tim, kola mam 16 cili nejmensi jake jdou, tlak v gumach ok tak snad to auto nema nejaky sport paket nebo neco takoveho, jeslti tedy neco takoveho ford nekdy nabizel.
Jezdit se na to ptat do forda se mi nechce -
lordmystic 01.11.06 22:14
« Re: Re: Re:
No máš pravdu že na hmotnost se to tak úplně přepočítávat nedá, protože jsem zkoušel starty s Octaviema a Passatem - od 1280-1370kg celkem tři vozy a ani jedno se nechytalo - všechny měli 81kW TDI. Jak píšeš, jde také o krouťák.
Ale pokud máš možnost pořídit takto nové auto a velikostně stačí, volba je pak pro tebe jasná. O tom bez debat. -
Moik 01.11.06 21:27
« Re: Re:
Ještě jsem lorde zapoměl na 5* v crash-testech ;-)
Focus má 1300kg cca a výkon 109k = 11.93kg/k
Mondeo má 1547kg a 130k = 11,9 kg/k
V jednom rozdíl je, Mondeo je o dost svižnější od 150kmh a nemusí se s ním tolik řadit-má o dost větší krouťák....
ale abych nevyvolával flame, je jasný, že vše je věcí preferencí a u mě hrálo velkou roli i to, co tu mnozí neřeší - Focus nebyl ještě ani na první garančce, ta čeká až mě. -
lordmystic 01.11.06 15:23
« Re:
Jízdní vlastnosti TDCi Mondea jsou ne výborné úrovni a pro lehčí Fokus se víc hodí benzínový motor než diesel. A že by v Mondelu bylo někde málo místa - ehm, no nevím komu to nestačí - osobně měřím 192cm a problém nemám absolutně žádný. Ohledně motoru budeš asi klidnější, to je pravda. A ta tvá poslední věta, nevím, mám bezproblémové ranní starty i teť když je zima, volnoběh je také úplně bez problému a spotřeba - to raději preferuji o litr větší, ale mít po ruce potřebný výkon co ty nemáš a mnohem větší a komfortnější auto. To už je každého věc na co auto potřebuje. -
Moik 01.11.06 15:13
« Bez nadpisu
Tak jsem definitivně emigroval na Focus II 1,6TDCi 80kW. Motor o poznání slabší, jízdní vlastnosti o poznání jistější, kufr o poznání menší, prostor pro pasažéry o poznání větší(krom kolen vzadu). Ale co hlavně, vstřikovače ať PD nebo CR vč. čerpadla o dost odolnější.
Ranní starty - báseň, volnoběh - báseň, spotřeba - báseň :-))