FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.06  12:23

    « Bez nadpisu

    DIMe,
    EGR přepouští-reguluje množství spalin zpět do nasávaného vzduchu tak, aby se potlačilo množství vznikajících oxidů dusíku (proč to množné číslo? N - dusík se rád vyskytuje jako oxid dusný, dusnatý, dusitý, dusičitý i dusičný, je to prostě směs oxidů dusíku, poměr jednotlivých oxidů kolísá).
    V praxi se může stát (to se stalo mojí osobě), že se ventil zasekne a nepouští spaliny vůbec a systém má nedostatek vzduchu a ukrutně to kouří. Jindy to může všelijak cukat, když je ventil přiucpaný nebo přizaseklý, někdy to chybu do ŘJ vyhodí, někdy ano, u Fordu je tento ventil myslím mechanický.
    Po výměně ventilu v 10000 km nemám nejmenší problém.
    Čím lepší nebo lépe aditivovaná nafta, tím menší riziko zanesení/zadření ventilu EGR... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.06  11:57

    « Re:

    Petře, vím sice že EGR ventil " moduluje" výfukové plyny, teď mi ho vyměńují, co vlastně přesně to dělá ? dík.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 29.11.06  08:43

    « Bez nadpisu

    To Janerad:
    Vo cem to mluvis???
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.06  23:42

    « Jeste jednu vec... Vivaldiho Jaro Forte

    u krbu na Ranci u Edyho v Namestove, to musite zazit... Port Club bol iba slany odvar...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.06  23:39

    « Re: Sterace, motor, vsechno...

    Jo a v
    Port Klube bol nejaky DE s Mondeem 1.8 Kombi a tak si myslim, ze 2.2 TDCI Ghia+ rulez!
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.06  23:32

    « Sterace, motor, vsechno...

    Panove,
    jel jsem v pondeli v noci cez Makovo, Cadcu a Novu Bystricu do Namestova... Doporucuji vsem... silena cesta, motor slape bez problemu, sterace taky... Asi jsem tankoval S W P na shcell, docela to ujde... Ale, stale plati utirat okna, desnej maglajz, bez dukladneho ocisteni se neda jet... Preju Mondeakum vydrzzz... P.S." Hmla to je svina"
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.06  19:51

    « Práce

    Máš pravdu Martine, zapomněl jsem na práci.
    Pokud vím, obvykle se vyndání čerpadla z auta normuje 4 hodinami a repas čerpadla asi 2 hodinami, j. 6 hodin a cca 400 Kš je 2400 bez DPH.
    Solidní servis by mohl tuto cenu práce zahrnout do ceny dílů...
    Zdravím.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 28.11.06  14:47

    « Bez nadpisu

    to Petr T, Jenyk:
    Mozna mi reknete, ze jsem vecny pesimista, ale ja mam takovou zkusenost, ze ve znackovem servisu cena dilu zrovna nebyva treba 90% kompletni ceny s praci...
    Jinymi slovy chci rict, ze vyjmenovat si ceny materialu je hezke, ale cena neni konecna a cena za praci muze byt nekdy delat slusny podil z ceny dilu..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.06  13:51

    « Re: Re: Vstřiky a čerpadlo 2,0TDCi

    Jenyk:
    U R Č I T Ě ANO.
    Ale ne u prasat, v dobrém servise, např. Hale, Kladno, Frýdek-Místek, Brno
    Rozpočet je cca:
    3900 za zesílenou vačkovou hřídel
    550 za úpravu tlaku dopravní pumpy
    4x 950 za válečky tlakových elementů
    1100 za sadu těsnění
    Jak jsem to sečetl 11126,- včetně DPH. Celé nové čerpadlo stojí 26000 Kč, je to ke zvážení, je to na Tobě. Není to málo.
    Třeba vytlačíš nějakou slevu...
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.06  11:32

    « Re: Vstřiky a čerpadlo 2,0TDCi

    Petr T: zajímavé. Tušíš cenu? Má smysl to nechat vyměnit preventivně?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.06  19:12

    « Re: Re: Belgie

    Nový Jičín už v tom jenom plave, původ problémů je asi v Belgii.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.06  19:10

    « Vstřiky a čerpadlo 2,0TDCi

    Mám nějaké novinky ke vstřikování DELPHI:
    Existují díly, kterými se dají vylepšit čerpadla CR z Euro 3 verze na Euro 4 verzi.
    Ve svém důsledku jsou takto vylepšená čerpadla odolnější a mají rezervu paliva v případě vstřikovačů "tekoucích příliš do přepadu".
    Výkonnost čerpadla se zvýší o 30%.
    Takto vylepšená čerpadla jsou shodná s čerpadly nyní montovanými v prvovýrobě.
    Takže po vylepšení se prodlužuje životnost vstřikovačů, protože čerpadlo je schopné dodávat palivo i v případě vstřikovačů, které ztrácejí palivo do přepadu a vyprazdňují tím vysokotlaké vedení. Toto čerpadlo je nyní schopné dodat chybějící palivo, dříve toho nebylo schopné a tak když vstřikovače "kradly" palivo z vysokotlakého zásobníku, ŘJ to vyhodntotila jako závadu a byl tu náhradní režim. A vstřikovače ven.
    Nyní budou potřeba vyměnit pouze vstřikovače poškozené opravdu hodně.
    Navíc materiál čerpadel je nyní jiný a vydření čerpadel již nehrozí.
    Zdravím všechny.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 27.11.06  19:01

    « Re: Belgie

    PetrT.: A novojičínský servis v tom jede s nima? To se mi nezdá...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.06  18:59

    « Belgie

    impaler:
    Myslím že Tě v Belgii podfoukli.
    To je kšeft nakoupit za cenu braku a prodat za cenu originálu...
    Obávám se že je to běžnější než si myslíme...
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 27.11.06  13:52

    « Automatické svícení

    V NJ nabízeli taktéž za 1190 Kč celkem.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 27.11.06  13:51

    « Pískání

    PetrT. a DIM:
    Předpokládám originál, jezdím samozřejmě jen do origo, tam, kde jsem koupil (Brusel).
    Na druhé garanci po 40 tkm jsem si postěžoval na sjeté kotouče vpředu. Bez řečí vyměnili za nové na záruku, dali nové destičky, které jsem zaplatil. Předpokládám, že za sadu destiček na přední nápravu je 70 euro bez daně kurnik za originál.
    Protože to začalo hvízdat, ale musel jsem jet do ČR, řešil jsem až tam. Hvízdalo nadále, projevuje s v nízkých rychlostech bez brždění (přibrzdit pomůže). Technik v Novém Jičíně slyšel, potvrdil, převzal na opravu. Nic nenašli, auto nicméně přestalo na čas hvízdat.
    Po návratu sem šlo auto do téhož bruselského servisu na výměnu letních za zimní sadu na plecháčích. Origo z loňské akce belgického Forda, plecháče a Conti TS810. Loni nepísklo ani náznakem, ujelo tisíce kilometrů dálnicí i sněhem v Orlických horách. Na výslovné upozornění, ať vyřeší pískání, když už budou mít kola dole, přikývli. Nenašli nic a smáli se nevěřícně.
    Kromě starého hvízdání HNED při odjezdu (do pár set metrů) - a to mě pánové dost nasralo, že se s tím ani nesvezli, když to reklamuju už potřetí a začalo to po jejich zásahu do auta na garanční prohlídce - se objevilo dunění při rozjezdu s volantem v krajní poloze, nalevo i napravo. Mazal jsem zpět, jízda s majitelem, potvrzeno, objendáno na opravu, výsledek znáte. Už to neduní, píská to dál stejně. Tím myslím hodně, slyším to přes zavřená okna i s rádiem. Periodicky, jako by tam něco dřelo, když přibrzdím, buď to dopískne víc, nebo přestane. Chlap tvrdil, že to teda bude spíš řízení, ale na převzetí auta mi to dávala jeho manželka a nevěděla ani prd. Ona tam jenom štrikuje (fakt) a vystavuje faktury.
    Já to auto jinak miluju, žádný strachy. Ale tohle mě sere. Pojedu na vánoce dom a zkusím borce v NJ, jestli přes svátky dělají. Do teďka se chovali skvěle, když jsem s něčím záručním přijel (ještě loni spojka, kolegyně mi ji trochu připekla - ale bylo to nakonec OK).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.06  13:37

    « Re: Re: Re: Re: Analog only

    to impaler:Mas SZ ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.06  11:25

    « Re: Re: Re: Analog only

    V Plzni 1000 + DPH u Hornáta
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.06  11:02

    « Re: Brzdy

    ...........mě to píská při dobržďování a to až teď, po výměně . Hned mě napadlo, že to není originál, jenže to bych si pak mohl kontrolovat po servisu úplně všechno, od oleje po šrouby ....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.06  10:35

    « Brzdy

    impaler:
    nechci být opruz, ale ty brzdy máš originál??? Já ano a chovaj se skvěle a bezhlučně. Ve 140 tisících mám druhé kotouče a třetí destičky (rozuměj 1. kotouče a 1. desky byly z výroby).
    Někdy se stane, že ti na auto podstrčej noname desky ale tvrdí Ti, že jsou originál...
    To asi u Tebe neplatí???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.06  10:31

    « Re: Re: Analog only

    ....jo, a automatické svícení stojí 1600 i s prací ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.06  10:30

    « Re: Analog only

    Jaké dunění a jak ho opravili ?? Já mám posunutý termín v servisu na středu :-(
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 27.11.06  10:26

    « Analog only

    Ano, volíme konzervativní interiér, kde je vše, jak má být. Proto jsme zde. :)
    Jinak jsem nasraný jak jetel, protože jsem ve středu vyzved spravený auto, který mělo přestat hvízdat. Spravili po sobě to nové dunění, dnes jsem ovšem zpět u periodického pískotu v malých rychlostech.
    Jako by byl kamínek v brzdě, ale není, protože to by tam musel vydržet asi 6 tisíc kilometrů a tři kontroly ve dvou servisech, přičemž ta poslední byla snad už pořádná.
    Dotaz zní - mám se na to vybodnout? (ale dělám ostudu na cestě) Přejde to časem, až se obrousí přední kotouče staré uvedený počet kilometrů (z toho významná část po dálnici bez brždění)? Mám se něčemu divit?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.06  09:03

    « Digitální hodiny v Bondeu NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

    Plně podporuji frontu ( >:D ) za očištění pověsti analogových hodin.
    Od samého začátku co mám své Bondeo, se mi ukrutně líbí, i když kolikrát moc nevidím, kolik je hodin. ( :shock: )
    Ale digitálky patří do Citrónu, ne do Bondea !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 27.11.06  08:20

    « Re: Re: Re: Re: analogove hodiny uprostred

    Presne tak. Dobre že tam nie sú nejaké otrasné digitálky. Zatiaľ som si neuvedomil že by som nevedel koľko je hodín.
    To podsvietenie volantu dosť moc chýba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.06  22:27

    « Re: Re: Re: analogove hodiny uprostred

    Ty hodiny jsou podle mě naopak úžasné !!!!!!!!! Mě se moc líbí, digitálky si kupte u Vietnamců :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 25.11.06  22:32

    « Re:

    jj ted jak je brzy tma tak to celkem nastve. Ja spis resim kam s nohama kdyz jedu na tempomat :)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 25.11.06  22:29

    « Re: Re: analogove hodiny uprostred

    impaler tak si snad zvyknu, jen se mi zda, ze v noci na ne cumim tak 10 sekund nez vim kolik je :-) Abych pravdu rekl, tak ty hodiny jsou i pro neslabsi cast interieru :-) Tvar je ok, jen ty rucicky uvnitr.. fuj fuj >:D Jak hezky tam mohly vypadat svitici digitalni hodiny.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 25.11.06  22:28

    « Bez nadpisu

    jo to me taky, prave za tmy mam tezke problemy se zorientovat a treba set se hleda dost spatne, vim ze je veprostred takze odshora nebo odspoda po hmatu prejet pres jedno tlacitko-na jak slepec na brejlove pismu..
    dnes jsem prave jel s jednim autem ktere to podsvicene ma a to s emi moc libilo
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 25.11.06  22:23

    « Re:

    martin.z bohuzel nejsou podsvicene, taky by se mi to zamlouvalo.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 25.11.06  21:48

    « Bez nadpisu

    Ja mam jiny dotaz, maji byt tlacitka na volantu(tempomat) podsvicene??
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 24.11.06  22:10

    « Re: analogove hodiny uprostred

    Jack007: Správná otázka! >:D
    A čím vyšší výbava, tím hůř. :-) Aspoň Ghia teda podle mě dost špatná viditelnost...
    Na tvoji otázku - trvá to zhruba půl roku (vymýšlím si - prostě dýl). Přiznávám stejný dojem ze začátku, teď už pohoda, fakt se na ně dívám, fakt tam tu informaci nacházím a fakt se mi to líbí, i když každý jouda, který chce mít názor na mondeo a nejlíp jeho design, neopomene zesměšnit právě tento klenot. :)
    Kámošova přítelkyně je ovšem pochválila tak pěkně, že mi každý jouda může...
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 24.11.06  20:25

    « analogove hodiny uprostred

    Mam dotaz, kolik z vas pozna kolik ukazuji, kdyz se na ne koukne? :-) koukam na ne uz 2 mesice a mam co delat :'-( Proc tam nemuzou byt digitalky :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.06  12:05

    « Re: Volvo má motory od PSA-FORD

    Já jenom jak tady někdo psal. jak je to VOLVO proti FORDU vyladěné :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.11.06  11:42

    « Volvo má motory od PSA-FORD

    DIM:
    Volvo používá:
    - 1,6 80kW (D4)
    - 2,0 100kW (D4)
    to jsou koncernové motory...
    Volví je pouze D5 v několika konfiguracích
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.06  11:35

    « Re: Re: Re: Re: Hm

    Nemá náhodou VOLVO motory od FORDU ?? :-)
    Ten motor 85 KW je asi stabilnější...........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  22:34

    « Re: Re: Re: Hm

    impaler:prodejce nejsem, to fakt ne. Jenom 4 roky vlastním TDCi jezdím pracovně každý den, každej rok se stavím v Srba servisu na brzdu na přeměření výkonu po čipu a tak si to různě testuju co to vydrží.
    Zatím sem prošel Opel Calibra 2.0 16V - 350 000 km, Nissan Primera 1,6 16V 410 000 Km.Mondeo TDCi zatím jen 245 000 Km.
    Dvakrát do roka to pohoním v Brně po okruhu a v létě 3600km x2 Algarve 34 hod (2+2h spánek). Je to můj první diesel a už se těším na 2,7 TDCi. : :D
    Musel jsem se zapojit, protože jak tak koukám mám jeden z nejstarších kousků a mám ho od 0km a hlášky typu ford-mord atd. mě štvou. :roll:
    PS:jen tak pro orientaci mám 4 grafy výkonu a zatím to roste o cca 1 kw a 5 NM ročně. Jeďině co mě trápí je životnost pneu 225/40/18 cca 25 000 Km, ale to už je do plátna.Už jsem vyzkoušel všechny značky a furt stejná písnička asi zkusím Barumky. :(
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 23.11.06  17:59

    « ach ju

    tak jsem to prechvalil :-) Uz mi nesviti pravy xenon a davat 4ku za novou vybojku se mi vubec nechce.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 23.11.06  16:12

    « Re: Re: Hm

    vica: poslyš, nic ve zlém, ale nejsi ty náhodou nějaký prodejce, co se snaží vylepšit pověst TDCi?
    Ne že bych ti nevěřil, co píšeš o svém autě, ale začíná mi to být trochu podezřelé. ;-)
    Jinak takový blbosti, jako je tlačení nafty po víko, rozhodně nedělám. Jednak nevidím důvod (dojedu i tak dost daleko), druhak se nepobryndám, třeťak se tu psalo, že volný prostor nad hladinou má svůj význam. A taky si namlouvám, že do prvního cvaknutí a dost znamená přesnější měření spotřeby. Tankuju jenom na Shellkách a naivně věřím tomu, že mají stejně dlouhé ty choboty, resp. jejich konce a zakřivení...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  15:19

    « Re: Hm

    Je dobře,že se ozívá více takových co jenom dolívaj naftu a jezdí a jezdí a nic neřeší. TDCi super motor.Taky se vám daří tankovat přes 65 litrů. V manuálu píšou nádrž 58,5 litrů. Mám rekord po víko 65,5 litrů. Nepěnivá nafa Shell.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 23.11.06  14:37

    « Hm

    Myslím na to už dlouho, je to taková blbost...neměla by se spojka jmenovat radši rozpojka? ;-)
    Přece když se na to šlápne, tak se to rozpojí, ne...a plyn je taky blbost, ne...aspoň že brzda se nejmenuje urychlovač.
    Jinak vrzání nějak pořešili, ale neřekla mi paní, co dělali. Budu to muset vytáhnout ze systému u někoho v ČR asi. Ráno to nevrzalo, ale to byla krátká testovací jízda do práce. Uvidíme.
    Prej na tom dělal sám "její manžel" = šéf. Co to znamená, neuměla říct. Asi fakt změním firmu.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.11.06  13:41

    « Bez nadpisu

    Ja to beru s humorem a jsem s autem spokojenej, jen me to proste pripada zvlastni protoze pred tim jsem jezdil s temer 7 let starym passatem-byl to teda benzin ale zase preplnovanej-coz je primo etalon vsech cilu nadavek a pomluv ruznejch kritiku, a nemel jsem s nim problemy zadne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  13:40

    « Re:

    Taky nemohu souhlasit:
    st?ra?e stírají, brzdy brzdí, spojka spojuje, motor jezdí ...
    Je fakt, že si auto ráno odfrkne bílý kou? a když je +6C je prvních pár vte?in opravdu dieselových, ale jinak je to OK
    My máme v rodin? t?i Mondea a zatím nikdo z nás nem?l d?vod k nespokojenosti. Tak jenom sedíme a ?teme a nep?ispíváme ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  12:28

    « Re:

    MARTINE,
    lidi tady ?eší problémy, to ale neznamená že neexistuje horda lidí, která sem nep?ispívá a nemá problémy žádné.
    Já problémy nemám, akorát jsem nacouval do zdi a poškrábal zadek, to? vše. To se ale na Ford dá t?žko svést. >:D
    EGR mi vym?nili v záruce a vše co jsem zaplatil byl n?jaký senzor za 1500. Jinak nic...
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.11.06  11:36

    « Bez nadpisu

    Kdyz tady posloucham ty postrehy vsech okolo plus sve dojmy tak myslim ze mondeo je vlastne takova limuzina vrcholove urovne-dejme tomu ze sveho kombika srovnam treba s novym volvem v70 (ktere mame v rodine)a mozna i s octavii II, jen s tim rozdilem ze proti volvu to ma spousty drobnych chyb a nedodelku, napr.:
    spatne stirajici stirace(v kombinaci s dest. automatikou=pruser), na volnobehu nekultivovany a rezonujici chod, opravdu neprijemne tupe brzdy, zvuk a dovreni dveri podobne s vikem popelnice, odchazejici vstriky a cerpadla, spatne a na zvyk narocne ovladatelna spojka, problemy s egr ventily a kourivosti...
    mate jeste nekdo neco? :-) Mozna by bylo zajimave udelat kompletni soupis..
    Me osobne tece byt po kapkach do auta zrcatkem-normalne to vyteka tou krytkou pres diru pro sroub na uchyceni a jinak mi nekdy minuly tyden odelso jedno ze dvou zadnich osvetleni spz tim ze tam uhnil kontakt-je to takova plastova kosticka-v servisu za to chtej 430,-kc!
    Vzhledem k tomu ze mi to uhnilo i u passata na kteryho to ale stalo pulku predpokladam ze ta druha strana odejde co nevidet a mam chut tam tu zarovku napajet natvrdo..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  10:48

    « Re: Re: Re: Re: ?erpadlo 2,2TDCi

    DIM:
    Praha 7 Holešovice, D?lnická 15.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  10:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: ?erpadlo 2,2TDCi

    vica:
    QAno, je to závislé na otá?kách, ale také na kvalit? spalování nafty. Pokud se dob?e maže a dob?e spaluje, tento interval se prodlužuje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.11.06  10:01

    « Re: Re: ranni start

    M? to ob?as ud?lá MNOHEM více :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  08:13

    « Re: ranni start

    To video trosku zkresluje velikost - objektiv primo proti vyfuku, ale prubeh toho oblacku to ma u me naprosto stejny - proste odfrknuti. Dela to od zacatku - nezlepsuje se to ani nezhorsuje
    To Honzeek: ..napis jak jsi dopadl
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  07:40

    « ranni start

    [odkaz]
    Domnivam se, ze ani ten maly oblacek modrobileho koure by tam nemel byt, takze to darylum asi povezu zpet...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.06  23:45

    « Re: Re: Re: ?erpadlo 2,2TDCi

    Dám v?d?t a na tu vým?nu už se t?ším. Podle m? ale vane vítr odjinud. Auto i zah?áté v tom pásmu volnob?h až 1500 ?ahtá jak Zetor ....... a podle m? jen jeden válec podle zvuku, takže asi ne všem nad?azený EGR...............Te? jsme jel p?es Prahu, kde je to Hale ? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  23:36

    « sterace a filmecek

    Musim priznat, ze kdyz sem ted po kradezi tech Valeo dal provizorne stary klasicky, nepozuruju moc velky rozdil v kvalite stirani, i firemni Ochcavky II ci Superby s novejma steracema stiraj o tridu lip... Mam jeste jednu fungl sadu v kufru, jen bez tech uchytnejch zacvakavatek, protoze jsem druhou koupil pote, co me nakej z***d obratil sterace gumickou vzhuru, nacez ty zacvakavaci drzatka popraskaly a pritlak byl ta tam... tak premyslim, jestli opet koupit uz tretit sadu za litr, nebo se na to proste vybodnout, nemam v umyslu zivit svejma steracema mistni zlodejskou pakaz...
    Na Mondeo spojku si vzdy po delsi ceste s jinym autem chvilku zvykam, pokud uz musim jet manualem, tak se snazim o auto s 1.8T, ktere tak nejak zabira podobne ... ale kdyz presednu napriklad z 2.8 V6, pripadam si jak v autoskole :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.11.06  21:11

    « Re: Rezonance

    Spojka podl? m? zabírá tak n?jak normáln?, ale plynu to chce víc, než je zvykem jinde. Je to zvyk, te? už mi to chcípne jenom n?kdy. :)
    Jinak na st?ra?e si st?žuju od za?átku, vidím to podobn?. Nepomohly origo/Valeo (ty tenký za tisíc korun pár) oproti p?vodním klasickým ramenatým, te? sem nalevo nacpal to levný z pumpy, taky nic moc, ale lepší než p?lro?ní Valeo. Nechává ?áry-oblouky po set?ení, ale je to lepší než mapy po celé ploše p?edtím.
    Podle m? to má slabý p?ítlak a hotovo, žádná gumi?ka to nenapraví. Nebo nevím. V my?ce už tak rok žádám jen vodu, ne p?ípravky na lešt?ní, a liju do toho na otcovu radu jen jarovou vodu (te? budu muset n?co nemrznoucího). Ta je fakt nejlepší a všichni prodejci barevných bublin a? se jdou bodnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 22.11.06  21:08

    « Rezonance

    Cago, tak tu "plastovou rezonanci" pri volnobehu mam i ja, ale zatim jsem to neresim. Pripada mi to jako kdyby se tam klepal nejaky plast, na druhou stranu si rikam jakej asi :-) Pockam s tim na prohlidku po novem roce, uvidime na co se prijde.
    Auto nemam dlouho cca 2mesice, ale kdyz jsem si ho kupoval rozhodla srdcova zalezitost, proste je to krasavec. :-) Na rady Petra T jsem do toho zatim nedal nic jineho nez Shell V-Power, tak snad to hned neodejde. Jinak na co jsem si dlouho zvykal byla spojka (silenej zaber), trosku se mi nelibi predni sterace (i blba fabia je ma podle me lepsi) a v noci mi trosku vadi pruhovane predni okno :-) Jinak zatim parada, ale po 5ti tisic asi nemuzu jeste moc hodnotit. Jo jeste, zadny oblacky pri startu zatim neresim, nechci aby me odvezli do nemocnice s diagnozou "paranoik" :P
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 22.11.06  15:56

    « Re: Re: Ford Mondeo 2.0TDCi 96kW

    1,22 OLA-PHA je good..asi jako BNO-PHA za 58min(jen D1) ale za 12,5l/100km s 1,8TDCi Focus I
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  15:46

    « Bez nadpisu

    Mám jednu z prvních 85 KW TDCi.Výroba za?ala od 09- 02 já mám 11-02.TDDI jsem už necht?l a ?ekal jsem na ni 3 m?síce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  15:40

    « Re: Re: Ford Mondeo 2.0TDCi 96kW

    vica: Hele, ale ty máš TDDI, ne TDCi. Odborníci asi ?eknou, co je stejné a co se liší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  15:21

    « Re: Ford Mondeo 2.0TDCi 96kW

    jednou jsem to ?ešil a dle diagnostiky motoru to d?lá ?idlo va?ky CPS DQ 1/05. stojí to cca 470 K? a vým?na 2 min. M?nil jsem to ve 220 000 Km a zas pohoda.
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.11.06  15:11

    « Ford Mondeo 2.0TDCi 96kW

    Mám problém s motorem:
    - studený motor chytá bez problému
    - po zastavení na 15min až 2hod nejde nastartovat - bliká p?i startování kontrolka žhavení, pokud nastartuje, do 10minut jízdy motor zhasne (jako by byl bez paliva) a op?t bliká kontrolka žhavení. Pokud nastartuju a ujedu bez zastávek t?eba 300km, problém se nevyskytne.
    - když nechce startovat, po?kám 5-10min. a pak jako by se nic ned?lo, chytne a šlape t?eba 2hod.
    ?ím to m?že být, umí n?kdo poradit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  15:04

    « Re: Re: Re: Re: ?erpadlo 2,2TDCi

    Petr T:
    Tak jsem si myslel že ten motor musí dát 500 000 Km. Závisí n?jak limit zdvih? jehly vst?ikova?? na otá?kách motoru? Mám k?ivku výkonu posunutou na 2500 NM a 4500 KW ot/min a b?žn? to?ím po omezova? 4800. Zahrani?í d?lám jenom na dovolenou cca 10 000 Km ze 60 ti ro?n?.
    a to si ješt? vozím naší kvalitu v kufru naposled 400 litr?.
    Furt m? všichni ujiš?ujou že to p?jde do kytet. T?eba Praha-Olomouc v noci 1.22 hod spot?eba 11 litr?.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.11.06  14:52

    « automaticke zamykani

    nevim jak je to tady u forda, ale u koncernu(mysleno skoda, vw, audi) to bylo tak ze se zamknute auto v pripade narazu ktery by aktivoval airbagy zase odemklo, ale myslim, ze pri tak velke bouracce kdy si clovek nebude schopny otevrit sam uz ta kastle bude zdeformovana natolik, ze dvere nepujdou otevrit ani odemcene :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  14:37

    « Re: Re: Re: ?erpadlo 2,2TDCi

    vica:
    ... se uklidni jó?!?!? ...
    tik tak tik tak tik tak odpo?ítáváme ...
    V ECU máš limit zdvih? jehly vst?ikova??. Až se na n?j dostaneš, puk ... zasvítí kontrolka a pojedeš si do servisu pro nové vst?ikova?e ...
    Promi? ale nemohl jsem to nechat bez komentá?e.
    ... ?ím víc se jezdí, tím menší problémy jsou, ?ím víc se jezdí mimo ?R, tím menší problémy jsou ...
    Já mám 145 000 a 1/3 najezdím mimo ?R.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  14:32

    « Re: Re: ?erpadlo 2,2TDCi

    DEMe:
    Zjisti datum registrace.
    Dej v?d?t co se d?je po vým?n? EGR.
    Zdravím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  14:11

    « Automaticke zamykani

    Hi,
    to DIM: zamkne se zevnitr, kdyz zastavis nebo vypnes motor, je stale zamknuto. Pri pokusu otevrit zvenci nejde otevrit, az otevrenim dvere ridice to doblokujes nebo rucni odemknuti zevnitr.
    Fce aut. zamykani v podstate pouze zamackne packu zamykani zevnitr u ridice, tim zamkne ostatni dvere. Vyzkousej si rucne, co jde a nejde otevrit a pak si kdyztak aktivuj aut. zamykani.
    Mam to kvuli nenechavcum na semaforech. Kdyz havarujes, museji ti rozbit sklo, aby ti otevreli dvere, ale to sklo uz v tomto pripade asi ozelis...
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.11.06  13:52

    « automaticke zamykani

    to DIM:
    zamkne se to cca pri tech 7km/h a neodemkne vubec nikdy :-) Ale kdyz jsem nad tim premyslel tak mi doslo, ze by ti to vlastne nic uz neprineslo-dvere musis otevrit tak jako tak a to normalne jde hned napoprve jak pri zapnutem tak i vypnutem motoru.
    Cili pri vystupovani delas to stejne jako kdyby jsi sedel v odemcenem aute..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  13:45

    « Re: Re: ?erpadlo 2,2TDCi

    Když to tady tak pro?ítám tak mám asi jiný v?z.Mám to koupené nové v Ol. 13.12.2002 najeto 240 000 Km a motor drží jak za?ezanej. Vst?iky,ERG ventil origo, starty -27 stup?? bez kou?e. Nepoužívám žádné aditivum, pouze tankuji Shell diesel extra. Mám to upravený od za?átku od Wolfa jednotka+vzduch. filtr, podvozek -35 mm, kola 18 ST+podložky (tlumi?e stále origo).Jezdím každý den, léto Špan?lsko Portugalsko místní naftu to žere normáln?. Spot?eba 5,0 - 6,5 l. Jsem asi jedinej kdo je se starým TDCi spokojen i v servisu nechápou a ?ekají kdy si ty vst?iky, ?erpadlo nebo turbo objednám. Pouze jsem m?nil p?ední ložiska ve 210 000Km a zadní kotou?e vydržely 180 000 Km. A spojku jsem usmažil ve 160 000 Km. Mám ve firm? forda jedinej a t?m problém?m VW,Škoda, Peugeot se jen sm?ju.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.06  11:37

    « Re: ?erpadlo 2,2TDCi

    Auto bylo na zna?ky postaveno teprve p?ed rokem, ale p?edtím už jako p?edvád??ka jezdilo, takže v systému už bude mít asi více než dva roky..... V DELPHI jsem se neptal, v pond?lí mi mají vym?nit ten EGR ventil, pak se uvidí. Prý je to klasický problém a m?ní se to jako na výrobním pásu ...........Jinak je to ?ím dál tím horší, i když ne vždy. Mám pocit, že nejhorší to je, pokud startuji ne úpln? vystydlý motor. V podstat? jde o to, že z volnob?žných otá?ek se motoru v?bec nechce rovnom?rn? stoupat . Když pomali?ku na volnob?hu ma?kám plyn, motor se za?ne r?zn? t?epat a kou?it ale v podstat? se otá?ky nezvyšují, až v n?jakém okamžiku tuto nejistotu opustí a otá?ky vysko?í až n?kam na t?i tisíce p?i stále stejné úrovni zmá?knutí plynu. Takže lehká manipulace s plynem i za jízdy, p?i p?e?azení, lehkých rozjedech a pod je problematická. Nad 1500 ot. to zmizí, a po zah?átí taky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  10:40

    « ?erpadlo 2,2TDCi

    Dime, ty jeden škarohlíde,
    Tvoje ?erpadlo je mnohem robustn?jší než ta první co byla dodávána k 2,0TDCi.
    Nemusíš se ni?eho obávat.
    Co se tý?e vst?ikova??, Tv?j problém je zcela jiného rázu než problémy u 2,0TDCi.
    Jsi už mimo garanci Delphi 24 m?síc? a bez omezení km? Vím že se k tomu Ford nechce znát, ale co Delphi?
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.06  10:09

    « Re: diagnostika

    Jak jsem ?íkal, nezkoušel jsem to ! Ale to zamykání si asi aktuvuju. Odemkne se to p?i vypnutí zapalování ? Když chce n?kdo vystoupit p?i spušt?ném motoru, dostane se ven ? Jde otev?ít kufr ??
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.11.06  08:12

    « diagnostika

    To Jenyk, DIM:
    Diagnostika palubky neco delala kdyz jsem si s tim vcera hral, ale je to k *, diagnostiku palubniho pocitace se mi tam nepodarilo vubec dostat a palec od toho reset tlacitka citim jeste ted..
    nicmene automaticke zamykani mam zapnute a kontrolu zapnutych pasu zase naopak vypnutou-samozrejme se poutam, jen me docela hodne vadilo, ze treba pri cekani na nekoho s motorem to kdakalo i pri stani tak hlasite ze to prehlusilo i radio :-)
    Posledni co bych chtel je to zobrazovani okamzite spotreby-koncern ma vubec lepe udelany palubni pocitac
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.06  23:48

    « Re: Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny

    Jestli se nepletu, tak ta diagnostika palubky sedí na Focus. Pro Mondeo se to trochu liší. Automatické zamykání se nastavit dá a základní diagnostika se shoduje, ale potom jsem to m?l jinak. Podrobn? jsem to ale nestudoval, nebylo pro?.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  17:54

    « Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny pos

    FORD servis mi to nabízel, jen jsem si to ješt? nenamontoval. Udajn? je to za 600 a zapíná to sv?tla dokonce z n?jakou prodlevou po nastartování a pod.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.06  17:45

    « Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny postup?

    S tim zahvizdanim remenu to mam jiz od sameho zacatku - jakmile jde teplota cca pod nulu a auto dukladne vychladne - vzdy po startu cca 0,5-1sec tak prvni jednu az tri otacky "motoru" remen zaknuci. A taky jak pises - pokud je syschravo je to spis horsi - bude ciste mechanicky problem pri rozbehu motoru. Jak jiz tady skoro vsichni psali - starty jsou "zajimavy".
    Jen tak na okraj razeni a jeho tuhost - oddelal jsem kozenou krytku na radici pace a ejhle, objevil se dumyslny kolejnicovy system pro vodici drahy radici paky dokonce s lozisky - stacilo pouzit jinou vazelinu - ne tu co maji z vyroby, ta je moc tuha a vazka. Dal jsem ridsi a chodi daleko lepe ! Osvedcilo se to i na horach v rakousku kde byly ranni teploty kolem -5 -10 stupnu - nechtel jsem to sem davat driv nez se mi to osvedci - uz to mam cca 3tydny a rekl bych, ze rozdil je urcite k lepsimu - hlavne za studena - kdy je teplota vne vozu nizka - TO JSOU BLBOSTI CO! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  17:19

    « Re: Re: Automaticke sviceni

    Dime, o jakem doplnku za 600 K? to mluvis?
    Montuje Ford?
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.11.06  15:37

    « Re: diagnostika

    Tak to tedy cumim a dekuju za vynalozenou namahu, ten link prostuduju, ale takhle narychlo z toho mam dojem ze to asi nepujde nastavit natrvalo aby to zobrazovalo tu okamzitou spotrebu, cili to neni zapnutelne nejak tak natrvalo..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  15:26

    « Re:

    No jo, mně podobně nefungovalo tlačítko na minulém Mondeu, i když to na kilometry.......vyměnili mi celou přístrojovku, takže jem měl kilometrově od nuly nové auto :-)
    http:// focus.fordclubs.org/navody/03.php#dmpp Diagnostický mód přistrojové desky
    Slouží k výpisu hodnot, které jsou posílány k přístrojové desce
    Aktivace:
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
    Stiskněte a podržte nulovací tlačítko denního počítadla kilometrů
    Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
    Držte nulovací tlačítko do doby, než se na digitálním displeji místo denního počítadla kilometrů objeví "tESt" (cca 5 sekund)
    Jednotlivým mačkáním se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
    1. test
    2. GAGE: zkouška analogových ukazatelů
    3. 8888: zkouška LCD displeje
    4. rs22: verze ROM
    5. E001: verze NVRAM
    6. Dtc-NONE: výpis registrů závad přístrojové desky. Pokud bliká NONE, registr závad prázdný, jinak viz popis níže
    7. 000.0: aktuální rychlost vozidla v mílích za hodinu
    8. 000.0: aktuální rychlost vozidla v kilometrech za hodinu
    9. 32c: úroveň teploty nasávaného vzduchu motoru
    10. 800: otáčkoměr - počet otáček za minutu
    11. 63: údaj MAR senzoru - změna tlaku (na vypnutém motoru ukazuje 033) .
    12. F202: hladina paliva (0-255) - údaj z plováku.
    13. L219:
    14. 103F
    15. 093C: teplota chladící kapaliny (v °C)
    16. 09CC: teplota chladící kapaliny (hexa)
    17. 14.9: napětí v elektrické síti
    18. Ab-l: stav relé, chyba ABS.
    19. Eb-l: stav relé, chyba EBD.
    20. II-l: stav relé, osvětlení přístrojové desky (-l vypnuto, -h zapnuto).
    21. Cr-h: stav relé, zapalování
    Kódy chyb (DTC) přístrojové desky:
    9202 Fuel pump module circuit
    9204 Fuel pump module short to
    9342 PCM is defective
    9317 Battery voltage high
    9318 Battery voltage low
    9359 Ignition Run/ACC circuit failure
    A143 NVM memory failure
    A477 Module configuration failure
    D041 Invalid data for vehicle speed
    D027 Invalid data for engine RPM
    D073 Invalid data for engine coolant
    D262 Missing speed, tacho, engine temperature or odometer count
    D123 Invalid data for odometer
    Poznámka: Jako vedlejší účinek spuštění tohoto testu se vynuluje denní počítadlo!
    Diagnostický mód palubního počítače
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
    Stiskněte a podržte tlačítko "S" vedle displeje palubního počítače
    Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
    Držte tlačítko "S" po dobu cca 5 vteřin
    Jednotlivým mačkáním páčky "INFO" se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
    1. Kontrola displeje a zvukového signálu
    2. Kontrolka všech žárovek palubního počítače
    3. Zobrazuje aktuální rychlost v km/h
    4. Zobrazuje okamžitý průtok paliva v litrech za hodinu
    5. Zobrazuje okamžitou spotřebu v litrech na 100 km
    6. Zobrazuje počet litrů zbývajících v nádrži
    7. Zobrazuje napětí z plováku v nádrži - ve voltech
    8. Zobrazuje opravnou konstantu pro úpravu údaje z plováku - v procentech
    9. Venkovní teplota ve stupních Celsia
    10. Osvětlení displeje - HI (zapnuto) / LO (vypnuto)
    11. Napětí v elektrické síti
    12. verze ROM
    Automatické zamykání (pouze od roku 2002)
    Všechny vozy od roku výroby 2002 jsou vybaveny tzv. automatickým zamykáním. Tato funkce uzamyká všechny dveře, pokud nastartujete motor a současně je rychlost automobilu 7 km/h nebo vyšší. Tuto funkci lze aktivovat v servisu přes WDS nebo také následujícím postupem:
    Otočte klíček zapalování do polohy "II"
    Třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
    Znovu třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
    Otočte klíček zapalování do polohy "II" - měl by se ozvat pípnutí (programování připraveno)
    Jednou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích - toto zapne/vypne automatické uzamykání
    Dlouhé pípnutí - automatické zamykání zapnuto, krátké pípnutí - automatické zamykání vypnuto
    Pro ukončení programování nastavte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" - krátké pípnutí
    Kontrola připnutosti pásu u řidiče (pouze od roku 2002)
    Slouží k upozornění, že řidič za jízdy nemá připnutý bezpečnostní pás. Tato funkce je v autě pouze, pokud svítí po zapnutí zapalování v právé části přístrojové desky 2. kontrolka shora (pod pravou směrovkou). Jestliže ano, lze pak funkci vypnout/zapnout:
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" a pás nechte nepřipoutaný
    Otočte klíček zapalování do polohy "II"
    Počkejte, dokud nezhasne kontrolka bezpečnostních pásů (asi 1 minutu)
    Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
    Rozsviťte a zhasněte hlavní světlomety
    Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
    Celý postup od zapnutí zapalování musíte stihnout do 60s
    Nyní by se na 3 vteřiny měla rozsvítit kontrolka bezpečnostních pásů
    Po zhasnutí kontrolky jednou připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče - toto vypne/zapne kontrolu připnutosti bezp. pásu
    Programování se ukončí automaticky po 10 vteřinách
    Diagnostický mód centrální elektronické jednotky
    Slouží k diagnostice výstupů z jednotky pro řízení elektroniky.
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I", nastavte páčku stěračů do polohy "1" a nastavte vnitřní osvětlení do polohy AUTO
    Stiskněte a podržte tlačítko pro ohřev zadního skla a současne otočte klíček zapalování do polohy "II"
    Tlačítkem pro ohřev zadního skla se volí jednotlivé výstupní signály
    Diagnostický mód poplašného zařízení (alarm)
    Otočte klíček zapalování do polohy "0"
    Šestkrát stiskněte spínač zavřených dveří
    Nyní lze testovat jednotlivé signály pro alarm
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  15:23

    « Re:

    No jo, mně podobně nefungovalo tlačítko na minulém Mondeu, i když to na kilometry.......vyměnili mi celou přístrojovku, takže jem měl kilometrově od nuly nové auto :-)
    http:// focus.fordclubs.org/navody/03.php#dmpp
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.11.06  15:14

    « Bez nadpisu

    Hm, to prave nemuzu, protoze nulovani je v mem konkretnim aute tak narocne, ze mi to stale neslo a kdyz uz mi asi 3. clovek radil stale stejny postup tak jsem jednou na to tlacitko tlacil takovou silou, ze sem malem roztlacil auto dopredu :-) a pri vydrzi par vterin s touto heroickou silou se to teprve vyresetovalo.
    Je to asi nejaky zasrany ten kontakt. To tlacitko na pacce od blinkru mi funguje dobre ale tim to zas asi resetovat nejde..?
    Jinak vis ten postup na to jak to dostat do toho servisniho modu?
    Ja si rad hraju :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  15:06

    « Re:

    Ten počítač se dá dostat do nějakého servisního modu, kde je kde co, ale nenašel jsem odvahu - ani potřebu - to zkoušet. Okamžitá spotřeba je na nic ....... a nebo drž pořád to tlačítko nulování :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.11.06  14:58

    « Bez nadpisu

    ještě mám dotaz: ukazuje vam tu nekomu palubni pocitac okamzitou spotrebu? Da se to nejak servisne nastavit? Ptam se jen proto, ze nekkde byla zminka ze nekomu ji to ukazuje..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…