FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Protože mám k autoprůmyslu taky nějaký vztah, tak můžu zodpovědně říct, že tlak na ceny čehokoliv pro auto je v poslední době tak extremní, že se nedivím, že jde kvalita do háje...........a stejně se na východní ceny nedostaneme, to nás naopak oni dříve dohoní s kvalitou ale v cenách budou pořád o desítky procent níže.... A ještě jsou schopni dát 7 roků záruku ( Kia ceed např.) -
eda.nezbeda 15.12.06 16:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
diky, to ja jenom z nasrani, ze se vsechno dela na zisk a ne pro zakaznika. To je ale ve vsech masovych prumyslovych odvetvich stejny, co se da delat.
Mozna se necham zamestnat u Bosche v Jihlave a neco s tim udelam :D. Nejaci znami uz tam delaji, tak to rozcisnem >:-[]
Na vasich strankach uz sem nasel Auto ZM v Bosonohach. Tam me posilali take z CARentu a podle vseho, je tam jako spojka pan Cerny? To je nejakej spolecnej podnik s TAD Praha? -
"-- skrytý --" 15.12.06 16:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Edo,
Bosch začal vyrábět common rail v roce 1996 a doteď se vstřikovače neopravují... :!:
Delphi konec 2001 a začátek 2007 spustí opravy, to je mnohem lepší...
Upgrade Ti udělají v servisech Delphi, v Praze např. hale@hale.cz www.hale.cz, potřebuješ mimo Prahu?
Cenou si nejsem jistý, mezi 10 a 15 tis. Kč. Nové čerpadlo stojí cca. 30 tis. -
eda.nezbeda 15.12.06 15:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Prave, ze ukapava tryska, tedy nedovira jehla, tedy je pritomno neco ciziho (karbon nebo jine necistoty) to sem pochopil s chabeho vykladu v servise.
Kdyz proste nekdo rekne vadny vstrikovac a nutno vymenit, predstavim si mechanicke opotrebeni na jehle nebo na kanalcich, tak ze je to neopravitelne. Ale prepadovy ventil by mel byt namontovan na nejakem zavitu na telese vstrikovace. Samozrejme muze byt nalisovan a to je nejspis duvod k vymene celeho telesa.
Ale prijit s opravou (repasi) vyrobku v r. 2007, kdyz se vyrabi od roku 2001 a navic je to otazka najiti spravneho odstraneni vadneho ventilu a nalisovani nebo nasroubovani noveho, mi pripada jako silne zanedbani poprodejniho pece o vyrobek! (vse za predpokladu, ze na vine je ten ventil a ne vice veci dohromady)
Kdyby me nekdo ukazal vykres toho vstrikovace, tak si zcela jiste dokazu predstavit, jestli to pujde nebo nepujde opravovat, misto vymenovat. Predpokldam, ze je to ocelovej odlitek a tak by nemel byt takovy problem navrhnout postup opravy.
A jeste si se nevyjadril k tem repasim, kde to roste, jak to poptat? A kolik to zhruba stoji u toho cerpadla. Myslim upgrade na vyssi vykon? -
"-- skrytý --" 15.12.06 15:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Edo,
píst Ti propálí kdejaký vstřikovač motoru s přímým vstřikem paliva (to čeká i benzíny...), to je tehdy, kdy je tryska příliš zanesena karbonem a nekvalitně rozprašuje, tzv ukapává - to ten píst potom nevydrží.
Vada přepadu je specifická závada vstřikovačů CR všech výrobců - nejvíce překvapivě :!: u Bosche, č. 2 Delphi, č. 3 Denso a č. 4 Siemens.
Ve svém důsledku pak čerpadla nestačí doplňovat tlak ve vysokotlaké rampě a do trysky se dostává málo paliva nebo vůbec žádné. Tyto problémy nastávají hlavně při startu, volnoběhu nebo při sešlápnutí plynového pedálu.
Různá čerpadla mají potom různou "rezervu", jakmile jste na dorazu i rezervy, ŘJ Vás přepne do nouzového režimu.
Problém systému Delphi je ten, že rezerva čerpadla Delphi je zdaleka nejmenší, takže když vstřikovače začnou téct do přepadu, poměrně brzy zahlásí ŘJ poplach. -
"-- skrytý --" 15.12.06 15:00
« Karta Shell
Hi,
to DIM+Petr T.: Nebyla to informace, s kterou by meli dal pracovat, jen jsem je chtel zarazit od dalsiho rozvadeni tematu, kde a jakou naftu vlastne tankuju. Uz to vedi. Nic vic.
Nedokazu rict, zda cerpacky Shell maji vice ci mene kvalitni naftu nez ostatni. Taky nevim, zda moje zavada je zpusobena naftou ci nikoliv. Delam neco jineho nez automechanika, auto mi slouzi jako pomucka pri praci. -
eda.nezbeda 15.12.06 14:52
« Re: Re: Re: Re: Re:
Edo, tryska nemá s přepadem nic společného.
Hale je servis Hale (žádná 2 l v názvu nemají!!!)
aaaaa tak to mi budes muset popsat co to teda zmana, ze "odejde" vstrik. Nebo jinak: co je tim poskozenim, kvuli kteremu vymeni servis cely vstrikovac.
Protoze pokud je problem v prepadovem ventilu, tak to je teda nehorazna habaduuura!! Chapu, ze je to jeden kus, ale obecne vzato je to jen jedna mala soucastka pomerne sloziteho mechanismu, ktery je jinak plne funkcni? Nebo ne?
no a Halle je samozrejme mesto vedle Lipska, a to bylo prvni co mi blesklo hlavou, ale zahy sem pochopil, ze se bavite o necem jinem :) -
"-- skrytý --" 15.12.06 14:37
« Re: Medialni kampan
maverick:
... jo, Transity mají nyní japonské Denso (nová generace), ale... Denso nahradilo Bosch VP44 a Delphi CR, skutečně z toho něco vyplývá :?:
... ale nová generace Mondea bude mít Delphi, ale s novým čerpadlem a vstřiky piezo
... Mercedes používá vstřikování Delphi s novým typem čerpadla a se stejnými vstřikovači jako stávající Mondeo, zatím krátce, takže nevím jak se to vyvíjí, ale vyplývá mi z toho že Mercedes by to nerisknul, kdyby to bylo tak zlé...
OPAKUJI:
V západní Evropě je poruchovost systémů Delphi 3x nižší než u nás.
Naproti tomu vím o Toyotě, která má druhou sadu vstřikovačů pryč ve 22 000 km, nafta a nevýměna palivového filtru autorizovaným servisem po první havárii vstřikovačů... -
"-- skrytý --" 15.12.06 14:27
« FILTR A JEHO FUNKCE
TAKŽE:
- start (200-300 bar), natlakováním se do nafty vloží energie a ta se v přepadu zpětně přemění v teplo, přes přepínač je zařízeno, aby tato teplá nafta nešla do nádrže ale zpět do filtru, který ohřeje a zabrání jeho ucpání parafinem. Taky to napomáhá rychlejšímu ohřevu motoru. -
"-- skrytý --" 15.12.06 13:37
« Medialni kampan
Hi,
to DIM: jiste jinde na forech znas uzivatele s nickem TOM69, ktery mi hodne pripomina Dona Quijota de la Mancha spolecne s jeho renault.kvalitne.cz. Tohle URL znam uz nazpamet, protoze je vali do kazdeho vlakna, byl uz i v TV, bavi ho to nekolik let. ALe te energie a penez, co uz musel vydat. Na to bych nemel sily.
Pokud se nedohodneme se servisem na zarucni oprave, tak dalsi auto uz nebude Ford. A servis to vi. Je na nem, zda se mu vyplati prodat rocne 10 aut navic nebo ne...Uvidime, jak se rozhodnou.
Jinak to s tou naftou na me taky zkouseli, ale mam kartu EuroShell a jinou nez Shell neberu, tak jsem je trosku uklidnil.
Jeste mala poznamka - do tranzita se do 2.2TDCi pry dava Denzo misto Delphi - ze by se Ford poucil? (informace jen ustni, neoverena). -
lordmystic 15.12.06 12:51
« Re: Re: Re: Re: Re:
DIM: jen lehce upřesním - auto si spravit nech, zaplať ze svého a pak se soudně zpětně vymáhej vrácení peněz na fordu. buď ti to vyjde nebo ne, tak i tak by jsi to musel zaplatit sám, takhle budeš aspoň jezdit. a s tou mediální kampaní sis odpověděl, jsem přesvědčen že by si ford našel líbivou výmluvu na vzniklé potíže, viz rozbor nekvalitní nafty, atp. -
« Re: Re: Re: Re:
...............a ještě jeden poznatek . Běžné servisy NEMAJÍ dostatečnou diagnostiku. Ta běžná jim pouze nahlásí , že je nějaký problém ve vstřikovací části, ale není schopná jim testovat jeden vstři po druhém a určit, který je jak vyběhaný. Takže první informace o tom, kolik vstřiků je vadných je na nic. nehledě k tomu, že se určují PROCENTA opotřebení, takže mě řekli že dva jsou již za limitem (ne)těsnosti, a dva že jsou opotřebeny na asi 95 %. Takže pokud můžete , žádejte asi takovou přesnou analýzu a nekompromisní opravu všeho , co je těsně pře smrtí. Jinak tam budete jezdit pořád dokola, Vím , o čem mluvím........ -
« Re: Re: Re:
Tak ono asi nejde tolik o otáčky jako o to, jak prudce šlápneš na plyn a tím roztočíš turbo naplno a vzrostou plnící tlaky ....... a to se děje právě spíš v těch nižších otáčkách a rychlostech. S otáčkami už se pak dále tlak od turba nezvyšuje, spíše naopak, je tam regulační bypas , kterým to odfoukne :-)
Jak to s těmi vstřikovači vidím, tak jsou prostě nespolehlivé...a nebo spolehlivě krátkoživotnostní. A FORD to dobře ví. Servis s tím nic nenadělá !!!!!!!!!!!!!!!!!! Probíral jsem to s nimi ze všech stran. Pokud oni by tu opravu udělali v garanci a FMC by jim to neuznal a nezaplatil, tak by zůstal ten černý petr a náklady na servisu. A ruku na srdce : kdo z nás by z pozice majitele servisu shovívavě opravoval a platil vstřiky a čerpadla zákazníkům ze svého ? Nikdo. Takže je to jako s botami : obchodník , ketrý mi je prodal, je povinen mi reklamaci převzít, a do 30 dnů mi sdělit, jestli výrobce ( nebo dodavatel ) reklamaci uznal a jak ji vyřeší nebo nevyřeší. A pokud ten výrobce řekne, že jsem ty boty zničil sám mým nesprávným používáním, a doloží k tomu chemický rozbor a potvrzení ze státní zkušebny, , že jsem je čistil nesprávným krémem , tak nenadělám nic já ani ten obchodník...........v našem případu servis. Jediné, co mohou říct je , že mohu napadnout vyjádření dovozce ( FMC ), pak se s nimi soudit, potažmo se soudit s nějakou benzinkou, ale že do té doby oni nemohou auto opravit, protože by to platili ze svého.....
Amen. Jediné , co by na tento víceméně neprůstřelný sytém mohlo platit, je buď dokázat servisu nějakou hmatatelnou chybu - např. nevyměněný palivový filtr , a nebo se všichni spojit a pohrozit pořádnou mediální masáží. ´To je jediné, čeho se můžou ti vysmátí právníci bát. Pokud se to začne rozmazávat přes média, tak jim ty jejich parchnantské manýry nic nepomůžou a image značky jde dolů, důkaz nedůkaz.
Jenže ta naše zemička a pár stovek prodaných Mondeí by asi nakonec byla jen ta pověstná bouře ve sklenici vody, FORD určitě ani neví, kde ČR je, a nakonec prodeje dělají Transity...... -
martin.z 15.12.06 12:01
« Bez nadpisu
to Petr T:
dik za popis jak to funguje, ale stale nechapu jednak cim se ta nafta ohreje, ze potom muze prepadem ohrat filtr-pruchodem cerpadlem??
Jak se pozna ze filtr je ohraty bay se prepad switchnul do nadrze, kdyz na filtru neni zadne cislo ani k nemu nevedou kabely?
Tech prepadu je tam tedy vic nez jeden, protoze jeden je uz na filtru samotnem a je pravda, ze se tam spojuje Tcko, do nej jde i hadice odnekud zepredu...
Abych pravdu rekl tak volnobeh po nastartovani taky ted po vymene kladky, napinaku a remenu nemam uplne stabilni, ale zadna krize to zas neni.
Petre prijde mi, ze ta 2,2 verze ma problemy se vstriky casteji nez 2,0(myslim po roce 2003)-je to pravda nebo jen muj dojem? -
lordmystic 15.12.06 11:54
« Re: Re:
Petr T: to je ale zásadní informace, která pravděpodobně vyřeší problém u těchto krizovejch ročníků! Pokud bude upgrade čerpadla za rozumnej peníz a vstřiky budou zkontrolovány (případně ten jeden opraven), bude po starostech! Teť jen zjistit tu cenu toho upgradu... -
eda.nezbeda 15.12.06 11:54
« Re: Re: Re:
Aaaaha, tak to me teda mystifikovali. Ale pokud tu poruchu vstriku chapu dobre (obecne), tak je proste nadmerne opotrebeny a netesni. Je jasne ze netesni smerem do prepadu a tak protika, ale nemuze tim padem netesnit i jehla a ukapavat do spalovaku?
Jo a co je to Hale? Napred sem mylsel, ze mluvite o Halle, ale nejak mi to nezapadlo :) -
"-- skrytý --" 15.12.06 11:51
« Re:
Lorde,
je to HW záležitost, vymění se hnací hřídel a sada vnitřní dopravní pumpy, pozor, životnost tohoto čerpadla se zvýší!!! Problém s pilinami se jej po upgradu již netýká, upgrade si od Delphi vyžádal Ford.
Tvé vstřikovače by v každém případě potřebovaly překontrolovat a překalibrovat. -
lordmystic 15.12.06 11:46
« Bez nadpisu
Ještě chci doplnit, že po výměně toho prvního vstřiku se auto začalo chovat ukázkově. I tyto ranní teploty pod nulou nejsou problém. Po nastartování okamžité srovnání otáček a ideální pravidelný konstantní běh. Také zmizelo to divné cukání na pětku při cca. 1700 ot/min.
Petr T: výkonostní upgrade mého starého čerpadla - to je sw nebo hw záležitost a nesníží se životnost toho čerpadla a kolik to tak řádově může stát? To by určitě vyřešilo spousty problémů! -
"-- skrytý --" 15.12.06 11:44
« Re: Re: Re:
Lord of Mystics:
jasně, dá se udělat kontrola čerpadla, ale musí ven z auta a to něco stojí. Tehdy už bych doporučoval výkonnopstní upgrade čerpadla, a ten problém se vstřiky to vyřeší. Vůbec je nebudeš muset nechat opravovat, protože čerpadlo po upgrade poskytne tlakovou rezervu.
V Hale to umí udělat, je to novinka (ten výkonností upgrade). -
eda.nezbeda 15.12.06 11:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filtr
No a kdyz ses v tom prozrazovani :)
Dost me prekvapila absence 2,2 TDCi v S-Maxu? Ale predpokladam, ze to bude otazka jen par mesicu, nez to nabidnou. Jako duvod me napada jen, ze chcou co nejvic zhodnoti petivalec, protoze stal spoustu penez na vyvoj?
S-Max ano, ale se silnejsim dieslem. Ted kdyz musim jet po meste se svym 2,0 96kW, tak pri tech cca 1,6 je to linej mamut. A S-max je jeste o 100-150 kg tezsi ... -
lordmystic 15.12.06 11:40
« Re: Re:
Petr T: to samé mi řekli v Hale v servisu, že není nutná kontrola čerpadla, že by odešli vstřikovače všechny. Ale ten test na piliny bych chtěl aby mi udělali. Tak budu doufat že to opravdu čerpadlem není, i když to jsem minule u vstřiku doufal také... :(.
Jinak auto sem dovezl z německa na jaře při 103tis. km a hned jsem nechal vyměnit vše včetně filtru paliva a chystám se ho měnit každých 20tis. při výměně oleje a vzduch. filtru.
Co myslíš, mohu s tím chvíli opatrně jezdit a počkat na leden (nebo na kdy) a nechat opravit vstřik? A dělá se nějaké čištění čerpadla, jen pro jistotu? A co by to tak mohlo stát? -
"-- skrytý --" 15.12.06 11:34
« Re:
My Mystic Lord,
o čerpadlo se neboj, kdyby tam byly piliny, odešly by Ti vstřikovače naráz všechny.
Servisy by měly vylít filtr a projet to magnetem vždy, když se chystají vyměnit vstřiky.
Jakmile jsou piliny, je třeba koupit nové čerpadlo, to je v síti Delphi o 30% levnější než u Forda.
Filtr paliva tam máš jak dlouho?
Repasy budou zahájeny v lednu 2007, vydrž.
Další možnost pro Tebe by byla vylepšit čerpadlo na úroveň Euro 4, potom má vyšší výkonnost a ten problém to řeší, protože je tam rezerva výkonu a jeté vstřikovače které tečou do přepadu získají další rezervu, prostě jede se dál.
Otázka je, co je výhodnější... Upgrade čerpadla za 15 tisíc (zodolnění, zvýšení výkonnosti), či výměna 1/2 vstřikovačů bratru po 6 tisících. :?: -
"-- skrytý --" 15.12.06 11:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filtr
2,7TDCi vyrábí Ford pro PSA a zatím se montuje do C6, 407, 607 a Range Roverů. Nové Mondeo ho bude mít na 100%!!!!!
3,6TDCi vyrábí Ford pro Range Rover a nové generace Jaguarů. Počítá se s velkým exportem do USA. Je to lahůdečka. Nic nežere a ten zvuk, lepší než benzín. -
lordmystic 15.12.06 11:18
« Re: Re:
eda.nezbeda: jsem právě myslel, že ŘJ vyhodnocuje správnou funkci vstřikovačů a pokud se sledované hodnoty dostanou na nějakou hranici tak se přepíná do nouzového režimu. A při nezatěžování jsem předpokládal, že tlatky a funkce na vstřikách je stále v normě... Každopádně omezím ježdění, ale na repas počkám, protože novej platit nebudu. -
eda.nezbeda 15.12.06 11:14
« Re:
Tak Petre, a na to sem take zvedavej. Co s tim cerpadlem, kdyz je fakt spatny a co ty vstriky a jejich repase... kdy kde a jak se po tom ptat? Protoze v servise mi urcite reknou, ze o nicem nevi!
Určitě s tím vydržím chvíli jezdit, holt jen nesmím moc prudce akcelerovat a točit do 3k - a to se dá - aspoň vylepším zase spotřebu.
Nedoporucuju, protoze muzes ukapavajici naftou napalit pist a nebo pri nejakem spatnem zapaleni i ohnout ojnici! -
lordmystic 15.12.06 11:06
« Bez nadpisu
Tak horror na pokračování má druhý díl. Jak jsem již nedavno psal, první vstřik mi odešel zhruba ve 111tis. km, včera když jsem se vracel z ČB mi ve 114tis. km auto opět v zátahu spadlo do nouzového režimu. Absolutně stejný projev závady jako při prvním vstřiku, takže už nic jiného hledat nebudu a jsem smířen s dalším vstřikem.
Ale dotaz, jak to vypadá u Hale s tím repasem (opravou) vstřiků? Už to běží nebo až v lednu či později? Určitě s tím vydržím chvíli jezdit, holt jen nesmím moc prudce akcelerovat a točit do 3k - a to se dá - aspoň vylepším zase spotřebu.
A jsem také rozhodnutej, že si nechám zkontrolovat vysokotlaké čerpadlo na piliny. Když mi řeknou že je v pohodě, tak vím že prostě odchází jen vstřiky (jsou tam všechny krom toho jednoho vyměněného původní). Ale pokud mi řeknou, že to čerpadlo je špatný a že tam nějaké pilny jsou, co mám dělat? Mám koupit rovnou nové čerpadlo, nebo to staré nechat vyčistit a zrepasovat nebo něco jiného? Co mi doporučíte? Moc peněz do toho fakt rvát nechci - a ani nemůžu, protože je nemám :(. -
eda.nezbeda 15.12.06 10:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filtr
:D
To je slovo do pranice :)
To si musim nekam ulozit, paaac pak to tu zase nebudu moct naji a ten seznam je naaarame zajimavej :)
3,6 TDCi ?? To zniiii mooooc pekne
2,2TDCi biturbo (Bosch) PSA/Ford/LandRover
a todle je ten novej motor co Ford zatim jeste do niceho nedava? Ale PSA uz ho nekam monuje ... C6? -
eda.nezbeda 15.12.06 10:47
« Re: Garancka 60k - cena
(bydlim na vesnici a chovatele slepic nelibe nesou nekoho s A6 nebo BMW5:-( To mb-c pusobi jako male auto, v 2007 ma vyjit nove, uvidime...
:) delam v Bremach, kde se bude C-cko vyrabet, a nebydlim daleko od fabriky, ale ne a ne ho nekde potkat ... :arrow: asi sem moc v praci :P
... joooo a take bych si dal libit sluzebni, ale holt jiny kraj jiny mrav :-) a spousta jinejch duvodu :) -
"-- skrytý --" 15.12.06 10:47
« Re: Re: Re: Re: Filtr
maverick:
pokud můžu doporučit, téměř bezporuchové jsou systémy s piezo vstřikovači:
1,4TDCi Euro3/4 (Siemens)
1,5dCi Euro 4 108k (Siemens)
1,8TDCi Euro 4 (Siemens) Ford Lynx
2,0TDCi Euro3 (Siemens) PSA/Ford/Volvo
2,0dCi Euro 4 (Bosch) RSA (Renault)
2,2TDCi biturbo (Bosch) PSA/Ford/LandRover
2,2D4D Euro 4/5 Toyota/Lexus (Denso)
2,2D Euro 4 Subaru (Denso) v nabídce 2007
2,7TDCi Euro3/Euro4 PSA/Ford (Siemens)
2,7TDI VW/Audi (Bosch)
3,0TDI VW/Audi (Bosch)
3,6TDCi Ford/LandRover/RangeRover/Jaguar (Siemens)
V roce 2007 vyjedou první maloobjemové commonraily Volkswagen, asi 1,6TDI a všechno bude piezo, Bosch - Siemens 50% na 50%
Nové Mondeo bude mít všechno v piezo technice, bude to Delphi a Siemens. -
"-- skrytý --" 15.12.06 10:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Filtr
eda.nezbeda:
pokud můžu doporučit, téměř bezporuchové jsou systémy s piezo vstřikovači:
1,4TDCi Euro3/4 (Siemens)
1,5dCi Euro 4 108k (Siemens)
1,8TDCi Euro 4 (Siemens) Ford Lynx
2,0TDCi Euro3 (Siemens) PSA/Ford/Volvo
2,0dCi Euro 4 (Bosch) RSA (Renault)
2,2TDCi biturbo (Bosch) PSA/Ford/LandRover
2,2D4D Euro 4/5 Toyota/Lexus (Denso)
2,2D Euro 4 Subaru (Denso) v nabídce 2007
2,7TDCi Euro3/Euro4 PSA/Ford (Siemens)
2,7TDI VW/Audi (Bosch)
3,0TDI VW/Audi (Bosch)
3,6TDCi Ford/LandRover/RangeRover/Jaguar (Siemens)
V roce 2007 vyjedou první maloobjemové commonraily Volkswagen, asi 1,6TDI a všechno bude piezo, Bosch - Siemens 50% na 50%
Nové Mondeo bude mít všechno v piezo technice, bude to Delphi a Siemens. -
"-- skrytý --" 15.12.06 09:56
« Garancka 60k - cena
Hi,
to jack007:
filtry (vzduchovy+olejovy+palivovy+pylovy) + olej - celkem za 3.994 Kc bez DPH. Na dily nam davaji 10% slevu, tak mozna pro tebe +10% :-)
Jeste maly dotaz: Jezdite nekdo zimu na 225/40/18" ? Pokud ano, nemate strach z poskozeni litaku pri tak nizke gume? Ptam se, protoze o tomhle rozmeru uvazuju, mam 205/50/17 (litaky) zima i leto a zatim (2 zimy) litaky puvodni.
to eda.nezbeda: auto mam sluzebni, za rok budu menit, uz se skoro nedivam na design, jen vykon motoru + zaruka spolehlivosti. Vybiram auto nejake min napadne (bydlim na vesnici a chovatele slepic nelibe nesou nekoho s A6 nebo BMW5:-( To mb-c pusobi jako male auto, v 2007 ma vyjit nove, uvidime... -
eda.nezbeda 15.12.06 09:53
« Re: Re: Re: Re: Filtr
Jo jo, je to tezky, cim sou Common raily slozitejsi, tim je to cely nachylnejsi na problemy, a otazka je jestli ostatni jsou take v pohode ...
Ale uvazuju shruba stejne, jen nakup bude privatni, tak asi tezko pujdu do Audi, BMW nebo M-B, predevsim kvuli dodatecnym nakladum, ale kdybych nemel omezeni tak beru A6 Avant 3,0 TDI nebo BMW 535d, takze ten 2,7 od Ford PSA me samozrejme take oslovuje, jenomze, jak si zminil, co o tom vime a muze to byt vubec lepsi?
Znamej jezdil asi rok 530d a motor byl v pohode, ale menil zadni loziska a dokonce prevodovku!! Na novym aute. Vlastnil drive starsi modely, ale takovych pruseru jeste u BMW nezazil. No a pak si vybirej premiovou znacku 8-s
Ale pekne tady uvazujes, tak az prijde na rozhodnuti, tak nas zase informuj, at mame o cem premyslet :) -
"-- skrytý --" 15.12.06 09:41
« Re: Re: Re: Filtr
Hi,
to eda.nezbeda: Taky zacinam uvazovat a nic mne nenapada. Nove mondeo (s 6valcem 2.7) vypada jak mazda6, uvidime jak bude vypada v realu.
Uvazoval jsem o nasledujicich dieselech, ale jeste musim projit diskuse s nazory uzivatelu (Volvo V70, Honda Accord, Toyota Avensis, BMW3, Audia A4, MB-C klasse). Zatim se mi nejvic libi ten MB-C v kombi.
Ta 2.2TDCi jede moc dobre, ale uz ji nevereim...A o 2.7 jeste nic nevim, jen jsem cetl jeji testy v jaguaru. Proste hledam diesel, co by jel a slapal 300k jak svycarske hodinky....nedelaji Svycari auta:-) -
eda.nezbeda 15.12.06 09:30
« Re: Re: filtr
No a mas to Martine :)
Sem chtel napsat totez, protoze to tu Petr uz jednou psal a stejne mi to rekli v servise.
Aaale jestli to k necemu bude, to je samozrejme druha vec...
No a nakonec ... znovu sem pred technikem zminil, ze se na to vse ptam proto ze vim o lidech co maji oddelane vstriky i na novych autech (2003 a vys) a on me samozrejme odpovedel, ze u nich se nikdo takovy neobjevuje, ze auta po facliftu a s prepracovanym systemem jsou v pohode. A co myslite .. veril sem mu? Neeeeee ... viz. maverick!
Zacinam vazne uvazovat i o jinych znackach, jako Skodovka a Toyota, ale mezitim prijde nove Mondeo, tak uvidime... -
"-- skrytý --" 15.12.06 08:53
« Re: To nejdulezitejsi
Hi,
to Petr T:
doplnujici udaje (mam kody z faktury, ale nevim co znamenaji):
garancka 20k: nic
garancka 40k: palivovy filtr TDCi (01230645), cena 927 bez DPH
garancka 60k: palivovy filtr TDCi (01230645), cena 952 bez DPH
garancka 80k: nic
S auty jezdime do autorizovaneho servisu, co maji udelat ani jake dily dat jim nerikame, zaruku mame dokoupenou na 3 roky nebo 150k. Pokud bude chyba ve vstrikovacich, budu pozadovat zarucni opravu. Jsme celkem dobry zakaznik (mondeo 2.2tdci - 3x, mondeo 2.0tdci-1x, mondeo 1.8sci - 1x, focus 1.6benzin - 6x, v minulosti dalsi mondea a a focusy), pokud mam zaruku 3 roky a 150k a dopredu mi neomezili zaruku urcenim nafty, tak maji smulu. -
"-- skrytý --" 15.12.06 08:24
« Re: filtr
martin.z:
eda nezbeda:
Chlopi,
každý dieselový systém pracuje s přepadem paliva.
Konkrétně u CR Delphi: palivo prochází filtrem, je nasáváno do čerpadla (u nádrže žádná podávací pumpa není), v nízkotlakém okruhu čerpadla se vytvoří pracovní tlak a ŘJ reguluje škrcením množství paliva jdoucího do vysokotlaké části čerpadla. Čerpadlo pracuje se přebytkem paliva, přebytek jdo potom při startu do filtru, aby se zahřál, po zahřátí filtru do nádrže.
Taktéž vstřikovače pracují s přebytkem, ten se spojuje s přebytkem z čerpadla a jdou společně do nádrže.
Takže vidíte to sami - případné pilinky jdou s palivem zpět do nádrže a znovu jdou s palivem přes filtr.
Proto je potřeba vždy vylít palivo z filtru a projet dno sklenice magnetem, jestli se tam neshromáždí magnetické piliny (nemagnetické nás nezajímají). -
"-- skrytý --" 15.12.06 08:17
« To nejdůležitější...
maverick:
... jsi nám neřekl.
Kdy jsi měnil filtr paliva (v kolika km) a jaký typ byl použit? Co Tvůj kolega? Vypadá na to že tankuje všechno co připomíná naftu a s filtry si asi moc velkou hlavu nedělá, proč kupovat filtr za tisícovku když si může koupit Foltron za 500...
Víš něco v tomto smyslu a řekneš nám to? M.j odhad zní: máš tam stále původní filtr paliva se životností max. 50000 km. Potom je ovšem 82k velký úspěch. -
"-- skrytý --" 15.12.06 07:45
« Dalsi nestastnik
Hi,
se "zajmem" jsem cetl diskuse nestastniku s timto motorem, ale protoze jsem byl ok, sam jsem neprispival (do diskusi).
Mam najeto 82k, auto rok a pul a je to tu. Pred par tisici km se mi vyrazne zvetsil oblak po startu, pri studenem motoru jsem mel hodne nepravidelny chod, pro jizde kolem 15k ot/min cukatura. Objednal jsem se do servisu a ejhle-mam pry nacate vstriky. Zatim udelali jen kalibraci (bez zmeny v chovani motoru), vstriky jsou objednane. A protoze si nejsou jisti, zda se jedna skutecne o vstriky, objednali nejake za 4,5k jeden misto za 9k jeden. Uvidime, zda mi pri potvrzeni zavady nechaji ty "lacinne" nebo mi pak objednani drazsi. Vysledky budu hlasit. Beru jen Shell DE, stridave Shell VPD. Priznaky jsem mel uz pri garancce v 80k, tam jsem zavadu nehlasil, ale po 2k prislo vyrazne zhorseni a proto jsem valil do servisu.
Jeste poznamka - mame techto motoru v praci vic a kolega mi sdelil sladke tajemstvi, ze jemu menili 2 vstriky pri 40k (cca rok jizdy) a nyni se tam chysta znovu (60k). Kolega bere cokoliv, na cem je napsano "nafta". Oproti mne ma navic diru v zatahu pri 2k ot/min.
Takze - dobry den v "klubu" a hlaseni budu podavat svedomite... -
martin.z 14.12.06 22:02
« filtr
to EdaNezbeda:
precti si muj prispevek dole jeste jednou, proeditoval jsem ho.
Myslim, ze to nedava smysl. Pred filtrem je nizkotlakej okruh-jen nejaky cerpadlo z nadrze-a u toho jednak neni zadnej duvod aby naftu necim svinilo protoze neni tak namahany a druhak by to nebylo nijak fatalni prave proto ze je to teprve pred filtrem....
Takze ve filtru muzou hledat jedine spinu a bordel pochazejici z nafty dane jeji nekvalitou, ale ne spony -
eda.nezbeda 14.12.06 21:57
« Re: filtr
Prave proto aby se na nej koukli je to necham udelat. A kdyz najdou piliny, tak je zjebu, ze mi nedoporucili vymenu cerpadla pred tim nez mi odesly dva vstrikovace a pujdu na ne s pravnikem, protoze tomu mohli predejit a je to jejich chyba.
Nic necekam, ale ani se toho nebojim, a kdyz na to prijde, tak se proste naseru a pak taky schladnu. Uz sem toho s tim autem zazil hodne ale hlavni je nevzdavat se. Oni sou to mrchy liny a dokud jim neslapnes na kuri oko, tak te budou vodirat na vsem, pod pohruzkou mozneho problemu, a to ja se nenecham.
Uvidime ... rekl slepej >:-[] -
martin.z 14.12.06 21:49
« filtr
to EdaNezbeda:
Edo chapu ze se s vymenou nechces spinit sam, ale opravdu to neni nic narocneho, ja jsem celkem levej a mel jsem to za chvili.
Ale to ze ho prohlidnou na obsah pilin? Nic smerodatnyho od nich necekej. V tom filtru samotnym nic kloudnyho videt nepujde, maximalne ze po jeho demontazi z nej vylejou jeho obsah(naftu) a tu prohlidnou na obsah pilin, ale jedna vec mi nesedi-ten filtr je prece pred vysokotlakym cerpadlem takze kde by se v nem ty piliny braly...???
Kdyby se dal vysokotlakej kruh jednodusse filtrovat aniz by narusoval tlakovy pomery tak by to asi delali-filtr by byl az za cerpadlem a problemy se zkur...ejma vstrikama od spon z cerpadla by vubec nebyly....
Ale kdyz ti reknou, ze tam ty piliny sou tak co??
Me tyhle informace pripadaj neprinosne, maximalne te muzou vynervovat a zkazit naladu :-) -
eda.nezbeda 14.12.06 21:35
« Re: palivovy filtr 2,2TDCi
Prave to resim taky. Uz sem objednanej na vymenu, ale dotaz na filtr HD 924 dopadl tak jako u ostatnich ... "mame Motorcraft, ale jestli je to HD 924 nemame jak zjistit".
Predpokladam, ze to bude totez cislo. Ale co me udivuje, je ze ani vsemocny Google se k tomu rozume nepostavi a nic kloudneho me nevyhodi. Jinymi slovy jeste sem nenasel stranku, kde by tyhle dve identifikace byly dany do rovnosti.
Inu patram dal a uvidim v lednu. Domluvil sem se, ze mi ten vyjmutej prohlidnou na pritomnost pilin, tak sem tedy zvedav :shock: -
Jozef0351 14.12.06 20:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: destovy senzor
Jde taky možná o tom, že někdy můžeš chtít nechat pootevřené okýnko a přesto zamknout. Třeba když tam máš pejska.............nebo tchýni
To sa samozrejme dalo nejakou kombináciou tlačítok. Za 7 rokov som to ale ani raz nevyužil. Nevozím ani psa ani svokru :D -
martin.z 14.12.06 16:58
« filtr
to je cislo co jsem mel i ja a Petr T: mi k tomu napsal, ze skoro najisto je to ten spravny 2 mikronovy..
Ale jinak myslim, ze dobry pristup je proste brat jako hotovou vec, ze se ty vstriky proste vyserou, jen se nevi kdy.
Ja uz tomu verim a kdyz uz jsem to akceptoval tak pak uz me naserou jen ty penize... :-) -
Jozef0351 13.12.06 19:51
« Re: Re: Re: Re: destovy senzor
Škoda. Ale dobre vedieť že to nenaskočí automaticky. Ford na to ide nejako komplikovane. Mitsubishi toho vedelo už pred 8 rokmi o dosť viac. Dokonca vtedy nebolo bežné ani to aby sa okná zatvárali tým jedným dotykom alebo aby mali ochranu proti privretiu. Npr. Octavia I.
Neviem aký je problém aby si konštruktéri preliezli konkurenčné autá a brali do úvahy aj spätnú reakciu od zákazníkov. Na každom novom aute sa nájde nejaka prkotina ktorá znepríjemňuje život ale pritom je dávno vymyslená.Neviem či to robia naschvál alebo čo. -
"-- skrytý --" 13.12.06 19:46
« Re: Kalibrace
Jasne.... Pokud delali kalibraci na aute ktere ma najeto 20tis. km, prvni servisni prohlidka, co to znamena:
- pokud by v zaruce menili vstriky, tak bych to nasel na servisnim liste.
- kalibraci provadeli z duvodu nejakeho problemu (ten mi neprozradili) jen tak to asi nebylo
- zhorseni vlastnosti vstrikovacu (nizsi ucinnost - co ja vim), jinak podle vas kalibrace neni potreba
- zmena verze software v ridici jednotce
Co si o tom myslite? -
eda.nezbeda 13.12.06 19:23
« Re: Re: Re: destovy senzor
Tady jde jenom o to, ze kdyz vytahnes nebo jen odpojis baterku, tak se vypne automaticke zavirani na jeden stisk tl. nahoru!
Tohle je postup z navodu, jak to znovu naprogramovat!
Ze se nezavrou okna samy od sebe je holt smula, ale zaplat panbu :-) za to, ze to jde aspon z dalkace... napr. u Oktavky musis tocit prave klicem ... -
Jozef0351 13.12.06 19:01
« Re: Re: destovy senzor
Stisknout nahoru, dokud se oknu uplne nezavre a drzet po dobu nekolika sekund. Uvolnit a znovu stisknout 2-3 krat na dobu jedne nebo vice sekund.
Potom sa budú zatvárať automaticky pri zamknutí alebo tak ako to mám teraz že budem musieť chvíľu podržať tlačítko na diaľkovom?
Je to lepšie ako nič ale nič moc :x . Na starej Carisme som bol naučený že sa mi zavreli automaticky. Teraz keď si to nevšimnem tak ostanú otvorené. Má to jedinú výhodu že ich môžem zavrieť na diaľku a nemusím pchať kľúč do zapalovania. Nato že Modeo je podstatne novšie auto "soudruzi v NDR nekde udelali chybu". Mohli by sa trošku poučiť od japoncov. -
eda.nezbeda 13.12.06 18:47
« Re: destovy senzor
to martin.z
Tak ty okna:
Stisknout nahoru, dokud se oknu uplne nezavre a drzet po dobu nekolika sekund. Uvolnit a znovu stisknout 2-3 krat na dobu jedne nebo vice sekund.
Tot vse :)
Musi provest pro kazde okno zvlast.
Tak sem zvedav, jestli to bude fungovat, aspon me to posledne slo .. dej vedet. -
martin.z 13.12.06 16:49
« destovy senzor
to EdaNezbeda:
me v urcitych situacich pripada hur nez na nic, nemas tam totiz vubec polohu pomaleho cyklovace, je tam napred automat a za nim hned ryhcle cyklovace takze z asituace ze se zblazni a zacne stirat jak o zivot tak tam pomale stirani nejde docilit vubec-jen rucne.. -
eda.nezbeda 13.12.06 16:34
« Re: To je dobrá otázka...
Mozna, jak rikas muze dojit ke "zblazneni" jednotky (je to prece jen pocitac) a kalibrace nejsou spravne nebo pouziva najednou nejake defaultni, to by mohl byt pripad jardy.suchyho1 ... teda pokud mu nevymenovali vstrik?
Me tuhle kalibraci delali jak v Nemecku u prvni vymeny tak v CARentu v pripade druhem, a presne jak to popisujes sem to take chapal.
Jo a k tem steracum :-) ... ja nemam detekrot, ja mam to kolecko jen na cyklovani >:D Nejak sem asi minul zacatek ...
Ale musim rict, ze ten detektor mi pripada na nic, jak sem psal, pouzivam flash off a stiram prakticky velmi sporadicky ve meste a jenom kdyz jezdim pomalu... Navic cca nad 120 mi pripada ucinost setreni tak mizerna, ze nad tuhle rychlost je nepouzivam vubec .. -
"-- skrytý --" 13.12.06 15:02
« Kalibrace
... už jsem zase tady!!! >:D
Vzhledem k náročnosti výroby se nechá vyrobit co vstřik to originál a na speciálním zařízení se změří jeho individuální charakteristika - tomu se pak říká kalibrace.
Přišlo s tím Delphi, říká se tomu C2I kód. Potom to převzali všichni (Denso QR kód - Toyota) až na Siemense (vyrábí vstřikovače ve dvou třídách přesnosti, tzv. class 4 a class 5), ten tvrdí, že nákladům se nedá vyhnout, buď se udělá nepřesný vstřikovač a chytrá jednotka ECU (dražší), nebo se udělá přesný nákladnější vstřikovač a normální levnější ECU.
Po výměně vstřikovačů se MUSÍ zadat individuální charakteristiky do ECU, jinak může nastat řada problémů. Dokonce se dají kalibrace i ztratit v průběhu provozování vozidla, potom je třeba je tam znovu nahrát.
A to není vše: u dnešních aut jsou chytré systémy zpětné vazby, které dávají ECU data o kvalitě vstřikování a spalovacího procesu - na té bázi se průběžně MĚNÍ kalibrace vstřikovačů. Když se jim dává záhul, špatná nafta atd., vstřikovače zestárnou a kalibrace vyletí mimo zkousnutelné hodnoty. Tehdy je třeba vyměnit trysku a provést novou kalibraci.
A ještě něco, obvykle je na 3 válci (Mondeo) senzor APC (senzor klepání), ten dává informaci ECU o hlučnosti spalovacího procesu, nato ECU upravuje velikost pilotního vstřiku a jeho postavení oproti hlavnímu vstřiku paliva. ECU se učí a neustále upravuje vstřikování tak, aby byl motor ve všech režimech co nejtišší. Toto má Delphi spolu s filtem paliva skutečně vymakané (se systémy Delphi Vám nemůže zamrznout nafta!!!). Totiž okamžitě po startu jde přebytek již ohřátého paliva z vysokotlakého zásobníku a čerpadla malým okruhem zpět do filtru a okamžitě jej ohřívá. Po ohřátí filtru se palivo přepne a jde do nádrže. -
"-- skrytý --" 13.12.06 14:25
« Re: Re: kalibrace 2,2 TDCi
V AutoDiesel jsem se docetl, ze nove moderni generace vstrikovacich systemu - zminovali to v souvislosti s TOYOTOU - maji prave nutnost kalibrace jednotlivych vstriku (treba i po vymene) k danemu motoru v zavislosti na vyrobnich tolerancich. Ridici jednotka ma na zaklade jedinecnych seriovych cislech prehled o jednotlivych kusech vstriku ktere ovlada a vi, ze treba vstrik c.1 je na spodni tlakove toleranci a vic do ni proste nepusti. -
Vasik1 13.12.06 12:30
« Nafta+benzin
Kuciii, omlouvám se že vám přetrhávám vlákno, ale musím se stím svěřit. Díval se včera někdo na zprávy?Konkrétně na Nově?Možná to bylo i někde jinde nebo v novinách. Pojednávalo to o tom jak omylem smíchali naftu s benzínem, prej vlivem nedovření ventilu. No a pak tam ukazovali kde se všude tenhle benzín dostal, a to mě dostalo >:D , cisterna to rozvážela pěkně postupně po benzinkách. Přitom to vzala přes Agip, Schell, i makrovskou benzinu, tak si tak říkám jestli to nemám jedno kde budu tankovat, a kde budu a nebudu lít aditiva :shock: to já jen tak že mě to zaujalo