FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 19.12.06 14:42
« Re: Re: Re: Re: Re:
DIM: moje auto jezdilo v německu a já mu dodávám doma jinou naftu než shell, i když ten občas také.
Jinak sem se chtěl zeptat. Může nějaký servis třeba odhadnout že jsou vstřiky načaté? Protože já koupil auto se 111tis. a během 6tis. km mi odešli dva vstřiky... Přijde mi to fakt jako velká náhoda... -
« Re: Re: Re: Re:
Motory VW jsou především hlučnější dunivě a vibračně - především při rozjezdech a akceleracích. To Mondeo nedělá. Na volnoběhu je symfonie všech možných klepotů a vibrací a cvakání jednoznačně v neprospěch Mondea, ale jízda je nepoměrně tišší. Alespoň moje 2,2 TDCi je za normálního používání jen tak bzučivé....neduní a nebouchá :-)
JARDO : přesně tak se to projevilo u mě : po nastartování velký oblak, pak víceméně dobrý , ale nedejbože, že jsem ještě chvíli stál na volnoběhu. Začalo to za minutu za dvě dýmit a smrdět jako když bych zapálil tu naftu přímo pod autem. opravdu neproniknutelný a fritézově smrdící bílý dým .
exup : jo, bývalé auto jsem krmil téměř výhradně u ARALU.
Proč mám takový divný pocit, že my, co tady mluvíme o problémech se vstřiky, bereme všichni u SHELL ??? Nebijte mě, ale to spojení je tady nějak časté...............
Není nakonec lepší to trochu prostřídat ? Dopřát autu i jiné vitamíny od jiných chemiků ? Kdysi se říkalo, že SHELL má čistící schopnosti v palivovém systému dieslů. Nerozpouští kromě nečistot i mazací schpnosti samotné nafty ? Promiň, SHELLE :-) Ale já už jsem to musel říct !! :-) -
"-- skrytý --" 19.12.06 11:32
« Re: Re: Re:
Josef,
ale to musí být Passat s PD...
jsi si jistý že máš v " uchu" Pasata s TDI PD a ne Passata pouze s TDI a původním vstřikováním?
A také to nesmí být za studena... Zatímco po ohřátí se CR výrazně zatlumí, Passat si traktoruje stále tu samou písničku. -
lordmystic 19.12.06 11:07
« Re: Re: Re:
Jozef035: když jsem poprvé přivezl mondeo tdci a nastartoval vedle s nasich passatem (starej tdi z roku 98), tak mi taky přišlo, že to mé mondeo je na volnoběh a vnižších otáčkách pomalu hlučnější - nebo že má alespoň takovej nepříjemnější zvuk... ale zase hlučnost ve vnitř a při vyšších otáčkách je lepší u mondea. -
Jozef0351 19.12.06 11:01
« Re: Re:
b - nepotlačitelná hlučnost vycházející z principu tlakování paliva, tento princip neumožňuje použít více pilotních vstřiků paliva k potlačení hluku spalování, piloty odebírají tlak, který už potom není jak doplnit (na rozdíl od CR)
Skús vedľa seba postaviť naštartované Mondeo TDCI a Passata TDI. Ja to vidím (počujem) skôr naopak. -
"-- skrytý --" 19.12.06 10:02
« Re: Re: cena diagnostiky v HALE
To DIM: No kouri to jen a pouze pri studenem startu - bile, pokud se kolega rozjede, tak to celkem rychle prestane 5-10sec., pokud nastartuje a necha bezet motor na volnobeh - tak ma za kocarem celkem peknou "mlhu". Uvidime - chteli jsme zkusit jiny servis! Mame firemni auta a tankujeme na Shell karty pouze u Shellu. Na me doporuceni posledni dobou pouze Diesel Shell V Power. -
"-- skrytý --" 19.12.06 09:34
« Re:
exup:
s argumenty nemám problém:
1/ počty vozidel
(vzorek vozidel co vídáš v týdnu na silnici je poněkud odlišný od celkového obrazu)
140000 vozidel s novou registrací, 40% v dieselu, Škoda/VW versus zbytek (PD versus CR) je cca 50% na 50%
200000 vozidel ojetých ze zahraničí, předpoklad 40% diesel ale poměr PD versus CR je 20% ku 80%
Celkem tedy jesně vede CR (2006), pro řekněme 10 let zpátky je PD kapkou v moři různých systémů jako jsou:
VP30, VP44, EPIC, DPCN, V3, V4, V5 a CR
2/ argumenty proti PD
a - nepotlačitelná hlučnost vycházející z konstrukce, kdy jsou systémy PD přímo poháněny vačkou z motoru
b - nepotlačitelná hlučnost vycházející z principu tlakování paliva, tento princip neumožňuje použít více pilotních vstřiků paliva k potlačení hluku spalování, piloty odebírají tlak, který už potom není jak doplnit (na rozdíl od CR)
pozn. b: společnost Delphi tento problém vyřešila u nejnovější generace PD pro nákladní automobily, ale stejně je to již pasé pro osobáky
c - problémy s filtrací pevných částic z výfukových plynů, systémy PD nejsou schopny poskytnout dodatečný vstřik paliva z výše uvedených důvodů
d - problémy s olejem, bohužel turbo a vačka potřebují zcela jiný druh oleje, takže výsledný olej je bohužel kompromisem, není dobrý ani pro turbo ani pro vačku. V případě zhusta používaného čipování jde turbo jako první a nedlouho po něm vačka, vstřikovače, případně hlava motoru
e - rozdíl mezi PD a CR je v tom, že CR vstřikovače a čerpadlo NIJAK neovlivňují chod motoru, jsou to externí díly. Systém PD je přímo navázán na motor a způsobí dříve nebo později zničení hlavy motoru, vstřikovače PD se "zaklepou" do hlavy díky tvrdým vibracím (toto se projevilo po 5-6 letech provozu prvních 1,9 TDI, proto VW tak rádo opustilo PD, navíc jsou dražší a není tam rezerva pro Euro5/6)
Závěr:
systémy PD (EUI, UIS) jsou o něco odolnější (pouze v případě používání dobrého oleje) v prvních 4-5 letech provozu, potom je to katastrofa, zvláště po využívání dlouhých výměnných llůt pro výměnu oleje, čipování apod...
V podmínkách ČR ta největší prasata prostě čórnou nový motor a je po problému.
Další specialita ČR: majitel Škodovky si na internetu nepostěžuje...
Kdyby jsi dobře četl vlákna, zjistil by jsi periodické vynořování těchto problémů (1-váha, 2-turbo, 3-vstřikovače), ale vlákna nemají pokračování jako u Mondea.
U Mondea také nejsou příspěvky pouze negativní a ten vzorek je také miniaturní, tak proč by se to mělo vztáhnout na celou populaci Mondeí?
Např. já jsem právě dosáhl 145 tisíc km a o vstřikovačích nevím (palivové filtry měním s olejem, cca 20000, dávám nepravidelně aditivum Standu :P , což vidím jako nadstandardní péči...)
Věř tomu, že většina majitelů na údržbu dlabe a potom se jim to vrátí - u systému CR dříve, u PD později (zato to bude rachot :!: :!: :!: )
Doporučuji Ti nepřetahovat/zkrátit lhůty výměny oleje, měnit častěji palivový filtr a sem tam přidat aditivum pro zajištění lepší spalitelnosti nafty a pro snížení množství úsad karbonu na: tryskách vstřikovačů, v: EGR a na: turbu. Méně těchto úsad znamená menší problémy s turbem. Buď budeš častěji měnit olej nebo snížíš tvorbu úsad, lépe zkombinuj oba principy (toto platí i pro systémy CR ale v o něco menší míře).
HOWGH -
exup 19.12.06 08:05
« Bez nadpisu
Petře T., každý, kdo se o automobilovou techniku zajímá o trochu víc než jen okrajově, musí po přečtení pár z tvých zdejších příspěvků rozpoznat, že jsi v oblasti dieselů odborník. Tím jediným si já taky vysvětluju Tvé poněkud silné a emotivní tvrzení, že PD jsou "největším průserem v dějinách" (dějinách turbodieselů, přímého vstřiku, či prostě v novodobých dějinách počínajících vynálezem parního stroje a počátkem průmyslové revoluce?). Já jsem vcelku běžný uživatel jednoho z PD. Jako takového mě víc než odborné příčiny té jeho "průserovosti", které bych skoro i rád poznal, zajímá jeho spolehlivost, se kterou, konkrétně v problematice vstřiků, zatím nemám problém. Je bez diskuze, že při současné celosvětové masovosti CR, ve kterém je budoucnost, o tom není pochyb, jezdí celkově víc CR, než PD. U nás bych o tom poměru skoro pochyboval, protože pozice koncernu je díky Škodě s PD víc než silná. Myslím, že vídávám víc Passatů, než Mondeí. Na každý pád jsem na diskuzích Škody zatím nezaznamenal ani jeden případ problémů se vstřiky. Což jistě neznamená, že neexistují, ale vy se tu poslední dobou o ničem jiném nebavíte. V celkem malém vzorku majitelů CR. A to je pro mě, coby uživatele směrodatné - dosud větší spolehlivost PD. CR se jistě ze svých problémů vylíže, či už vylízal, ale já nemusím teď a tady nic řešit. Ani v záruce, snad ani po ní. Nezajímá mě už pak příliš to, že jejich tvůrci už v okamžiku, kdy s PD přišli na světlo, vstoupili do slepé uličky, či to, že jsi mi z pozice svých znalostí schopen vyjmenovat nejméně 3 objektivní odborná zdůvodnění (oblíbenou nekultivovanost chodu nevyjímaje) tohoto největšího průseru v dějinách.
Je jisté, že PD zvoní hrana. Pro mě, uživatele, ale prostě zatím funguje spolehlivěji než CR. Už to tu níže několikrát zaznělo i od jiných. je fakt, že jsem za celých víc než 60 000 km, což zase na druhou stranu není až tak moc, netankoval ani jedinkrát jinde než u Aralu, dnes OMV. Pokud mě paměť neklame, tam kdysi udělal třeba zase DIM udělal špatnou zkušenost..
Takže v čem je ten průser PD? Ve zmíněné ceně jednoho vstřikovače? Já osobně se chovám tak, abych ho nezničil. Tedy úplně normálně - neberu levnou naftu a používám předepsané oleje. -
"-- skrytý --" 18.12.06 16:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE
1,9 TDi v PD se prodávaly velmi sporadicky, 2,0TDI a 77kW 1,9TDI se prodávají 2 roky.
A potom, nesmíš zapomenout na dovozy, která převyšují domácí prodeje o 1/3 až 1/2.
A také nezapomeň na nejčastější řešení problémů se Fkodofkami, a to je nákup čórky za hubičku. Bodejž by si na webu stěžovali, stačí zajít do kteréhokoli krámu s díly Fkoda a poptat se, typicky se obchodníkům s díly Fkoda čórkaři nabízejí 2x až 3x týdně, je to síla, to mi věř.
Ale vlastně proč řešit vstřiky, když můžeš mít za 15 celý motor???
Nebuďte chlopi naivní... -
lordmystic 18.12.06 16:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE
Možná že je opravdu zbytečné řešit kolik těch a těch jezdí, ale co pár známejch leje do PD-ček, to je pro naše CR absolutně nemyslitelné, to by jsme skončili po pár km... Prostě motory od VW nejsou tak hajsavé na kvalitu nafty jako naše CR, o tom snad nebude sporu ne? -
lordmystic 18.12.06 11:47
« Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE
Petr T.: hodnotím jen z vlastní zkušenosti - passatů dnes u nás jezdí v TDI nejvíc ze zahraničních vozů, o motorech ve škodovkách ani nemluvě. A podle drtivě většiny svých známých jsou vstřikovače bez nejmenšího problému, nevím o jediném případu z toho velkého množství aut v mém okolí, naftu kupuje spousty z nich u pochybnejch čerpaček za nejnižší ceny a motory stále drží. Nejčastěji mění váhu vzduchu a jinak do motoru nevrazí ani korunu... Tak fakt nevím, ale mám opačné zkušenosti. -
"-- skrytý --" 18.12.06 11:44
« Re: Re: cena diagnostiky v HALE
Chyba, Lorde, PD jsou největší průser v dějinách! Jeden vstřikovač za 25000 a zničí ho buď nafta, nebo olej a ještě k tomu jde vždy s olejem turbo :!: :!: :!: :!: :!:
Volkswagen utíká do CR, 2,7TDI a 3,0TDI byly na prvním místě, Crafter (užitkáč!!!) s 5válcem 2,5TDI je na druhém místě a tento rok (2007) půjde vše ostatní...
...Škoda to vyžere a dostane CR až jako poslední... :idea: -
"-- skrytý --" 18.12.06 11:02
« cena diagnostiky v HALE
... kolega ma uz prvni problem, nas servis tvrdi, ze neni zadny problem, ale mame duvodne podezreni na problem vstriku. Auto zaclo pri startech neumerne a vyrazne kourit, je to 2,2 TDCi Euro4 - najeto 41tis. Jaka je cena zjisteni stavu vstriku co tu psal Petr.T v Hale? Obavam se, ze technici v nasem autorizovanem servisu, co se na to pri bezne garancni prohlidce divali, nemaji zkusenosti ?
To T.E.CH.: Kamarad z Jeseniku, Honda CRV s tim 2,2 motorem mam dojem ze rikal 110kW a mel uz v ramci garance meneny vstriky pri 60tis., zjistim kolik a to s problemy. Cekal na to skoro mesic a pul! Pry uplne zapacene!!! Jel po dalnici pianko 120km/h - lup a motor se zastavil, uz ho nenastartoval - nasledoval odtah a zapujcka Honda Jazz :-) Takze CR boli vsude i u japoncu. I Petr T. to tu vzpominal, mam primo ze servisu Toyoty informace, ze predchazejici generace Rav4 mel obrovske problemy diesly prave vstriky. -
« Bez nadpisu
Jen se zeptám: :-)
CR je už je vymyšleno více generací.Tuším že například Honda použila pro svůj motor 2,2 iCTDi druhou generaci (t.j prý jen s jedním předvstřikem...hlučnost to neovlivnilo). V té době už se určitě dali použít novější generace CR , přesto je Honda do svého motoru nepoužila.Nevíte proč??Nevěděli japonci předem jaké mohou nastat problémy s novější řadou CR a raději zůstali u té druhé generace??Co mám info, tak u Hondy zatím zásadní problémy tohoto co se zde popisuje nejsou.Jen pro pořádek , je mi jasné že poměr prodaných Fordů a Hond v dieselů je znažčný ve prospěch Fordu.Opravdu by mne to zajímalo... -
"-- skrytý --" 16.12.06 20:41
« Čína
DIM:
Japonci by mohli, ale nechtějí.
Evropané nechtějí a nemohou, protože jsou tam jisté civilizační rozdíly a oni mají co dělat, aby vyrobili dostatečně kvalitní výrobky v Evropě, kde je vše víceméně normální.
V Číně není normální nic. Zatím ne.
Je to technologicky tak náročná věc, že mimo Japonsko a Evropu nepřichází momentálně výroba v úvahu.
Existují pouze 2 výjimky:
Delphi část subdodávek systémů PD pro nákladní automobily v Turecku.
Denso common rail v Thajsku (kvůli extrémní produkci pick-upů zde, oblíbené v Thajsku a exportované do celého světa).
Jinak,
Bosch (Něměcko, Itálie, Česko, Japonsko)
Siemens (Německo, USA)
Delphi (Francie, Španělsko, UK, Turecko)
Denso (Japonsko, Thajsko, Maďarsko) -
« Bez nadpisu
Nevidím jediný důvod, proč by se v Číně nemohl vyrábět Common Rail. Technologii výroby lze přenést kamkoliv..... a pracovní disciplína je tam neuvěřitelná !!!
A produktivita výroby není jen o robotizaci. Výrobní časy jsou totiž zlomkové oproti časům manipulačním a skladovacím a pod. Věř mi nebo ne, ale každá součástka je od jejího vyrobení po zabudování do auta 94 % ( ! ) svého času ve skladu a nebo se někde převáží a nebo leží ......... ještě nedávno počítali Američani skladové předzásoby na týdny a Japonci už na hodiny !!
A v těch skladech pak leží miliardy a miliardy..... -
"-- skrytý --" 15.12.06 21:10
« Bez nadpisu
jack007:
- rezerva, nevím. Jen vím, že se rezerva zvýší cca o 30%.
- jedná se o čerpadla montovaná do Mondeí a Transitů.
- ne, neznamená to konec problémů, žádná technologie není nezničitelná
- skutečné problémy byly pouze s čerpadly ročníku 2001 a 2002, ty již byly dávno povyměňovány v rámci garance. Současná čerpadla jsou již odolná a vstřikovače jsou ničeny z jiných důvodů.
- Ford požádal o dodávky čerpadel ročníku 2005 a výše i do aftermarketu pro pro potřeby starších vozů. Přitom se asi přišlo na to, že výkonnější Euro 4 čerpadla získala zvýšenou životnost při použití se systémy Euro 3. Tak asi někoho napadlo upravit funkční Euro 3 čerpadla speciálním kitem.
Neznamená to, že by na to někdo 4 roky dlabal. Je to prostě technicky možné a nákladově (výrobně) únosné a proveditelné.
Vývoj vozů i motorů probíhá v 6-7 letých cyklech, nemůžeš hned změnit věci, které třeba nefungují v praxi přesně tak, jak jsi si to naplánoval.
Věř mi, že všechny nynější generace systémů CR všech značek jsou o 200% lepší než generace předchozí, to platí i o Delphi (v případě nového Mondea).
Vývoj směřuje do piezo technologií, kde jsou na minimum omezeny možnosti přidření/zadření/opotřebení vstřikovačů a čerpadla jsou maximálně zjednodušena a zodolněna. V piezo vstřikovači nejsou téměř žádné pohyblivé součástky, prostě pouze piezo element a tryska s jehlou... Proto je poruchovost snížena na minimum. Takže se dá v podstatě zadřít jen tryska. -
jack007 15.12.06 20:46
« to Petr T.
Jak velka je ta rezerva cerpadel u Deplhi, meril to nekdy nekdo? Celkem by me to i zajimalo. Hlavne rozdil cerpadel podle typu. A bude upgrade cerpadla znamenat definitivni konec problemu s ceskou naftou? Celkem me zarazi, ze po upgradu cerpadla je system schopny pracovat i se spatnym vstrikem. To se tu jako 2 roky vymenujou vstriky jen tak pro srandu? -
"-- skrytý --" 15.12.06 19:07
« Ceny
DIM:
máš 100% pravdu, přesto si ale japonské Denso našlo cestu, a koneckonců Bosch také.
Mluvím o common railu. Denso má továrnu v Japonsku, Thajsku a Maďarsku. V Japonsku dosahují ceny robotizací a sériovostí, v Thajsku a Maďarsku se to dohání cenou pracovní síly.
Bosch vyrábí většinu common railu v Jihlavě, velmi podobné poměry jako v Maďarsku.
Jedna věc je ale jistá. V Číně se PD a CR systémy vyrobit nedají, zkopírovat se také nedají. Náklady jsou důležité ale know-how je ještě důležitější. A to je v Japonsku, zápůadní Evropě a USA. To je jediná zbraň proti Číně a tak to také musí zůstat. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Protože mám k autoprůmyslu taky nějaký vztah, tak můžu zodpovědně říct, že tlak na ceny čehokoliv pro auto je v poslední době tak extremní, že se nedivím, že jde kvalita do háje...........a stejně se na východní ceny nedostaneme, to nás naopak oni dříve dohoní s kvalitou ale v cenách budou pořád o desítky procent níže.... A ještě jsou schopni dát 7 roků záruku ( Kia ceed např.) -
eda.nezbeda 15.12.06 16:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
diky, to ja jenom z nasrani, ze se vsechno dela na zisk a ne pro zakaznika. To je ale ve vsech masovych prumyslovych odvetvich stejny, co se da delat.
Mozna se necham zamestnat u Bosche v Jihlave a neco s tim udelam :D. Nejaci znami uz tam delaji, tak to rozcisnem >:-[]
Na vasich strankach uz sem nasel Auto ZM v Bosonohach. Tam me posilali take z CARentu a podle vseho, je tam jako spojka pan Cerny? To je nejakej spolecnej podnik s TAD Praha? -
"-- skrytý --" 15.12.06 16:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Edo,
Bosch začal vyrábět common rail v roce 1996 a doteď se vstřikovače neopravují... :!:
Delphi konec 2001 a začátek 2007 spustí opravy, to je mnohem lepší...
Upgrade Ti udělají v servisech Delphi, v Praze např. hale@hale.cz www.hale.cz, potřebuješ mimo Prahu?
Cenou si nejsem jistý, mezi 10 a 15 tis. Kč. Nové čerpadlo stojí cca. 30 tis. -
eda.nezbeda 15.12.06 15:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Prave, ze ukapava tryska, tedy nedovira jehla, tedy je pritomno neco ciziho (karbon nebo jine necistoty) to sem pochopil s chabeho vykladu v servise.
Kdyz proste nekdo rekne vadny vstrikovac a nutno vymenit, predstavim si mechanicke opotrebeni na jehle nebo na kanalcich, tak ze je to neopravitelne. Ale prepadovy ventil by mel byt namontovan na nejakem zavitu na telese vstrikovace. Samozrejme muze byt nalisovan a to je nejspis duvod k vymene celeho telesa.
Ale prijit s opravou (repasi) vyrobku v r. 2007, kdyz se vyrabi od roku 2001 a navic je to otazka najiti spravneho odstraneni vadneho ventilu a nalisovani nebo nasroubovani noveho, mi pripada jako silne zanedbani poprodejniho pece o vyrobek! (vse za predpokladu, ze na vine je ten ventil a ne vice veci dohromady)
Kdyby me nekdo ukazal vykres toho vstrikovace, tak si zcela jiste dokazu predstavit, jestli to pujde nebo nepujde opravovat, misto vymenovat. Predpokldam, ze je to ocelovej odlitek a tak by nemel byt takovy problem navrhnout postup opravy.
A jeste si se nevyjadril k tem repasim, kde to roste, jak to poptat? A kolik to zhruba stoji u toho cerpadla. Myslim upgrade na vyssi vykon? -
"-- skrytý --" 15.12.06 15:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Edo,
píst Ti propálí kdejaký vstřikovač motoru s přímým vstřikem paliva (to čeká i benzíny...), to je tehdy, kdy je tryska příliš zanesena karbonem a nekvalitně rozprašuje, tzv ukapává - to ten píst potom nevydrží.
Vada přepadu je specifická závada vstřikovačů CR všech výrobců - nejvíce překvapivě :!: u Bosche, č. 2 Delphi, č. 3 Denso a č. 4 Siemens.
Ve svém důsledku pak čerpadla nestačí doplňovat tlak ve vysokotlaké rampě a do trysky se dostává málo paliva nebo vůbec žádné. Tyto problémy nastávají hlavně při startu, volnoběhu nebo při sešlápnutí plynového pedálu.
Různá čerpadla mají potom různou "rezervu", jakmile jste na dorazu i rezervy, ŘJ Vás přepne do nouzového režimu.
Problém systému Delphi je ten, že rezerva čerpadla Delphi je zdaleka nejmenší, takže když vstřikovače začnou téct do přepadu, poměrně brzy zahlásí ŘJ poplach. -
"-- skrytý --" 15.12.06 15:00
« Karta Shell
Hi,
to DIM+Petr T.: Nebyla to informace, s kterou by meli dal pracovat, jen jsem je chtel zarazit od dalsiho rozvadeni tematu, kde a jakou naftu vlastne tankuju. Uz to vedi. Nic vic.
Nedokazu rict, zda cerpacky Shell maji vice ci mene kvalitni naftu nez ostatni. Taky nevim, zda moje zavada je zpusobena naftou ci nikoliv. Delam neco jineho nez automechanika, auto mi slouzi jako pomucka pri praci. -
eda.nezbeda 15.12.06 14:52
« Re: Re: Re: Re: Re:
Edo, tryska nemá s přepadem nic společného.
Hale je servis Hale (žádná 2 l v názvu nemají!!!)
aaaaa tak to mi budes muset popsat co to teda zmana, ze "odejde" vstrik. Nebo jinak: co je tim poskozenim, kvuli kteremu vymeni servis cely vstrikovac.
Protoze pokud je problem v prepadovem ventilu, tak to je teda nehorazna habaduuura!! Chapu, ze je to jeden kus, ale obecne vzato je to jen jedna mala soucastka pomerne sloziteho mechanismu, ktery je jinak plne funkcni? Nebo ne?
no a Halle je samozrejme mesto vedle Lipska, a to bylo prvni co mi blesklo hlavou, ale zahy sem pochopil, ze se bavite o necem jinem :) -
"-- skrytý --" 15.12.06 14:37
« Re: Medialni kampan
maverick:
... jo, Transity mají nyní japonské Denso (nová generace), ale... Denso nahradilo Bosch VP44 a Delphi CR, skutečně z toho něco vyplývá :?:
... ale nová generace Mondea bude mít Delphi, ale s novým čerpadlem a vstřiky piezo
... Mercedes používá vstřikování Delphi s novým typem čerpadla a se stejnými vstřikovači jako stávající Mondeo, zatím krátce, takže nevím jak se to vyvíjí, ale vyplývá mi z toho že Mercedes by to nerisknul, kdyby to bylo tak zlé...
OPAKUJI:
V západní Evropě je poruchovost systémů Delphi 3x nižší než u nás.
Naproti tomu vím o Toyotě, která má druhou sadu vstřikovačů pryč ve 22 000 km, nafta a nevýměna palivového filtru autorizovaným servisem po první havárii vstřikovačů... -
"-- skrytý --" 15.12.06 14:27
« FILTR A JEHO FUNKCE
TAKŽE:
- start (200-300 bar), natlakováním se do nafty vloží energie a ta se v přepadu zpětně přemění v teplo, přes přepínač je zařízeno, aby tato teplá nafta nešla do nádrže ale zpět do filtru, který ohřeje a zabrání jeho ucpání parafinem. Taky to napomáhá rychlejšímu ohřevu motoru. -
"-- skrytý --" 15.12.06 13:37
« Medialni kampan
Hi,
to DIM: jiste jinde na forech znas uzivatele s nickem TOM69, ktery mi hodne pripomina Dona Quijota de la Mancha spolecne s jeho renault.kvalitne.cz. Tohle URL znam uz nazpamet, protoze je vali do kazdeho vlakna, byl uz i v TV, bavi ho to nekolik let. ALe te energie a penez, co uz musel vydat. Na to bych nemel sily.
Pokud se nedohodneme se servisem na zarucni oprave, tak dalsi auto uz nebude Ford. A servis to vi. Je na nem, zda se mu vyplati prodat rocne 10 aut navic nebo ne...Uvidime, jak se rozhodnou.
Jinak to s tou naftou na me taky zkouseli, ale mam kartu EuroShell a jinou nez Shell neberu, tak jsem je trosku uklidnil.
Jeste mala poznamka - do tranzita se do 2.2TDCi pry dava Denzo misto Delphi - ze by se Ford poucil? (informace jen ustni, neoverena). -
lordmystic 15.12.06 12:51
« Re: Re: Re: Re: Re:
DIM: jen lehce upřesním - auto si spravit nech, zaplať ze svého a pak se soudně zpětně vymáhej vrácení peněz na fordu. buď ti to vyjde nebo ne, tak i tak by jsi to musel zaplatit sám, takhle budeš aspoň jezdit. a s tou mediální kampaní sis odpověděl, jsem přesvědčen že by si ford našel líbivou výmluvu na vzniklé potíže, viz rozbor nekvalitní nafty, atp. -
« Re: Re: Re: Re:
...............a ještě jeden poznatek . Běžné servisy NEMAJÍ dostatečnou diagnostiku. Ta běžná jim pouze nahlásí , že je nějaký problém ve vstřikovací části, ale není schopná jim testovat jeden vstři po druhém a určit, který je jak vyběhaný. Takže první informace o tom, kolik vstřiků je vadných je na nic. nehledě k tomu, že se určují PROCENTA opotřebení, takže mě řekli že dva jsou již za limitem (ne)těsnosti, a dva že jsou opotřebeny na asi 95 %. Takže pokud můžete , žádejte asi takovou přesnou analýzu a nekompromisní opravu všeho , co je těsně pře smrtí. Jinak tam budete jezdit pořád dokola, Vím , o čem mluvím........ -
« Re: Re: Re:
Tak ono asi nejde tolik o otáčky jako o to, jak prudce šlápneš na plyn a tím roztočíš turbo naplno a vzrostou plnící tlaky ....... a to se děje právě spíš v těch nižších otáčkách a rychlostech. S otáčkami už se pak dále tlak od turba nezvyšuje, spíše naopak, je tam regulační bypas , kterým to odfoukne :-)
Jak to s těmi vstřikovači vidím, tak jsou prostě nespolehlivé...a nebo spolehlivě krátkoživotnostní. A FORD to dobře ví. Servis s tím nic nenadělá !!!!!!!!!!!!!!!!!! Probíral jsem to s nimi ze všech stran. Pokud oni by tu opravu udělali v garanci a FMC by jim to neuznal a nezaplatil, tak by zůstal ten černý petr a náklady na servisu. A ruku na srdce : kdo z nás by z pozice majitele servisu shovívavě opravoval a platil vstřiky a čerpadla zákazníkům ze svého ? Nikdo. Takže je to jako s botami : obchodník , ketrý mi je prodal, je povinen mi reklamaci převzít, a do 30 dnů mi sdělit, jestli výrobce ( nebo dodavatel ) reklamaci uznal a jak ji vyřeší nebo nevyřeší. A pokud ten výrobce řekne, že jsem ty boty zničil sám mým nesprávným používáním, a doloží k tomu chemický rozbor a potvrzení ze státní zkušebny, , že jsem je čistil nesprávným krémem , tak nenadělám nic já ani ten obchodník...........v našem případu servis. Jediné, co mohou říct je , že mohu napadnout vyjádření dovozce ( FMC ), pak se s nimi soudit, potažmo se soudit s nějakou benzinkou, ale že do té doby oni nemohou auto opravit, protože by to platili ze svého.....
Amen. Jediné , co by na tento víceméně neprůstřelný sytém mohlo platit, je buď dokázat servisu nějakou hmatatelnou chybu - např. nevyměněný palivový filtr , a nebo se všichni spojit a pohrozit pořádnou mediální masáží. ´To je jediné, čeho se můžou ti vysmátí právníci bát. Pokud se to začne rozmazávat přes média, tak jim ty jejich parchnantské manýry nic nepomůžou a image značky jde dolů, důkaz nedůkaz.
Jenže ta naše zemička a pár stovek prodaných Mondeí by asi nakonec byla jen ta pověstná bouře ve sklenici vody, FORD určitě ani neví, kde ČR je, a nakonec prodeje dělají Transity...... -
martin.z 15.12.06 12:01
« Bez nadpisu
to Petr T:
dik za popis jak to funguje, ale stale nechapu jednak cim se ta nafta ohreje, ze potom muze prepadem ohrat filtr-pruchodem cerpadlem??
Jak se pozna ze filtr je ohraty bay se prepad switchnul do nadrze, kdyz na filtru neni zadne cislo ani k nemu nevedou kabely?
Tech prepadu je tam tedy vic nez jeden, protoze jeden je uz na filtru samotnem a je pravda, ze se tam spojuje Tcko, do nej jde i hadice odnekud zepredu...
Abych pravdu rekl tak volnobeh po nastartovani taky ted po vymene kladky, napinaku a remenu nemam uplne stabilni, ale zadna krize to zas neni.
Petre prijde mi, ze ta 2,2 verze ma problemy se vstriky casteji nez 2,0(myslim po roce 2003)-je to pravda nebo jen muj dojem? -
lordmystic 15.12.06 11:54
« Re: Re:
Petr T: to je ale zásadní informace, která pravděpodobně vyřeší problém u těchto krizovejch ročníků! Pokud bude upgrade čerpadla za rozumnej peníz a vstřiky budou zkontrolovány (případně ten jeden opraven), bude po starostech! Teť jen zjistit tu cenu toho upgradu... -
eda.nezbeda 15.12.06 11:54
« Re: Re: Re:
Aaaaha, tak to me teda mystifikovali. Ale pokud tu poruchu vstriku chapu dobre (obecne), tak je proste nadmerne opotrebeny a netesni. Je jasne ze netesni smerem do prepadu a tak protika, ale nemuze tim padem netesnit i jehla a ukapavat do spalovaku?
Jo a co je to Hale? Napred sem mylsel, ze mluvite o Halle, ale nejak mi to nezapadlo :) -
"-- skrytý --" 15.12.06 11:51
« Re:
Lorde,
je to HW záležitost, vymění se hnací hřídel a sada vnitřní dopravní pumpy, pozor, životnost tohoto čerpadla se zvýší!!! Problém s pilinami se jej po upgradu již netýká, upgrade si od Delphi vyžádal Ford.
Tvé vstřikovače by v každém případě potřebovaly překontrolovat a překalibrovat. -
lordmystic 15.12.06 11:46
« Bez nadpisu
Ještě chci doplnit, že po výměně toho prvního vstřiku se auto začalo chovat ukázkově. I tyto ranní teploty pod nulou nejsou problém. Po nastartování okamžité srovnání otáček a ideální pravidelný konstantní běh. Také zmizelo to divné cukání na pětku při cca. 1700 ot/min.
Petr T: výkonostní upgrade mého starého čerpadla - to je sw nebo hw záležitost a nesníží se životnost toho čerpadla a kolik to tak řádově může stát? To by určitě vyřešilo spousty problémů! -
"-- skrytý --" 15.12.06 11:44
« Re: Re: Re:
Lord of Mystics:
jasně, dá se udělat kontrola čerpadla, ale musí ven z auta a to něco stojí. Tehdy už bych doporučoval výkonnopstní upgrade čerpadla, a ten problém se vstřiky to vyřeší. Vůbec je nebudeš muset nechat opravovat, protože čerpadlo po upgrade poskytne tlakovou rezervu.
V Hale to umí udělat, je to novinka (ten výkonností upgrade). -
eda.nezbeda 15.12.06 11:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filtr
No a kdyz ses v tom prozrazovani :)
Dost me prekvapila absence 2,2 TDCi v S-Maxu? Ale predpokladam, ze to bude otazka jen par mesicu, nez to nabidnou. Jako duvod me napada jen, ze chcou co nejvic zhodnoti petivalec, protoze stal spoustu penez na vyvoj?
S-Max ano, ale se silnejsim dieslem. Ted kdyz musim jet po meste se svym 2,0 96kW, tak pri tech cca 1,6 je to linej mamut. A S-max je jeste o 100-150 kg tezsi ... -
lordmystic 15.12.06 11:40
« Re: Re:
Petr T: to samé mi řekli v Hale v servisu, že není nutná kontrola čerpadla, že by odešli vstřikovače všechny. Ale ten test na piliny bych chtěl aby mi udělali. Tak budu doufat že to opravdu čerpadlem není, i když to jsem minule u vstřiku doufal také... :(.
Jinak auto sem dovezl z německa na jaře při 103tis. km a hned jsem nechal vyměnit vše včetně filtru paliva a chystám se ho měnit každých 20tis. při výměně oleje a vzduch. filtru.
Co myslíš, mohu s tím chvíli opatrně jezdit a počkat na leden (nebo na kdy) a nechat opravit vstřik? A dělá se nějaké čištění čerpadla, jen pro jistotu? A co by to tak mohlo stát? -
"-- skrytý --" 15.12.06 11:34
« Re:
My Mystic Lord,
o čerpadlo se neboj, kdyby tam byly piliny, odešly by Ti vstřikovače naráz všechny.
Servisy by měly vylít filtr a projet to magnetem vždy, když se chystají vyměnit vstřiky.
Jakmile jsou piliny, je třeba koupit nové čerpadlo, to je v síti Delphi o 30% levnější než u Forda.
Filtr paliva tam máš jak dlouho?
Repasy budou zahájeny v lednu 2007, vydrž.
Další možnost pro Tebe by byla vylepšit čerpadlo na úroveň Euro 4, potom má vyšší výkonnost a ten problém to řeší, protože je tam rezerva výkonu a jeté vstřikovače které tečou do přepadu získají další rezervu, prostě jede se dál.
Otázka je, co je výhodnější... Upgrade čerpadla za 15 tisíc (zodolnění, zvýšení výkonnosti), či výměna 1/2 vstřikovačů bratru po 6 tisících. :?: -
"-- skrytý --" 15.12.06 11:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filtr
2,7TDCi vyrábí Ford pro PSA a zatím se montuje do C6, 407, 607 a Range Roverů. Nové Mondeo ho bude mít na 100%!!!!!
3,6TDCi vyrábí Ford pro Range Rover a nové generace Jaguarů. Počítá se s velkým exportem do USA. Je to lahůdečka. Nic nežere a ten zvuk, lepší než benzín. -
lordmystic 15.12.06 11:18
« Re: Re:
eda.nezbeda: jsem právě myslel, že ŘJ vyhodnocuje správnou funkci vstřikovačů a pokud se sledované hodnoty dostanou na nějakou hranici tak se přepíná do nouzového režimu. A při nezatěžování jsem předpokládal, že tlatky a funkce na vstřikách je stále v normě... Každopádně omezím ježdění, ale na repas počkám, protože novej platit nebudu. -
eda.nezbeda 15.12.06 11:14
« Re:
Tak Petre, a na to sem take zvedavej. Co s tim cerpadlem, kdyz je fakt spatny a co ty vstriky a jejich repase... kdy kde a jak se po tom ptat? Protoze v servise mi urcite reknou, ze o nicem nevi!
Určitě s tím vydržím chvíli jezdit, holt jen nesmím moc prudce akcelerovat a točit do 3k - a to se dá - aspoň vylepším zase spotřebu.
Nedoporucuju, protoze muzes ukapavajici naftou napalit pist a nebo pri nejakem spatnem zapaleni i ohnout ojnici! -
lordmystic 15.12.06 11:06
« Bez nadpisu
Tak horror na pokračování má druhý díl. Jak jsem již nedavno psal, první vstřik mi odešel zhruba ve 111tis. km, včera když jsem se vracel z ČB mi ve 114tis. km auto opět v zátahu spadlo do nouzového režimu. Absolutně stejný projev závady jako při prvním vstřiku, takže už nic jiného hledat nebudu a jsem smířen s dalším vstřikem.
Ale dotaz, jak to vypadá u Hale s tím repasem (opravou) vstřiků? Už to běží nebo až v lednu či později? Určitě s tím vydržím chvíli jezdit, holt jen nesmím moc prudce akcelerovat a točit do 3k - a to se dá - aspoň vylepším zase spotřebu.
A jsem také rozhodnutej, že si nechám zkontrolovat vysokotlaké čerpadlo na piliny. Když mi řeknou že je v pohodě, tak vím že prostě odchází jen vstřiky (jsou tam všechny krom toho jednoho vyměněného původní). Ale pokud mi řeknou, že to čerpadlo je špatný a že tam nějaké pilny jsou, co mám dělat? Mám koupit rovnou nové čerpadlo, nebo to staré nechat vyčistit a zrepasovat nebo něco jiného? Co mi doporučíte? Moc peněz do toho fakt rvát nechci - a ani nemůžu, protože je nemám :(. -
eda.nezbeda 15.12.06 10:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filtr
:D
To je slovo do pranice :)
To si musim nekam ulozit, paaac pak to tu zase nebudu moct naji a ten seznam je naaarame zajimavej :)
3,6 TDCi ?? To zniiii mooooc pekne
2,2TDCi biturbo (Bosch) PSA/Ford/LandRover
a todle je ten novej motor co Ford zatim jeste do niceho nedava? Ale PSA uz ho nekam monuje ... C6? -
eda.nezbeda 15.12.06 10:47
« Re: Garancka 60k - cena
(bydlim na vesnici a chovatele slepic nelibe nesou nekoho s A6 nebo BMW5:-( To mb-c pusobi jako male auto, v 2007 ma vyjit nove, uvidime...
:) delam v Bremach, kde se bude C-cko vyrabet, a nebydlim daleko od fabriky, ale ne a ne ho nekde potkat ... :arrow: asi sem moc v praci :P
... joooo a take bych si dal libit sluzebni, ale holt jiny kraj jiny mrav :-) a spousta jinejch duvodu :) -
"-- skrytý --" 15.12.06 10:47
« Re: Re: Re: Re: Filtr
maverick:
pokud můžu doporučit, téměř bezporuchové jsou systémy s piezo vstřikovači:
1,4TDCi Euro3/4 (Siemens)
1,5dCi Euro 4 108k (Siemens)
1,8TDCi Euro 4 (Siemens) Ford Lynx
2,0TDCi Euro3 (Siemens) PSA/Ford/Volvo
2,0dCi Euro 4 (Bosch) RSA (Renault)
2,2TDCi biturbo (Bosch) PSA/Ford/LandRover
2,2D4D Euro 4/5 Toyota/Lexus (Denso)
2,2D Euro 4 Subaru (Denso) v nabídce 2007
2,7TDCi Euro3/Euro4 PSA/Ford (Siemens)
2,7TDI VW/Audi (Bosch)
3,0TDI VW/Audi (Bosch)
3,6TDCi Ford/LandRover/RangeRover/Jaguar (Siemens)
V roce 2007 vyjedou první maloobjemové commonraily Volkswagen, asi 1,6TDI a všechno bude piezo, Bosch - Siemens 50% na 50%
Nové Mondeo bude mít všechno v piezo technice, bude to Delphi a Siemens. -
"-- skrytý --" 15.12.06 10:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Filtr
eda.nezbeda:
pokud můžu doporučit, téměř bezporuchové jsou systémy s piezo vstřikovači:
1,4TDCi Euro3/4 (Siemens)
1,5dCi Euro 4 108k (Siemens)
1,8TDCi Euro 4 (Siemens) Ford Lynx
2,0TDCi Euro3 (Siemens) PSA/Ford/Volvo
2,0dCi Euro 4 (Bosch) RSA (Renault)
2,2TDCi biturbo (Bosch) PSA/Ford/LandRover
2,2D4D Euro 4/5 Toyota/Lexus (Denso)
2,2D Euro 4 Subaru (Denso) v nabídce 2007
2,7TDCi Euro3/Euro4 PSA/Ford (Siemens)
2,7TDI VW/Audi (Bosch)
3,0TDI VW/Audi (Bosch)
3,6TDCi Ford/LandRover/RangeRover/Jaguar (Siemens)
V roce 2007 vyjedou první maloobjemové commonraily Volkswagen, asi 1,6TDI a všechno bude piezo, Bosch - Siemens 50% na 50%
Nové Mondeo bude mít všechno v piezo technice, bude to Delphi a Siemens. -
"-- skrytý --" 15.12.06 09:56
« Garancka 60k - cena
Hi,
to jack007:
filtry (vzduchovy+olejovy+palivovy+pylovy) + olej - celkem za 3.994 Kc bez DPH. Na dily nam davaji 10% slevu, tak mozna pro tebe +10% :-)
Jeste maly dotaz: Jezdite nekdo zimu na 225/40/18" ? Pokud ano, nemate strach z poskozeni litaku pri tak nizke gume? Ptam se, protoze o tomhle rozmeru uvazuju, mam 205/50/17 (litaky) zima i leto a zatim (2 zimy) litaky puvodni.
to eda.nezbeda: auto mam sluzebni, za rok budu menit, uz se skoro nedivam na design, jen vykon motoru + zaruka spolehlivosti. Vybiram auto nejake min napadne (bydlim na vesnici a chovatele slepic nelibe nesou nekoho s A6 nebo BMW5:-( To mb-c pusobi jako male auto, v 2007 ma vyjit nove, uvidime... -
eda.nezbeda 15.12.06 09:53
« Re: Re: Re: Re: Filtr
Jo jo, je to tezky, cim sou Common raily slozitejsi, tim je to cely nachylnejsi na problemy, a otazka je jestli ostatni jsou take v pohode ...
Ale uvazuju shruba stejne, jen nakup bude privatni, tak asi tezko pujdu do Audi, BMW nebo M-B, predevsim kvuli dodatecnym nakladum, ale kdybych nemel omezeni tak beru A6 Avant 3,0 TDI nebo BMW 535d, takze ten 2,7 od Ford PSA me samozrejme take oslovuje, jenomze, jak si zminil, co o tom vime a muze to byt vubec lepsi?
Znamej jezdil asi rok 530d a motor byl v pohode, ale menil zadni loziska a dokonce prevodovku!! Na novym aute. Vlastnil drive starsi modely, ale takovych pruseru jeste u BMW nezazil. No a pak si vybirej premiovou znacku 8-s
Ale pekne tady uvazujes, tak az prijde na rozhodnuti, tak nas zase informuj, at mame o cem premyslet :) -
"-- skrytý --" 15.12.06 09:41
« Re: Re: Re: Filtr
Hi,
to eda.nezbeda: Taky zacinam uvazovat a nic mne nenapada. Nove mondeo (s 6valcem 2.7) vypada jak mazda6, uvidime jak bude vypada v realu.
Uvazoval jsem o nasledujicich dieselech, ale jeste musim projit diskuse s nazory uzivatelu (Volvo V70, Honda Accord, Toyota Avensis, BMW3, Audia A4, MB-C klasse). Zatim se mi nejvic libi ten MB-C v kombi.
Ta 2.2TDCi jede moc dobre, ale uz ji nevereim...A o 2.7 jeste nic nevim, jen jsem cetl jeji testy v jaguaru. Proste hledam diesel, co by jel a slapal 300k jak svycarske hodinky....nedelaji Svycari auta:-) -
eda.nezbeda 15.12.06 09:30
« Re: Re: filtr
No a mas to Martine :)
Sem chtel napsat totez, protoze to tu Petr uz jednou psal a stejne mi to rekli v servise.
Aaale jestli to k necemu bude, to je samozrejme druha vec...
No a nakonec ... znovu sem pred technikem zminil, ze se na to vse ptam proto ze vim o lidech co maji oddelane vstriky i na novych autech (2003 a vys) a on me samozrejme odpovedel, ze u nich se nikdo takovy neobjevuje, ze auta po facliftu a s prepracovanym systemem jsou v pohode. A co myslite .. veril sem mu? Neeeeee ... viz. maverick!
Zacinam vazne uvazovat i o jinych znackach, jako Skodovka a Toyota, ale mezitim prijde nove Mondeo, tak uvidime... -
"-- skrytý --" 15.12.06 08:53
« Re: To nejdulezitejsi
Hi,
to Petr T:
doplnujici udaje (mam kody z faktury, ale nevim co znamenaji):
garancka 20k: nic
garancka 40k: palivovy filtr TDCi (01230645), cena 927 bez DPH
garancka 60k: palivovy filtr TDCi (01230645), cena 952 bez DPH
garancka 80k: nic
S auty jezdime do autorizovaneho servisu, co maji udelat ani jake dily dat jim nerikame, zaruku mame dokoupenou na 3 roky nebo 150k. Pokud bude chyba ve vstrikovacich, budu pozadovat zarucni opravu. Jsme celkem dobry zakaznik (mondeo 2.2tdci - 3x, mondeo 2.0tdci-1x, mondeo 1.8sci - 1x, focus 1.6benzin - 6x, v minulosti dalsi mondea a a focusy), pokud mam zaruku 3 roky a 150k a dopredu mi neomezili zaruku urcenim nafty, tak maji smulu. -
"-- skrytý --" 15.12.06 08:24
« Re: filtr
martin.z:
eda nezbeda:
Chlopi,
každý dieselový systém pracuje s přepadem paliva.
Konkrétně u CR Delphi: palivo prochází filtrem, je nasáváno do čerpadla (u nádrže žádná podávací pumpa není), v nízkotlakém okruhu čerpadla se vytvoří pracovní tlak a ŘJ reguluje škrcením množství paliva jdoucího do vysokotlaké části čerpadla. Čerpadlo pracuje se přebytkem paliva, přebytek jdo potom při startu do filtru, aby se zahřál, po zahřátí filtru do nádrže.
Taktéž vstřikovače pracují s přebytkem, ten se spojuje s přebytkem z čerpadla a jdou společně do nádrže.
Takže vidíte to sami - případné pilinky jdou s palivem zpět do nádrže a znovu jdou s palivem přes filtr.
Proto je potřeba vždy vylít palivo z filtru a projet dno sklenice magnetem, jestli se tam neshromáždí magnetické piliny (nemagnetické nás nezajímají). -
"-- skrytý --" 15.12.06 08:17
« To nejdůležitější...
maverick:
... jsi nám neřekl.
Kdy jsi měnil filtr paliva (v kolika km) a jaký typ byl použit? Co Tvůj kolega? Vypadá na to že tankuje všechno co připomíná naftu a s filtry si asi moc velkou hlavu nedělá, proč kupovat filtr za tisícovku když si může koupit Foltron za 500...
Víš něco v tomto smyslu a řekneš nám to? M.j odhad zní: máš tam stále původní filtr paliva se životností max. 50000 km. Potom je ovšem 82k velký úspěch.