FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  14:12

    « Bez nadpisu

    jarda.suchy1 ne je tam napsano konkretne pro moderni diesely, bohuzel nemam to poruce. Treba nekdo jiny ano.
    dopravci je jedna vec a dodavatel druha , chces jako tvrdit ze se michaji od ruznych dodavatelu do kupi, to by asi potom nemelo smysl vubec psat neco na stojany ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  13:53

    « Re: Spotreba dle knihy jizd

    To maverick: No v podstate to jen ukazuje, to co me tvrdili v servisu - ac je to Euro4 - tak ma paradoxne vyssi spotrebu!
    Jeste k tomu novemu SW + kalibrace. Ja mam od te doby start:
    cca 1-2sec - ot. kolem 650 - vypnute vsechny "spotrebice" - svetla, klima., vsechna vyhrivani.
    pote se otacky zvysi na 750-800 ot. a pak uz vse "normalne"
    To DIM: Ford Charouz na Americky v Kladne.
  • 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 22.12.06  12:15

    « Stastne a vesele!

    Tak ja vam vsem preju chlapi Stastne a vesele a take mooooc dobry novy rok...
    Diky za vsechny rady a pomoc a doufam, ze nam to tu vydrzi, kdyz uz nam ty motory nedrzi :)
    A do noveho roku co nejmin problemu!!
    :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  11:21

    « Re: Re: Re: spotreba v zime

    Nějak zapomínáte na to, že teplota motoru je jedna věc, ale teplota nebo spíš studenota nasávaného vzduchu j věc druhá. To znám dobře z lyží : čím je větší mráz, tím je potřeba více bohatá směs :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  11:15

    « Re: Re: Re: Zvyseni spotreby

    Ve kterém městě je ten servis, co doporučil tu výměnu po 20 tis ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  08:58

    « Spotreba dle knihy jizd

    Hi,
    to jarda.suchy1:
    dle knihy jizd mi stoupla spotreba za posledni 2 tankovani o 0.56l (5,93->6.49), dival jsem se na minulou zimu, nemam rozdil mezi letem a zimou, zalezi na trase jakou jedu (Brno-Stuttgart tezka noha- 7.1, Brno-Ostrava-Brno-Praha-Chomutov lehka noha - 4.9), dlouhodoby prumer lehce pod 6l dle knihy jizd
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.12.06  07:55

    « Bez nadpisu

    Stejně je to hlavně o druhu jízdy. Osobně jezdím každý den do práce cca. 10km, takže se motor pořádně nezahřeje. Tuto trasu absolvovuji tam a zpět někdy i dvakrát denně a je to po okresní rozbité cestě. Spotřeba na této krátké cestě navíc teť v zimě je vyšší o cca. půl litru (jezdím hodně jemně), ale celková spotřeba kdy to prokládám cestami 60-120km to stahuje zase dolů. Ono i když na to šlapu jak prase na dálce je spotřeba hodně menší než ten krátkej pojezd se studenym autem i když jedu co nejšetrněji.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 22.12.06  02:20

    « Re: Re: spotreba v zime

    Udržet optimální teplotu motoru, bez ohledu na roční období, má na starost termostat a chladič. Takže po zahřátí motoru na provozní teplotu není žádná vazba na teploty panující v zimě, ať je taková jako právě teď, nebo z dob malíře Lady. Předpokládám, že tady není řeč o spotřebě během těch prvních 10 km, než se (mně, při těch současných teplotách) motor zahřeje na provozní teplotu. Jistěže se na celkové spotřebě podepíše, je-li v tomto režimu vyšší a opakují-li se tyhle režimy často.
    K argumentům martina.z ohledně spotřeby elektriky v zimě není co dodat, stejně jako k širším letním gumám. Oproti létu používám v zimě, a jen chvilku, vyhřívání zadního skla. Větrák mi jde téměř trvale na nejnižší otáčky, aby bylo v autě teplo. Zato v létě klimatizace veškeré zimní el. natápění zrcátek, trysek ostřikovačů a oken, i zvýšené dobíjení více namáhané baterie svým příkonem směle přebíjí. Takže podle mého o nějaké vyšší spotřebě el. v zimě nemůže být moc řeč.
    Negativní vliv šířky pneu na spotřebu je taky znám, aniž bych ho zase na druhou stranu chtěl příliš přeceňovat. Stejně tak bych ovšem příliš nepřeceňoval vyšší valivý odpor zimních gum, byť tu je. Nula od nuly pojde, řekl bych. Takže co tam máme dál? Vyšší valivý odpor kol v břečce a na sněhu, i na tvrdém. Jasně, hlavně pro toho, kdo jezdí ve vyšších polohách, kde častěji sněží a častěji ho zastihne prosolená břečka, než odteče. O nižší výhřevnosti zimní nafty jsem dosud jen neslyšel, takže neoponuju, že tomu tak není. Očekával bych však, že nižší výhřevnost nafty, má-li mít dopad na měřitelnou vyšší spotřebu, bude třeba mít i jistý negativní dopad na výkon motoru. Na brzdu kvůli tomu nepojedu, ale pocitově nic nepozoruju. Asi jak to má výkonu přehršel.. >:D
    Je to prostě diskutabilní. I když při svém stylu jízdy na ni nejezdím, spotřebu sleduju. Při dosavadním způsobu zimy jsem dosud žádný rozdíl ve spotřebě nezaznamenal. 4 dcl bych poznal, 1 dcl neřeším.
    Normálně jezdím ze Šumavy do Prahy poměrně vysokou průměrnou rychlostí (nebudu jmenovat..) do 6 l/100 km. Při poslední cestě v neděli mi to vyletělo na 8,3 l/100 km! Zima byla pořád stejná, ale bylo to zřejmě tím, že jsem táhnul káru, s v krvi zažitou tendencí držet standardní průměr... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 22.12.06  00:46

    « Re: spotreba v zime

    martin.z to by me zajimalo co je na tom zavadejici :-) Kdyz si vemes jaka je optimalni teplota motoru a jake v zime panuji teploty. Tak o tom nemuzes ani chvili pochybovat. I kdyz souhlas, ze letosni zima je pro nas velice prijemna. I me se ted zvedla spotreba o 0.4l.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.12.06  21:09

    « spotreba v zime

    to Petr T:
    ne ze by me tohle tema zavislosti spotreby na rocnim obdobi prislo nejak dulezite, spis je tu asi zrovna okurkova sezona, ale kdyz ti 5 lidi po sobe rekne, ze maji jine zkusenosti tak bys je mohl prestat presvedcovat. Take jsem to vzdycky slychaval, ale nemyslim, ze je to tak horky
    Spotreba elelktriky a energie v zime bude stejna, ne-li mensi, protoze dnes vetsina sviti stale-ne jen v zime a pres letni sezonu se jezdi s klimatizaci...
    Rozdil valiveho odporu gum-no nevim, nekdo ma zase letni gumy vetsi a sirsi nez zimaky a tam se podle me ztraci vic nez pouhym hrubsim vzorkem...
    a hlavni faktor bude to, ze se meni slozeni jizd, lide nejezdi tolik delsi jizdy na chalupy apod. cili se navysi pomer studenych startu a jizd.
    To ze auto zere vic diky zime je podle me opravdu zavadejici tvrzeni
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  20:51

    « Re: Spotřeba

    .. to jsem fakt netusil - s tim zakonem povolenym zimnim navysenim spotreby. :-)
    Dnes rano jsem jel obvykly usek po Brne pouze mesto cca 15km, po dojezdu jsem mel na PP 10,2l a prumer 31km/h - zadne slapani plynu na krk - bezna jizda ranni dopravou. Na takove hodnoty jsem se jeste za celou dobu do rekalibrace a vymeny SW nedostal. A to minuly rok byla zima touto dobou opravdu zima.
    Ted jsem si dal praci a jeste pocital z knihy jizd (excel) minule zimy spotrebu podle najete kilometry + necerpana nafta. Prosinec 2005 - 8,9l, Leden 2006 - 8,1, Unor 2006 - 8,3, Brezen 2006 - 8,4, Duben 2006 - 8,3, Kveten 2006 - 8,5, Cerven - 8,5, Cervenec - 7,9 (3x dlouha cesta do GB), Srpen - 8,2, Zari - 8,1, Rijen - 8,3, Listopad - 8,0 .... Byl jsme sam prekvapenej - skoro to vypada, ze v zime spotreba sla dolu, myslim si ze je to dano zpusobem jizdy - pomaleji nez v lete ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  19:53

    « Spotřeba

    Jardo,
    je možné, že Ti nyní PP měří jinak.
    Zima se každopádně na spotřebě podepíše.
    Ten, kdo má služebák dobře ví, že pro zimní období jsou státem povoleny vyšší spotřeby, a to asi v poměru norm. 6,7 l (dle techničáku, můj bývalý P406 1,9TD) ku 7,4. Tedy rozdíl asi 0,7l. To není málo.
    Možná tedy, že se Ti obě hodnoty sečetly...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  16:53

    « Re: Re: Zvyseni spotreby

    To maverick: .. s tou spotrebou jsme na tom podobne - projevilo se to az po kalibraci a prehrani SW
    To Petr.T: .. urcite mas pravdu s vlivy na zimnim zvyseni spotreby. Ovsem v tomto pripade to tento pripad urcite neni. Me se zvedla spotreba dle PP az 1,5l ve meste dokonce o 2-2,5l. uz jsem najel cca 2000tis. od kalibrace. Zmena spotreby zima vuci letu, je otazkou desetin litru (skoro nepozorovatelne) a ne jednotek! Ja to spis pricitam vymene SW a zpresneni PP - protoze pred tim ty hodnoty PP byly znacne nepresne. Vzdy byl rozdil tankovani vs. skutecne najete kilometry a prumerna spotreba dle PP - PP ukazovalo o 1l az 2l mene nez byla realita. Pri dlouhych cestach to bylo maximalne rozdil do 1l.
    To co popisuje maverick to vicemene potvrzuje - mas maveriku srovnani podle knihy jizd? Ja delam excelovskou tabulku, kde to bude po mesici videt, zdali stoupla skutecna spotreba, nebo jen hodnoty na PP.
    To pulse: .. no Shell ma naprosto stejny zpusob zavazky jako napr.: OMV - 3dopravci, Benzina - 5dopravcu, Esso - 2dopravci, JET - 3dopravci .... to nejsou vymyslena cisla !!!
    ... ohledne konspiracnich teorii se spis zeptej treba DIMa a podivej se na historii tohoto vlakna. Jeste si vzpominam jak DIM laskoval s tim, ze prece neni takovej ....., aby vstupoval do jedne reky dvakrat, kdyby nebyl presvedcenej o vychytanosti 2,2TDCi (vtip. "Muj manzel je tak blbej, ze i jako blbec skoncil druhej" :-) ) no nic. DIMe jsme tam v te rece tady vsichni a snazime se plout, ne se topit! Je to tak ne?
    ... manual ohledne povolenych paliv vs. spravny motor a oleju atd. jsem samozrejme cetl jako prvni! Mimo jine i to, ze se nedoporucuje pridavat do paliva (ovsem v manualu si pamatuju, ze pisi vseobecne do paliva, ne konkretne do nafty nebo benzinu) pridavna aditiva. Bohuzel treba v pripade verze 2,2TDCi Euro4 jeste dodnes nebyl doplnen manual - jsou tam urcite zmeny prave v emisnich specifikacich, ktere jsou chybne!
    ... kazdy z nas sam za sebe vi, jak svedomite se snazi dodrzovat provozni podminky tech nasich plechovejch premistovadel. Nepreju ti to!!!, ale az jednoho krasneho dne zjistis, ze mas misto Diesel Euro4 za milion parni stroj a jeste ti k tomu reknou, ze beres spatnou naftu a zaplatis si to sam! - ver mi, budes mluvit jinak !!!
    PS: DIMe asi jsi rozviril trosku fordi vodu, kolega co ma v servisu mondeo nyni rikal, ze mu pry doporucily vymenu pal. filtru po cca 20tis. Pry je to posledni novinka od fordu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.12.06  13:55

    « Bez nadpisu

    Netvrdím že jezdím stejně, ale v zimě mám spotřebu vyšší jen o 0,1 l/100km a ještě záleží jestli jezdím dálky nebo ne - to má mnohem větší vliv...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.06  13:50

    « Re: Re: Zvyseni spotreby po kalibraci

    Petr: zvyseni spotreby v zime? A na to jste prisli kde? Ja jsem za posledni 3 roky zadne nepozoroval (tedy pokud nebudu merit spotrebu prvnich 10-20 km po studenem startu) - takze pokud nejsou porad kratke cesty, spotreba zustava stejna, nebo i trochu nizsi, pokud se clovek musi pohybovat pomaleji (alespon u me)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  13:42

    « Zima - léto

    Nemůžeš jezdit v zimě stejně jako v létě, to nejde.
    - vyšší valivý odpor zimních gum
    - světla, další spotřebiče
    - nižší energetický obsah nafty v zimě
    - vyhřívání chladného motoru
    U mého auta narostla spotřeba z prům. 5,9 nyní na 6,6 dle PP. Takže podobně jako u Tebe.
    Věř mi, v létě to zase sleze dolů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  13:20

    « Re: Zvyseni spotreby

    Hi,
    to Petr T.:
    Jenze ja uz najezdil 80k s PP kolem 5.5-5.7 (zalezi jake dalky jezdim), dle tankovani kolem 6. Pri jizde ze servisu (po kalibraci+SW) najednou 5.6->5.7->5.8->5.9 a ted uz tam mam 6.0. A to behem jednoho tisice km. Stejne vychozi podminky. Ta (ne)zima je stejna uz delsi dobu. A minulou zimu jsem jezdil za stejne hodnoty jako v lete (kolem tech 5.5-5.7 na PP). Kdyz jedu delsi streky, je na PP i mensi cislo, ale uvadim to co tam mam vetsinou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  11:34

    « Re: CR vs PD

    323:
    Mno, 2000 barové CR systémy jsou již v provozu a ve vývoji jsou 2500 barové a 3000 barové...
    Při tom všem je CR výrazně levnější.
    Co se týče poruchovosti PD, nikdo se tím rád chlubit nebude a navíc je notoricky známo, že jakýkoli problém s vozy koncernu VW se zhusta řeší krádeží potřebného dílu na objednávku. To platí jak pro Škodovku tak pro VW a Audi.
    Co se týče Škody, Fabii snad vůbec nezmiňuj, 10% v dieselu skutečně mnoho neznamená. Celkově je skutečně velmi málo motorů s PD, které mají vyšší stáří.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  11:24

    « Re: Zvyseni spotreby po kalibraci

    Zvýšení spotřeby je na podzim normální, přechod z letní vysokoenergetické nafty na zimní nízkoenergetickou naftu (neobsahující parafíny) způsobí nárůst spotřeby min. 0,5 l.
    Nemá to nic společného se vstřikovacím systémem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.06  11:04

    « Re: Zvyseni spotreby po kalibraci

    MaVERICKU : Zajímavé je, že mě se taky jakoby začala snižovat spotřeba podle PP v té době, kdy jsem na tom byl úplně stejně. Taky jsem si zvykl se rozjíždět až po vytočení motoru , a pak jsem si doocela nemohl odvyknout :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.12.06  00:39

    « Bez nadpisu

    jarda.suchy1 nevim jak funguje logistika u Shellu ale asi blbe. Chapu ze snazis obhajit Shellku kdyz si u ni jako doma ale pak si tu nevylevej zlost vymyslenim konspiracnich teorii o Ford Service, to je fakt hodne velka ulet.
    Ja k Selce nejezdim a problemi se vstriky jsem nikdy nemel. Tak nevim jestli v tom nebude faktor opravdu jenom mezi volantem a sedackou :D
    No ma pocit ze manual k autu konkretne k TDCi cte snad 1% lidi ostani asi ne pochopim to kdyz nekdo mel uz pred tim jine TDCi ale takovych lidi neni moc, je pekne kdyz prodejce upozorni na hlavni faktory, ale pokud to neudela tak od toho ta kniha je, o tom co tankovat tam take stranka je !!!.
    Myslim si ze ty nespokulujici berou od jednoho dodavatele, coz je urcite osetreno i smlouvama jinak si to nedokazu predstavit. Ale treba se pletu :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.12.06  00:10

    « CR vs PD

    causa prechodu koncernu VW na CR systemy - ja bych to videl na duvod ciste ekonomicky, mozna v tom hraje roli i ekologie - splnovani emisních limitu je cim dal tim vice narocnejsi, drazsi vyvoj atd. , jinak co se tyka spotreby jsou PD systemy vice mene uspornejsi - ktery dnesni common rail dokaze dat tlak 2200 baru (2.0TDI 125 kW)?... kazdy system ma sve vyhody i nevyhody a nic neni cernobile, rozhoduje pouze ekonomika....
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  23:13

    « TDI-PD

    mozna trochu odbocim - 1.9 TDI PD/74 kW se do fabek dával od roku 2000, do fabky RS se dava 96 kW verze, cca 40.000 rocne prodanych fabii vsech motorizaci u nas, 1.4 TDI PD prisly pozdeji, do Octavii - 25.000-30.000 ks rocne prodanych, kam se davaly PD motory 74 kW (4x4), 96 kW,do novych 77, 103 kW, pak jsou tady Superby PD (74, 96, 77, 103), Passaty, Golfy - nemyslím si ze jich tady jezdí málo, za 5-6 let masivniho prodeje u nas jsem neslysel o hromadne citlivosti PD systemu na nasi naftu a problemy se vstrikovaci a to tam kdekdo lil i SETU...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  20:31

    « Zvyseni spotreby po kalibraci

    hi,
    to jarda.suchy1: jsem cekatel na nove vstriky, zatim mi delali kalibraci + SW. Ujel jsem od te doby asi jen 1.000 km, ale mam rozdil i na PP i pri tankovani (PP: 5.5 -> 5.9, tankovani 5.9 -> 6.4). Styl jizdy stejny, nyni za studena trochu vyssi otacky, protoze jinak jsem ukazka vyuky v autoskole (zdechavam na krizovatkach a velbloudimi priskoky se z ni dostavam pryc:-). Za tepleho motoru zadna zmena.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  18:29

    « Re: Re:

    To DIM: hmm... bohuzel s tebou musim souhlasit. Tvrzeni, ze bereme naftu pouze u site cerpacek Shell, (z podstaty veci nemuzeme brat ani jinde - leda ze bych pro firemni ucely bral za sve :-( ) je pro servis v podstate nedulezity. S tvrzenim - "I tam je spatna nafta !" - kdyby je slysel Shell - tak rekne "Mate problem se vstrikovacimi systemi motoru" Na druhou stranu vim, ze maji castecne pravdu. Chimera (viz. prispevek pulse ), ze pokud beru u overene pumpy, tak natankuji kvalitni naftu, je opravdu pouze chimera. Pokud nekdo z vas vi, jak funguje logistika zavazky paliv - tak je mu jasne, ze je to nemyslitelne !!! Na jedne cerpacce treba Hradec Kralove jedne znacky treba Shell, natankujete v8hod rano v pondeli palivo privezene z rafinerie z Rakouska, v 11hod natankujete palivo z rafinerie Paramo v CR a druhy den odpoledne v 16hod natankujete palivo z Nemecka - je to vse jen otazka logistiky a financi, za kolik se nakupuje palivo z rafinerii v danou dobu zvazky. Pro tyto firmy jezdi smluvne i nekolik spedicnich firem a zkoordinovat vse je komplikovane. Nemluve o tom, ze nektere velke cerpacky maji i treba 2 - 3 tanky na jedno palivo (nafty) a postupnym zavazenim jednotlivych tanku se docili toho, ze vramci jedne cerpaci stanice natankujete u kazdeho stojanu palivo z jine rafinerie - naprosto bezne !!!
    Proto je treba dobre brat Shell Diesel V Power - jiny distributor bohuzel celorocne!!! zarucene aditivovanou naftu nenabizi - nebo o tom nevim. U SDVPower je zaruceno, ze dopravce musi pouze do rafinerii, kde ma smluvne zajistenu stojanku s primesi aditiva, kterou aplikuje pri precerpani dopravce do zavazejici cisterny.
    Zacinam mit dojem, ze se to tady Fordu hodi do karet - konec koncu servis nevydelava na hlavne na prodeji aut, ale na jejich servisu i zarucniho! - "Vzali jste spatnou naftu" - ovsem pri koupi a nabidkach novych aut prodejce na nic takoveho NEUPOZORNIL! Pouze spickovy motor a jeho dlouha zivotnost blablablaaa.... (Ta dlouha zivotnost me utkvela v hlave - to si moc dobre pamatuju).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  18:28

    « Re: Re:

    aaaa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  15:53

    « Re:

    Pro FORD je pár filutů u českých čerpacích stanic pod hranicí rozlišitelnosti. Český dovozce by to sice řešit měl, ale ten zase neví jak, tak udělal všechno proto, aby to bylo neprůstřelné a odnesli to ti, co s tím jezdí a co si t koupí.......koneckonců bez tak do toho lijou kdovícoo, že ano ........
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  15:11

    « Bez nadpisu

    V podstate vsechny problemy nastanou prave pri spedici a na pumpach!!! souhlas !!!
    Stale vice ma ale presvedcuje fakt, ze maslo na hlave ma hlavne v nasich pripadech Ford, ktery udelal opravdu motor na hranici citlivosti stavajicich ekologickych a legislativnich norem.
    Nesopuhlas,
    Je to urcite specifikum ceskoho trhu, konkretne nekterych cesky pump, bohuzel na to doplaci zakaznici CR Fordu, Ford EU je v tom podle meho nevine kdo by to mel hodne resit je ceske zastoupeni Ford Motor Company v cele s panem Vladimírem Vošickým
    byt vami tak dotazi smeruji timto smerem !!!!
    [odkaz]
    Za dalsi od ceho je zaruka ta by mala prave resit tyto specifika ceskeho trhu? Bohuzel pak na to doplaci automobilka i kdyz zdroj problemu je jinde, bohuzel jedinej kdo bude mit snahu to resi je zase jenom automobilka.
    Ale to je jako se zavadeni Bioethanolu auta Ford ma ale cerpacky chrapu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  14:39

    « kvalita paliv u nas, spotreba

    martin.z : ... myslim, ze jsi to napsal naprosto trefne. Rafinerie rozhodne produkuji paliva v mezich technickych norem (ktere jsou mimochodem docela benevolentni) o tom neni sporu! Az na drobne vyjimky - viz. posledni pripad naredeni benzinu naftou a nasledna jeho distribuce. Zasadni problem je distribuce + ty problemy na cerpacich stanicich.
    Neverte tomu !!!, ze to co nacerpaji dopravci zasobujici sit cerpacich stanic z oficialnich rafinerii, je neco, co by neodpovidalo normam!!! Za tim si stojim a vim o cem mluvim!!! V podstate vsechny problemy nastanou prave pri spedici a na pumpach!!! - Ceske hlavicky vymysli takove veci - kvuliva "par korunam".
    Stale vice ma ale presvedcuje fakt, ze maslo na hlave ma hlavne v nasich pripadech Ford, ktery udelal opravdu motor na hranici citlivosti stavajicich ekologickych a legislativnich norem. Kazdy technicky vyrobek ma nejakou toleranci od do a v pripade 2.X TDCi je to bohuzel na hranici spodni. Jinak si nedovedu vysvetlit, proc tak nami hyckane motory maji takove problemy! Ale o tom uz tu pred casem DIM take psal.
    Mimochodem, po kalibraci meho motoru a prehrani noveho software do ridici jednotky, doslo ke zmene k realistictejsim hodnotam spotreby paliva. Ted opravdu palubni pocitac ukazuje to, co odpovida nacerpanym litrum vuci ujetym kilometrum. Zatim to je cca 14dni, ale ty hodnoty jsou cca o 1 - 1,5 litru vysii nez puvodne. A nebo doslo jiz vlivem opotrebeni vstriku k vetsi spotrebe paliva a mam smulu :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  13:18

    « Re: Re:

    Do 6 let ?? To jde, mě teď odchází cca jeden CR každý rok !! :-)
    Napsal jsem taky nějaký dotaz na ten ústav paliv......tak uvidíme !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  11:50

    « Re:

    exup:
    - takhle má vypadat věcná diskuze :!: :shock:
    ad 1,9TDI - těchto se vyrobilo (Euro3) velice málo v porovnáním s 2,0TDI, tudíž nemůžeš očekávat zahlcení servisů něčím, co se prodávalo tak málo, i když cca 8 let.
    Pouze nejvýkonnější verze 1,9TDI měly PD a ostatní měly rotační polonumericky řízerné čerpadlo Bosch a mechanické vstřikovače.
    Zaklepávání vstřikovačů je dětská nemoc těchto prvních systémů TDI-PD, naopak TDíčka se vstřikovacími čerpadly jsou skutečné etalony bezporuchovosti, a lidé to tudíž vztahují i na TDI-PD.
    ad 2,0TDI - těchto se vyrábí a prodává opravdu hodně. (Ale krátce.) Do koncernu se tyto motory dodávají se solenoidovými verzemi Bosch, mimo koncern (Mitsubishi, Dodge) se dodávají s piezoefektem ovládanými verzemi Siemens (PPD), ty mají rychlejší reakci a o 250 barů vyšší maximální tlak.
    Vrcholem nabídky je pak 2,0 TDI-PPD (Siemens), ketré už se také prodávají dokonce v Octavii 2 RS.
    2,0TDI a 1,9TDI Euro 4 (77kW a nově 85kW) budou jistě vychytanější, ale já se obávám skutečně extrémního namáhání všech dílů těchto motorů.
    Pro běžné uživatele respektující požadavky vozu a motoru to není žádný problém, rozhodně bych se ale auta zbavil do 6 roku stáří.
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.06  11:27

    « Re:

    to Lordymystic:
    tak z toho vypliva, ze vyvoj je snad dobry, od roku 2001 se pocet zavad nafty :-) snizil na polovinu, ale stale je to 6% odberu...To mi neprijde jako uplne malo.
    Chtelo by to jeste vedet jak je to ovlivnene odbery v nejakych opravdu malych pumpach ala JZD....
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.12.06  11:16

    « Bez nadpisu

    hm zajímavé... vypadá to, že máme za poslední rok velice kvalitní naftu všude u čerpaček...
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.06  11:11

    « Re: Re: Re: rozbor paliva

    to DIM:
    Jo jenze ted je to preci v rovine, ze ti automaticky v servise pri problemu reknou ze tankujes nekde v kravine a jzd apod.-ne ze tady cechach obecne je nevyhovujici palivo, tim padem jsi to zavinil ty.
    A to ze paliva u pump obecne nemaji na dlouhobe pouzivani idealni vlastnosti bys musel nejak dokazovat ty a neumim si predstavit jak, protoze zadnej ustav paliv a maziv takovej posudek nenapise, oni jsou do znacne miry alibisti a tvarej se jako ze ke konkretnim motorum se nebudou vyjadrovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  11:10

    « Re: Re: Re: Re: rozbor paliva

    .....a nebo :
    Pečeť kvalityCo je program Pečeť kvality? Program Pečeť kvality je program zahrnující služby spojené se sledováním a vyhodnocováním kvality pohonných hmot prodávaných na čerpacích stanicích. Na základě statistického vyhodnocení výsledků zkoušek odebraných vzorků pohonných hmot je udělováno oprávnění používat symbol Pečeť kvality.
    Kde se dozvíte více?Více se dozvíte z Všeobecných zásad Programu Pečeť kvality. Pro stažení ve formátu PDF klikněte zde.
    Kdo se programu účastní?Právo používat symbol Pečeť kvality má v současné době pouze společnost Benzina, a.s., Shell Czech Republic a.s. ETK s.r.o. Jablonec nad Nisou a KM-PRONA, a.s..
    V současné době se programu zúčastňují malé i velké společnosti, např. EuroOil, Benz, K-Benzin a jiné. S ostatními společnostmi probíhají jednání.
    Chcete nás kontaktovat?Bližší informace Vám poskytnou:
    ing. Karel Závodný, tel.: 274 021 329, e-mail: karel.zavodny@upmas.cz
    David Zadražil, tel.: 274 021 334, e-mail: david.zadrazil@upmas.cz
    Šárka Hutová, tel.: 596 111 329, e-mail: sarka.hutova@upmas.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  11:07

    « Re: Re: Re: rozbor paliva

    Docela zajímavé informace se tam člověk dozvěděl, na těch stránkách.............např :
    07.12.2006 Stanislava Michalova
    Kontrola Nafty - rozbor
    Dobrý den. Mám na Vás prosbu. Mám auto škoda Octavia TDi 1,9. Nedávno jsem natankovala Naftu a dnes jsem musela dát opravit auto, protože se rozbilo čerpadlo.Ráda bych udělala rozbor této nafty, ještě jí mám v kanystru. Má tázka je kolik stojí rozbor nafty a kde je možné ho udělat?Myslím že by to měl někdo uhradit pokud není nafta v pořádku.Děkuji Michalová S pozdravem a přáním příjemného dne
    Odpověď07.12.2006 Auersvald
    rozbor nafty
    Rozbor Vám provede naše laboratoř v Praze U Trati 42, tel 274021340. Zvažte, zda můžete prokázat původ nafty ve Vašem kanystru! Pokud máte podezření na prodej nekvalitního paliva na určité čerpací stanici, tak dejte podnět příslušnému inspektorátu České obchodní inspekce (více na www.coi.cz), která provede kontrolní odběr a kvalitu paliva přezkoumá. Podobné dotazy jsou poslední dobou stále častější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  10:50

    « Re: Re: rozbor paliva

    Jenže dovozce - Ford Motor Company - tyto motory na českém trhu prodává a tudíž jsou v českých podmínkách a s českou naftou ( = normou ) schválené.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.06  09:35

    « Re: rozbor paliva

    co se tyce rozboru paliva tak jsem prochazel stránky ustavu paliv a maziv, neco je v odkazu sluzby:
    [odkaz]
    ale nejvetsi obrazek jsem si udelal hlavne po cca hodinovem cteni otazek a odpovedi, jak archivu tak tech poslednich
    [odkaz]
    [odkaz]
    Z jejich odpovedi na nektere otazky se ja domnivam, ze takovyhle individulani rozbor nafty by jednak stal nekolik tisic korun(nekde tam zminovali, ze kompletni rozbor vyjde na cca 7.000,-kc a je na nej potreba asi 5 litru paliva)
    ale hlavne, ze vysledky se vztahuji k plneni danych norem jakosti paliva a ty nemuseji byt v relaci s potrebami nasich motoru. Oni proste zkoumaji jeslti palivo vyhovuje nejake norme co si vymyslel stat a ne jestli to muze zadrit vstriky v tdci motoru...
    U dotazu smerovanych konktretne na vliv paliva na motor se odkazuji na vyrobce motoru (oni preci neznaji a nezkoumaji fordi tdci motory, jejich vec je jen plneni obecnych norem, ktere ale nemuseji byt vytvarene zrovna podle potreb modernich motoru), jenze ten zase samozrejme nema sajnu jaka se tady prodava nafta...
    Jinymi slovy chci rict-je to jen muj nazor-ze tady v tom nasem bananove nam v tomhle nikdo nepomuze a je to takovy hezky uzavreny okruh. Vsichni se muzou odkazovat na nekoho jineho.
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 20.12.06  09:35

    « Bez nadpisu

    Petře T. :
    jak je opět vidět z Tvého obsáhlého výčtu argumentů zdůvodňujících PD coby ten největší průser v dějinách, v první větě mého předchozího příspěvku jsem se nemýlil. Tvé odborné znalosti respektuju, nicméně bych na to, cos napsal, ještě rád reagoval, byť je mi Tvé závěrečné HOWGH jasným signálem.
    ad 1/ počty vozidel
    - nemám přístup k ke statistikám, které uvádíš a které nemám v úmyslu zpochybňovat, ani nejsem ochoten je někde dohledávat, pokud jsou to veřejně přístupná čísla. Najezdím toho vcelku dost a dívám se kolem sebe. Věřím přirozeně tomu, co vidím na silnicích, takže si na základě toho dělám stejně přirozeně obrázek o skladbě vozového a motorového parku. To, co se doveze, aby se to rozebralo, nebo postavilo do nějakého depozitáře, čili jednoduše to, co pak nejezdí po těch zmiňovaných silnicích mě nezajímá. Připouštím však, že můj obrázek poměru PD/CR je dílem mých pocitů a čísla jsou holt čísla. Ta se neokecají..
    ad 2/ argumenty proti PD
    Předesílám, že nejsem žádný zarytý příznivec koncernu a potažmo jeho specifického vynálezu PD, který začíná opouštět. Jak jsem řekl minule, jsem jen jeho uživatel. Zatím relativně spokojený - s výkonem a hlavně spotřebou, na kterou srovnatelný CR v Mondeu zatím prostě nemá. Za slovem relativně se skrývá moje nespokojenost s průběhem krouťáku (2,0 TDI), na který jsem dlouho hlasitě upozorňoval v diskuzi OII. Tvé tvrzení, že majitelé Škodovek proti svým strojům neřeknou nic křivého proto nelze generalizovat.
    K těm argumentům :
    ad a/b/ - hlučnost:
    - tohle pro mě osobně nejsou argumenty. A už vůbec ne o nějakém průseru. Mně traktoroidní zvuk či ona profláklá nekultivovanost chodu PD nechává naprosto klidným. Tohle neřeším. Naopak, v létě, kdy na krátké cesty do práce nepoužívám klimu a mám stažené okénko, vydržím ráno, než vyjedu, téměř celé hodiny poslouchat klapot volnoběhu PD, v pravidelném cyklu proložený krátkým a lehkým vytočením motoru pedálem plynu někam k cca 2200 ot. Zvukovým projevem přechodu motoru z volnoběžných k těmto otáčkám, trvajícím snad ne déle než zlomek vteřiny, jsem znovu a znovu fascinován. Vážně, skoro.
    ad c/ - filtrace pevných částic:
    - ačkoliv si myslím, že mám celkem silné ekologické vědomí a nepovažuju se v tomhle směru za barbara, problémy PD s filtrací pevných částic mě jako uživatele opět nezajímají a nejsou tedy pro mě argumentem. Pro VW samosebou ano, takže i důvodem k přechodu k CR, to chápu. Je známá věc, že dnešní vysoké vstřikovací tlaky produkují daleko menší částečky sazí, které se daleko pevněji usazují na plicích a hůře se pak vykašlávají, než např. "produkty" předchozích nízkotlakých motorů. Snažím se tedy všechny ostatní PD a CR, kde tuším absenci filtru pevných částic, co nejrychleji sobecky předjet (ale dál jim, solidárně i ujet..), abych nebyl potenciální obětí tohohle handicapu PD >:D
    ad d/ - kompromisní olej atd.
    Předepsaný olej měním v předepsaných intervalech. Že je olej pro PD kompromisním kočkopsem technicky chápu, ale jako uživatele mě to nezajímá. Pokud to samozřejmě nemá ten systémový důsledek, že se budu muset třeba už ve 150 000 km začít poohlížet po nějaké té zánovní čórce. Očekávám a předpokládám, že nebudu. Jestli si zadělávají na havárii turba, vaček a vstřikovačů ti, co hodlají čipovat, činí tak na svoji zodpovědnost a je to problém jejich, nikoliv PD. Takže je-li obecný argument víceméně postaven na byť reálném, ale pouhém předpokladu, že se zhusta praktikuje čipování, není pro mě opět pádným (chce se mi použít mně odporného, ale výstižného slova - relevantním) argumentem. Já čipovat nehodlám.
    ad e/ - zaklepávání vstřikovačů PD do hlavy :
    - tak tady mně, strojaři, trochu běhá mráz po zádech pokaždé, když si to přečtu. Inzerát, který jsem podal v afektu hned po prvním přečtení tohohle chladného konstatování a ve kterém nabízím levně svoji OII v dobré kondici a ještě v záruce, jsem stáhnul teprve před chvílí, když jsem trochu vychladl.
    O tomhle nevím co si myslet. Tomu mým poctivým způsobem provozu motoru, nebo nečipováním, nemůžu předejít a nijak to ovlivnit. To je konstrukční a koncepční systémová věc. Nezbývá než čekat, "co to udělá". PD se vyrábí od r. 1998, zjistil jsem si, tedy 8 let. Pokud je to věc systémová, tedy tyhle projevy zaklepávání PD do hlav, které jsi popsal, nebudou nahodilé - tu jeden motor, tam druhý motor.. První vlny PDéček by tedy měly už nejmíň před 2 roky systémově zahlcovat servisy. O tom nic nevím, což ovšem neznamená, že tomu tak nemůže být. Každopádně se na to začnu ptát, budou-li aspoň v mém servisu sdílní. Anebo to většina PD národa řeší skrze ty čórkaře a pak tajemně mlčí. Těžko říct. PD jsou vyrobeny jistě stovky tisíc, ne-li miliony kusů. Nechce se mi věřit, že by si výrobce vědomě zadělal na takovýhle masový problém. Se svými zkušebními auty najezdí miliony km. To by se muselo projevit a i řešit. Navíc VW PD chrlí dál a ještě nějakou dobu chrlit bude. Jestli je opustilo, jak říkáš, pak ve svých plánech do budoucna, to nepochybně. Vždyť Audi, kde TDI vymysleli, už CR ve svém 3,0 TDI má, jestli se nemýlím. V hlavách plánovačů je tedy rozhodnuto dávno.
    N oprávněnost tohohle Tvého argumentu si prostě počkám, až udělám vlastní zkušenost. Mám v úmyslu najet se svým PD víc než 200 t. km, takže příležitost bude..
    Systém PD byl svého času prostě jedna z regulérních cest, kterou se vydal jen koncern. Tehdejší generace CR drtil svými vyššími vsřikovacími tlaky a těžil z toho. Teď se situace obrátila. PD je vlivem své koncepce a konstrukce na konci s dechem možného dalšího rozvoje. CR ho válcuje a převálcuje. Nemyslím si ale, že by to byl zase až takový průser.
    Jinak za ty obecné rady stran provozu motoru Ti děkuju. V podstatě se jimi řídím celou dobu. Jen si nejsem jist, jestli přejdu od proměnlivých intervalů k pevným. zatím jsem měnil po 24 a 29 t. km. Pod Tebou udávaných 20 t. km bych nešel, to by mě při mém ročním proběhu km otravovalo. Za to aditivum dáš vážně ruku do ohně? Někde jsem četl, že to je při používání (rádoby)kvalitní nafty u moderních motorů neužitečné, nebou rovnou ke škodě. Nevím čeho, jen jsem si odnesl ten výsledný dojem. Platí-li že aditivum = pozitivum, najel bych na něj taky.
    Omlouvám se tu délku, ale i Ty jsi přinášel poctivě a trpělivě argumenty. Reaguju tedy adekvátně..
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.12.06  07:32

    « Bez nadpisu

    To je vcelku překvápko s tím shell... Předpokládám, že všichni tu mluvíme o čerpačkách kam ano či ne jen z vlastní zkušenosti nebo zkušenosti známejch, těžko ale s jistotou říct které pumpy jsou špatné a které dobré, dokud nebude uděláno několik rozborů. To by pomalu bylo na velkou recenzi čerpacích stanic třeba pro Auto Diesel nebo jiný časák o autech...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.12.06  20:58

    « Bez nadpisu

    Vyhibat se malo frekventovanym, nebrat na Agip,Shell.
    Ale muj nazor nikomu to nenutim.
    PS"FORDCLUBU obcas se vyplati hledat kdys je cas.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 19.12.06  18:47

    « Re: Re:

    Ja osobne sa vyhýbam dieslu >:D
    Zamestnanci majú povolené tankovať do nového Transita len na Shell, OMV a Eso a len na veľkých pumpách. Slovnaft som im neodporucil z princípu a Agip takisto lebo jedna pumpa u nás v okolí nemá dobrú povesť. Tú majú zakázanú ako aj ostatné "lacné neznačkové" pumpy. To len preto že som čítal túto diskusiu. Máme a mali sme vo firme Transporter, Mazdu 2200, Campo a nikdy neboli problémy s motormi aj keď tankovali všelijakú "pofidérnu" naftu.Transporter je TDI, ostatne hladké diesle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.06  16:48

    « Re:

    Když já než na tom FORDCLUBU něco najdu, tak raději chodím sem. Tak dobře čemu se teda vysloveně vyhýbat ?? OMV, Benzina, Agip, Jet, Slovnaft,................. já už nechci problémy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.12.06  16:23

    « Bez nadpisu

    Nerikejte mi, ze Ford nema nejakou databazi "incident report" vsem autorizovanym servisum pristupnou !!! Jiste ze ma.
    Teb sraz ste prosvihli [odkaz]
    Doporucuji se aspon obcas podivat na fordclubs.org aby se to same neresilo porad dokola.
    DIM fakt Shell nebrat rikal jsem uz asi 3x jenom zde. Mozna globalne jsou na tom dobre ale tady v CR u nich netankuji ani benzin.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.06  16:06

    « Re: Sraz s diagnostikou

    To neni vubec spatny napad :D
    Toho bych se urcite rad zucastnil, uz pro zajimavost a srovnani. Ze servisu dostat objektivni informace je jak se zda problem. Nikdo o zadnem problemu novych 2,2TDCi nic nevi a tady se nas uz par seslo.
    Nerikejte mi, ze Ford nema nejakou databazi "incident report" vsem autorizovanym servisum pristupnou !!! A nebo vsichni s problemy jezdi do Hale :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.12.06  16:02

    « Detekce vadnych vstriku

    Kdyz uz to tady probirate zprava zleva, co je schopen zjistit normalni servis z diagnostiky (tj. nespecializovany). Tezko poznaji, ze je vstrik opotrebeny. Ale poznaji, ze obcas vynecha (castecne / uplne)? Poznaji, ze odesel uplne (to si clovek asi vsimne i sam, co). Kde lezi zhruba hranice, co zvladnou poznat a co ne? Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.06  15:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Uvažoval jsem o srazu, sehnal bych diagnostiku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.06  15:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Lorde, dá se to přesně změřit. Naprosto přesně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.06  15:42

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    DIM:
    SHELL - na tom něco může být !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Možná je lépe prostřídat, já střídám.
    Aby jsi se neto, tak mám na autě závadu při 145000, kód 0200, špatný kontakt na 1 vstřikovači nebo příliš vysoký nájez a jsem mimo tolerance ŘJ. Zjistím - není to nijak znát a dle info co jsem získal to znát ani nemusí být, žádný náhradní režim, možná pouze očistit kontakty...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.06  15:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Petře, když se tou problematikou diagnostiky zaobíráš, nestálo by za to takovou "diplomovou práci " udělat ? Jen si vybrat dvě tři auta s CR, každé nechat během jedné servisní periody testovat na podrobný procentuální stav vstřikovačů. a to nemluvím o tom, že by se mohlo porovnat i nějaké auto se Standou !!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.06  15:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    No já jsem naopak už tak paranoidní, že bych nejraději poslal jen tak cvičně vzorek od SHELLu do zkušebny paliv..... a zároveň bych rád viděl diagnstický výsledek nových vstřiků a pak třeba za dalších deset tisíc km atd. Možná by se ukázalo, že se opotřebovávají postupně nafta nenafta až kolem 70 tis. km najednou zdechnou . Minule jsem měl taky tak nějak najeto.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.12.06  15:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    DIM: radši nezjišťuj :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.06  14:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Myslím, že se dá přesně změřit procento opotřebení každého jednoho vstřikovače.........alespoň u těch lepších a specializovaných servisů.
    Docela by mě zajímalo, co by jim to ukázalo teď, když tam mám teď mít vstřiky pár set km nové...........
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.12.06  14:42

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    DIM: moje auto jezdilo v německu a já mu dodávám doma jinou naftu než shell, i když ten občas také.
    Jinak sem se chtěl zeptat. Může nějaký servis třeba odhadnout že jsou vstřiky načaté? Protože já koupil auto se 111tis. a během 6tis. km mi odešli dva vstřiky... Přijde mi to fakt jako velká náhoda...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.06  13:59

    « Re: Re: Re: Re:

    Motory VW jsou především hlučnější dunivě a vibračně - především při rozjezdech a akceleracích. To Mondeo nedělá. Na volnoběhu je symfonie všech možných klepotů a vibrací a cvakání jednoznačně v neprospěch Mondea, ale jízda je nepoměrně tišší. Alespoň moje 2,2 TDCi je za normálního používání jen tak bzučivé....neduní a nebouchá :-)
    JARDO : přesně tak se to projevilo u mě : po nastartování velký oblak, pak víceméně dobrý , ale nedejbože, že jsem ještě chvíli stál na volnoběhu. Začalo to za minutu za dvě dýmit a smrdět jako když bych zapálil tu naftu přímo pod autem. opravdu neproniknutelný a fritézově smrdící bílý dým .
    exup : jo, bývalé auto jsem krmil téměř výhradně u ARALU.
    Proč mám takový divný pocit, že my, co tady mluvíme o problémech se vstřiky, bereme všichni u SHELL ??? Nebijte mě, ale to spojení je tady nějak časté...............
    Není nakonec lepší to trochu prostřídat ? Dopřát autu i jiné vitamíny od jiných chemiků ? Kdysi se říkalo, že SHELL má čistící schopnosti v palivovém systému dieslů. Nerozpouští kromě nečistot i mazací schpnosti samotné nafty ? Promiň, SHELLE :-) Ale já už jsem to musel říct !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.06  11:32

    « Re: Re: Re:

    Josef,
    ale to musí být Passat s PD...
    jsi si jistý že máš v " uchu" Pasata s TDI PD a ne Passata pouze s TDI a původním vstřikováním?
    A také to nesmí být za studena... Zatímco po ohřátí se CR výrazně zatlumí, Passat si traktoruje stále tu samou písničku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 19.12.06  11:13

    « Re: Re: Re: Re:

    To je možné. Ale to skôr súvisí s odhlučnením interiéru a nie s hlučnosťou motora. A Mondeo, aspoň moje, mi nepripadá v interieri nejako extra odhlučnené.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.12.06  11:07

    « Re: Re: Re:

    Jozef035: když jsem poprvé přivezl mondeo tdci a nastartoval vedle s nasich passatem (starej tdi z roku 98), tak mi taky přišlo, že to mé mondeo je na volnoběh a vnižších otáčkách pomalu hlučnější - nebo že má alespoň takovej nepříjemnější zvuk... ale zase hlučnost ve vnitř a při vyšších otáčkách je lepší u mondea.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 19.12.06  11:01

    « Re: Re:

    b - nepotlačitelná hlučnost vycházející z principu tlakování paliva, tento princip neumožňuje použít více pilotních vstřiků paliva k potlačení hluku spalování, piloty odebírají tlak, který už potom není jak doplnit (na rozdíl od CR)
    Skús vedľa seba postaviť naštartované Mondeo TDCI a Passata TDI. Ja to vidím (počujem) skôr naopak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.06  10:02

    « Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    To DIM: No kouri to jen a pouze pri studenem startu - bile, pokud se kolega rozjede, tak to celkem rychle prestane 5-10sec., pokud nastartuje a necha bezet motor na volnobeh - tak ma za kocarem celkem peknou "mlhu". Uvidime - chteli jsme zkusit jiny servis! Mame firemni auta a tankujeme na Shell karty pouze u Shellu. Na me doporuceni posledni dobou pouze Diesel Shell V Power.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.06  09:34

    « Re:

    exup:
    s argumenty nemám problém:
    1/ počty vozidel
    (vzorek vozidel co vídáš v týdnu na silnici je poněkud odlišný od celkového obrazu)
    140000 vozidel s novou registrací, 40% v dieselu, Škoda/VW versus zbytek (PD versus CR) je cca 50% na 50%
    200000 vozidel ojetých ze zahraničí, předpoklad 40% diesel ale poměr PD versus CR je 20% ku 80%
    Celkem tedy jesně vede CR (2006), pro řekněme 10 let zpátky je PD kapkou v moři různých systémů jako jsou:
    VP30, VP44, EPIC, DPCN, V3, V4, V5 a CR
    2/ argumenty proti PD
    a - nepotlačitelná hlučnost vycházející z konstrukce, kdy jsou systémy PD přímo poháněny vačkou z motoru
    b - nepotlačitelná hlučnost vycházející z principu tlakování paliva, tento princip neumožňuje použít více pilotních vstřiků paliva k potlačení hluku spalování, piloty odebírají tlak, který už potom není jak doplnit (na rozdíl od CR)
    pozn. b: společnost Delphi tento problém vyřešila u nejnovější generace PD pro nákladní automobily, ale stejně je to již pasé pro osobáky
    c - problémy s filtrací pevných částic z výfukových plynů, systémy PD nejsou schopny poskytnout dodatečný vstřik paliva z výše uvedených důvodů
    d - problémy s olejem, bohužel turbo a vačka potřebují zcela jiný druh oleje, takže výsledný olej je bohužel kompromisem, není dobrý ani pro turbo ani pro vačku. V případě zhusta používaného čipování jde turbo jako první a nedlouho po něm vačka, vstřikovače, případně hlava motoru
    e - rozdíl mezi PD a CR je v tom, že CR vstřikovače a čerpadlo NIJAK neovlivňují chod motoru, jsou to externí díly. Systém PD je přímo navázán na motor a způsobí dříve nebo později zničení hlavy motoru, vstřikovače PD se "zaklepou" do hlavy díky tvrdým vibracím (toto se projevilo po 5-6 letech provozu prvních 1,9 TDI, proto VW tak rádo opustilo PD, navíc jsou dražší a není tam rezerva pro Euro5/6)
    Závěr:
    systémy PD (EUI, UIS) jsou o něco odolnější (pouze v případě používání dobrého oleje) v prvních 4-5 letech provozu, potom je to katastrofa, zvláště po využívání dlouhých výměnných llůt pro výměnu oleje, čipování apod...
    V podmínkách ČR ta největší prasata prostě čórnou nový motor a je po problému.
    Další specialita ČR: majitel Škodovky si na internetu nepostěžuje...
    Kdyby jsi dobře četl vlákna, zjistil by jsi periodické vynořování těchto problémů (1-váha, 2-turbo, 3-vstřikovače), ale vlákna nemají pokračování jako u Mondea.
    U Mondea také nejsou příspěvky pouze negativní a ten vzorek je také miniaturní, tak proč by se to mělo vztáhnout na celou populaci Mondeí?
    Např. já jsem právě dosáhl 145 tisíc km a o vstřikovačích nevím (palivové filtry měním s olejem, cca 20000, dávám nepravidelně aditivum Standu :P , což vidím jako nadstandardní péči...)
    Věř tomu, že většina majitelů na údržbu dlabe a potom se jim to vrátí - u systému CR dříve, u PD později (zato to bude rachot :!: :!: :!: )
    Doporučuji Ti nepřetahovat/zkrátit lhůty výměny oleje, měnit častěji palivový filtr a sem tam přidat aditivum pro zajištění lepší spalitelnosti nafty a pro snížení množství úsad karbonu na: tryskách vstřikovačů, v: EGR a na: turbu. Méně těchto úsad znamená menší problémy s turbem. Buď budeš častěji měnit olej nebo snížíš tvorbu úsad, lépe zkombinuj oba principy (toto platí i pro systémy CR ale v o něco menší míře).
    HOWGH
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 19.12.06  08:05

    « Bez nadpisu

    Petře T., každý, kdo se o automobilovou techniku zajímá o trochu víc než jen okrajově, musí po přečtení pár z tvých zdejších příspěvků rozpoznat, že jsi v oblasti dieselů odborník. Tím jediným si já taky vysvětluju Tvé poněkud silné a emotivní tvrzení, že PD jsou "největším průserem v dějinách" (dějinách turbodieselů, přímého vstřiku, či prostě v novodobých dějinách počínajících vynálezem parního stroje a počátkem průmyslové revoluce?). Já jsem vcelku běžný uživatel jednoho z PD. Jako takového mě víc než odborné příčiny té jeho "průserovosti", které bych skoro i rád poznal, zajímá jeho spolehlivost, se kterou, konkrétně v problematice vstřiků, zatím nemám problém. Je bez diskuze, že při současné celosvětové masovosti CR, ve kterém je budoucnost, o tom není pochyb, jezdí celkově víc CR, než PD. U nás bych o tom poměru skoro pochyboval, protože pozice koncernu je díky Škodě s PD víc než silná. Myslím, že vídávám víc Passatů, než Mondeí. Na každý pád jsem na diskuzích Škody zatím nezaznamenal ani jeden případ problémů se vstřiky. Což jistě neznamená, že neexistují, ale vy se tu poslední dobou o ničem jiném nebavíte. V celkem malém vzorku majitelů CR. A to je pro mě, coby uživatele směrodatné - dosud větší spolehlivost PD. CR se jistě ze svých problémů vylíže, či už vylízal, ale já nemusím teď a tady nic řešit. Ani v záruce, snad ani po ní. Nezajímá mě už pak příliš to, že jejich tvůrci už v okamžiku, kdy s PD přišli na světlo, vstoupili do slepé uličky, či to, že jsi mi z pozice svých znalostí schopen vyjmenovat nejméně 3 objektivní odborná zdůvodnění (oblíbenou nekultivovanost chodu nevyjímaje) tohoto největšího průseru v dějinách.
    Je jisté, že PD zvoní hrana. Pro mě, uživatele, ale prostě zatím funguje spolehlivěji než CR. Už to tu níže několikrát zaznělo i od jiných. je fakt, že jsem za celých víc než 60 000 km, což zase na druhou stranu není až tak moc, netankoval ani jedinkrát jinde než u Aralu, dnes OMV. Pokud mě paměť neklame, tam kdysi udělal třeba zase DIM udělal špatnou zkušenost..
    Takže v čem je ten průser PD? Ve zmíněné ceně jednoho vstřikovače? Já osobně se chovám tak, abych ho nezničil. Tedy úplně normálně - neberu levnou naftu a používám předepsané oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  16:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    1,9 TDi v PD se prodávaly velmi sporadicky, 2,0TDI a 77kW 1,9TDI se prodávají 2 roky.
    A potom, nesmíš zapomenout na dovozy, která převyšují domácí prodeje o 1/3 až 1/2.
    A také nezapomeň na nejčastější řešení problémů se Fkodofkami, a to je nákup čórky za hubičku. Bodejž by si na webu stěžovali, stačí zajít do kteréhokoli krámu s díly Fkoda a poptat se, typicky se obchodníkům s díly Fkoda čórkaři nabízejí 2x až 3x týdně, je to síla, to mi věř.
    Ale vlastně proč řešit vstřiky, když můžeš mít za 15 celý motor???
    Nebuďte chlopi naivní...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.12.06  16:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Možná že je opravdu zbytečné řešit kolik těch a těch jezdí, ale co pár známejch leje do PD-ček, to je pro naše CR absolutně nemyslitelné, to by jsme skončili po pár km... Prostě motory od VW nejsou tak hajsavé na kvalitu nafty jako naše CR, o tom snad nebude sporu ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.06  16:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    No nevím zda je málo PD-ček...tuším že se začali prodávat kolem 1999 a když vezmu kolik Octavii se prodá v dieselu + Fábka + Passat+ Golf + zbytek koncernu, tak těch Pd ček bude zhruba podobně jako CR....(jen osobáky)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  13:29

    « Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Tak se Lorde podívej do diskuzí o Oktáviích...
    ... a PD-ček je v tuto chvíli oproti common railům skutečně velmi málo a jsou velmi mladá ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.06  12:15

    « Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Bohužel to musím potvrdit. Neznám případ , že by diesly od VW měly nějaké chronické problémy se vstřiky. I když ono to PD není asi zdaleka tak rozšířeno jako TDi .
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.12.06  11:47

    « Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Petr T.: hodnotím jen z vlastní zkušenosti - passatů dnes u nás jezdí v TDI nejvíc ze zahraničních vozů, o motorech ve škodovkách ani nemluvě. A podle drtivě většiny svých známých jsou vstřikovače bez nejmenšího problému, nevím o jediném případu z toho velkého množství aut v mém okolí, naftu kupuje spousty z nich u pochybnejch čerpaček za nejnižší ceny a motory stále drží. Nejčastěji mění váhu vzduchu a jinak do motoru nevrazí ani korunu... Tak fakt nevím, ale mám opačné zkušenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  11:44

    « Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Chyba, Lorde, PD jsou největší průser v dějinách! Jeden vstřikovač za 25000 a zničí ho buď nafta, nebo olej a ještě k tomu jde vždy s olejem turbo :!: :!: :!: :!: :!:
    Volkswagen utíká do CR, 2,7TDI a 3,0TDI byly na prvním místě, Crafter (užitkáč!!!) s 5válcem 2,5TDI je na druhém místě a tento rok (2007) půjde vše ostatní...
    ...Škoda to vyžere a dostane CR až jako poslední... :idea:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  11:40

    « Re:

    Je to o ceně...
    Toyota používá pro D-CAT 180 piezo a 1800 barů a pro D4-D 150, 136 a 125 aktuátorové vstřikovače a 1700 barů...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.06  11:24

    « Re: cena diagnostiky v HALE

    Kolik ta diagnostika stojí nevím, servis to k nim ( do Frýdku ) sám dovezl a všechno bylo v garańci........ jak vypadá to "neúměrné" kouření ?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.12.06  11:12

    « Re: cena diagnostiky v HALE

    No něco na těch PD motorech od VW bude, že se jich tak VW dlouho drží...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  11:02

    « cena diagnostiky v HALE

    ... kolega ma uz prvni problem, nas servis tvrdi, ze neni zadny problem, ale mame duvodne podezreni na problem vstriku. Auto zaclo pri startech neumerne a vyrazne kourit, je to 2,2 TDCi Euro4 - najeto 41tis. Jaka je cena zjisteni stavu vstriku co tu psal Petr.T v Hale? Obavam se, ze technici v nasem autorizovanem servisu, co se na to pri bezne garancni prohlidce divali, nemaji zkusenosti ?
    To T.E.CH.: Kamarad z Jeseniku, Honda CRV s tim 2,2 motorem mam dojem ze rikal 110kW a mel uz v ramci garance meneny vstriky pri 60tis., zjistim kolik a to s problemy. Cekal na to skoro mesic a pul! Pry uplne zapacene!!! Jel po dalnici pianko 120km/h - lup a motor se zastavil, uz ho nenastartoval - nasledoval odtah a zapujcka Honda Jazz :-) Takze CR boli vsude i u japoncu. I Petr T. to tu vzpominal, mam primo ze servisu Toyoty informace, ze predchazejici generace Rav4 mel obrovske problemy diesly prave vstriky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.12.06  22:59

    « Bez nadpisu

    Jen se zeptám: :-)
    CR je už je vymyšleno více generací.Tuším že například Honda použila pro svůj motor 2,2 iCTDi druhou generaci (t.j prý jen s jedním předvstřikem...hlučnost to neovlivnilo). V té době už se určitě dali použít novější generace CR , přesto je Honda do svého motoru nepoužila.Nevíte proč??Nevěděli japonci předem jaké mohou nastat problémy s novější řadou CR a raději zůstali u té druhé generace??Co mám info, tak u Hondy zatím zásadní problémy tohoto co se zde popisuje nejsou.Jen pro pořádek , je mi jasné že poměr prodaných Fordů a Hond v dieselů je znažčný ve prospěch Fordu.Opravdu by mne to zajímalo...
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 17.12.06  11:23

    « zeme vyroby

    ja nevim, fakt to umej vyrabet jen v japonsku a evrope?? Vzdyt korejci delaj to svoje crdi vgt a zrejme to nejsou vubec spatne diesely..cina je bude mit taky at uz je vyrobi nebo si je dosvejch aut bude nekde kupovat..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.06  20:41

    « Čína

    DIM:
    Japonci by mohli, ale nechtějí.
    Evropané nechtějí a nemohou, protože jsou tam jisté civilizační rozdíly a oni mají co dělat, aby vyrobili dostatečně kvalitní výrobky v Evropě, kde je vše víceméně normální.
    V Číně není normální nic. Zatím ne.
    Je to technologicky tak náročná věc, že mimo Japonsko a Evropu nepřichází momentálně výroba v úvahu.
    Existují pouze 2 výjimky:
    Delphi část subdodávek systémů PD pro nákladní automobily v Turecku.
    Denso common rail v Thajsku (kvůli extrémní produkci pick-upů zde, oblíbené v Thajsku a exportované do celého světa).
    Jinak,
    Bosch (Něměcko, Itálie, Česko, Japonsko)
    Siemens (Německo, USA)
    Delphi (Francie, Španělsko, UK, Turecko)
    Denso (Japonsko, Thajsko, Maďarsko)
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.12.06  14:35

    « Bez nadpisu

    Nevidím jediný důvod, proč by se v Číně nemohl vyrábět Common Rail. Technologii výroby lze přenést kamkoliv..... a pracovní disciplína je tam neuvěřitelná !!!
    A produktivita výroby není jen o robotizaci. Výrobní časy jsou totiž zlomkové oproti časům manipulačním a skladovacím a pod. Věř mi nebo ne, ale každá součástka je od jejího vyrobení po zabudování do auta 94 % ( ! ) svého času ve skladu a nebo se někde převáží a nebo leží ......... ještě nedávno počítali Američani skladové předzásoby na týdny a Japonci už na hodiny !!
    A v těch skladech pak leží miliardy a miliardy.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.06  21:10

    « Bez nadpisu

    jack007:
    - rezerva, nevím. Jen vím, že se rezerva zvýší cca o 30%.
    - jedná se o čerpadla montovaná do Mondeí a Transitů.
    - ne, neznamená to konec problémů, žádná technologie není nezničitelná
    - skutečné problémy byly pouze s čerpadly ročníku 2001 a 2002, ty již byly dávno povyměňovány v rámci garance. Současná čerpadla jsou již odolná a vstřikovače jsou ničeny z jiných důvodů.
    - Ford požádal o dodávky čerpadel ročníku 2005 a výše i do aftermarketu pro pro potřeby starších vozů. Přitom se asi přišlo na to, že výkonnější Euro 4 čerpadla získala zvýšenou životnost při použití se systémy Euro 3. Tak asi někoho napadlo upravit funkční Euro 3 čerpadla speciálním kitem.
    Neznamená to, že by na to někdo 4 roky dlabal. Je to prostě technicky možné a nákladově (výrobně) únosné a proveditelné.
    Vývoj vozů i motorů probíhá v 6-7 letých cyklech, nemůžeš hned změnit věci, které třeba nefungují v praxi přesně tak, jak jsi si to naplánoval.
    Věř mi, že všechny nynější generace systémů CR všech značek jsou o 200% lepší než generace předchozí, to platí i o Delphi (v případě nového Mondea).
    Vývoj směřuje do piezo technologií, kde jsou na minimum omezeny možnosti přidření/zadření/opotřebení vstřikovačů a čerpadla jsou maximálně zjednodušena a zodolněna. V piezo vstřikovači nejsou téměř žádné pohyblivé součástky, prostě pouze piezo element a tryska s jehlou... Proto je poruchovost snížena na minimum. Takže se dá v podstatě zadřít jen tryska.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 15.12.06  20:46

    « to Petr T.

    Jak velka je ta rezerva cerpadel u Deplhi, meril to nekdy nekdo? Celkem by me to i zajimalo. Hlavne rozdil cerpadel podle typu. A bude upgrade cerpadla znamenat definitivni konec problemu s ceskou naftou? Celkem me zarazi, ze po upgradu cerpadla je system schopny pracovat i se spatnym vstrikem. To se tu jako 2 roky vymenujou vstriky jen tak pro srandu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.06  19:07

    « Ceny

    DIM:
    máš 100% pravdu, přesto si ale japonské Denso našlo cestu, a koneckonců Bosch také.
    Mluvím o common railu. Denso má továrnu v Japonsku, Thajsku a Maďarsku. V Japonsku dosahují ceny robotizací a sériovostí, v Thajsku a Maďarsku se to dohání cenou pracovní síly.
    Bosch vyrábí většinu common railu v Jihlavě, velmi podobné poměry jako v Maďarsku.
    Jedna věc je ale jistá. V Číně se PD a CR systémy vyrobit nedají, zkopírovat se také nedají. Náklady jsou důležité ale know-how je ještě důležitější. A to je v Japonsku, zápůadní Evropě a USA. To je jediná zbraň proti Číně a tak to také musí zůstat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…