FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
-
« zdroj lidovky.cz
Motory Ford TDCi
Společné označení, různé konstrukce
Pod společným obchodním označením se ukrývají různé konstrukční řady. Dvě původní vyvinuté Fordem se dvěma novými, pocházejícími již ze spolupráce s koncernem PSA.
Zmíněné problémy byly vlastní motorům 2,0 TDCi konstrukční řady Puma, používané v mondeu či transitu. A to ještě zdaleka ne všem provedením, konstrukční změny postupně jeho spolehlivost výrazně vylepšily. Motor 2,0 TDCi konstrukční řady PSA použitý v modelech Focus a Focus C-Max s ním nemá nic společného, jde o úplně jinou konstrukci.
2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstrukční řada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétně z roku 1989. Poprvé se objevil v Sieřře 1,8 TD, poté ve Fiestě, Escortu či Mondeu. Tato původní verze s nepřímým vstřikováním rozhodně nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válců, rozvodové řemeny, samotné motory trpěly rychlým opotřebením, ztrácely kompresní tlaky či se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazně modernizován, dostal přímé vstřikování paliva axiálním čerpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkově zesílenou a přepracovanou konstrukci. O spojení klikové hřídele a čerpadla se stará řetěz, čerpadlo s vačkovou hřídelí propojuje ozubený řemen. Přímý vstřik znamená výrazně nižší tepelné namáhání, takže ač stále litinová, tak již hlava válců nepraská. V této verzi měl motor označení TDDi a výkon 66 kW (na některých zahraničních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vstřikování common-rail Delphi a obchodní označení TDCi. Vstřikovací zařízení, které se ve větších motorech mondea TDCi (viz. níže) postaralo o jejich problematickou pověst, zde překvapivě nezlobí. V menším motoru není totiž zejména čerpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavně mazivost) je čerpadlo Delphi samozřejmě hodně citlivé, takže pozor na neznačkové čerpací stanice. Častěji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde mění s částí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje značnou kouřivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro současný focus, a to ve spojení s manuální převodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných částic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem (viz. níže).
2002
Motor: 2,0, 2,2, 2,4 TDCi, 16V
Výkony: 66, 85, 96, 104, 114 kW
Konstrukční řada: Puma
Aplikace: Mondeo (2,0, 2,2), Transit př. Pohon (2,0), Transit z. pohon (2,4)
Šestnáctiventilové čtyřválce řady Puma jsou poslední originální konstrukcí fordu na poli dieselové techniky. Samotný motor zahájil svoji kariéru v roce 2000, a to ve Fordu Transit a též v prvních modelech mondea. Používal vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44, nesl obochodní označení TDDi. Je to odolný motor s rovzody poháněnými bezúdržbovým řetězem. TDDi zde ukazuje na použití vysokotlakého přímého vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44. Na jeho adresu třeba poznamenat, že je obvykle spolehlivé, ale když už se pokazí, stojí to za to. Opravují jej nejlépe vybavené diesel servisy, práci jim komplikují nevyčistitelné kanály uvnitř tělesa čerpadla, kvůli kterým musí být často měněno celé těleso. Navíc nezřídka jebne jeho řidicí jednotce. Všechny závady tohoto čerpadla vyjdou vždy tak na 20 tisíc Kč (měření, rozebrání, díly, měření, nahrání kompenzace), což je třetina ceny nového.
Označení TDCi přišlo se vstřikováním Common rail od firmy Delphi. V prvním roce výroby se vyskytovaly značné problémy se zadíráním vysokotlakých čerpadel, kterým nestačila mazivost v ČR běžně dostupné nafty. Než Delphi počátkem roku 2003 začalo dodávat čerpadlo z odolnějších materiálů, vyměnil jej Ford v záruce některým lidem i několikrát. U vozů vyrobených do roku 2003 si rozhodně zkontrolujte, zda jim bylo po tomto datu čerpadlo měněno. Vůz s velmi nízkým počtem najetých km by totiž mohl mít stále původní velice choulostivé čerpadlo. Připomeňme, že kovové špony uvolněné při jeho zadírání zablokují i vstřikovače, takže výsledkem může být dosti drahá oprava, navíc dnes už po uplynutí záruky.
Pojem selhávání řídicích jednotek také není zcela přesný. Mondea TDCi vyrobená do data 15.02.2003 měla dvě řídicí jednotky – motoru (ECU) a vstřikování (EDU). Do 15.05 2002 byly vždy spojeny kabelem s pocínovaným konektorem. Rychlou degradací materiálu a zvyšováním odporu docházelo k různým chybám v komunikaci, blikání kontrolky žhavení, ztrátě výkonu. Od zmíněného data docházelo k nahrazování konektorem zlaceným (společně s oběma řidicími jednotkami, jejichž je konektor nedílnou součástí), a to jak ve výrobě, tak v rámci záruky. U vozů vyrobených do února 2003 si zkontrolujte, jak se věci mají. „Cínové“ jednotky totiž Ford měnil jen v případě problémů, nikoliv ploště. Vzhledem k tomu, jak drahé součásti to jsou, by bylo velmi nepříjemné muset je měnit po uplynutí záruční doby na své náklady.
Od února 2003 již Mondeo TDCi není méně spolehlivé, než jiné motory se vstřikováním common-rail, snad jen hůře snáší nekvalitní naftu (atypická konstrukce čerpadla Delphi). Začátečníkům u tohoto motoru může vadit poněkud nestabilní volnoběh, s vozem takřka nelze manévrovat bez přidání plynu, motor při rozjezdech snadno zhasne. I tento problém dospěl k řešení, a to s příchodem emisní normy Euro IV. Vyšší vstřikovací tlak, jemněji rozprašující trysky a elektricky řízené turbo Garret GT 20 dohromady způsobují další citelné zlepšení odezvy a také daleko stabilnější volnoběh. Na českém trhu se takto modifikovaná TDCi prodávají až nyní, ale pro ekologicky citlivé západní trhy byl motor 2,0 TDCi v této úpravě nabízen již od poloviny minulého roku. Elektricky řízené turbo poznáte od pohledu, má místo pneumatického aktuátoru žebrovanou řídicí jednotku s integrovaným servomotorem.
2003
Motor: 1,4 8V, 1,6 16V, 2,0 16V
Výkony: 50, 66, 81, 100 kW
Konstrukční řada: PSA
Aplikace: Fiesta, Fusion (1,4 8V, 1,6 16V/66 kW), Focus (1,6 16V/66 kW, 81 kW ve spojení s CVT, 2,0 16V), Focus C-Max (1,6 16V/81 kW, 2,0 16V)
Motory z konstrukční školy PSA jsou dvou konstrukčních řad. Agregáty 1,4 8V a 1,6 16V jsou blízce příbuzné, mají společný blok. Dvoulitr je svébytnou odlišnou konstrukcí.
Nejmenší a největší motor mají piezoelektrické vstřikování Siemens, které je v principu nejodolnější. Jeho vstřikovače se totiž objedou bez choulostivého hydraulického ovládacího mechanizmu (piezo-krystal má narozídl od solenoidu dost síly zavřít hlavní tlak), takže u nich mnohem méně hrozí závada nadměrného zpětného toku (přepadu). Na druhou stranu Siemens VDO jako jediný nemá žádný aftermarket, takže případné opravy spočívají ve výměnách celků a po uplynutí záruční doby by mohly být drahé.
Motor 1,6 TDCi v obou výkonových variantách je vybaven vstřikováním CR firmy Bosch. Čerpadlo CP3 je opravitelné, vstřikovače jsou dostupné levnější v exchange systému, navíc systém sám je ve spolehlivosti dobrým průměrem. -
"-- skrytý --" 11.01.07 16:26
« Bez nadpisu
Ahoj DIME
Mám to dovoz z D bylo tam najeto 123tkm a ted tam mám asi 134tkm. Mám to od dubna 06 a do teď žádný problém.... Jsem druhý majitel. Bylo to na nějakou firmuU domova sester to jsem nebyl já asi další chudák :-) Já skončil 100 za rodlem v Hrabůvce. A zajímavé nerozsvítila se žádná kontrolka. Prostě bez výstrahy to umřelo. >:D Ve Fordu mi řekli , že tohle už dlouho neviděli. Jak to tady čtu tak mám sto chutí to hned po opravě postavit do bazaru. Protože ještě jednou taková palba za opravu jdu si to hodit. Kolega mně ale varoval KUP SI TDDI je spolehlivější. Bohužel už se stalo. Jinak jsem s tím spokojen. Výbava slušná Akorát je tam dotyková navigace a ford na nás sere s mapami pro česko. A prý ani už nebudou. to jen tak na okraj je to mimo mísu. Jinak servis na tom zatím nebyl. Výměna oleje a palivového filtru hned jak jsem to dotáhl. Servis mi dělá ve Vítkovicích známý Jestli jsi z Ostravy možná ho znáš Marek Slizska. Dělal ve Fordu v JL a potom na Ruské Malý a Velký. a ted na sebe. Měj se Vilda -
eda.nezbeda 11.01.07 14:25
« Re: Re: Re: Re: Termostat
No jo ale to snad s olejem nesouvisi ne? Termostat je v chladicim okruhu a ten pouziva chladici kapalinu ... nebo sem snad neco nepochopil?? :shock:
Mimoto sem menil motorek steracu ... mel uplne vymlacenou prevodovecku, protoze predchozi majitel nechal sterace mlatit do sloupku.
V servisu si rekli o cca 10 tis. i s praci. To me "opet" nepotesili a trochu to prehnali. A tak sem si nasel motorek na eBay za 140 Euro a sam namontoval. Jedine prekvapeni byli torsen sroubky (hvezdicka), ale ty sly nastesti povolit i vhodnym imbusem. -
eda.nezbeda 11.01.07 13:21
« Termostat
Tak mi odesel termostat ...
Pred cca rokem taky, takze to je snad v zaruce. Ale sem ted v Nemecku a nejsem si jistej jak postupovat, pokud by to byla zaruka. Nebojim se, ze si to vyridim (sem totiz dost hubatej :)) ale chci predejit nejakym nesmyslnym papirovym valkam a tak se ptam ... resil nekdo nekdy zaruku za hranicema?
Dik
PS: DIMe ... pravdepodobne mi take odejde brzy vstrik (uz 3.), ucho me bohuzel jeste ani jednou nezklamalo ... to jen tak pro uplnost :) -
« Re:
Ahoj Viliame . KLolik tam máš najeto ? Ke komu jsi jezdil na servis ? Jsi první majitel ? Nechcíplo ti to náhodou na 17. listopadu kousek od domova sester ? Tam teď někdy jsme nějaký Combi TDCi viděl nakládat ! To víš, takové věci už nemohu přehlédnout ! Jak jsem to viděl, tak jsem si hned říkal : další vstřiky . Petr promine ....... -
"-- skrytý --" 11.01.07 10:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozmer gum
Janerad:
jsem takovej magor, že s tou kamerou jsem párkrát jel a spotík mám.Ale 2 Gb dat tady asi nepřipojím. Jinak souhlas s tím chlazením po 5 minutách to vaří a musí to chvilku klesnout tak na 200 km/h a pak to zas valit. Jinak po D1 ve 3 hodiny ráno 0km-200 km za 1 hodinu úplně vklidu.Kopce na max z kopce vyklusávat a není co řešit.V zimě kdy nejsou uzávěry. Není to zas taková střelba. Ono mít max výkon v 3800 ot a mít nevytočenou 6-tku je na prd. Mít max výkon aspoň 120 Kw v 4450 ot je lepší. Reklamoval jsem to u Forda že to neuchladím, řekli mi že to bude prevít vodní kámen.Výměna chladiče tak to mastím.
Starý TDCi jak se tu píše taky dobrý :roll:
PS: Na 1,6 dobrá tacho max. Taky můžu napsat 240 Km/h co mi to ukazuje z kopce ale tachometru nevěřím. Víc mě stejně omezovač nepustí. GPS je přesnější. -
"-- skrytý --" 11.01.07 09:07
« Bez nadpisu
To je super díky za radu ale mám to do prahy z ruky. Jsem z Ostravy :-(
čerpadlo mně bude stát 19500,- je to repas a vstřiky 7.000 za kus, Tady je nejbližší servis ve Frýdku pan Sobek tuším. Ale známý mi říkal, že z cenou si nepomůžu , že je ještě dražší. Je to mechoš a něco mu už dával dělat tak asi ví voco go. Ale díky za radu. Já hlavně ať Mám na faktuře vše co se tam má dělat (čištění , proplachy, výměny atd) abych se případně měl čím ohánět kdyby se něco posralo. I když...... jak to tady čtu je to těžký a na dlouhé tratě. Ahoj Vilda -
"-- skrytý --" 11.01.07 08:40
« Bez nadpisu
Auto začalo mít divný zvuk Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost. říkal jsem si je chladněji.. Minulý týden jsem za jízdy slyšel z motoru takové divné zvuky kovové při akceleraci a otčkách přes 2000. tak jsem se otočil , že pojedu aměr servis a asi po 1 km mi to za udělalo podruhé motor chcípl a už jsem nenastartoval. Takže odtah. Servis Ford. Včera mi to vyčíslili na 63 litrů. jsem na palici. Ukazovali mi nějaké válečky z čerpadla, které měli být kulaté a byl z nich osmiúhelník. Nulový tlak na čerpadle. Maras. Musí prý vyčistit nádrž. veškeré potrubí paliva , commonrail výměna filtru čerpadla, vstřiků, protože prý budou *. No umylo mně. Měl mi to dělat kolega co dělal dříve ve Fordu ale řekl mi A´t si to nechám udělat ve fordu kvůli záruky. Jinak nafta různě Benzina. Jet, Aral.
Vilda -
"-- skrytý --" 10.01.07 16:26
« Opravy vstřikovačů
My Lord,
dle nejnovějších informací budou opravy zahájeny v únoru 2007.
Je to prý velmi komplikované, vyžaduje si to nasazení nové zkušební stanice (1 vstřikovač se testuje 15 min., po opravě se provádí 30 min. kalibrace)
Tuto technologii by měl rád kdekdo v Evropě, takže je tam asi tlačenice a tím se to zpozdilo...
Zdravím DIMa >:D Jeho černé chmury byly opět posíleny dalším nešťastníkem. -
"-- skrytý --" 10.01.07 14:15
« Prubezne hlaseni
Hi,
prubezne hlaseni opravy:
pocatek 12/06 - auto do servisu (oblak koure, za studena nepravidelne, kolem 1500ot./min cukani nebo chcipnuti, za tepla vse OK, najeto 80k, zarucni oprava)
12/06 - nova kalibrace, objednany vstriky (levnejsi, jeden za 4.5k)
pocatek 1/07 - dalsi kalibrace, vstriky nedorazily, cekani na dalsi kalibraci
dnes - moje excitace v servise (vstriky ani nova kalibrace v nedohlednu), zavolal jsem si do Hale, pocatkem pristiho tydne si osobne vezu auto na diagnostiku a se vstriky sup na stolici. Muj prodejce bude akceptovat zavery z Hale.
Dalsi novinky budu poctive hlasit. -
« Re: Re: Re: Ojjjj
Jo, tak to je klasika . trysky , čerpadlo, rozvodná lišta.... Který servis a hlavně jak vybavený servis to testoval ? Pokud už vím, tak ta lepší diagnostika otestuje každou trysku na procentuální opotřebení a taky samostatně čerpadlo........ Klasická servisní diagnostika pouze vyhodí chybu ve vstřikovacím systému...........alespoň tak jsem to viděl já. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozmer gum
Tak tak, proti max. nic nemám, s 1.6 starým mondíkem jsem měl rekordy tacho 215 na letních a 210 na zimních, ale z kopce a s větrem v zádech :-)
Ale jet s 5ti kvaltem naftou po D1 rychlostí 220 víc jak dvě minuty, to chci vidět :-)
Natoč, to,
Nabízím stovku za minutu, max však 300,-
Prosím někdo se přidejte, ať se machr hecne a natočí to, vážně bych to chtěl vidět :-) -
lordmystic 10.01.07 08:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozmer gum
Janerad:
Myslím že je to možné, výkon motoru se zvýšil pro tuto rychlost dostatečně a pokud si při úpravě zvolil možnost úpravy s preferováním maximální rychlosti, tak proč ne. Pouze bych chtěl vidět, jak by to někdo držel víc jak několik vteřin či málo minut. Motor se musí hodně přehřívat a opotřebení musí být neúnosně velké... Přeci jen by to měl být pouze 5-ti kvalt a otáčky musí být hodně vysoké (na tento motor). -
« Re: Re: Re: Re: Re: Rozmer gum
Tech tvych 220 na cele D1 bych chtel videt :-)
Ja dam tacho 220 max. na rovinkách z Brna do Bratislavy, 225 tacho v Maďarsku po rovince z kopce do Budapešti, nebo někde občas v Německu.
Nechci se moc přít, ale se starym 2.0 TDCI byť s nejakym chiptuzingem si moc fandíš :-) -
"-- skrytý --" 10.01.07 08:36
« Re: Re: Re: Re: "Plavání"
Na 18" má auto daleko citlivější řízení, každá podélná nerovnost, koleje, sklon silnice táhnou do strany. Protože silnice je téměř vždy nakloněná na stranu, auto se musí pořád řídit. Je to normální. Nejdřív jsem z toho byl také na větvi, ale za chvíli jsem si zvykl a spíš si lebedím, jak to sedí. -
lordmystic 10.01.07 08:05
« Bez nadpisu
Viliam, ruman:
No pokud mu odešlo i vysokotlaké čerpadlo, tak se mu uvolnili špony které zničili vstřikovače takže to vydim na totalku. K čerpadlu a vstřikům samozřejmě ještě vyměnit i potrubí, atd. No není to veselé, tady se těžko něco ušetří.
PetrT:
Spíš by mě zajímalo, jestli už náhodou někdo neví, jestli už začali v tom Hale dělat ty opravy vstřikovačů. Mě zlobí jeden vstřikovač už několik týdnů, v 1800ot/min auto cuká, při velkém výkonu se přepíná do nouzového režimu. Toto je standardní vada opotřebeného vstřikovače, proto bych rád využil pouze opravy, ne výměny celého vstřiku a něco ušetřil. Nevíte náhodou? -
"-- skrytý --" 09.01.07 18:49
« Re: Re: Ojjjj
Ahoj čtu ted tvuj príspěvek o výměně vstřiků. Mám problém. Dnes mi v servisu sdělili že na mém Ford mondeo TDCD 2 r.v 9/2003 odešlo vysokotlaké čerpadlo a cstřikovače. Nemohl bys mi poradit, kde bych to sehnal levněji než ford servisu? Díky za každou pomoc nebo radu. Vilda
v.barsony@tiscali.cz -
hil 07.01.07 08:18
« Re: "Plavání"
Taky se ještě vrátím. Stále tam něco divného je.
Termín plavání, jak jsem už psal, je nepřesný.
Auto na rovné silnici sedí jako přibité. Ale jakmile najedu na silnici s nerovnostmi jakoby po každé trošku větší nerovnosti odskočí a chce jet jinam než původním směrem.
V týdnu si pojedu pro zimní gumy i s obyčejnýma diskama, tak jsem zvědav co to bude dělat na nich. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ještě se vrátím k té jízdě v kolejích . podle mě hraje velkou roli i to, že Mondeo má větší rozchod a ty koleje pak člověk jede víc po těch jejich hranách .
Teď jsem zkoušel jezdit proti novému policejnímu laserovému radaru . při přesné padesátce mi řekli 47, při malilinko nedotažené devadesátce 86 . Měli by mi poslat po mailu i fotku, což by mě dost zajímalo, jak je ta značka čitelná při rožnutých xenonech ) no asi dobře, já vím ) ale taky jestli je poznat , kdo řídí. -
"-- skrytý --" 05.01.07 23:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
hil:
no právě že se nic nedělo a nejelo tak se to musí trochu poladit. Dokud to nebude žrát olej a moc nafty tak je to dobrý. S tím teplem to teda není nic moc. Ještě že když jedu dlouho kládu, tak se to začně mírně přehřívat a pak to pěkně topí. Jinak ráno do práce pěkná kosa v porovnání s benzínem. :roll: -
"-- skrytý --" 05.01.07 19:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
lordmystic:
je to seriózní firma a pokud se ta úprava zaplatí tak to přehrátí už je nic nestojí. Jen tu cestu do Vrbna pod Padědem. Prodávají i takovou zálohovací jednotku do které se dá nahrát až 5 softů a pak si to můžeš měnit dle libosti.(origo a 4 různé nastavení) nevím ale kolik ta škatule stojí. Já osobně jsem za 4 roky nepotřeboval hrabat do nastavení zas bych se toho tak nebál. Tu zálohovací jednotku jsem videl v nějakým z posledních čísel TUNING magazine. Taky mě to lákalo ale furt tam něco nahrávat (silný kopce, rychlá dálnice , okruhy) asi bych tomu dal solidně naprdel. Stačí když mi to točí na 5 tku 4 750 otáček 223 dle GPS to je pak mazec třeba hodku do Prahy. >:D -
lordmystic 05.01.07 17:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
vica:
No já se právě jen děsím a neumím si představit, že po přečipování pokud to ten vstřikovač nepřežije a nechám si vstřik vyměnit, že přijdu i o ten upravený soft. Je to opravdu tak? A pak bych musel znovu platit přečipování? Vlastně vždy když mi odejte vstřik či podobně kdy je třeba upravit soft v řídící jednotce? -
"-- skrytý --" 05.01.07 15:32
« Re: Re: Re: Re: Re:
lordmystic:
poslední soft nenahrají jsou s tím prý komplikace. U Fordu to stojí cca 1 100 Kč. To se ještě dá. Obecně platí že dělat chiptuning se má na 100 % motoru. Pokud se mění vstřik tak nahrají origo soft. U Bitpoweru se archivují úpravy a lze dle dohody zdarma znovu přehrát cca 15 min.
Dá se to risknout protože úprava probíhá v několika krocích.
1.stáhnutí softu - ověření u Delphi možnost úpravy
2.úprava dle zadání (silné dole, vzadu atd.)
3.nahrátí zpět a zkušební jízda s technikem
4.dodatečné ladění (přidání výkonu, kouřivost atd)
5.archivace poslední verze
Já osobně jsem to přehrával 3 krát, než jsem byl spokojen.
Buď to ten vstřikovač přežije nebo ne. Těžko říct.Jak je načatej tak asi skončí. -
lordmystic 05.01.07 15:19
« Re: Re: Re: Re:
vica: To by možná mohlo pomoci i mě vyřešit jednu závadu. Mám vstřik, který jde již ztěžka a díky malému tlaku mi to hází auto do nouzového režimu. Jinak ten poslední soft mi tam v Bitpoweru nenahrají? Jsem myslel že by to bylo možné. Také pokud mi třeba časem odejde vstřik, tak je ho třeba zkalibrovat a "nahrát" do řídící jednotky. Nesmažou mi pak ten upravenej čiplej soft třeba ve Fordu? -
"-- skrytý --" 05.01.07 15:03
« Re: Re: Re:
lordmystic:
poměr výkon cena je dobrá. Stojí to 9999 Kč bez DPH trvá to asi 1,5 hodky. Pro lepší výsledek je dobré mít buď origo soft nebo od Fordu nahrátou poslední verzi softu.Oni to pořád ladí cca 4 krát do roka. Potom je výsledek 100%. Startování, kouřivost atd. Jediná věc se změní a to jak se zvedne tlak na vstřicích tak průměrná spotřeba se posune o 0,5 -1,0 litru do plusu. Dnes jsem tankoval mám tam 4,9l a reál je 5,9 l. Dojezd 1100 km na 65 l sedí. -
"-- skrytý --" 05.01.07 14:47
« Re:
lordmystic:
souhlas powerboxy jsou prasárna. Já to mám od BITPOWERU přes zásuvku upravená křivka.Celkem tam tomu rozumí. Těď mám poslední evoluci 120 Kw 385 Nm ani to moc nekouří. Mám to upravený 4 roky a ještě se nic nevysralo. Tlak turba + 5%. Vstřiky max 1750 Mpa.
Při úpravě si každý volí jak moc chce využití motoru. Série 65 %. po úpravě 85-90 %. Mám několik grafů z brzdy Auto Jarov. S lehkou nohou se dá jezdit za 5 litrů. >:D -
martin.z 05.01.07 09:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Rozmer gum
to Vica:
pokud bude auto spolehlivy tak budu urcite taky spokojenej. Zadny opravdu zasadni namitky nemam.
Jinak koupil jsem to na jinejch gumach a hodne to odzadu hucelo, vpredu to zase tahalo za volant. Byl jsem presvedcenej ze je v pr... lozisko vzadu a vpredu mozna geometrie, ale prehazel jsem na zkousku gumy mezi napravama a ticho :-) a volant taky v klidu.
Byly uz celkem sjety tak jsem je vymenil, ale musim rict ze to uz je ponekolikate co jsem se presvedcil, ze gumy opravdu dokazou nadelat slusnou paseku. -
"-- skrytý --" 05.01.07 09:25
« Re: Re: Re: Re: Rozmer gum
Nespokojenej jsem byl s Passatem, byl jsem vyklopenej v každé zatáčce.Teď mám na léto 225/40/18 podvozek snížen o 35 mm (Eibach)a podložky + 40 mm na nápravu a pohoda. Zima 205/55/16 rozdíl tak 20%.Když to porovnám třeba z Calibrou tak to byl na 15 - kách kostitřas.
S touto úpravou se dá jet celá D1 220 km/hod (dle GPS). Ročně najedu 60 000 km a kromě té vyšší spotřeby(6,5l roční průměr) ty 18 - ky autu sedí.
Pozn. Při 230 000 km tlumiče a ložiska origo. Max. spokojenost. >:D -
-
martin.z 05.01.07 09:09
« Re: Re: Re: Rozmer gum
To: Lordymystic:
Jo, urcite je to o zvyku, ani nerikam, ze s tim autam jsem vylozene nespokojenej, jen proste nic neni jen cerne nebo bile.
Pri srovnani ma sve vyhody ale i par nevyhod.
Jinak me nejde ani tak o zvuky ve smyslu interieru-ruzne vrzani a hrkani nebo klepani, ale proste o ty narazy, ktere si tu citelneji prenaseji az do me-nebo o nich jen nejak vic vim... -
lordmystic 05.01.07 09:03
« Re: Re: Rozmer gum
martin.z: mám známého, který jezdil na 16-kách a pak to vyměnil za nižší 17-ky a říkal že rozdíl v pohodlí nebyl téměř poznat. Prej že výměna menších za větší kola má minimální vliv na komfort např. oproti Passatu, proto si myslím, že i ty 18-ky nebudou extrém. A pokud osobně srovnávám staršího Passata co maj rodiče se stejně najetýma km jako já na Mondeu, tak nemám Mondeo skoro o nic nepohodlnější - spíš jinej typ zvuků co to vydává - je to hodně o zvyku. -
martin.z 05.01.07 08:31
« Re: Rozmer gum
to Jenyk:
na na tech 18 kach bych se trochu bal ze si na kanalu prekousnu jazyk nebo vyrazim zuby :-)
Ja jezdim na 205/55 16kach a jestli uz muzu takhle s odstupem srovnat proti predchozimu passatu 1,8T na kterem jsem mel take 205/55 16ky
tak pro me je mondeo po praze o tolik tvrdsi ze je to pomerne neprijemnej zasah do komfortu, je citit vic kazda dira a kanal, ale co jsem s passatem nevnimal zdaleka tolik byly takove ty pricne rezy nebo napojovani na vozovce-proste jak silnice neni z jednoho kusu asfaltu ale obcas je to napojovany.
Tlaky jsem si vzdy kontroloval a mam je presne dne tabulky na vicku nadrze nebo tabulky v navodu.
A to ze mondeo lip sedi v zatackach mi tuhle citelnou nevyhodu bohuzel nekompenzuje protoze jsem zvyklej jezdit usedle, dle predpisu a jestli auto sedi pri 150km/h v 90 stupnove zatacce je mi uplne jedno :-) -
hil 04.01.07 15:26
« Re: "Plavání"
Tak se musím omluvit panu Fordovi.
Byl jsem si domluvit zimní gumy a tak jsem tam nechal rovnou přeměřit pneu.
Vepředu 1,7 (místo 2,5) a vzadu 1,8 (místo 2,3).
Je to samozřejmě i moje blbost, ale nenapadlo mě, že mi předají auto s tak podhuštěnýma gumama...
Ujel jsem sice jenom asi 30 km,ale jízdní vlastnosti se podstatně změnily. Už to není jízda v kolejích, i když ta odezva od volantu tam je, ale je to úplně něco jiného. -
"-- skrytý --" 04.01.07 14:32
« Re:
Nu, trochu pochybuji. Pokud jsem u kombi kdy cítil změnu jízdních vlastností, byla plavnější kvůli větší hmotnosti a v krizi přetáčivější "díky" větší hmotnosti vzadu. Nevšiml jsem si, že by byla nedotáčivější. Při nedotáčivosti se IMHO nepereš s volantem, protože kola se už neodvalují, ale smýkají a nesnaží se dostat zpátky do přímého směru tak silně, jako při odvalování.
Trochu OT - vzpomínám na svou řidičskou prehistorii, kdy jsem jezdil se Žukem (taková skříňovitá dodávka) a když v zatáčce ve volantu zmizel jakýkoliv odpor, tak auto už jelo po dvou kolech a bylo to fakt na hraně. S tím se dalo užít srandy.... -
-
impaler 04.01.07 10:43
« Re: Re: Re: Re: "Plavání"
Hlasuju pro to, že Mondeo nemá co plavat, i když kombi neznám. Střídám druhou sezónu zimní Conti TS810 a letní původní Michelin Primacy (myslím), obojí 205/55/16, zimní na plecháčích, letní origo hliník. Tlak sleduju a upravuju podle zatížení, jezdím buď krátké úplně prázdný, nebo dlouhé dost plný, nic mezi.
Chová se to na suché cestě úplně stejně (nechytat za slovo), o plavbě nemůže být řeč. Předpokládám, že se tady nebavíme o počasí, jaké jsem zažil předevčírem ráno v Praze, tam by plaval i traktor. -
Jozef0351 04.01.07 10:33
« Re: Re: Re: "Plavání"
Přetahuje se se mnou o volant, když se třeba snažím vyhnout nerovnostem.
Rovnaký pocit som mal keď som obul prvý krát letné gumy. Originál Pirelli čo boli na aute, ale keď som ho kúpil tak mi ho obuli na zimné a začínal som na nich. Mal som pocit ako keby auto išlo v koľajách. Časom som si asi zvykol. Uvidím na jar keď ich zase obujem. V servise mi tvrdili že to je normálne pri takom rozmere lebo letné sú tvrdšie. Dovtedy som taký rozmer pneumatík nemal a nikdy som necítil rozdiel medzi zimnými a letnými. -
hil 03.01.07 22:34
« Re: Re: Re: Re: "Plavání"
Možná to je ono, třeba v Transitu (taky TDCi) nic takového nepociťuju.
Posadil jsem do toho svého mechanika a taky mu to přišlo nějaké divné.
Zkusím ještě nechat prověřit geometrii.
Mimochodem, jaké zimní gumy doporučujete? Budu to kupovat samozřejmě i s "plechovýma" diskama, takže nejsem vázaný na rozměry elektronů. -
"-- skrytý --" 03.01.07 22:08
« Re: Re: Re: "Plavání"
V Mondeu je ve volantu dobře cítít, co se děje s předními koly, posilovač není příliš silný a má zpětnou vazbu tak akorát (slavné "komunikativní řízení"). Mně to třeba vyhovuje, ale kdo je zvyklý na lehčí řízení bez zpětné vazby, může to pro něj být nezvyk. Ale že by auto klouzalo nebo plavalo, tak to ani náhodou. -
hil 03.01.07 21:09
« Re: Re: "Plavání"
jezdím s různými auty, Fabia, Peugeoty, Transity... Na dálnici je to OK, ale na obyč silnicích mám prostě dojem, že si to auto jede podle svýho a ne podle mě. Přetahuje se se mnou o volant, když se třeba snažím vyhnout nerovnostem.
Možná je to vlastnost kombiků nevím... -
lordmystic 03.01.07 13:07
« Re: Re: Re: Re: Stara debata o palivovem filtru
DIM:
No to snad nemyslíš vážně, že tu chceš používat pro spotřebu paliva odhadovaný dojezd ne? Je velkej rozdíl odhadovaná spotřeba - a ještě to po natankování musíš nechat chvíli "srovnat" a pak opravdu spotřebované palivo. Tady se to nedá srovnávat, i když věřím, že chyba v počítači určitě nějaká bude...
Ten velkej nárůst spotřeby musí být kalibrací počítače, protože z ničeho nic aby stoupla průměrná spotřeba o dva litry, to je kravina. A víc paliva tam určitě nepoteče, to je hodně divný, to by muselo i líp jet a vznikalo by tím riziko poškození motoru a to si v servisu nelajznou. A navíc po kvalitním tuningu při rozumné jízdě spotřeba nestoupá. -
« Re: Re: Re: Stara debata o palivovem filtru
Přidali palivo ? Tak jednoduché to asi nebude, to by byl regulérní tunning !! :-) Já si spíš myslím, že ten jejich palubní počítač se s přesností zrovna nepotkal a pokud to občas nenačte nějaký ten vstřik, tak se to jeví jako menší spotřeba, a přitom on jenom nestíhá načítat, třeba i mírně vadná data.
Už jenom to, že když už jsem na nádrži s dojezdem pár kilometrů, tak je to tak 700 km od plné nádrže.............a po natankování tam naskočí dojezd tak 900 km :-) To znamená, že mi někdo krade naftu a pravidelně mi tak 10 litrů z nádrž čorne :-) -
"-- skrytý --" 03.01.07 12:33
« Re: Re: Stara debata o palivovem filtru
... no nejen to. Jak uz jsem presne pred casem rikal, jak mel DIM problem se svym druhym TDCi, tak memu kolegovi rekli take jako prvni vec, vymenit pal. filtr.
A vypada to, ze zmenili i program v ridici jednotce - viz. zvysena spotreba paliva, protoze kolega po patecni navsteve s neotvirajici se zaklopkou na nadrzi - prej docela prekerni, neni nafta, nelze otevrit viko od nadrze :-). Sami od sebe mu v servisu v ramci garance udelali upgrade ridiciho programu a kolega se hned po svatcich "chlubil", ze mu silene "o 2litry" narostla prumerna spotreba na PP oproti predchazejicimu prumeru. Stejne jako me po kalibraci - podotykam jiny autorizovany servis. Nikdo z vas mi nenamluvi, ze to je tim, ze do ted byla mirnejsi zima a spotreba se tolik neprojevila a ze je to zmenou leto na zimu. Myslim, ze pridali palivo a tim i mazivost vstrikovaciho systemu. Co na to odbornici? Nic jineho me uz opravdu nenapada - mohu se ale mylit ! -
impaler 02.01.07 23:04
« Stara debata o palivovem filtru
Potvrzuju slova PetraT.:
Servis v NJ potvrdil, ze ho davaji ve 40 tkm. Dali mi ho teda na zadost ve 47 a kdyz sem se ptal, jestli nechat Belgicany vymenit v predepsanych sedesati, tak mi bylo receno, ze "ja bych to na vlastnim asi udelal".
Jinak opet pochvala - sice to neumim zkontrolovat, jestli to tak udelali, ale samozrejme potvrdili dvoumikronovy a ne petimikronovy, a od prvniho dotazu bez objednani, jak dlouho ta operace trva, do predani hotoveho vozu ubehlo asi tak 25 minut. Uctovano neco pod tisic za filtr, 0,4 hod. prace za dve kila, super. -
Moik 02.01.07 19:22
« Re: Zimní nafta
V souvislosti s tím "sytičem" ... nainstaloval jsem do starýho Focuse výměník pro ohřev nafty od vody z motoru (začátek přestavby na olej). Mám ale velký problémy se startováním. První start ráno je ok - v mezích Focusu TDDi, ale pokud ujedu jen pár set metrů a chcípnu, druhý start je utrpení. Točí dobře 5 sec než chytne.. Nemůže to být problém ŘJ, kdy je motor studený, ale nafta se už vstřikuje teplá(odzkoušeno), takže ŘJ už nenařizuje bohatší směs?