FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.07.07  07:52

    « Re: Pružné zrychlení.

    To TomanGHIA: No to že to jede od 1800-3600 vím, ale zajímalo by mě, zda to jede stejně jako jiná 2.2TDCI a k tomu se dá využít pružné zrychlení. Na téma kdy se roztáčí TURBO nechci polemizovat. Jen potřebuju zjistit kde je problém. Pokud ostatním 2.2TDCI jedou, tak informace o pružném zrychlení pomůže a já dám auto do servisu. Pokud budeme mít pružné zrychlení stejné, tak holt se smířím s tím, že se auto chová jinak než jsem čekal. Mám možnost jezdit s jinými C-R auty a tam zátah turba je výrazně větší jak u mého Mondea a když čtu jak ostatním 2.2TDCI jezdí super a výkon je dostatečný, tak mám pocit, že mému autu něco chybí. Mě to totiž do 3600ot nezrychluje, ve 3000ot to vadne.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.07.07  05:48

    « Re: Pružné zrychlení.

    hil:
    "vžžžžžžžžm"? Hm, tak to jo, to je fofr...
    2.0 TDCi na 4 z 80-120 dělá spíše "heeeéééééééén......"

    superkutil:
    Proč ten dotaz na počátek roztočení turba? Dyt' to je fuk ne? Nebo je to snaha co nejvíce pochopit, jak s TDCi jezdit? Ale to přeci není ani o kW, o krout'áku, o momentu... ani o tom, kdy se počíná točiti turbo - je to o zvyku, o vypozorování, ze kterých otáček UŽ auto zrychlí po sešlápnutí plynu a po kolik otáček JEŠTĚ zrychluje.
    No a klíčem k úspěchu je jezdit mezi těmito rpm...
    Já max. moment svého motoru neznám, ani krout'ák mě nezajímá, kdy vrcholí... prostě už díky zvyku vím, že cca od 1800 rpm do cca 3600 rpm to jede krásně a zbytek je mi jaksi egal.
    To turbo se točí i od volnoběhu, pokud je na volnoběž. otáčky při neutrálu stlačen akcelerátor dostatečně silně.
    Když vím, že budu předjíždět, začínám zpravidla těsně pod 2000 rpm s plným plynem a vím, že do těch 3600 rpm to táhne. A nemám problém.

    Chce to zkusit.

    Dá pak pan SuperKutil vědět, jak to funguje?

  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 17.07.07  01:46

    « Re: Pružné zrychlení.

    Jo tak mě to na 4 z 80-120km/h udělá: vžžžžžžžžm.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.07.07  21:53

    « Pružné zrychlení.

    Ahoj, tak jsem našel, že 2.2TDCI EURO 4 má pružné zrychlení na 4ku z 80-120km/h 5,4s. Pokusil jsem se to změřit a průměr z několika měření vychází 6,1s. V testech jsem našel i pružné zrychlení z 80-120km/h na 6ku. Ale 80km/h na 6ku moc jet nejde. Takže to asi má být buď na 5ku a nebo úplně jinak. Mohl by tedy někdo z vás, kdo má Mondeo 2.2TDCI kombi změřit pružné zrychlení na 4ku z 80-120km/h, na 5ku z 100-140km/h a na 6ku ze 120-160km/h. Můžete to někdo změřit?

    Add TURBO: V kolika otáčkách si myslíte, že už se turbo u Mondea začíná roztáčet? Většinou maximální moment je právě v minimálních otáčkách kdy už se turbo točí.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.07.07  18:49

    « Re: Spotreba

    Dim2:

    Tak jestli tedy mohu, tak bych se pokusil odpovědět ohledně toho čipu.
    Že mohu? Oooo, že děkuji za důvěru... :o)

    Jde o to, že čipnuté auto má upravený software, který působí na hardware. :o)
    A to tak, že přepič. pardon přečipováním se odstraní ty rezervy, které motory z výroby vždy mají s ohledem na svou životnost. Upraví se parametry - tlaky, dávky, ... Přeplňované motory se běžně nechají upravit o 40% výkonu a i více - ale zde jde životnost komponent do kelu... Ovšem při rozumné úpravě se životnost komponentů nijak extrémně nesnižuje, ale pokud se přečipované auto "honí" stále, jde do kytek brzy i rozumně poladěné auto (do 30-ti %).

    K té nižší spotřebě - podle mě se Lordmystic s čipem od Bitpoweru vyjádří časem sám, jak se mu jeví jeho spotřeba. Myslím si, že tím, že mu jeho motor táhne lépe "vocpoda woe" se snižuje ta spotřeba - příklad - dlouhé stoupání - nechá tam čtyřku, 1800 rpm a auto se nedusí, jede při málo stlačeném plynu - díky přenastavené říd. jednotce. Kdyby čip neměl, dával by za tři a měl motor v otáčkách - motor těch otáček udělá více, větší spotřeba při stejné rychlosti.
    Ale když tomu bude Lord dávat záhul a bude si dávat TDIčka "f červenym ičku" k snídani, tak spotřeba zákonitě poroste - to je jasné - větší výkon, více paliva.

    Takže o 30% zvýšit výkon - proč ne, přenastavení software - jako když si upravujete komp například.

    A snížení spotřeby - jen když se to auto často nehoní a využívá se vlivem čipu větší pružnosti z nižších otáček - turbo se točí Kutile i pod 2000 rpm fest a dopuje motor vzduchem, není třeba podřadit, pak to rozjet a zase odřadit na vyšší rychlost.

    Tot' názor laika, nechci znít dogmaticky, třeba to je jinak, ale pokud ano, tak pak nevím jak.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.07  18:21

    « Re: Spotreba

    Talk od turba je samozřejmě největší při akceleraci, kdy člověk šlápne na plyn, do válců to přisype nějaké to uhlí, z válce pak to vyšumí hodně rychle a po cestě to z dlouhé chvíle roztočí větrníček turba..... a ten pak vžene do válce více vzduchu....a tak to jde pořád dokola :-) No , pořád dokola ne, protože takovýto systém by byl nestabilní a neregulovaná pozitivní zpětná vazba by vyhnala motor přes kapotu ven...... ale těsně před tím by ještě bylo z místa řidiče slyšet , jak ten motor konečně jde pěkně do otáček :-)

    Turbo je v největší permanenci především při akceleraci , a to nejlépe z malých otáček.

    Ale začátek celé této debaty byla moje otázka : jak může čip zvýšit výkon motoru údajně o 30 procent a ještě zajistit lepší spotřebu...
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 16.07.07  17:27

    « Re: Spotreba

    Já měl turbo benzíňáka (Plymouth-Laser) a ten měl budík na turbo. Nejvíc tlaku tam šlo při akceleraci. Naopak jak píšeš, při dosažení rychlosti a jejím udržování to bylo kolem 0.
    Hodně to bylo vidět u tempomatu. Ten se snažil jezdit tak, aby tam byl co nejmenší tlak.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.07.07  15:20

    « Re: Spotreba

    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.07  14:47

    « Re: Spotreba

    2,2 opravdu jede famózně !!!!

    Variace na téma co točí turbem , co natáčí loptaky turba a čím se ovládá kroutící moment je ještě famóznější :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.07.07  13:34

    « Re: Spotreba

    superkutil:

    Tak když Dim2 se vzdal, zkusím já... :o)

    Můj názor (laický) je ten, že i níže než při 2000 rpm se může turbo roztočit na své maximální otáčky. Myslím si, že když např. při třetím rychlostním stupni v cca. 40 Km/h (+ - 1500 rpm) dám plný plyn, že právě tím plným plynem se to výfukové turbo roztočí, neb auto velmi slušně táhne. Naopak při pomalém vytočení motoru až na cca. 4000 rpm (málo stlačený plyn) podle mě turbo se netočí téměř vůbec - málo nafty, málo vzduchu, turbo málo roztočené.

    Hráli jste někdo někdy např. na Playstationu nabo na PC nějakou závodní hru? Když jsem hrál na PS2 třeba Gran Turismo 3 a "řídil" jsem auto s turbem, tak to turbo má svůj "budík" s jeho tlakem v barech no a překvapilo mě, že při plném plynu a nízkých otáčkách byla rafika turba zaražena na max, naopak při jízdě ustálenou rychlostí klidně i ve vysokých otáčkách má turbo při málo stlačeném akcelerátoru téměř nulový tlak - málo fouká, málo se točí.

    Jinak k dotazu, co je lepší, jestli málo otáček pod plynem či vytáčet a málo plynu - myslím, že pravda je asi někde mezi - pod 1500 rpm zásadně nejezdím, nad 3500 rpm málo kdy vytáčím. Podtáčením trpí klikový mechanismus, přílišné vytáčení zase obtěžuje hlukem a mdlou ochotou zrychlovat - stejně to chce ve vyšších rpm plný plyn.

    Já bych si někdy to Superkutilovo Mondeo rád půjčil a projel, možná je to fakt smolný kus, jako to jeho Mondeo 1.8 tehdy... Dyt' ta 2.2 musí jet famózně oproti mé 2.0 96 kW...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.07  12:22

    « Re: Spotreba

    Kutile, já se vzdávám :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.07.07  12:01

    « Re: Spotreba

    To Dim2: Ano, plynem reguluješ množství paliva, ale nevím zda i otáčky turba. Já plynem reguluju i otáčky turba. Ale samozřejmě plynem dám pokyn ŘJ a ta nastaví lopatky turba a vstřikování paliva. No a právě čipem můžeš chování ŘJ změnit. pokud jsou otáčky motoru malé tak se většinou turbo moc netočí (není co by ho hnalo) a roztáčí se až okolo 2000ot. A pak už je na ŘJ, jak moc velký tlak na vstupu vytvoří. Takže do 2000ot. se motor většinou chová jako atmosférický, nad 2000ot. jako přeplňovaný (do motoru jde více vzduchu a palivo lépe shoří) a z objemu se dostane větší výkon. Pokud by měl motor ještě mechanické TURBO, tak by táhl ještě od nižších otáček.

    Jak si představuješ, že plyn ovládá kroutící moment?

    Co je lepší, malé otáčky hodně pod plynem, nebo vyšší otáčky s lehkým plynem?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.07.07  20:00

    « Re: Spotreba

    to lordmystic: 225/40/ 18 - to jsem zapoměl ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.07.07  13:23

    « Re: Spotreba

    Já jezdím na řtyřku 50km/h, a to i bez čipu !

    Kutile, já jsem Ti chtěl jen říct,že jedině plynový pedál je pro mě při jízdě "ovladač" kroutícího momentu, otáček a rychlosti. A když na něj více šlápnu, tak to taky víc jede´..........:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.07.07  11:48

    « Re: Spotreba

    cja: zapoměl jsi k té spotřebě připsat jaké máš kola, tady hodně záleží na šířce.

    hil: když je chladněji tak mám také horší zvuk. PetrT tu psal o jinak poskládaných předvstřicích kvůli té nízké teplotě (asi studená nafta má horší spalování tak se spaluje trochu jinak) a ten motor není tak kultivovanej. jinak u TDCi všech je docela problém ta vyšší hlučnost za studena a hlavně na neutrál a v nízkých otáčkách - ten motor už je takovej.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.07.07  11:19

    « Re: Mě všechno funguje jak má

    lodrmystic: Jasně. Myslím, že mám výkonu u 114kW dost. I když někdy ho není nikdy dost :-).
    Ale už spíš hledím na to, aby motor něco vydržel.

    To mi připomíná: Mám najeto 50000 a ráno při studeným startu začal být motor dost hlučný. Co to dělá? Po ohřátí už je to celý den OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.07.07  09:46

    « Re: Spotreba

    Spotřeba HR a zpět 2,2 TDCI 4 lidi v autě(2 děti) , zavazadla průměrná rychlost okolo 100km/h - 1800 km a spotřeba tam 6,1 l/100 . zpět vzrostla na 6,6 l/100 - vše dle PP - přepočtená spotřeba byla 6,96 l/100 - neřeším to , ale jen jsem chtěl přispět co to žere mě. Klima a odvětrání sedadel zapnuto celou dobu - jo a taky světla ráádio :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.07.07  07:24

    « Re: Mě všechno funguje jak má

    hil: o tom aby ti to jelo 55 na 4 to samozřejmě není. pokud si chceš občas s autem užít sportovní jizdu tak si přečipuj, pokud tě tohle nebere, nemáš co řešit. každej ať si dělá to co chce, potřebuje, může a uzná za vhodné. to že někdo napíše že to nemá cenu chipovat, je jen a jen dle jeho situace a potřeb, ostatní to vidí třeba jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.07.07  00:07

    « Re: deštový senzor

    Jo, na té páčce je ještě šestistupňový přepínač. Něco jako potenciometr (posouvatko - jak jsi to trefně nazval).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  23:59

    « Re: deštový senzor

    s navodom to samozrejme sedi aj mne. Packa ma vratnu polohu dolu, prva hore - senzor s koleckom so 6 stupnami, druha hore - stieranie, tretia hore rychle stieranie
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 12.07.07  23:18

    « Re: deštový senzor

    kde ze to mate to nastaveni citlivosti destoveho senzoru?
    Já mam tedy jinou modifikaci a sedi to i s navodem k autu, packa na prave strane volantu ma jednu vratnou polohu dolu na manualni jednorazove setreni a asi 3 nebo 4 pevne polohy nahoru. Prvni je automat a pak uz jen rychlejsi a rychlejsi cyklovani.
    to kafe:
    to tam jako mas na ty pacce celkem 8 poloh nebo ta packa ma na sobe jeste nejake kolecko nebo posouvatko??
    ja tam mam pevnych poloh v kterych to pri prepnuti zustane maximalne 4 a jinde nic.
    Nakonec hlavne, ze to jezdi a nesere se to..
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 12.07.07  22:43

    « Mě všechno funguje jak má

    2,2, Kombi 2006
    Senzor na déšť v pohodě. Nastavení citlivosti funguje.
    Na 16 gumách (Turanza 205/55) je jízda pohodlná, žádný drncání se nekoná. To se konalo s původníma elektronama 18 225/40. Tak jsem je schoval až to budu prodávat.
    Kdybych chtěl řezat zatáčky, tak si koupím sporťáka a ne kombi.
    Výkon mi stačí (114kW), průběh momentu taky.
    No a to, že po přečipování můžu jet na 4 55km/h mi taky nepřijde nic moc. Motor z toho asi moc nadšenej není. Takže úspora pár korun na naftě se může jinde pěkně prodražit
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.07.07  21:04

    « Re: Spotreba

    Ja jo :-) ... a taky tankuju i na jinych benzinkach a ne ceskych ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  20:41

    « Re: podvozek

    Komfort auta a podvozek je věc názoru. Kdybych v tom nejezdil s rodinou, už bych tam měl 18" kola a špekuloval o něčem s ještě menším množstvím gumy klidně za cenu rozhození zobrazované rychlostí, vzdálenosti .... Kdybych chtěl komfortní pohupování, nekupuju Mondeo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  20:34

    « Re: Chipování - TURBO

    Mám 2.2 TDCi Euro 4, v jiném stejném, mimo několika zkušebních jízd jsem nejel. Motor rozhodně nikde okolo 3 tisíc nevadne. S Passatem 1.9 TDi PD 96 kW jsem najel asi 2 tisíce km a TDCi je nesrovnatelně lepší. Passat s tímto motorem je podle mě „etalon turbokopance" >:D. Ze začátku mi u něj dělalo problémy předjíždění, protože jsem měl pocit, že auto pojede, vyrazil jsem, koplo mě to někam do 1/3 předjížděného auta a dál už nic.

    Můj dešťový senzor má několik poloh nastavení citlivosti, ale rozdíl mezi první a poslední polohou není nijak výrazný. Tak jsem ho nastavil doprostřed a už to neřeším. Mimo město je to super, ve městě hlavně pokud mrholí, by to mohlo fungovat lépe, ale pokud nejsou kapky nad foto diodama za zpětným zrcátkem, tak to prostě setřít nemůže. Stejně tak, pokud se tam usídlí nějaký bordel, tak je nutné okno ostříknout. Nic z toho mě ale nikdy nedonutilo použít jinou polohu než automat, vlastně ani nevím, jaké další polohy jsou.

    Jinak senzor je výborná věc na umejvače oken na křižovatce. Přiběhne, začne šmudlat a jakmile se ohne až k senzoru, stěrače mu nafackujou. Tuhle jsem zastavil na benzínce, protože už přes sklo nebylo vidět. Nechal jsem běžet motor, začal jsem šmudlat a …… >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  16:59

    « Re: podvozek

    tak to sa mylis mam tam 6 stupnou citlivosti 1 najväcsia a 6 najmensia a ziadny cyklovac, potom prvu polohu a rychlu polohu to vsjo
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 12.07.07  16:55

    « Re: podvozek

    to Kafe:
    tak v prvni rade mondeo u destoveho senzoru zadne nastaveni citlivosti nema.. to uz se tady jednou resilo a ten co tvrdil, ze ano nakonec zjistil ze ma vlastne jen cyklovac.
    Je tam proste jen jedna poloha automatiky a dal uz bezny cyklovac.
    Ve fordu sem s tim byl a elektrikar mi rekl ze s tim nic nejde - nejak to seridit nebo neco..jen zkusit na blind vymenit za novej senzor :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  16:49

    « Re: podvozek

    k dazdovemu senzoru....... no mne na sucho nedrie ale zas mam pocit ze kde uz je na skle dost vody tak by aj mohol zotriet a musim ho rozhybat zapnutim a vypnutim - pri nastavenej najvyssej citlivosti, niekedy reaguje na mnozstvo vody tak a inokedy tak. dost ma to sere a uz som aj rozmyslal ze zabehnem do fordu nech sa na to pozru. ako to funguje u inych co maju senzor?
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 12.07.07  15:36

    « Re: podvozek

    mam mondeo combi 2.0 TDCI r.v.2004, zakl. rozmer pneu a kol 205/55 R16 continentaly, pruziny dle barevneho oznaceni takove jake tam patrej z fabriky a v tom jak je to auto tyransky tvrdy a cloveka vytrasa musim souhlasit s kutilem.
    Dosud jsem nic takoveho nezazil, az ted ve volvu V70 r.v. zacatek 2007 odpoctova verze s prepazkou co ma pribuzny, ale ten na tom ma 17ky kola a nizsi pneu..
    Co me na mondeu vadi je tvrdost podvozku, srackove tupe brzdy a srackovej destovej senzor kterej jde pouzivat pouze pri vetsim desti protoze jinak nesmyslne cykli a chvilema to dre na sucho jak posahany..
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  14:49

    « Re: Chipování.

    To Dim2: Většinou když sešlápneš plynový pedál tak se ti turbo neroztočí, to se roztočí až na základě zvýšení rychlosti výstupních plynů a ta se zvýší tím, že do motoru vstřikuješ více paliva. To ale moc nemůžeš, protože kdyby vše neshořelo, tak bude auto kouřit.

    Když se ti ale podaří roztočit turbo rychleji, např. změnou nastavení lopatek turba, tak je nárůst výkonu rychlejší. Nevím, zda při sešlápnutí plynu dochází mechanicky ke změně nastavení lopatek turba. O 2.2TDCI psali, že právě elektrické nastavování lopatek turba přispívá ke zrychlení nástupu výkonu.

    Pokud se tedy výrobce nastavením SW rozhodne, že ti turbo nebude roztáčet tolik kolik bys chtěl, tak musíš přeprogramovat ŘJ. Vždyť to je také důvod, proč moc nejdou čipovat motory bez turba.

    Řekněme, že výrobce motoru nevyužívá turbo na maximum aby dodržel emise a životnost motoru a turba. Je to srozumitelné?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  13:49

    « Re: Chipování.

    Kutile, Kutile, chceš mi jako říct, že když potřebuju využít turbo tak mám programovat řídící jednotku ?? Tak nevím, jak ty, ale já na to používám plynový pedál........zkus to taky !! Jestli nakonec tady někde není zakopaný ten Tvůj pes !!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  13:27

    « Re: Chipování.

    To DIM2: Pokud si dobře pamatuji, tak výkon motoru je dán poměrem tlaků před zápalem a po. Zřejmě ti po čipu tento poměr stoupne. Vliv na to má tlak v sání a vstřik paliva. A s tím vstřikem je to asi to kouzlo. Staré diesely měly jeden vstřik a mohl jsi jenom ovlivnit v jaké poloze pístu vstřik provedeš. Dnes ale TDCI mají několik vstřiků a také tlak turba je možné měnit. Zřejmě ani to tvé sešlápnutí na podlahu nevytvoří tak vysoký tlak turba a také rozdíl tlaků v motoru je menší. To je na delší diskuzi, ale p.Putner z BitPower by ti to vysvětlil.

    Nebo si zkus někde najít popis chování dieselu a turbodieselu. Je tam popsané, jak diesel je tahoun ale nechce se mu do otáček. To by mohlo odpovědět na tvůj dotaz. Pouhé sešlápnutí plynu nezvýší plnící tlak. To musí ŘJ změnit nastavení rozvodových lopatek turba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  13:05

    « Re: Spotreba

    :) mozne to je klimu mam zapnutu minimalne ale podla mna pri tak silnom motore klima nespravi 0,8l, ten motor si ani nevsimne ze nejaka klima bezi. ked som jazdil na 1,4 55kw a zapol som climatronic tak tam taky rozdiel bol ale na Octavke 81 kw bol rozdiel skoro nebadatelny. tak neviem neviem. Inac nie som nejaky specialista na klimu takze je mozno vsetko inak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  12:41

    « Re: Spotreba

    Myslim, ze to mozny neni. Tankuju na ruznych benzinkach (ne vsak na ceskych) a pri Shell V-power jsem nikdy nezaznamenal nizsi spotrebu. V poslednim tydnu taky jezdim za min protoze nemam pustenou klimu- nebude to tim i u tebe:)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  12:24

    « Spotreba

    Mam Mondeo 2,2 TDCi a natankoval som Shell V-Power diesel, najazdil som 600km v rezime asi 50% mesto a 50% dialnicne obchvaty so spotrebou 6,5 l. Doteraz som mal pri takom istom rezime spotrebu okolo 7,3l. Merane podla BC. Je mozne aby toto palivo takymto sposobom znizilo spotrebu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  11:11

    « Re: Chipování.

    Je to o turbu a tlaku. To je mi jasné. Rozumím taky tomu, že atmosférické motory nemohou zajistit takové parametry sání jako přeplňované. Taky rozumím tomu, že Mazda 6 může Mondeu ujet třeba proto, že měla na tom úseku vhodnější zpřevodování nebo podobně. Taky rozumím tomu, že různé motory různých výrobců jsou různě povedené a různě výkonné......

    ALE : tady se bavíme o jednom motoru ! Kdyby jsi vyměnil turbo, sací potrubí, filtr sání, případně vačka a pod., tak beřeknu ani popel..... Ale tady se bavíme pouze o řídící jednotce ! Pokud zvýšíš tlaky turba, tak samozřejmě můžeš lépe naplnit válec ve fázi sání, ale ten se naplňuje vzduchem !! Takže o.k., máme ve válci více vzduchu, , v okamžiku komprese tedy vzroste tlak ( ovšem taky odpor ), větší tlak může znamenat vyšší teplotu před vstřikem, teoreticky tam může díky většímu množství kyslíku dojít k lepšímu hoření ...... ale že by to samo o sobě zvýšilo kroutící moment o desítky procent ???? A nedosáhnu víceméně stejného efektu, když prostě více šlápnu na plyn ? Vyšší rychlost výfukových plynů se taky rovná vyšším otáčkám turba = vyšší plnící tlak a pak už je to stejné , jako píšu o sloupeček výše.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  10:19

    « Re: Chipování - TURBO

    To lordmystic: Čím větší turbo, tím větší turboefekt. Pokud ale máš turbo s natáčecími lopatkami rozvodového kola, tak se dají výborně regulovat otáčky turba. Pokud máš pevné lopatky, musíš mít přepouštěcí ventil, který reguluje otáčky turba a tlak na výstupu. Tento ventil je i u některých vozů s natáčecími lopatkami, ale zda ho má 2.2TDCI nevím. Natáčení lopatek je buď podtlakové-mechanické nebo elektrické-servomotorem.

    A k tomu setkání, nevím zda to má cenu, když ty máš čipnutý 2.0TDCI na 120kW a já 2.2TDCI 114kW. To je jasné, že ti to pojede lépe. Pokud bys měl 2.2TDCI, tak je to o něčem jiném.

    To hope: Co ty máš za auto? V kolika 2.2TDCI jsi jezdil? Můžeš srovnat 2.0TDCI 96kW a 2.2TDCI 114kW?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  10:01

    « Re: Chipování.

    To lordmystic a hope: OK. Jezdil jsem jen s mým 2.2TDCI. Malý výkon vozu jsem reklamoval u Forda kde mi řekli, že se chová stejně jako ostatní 2.2TDCI. Z toho jsem usoudil, že se tak chovají všechny 2.2TDCI. Porovnání s Mazdou, kdy se majitel Mazdy svezl v mém voze a já v jeho mě přesvědčilo, že ta Mazda jede lépe i když papírově je horší. Takže buďto ta Mazda má lepší parametry než výrobce uvádí nebo má moje Mondeo horší parametry než výrobce uvádí. Nikde netvrdím jaká jsou jiná 2.2TDCI, pouze vždy hovořím o mém. Asi jsem to málo zdůraznil. Ale pokud mi v servise řeknou, že se moje auto chová stejně jako ty ostatní 2.2TDCI tak pak se to dá zevšeobecnit. Ono také všude čtu, že Mondeo je etalon podvozku v této třídě a kde ta Mazda v pohodě projela, tak mě to poskakovalo a běhalo ze strany na stranu (nerovnosti na silnici a koleje). Osobně je mi jedno, jak se chovají jiné 2.2TDCI, já potřebuju aby moje jezdilo rozumně a tak budu znovu reklamovat na servisu. Chtěl jsem zajet na tu brzdu na Jarov, ale není čas a koukal jsem, že zdražili. Tak až budu mít naměřené hodnoty, tak uvidím víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 12.07.07  08:21

    « Re: Chipování.

    superkutil: kutil vs. mazda6 = kutil a jeho auto prohrává, to ale v žádném případě neznamená že 2.2TDCi je špatné. naopak, pouze kutilovo auto je špatné, protože mu všichni kolem už nejméně stokrát napsali, že všem ostatním jezdí i 2.0 96kW lépe než to jeho. tak kutile nelži. jo a s tímto mě napadá jedno - od kud jsi? rád bych si s tebou dal někde spicha, prohdíme si auta a hned bude jasno a konečně by jsme jednou pro vždy mohli očistit všechna fóra od tvých problémů s 2.2TDCi.

    dim: je to o turbu a tlaku - kdyby jsi měl stejný motor bez turba, budeš mít vyšší spotřebu pokud bys měl ujet stejnou vzádlenost za stejný čas jako s turbem. a chipování je hlavně o úpravě fungování turba. jinak jak jsem psal ještě o životnosti auta po chipování, tak jsem zapoměl na to z čeho mám největší strach - na to že mi odejde dřív turbo. náhodou nevíte někdo jestl je v TDCi dostatečně robustní turbo? ono jsem četl, že aby bylo auto živé už v nízkých otáčkách, musí mít malé turbo, to je ale pak více namáháno ve vyšších otáčkách a dříve odchází. a pak jsou zase robustnější větší turba co vydrží, ale ty pak jsou líne od spodu a mají o to větší turboefekt když se dostanou na své optimální otáčky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  20:54

    « Re: Chipování.

    Superkutile, kolika 2.2 TDCi jsi jezdil, že můžeš takto globalizovat? V kolika diskusních fórech píšeš stejné příběhy (nejlépe několikrát) a kolik lidí s tímto motorem ti odpovědělo, že má stejné problémy? Co já vím, tak nikdo!!
    Než jsem si stejné auto koupil, tak jsem přečetl mnoho českých i zahraničních recenzí, zkušeností majitelů a nikdo nezpochybňoval výkon, nebo zátah ve vyšších otáčkách.
    Tedy buď jsi supergeniální a odhalil jsi podvod století, nebo se tvoje auto chová jinak než ostatním. To se rozhodně nerozlouskne v diskusním fóru.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…