FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 19.07.07  11:15

    « Re: Pružné zrychlení.

    to lordmystic (and all): Najdi si jednou historii kutilova vzdychání nad jeho špatným Mondeem MkII na www.forum.fordclubs.org a zjistíš, že konkrétně v jeho případě jde o člověka, který je schopen na Fordy a Mondea obzvlášť nadávat 6 let (jeho Mondeo MkII nejelo, nebrzdilo, klepalo se,bylo po všech stránkách ještě horší než toto MkV), ale pak si ho zase koupí, protože dostane o 10Kč větší slevu než jinde. Navíc veškeré chyby v autech v tomto případě zjevně mají příčinu mezi sedačkou a pedály. Jeho pracovní minulost, jak on tvrdí, jako pracovníka ÚVMV (Ústav pro výzkum mot. voz.) na vývoji brzd (tady tvrdí na vývoji SW do ŘJ) je také velmi, ale velmi úsměvná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  11:02

    « Re: porovnani

    pri pokusu o odeslani prispevku mi to neustale pise , že se prispevek nepodarilo odeslat.Tak nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.07.07  10:46

    « Re: Nafta vs. benzin: co se u nás lépe prodává?

    To lordmystic: Už jsi jezdil s 2.2TDCI? OK, není problém, až budeš v Praze, tak dej vědět a projedeš se. Mám zkušenost s Lagunou z roku 2004 s motorem 2.2 dCi (původně snad Nisan) což je přibližně stejné auto (třída) a motor se stejným výkonem. A pokud jde o interiér, tak je tam např sedačka elektricky seříditelná v 8mi směrech s pamětí, bílá kůže a dřevo (ale dřevo, né náhražka), barevný display PP atd. Takže když srovnám interiér Laguny 2007 a Mondea 2006 tak to Ford nezvládl. Forda jsem bral kvůli robustnosti a kvalitě, bohužel jsem nekoukal na pohodlí. Dělám pro mnoho firem, ale ani jedna nepoužívá Fordy. Mají Škodovky, VW, Renaulty, Opely, Citroeny. Např. Siemens používá Renaulty i když jsou to němci. Už ani Tranzity nepoužívají. Také Vodafone přešel od Forda k VW. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  10:43

    « porovnani

    Lorde, uz jsem tu psal ,ze jsem z Horazdovic.Tak si dame sraz za strakacema na tom malem letisti?ale kdy?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.07.07  10:39

    « Nafta vs. benzin: co se u nás lépe prodává?

    vyšel zajímavej článek:
    [odkaz]

    že se tu dřív řešilo jestli nafta či benzín, tady jsou fakta prodejnosti. není divu že u nás vládne stále benzín, protože fóbie htp se prodají tuny a to zastíní vše ostatní. ale co mě zaujalo, byla myšlenka udělat porsche 911 TDI >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.07.07  10:36

    « Re: Pružné zrychlení.

    kutil: fakt to není už vtipný, věř nám. ono aby jsi napsal deset odstavců jak jsi hloupý a jak špatně sis vybral auto s výčtem toho co ti na něm nesedí a pak to tu každý druhý den znovu a znovu pastoval, to je fakt už otravné. když je lepší scenic, laguna, mazda, opel a já nevím co všechno si ještě vyzkoušel a zdálo se ti lepší, tak proč tu stále brečíš. ty sis vybral a když vyhodím mnoho set tisíc, tak normální člověk za něco co mu sedne. jinak za pár týdnu pojedu do prahy, tak se určitě domluvíme a dojedeme to pořádně projet, aby bylo konečně jasno. vím přesně jak jezdí 96kW, nyní i 120kW, to by bylo, abych nepoznal, jak jede tvých 114kW!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.07.07  10:22

    « Re: Pružné zrychlení.

    To Kafe: Brzdový pedál se zasekává nahoře, musíš sešlápnout hodně silou, jako by tam byl zadřený. Volant mám úplně vytažený a nahoře, nesnáším polohu sezení u zeme, takže i sedačku mám sice úplně vzadu, ale vytočenou nahoru, co dovolí kolena. Bohužel sedačka nejede jen nahoru, ale i dopředu. Už jsem uvažoval o nějakých mezikusech-podložkách pod šrouby držící sedačku, kterými bych sedačku zvednul. Palubka má takové čtverečky a když se opírám holou pravou nohou o středový tunel, tak ji mám potom odřenou (to vyřeším nalepením nějakého materiálu). S opřením levé i pravé ruky mám problém. Když dám levou na okno, tak je vysoko, když na opěrku, tak je nízko. Je to tím, že MKII mělo větší okna a hrana okna byla o cca 5-7cm níž. Abych tedy mohl mít ruku opřenou o rám, musel bych sedět o 5-7cm výš. Pravou ruku nemůžu opřít vůbec, protože je opěrka moc vzadu a krátká (Např. Scenic ji má výškově i ve směru dopředu/dozadu seřiditelnou). Sedačka je úzká, bolí mě kyčel, je to jak mít zadní část ve svěráku. To i moje Fiesta z roku 2001 má sedačku širší a měkčí. Také sedačka v Oktávce je pohodlnější.

    MK II je americký styl, ale ten není špatný. Jezdil jsem v USA se vším možným a pohodlnost amerických vozů se s Evropskými nedá srovnávat. Opěrky na obou stranách pro řidiče i spolujezdce. Proti tomu je Mondeo MK V jak lavice v Tatře 111. Moje chyba byla, že jsem vycházel z toho, jaké bylo Mondeo MK II. Letošní Mondeo má sedačky mnohem měkčí než MK V, takže asi nejsem jedinný, kdo s tím má problémy. V MK V mám pocit, že se každá nerovnost přenáší do mého těla. Kamarád má Scenic Grand a tam má každá sedačka svoje opěrky a plno dalších vymožeností jako je BT integrované do PP, lehčí ovládání volantu, snadnější ovládání klima atd. Samozdřejmě je design trochu divoký a vnitřek vypadá plastově, ale cestování je mnohem příjemnější jak v Mondeu. Scenic má i takovou blbost, jako jsou do oken integrované záclonky, zavření oken po zamčení auta, determální sklo atd. Na to že je to auto o třídu nižší jak Mondeo, tak dost dobrý. Mondeo je dobré robustní auto se zřejmě hodně dobrým podvozkem a slušným motorem, ale co se týče účelnosti, ergonomie interiéru, pohodlnosti sedaček a vybavení elektronikou, tak jse hodně technicky zaostalé.

    A pokud srovnám motor 2.2TDCI a motor z Mazdy 2.0 MZR-CD 105kW tak je zrychlení Mazdy 0,3sec horší, ale motor má lepší průběh momentu, hlučnost je stejná a spotřeba ve městě o skoro litr nižší.

    MK II mělo své mouchy, ale sedačky byly pohodlné a dost široké. Problém byl s materiálem ze kterého byly vyrobené (kovová kostra z plechu na konzervy), odešel mi v záruce ten mechanismus na zvedání sedačky a kroutilo se mi opěradlo, když se za něj děti zezadu chytli.

    Pokusím se nějak laborovat se sedačkou, ale pokud to nepůjde, tak budu řešit výměnu. Buď sedačky nebo auta. Možná pomůže vyrobit nějaký potah na sedačku, který by její vlastnosti zlepšil. Něco co by mě dostalo výš a vyřešilo šířku sedáku a sezení výš.

    Po zkušenostech s C-MAXem, S-MAXem, Zafirou a Scenicem už nedokážu sedět na zemi. >:D

    To Vasik1: A jezdil jsi se Škodou Scaut? Měl jsem ji půjčenou s motorem 2.0TDI a moc se mi líbila. Ale nehodlám podporovat zloděje (v ulici nám ukradli 4 Oktávky) a ani obchodní politiku Škody.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 19.07.07  08:32

    « Re: Pružné zrychlení.

    To Kafe: Rozdíl tam je velikej, v MK II sem se vezl, ale vůbec mi to nesedlo, je to jak kdybych seděl v bažině,prostě stále americkej styl. Nový MK a hlavně od roku 2004 už je typicky Evropské auto...né paskvil jak tu někdo psal, stejně tak jako, škoda a Volkswagen,do škody sem nešel jen kvuli přemršěné ceně na trhu a tyky kvůli nesmyslnému prahu v kufru, no a pak do mondíku se dá naložit ještě asi tak o 20 cm delší věc, což je promě asi to nejdůležitější, vzhledem k expanzi mých leteckých modelů:O) mě se vždy tvrdší posezení líbilo, teď po 3 dnech a najetých 300 km, si to užívám, sedačka ani né tvrdá ani né měkká, krásně vede, celé to auto je famozní, krátké rychlé zatáčky, jako při zahřívání gum F1,mondík se ani nehne, je to neskutečné, dnes sem ho musel nechat doma, jedem s Firmou na cyklovýlet, ale měl sem co dělat abych se od něj odtrhl. Kutila nechápu, už při zkušebce sem hned věděl že je to to co chci, s těma oknama má trochu pravdu, když sedím tak jak mi vyhovuje, raději sedím níž, jako v raketě, na čumák vidět nepotřeba, tak pak když si chci položit ruku na otevřené okno, mám ji hrozně vysoko, ale zase o 20cm níž je opěrka a ta je gut. V astře, sem ruku měl v rovině, no ale mondík je prostě větší vyšší, tady to prostě jinak nejde. Taky nechápu co furt řeší s tím motorem, já mám jen 85 kW, je to tak neskutečně průžný motor, třeba záběr čtverky, v celém rozsahu , první 2 stupně jsou teda trochu slabší, ale ty jsou na rozjetí a né na akceleraci, no a pak trojka čtverka, pětka na dálnici při 120, mírně sešlápnu a startuju, najednou koukám 150 a kdo by to řek. Při 150 už ten 5 kvalt trochu víc točí, takže optimum je těch 130 max 140. Kutile, měl bys prostě vyměnit stáje, když se ti tak líbí u Frantíků, můžeš od nich vyzkoušet peugota nebo citrouše, toho má kamarád 2001 xantiu, sedáky bažina, interiér ke zblití. Nové mondeo hlavně to po roce 2004 je famozní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  22:23

    « Re: Pružné zrychlení.

    To Superkutil:
    "divné chování brzd (zasekává se pedál)" ----ja s tym problem vobec nemam, a ako sa ti zasekava? mne ked sa zasekaval pedal (spojka) na inom aute tak vzdy pomohlo posunut rohozku do zadu:), ktora sa klzala po podlahe az tak ze po zatlaceni pedalu na doraz sa tento zasekol za rohozku,
    "nevhodný materiál palubky (nepřijemný na dotek)"---- tak mne sa zda ze je uplne v pohode. Na dotyk makky a posobi solidnym dojmom. To keby si videl co som mal v Ibize tak by ta asi porazilo. Povrch bol tak drsny, ze pri utierani handrou posobila palubka ako smirgel a zostavali na nej kusy handry (inac na pohlad posobil super a na dotyk drsny)
    "špatná poloha hrany okna (nelze o ni opřít ruku)" ---- tak isto nemam problem, je ako v kazdom inom aute. Neviem aku mas vysku, ja 180, ale mozno pomoze dat sedadlo trosku vysie resp. nizsie, ale to uz sa meni aj sklon sedaku a ako viem tak ty sa v tom mondeu nejako nevies "upelesit" takze to asi pre teba nema vyznam.
    "divná ergonomie pedálů (bolí mě nohy" --- jednoznacna spojitost zo zlou polohou sedenia ( raz som musel mat koli nakladu sedak dost v predu a uz po 5 min som si nohy necitil ani ja), podla mna sedis velmi blizko k volantu, skus posunut sedadlo do zadu a pritiahnut volant ;-), mozno pomoze.

    Neviem ake je sedenie v MK II ale snad to taky rozdiel az nebude (mozno si ty trosku narastol) 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  21:50

    « Re: Pružné zrychlení

    To Superkutil:Zasekává se pedál??? ;-\ :-(
  • 00 Reagovat !

    foto tudydudy

    tudydudy 18.07.07  18:21

    « hm

    hmhmhmhm :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  18:00

    « Re: Pružné zrychlení.

    Tak jde pružné zrychlení z 60-140km/h na 4ku. Je to plný rozsah otáček. Mě to trvá 14,6sec.

    Je to zajímavé, ale Mondeo MK V mi oproti MK II připadá hrozně neohrabané a těžkopádné. Myslel jsem, že si zvyknu, ale už ho mám 4měsíce a pocit je pořád stejný. MK II byl pružný a dělal přesně to co jsem po něm chtěl. Sezení měkké a pohodlné i na dlouhých jízdách. Výborný výhled všemi směry. Úžasné ovládání na sněhu, perfektní vstup do kufru.

    MK V má úzké a nepohodlné sedačky, je blbě vidět dozadu (menší okna), na sněhu klouže a zapadává, odmítá reagovat na volant, divné chování brzd (zasekává se pedál), nevhodný materiál palubky (nepřijemný na dotek), špatná poloha hrany okna (nelze o ni opřít ruku), divná ergonomie pedálů (bolí mě nohy), působí dojmem hrozně těžké bedny. Výhodou je nízký hluk, dobře odhlučněný motor, vůbec se nedá poznat jak auto rychle jede. Nemám problém jezdit Fiestou 2001 ani s C-MAXem. Z Megana ani po 800km nemám pocit únavy.

    Nejhorší asi na Mondeu jsou sedačky. Nevíte, zda mají různé verze různé sedačky? Potřeboval bych ji širší. V letošním Mondeu už jsou sedačky pohodlnější. Jaké jsou sedačky po několika letech? Změknou a roztáhnou se? Uvažuju, že bych do auta dal sedačku z nějakého vrakáče ze staršího Mondea.

    Něco na VIN [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  17:43

    « Re: Porovnání

    dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  17:40

    « Re: Porovnání

    A taky to má Ford u většiny modelů na 11 a 12 pozici VIN a Tvoje 5R odpovídá 6/2005
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  17:22

    « Re: Porovnání

    WF04XXGBB45R..
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 18.07.07  15:59

    « Re: Porovnání

    to Kafe:
    Je to napsaný v brožuře ,,jak na to,,když dáš vin řeknu ti měsíc výroby :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  14:33

    « Re: Porovnání

    akosa da z vin zistit mesiac vyroby?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  14:09

    « Re: Porovnání

    to Superkutil: dle VIN je také 11/2006
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  12:36

    « Prosím o radu

    Ahoj, prosím Vás o radu.Právě si vybírám kombík. Našel jsem 05, 122000km v plné včetně recaro za 365000Kč.Zjistil jsem ovšem že auto mělo v únoru/07 najeto 132000 při servisním úkonu ;-\ navíc má auto dost načnuté přední sklo (vyhřívané).Autem jsem se včera projel a žádné pazvuky z motoru ani podvozku. Myslíte, že je to dobr koupě za tu cenu? resp. ikdyž to má najeto předpokládaných cca. 150000km? Obavu mám z nutnosti investicí do motoru. Nikde jsem nenašel kolik tento motor vydrží... Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  12:15

    « Re: Porovnání

    To hope: Auto je z 11/2006 a koupeno v 2/2007.

    Já mám na 4ku z 80-120 za 6sec a na 5ku ze 100-140 za 8sec. Chce to ale větší rozsah rychlostí, aby šly otáčky od 1800-3500. To bude asi možné jen na 4ku.

    To TomanGHIA: Ta Mazda 6 má 360Nm bez overboostu. Já mám mít 360Nm a s overboostem 400Nm. Je otázka zda se rozdíl 360 nebo 400 vůbec pozná. V každém případě jsme se v řízení vyměnili a Mazda Mondeu krásně ujížděla. U Mazdy byl zátah opravdu od 1800-3500ot a i ve 4000ot ještě táhla.

    Auto do servisu dám, ale jezdím s ním denně a mám problém sehnat náhradní auto.

    K tomu čipování. Každý motor má určitou účinnost. Tu lze programováním ŘJ změnit. Pokud řešíte otáčky motoru, tak je potřeba zase brát v úvahu ztrátový výkon (výkon potřebný jen k točení motoru) který je také závislý na otáčkách. Navíc diesel a benzín pracují na jiném principu. Benzín má přesný váhový poměr vzduchu a paliva. Diesel bere maximální množství vzduchu a do něj dává palivo. Do toho u dieselu přistupuje turbo, kde se energie výfukových plynů používá k pohonu turba. To zajistí pro diesel více vzduchu (lepší hoření) a větší tlak na vstupu (vyšší tlak na výstupu) a tím i větší účinnost. Takže optimální otáčky pro diesel jsou v místě maximálního výkonu. Navíc díky nízkým otáčkám jsou malé ztráty, opotřebení a hlučnost. Také má nafta dostatek času na vyhoření. Čip není nic jiného než lepší přizpůsobení ŘJ motoru. Proč si nechává výrobce takovou rezervu výkonu je otázkou, ale většinou je to marketingová a životnostní záležitost. Bohužel díky emisním předpisům v poslední době spotřeba vozidel stoupá.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.07.07  11:57

    « Re: Spotreba

    DIME:
    Kašli na to, mě je to už fakt fuk.
    Aspoň žes napsal, že vykonáš stejnou práci, ne že ji spotřebuješ.

    Ale ta tchyně by se u té práce feeest zapotila... :o)))
    Mohl bys pak argumentovat, až by Ti nadávala, že je to auto moc těžké, že má malou efektivitu a velké ztráty... (malou účinnost). :-)
    Zcela určitě by se jí po vyslechnutí této informace přečipoval software tak, že by Tě její hardware nakopnul... ( bez urážky, nevím, jak v rodině vycházíte, ber to jako pokus o džouk, já jsem starý funmaker :o) )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  11:45

    « Re: Porovnání

    Jo, zapomněl jsem : na čtyřku 80 - 100 km/h asi za 3,5 sec, 80 - 120 7,45 sec. Měřeno jen jednou a jednou tak to berte s rezervou, s klimou při venkovních asi 37 stupních.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  11:42

    « Re: Spotreba

    TOMANE : pokud posunu stejné auto o stejnou vzdálenost stejnou rychlostí , tak vykonám vždy stejnou práci !!!!! A to i kdyby to táhl kůň, tlačil vítr nebo moje děti s tchýní !!! To je ten základ fyzikálních zákonů.

    W = F x s, kde F je síla a s je dráha.

    Důležité tedy zůstává jenom to, co ten kůň sežere, kolik musím nasypat uhlí do parního stroje a nebo nalít vody na mlýnské kolo.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  11:24

    « Re: Spotreba

    Já.Já prosím .Já takový pocit měl.Jel jsem z Karviny pres sever(opava, bruntal,Kraliky,Vamberk a hradec a dal)a tam jsem memu fordikovi po tech uzasne tocivej cestach protah trubky.Za hradcem na dalnici jsem si uvedomil, ze to jede lip, i ve velkem protivetru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  10:53

    « Re: Porovnání

    Jo jasně,jsem z Horazdovic, takze to mam do Strakonic 16 km.Takze jen domluvit nejakej termin
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  10:08

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    WF0WXXGBBW6A.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  09:18

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    Superkutil: jak dlouho to auto stálo, než jsi ho koupil? Znáš skutečné datum výroby? Měsíc as rok výroby má Ford ve VIN.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  08:59

    « Životnost motoru 2.2

    Ahoj,prosím o radu.Právě si vybírám kombík. Našel jsem 05, 122000km v plné včetně recaro za 365000Kč.Zjistil jsem ovšem že auto mělo v únoru/07 najeto 132000 při servisním úkonu ;-\ navíc má auto dost načnuté přední sklo (vyhřívané).Autem jsem se včera projel a žádné pazvuky z motoru ani podvozku. Myslíte, že je to dobr koupě za tu cenu? resp. ikdyž to má najeto předpokládaných cca. 150000km? Obavu mám z nutnosti investicí do motoru. Nikde jsem nenašel kolik tento motor vydrží... Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  08:21

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    To TomanGHIA: To víš, že bych to nejraději prodal a vrátil se ke starému Mondeu. Do toho už ale nová majitelka narvala 50tis. za opravy, takže bylo asi dobře, že jsem se ho zbavil. Ale vyhovovalo mi mnohem více. Jenže to mám na leasing a převod leasingu je ;-\

    Jinak ráno to jelo líp, fakt je to asi teplotou vzduchu. Když to lechtám okolo 2000ot. tak to jede v pohodě, když chci předjet nebo jet ostřejší jízdu, tak to nechce. Šlápnu na to a nic. Tak se snažím pochopit, co dělám špatně. Nejlíp to jezdí na 6ku po dálnici. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.07.07  07:21

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    Superkutil:

    Chlape já nevím, to by mělo jet tak do 4000rpm a po prohnání by to mělo být lepší.
    Moje 2.0 96 kW i nad 3000 rpm krásně táhne.

    Není ten diesel v Mazdě6 bez overboostu? Můj krout'ák je tuším 330 Nm a 350 Nm při overboostu.

    Kutile já být Tebou, zajedu do servisu, ale jinam kvůli objektivnosti, no a nechám řídit mechanika a sednu vedle něj a budu zvědav na jeho dojmy.
    A pokud řekne, že je to v pohodě, tak to prodej, protože jinak se s tím nesmíříš, když už ted' Tě to tak štve a nezvykl sis. Vím, leasing a prodej - problém... ale třeba vyměnit to za ten 1.8 TDCi v jiném modelu?

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.07.07  07:15

    « Re: Spotreba

    oleowr1:

    Jasně, my to ve strojnictví vypracovávali taky, teda něco hodně podobného.
    Akorát na Fordu Sierra 2.3 D.

    Dík za nahrání na smeč - jasně, ta Škoda 120 má větší spotřebu do kopce při nesmyslně zmáčknutém plném plynu a 3000 rpm, když se ale podřadí na trojku a je tam 4000 rpm, stačí méně plynu, máme nižší spotřebu a ještě jakous takous ochotu ke zrychlení.
    No a Lordovo Mondeo do kopce naopak - přeplňovaný diesel potřebuje spíše nižší otáčky než atmosférický benzín. Proč by měl jet Lord do kopce na trojku s vytočeným motorem při více sešlápnutém plynu a s vyšší spotřebou, když může svištět s lechtáním plynu na mohutné vlně krout'áku na čtyřku s otáčkami + - 1800...

    Viz Superkutilův poslední příspěvek - pohonil auto do vyšších otáček a efekt - spotřeba přes 8 L.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.07.07  22:15

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    To TomanGHIA: Tu Felicii 1.6 pamatuju, měl jsem ji v kombiku jako služební. Byl to nepovedený motor z VW, který vibroval a tak vymysleli, že omezí vibrace tím, že nad 5000ot vypnou jeden vstřik. Proto to auto mělo tak ostrý maximum rychlosti. Za to pro tak lehkou Felinu bylo 135Nm úžasných a to auto jezdilo super. :-)

    Ty pružná zrychlení odpovídají, asi by to chtělo větší rozsah intervalu rychlostí.

    Dnes jsem zkoušel motor hodně točit aby ožil a výsledkem je spotřeba 8,5litru. Bohužel se objevil vedlejší efekt a to že auto ještě více zlenivělo. Ono má výkon, na dálnici se po hodně km rozjede, ale nemá zrychlení. Může to ale být tím vedrem co dnes bylo. Ještě to má jeden efekt, motor má tendenci chcípat, otáčky po ubrání plynu hodně rychle klesnou a po přidání plynu motor nechce do otáček. Naftu ale beru stále u Shellu.

    Zítra zkusím změřit pružné zrychlení.

    Pro jízdu po dálnici je 2.2TDCI výborné, ale pro běžnou jízdu má motor malý rozsah otáček a objem je moc velký. Proto asi Ford udělal 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 104kW. Akorát je divné, že ta 2.0TDCI má moment jen 320Nm. Přitom 2.0TDCI 104kW v Mazdě má 360Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 17.07.07  20:40

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    To Dim2: nic jiného mi nezbývalo, teď jezdím s dětma na koupák, včera a dneska bylo auto na plném slunci po zapnutí zapalování nenaskočí teplota (jen ----) a svítí ledky nebezpečí námrazy "žlutá" a námraza "červená". Motor sice naskočí, ale po cca 5sec se vypne, svítí přitom pořád nabíjení, žhavení a kontrolka motoru. Člověk se "zlatýma českýma ručičkama" promptně vyndá levou odkládací přihrádku, zašmátrá vevnitř a odpojí konektor, tuším je bílý, úplně nahoře nad pojistkama. Zapne zapalování (palubka nesvítí vůbec) a nastartuje. V tom okamžiku proud do palubky ale jde, protože se nevynuluje denní počítač km a po zapojení bílého konektoru neproběhne autotest, ale nějaká část je nefunkční. Nejede taky rádio (ale kód není třeba zadávat takže pod napětím je), svítí jen obrysová světla, nefungují blinkry. Po nastartování zavřu všechny průduchy, zapnu ventilátor naplno a klimu. Asi 2 minuty stačí na to, abych zapojil konektor (bez vypínání motoru) a vyrazil.

    Jsem maximálně zhnusen z toho, co musím dělat se svým autem na které jsem tvrdě šetřil, ale i přesto počítám s náklady na případné opravy, které však jsou nedostupné v časoprostoru České republiky. Už jsem napsal i do FMC, ale asi se mi vysmějou...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 17.07.07  20:23

    « Re: Spotreba

    Pánové, nejsem si jist zda je pravda to, že jedu-li kopec na trojku, musím mít větší spotřebu než na čtyřku! Před cca. 20 lety jsem dělal semestrální práci "Matematický model automobilu", počítalo to dost věrně spotřeby, jízdní odpory, maximální dosažitelné rychlosti na jednotlivé převodové stupně ve svazích různých náklonů, při různém zatížení. Vycházel jsem z dostupných grafů momentů, výkonů, odporu vzduchu atd. tehdy pro Škodu 120, podklady jsem čerpal z časopisu VTM (Věda a technika mládeži), křivky byly matematicky vyjádřeny polynomy třetího stupně. Bylo to velice zajímavé a poučné, třeba v tom, že existuje "měrná hltnost motoru", která udává spotřebu za časovou jednotku při určitých otáčkách a zatížení. Existují situace, kdy potřebujeme např. 30kW na překonání svahu, máme je k dispozici při 3000ot/min na čtyřku (to bylo u 120-ky na doraz), nebo při 4000ot/min na trojku (a bylo tam pár kW rezervy), ale protože měrná hltnost je větší při 3000ot/min než 4000ot/min je výhodnější jet kopec na trojku. Podotýkám, že to platilo pro karburátorový zážehový motor atmosférický, u turbodieselu to nemusí být pravda.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.07.07  18:34

    « Re: Porovnání

    m.leky1 napsal: "Lordmysticu musíme ty naše auta porovnat.Kdy a kde?"

    no jsem z jižních čech - strakonice tak někde poblíž kdykoliv. jinak se chystám letos ještě na mimoňské války, na tuning akci v příbrami a blatné. tak pokud bys byl někde tam nebo měl cestu po jižních čechách, není problém. dokonce mám u nás i jedno volné letiště s přesně odměřenými 300m pro sprint :).
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.07.07  18:31

    « Re: Spotreba

    zkusim jednoduše - když mám ujet 1km po rovině, tak to mohu zvládnout na pětku rychlostí 70km/h za hezkých 4l/100km spotřeby nebo to mohu zvládnout na dvojku plný plyn za 8l/100km nebo víc. toto je pravda se kterou se snad se mnou nikdo hádat nebude ne? a jak je to možné když musím ujet za stejný čas stejnou vzdálenost? vždyť podle dima musím vykonat stejnou práci. ano, musím vykonat určitou minimální práci abych se dostal touto rychlostí z bodu a do bodu b, ale když pojedu na dvojku, tak vykonávám té práce mnohem více a úplně zbytečně. a právě od toho máme v autě minimálně pět rychlostních stupňů! a chip má přímou úměru k zpřevodování, protože mohu využívat výhod zpřevodování podstatně lépe a efektivněji. a dime, jestli ti tohle fakt už nestačí, tak pak už jedině kontaktovat jakéhokoliv učitele fyziky, který ti to bude umět popsat na tomto konkrétním případu přímo vzorcema - já to neumím, na fyziku jsem byl lempl :).
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.07.07  17:11

    « Re: Spotreba

    Dim2:

    Dime, když už tady vytrháváš moje odstavce a snažíš se ze mě dělat aspiranta na nobelovku z fyziky, abys mě pak poučil, že nepředělám fyzikální zákony - tak práce se nespotřebovává, ale vykonává.
    Já jsem rozhodně nesnědl Šalamounovo *, ani nemám patent na rozum, ale příjde mi, že to, co píšu, zas až tak k nepochopení není...

    A že lépe nastavený soft umí nařídit motoru vyšší efektivnost té konané práce, si myslím že je jasné.

    Není pravda u různě efektivních strojů, že stejná rychlost = stejná práce - říká Ti něco účinnost spalovacích motorů - myslím např. srovnání zážehového vs. vznětového motoru,... každý jinak dokáže využít palivo, má jiné ztráty.
    Parní lokomotiva musí vykonat daleko více práce pro dosažení určitého stejného výkonu než např. přeplňovaný diesel motor o podstatně vyšší účinnosti. Nebo snad ne?

    Čím je stroj účinnější, tím lépe dokáže hospodařit s palivem - totiž Lordovo auto po čipu je jiný stroj a více účinný než Lordovo auto bez čipu. Takže dokáže vykonat více práce s tím čipem. Tudíž může do toho kopce na tu čtyřku méně točit, méně pracovat, tím pádem má nižší spotřebu než stejné auto bez čipu do toho kopce jedoucí... jinak řečeno může díky své vyšší účinnosti vykonat méně práce, než auto bez čipu a díky tomu má nižší spotřebu, ale stačí to na srovnání kroku s původním neupraveným autem s vyšší ztrátou - menší efektivností.

    Dime, už mě to ale nebaví, já Tě nepotřebuju vyvádět z omylu, mě je to tak jedno, on Lordmystic to chápe, Superkutil to chápe... Lord si to dokonce brzy ověří a Ty to nechápeš... tak to nechápej dál.
    Když jste mě minule hanili, jak jsem tu vytáhl, že díky řepce bude mazivější nafta, tak až přišel Petr T. a dal mi za pravdu, tak byl klid. Do té doby to bylo samé bu bu bu.

    Umí to někdo lépe vysvětlit než já o té nižší spotřebě???

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.07  14:12

    « Re: Spotreba

    Řídící jednotka si pamamtuje styl jízdy za nějaký poslední úsek, a tomu pak přizpůsobí vstřikovací režim....... takže vlastně auto sama od sebe přečipuje !!! :-)

    TOMANE : "...........Něco podobného zde ted' píše i Lord, že když lépe využije kamarádovo Mondeo 85 kW, tak je rychlejší... a já mu to věřím. Tak jak je to možné? Dyt' jeho 96 kW musela udělat více práce než těch 85 kW, hm? :o)..........."

    Jestliže je auto o přibližně stejné hmotnosti na nějakém úseku rychlejší, pak muselo spotřebovat VÍCE PRÁCE !!! Třeba umí LORD rychleji a lépe řadit, a tím motor pracuje na stejném úseku třeba o sekundu déle.... Ale fyzikální zákony prostě nepředěláš !!! Stejná rychlost = stejná práce !! A je úplně jedno, jestli jedeš na čtyřku a nebo na zpátečku....!! :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.07  14:00

    « Re: Pružné zrychlení.

    To: Superkutil:

    Pružne zrychlenie, merane dnes, vonkajsia teplota 36, klima a svetla off, 1 osoba, nadrz plna:
    4.stupen - 80-120km - 4 merania, priemer 6,26s
    5. stupen - 100-140km - 4 merania, priemer 8,2s
    5. stupen - 80-100km - 1 meranie :-) 9,02s
    6. stupen - 120-160 - 1 meranie :-) 10,9s

    meranie podla mna nie je vobec objektivne vhladom na kratky časový usek a spôsob merania.

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.07.07  13:44

    « Re: Spotreba

    Superkutil:
    Měl jsem Felicii 1.6, krátkou - měla jen 55 kW, ale bylo to žihadlo. Ti, co ji měli či mají, ví, o čem mluvím - na jedničku měla lepší odpich než má moje Mondeo, z 0 - 100 Km/h měla podle papírů 12 sec., měřili jsme to několikrát, zajel jsem i 11,7 sec.
    S Mondeem 96 kW mám problém udělat pod 10 sec.
    A zátah na trojku měla ta Felda úžasný. Dodnes vzpomínám.

    Ohledně té nižší spotřeby, co o ní přesvědčuju Dima - já to vím, jaká je odpověd' na otázku proč to žere méně - píšu o té účinnosti v předchozím příspěvku.

    Já chápu Superkutile, že je to nepříjemné vidět, ale jestli měli mechanici v servisu auto na projetí a řekli, že je to v pořádku, tak pak je to Tebou. Ne že chyba je v Tobě, to není chyba, ale prostě Ti podle mě schází užší vazba na to auto, cit nebo nevím jak to nazvat - prostě to chce asi ještě trochu času a zvykání si na ten diesel.

    V recenzi na Tvoje Mondeo píšeš, že motor se stále zlepšuje - no tak ještě chvilu vydrž a třeba si jen potřebuje sednout motor no... i to je možné.

    Zda držet motor pod plynem?
    No zrovna ve Tvém případě, kdy subjektivně nejde přes 3000 rpm už s nadšením, tak bych mu po dobrém zahřátí dával asi nad 3000 rpm pěkně za uši - at' si zvyká.
    Můj názor - když ho zkusíš občas pořádně pod plným plynem vyhnat tak na 4000, nic mu neuděláš, jen si zvýšíš spotřebu - já bych asi tímto ten motor zkoušel vytrénovat.
    Totiž když po delší době navštívím dálnici a dávám si to, tak je pak auto o dost živější, do vyšších otáček jde ochotněji, lépe zní... ale na té dálnici musí jít plyn na podlahu a točit a točit... a pak opravdu to jede líp, než se zase ŘJ naučí můj městský a příměstský styl.

    Taky má někdo takový postřeh, že po delší svižné jízdě pak auto jede lépe?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…