FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.07  22:31

    « Re: aby to nevyznělo blbě...

    Proč Focus místo mondea nebrat? To si všichni majitelé Focusů měli koupit Mondeo? >:-[] Sám mám mondeo, ale o Focusu uvažuju jako o příštím autě. Nové modeo je pro mě už opravdu zbytečně velké a těžké, jezdím sice hodně, ale většinou sám a tak mi stačí pohodlné pracoviště řidiče, dobrý podvozek a dostatečně výkonný motor. Jak se auta zvětšují, je nový Focus rozměrově téměř srovnatelný s první generací mondea.

    Kutil: no comment :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.07  22:30

    « Re: aby to nevyznělo blbě...

    2x?? :-(
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 26.07.07  20:06

    « aby to nevyznělo blbě...

    aby to nevyznělo blbě...
    Nemám nic proti Focusům.
    Mělo to znít spíše takto:
    A Focus místo Mondea rozhodně nebrat...
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 26.07.07  19:33

    « Re: Rada

    Tak to tedy ne. Kutil má vždy pravdu a pokud ne, tak platí pravidlo č.1. Je to největší odborník (nejen) na Mondea. Od něj se všichni můžeme učit.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 26.07.07  18:17

    « Re: Rada

    Kutil: "6kvaltů je sražených do rozsahu 5ti, respektive 4-6 je nacpáno místo 4-5."
    To je blbost. 6 je rozhodně jinak zpřevodovaná (do rychla) než 5 u pětikvaltu.
    A Focus rozhodně nebrat...
  • « 00 Reagovat !

    foto kastv9

    kastv9 26.07.07  16:10

    « Re: spotreba

    Ještě ke spotřebě, když jsem měl první TDCI 85 kw, spotřeba 5,8 l, pak u 96 kw to bylo 6,1 l, teď mám 96 kw v automatu, vše je kombi, spotřeba 6,8 l. Ročně najedu cca. 60 - 70 tis. Spotřeba počítaná dle skutečnosti - kniha jízd. Jezdím hodně dálky, tempomat na dálnici cca. 140-150 km/hod, pravidelný servis, kvalitní nafta + občas nějaké aditivum. Jinak příští auto opět mondeo kombi s automatem - už se těším.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.07  14:06

    « Re: spotreba

    jo petikvalt no

    ale to ze by vic nedovolila bych si nemyslel, kdyz jsem to chvili protahoval po "okruhu" tak jsem se orientacne (mereno pres nadrz) bez problemu dostaval i nad desetilitrovou spotrebu :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.07  14:01

    « Re: spotreba

    Petr T. už nad námi zlomil hůl ??? :-) Petře, potřeboval bych radu : už jsi to tady jednou psal, ale jak se poznají vstřikovače ( a čerpadla ) novější od starších v ročníku 2003 ? Došlo ke změně přesně od poloviny 2003 ?

    Kolega chce kupovat starší Mondeo 2003..... a to i přes mojí skepsi :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.07.07  14:01

    « Re: spotreba

    To lukas.voborsky: Ona ta 85kW verze prostě víc nedovolí. V tom je její krása. To je 5ti kvalt?

    Já jak vyjedu na dálnici a jedu nad 130km/h tak letí spotřeba nahoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.07.07  13:59

    « Re: kmitání volantu

    To hope: To už zní lépe. Ta dovolená dělá hodně a pokud Mondeo jede do 130km/h po dálnici, tak to taky jde. Těch 7,5 bych věřil podle PP.

    Udělat na okresce nad 7,7 není problém, když Mondeo točíš, tak žere. Potíž je asi v reakci turba, včera jsem na to koukal, dost dlouho trvá než turbo zabere a na kratších úsecích se už zase musí brzdit. Ta 2.2TDCI je fakt na rovnější silnice. Je hodně znát když přeřadíš a turbo je už roztočené.

    Jezdil jsem po Slovensku s klukem, co měl Mazdu 6 a na můj vkus to šíleně točil 2000-4500ot, ale často nad 300ot. Přitom tvrdil, že spotřebu má 6,5 litru. Je pravda, že mu to jelo jak víno, nikde žádné nástupy výkonu.

    Je možné, že by byl takový rozdíl ve velikosti a zpoždění turba pro 2.0TDCI a 2.2TDCI?

    Jinak taky nejezdím běžně s nohou na podlaze, vždy to jen šimrám a dost často se asi ani moc netočí turbo. Vyžívám hodně terén. Stačil by mi menší motor, ale na to předjíždění by nestačil. Ale když to nejede, tak šlapu na plyn a čekám, že se objeví zátah. No a někdy skončím na podlaze, protože se zátah neobjevil, prostě to víc nejede. Ale to je tím, že po něm chci moc. Není to 2.7TDCI je to jen 2.2TDCI. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.07  13:49

    « spotreba

    jak tu spotrebu delate? mam kombi (vetsinou par baglama a lidma nalozeny) 85kw tdci 6/2003 - jezdim mesto (vetsinou prahu) 20%, dalnice 20%, zbytek okresky stylem mesto na citovku do 2 bodu, dalnice podle moznosti plnej knedlik, okresky podle podminek provozu 110-130, nikde zadny praseni a dlouhodobej mix 5.6/100 :-O s tim ze do toho leju normalni naftu s vif aditivem a fakt nemam tdi syndrom si vymejslet jak tomu celou dobu stojim na krku a jezdim za 4.5
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.07.07  13:47

    « Re: Rada

    To Posco: 2.0TDCI je 66, 85, 96kW a 2.2TDCI je 114kW. Na 66kW zapomeň a ani se do ČR a SK nevozilo. 85kW je v 5ti kvaltu nebo 6ti kvaltu. V Německu jsou hodně ty 5ti kvalty a mělo by to stačit. Ten 6ti kval není přidaný kvalt k 5ti kvaltu, aby to na dálnici tolik netočilo, ale těch 6kvaltů je sražených do rozsahu 5ti, respektive 4-6 je nacpáno místo 4-5.

    Přecházel jsem z Mondea 1.8 benzín a ty 2.0TDCI mi připadali, že jedou podobně jako to mé staré Mondeo. To bylo 85kW a o 150kg lehčí, takže výkonově to bylo asi jako 2.0TDCI 96kW (to je můj pocit, možná jiní budou oponovat). Vzhledem k tomu, že jsem měl nabídku, kde 2.2TDCI byla jen o 26tis. dražší než 2.0TDCI 96kW a v lepší výbavě, tak jsem zvolil tu. Možná i proto, že reklama hlásala že je to nejsilnější diesel ve své třídě.

    U 1.8 benzínu jsem měl dva problémy, jednak auto na dálnici dost točilo a motor byl hlučný, jednak byla spotřeba okolo 9,2litru a to mi připadalo hodně. Všechny TDCI mají maximální moment okolo 1900ot a tak opravdu není potřeba motor točit. Bohužel je 6ka moc zpřevodovaná a tak i když by na to motor měl, točí po dálnici zbytečně moc. :-)

    Záleží na stylu jízdy, ale pro běžné ježdění podle předpisů motor 2.0TDCI stačí a verze 85kW s 5ti kvaltem je snadno dostupná jako ojetina z Německa. Pokud by nestačil, tak je možnost 96kW s 6ti kvaltem.

    Motor 2.2TDCI je vhodný spíše na dálkové jízdy po dálnici a vyšší rychlostí.

    Mě osobně připadá současné Mondeo moc těžké a velké a pokud není potřeba velký kufr, volil bych raději Focus, kde je větší výběr motorů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.07  13:30

    « Re: kmitání volantu

    To Superkutil: se spotřebou jsem opravdu kecal, můj poměr město/mimo je běžně 4/6, ale ve zmiňovaných 8tis. km je asi 3 tisíce dovolená.
    Mondeo 2.2 TDCi nepotřebuju, stačila by mi ojetá Fabia 1.4, ale z té bych neměl takovou radost.
    Co se týče jízdy, tak určitě nejsem závodník, na přehledných úsecích jezdím tak, aby to bylo do 2 bodů, tedy město do plus 20 a mimo do plus 30km/h dle tachometru. Na dálnici mám většinou navigaci tedy 160 km/h dle GPS.
    Ale určitě jezdím jinak než ty, protože nešlapu s plynem na podlahu, cítím kdy auto zrychluje a nemám problém regulovat plynovým pedálem výkon motoru. Také tankuju nejméně v 50% Shell V-Power diesel, říkejte si co chcete, jede to lépe.
    Na okresce bych ale 7,7 1/100km udělat nedokázal. Po německé dálnici s plným plynem jsem vyjel nádrž za 7,5 l/100km, šlo by to za víc, ale okolo měst se musí pomalu a každou chvíli něco budují.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.07  12:49

    « Re: Rada

    A je citit rozdiel vo vykone medzi 2.0 a 2.2 ak su oba 85kW alebo oba 96kW?

    Dalsia blba otazka, ale iba kvoli tomu aby ste sa uz stale nebavili o tom ci je mozne dosiahnut 5.0 alebo 5.2 spotrebu.
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.07.07  09:58

    « Re: kmitání volantu

    To Dim2: Takové nároky nemám. :-) Stačí mi auto, které je rozumně těžké (viz Mondeo MKII 1420kg nebo Subaru Forester 1400kg - prostě to jde když se chce), má slušné sedačky (viz nové Mondeo, Mazda 6 atd. - taky to jde), malou spotřebu a zrychlení pro předjetí (pro lehčí auto stačí slabší motor = řešení), točit 10800 nemusí, stačí zátah do 4000ot (většina dieselů), a co se týče Fiesty, která mě předjela, tak je vidět, že dokáže rychle jezdit i malé a lehké auto, které má menší motor (zřejmě 1.6TDCI 66kW/204Nm čiplý na 88kW/267Nm). A co se týče chaty, tak jsem měl Passat 1.6D a ten na volnoběh na chatě kopec zvládal, tak proč ho nezvládá 2.2 o 20let novější? Že by bylo Mondeo těžší jak Passat? ;-)

    A pro Pocco: Dle příspěvků ostatních mimo 2.0TDCI 66kW jsou všechny motory použitelné. Motorů 2.2TDCI je míň protože je Ford dává jen do lepších výbav a např. v Německu jsou hodně 2.0TDCI 85kW 5ti kvalt, protože je to pro ně výhodné kvůli platbám pojistění. Ford pro Mondea používá systém vstřikování DELPHI a u starších verzí se v čerpadlech objevovaly špony a odcházely vstřikovače, které byly nerozebíratelné. Za vinu se to dává české naftě. Tak proto ten strach z TDCI. 2.2TDCI od konce 2003 má mít už upravená čerpadla z tvrdšího materiálu a tam už problémy nejsou. EURO IV viz [odkaz]

    To hope: Včera v noci jsem se vracel do Prahy a Mondeo jelo velmi dobře. Bylo vhko a chladno a to mu asi dělá dobře. >:D Spotřeba ale minimálně těch 7,7litrů. Pokud jezdíš za 6,6 skutečných (ne podle PP) tak se s tím autem musíš plížit (mimo město 90km/h a dálnice do 130km/h) a na to by ti stačila 2.0TDCI 85kW, to nepotřebuješ 2.2TDCI. Včera jsem si liboval jak úžasná je tichost motoru TDCI a stabilita podvozku na hladké silnici a dálnici.

    Pokud jsem něco napsal špatně, tak mě určitě někdo opraví. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 26.07.07  09:48

    « Re: Rada

    2.0 nejsou špatné. Ptal ses co ti doporučujeme. Já si vybral 2,2. Ale někdo jiný raději oželí trochu výkonu výměnou za nižší spotřebu.
    Pročti si tuto diskusi. Původní TDCi motory nepočítaly s naší "kvalitou" nafty. Téměř u všech se časem musely měnit vstřiky. Díky tomu, že čerpadlo bylo z málo odolného materiálu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  23:44

    « Re: Rada

    A este jedna stupidna otazka, do kolko km sa oplati kupovat? Je rozumne kupovat aj nad 150t km, ma niekto sksenosti so spolahlivostou motora po tak "vela" km?
    A od ktoreho roku splnaju motory EURO4? Lebo pozeram, ze ani 01/04 nema este EURO4 a to uz je hranicna cena pre mna.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  23:41

    « Re: Rada

    pozeram, ze 2.2 v bazaroch ani nie su, dokoca ani na mobile.de som nenasiel.
    Existuju vobec take?? >:D

    A TDCi 2.0 r.v. 2002 su zle motory?

  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 25.07.07  19:06

    « Re: Rada

    Ano, lepší čerpadlo - menší problémy se vstřiky,
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  17:50

    « Re: Rada

    doporucoval bych 2.o
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  17:43

    « Re: Rada

    polokutil = superkutil? ;-)

    A od r. 2003 je nejaka modernizacia motorov?
    Ak ma niekto na to nervy, tak nech mi to v strucnosti napise, som laik, takze nie moc do hlbky,lebo by som tomu aj tak nerozumel. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 25.07.07  17:40

    « Re: Rada

    to Posco: Doporučuji oslovit polokutila, ten Mondeím s TDCi rozumí nejlíp a teď bude určitě jedno prodávat.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 25.07.07  17:38

    « Re: Rada

    2,2TDCi ale až od konce roku 2003.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  17:28

    « Rada

    Ahojte,
    Chcem si kupit ojazdene Mondeo, tak r.v. 2002+, ktoru verziu by ste odporucili? Samozrejme nepytam sa na vybavu, ale na motor.
    A oplati ist do 2.2 TDCi alebo 2.0 TDCi, su niektore poruchovejsie? ako citam, tak spotreba zrejme nebude moc nizka ani pri jednom motore, ale kazda hracka nieco stoji. :-)

    Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  16:40

    « Re: kmitání volantu

    Děkuji ti Superkutile, že jsi mě poučil o spotřebě mého auta, opět naprosté a špatné zobecnění tvého jízdního stylu, tvého vozu, jako by to muselo platit pro všechny. Auto mám napsané na firmu, vedu knihu jízd a nemám důvod sám sebe podvádět, tedy odpovídá jak najeto, tak tankováno. Dle této knihy jízd mám za posledních 8. tis. km průměrnou spotřebu 6.6l/100km a myslím, že můj poměr bude cca. 40 město / 60 mimo.

    V Holandsku jsem běžně pod 6l/100km jezdil, asi by to šlo i tady, ale je to nuda a nic mě k tomu nenutí.

    to Dim : Přesně :yes: :yes:

    Už mě nebaví reagovat na nesmysly, ale štve mě, že ošklivě mluví o mém mazlíčkovi >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  16:21

    « Re: kmitání volantu

    Já bych to tak nějak shrnul :

    Kutil potřebuje úsporné auto s velkým výkonem, lehké auto s bezvadnou stabilitou, velké auto zevnitř ale malé zvenku, diesel motor kam se dá lít benzín, max kroutící moment při volnoběhu na chatě a možnost točit 10 800 ot/min na jižní spojce .....sedadla z Mc Larenu......a za cenu Fiesty, která ho nedávno předjela....:-)

    A to já chci taky !!!!!!!!!!!!!

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.07.07  15:55

    « Re: kmitání volantu

    To hope: Ty uváděné spotřeby neodpovídají skutečnosti, uváděných 5,1 dosáhneš jedině když budeš tlačit. Dokonce nedosáhneš ani těch průměrných 6,1

    Když se budeš hodně snažit, tak na dlouhé trase a rychlostí okolo 90km/h a s vyřazováním těch 6litrů uděláš.

    Mondeo prostě při své váze nižší spotřebu mít nemůže. Je mi jasné, že když ráno jedu po městě a potom na dálnici, tak spotřebu 6,1 mít nebudu, ale na to, že jezdím hodně s citem, tak mi 7,7 připadá hodně. Jezdím tak 30% město, ostatní mimo.

    Jsem na tom přece jenom o něco líp jak u toho předchozího benzínu, ale návratnost TDCI je mizivá a vzhledem ke hrůzným zprávám se vstřikovači je benzín cenově výhodnější.

    V rozdílu mezi S-MAXem a Mondeem nešlo jen o spotřebu, ale i užitnou hodnotu, která je u S-MAXe určitě vyšší. :-!

    A rozdíl 15400,- v ceně, kterou zaplatím za rok mi nepřipadá až tak malý. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  12:54

    « Re: kmitání volantu

    Nevidím na tvé spotřebě nic zajímavého. Dle propagačních letáků, jak už jsem ostatně psal má Mondeo 2,2 TDCi po městě 8,2 a kombinaci 6.1l/100km, tedy víceméně jak píšeš. Pokud jsi čekal něco jiného, pravděpodobně jsi naletěl lidem tvého typu, kteří nás přesvědčují, že nějaké auto žere výrazně méně, než udává výrobce.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 25.07.07  11:48

    « Re: kmitání volantu

    to Kutil: To s tou citlivostí na spotřebu jsem psal já - benzín bude mít vždy větší rozptyl ve spotřebě než nafta. A za tím si stojím. Porovnával jsem 7 let ježdění v Mon 2,0i - dvě auta a s tím co mám teď - a je to jasné. A jestli mi auto bere o 1 litr více než ukazuje PP i než říká výrobce - mi přijde lehce irelevantní, vzhledem k ceně auta a ročnímu nájezdu s ním.
    A to s těmi elektrony bylo pro pobavení, nikoliv pruzení. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  11:29

    « Re: objem

    Marný boj s větrnými mlýny. Nejlepší je na určité argumenty odpovědět něčím úplně jiným. Všichni jsou určitě překvapeni, že staré Mondeo, které konstrukčně vzniklo myslím v roce 2000, bude technickou úrovní níže než S-MAX z roku 2006.
    Stejně tak jsme překvapeni, že levnější staré Mondeo, prodávané ke konci své éry se slevami 25% a více se bude levněji i prodávat jako ojeté v bazaru. Na konci roku 2006, bych za Titanim S-Max zaplatil o více než 100 tis. korun, než za Titanium Mondeo. Obdobný rozdíl počítám i po 4 letech při prodeji. Možná bych i někde našel konkrétní nabídky, kde jsem se snažil narovnat i výbavu do stejné úrovně.
    Tvé opojení o půl litru nižší spotřebou (já bych to v případě S-Maxe 1.8 x Mondeo 2.2 viděl na mnohem menší rozdíl) při tvém ročním nájezdu 30.000 km asi moc rozumných lidí také sdílet nebude. Spočítal sis, že to je ročně rozdíl 4.500 Kč, když počítám 30Kč na litr nafty? To je určitě pádný argument při koupi auta za 800 tis. Kč.
    Tedy ať si každý vybere, dle toho jak a na co chce auto využívat. Mondeo 2.2 TDCi rozhodně není špatné auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.07.07  10:31

    « Re: kmitání volantu

    To Vasik1: Dej vědět, kolik tě stála ta oprava litých disků (nechci kvůli cja psát elektronů :-) )?

    To hope: Ono to s tou spotřebou Mondea 2.2TDCI je takové zajímavé.

    Od počátku mám průměrnou spotřebu 7,7 ale třeba dovolená na slovensku byla za 6,9litru. Když jedu z Mukařova do Prahy tak jsem schopný se dostat pod 6litrů, když jedu po Praze, tak jsem okolo 8litrů (každé stání na světlech je znát). Nejvýš roste spotřeba na dálnici.

    To jak jsem psal, že při ostré jízdě si vzalo 7litrů, bylo při jízdě z Rakovníka do Liběchova, ráno, hodně ostrou jízdou systémem xo to dá s předjížděním. Čekal jsem spotřebu okolo 9litrů, tak mě to mile překvapilo. Bohužel se jednalo o spotřebu podle PP který uvádí o cca 0,6 litru míň, takže skutečná spotřeba těch 7,7litru a tak je úspora oproti 1.8benzín jen 1,5litru, což není moc. Za to to 2.2TDCI nestálo. Nevím, zda by 2.0TDCI 96kW měla o tolik menší spotřebu, ale rozdíl objemu není zas tak velký. Zajímalo by mne, jakou má spotřebu nové Mondeo 1.8TDCI. Nemáte někdo nějaký odkaz?

    Taky mě překvapuje, že tady někdo psal, že TDCI není spotřebou citlivé na styl jízdy. Proti benzínu mi připadá, že naopak TDCI je hodně citlivé na styl jízdy. Při jízdě od 1250 - 2000ot. a rychlosti do 110km/h to bere asi nejmíň. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  08:55

    « Re: objem

    Kutile.Prosím te.Vůbec jsem nechtel komentovat tvé príspevky.Je dobre, ze uz se o tom nechces bavit.Jen jednu vec bych k to mu rekl.Tve prispevky jsou plne tvych dogmat se kterymi vetsina lidi asi nebude souhlasit a zatim nema smysl pokouset se ti je vyvracet
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.07.07  22:38

    « Re: objem

    To hope: Dovol abych poupravil tvůj výklad mých slov. C-MAX i S-MAX je svoji variabilitou a technickou úrovní mnohem dál jak Mondeo do roku 2007. S-MAX 1.8 má skutečmou spotřebu okolo 6,5litru, Mondeo 7 - to znamená, že S-MAX byť větší auto, má stejnou nebo menší spotřebu než menší Mondeo. Navíc prodejní cena ojetého S-MAXe bude výrazně vyšší jak u Mondea.

    A co se týče C-MAXe tak vnitřním prostorem i objemem kufru je srovnatelný s Mondeem. A spotřeba C-MAXe bude nižší jak Mondea.

    A kdo jednou vyzkoušel vyšší posaz v MPV tak nízké auto už nechce.

    A tím bych téma kutil a Mondeo uzavřel do naměření výkonových a momentových křivek.

    To martin.z: Oktávka mne neoslovila svým vnitřním rozměrem. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.07.07  17:43

    « Re: objem

    Doufám, že mnoho lidí nevezme Superkutilovi rady vážně. Mě se jeví jako takový člověk, kterému někdo něco napovídá, on to vezme za své a všude dokola to roztrubuje, všechny o tom přesvědčuje a při tom dělá, že on je ten seriózní zdroj, který tomu rozumí. Nedělá mu problém porovnávat mezi sebou auta, která řídil 10km a zobecňovat to na rady typu:
    - když chceš kombi, kup si MPV, protože je variabilnější
    - když se ti zdá spotřeba Mondea 2.2 TDCi (8.2 l/100 město, 6.1 l/100 průměr) velká, kup si S-MAX 1.8 TDCi (7.9 l/100 město, 6.2 l/100 průměr)
    - hodně lidí od dieslů utíká (jejich prodeje soustavně rostou)

    A když mu zrovna nějaká rada nevyjde, jako v lednu tady [odkaz]
    psal a fundovaně obhajoval, jak Mondeo 2.2 TDCi při ostré jízdě žere pod 7 l/100 km. Tak jako člověk, který si za svými názory stojí, to potom smaže. Ještě, že DR. alespoň jednou použil citaci a něco se zachovalo pro další generace.

    Tímto příspěvkem jsem nechtěl říci jediné slovo proti C-MAX a S-MAX. C-MAX, Mondeo a S-Max jsou každé úplně jiné auto a na rozdíl od Superkutila se mi vůbec nezdají jednoduše zaměnitelná.
    C-Max – větší a variabilnější focus (vozidlo nižší střední třídy)
    Mondeo – střední třída
    S-Max – poměrně velké MPV
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 24.07.07  17:18

    « Re: 1,8T

    je to asi jedno, protoze to je hypoteticka debata, kup stejne nezvazujes, ale myslim ze 1,8T je ponekud uspornejsi nez subaru 2.0T a u 1,8T je prijemne, ze je o kategorii povinneho ruceni niz...
    Znovu pisu, ze ja mirny ridic jsem s ni v passatu mel rozpeti spotreby pres cely rok od 6,8 do 7,8 l/100km.
    Tzn. tobe by to bralo samozrejme vic, ale vic nez tech 9 co 1,8 atmosfera v mondeu by to nebylo a tim padem za stejne penez mozna o dost vice muziky.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.07.07  16:13

    « Re: objem

    To cja: Tím Subaru jsem myslel Forester 2.0T a byla to jen reakce na Oktávku 1.8T od martin.z. Sám jsem Subaru zavrhl z důvodu vyšší spotřeby benzínu a zvolil diesel.

    Právě kvůli spotřebě a momentu dole jsem měnil Mondeo 1.8 benzín za 2.2TDCI. 1.8 mi brala okolo 9,2 litrů a mě to připadalo moc. Dnes vidím, že to tolik nebylo. 2.2TDCI jsem bral místo 2.0TDCI proto, že rozdíl ceny byl nepatrný a tak jsem si řekl, když TDCI tak maximální možný výkon. SPotřeba je u TDCI zajímavá, jsem schopen jezdit od 5,8 až do 8,5 a to jen nepatrnou změnou stylu jízdy a taky maximální rychlostí. Nad 110km/h to žere.

    Chtěl jsem místo Mondea S-MAX ale nějak jsme se s prodejcem špatně dohodli a taky jsem se bál obsahu jen 1.8TDCI a 2.0TDCI zase měly problémy s posilovačem řízení. S oběma S-MAXy jsem se svezl, ale po 1.8 benzínu byl subjektivní pocit jiný, připadalo mi, že nejedou. Tak proto Mondeo 2.2TDCI.

    Pro běžnou jízdu stačí malý objem, problém je při předjíždění a tam se 2.2TDCI chová jinak než bych chtěl. Vím že vývoj jde dopředu a že hodně lidí od dieselu utíká právě pro jeho divné chování v posledních letech. Míval jsem Passata a tam to na 1 jelo od volnoběhu s pořádným zátahem. U Mondea mám problém uregulovat pomalou jízdu. K chatě to mám do kopce lesem a s 2.2TDCI je problém tam jet pomalu, pokud nechci spálit spojku. Motor nemá na volnoběh dostačující moment.

    Počkám ještě nějaký čas, ale jak C-MAX 1.6TDCI 80kW, tak S-MAX 1.8TDCI 92kW mi v chování a vnitřní variabilitě přijdou lepší jak Mondeo a výkon je postačující.

    Chtěl jsem to jen jako vodítko pro někoho, kdo hledá vyšší kombi s rozumnou spotřebou. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.07.07  13:51

    « Re: objem

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 24.07.07  08:38

    « Re: objem

    Pánové elektrony se už nedělají - mezikrystalická koroze je vytlačila z trhu- takže nově - hliníky - to jen pro pobavení. >:D
    Kutile: pořád tě nemohu pochopit - tvoje nářky nad výkonem a krouťákem - před pár lety tohle v dieslu nebylo vůbec možné a teď to zkrátka jde neustále dopředu - což by jsi jako vývojový pracovník na SW pro různé auto komponenty měl vědět, a promiň, kde chceš využít Subaru S výkonem STI - na okruhu? Navíc do IMPREZY se nevejdeš a bude ti připadat uvnitř hnusná nebo snad Legacy - nebude náhodou těžké ... :-) A myslím, že na silnice v ČR bohatě pro běžnou jízdu stačí výkon okolo 150 koní a krouťák jak kdo preferuje - benzín v otáčkách nebo diesel dole - to je dilema pro někoho neřešitelné.... Už na Nově řešili toho "borce" s tím BMW 3,0D co sem na něj dal LORD odkaz před nějakou dobou.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.07.07  07:57

    « Re: objem

    To martin.z: Chtěl jsem tím říct, že i když má být 2.2TDCI nejsilnější ve své třídě, tak zase takový rozdíl ve zrychlení oproti 1.8TDCI 92kW necítím a že 2.2TDCI byl krok vedle, protože při normální jízdě to moc žere a ten úžasný výkon zřejmě nevyužiju protože nejezdím dlouhé štreky po německu rychlostí 220km/h. Včera jsem jezdil po středních Čechách a po celou dobu nešlo jet více jak 80km/h a většinou tam byly omezení na 60km/h a i na 40 a 30km/h. Na takovéhle silnice ta 1.8TDCI úplně stačí. :-) Takže je to návrat od velkého výkonu k menšímu. Rozdíl výkonů 92kW u 1.8 a 114kW u 2.2 mi připadá moc malý. Překvapilo mě, že 2.0TDCI 104kW má moment jen 320Nm, když 1.8TDCI 92kW ho má také 320Nm. Na rozdíl od toho Mazda 6 2.0 diesel s výkonem 105kW má moment 360Nm. A pokud bych si měl vybrat přeplňovaný benzín, tak Subaru 2.0T a ne Oktávku. U 2.2TDCI jsem očekával rozumnou spotřebu a přitom dostatek výkonu pro předjetí. Bohužel díky objemu je spotřeba ve městě hodně vysoká a výkon mě nepřesvědčil. Je to ale subjektivní názor a platí pro mé 2.2TDCI.

    To Vasik1: Mondeo je těžké, budeš mít bouchlý elektron. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 24.07.07  07:46

    « Re: kmitání volantu

    to: TomanGHIA, Dim2
    Tak kluci, byl sem včera v pneuservisu, nějak sem měl blbé tušení a tak jsem pro jistotu vzal do kufru dva zimáky na plecháčích ssebou, přijel sem říkam, že mi při 50 kmitá volant jako blázen, podíval se na to a říká tak to je jasný, říkám chytlo to pravé přední, zadkem sem myslím už vyhl, sundal nejdřív levé, vyvážil, pak pravé přední, no a tam nebylo co vyvažovat :-) v místě rány, tak 10 cm placka, taky se divím že neunikl vzduch z pneu, šmajdák jako blázen, říká zkontrolujem raději všechny, levé zadní OK, pravé zadní?No co myslíte, no měl ho tam >:D to samé jako přední, no takže si je tam nechali na opravu, říkal že to tak 14 dní potrvá, protože to někam vozí, tak mi na předek dal elektrony na letních a dozadu dva plecháče na zimních, trochu mě to sere, protože v pátek vyjíždíme na dovču po republice, Znojmo, Praha (+hale) a pak Orlík, no takže při těchto teplotách zimním můžu zamávat, je dobré že je dal do zadu, tak se aspoň jen povezou, oprava bude stát řádově ve stokorunách, takže s obutím vyvážením počítám kolem 1000kč, tak bacha pánové, díra před Vyškovem ve směru na Olomouc už se na vás těší>:-[] hehe, doufám že až se budem vracet tak do ní vlítnem znova, to už ty dva elektrony budou zpravené, tak že bych jim tam nechal zase další dva? :-! tak se zatím mívejte, třeba se s někým potkám v servisu v Hale čao
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…