FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 30.07.07 16:07
« Re: Litrový výkon
tak za a) se mi zdá to zrychlení u pasatu špatné, čekal bych od 140kW! čas těsně nad 8 sec. za b) TDI vždy měli turbokopanec, který ty si pleteš se zátahem, protože je vždy lepší mít lineární zrychlení, než nepříjemnej kopanec. to se přesně stalo u mě po chipu. najednou se mi zdálo, jako by auto nebylo silnější, ale pomalejší, a bylo to tím, že zmizel kopanec od turba a auto jde plynule od nižších otáček a když jsem stopl čas z 0-100 tak jsem se nestačil divit, za to pocitově se mi zdál opak. no a za c) je to stejně s tím passatem celé divné, tam bych nečekal velký kopanec když má max. výkon v tak velkém rozmezí otáček, tedy křivka bude relativně plochá a bude mít solidní průběh - ale kdo ví, skutečnost bude asi někde jinde. -
superkutil 30.07.07 14:51
« Litrový výkon
Ahoj, tak jsem dnes viděl Passat 2.0TDI 140kW/4200ot a 350Nm/1750-2500ot. I když to vypadá podobně jako Mondeo 2.2TDCI, tak má zrychlení 8,8 (Mondeo 9,2) a hlavně když v tom jedeš, tak cítíš mnohem větší zátah. Ale zřejmě je to tím, že v 1700ot je prudký nástup turba.
A jen pro zajímavost, dělá se Megan s motorem 1.5dCi s chipem 96kW/4100ot, 307Nm/1900ot a je neuvěřitelný co se z 1.5 dá vytáhnout.
Takže je na čase, aby i Ford trochu přidal na výkonech. ;-) -
oleowr1 30.07.07 08:36
« Ford prý vykazuje zisky
V titulcích jsem si přečetl, že ford není konečně v červených číslech, kdyby se tak ještě naučili dodávat ND!!! Přístrojovka mi ještě nedošla, objednaná byla 19.6.2007, datum ukončení opravy na zakázkovém listě 12.7.2007. Nevím, co s tím mám udělat, jedna dovolená spackaná, druhá se mi blíží. Auto sice není v záruce, ale aspoň dodržet termín na zakázkovém listě by mohli. -
"-- skrytý --" 30.07.07 07:56
« Re: napinaci kladka - remeny
To hil: no to je prave ono - kdyz clovek sedi v aute tak je to spis takove ruzne bruneni, ale kdyz je clovek venku, tak je to celkem dost slyset, jak nejaka dost hlasita rezonance. Presne po zahrati motoru to zmizi. Auto je v zaruce, tak prave nechceme aby se menilo jen neco, ale vsechno - tak doufam, ze to na nas nebudou zkouset.
Jinak se tu nekdo ptal kolik motor toci na 6ku pri 140km/h:
- tak podle GPS 140km/h = cca 2400ot
- podle tachometru 140km/h = cca 2350ot
(kola 17" 205/50) -
-
"-- skrytý --" 29.07.07 22:28
« Re: napinaci kladka - remeny
Zcela výjimečně napíši názor: vyměnit vše,co předepisuje výrobce a vřele doporučuji originální díly,nic nevynechat a neošidit,protože se sice dá nějaký tisíc ušetřit,ale případné škody bývají obrovské a cena za jejich odstranění ....záleží na štěstí.Neodpustím si,že 60tis km je podezřele brzy,Ford má mnohem delší interval a nemívá problémy,ale pokud měnit,měnit vše vč.všech kladek. Nicméně před týdnem jsem viděl kladku,originál dodaná od VW pro Octávku a po 15tkm praskla,na volnoběh,motor to přežil bez úhony.Dá se využít blokové výjimky,nemusí se k Fordovi. -
superkutil 29.07.07 21:53
« Spotřeba
Ahojky, tak jsem se dnes zase plazil totálně zacpanými silnicemi a bylo to fakt jak auto tlačit. Ovšem spotřeba za 40km pomalé jízdy se ustálila na 4,2litrech a místy byla i na 3,8litru. Sice by na tu jízdu stačil motor 1.4TDCI, ale možná by měl vyšší spotřebu. :-) Existuje u TDCI nějaká závislost mezi objemem a spotřebou nebo jen závisí na hmotnosti vozu. Jestli je třeba velký rozdíl ve spotřebě mezi 2.0TDCI a 2.2TDCI a nebo je to stejné (samozřejmě při normální jízdě). Vycházím z toho, co tu čtu o spotřebě 1.6TDCI a 1.8TDCI u C-MAXe. -
"-- skrytý --" 29.07.07 13:47
« napinaci kladka - remeny
Kolega ma na firemnim mondeo 2.2 TDCi najeto neco lehce pres 60tis. km a uz i ted v lete, se ozyvaji ruzne divne pazvuky, pri zapnuti nebo vypnuti klimatize, svetel a dalsich spotrebicu. Detekovali jsme to na tu tzv. trojkombinaci. Technik tvrdi, ze snad staci vymenit pouze remeny. To je ovsem v rozporu s tim co se tady psalo, ze je potreba vymenit i napinaci kladku. Jak to vidite? Mate nekdo zkusenost pouze s vymenou remenu bez te kladky? Co vy na to? -
superkutil 27.07.07 13:47
« Re: řídící jednotka
To m.leky1: zjednodušeně řečeno má ŘJ 2 hlavní části:
- mapy pevně nahrané v paměti (je to jakýsi předpis pro vstřik v závislosti na teplotě, otáčkách, stisku pedálu atd.) To je pevné a pro všechny kusy modelu stejné. Druhá část je adaptabilní. Ta si pamatuje různé konstanty, které se mění se stářím a opotřebením motoru a dle stylu jízdy. Většinou se tyto hodnoty po odpojení ŘJ od baterie ztratí. Pokud se dělá skutečný chiptunig, tak se upravují ty pavné mapy pro konkrétní motor. Těch map je tam několik a je tam i plno konstant. No a čipař s nimi hýbe a mění tak chování motoru, reakci na plyn atd.
[odkaz] je vidět, jak takový SW na úpravu vypadá. -
"-- skrytý --" 27.07.07 11:15
« řídící jednotka
Vcera jsem kecal se svym svagrem o nasich milačcích.Oba mame 2,2 Tdci.Zajímala by nás jedna vec.Ja osobne tomu asi vubec nerozumim.Nekde niz , tady v diskusi byla zminka o ridici jednotce.Ze je schopna se ucit a dle stylu jizdy upravovat jakesi hodnoty, ktere se ve vysledku projevi v charakteru motoru a spotrebe.A ted ta otazka.Jak je to tedy s chipem(kdyz se prehraje soft v ridici jednotce, ne neco predradneho)?Je mozne ,ze se ten nahrany soft nejak bude modifikovat, ci se treba uplne zrusi, zmeni ?To je preci nejaka blbost ne? -
superkutil 27.07.07 09:32
« Re: Rada
To hil: Jak si motor sedá, tak cítím, že reaguje stále z nižších otáček. Do 5ky není problém jezdit od 1250ot. U 6ky je to tak od 1500ot. Taky nevím co si můžu dovolit, ale sám Ford uvádí v dokumentaci pružné zrychlení na 5ku z 50-100km/h a 50km/h na 5ku je hodně blízko volnoběhu.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín 5ti kvalt a pořád jsem nadával, že auto nejede. Problém byl ale v tom, že 5ka byla hodně do pomala a tak ve 160km/h točilo jen 4000ot. ale v kopcích na dálnici se musela řadit 4ka.
Totéž bych bral u TDCI. Nemusím jezdit 90-100km/h na 6ku, můžu jet 100km/h na 5ku, ale pokud mi 6ka točí ve 160km/h moc, tak už 7mičku nezařadím. Osobně by mi vyhovovala 6ka jako přidaná ekonomická rychlost k 5ti kvaltu. -
hil 27.07.07 09:20
« Re: Rada
Kutil: To už je něco jiného. Já jsem taky nepsal, že 6 je přidaná za 5. Patrně to bude celý jinak zpřevodovaný už od 4. Mě ta 6 přijde docela v pohodě. Kdyby byla ještě víc, tak už by se na ní nedalo jet kolem 100. 90 je na hraně, spíš pod, už mám pocit podtočenýho motoru. -
superkutil 27.07.07 07:29
« Re: Rada
To hil: 6ti kvalt není 5ti kvalt s přidanou 6kou. Je jasné, že 6ka je zpřevodovaná do pomala, ale ne tak výrazně jak by se dalo očekávat. Nejlepší by bylo uvěst rozdíl otáček ve 140km/h u 5ti kvaltu a 6ti kvaltu. U 6ti kvaltu točí ve 140km/h 2300ot na 6ku, 2900 na 5ku a 4000 na 4ku. Tak jestli má někdo 5ti kvalt tak může doplnit.
A to že někdo chce Mondeo neznamená, že nemůže porovnávat s Focusem. Vyplatí se porovnat, než koupím. Posco za vyzkoušení nic nedá. ;-)
Jinak co se týče výkonu 2.2TDCI, jezdím teď hodně brzo ráno a auto se chová mnohem lépe jak v odpoledních vedrech. A nebo si opravdu už motor sedl. -
"-- skrytý --" 26.07.07 23:19
« Re: aby to nevyznělo blbě...
hil: aha, tak to pak jo. Já už kutilovy příspěvky čtu jenom letmo, on sice vesměs nepíše úplné kraviny, ale má chronický sklon dělat z jednotlivých konkrétností obecné a většinou chybné závěry. Pokus uvést to na pravou míru skončí obvykle vleklou diskuzí o něčemu úplně jiném, to už není pro mě. -
"-- skrytý --" 26.07.07 22:31
« Re: aby to nevyznělo blbě...
Proč Focus místo mondea nebrat? To si všichni majitelé Focusů měli koupit Mondeo? >:-[] Sám mám mondeo, ale o Focusu uvažuju jako o příštím autě. Nové modeo je pro mě už opravdu zbytečně velké a těžké, jezdím sice hodně, ale většinou sám a tak mi stačí pohodlné pracoviště řidiče, dobrý podvozek a dostatečně výkonný motor. Jak se auta zvětšují, je nový Focus rozměrově téměř srovnatelný s první generací mondea.
Kutil: no comment :-! -
kastv9 26.07.07 16:10
« Re: spotreba
Ještě ke spotřebě, když jsem měl první TDCI 85 kw, spotřeba 5,8 l, pak u 96 kw to bylo 6,1 l, teď mám 96 kw v automatu, vše je kombi, spotřeba 6,8 l. Ročně najedu cca. 60 - 70 tis. Spotřeba počítaná dle skutečnosti - kniha jízd. Jezdím hodně dálky, tempomat na dálnici cca. 140-150 km/hod, pravidelný servis, kvalitní nafta + občas nějaké aditivum. Jinak příští auto opět mondeo kombi s automatem - už se těším. -
"-- skrytý --" 26.07.07 14:01
« Re: spotreba
Petr T. už nad námi zlomil hůl ??? :-) Petře, potřeboval bych radu : už jsi to tady jednou psal, ale jak se poznají vstřikovače ( a čerpadla ) novější od starších v ročníku 2003 ? Došlo ke změně přesně od poloviny 2003 ?
Kolega chce kupovat starší Mondeo 2003..... a to i přes mojí skepsi :-) -
superkutil 26.07.07 13:59
« Re: kmitání volantu
To hope: To už zní lépe. Ta dovolená dělá hodně a pokud Mondeo jede do 130km/h po dálnici, tak to taky jde. Těch 7,5 bych věřil podle PP.
Udělat na okresce nad 7,7 není problém, když Mondeo točíš, tak žere. Potíž je asi v reakci turba, včera jsem na to koukal, dost dlouho trvá než turbo zabere a na kratších úsecích se už zase musí brzdit. Ta 2.2TDCI je fakt na rovnější silnice. Je hodně znát když přeřadíš a turbo je už roztočené.
Jezdil jsem po Slovensku s klukem, co měl Mazdu 6 a na můj vkus to šíleně točil 2000-4500ot, ale často nad 300ot. Přitom tvrdil, že spotřebu má 6,5 litru. Je pravda, že mu to jelo jak víno, nikde žádné nástupy výkonu.
Je možné, že by byl takový rozdíl ve velikosti a zpoždění turba pro 2.0TDCI a 2.2TDCI?
Jinak taky nejezdím běžně s nohou na podlaze, vždy to jen šimrám a dost často se asi ani moc netočí turbo. Vyžívám hodně terén. Stačil by mi menší motor, ale na to předjíždění by nestačil. Ale když to nejede, tak šlapu na plyn a čekám, že se objeví zátah. No a někdy skončím na podlaze, protože se zátah neobjevil, prostě to víc nejede. Ale to je tím, že po něm chci moc. Není to 2.7TDCI je to jen 2.2TDCI. >:D -
"-- skrytý --" 26.07.07 13:49
« spotreba
jak tu spotrebu delate? mam kombi (vetsinou par baglama a lidma nalozeny) 85kw tdci 6/2003 - jezdim mesto (vetsinou prahu) 20%, dalnice 20%, zbytek okresky stylem mesto na citovku do 2 bodu, dalnice podle moznosti plnej knedlik, okresky podle podminek provozu 110-130, nikde zadny praseni a dlouhodobej mix 5.6/100 :-O s tim ze do toho leju normalni naftu s vif aditivem a fakt nemam tdi syndrom si vymejslet jak tomu celou dobu stojim na krku a jezdim za 4.5 -
superkutil 26.07.07 13:47
« Re: Rada
To Posco: 2.0TDCI je 66, 85, 96kW a 2.2TDCI je 114kW. Na 66kW zapomeň a ani se do ČR a SK nevozilo. 85kW je v 5ti kvaltu nebo 6ti kvaltu. V Německu jsou hodně ty 5ti kvalty a mělo by to stačit. Ten 6ti kval není přidaný kvalt k 5ti kvaltu, aby to na dálnici tolik netočilo, ale těch 6kvaltů je sražených do rozsahu 5ti, respektive 4-6 je nacpáno místo 4-5.
Přecházel jsem z Mondea 1.8 benzín a ty 2.0TDCI mi připadali, že jedou podobně jako to mé staré Mondeo. To bylo 85kW a o 150kg lehčí, takže výkonově to bylo asi jako 2.0TDCI 96kW (to je můj pocit, možná jiní budou oponovat). Vzhledem k tomu, že jsem měl nabídku, kde 2.2TDCI byla jen o 26tis. dražší než 2.0TDCI 96kW a v lepší výbavě, tak jsem zvolil tu. Možná i proto, že reklama hlásala že je to nejsilnější diesel ve své třídě.
U 1.8 benzínu jsem měl dva problémy, jednak auto na dálnici dost točilo a motor byl hlučný, jednak byla spotřeba okolo 9,2litru a to mi připadalo hodně. Všechny TDCI mají maximální moment okolo 1900ot a tak opravdu není potřeba motor točit. Bohužel je 6ka moc zpřevodovaná a tak i když by na to motor měl, točí po dálnici zbytečně moc. :-)
Záleží na stylu jízdy, ale pro běžné ježdění podle předpisů motor 2.0TDCI stačí a verze 85kW s 5ti kvaltem je snadno dostupná jako ojetina z Německa. Pokud by nestačil, tak je možnost 96kW s 6ti kvaltem.
Motor 2.2TDCI je vhodný spíše na dálkové jízdy po dálnici a vyšší rychlostí.
Mě osobně připadá současné Mondeo moc těžké a velké a pokud není potřeba velký kufr, volil bych raději Focus, kde je větší výběr motorů. -
"-- skrytý --" 26.07.07 13:30
« Re: kmitání volantu
To Superkutil: se spotřebou jsem opravdu kecal, můj poměr město/mimo je běžně 4/6, ale ve zmiňovaných 8tis. km je asi 3 tisíce dovolená.
Mondeo 2.2 TDCi nepotřebuju, stačila by mi ojetá Fabia 1.4, ale z té bych neměl takovou radost.
Co se týče jízdy, tak určitě nejsem závodník, na přehledných úsecích jezdím tak, aby to bylo do 2 bodů, tedy město do plus 20 a mimo do plus 30km/h dle tachometru. Na dálnici mám většinou navigaci tedy 160 km/h dle GPS.
Ale určitě jezdím jinak než ty, protože nešlapu s plynem na podlahu, cítím kdy auto zrychluje a nemám problém regulovat plynovým pedálem výkon motoru. Také tankuju nejméně v 50% Shell V-Power diesel, říkejte si co chcete, jede to lépe.
Na okresce bych ale 7,7 1/100km udělat nedokázal. Po německé dálnici s plným plynem jsem vyjel nádrž za 7,5 l/100km, šlo by to za víc, ale okolo měst se musí pomalu a každou chvíli něco budují.
"A jen pro zajímavost, dělá se Megan s motorem 1.5dCi s chipem 96kW/4100ot, 307Nm/1900ot a je neuvěřitelný co se z 1.5 dá vytáhnout. Takže je na čase, aby i Ford trochu přidal na výkonech."
Jenom pro zajímavost, do Focuse se dává 1,6 TDCi s čipem od Bitpoweru 101 kW 305 Nm.
Takže je na čase, aby jsi se kouknul do specifikací Fordu. ;-)