FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 01.08.07 14:20
« Re: Spotřeba
jsem pánům v Bitpoweru říkal že 110 kw je málo ať to trochu popustí a oni že jo.Pak jsem byl zklamán z hodnoty 115 kW viz. původní grafy. A taky to přikuřovalo při max.výkonu kolem 4 000 ot/min. Po celkové repasi vstřiků jako nové auto kouřivost zcela vymizela a výkon šel příjemně nahoru. Jinak 11/02 TDCi 280 tis najeto. -
"-- skrytý --" 01.08.07 12:00
« Re: Litrový výkon
Kutile, zase kecáš. TDCi v mondeu (model 2001-2006) je vlastní konstrukce Ford (řada Puma), ten motor je shodný s TDDI, jenom mám vysokotlaký přímý vstřik CR. Motory ze spolupráce s PSA (od 2003) jsou až v novém mondeu (2007-), taky ve fiestě/fusionu (1.4 a 1.6) a ve focusu/c-maxu (1.6 a 2.0).
Zkus nepsat kraviny, tvé přípěvky pak budou podstatně kratší a třeba si je i někdo přečte. -
"-- skrytý --" 01.08.07 11:18
« Spotřeba
Musím se zase po čase zapojit.Teď jsem se vrátil z dovolené na Sicílii. A celkovou průměrnou spotřebu jsem stalčil na 4,8l, váha vozidla 2 000Kg, prům. rychlost 100km/hod. Až mi je trochu líto, že 1.9. bude firemní výměna. Jinak jestli má někdo zájem tak mám volné 4 kousky Al 18" kol ST 220 s novým(nejetým) pneu za 20 klacků.A podložky 2x20 mm, sadu sportovních pružin, vzduchový filtr.můžu poslat foto.Jinak po celkové repasi vstřiků šel výkon na 122 kW. -
g_m 01.08.07 10:55
« Re: Bezp. pásy
Juros,
stačí nahmátnout místo, které na sponě pásu mačkáš, když si chceš pás odepnout. A krátce zmáčknout, jako by sis chtěl ten nezapnutý pás odepnout. A kontrolka třikrát blikne a je ticho. :-)
Anebo spolujezdcův pás zapni do své spony u řidiče - tohle mě ale ted' napadlo, tak to ber s rezervou :-) -
"-- skrytý --" 01.08.07 10:25
« Bezp. pásy
Nevím jak vás, ale strašně mě otravuje signalizace nezapnutých bezp.pásů. Neříkám, že jezdím nezaplý, ale když popojíždím po ulici, nebo od brány ke garáži, je to fakt strašná otrava. Nemáte někdo nějaké know-how, jak vypnout akustickou signalizaci? Zdá se mě, že jsem asi před půl rokem četl na bývalem cafe.auto návod, jak si to zrušit, ale ted uz se tam nedá dostat, takže bohužel. Pokud víte, napište. -
superkutil 01.08.07 09:24
« Re: Litrový výkon
To pepek: Tak náročný nejsem. Stačil by mi výkon 140kW, spotřeba 5,5litru, sedačky jako jsou v novém Mondeu, úložné prostory na tužku, doklady, blok, 1,5litrovou láhev, mapu, mobil, klimatizovanou schránku a úložné prostory pod sedačkou. >:D
Díky za tvůj humor, ale o ekonomické situaci Forda ví snad každý. Prvním a nejzázračnějším autem byl v roce 1997 Focus, který Fordu hodně pomohl a byl považován za etalon podvozku. Bohužel u mnouho zákazníků neuspěl s interiérem.
Pod těžkou kritikou vypustil Ford nové Mondeo v roce 2000 ale protože na něm moc šetřil, hlavně na interiéru, tak se moc neprodávalo. Také TDDI nebyly nejslavnější a tak se Ford spojil s PSA a na světě byl TDCI. Interiér byl tak mizerný, že nakonec Ford přetáhl konstruktéry od VW aby v roce 2003(?) udělali interiér po vzoru Passata.
Ekonomicky to ale Fordu stále nepomohlo. Fordy mám rád, protože jsem s nimi jezdil ve státech a moc jsem si je oblíbil za jejich ergonomii a útulnost a pohodlí.
Bohužel poslední americký Ford bylo Mondeo MKII a Fiesta do roku 2001. Všechny nové Fordy jsou možná technicky vyspělé a mají dobré podvozky, ale interiérově to není žádná sláva, Ford není schopen sledovat trend.
Proč jsem koupil poslední Mondeo už jsem psal, takže si to najdi někde v historii. Moje Mondeo MKII nebylo problematické technicky, ale špatnou výrobou. U MKV je jiný problém. To je vyrobené kvalitně, až na drobnosti. Narážím spíše na konstrukční nedotažení v interiéru a ergonomické umístění ovládacích prvků. :-O A hlavně už to není ten útulný a pohodlný americký Ford, ale německé auto s jeho strohostí. Posledním představitelem amerického vozu je Ford Maverick. :-! -
pepek 01.08.07 08:40
« Re: Litrový výkon
A jaképak byly všechny ty předchozí Fordy? Nebylo jich náhodou méně? A když jsou všechny tak špatné, proč je pořád kupuješ, když již několik let tvrdíš, že už Forda- potažmo Mondeo nechceš?
Již jsem několikrát napsal, že auto, které by vyhovovalo kutilovi ještě nebylo a minimálně následujících 50 let nebude vyrobeno - výkon cca 200kW, krouťák tak 500Nm s plochou křivkou od 650ot. do 7000ot., spotřeba 4,5l/100km nějakého jednoduchého paliva, sedačka z pěnové gumy vyztužené ocelovými profily o velikosti skříňové nástavby s minimálně 150 odkládacími prostory, jízdní vlastnosti vycházející z Veyronu a Humeru I, atd.
S jeho znalostmi prostředí, techniky a ekonomiky se divím, že ještě nezajistil zkrachování FMC za jejich slevovou politiku a to vysněné auto že si nevyrobil doma na koleně a nenaprogramoval mu ŘJ dle svého přání. -
superkutil 31.07.07 14:02
« Re: Litrový výkon
To hope:Vycházel jsem z údajů na [odkaz] Nejsem demagog, jen rád nazývám věci pravými jmény a nepatřím mezi ty, kteří když přijdou do autosalonu Forda, tak nemluví o jiné značce a Ford s ničím neporovnávají. Myslím, že mezi 1.5 a 1.6 je dost velký rozdíl na to, abych chválil fordí 1.6TDCI, když má stejné parametry jako Renaultí 1.5dCi, respektive myslím, že je možné pochválit Renault za parametry jeho dieselu i když mám Ford.
Snad abychom měli jasno. Fordům fandím a mám je rád. Současné Mondeo je už můj 6tý Ford. Vadí mi ale, když je nové Mondeo výbavou horší jak staré a všichni od Forda dělají, že to nevidí. Pokud by řekli, ano, zaspali a máme auto zastaralé, ale budeme dělat vše pro to, aby se to zlepšilo, je vše v pořádku. Ale tvrdit, jak je Mondeo špička na trhu, jak má skvělý interiér i když chybí úložé prostorya klimatizovaná scránka, tak to je pokrytectví.
Motor 2.2TDCI není nejsilnější ve své třídě, Mondeo není nijaký zázrak, ale má dobrý a čitelný podvozek a relativně úsporný motor.
To že Ford nemá špičková auta řeší nižší cenou a tím má zajištěný slušný prodej ale ne zisky. Proto i když je na tom celkem dobře v prodejích, není to už tak dobré v ziscích. Ředitel FMC si hodně slibuje od nového Mondea a chce na něj nasadit vysoké ceny.
Je otázka, co to udělá s prodejem, protože i když bylo Mondeo se slevami, tak jich je mnoho na skladech a lidi raději kupují Passaty, Oktávky, Opely, Mazdy 6 atd. To že je plno Mondeí je hlavně způsobeno tím, že jejich cena jde rychle dolů a tak jsou jako ojetina dostupné za rozumnou cenu. -
"-- skrytý --" 31.07.07 11:42
« Re: Litrový výkon
Kutile, proč ty jsi takový demagog? Napíšu připomínku k tebou popisovanému Meganu a ty oponuješ Cliem. Teď když ti napíšu, že do Clia se sice dává 1.5 dCi, ale ne tebou popisovaná verze 78kW ale maximálně 63kW a to ještě jenom ve speciálních výbavách, tedy běžná je spíše verze 50kW. Tedy i Fiesta a Clio jsou si v nabídce motorů velmi podobné (Fiesta má jak 1,4 tak 1,6 TDCi), počítám, že vytáhneš nějaké jiné eso. -
superkutil 31.07.07 10:29
« Re: Litrový výkon
To hope: Ta 1.5dCi se dává i do Clia (srovnatelné s Fiestou). Do Fiesty se dává akorát 1.4TDCI z které se dá vytáhnout 68kW/208Nm a 1.6TDCI z které dostaneš 88kW/267Nm. Porovnáváš objem 1.5 a 1.6 a to je dost rozdíl.
Ještě k tomu Passatu, asi to byla chyba v jejich dokumentaci, teď je tam výkon jen 125kW. Je otázka, zda ždímání výkonu z malého objemu je ta správná cesta, ale je zajímavé, jaké výkony se dají získat.
Myslím, že z 2.0TDCI by se 120kW/350Nm dalo dostat. Nevíte někdo, proč u 2.OTDCI a 2.2TDCI je maximální výkon v tak nízkých otáčkách? Proč ty motory nejsou schopné mít max výkon okolo 4000ot. Je to dané technologií vstřikování nebo čím? 8-s
Jinak se snažím jezdit na spotřebu a podle předpisů, je to nuda a jsem překážkou dopravy, ale průměrnou spotřebu podle PP držím pod 6litrů. Takže to jde, ale auto je překážkou v dopravě. A to jezdím na maximálních povolených rychlostech. Ale je sranda sledovat reakci řidičů, když jedu 40km/h podle značek a ostatní tam jezdí 110km/h. Ale těch jedoucích podle předpisů je stále víc. Jenže to pak člověk nemusí mít Mondeo 2.2TDCI, ale stačilo by Mondeo 1.4TDCI protožeby po dálnici jelo těch 130km/h a pro popojíždění v kolonách by bylo lepší. :-! -
"-- skrytý --" 30.07.07 21:55
« Re: Litrový výkon
Kutil napsal:
"A jen pro zajímavost, dělá se Megan s motorem 1.5dCi s chipem 96kW/4100ot, 307Nm/1900ot a je neuvěřitelný co se z 1.5 dá vytáhnout. Takže je na čase, aby i Ford trochu přidal na výkonech."
Jenom pro zajímavost, do Focuse se dává 1,6 TDCi s čipem od Bitpoweru 101 kW 305 Nm.
Takže je na čase, aby jsi se kouknul do specifikací Fordu. ;-) -
lordmystic 30.07.07 16:07
« Re: Litrový výkon
tak za a) se mi zdá to zrychlení u pasatu špatné, čekal bych od 140kW! čas těsně nad 8 sec. za b) TDI vždy měli turbokopanec, který ty si pleteš se zátahem, protože je vždy lepší mít lineární zrychlení, než nepříjemnej kopanec. to se přesně stalo u mě po chipu. najednou se mi zdálo, jako by auto nebylo silnější, ale pomalejší, a bylo to tím, že zmizel kopanec od turba a auto jde plynule od nižších otáček a když jsem stopl čas z 0-100 tak jsem se nestačil divit, za to pocitově se mi zdál opak. no a za c) je to stejně s tím passatem celé divné, tam bych nečekal velký kopanec když má max. výkon v tak velkém rozmezí otáček, tedy křivka bude relativně plochá a bude mít solidní průběh - ale kdo ví, skutečnost bude asi někde jinde. -
superkutil 30.07.07 14:51
« Litrový výkon
Ahoj, tak jsem dnes viděl Passat 2.0TDI 140kW/4200ot a 350Nm/1750-2500ot. I když to vypadá podobně jako Mondeo 2.2TDCI, tak má zrychlení 8,8 (Mondeo 9,2) a hlavně když v tom jedeš, tak cítíš mnohem větší zátah. Ale zřejmě je to tím, že v 1700ot je prudký nástup turba.
A jen pro zajímavost, dělá se Megan s motorem 1.5dCi s chipem 96kW/4100ot, 307Nm/1900ot a je neuvěřitelný co se z 1.5 dá vytáhnout.
Takže je na čase, aby i Ford trochu přidal na výkonech. ;-) -
oleowr1 30.07.07 08:36
« Ford prý vykazuje zisky
V titulcích jsem si přečetl, že ford není konečně v červených číslech, kdyby se tak ještě naučili dodávat ND!!! Přístrojovka mi ještě nedošla, objednaná byla 19.6.2007, datum ukončení opravy na zakázkovém listě 12.7.2007. Nevím, co s tím mám udělat, jedna dovolená spackaná, druhá se mi blíží. Auto sice není v záruce, ale aspoň dodržet termín na zakázkovém listě by mohli. -
"-- skrytý --" 30.07.07 07:56
« Re: napinaci kladka - remeny
To hil: no to je prave ono - kdyz clovek sedi v aute tak je to spis takove ruzne bruneni, ale kdyz je clovek venku, tak je to celkem dost slyset, jak nejaka dost hlasita rezonance. Presne po zahrati motoru to zmizi. Auto je v zaruce, tak prave nechceme aby se menilo jen neco, ale vsechno - tak doufam, ze to na nas nebudou zkouset.
Jinak se tu nekdo ptal kolik motor toci na 6ku pri 140km/h:
- tak podle GPS 140km/h = cca 2400ot
- podle tachometru 140km/h = cca 2350ot
(kola 17" 205/50) -
-
"-- skrytý --" 29.07.07 22:28
« Re: napinaci kladka - remeny
Zcela výjimečně napíši názor: vyměnit vše,co předepisuje výrobce a vřele doporučuji originální díly,nic nevynechat a neošidit,protože se sice dá nějaký tisíc ušetřit,ale případné škody bývají obrovské a cena za jejich odstranění ....záleží na štěstí.Neodpustím si,že 60tis km je podezřele brzy,Ford má mnohem delší interval a nemívá problémy,ale pokud měnit,měnit vše vč.všech kladek. Nicméně před týdnem jsem viděl kladku,originál dodaná od VW pro Octávku a po 15tkm praskla,na volnoběh,motor to přežil bez úhony.Dá se využít blokové výjimky,nemusí se k Fordovi. -
superkutil 29.07.07 21:53
« Spotřeba
Ahojky, tak jsem se dnes zase plazil totálně zacpanými silnicemi a bylo to fakt jak auto tlačit. Ovšem spotřeba za 40km pomalé jízdy se ustálila na 4,2litrech a místy byla i na 3,8litru. Sice by na tu jízdu stačil motor 1.4TDCI, ale možná by měl vyšší spotřebu. :-) Existuje u TDCI nějaká závislost mezi objemem a spotřebou nebo jen závisí na hmotnosti vozu. Jestli je třeba velký rozdíl ve spotřebě mezi 2.0TDCI a 2.2TDCI a nebo je to stejné (samozřejmě při normální jízdě). Vycházím z toho, co tu čtu o spotřebě 1.6TDCI a 1.8TDCI u C-MAXe. -
"-- skrytý --" 29.07.07 13:47
« napinaci kladka - remeny
Kolega ma na firemnim mondeo 2.2 TDCi najeto neco lehce pres 60tis. km a uz i ted v lete, se ozyvaji ruzne divne pazvuky, pri zapnuti nebo vypnuti klimatize, svetel a dalsich spotrebicu. Detekovali jsme to na tu tzv. trojkombinaci. Technik tvrdi, ze snad staci vymenit pouze remeny. To je ovsem v rozporu s tim co se tady psalo, ze je potreba vymenit i napinaci kladku. Jak to vidite? Mate nekdo zkusenost pouze s vymenou remenu bez te kladky? Co vy na to? -
superkutil 27.07.07 13:47
« Re: řídící jednotka
To m.leky1: zjednodušeně řečeno má ŘJ 2 hlavní části:
- mapy pevně nahrané v paměti (je to jakýsi předpis pro vstřik v závislosti na teplotě, otáčkách, stisku pedálu atd.) To je pevné a pro všechny kusy modelu stejné. Druhá část je adaptabilní. Ta si pamatuje různé konstanty, které se mění se stářím a opotřebením motoru a dle stylu jízdy. Většinou se tyto hodnoty po odpojení ŘJ od baterie ztratí. Pokud se dělá skutečný chiptunig, tak se upravují ty pavné mapy pro konkrétní motor. Těch map je tam několik a je tam i plno konstant. No a čipař s nimi hýbe a mění tak chování motoru, reakci na plyn atd.
[odkaz] je vidět, jak takový SW na úpravu vypadá. -
"-- skrytý --" 27.07.07 11:15
« řídící jednotka
Vcera jsem kecal se svym svagrem o nasich milačcích.Oba mame 2,2 Tdci.Zajímala by nás jedna vec.Ja osobne tomu asi vubec nerozumim.Nekde niz , tady v diskusi byla zminka o ridici jednotce.Ze je schopna se ucit a dle stylu jizdy upravovat jakesi hodnoty, ktere se ve vysledku projevi v charakteru motoru a spotrebe.A ted ta otazka.Jak je to tedy s chipem(kdyz se prehraje soft v ridici jednotce, ne neco predradneho)?Je mozne ,ze se ten nahrany soft nejak bude modifikovat, ci se treba uplne zrusi, zmeni ?To je preci nejaka blbost ne? -
superkutil 27.07.07 09:32
« Re: Rada
To hil: Jak si motor sedá, tak cítím, že reaguje stále z nižších otáček. Do 5ky není problém jezdit od 1250ot. U 6ky je to tak od 1500ot. Taky nevím co si můžu dovolit, ale sám Ford uvádí v dokumentaci pružné zrychlení na 5ku z 50-100km/h a 50km/h na 5ku je hodně blízko volnoběhu.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín 5ti kvalt a pořád jsem nadával, že auto nejede. Problém byl ale v tom, že 5ka byla hodně do pomala a tak ve 160km/h točilo jen 4000ot. ale v kopcích na dálnici se musela řadit 4ka.
Totéž bych bral u TDCI. Nemusím jezdit 90-100km/h na 6ku, můžu jet 100km/h na 5ku, ale pokud mi 6ka točí ve 160km/h moc, tak už 7mičku nezařadím. Osobně by mi vyhovovala 6ka jako přidaná ekonomická rychlost k 5ti kvaltu. -
hil 27.07.07 09:20
« Re: Rada
Kutil: To už je něco jiného. Já jsem taky nepsal, že 6 je přidaná za 5. Patrně to bude celý jinak zpřevodovaný už od 4. Mě ta 6 přijde docela v pohodě. Kdyby byla ještě víc, tak už by se na ní nedalo jet kolem 100. 90 je na hraně, spíš pod, už mám pocit podtočenýho motoru. -
superkutil 27.07.07 07:29
« Re: Rada
To hil: 6ti kvalt není 5ti kvalt s přidanou 6kou. Je jasné, že 6ka je zpřevodovaná do pomala, ale ne tak výrazně jak by se dalo očekávat. Nejlepší by bylo uvěst rozdíl otáček ve 140km/h u 5ti kvaltu a 6ti kvaltu. U 6ti kvaltu točí ve 140km/h 2300ot na 6ku, 2900 na 5ku a 4000 na 4ku. Tak jestli má někdo 5ti kvalt tak může doplnit.
A to že někdo chce Mondeo neznamená, že nemůže porovnávat s Focusem. Vyplatí se porovnat, než koupím. Posco za vyzkoušení nic nedá. ;-)
Jinak co se týče výkonu 2.2TDCI, jezdím teď hodně brzo ráno a auto se chová mnohem lépe jak v odpoledních vedrech. A nebo si opravdu už motor sedl. -
"-- skrytý --" 26.07.07 23:19
« Re: aby to nevyznělo blbě...
hil: aha, tak to pak jo. Já už kutilovy příspěvky čtu jenom letmo, on sice vesměs nepíše úplné kraviny, ale má chronický sklon dělat z jednotlivých konkrétností obecné a většinou chybné závěry. Pokus uvést to na pravou míru skončí obvykle vleklou diskuzí o něčemu úplně jiném, to už není pro mě.