FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 07.08.07  17:39

    « Mám ji tam.

    Psal jsem o hluku při studeným motoru.
    Tak jsem to dal do servisu, aby to nastartovali studený.
    No a co myslíte pánové? Mám ji tam!
    Prý vadná napínací kladka a spol...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  17:37

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    kutile, žádné další tabulky nedělej, nebo se z toho zcvokneš.

    Jestli celá ta tvá vědecká práce měla účel dokázat, že "i když má jedno auto max výkon 85kW a druhé 114kW, tak v určitém okamžiku při stejné rychlosti může mít i to slabší auto na kolech větší moment", tak jsi zbytečně plýtval svým nezměrným talentem na vysvětlování a dokazování něčeho, co nikdo nepopíral ani nezpochybňoval - já rozhodně ne.

    Konečně víš, že hodnota krouťáku motoru sama o sobě nic neznamená. Když jsme se o tom bavili posledně, měl jsi v tom mnohem větší chaos [odkaz]
    [odkaz]

    Ale vyjádřit se srozumitelně hned na první pokus neumíš ani teď.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 07.08.07  16:33

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    to superkutil: tady není moc čemu rozumět, pro různé převodové stupně se liší moment na kolech, to je jasné a je celkem zbytečné se tím zabývat, souvisí s tím několik skutečností:

    - terénní auta mají redukce, aby měly větší tažnou sílu při pomalé rychlosti, t.j. větší moment na kolech
    - traktory a tahače jsou zpřevodovány do pomala aby měly větší tažnou sílu
    - auto se těžko roztlačí na jedničku - musíme dosáhnout většího momentu na kolech, abychom překonali při pomalých otáčkách odpor motoru (kompresi)

    Máš pravdu, že v určitých režimech (je to funkcí otáček, zařazeného převodového stupně, výkonových a momentových charakteristik motoru) může mít diesel menší nebo větší moment na kolech než benziňák. V praxi se to odráží třeba na tom, že identické auto v provedení benzin se stejným výkonem v kW má lepší akceleraci z 0-100km/h, ale horší pružné akcelerace než diesel.

    Myslím si, že dále o tom diskutovat nemá smysl....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.07  15:37

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    To DR: Zase blbě čteš. Kdyby jsi četl pořádně, tak zjistíš, že když u TDCI podřadíš, tak ne vždy musí být dynamika lepší. To porovnání jen mělo říct, že i když má jedno auto max výkon 85kW a druhé 114kW, tak v určitém okamžiku při stejné rychlosti může mít i to slabší auto na kolech větší moment.

    Nic víc a nic míň to říct nemělo. Pokud ti to takto nestačí, tak udělám detailní tabulku s výpočtem a vším dalším a dám sem odkaz. Ale teď na to teda čas nemám. Myslel jsem, že to bude dostatečně srozumitelné. Koeficient je poměr momentů na kolech.

    Moment na kolech je počítaný z momentu motoru v otáčkách odpovídajících rychlosti a pronásobený převodovým poměrem. Vzhledem k tomu, že se za jízdy průměr kol mění jen minimálně, tak jsem to zjednodušil. Pro tebe teda udělám výpočet kompletní.

    Bože, je tady ještě někdo, kdo tomu taky nerozumí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  14:47

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    kutile, zase meleš o něčem jiném a ještě se mi snažíš podsouvat něco, co jsem nenapsal.

    V nadpisu jsi psal o srovnání momentu na kolech, v příspěvku všude uváděl moment motoru a koeficienty jsi počítal z výkonu. Bez jakéhokoliv vysvětlení, jak jsi ta čísla získal a co znamenají. Takže zase klasický kutilův guláš.

    Po složitých výpočtech, ve kterých pořád sám nemáš úplně jasno, jsi objevil Ameriku - když podřadíš, dynamika auta se zlepší a výkon motoru se s rostoucími otáčkami zvyšuje.. Bravo, jsi génius.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.07  13:36

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    To pepek: Bazar moje auto hned 2dny poté, co jsem tam auto nechal na prověření, zda na něj půjde udělat leasing za hotovost prodal. Jen mě stále tvrdil, že auto prověřuje leasingovka a potom, že má auto leasingovka u sebe. Přitom nová majitelka s autem už vesele jezdila. Jen měla můj techničák protože jí bazar auto odmítal převést. Nakonec mě asi po 1,5měsíci kontaktovala a tak jsme se poznali.

    Bazar mi do poslední chvíle tvrdil, že je na auto udělaný leasing a že auto koupila leasingovka a že ho na leasing získala původní zájemkyně, která vůbec neexistovala, byl to člověk nastrčený bazarem.

    To DR: Převodovka funguje jako násobič momentu, výkon na vstupu i výstupu je stejný (zanedbávám-li ztráty). [odkaz] Pokud chceš, můžeš klidně porovnávat výkony, při stejné rychlosti je to jedno. Je to slovíčkaření. Proč pořád chceš porovnávat moment motorů?

    Kroutící moment je vlastně síla kterou motor působí na klikové hřídeli. Tato síla je dále vedena přes převodovku na kola. Převodovka a poloměr kola společně určují jak velká síla bude přenesena na kola a jaké otáčky bude mít kolo. Například při kroutícím momentu 100 N/m, otáčkách motoru 4000 min-1, převodovém poměru 1:2 (motor se točí 2x rychleji než kolo) a poloměru kola 0,5 m, bude na kole působit síla 400 N. Obvodová rychlost kola bude v=(2*PI*R*N *0,06)/(P), kde PI = 3,14, R = poloměr kola [m], N = počet otáček [min-1], P = převod, 0,06 = převod z m/min na km/h a v = rychlost [km/h].

    Výkon motoru je přímo závislý na otáčkách a kroutícím momentu motoru. Lze ho spočítat ze vzorce P = (2*PI*N*M) / 60000, kde P = výkon [kW], PI = 3,14, N = počet otáček [min-1], M = kroutící moment v daných otáčkách [N/m], 60000 = převod z min na s a z W na kW.

    Je to srozumitelné? Auto tlačí síla a ta je úměrná momentu a samozřejmě i výkonu neboť (moment = výkon/otáčky). Co na tom není jasné?
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 07.08.07  13:04

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Hele polokutile a on tě ten zlý a okrádající autobazar, co ho žaluješ za podvod při prodeji auta, pustil povozit v tvém starém Mondeu? Netaháš zase náhodou lidi za nohu další pohádkou do sbírky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  12:06

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Kutile, já číst umím, ale ty neumíš psát, tvé "myšlení" komentovat nebudu. V celém tvém příspěvku není o momentu na kolech ani slovo, s výjimkou nadpisu. O výkonu je jediná zmíňka v předposlední větě, zato hodnoty momentu motoru jsou tam snad na každém řádku.

    V celém tvém příspěvku není nikde moment na kolech uvedený, pochopitelně, protože ho neumíš spočítat. Všude uvádíš jenom moment motoru - a k výpočtům koeficientů používáš výkon.

    Takže bez ohledu na to, co tvrdíš v nadpisu, moment na kolech tam nikde neporovnáváš. Neporovnáváš ani kroutící moment motoru. Porovnáváš zřejmě výkon motoru (ne na kolech) - a ani o tom nevíš.

    Tady to neokecáš, tady už ten příspěvek po sobě přepsat nemůžeš. Tak si dej pauzu, vystřízlivěj a přestaň psát blbosti.

    A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73 :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.07  11:01

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Hele DR, zkus nejdřív pořádně číst! Je to o 27% menší moment na kolech, ne na motoru. Přečti si to ještě jednou. Srovnání je o tom, jak moc je auto schopné zrychlit při určité rychlosti. Srovnání mluví o tom, jak se budou obě auta chovat a jak zrychlovat. Nemůžeš porovnávat různé motory ale můžeš porovnávat chování aut s nimi. Fakt příště víc čti a mysli než budeš dělat závěry. :-!

    A pořád motáš moment a výkon. Moment auto tlačí a zrychluje, ne výkon. Ten jen říká v jaké rychlosti je ten moment ještě dostupný.

    Pokud jsem to napsal nesrozumitelně, tak se omlouvám a přidávám příklad z kterého to snad bude jasnější. Pojedu do kopce 160km/h a budu potřebovat předjet. Udělám to tak abych měl na kolech co největší možný moment. Ten je dán momentem motoru a převodovým stupněm (zpřevodováním převodovky a diferáku). Takže např u MKII (viz výše dám 4ku) a na kolech mám hodnotu 5283, pokud nechám 5ku tak mám jen 3875. U MKV mám na 6ku 5400 a na 5ku 5775. Je to hodnota momentu násobená nějakou konstantou, vždy stejnou (ta je dána průměrem kola). No a na základě zákona F = m.a je zrychlení auta závislé na hmotnosti. Je to srozumitelné?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  10:16

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Srovnávat kroutící moment různých motorů v různých otáčkách, počítat z toho koeficienty a dělat z nich závěry, to může fakt jenom kutil.

    koeficienty si cucáš z palece, nebo mají nějakou souvislost s těmi hodnotami? Podlě mě sice pořád meleš o krouťáku, ale přitom celou dobu počítáš s výkonem. Klasický kutilův zmatek a chaos, ani ty sám nevíš, cos to vlastně spočítal, natož jaký z toho udělat závěr.

    "Při rychlosti 160km/h a MKII na 5ku a MKV na 6ku má MKII o 27% (22%) menší moment"
    Já tam vidím u MKII 158Nm a u MKV 320Nm, to je podle tebe 27%????? O tom zbytku platí to samé.

    Kutile, nevím co hulíš, ale musí to být fakt síla.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 07.08.07  09:01

    « Re: kmitání volantu

    Tak děvčata a chlapci, včera jsem si byl pro spravené elektrony, nejdřív sem tam tedy raději ještě volal kolik si připravit, tak tedy jedno kolo za 600 druhé za 700, k tomu vyvážení a montáž, dohromady 1580 8-s, dostal jsem slevu a zaplatil jen 1500, tedy pěkně drahá díra. Jinak tedy jel jsem tam teď v neděli znova, mýlil jsem se, není před Vyškovem, ale blíž k Brnu, konkrétně před rousínovem, valil sem to v rychlém a pozoroval ty co to brali přez díru...chudáci.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.07  08:52

    « Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Ahoj, tak jsem se zase vezl v mém starém autě a připadalo mi hodně živé a tak jsem si dal práci a spočítal jsem to. Výsledky jsou tyto:

    Auto Převod Rychlost Otáčky Moment motoru Koeficient
    MKII 5 160 4000 158 73
    MKV 6 160 2700 320 100

    MKII 4 160 5300 150 87
    MKV 5 160 3300 280 100

    MKII 4 188 6286 145 101 (103)
    MKV 6 188 3100 290 100
    MKV 5 188 3700 240

    Při rychlosti 160km/h a MKII na 5ku a MKV na 6ku má MKII o 27% (22%) menší moment.

    Při rychlosti 160km/h a MKII na 4ku a MKV na 5ku má MKII o 13% (7%) menší moment.

    Při rychlosti 160km/h a MKII na 4ku a MKV na 6ku má MKII o 7% (0%) menší moment.

    Při rychlosti 188km/h a MKII na 4ku a MKV na 6ku má MKII o 1% (9%) větší moment. Pokud by MKV jelo na 5ku tak má MKII dokonce o 3% (10%) větší moment.

    Údaje v závorkách je při korekci na základě hmotností vozů.

    Z tohoto porovnání je jasně vidět, že u vozů nestačí údaj max momment a max výkon, ale i rozsah otáček.

    Vycházel jsem z údajů dodávaných fordem a z grafů internetu proto může být výpočet zatížen chybou. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.08.07  21:47

    « Re: spojka a chip

    Jestli spojka klouže, měla by klouzat pořád, respektive nejvíc na 5ku a 6ku. Naopak na 1ku a 2ku by neměla (velký převodový poměr převodovky). Hledal bych problém jinde. Kolik máš najeto, nezlobila už spojka dříve? Myslel bych, že v Mondeu bude pro TDCI jeden typ spojky. Velikost max. přenášeného momentu záleží na ploše kotoučů a tlaku přítlačných pružin. Netuším kolika lamelová je, ale pokud by ti nestačila sériová spojka, zkus někoho, kdo se zabývá spojkovým obložením. Měla by pomoct výměna obložení nebo pružin.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 06.08.07  20:42

    « Re: Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!

    Místo žluté (+4°C) bude svítit červená (0 a pod 0°C).
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.08.07  20:07

    « spojka a chip

    tak první vážnější problémek s chipem potvrzen. spojka není schopna přenést 420Nm a 120kW a klouže. projevuje se to pouze na jedničku při max. akceleraci z místa, když se víc zahřeje klouže i dvojka :(.

    netuší někdo jak jsou spojky konstruované? už je má spojka horší a nepobere to a nová by to zvládla, nebo je prostě konstrukčně málo dimenzovaná a ani nová by to neutáhla? jaké mám možnosti? novou spojku více dimenzovanou? dá se sehnat na mondeo, kolik by mohla stát? mohla by být ta pro 2.2TDCi, ta by měla být více dimenzovaná? netušíte tedy někdo?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 06.08.07  16:08

    « Re: Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!

    Nová přístrojovka je v autě, stav km se jim samozřejmě nepodařilo přehrát, prý protože je to jiný model přístrojovky - polepy pod budíky jsou jiné, teploměr chladící kapaliny má označení 60 a 120st. C, kontrolka na mráz je už jedna, jen mění barvu (nevím co bude svítit místo té původně žluté) a celkem příjemné je, že i po vypnutí zapalování zůstává zobrazen stav km, u staré přístrojovky zmizel úplně. Zaplatil jsem 13.479,50, údajně mi dali slevu 10% a účtovali jen hodinu práce.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.08.07  10:54

    « Re: Litrový výkon

    Tak jsem najel další 2000km a výkon motoru se opravdu zvýšil a já jsem se s ním víc spřátelil. Největší důvod mých nesrovnalostí s motorem byl přechod z benzínu a problém odhadnout v Mondeu rychlost. Proto se mi zdál zátah malý i když auto jelo. Auto je opravdu těžké což dělá problémy v zatáčkách, ale na rovné silnici lépe sedí. Motor je dobrý a ve většině případů výkon stačí, akorát při předjíždění někdy není pro bezpečné předjetí dostatečný. Tam by to chtělo o pár koníků víc. ;-) Respektive mi při předjíždění nepřipadá, že motor má takový výkon. Zřejmě to odpovídá tomu, že rychlost a výkon nejsou závislé lineárně ale kvadraticky. Proto i velký rozdíl výkonu se ve velkých rychlostech až tak neprojeví. Motor by musel mít tak 150kW aby to bylo znát (např 2.7TDCI 172kW/4100 a 562Nm/1800). >:D

    Z jiného soudku [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 04.08.07  22:51

    « Re: Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!

    Tak se dívám, že se mi napoprvé nepovedlo odeslat příspěvek.

    Psal jsem, že tzv. "den blbec" znám taky a že naštvání na "rychlost" servisu při dodání dílu je oprávněné.
    A že se mi líbí ta Tvoje sebereflexe. :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 04.08.07  22:32

    « Re: Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!

  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 04.08.07  11:00

    « Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!

    Včera jsem měl den blbec, v práci nanic atd., jel jsem se doslova pohádat do servisu a nebyl skoro důvod - přístrojovka dorazila, díl objednaný 19.6.2007 dorazil 3.8.2007, neuvěřitelná rychlost v 21. století!!! Auto jim zavezu v pondělí, na otázku jakou dají slevu za nedodržení termínu na zakázkovém listu se mračili, stejně tak na to, že chci přehrát stav km ze staré do nové (podle knihy Ford Mondeo Jak na to z KOPPu to není problém). Auto mají připravené, jen odšroubují 2ks křížový šroubek, vyloupnou starou přístrojovku, odpojí konektor a zamontují novou. Plasty jsem sundal sám.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 04.08.07  07:34

    « Re: Litrový výkon

    To Kutil: Konečně. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.08.07  10:45

    « Re: Litrový výkon

    to Posco: Nemá cenu popisovat něco, co se popisovalo a diskutovalo už 100x. Hezký článek na toto téma je např. na www.TipCars.cz . Jmenuje se PORADNA: Jaký diesel pro Fod Mondeo? TDDi nebo TDCi? Přečti si i diskusi pod tímto článkem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.08.07  10:22

    « Re: Litrový výkon

    To Posco: Ten motor je konstrukce Ford, ale Ford v roce 2001 neuměl udělat vstřiky a to TDDI je vlastně konstrukce převzatá z Focusu. TDCI jsou vstřiky od DAS které používá PSA ve svých 2.0 a proto jsem psal, že se spojili s PSA.

    TDCI používají více vstřiků v jednom cyklu, takže je motor tišší a má menší spotřebu. Je ale zase citlivější na naftu.

    To lordmystic: Toho 11.8. jsem na dovolené a vracím se okolo 20-24.8. tak uvidím. Jinak auto se umoudřilo, výkon je slušný a spotřeba pokud nejedu více jak 140km/h, tak je na 6,5litrech. Musím ale jezdit v rozsahu 1250 - 2150ot. A co se týče interiéru, tak to ani jeden z nás nezmění. To je otázka osobního názoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.08.07  21:08

    « Re: Litrový výkon

    DR: Kutile, zase kecáš. TDCi v mondeu (model 2001-2006) je vlastní konstrukce Ford (řada Puma), ten motor je shodný s TDDI, jenom mám vysokotlaký přímý vstřik CR.

    A nie su viac poruchovejsie tie TDCi motory? Alebo v com je lepsi?
    A tie motory konstrukcie Ford su ake? horsie alebo lepsie ako tie od PSA?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  14:24

    « sraz

    když tě tu ještě vidím kutile, nebudeš náhodou příští sobotu 11.8. na tuning show v příbrami nebo pak 25.8. na mimoňských válkách? to by byla ideální příležitost se potkat a konečně rozřešit záhadu tvého auta...

    a obecně, kdyby se kdokoliv tady z fóra chystal na jednu z těchto akcí, dejte určitě vědět, proč se nepotkat a nepokecat že?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  14:21

    « Re: startování se spojkou

    kutil: to jsis myslel dobře, ale dnešní odpor převodovky je malej, navíc robusní startér a silné baterie nemají problém jako naše staré škodovky :).
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.08.07  11:52

    « Re: startování se spojkou

    U starého Passata jsem měl předepsané startování bez sešlápnuté spojky, protože udajně po sešlápnutí spojky dochází k posunu klikovky která je zakončena nějakým těsnícím kroužkem a ten potom odejde a motor se zadře. Takže asi na tom něco bude. Vždy jsem si myslel, že vyšlápnutí je proto, aby při startu motor nepřekonával odpor převodovky.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  09:30

    « reklamace na práci

    Myslím že už tu někdo psal ohledně reklamace na práci v servisu. Koupil jsem před rokem zamykání řadičky construct. Auto jsem měl velice krátce, tak jsem si ani neuvědomil, že se mi zhoršilo řazení, šla tam špatně jednička a dvojka, ale nějak jsem si zvykl a naučil mít řadičku v poloze kdy to šlo relativně v pohodě. Jak začala ale víc jezdit přítelkyně, tak se s tím stále pere a zasekávají se jí rychlosti. Nakonec jsem zjistil, že chyba byla na straně servisu, který mi špatně namontoval zamykání řadičky - dal tam nakřivo zarážku která je na táhle od řadičky a ta zarážka se při řazení jedničky a dvojky zadrhává o část zámku. Měla být prostě o 2cm namontována pootočená a bylo by vše OK. Jenže aby se to srovnalo tak tam jsou zatrhávací šrouby, atd. A teď nevím, když mi servis zamítně uznat reklamaci, že na práci je jen 3měs. proti 2 roky na železo. Co myslíte?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  09:25

    « brzdné dráhy

    [odkaz]

    snažili se o co nejkorektnější podmínky na nových gumách s profi řidiči, chyba tam je určitě vždy, ale určitou vypovídající hodnotu to určitě má, alespoň přibližnou...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.08.07  20:49

    « Re: startování se spojkou

    No tak to tak vypadá, že když je spojka sešláplá, tak také nebude velký problém, ale když tu spojku nebudu sešlapávat před startem, tak by to mělo být také bez problému ne? V tom manuálu to bude přesnš ta část, kde chce výrobce raději bezpečnost než trošku větší opotřebení, ale kdo ví o kolik to může být větší opotřebení... Osobně snad neznám nikoho kdo by startoval bez spojky a nevybavuji si, že by někdo měl podobný problém...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  19:45

    « Re: startování se spojkou

    Chraň bůh, abych nějak oponoval technickému školiteli Fiatu :-!, ale když se podívám do návodu ke svému autu, stojí tam napsáno: "při startování sešlápněte úplně spojkový pedál ...". Schválně se podívejte, co tam máte vy ;-).

    Co se týká vytlačení oleje u axiálních ložisek, podle toho chytrého pána od Fiatů, by k tomu vytlačení mělo dojít až v okamžiku, kdy tu spojku sešlápneme. Takže olej tam celou dobu je, my vyšlápneme spojku a během té vteřiny(několika vteřin) než začneme startovat, má to axiální ložisko komplet vyschnout a dokonce se mají plochy nasucho slepit k sobě.

    To se mi nějak nechce zdát uvěřitelné. Vůle toho axiálního ložiska je v klidovém stavu cca 0,3mm. to je naolik málo, že by se v něm měl olej udržet vzlínáním = nemělo by vyschnout (ne v intervalu dnů/týdnů). Jedna z požadovaných vlastností motorového oleje je pevnost a odolnost mazacího filmu, aby se ani pod tlakem netrhal, ale udržel souvislou vrstvu. A ten olej to zvládá na mnohem namáhanějších místech, než je axiální ložisko. klikovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 01.08.07  18:17

    « Re: startování se spojkou

    Lordmystic:
    Já si to v tom časáku přečetl taky a taky už ji nesešlapuji při startování.
    A baterku mám v kondici, byl jsem ji ted' nedávno nechat přeměřit.
    Navíc když jsme v den převzetí Mondea chtěli auto nastartovat o odjet od salonu, baterie byla vybitá, startoval nám to kluk z Fordu boosterem.
    A za dva dny, když jsme asi po 200 Km (celodenní svícení, snad 10x startování, klima, rádio jelo, štráchal jsem se v autě, bylo nové, tak mě všechno zajímalo, prostě odběr proudu byl velký) jeli do akuservisu si ji nechat změřit, tak jsem na vlastní oči viděl na přístroji její 100%ní stav.
    Pán říkal, že tyhle auta mají super alternátory.

    Akorát si před startováním bez vymáčknuté spojky vždycky pro klid duše zakvedlám fofrklackem, jestli tam nemám kvalt, abych se v garáži nerozjel do skříně. :-)

    Lorde, před tím chipem to z výfuku nečadilo a ted' dýmíš? A hned ode dne chipnutí to kouří? A je ten kouř vidět i v zrcátku nebo Ti to někdo poreferoval, koukajíc na Tvoje auto zvenku?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.08.07  16:52

    « startování se spojkou

    už to tu někdo nakousl, teď jsem to také přečetl a nestačím se divit... odpovídal technický školitel fiatu ing. m. nemeth a vypadalo to v celém rozhovoru, že ví o čem mluví:

    "Mýtus vyšlapávání spojky při startu pochází zřejmě z autoškoly. Je to samozřejmě v první řadě bezpečnostní opatření. Naše starší auta měli navíc relativě slabé startéry i akumulátory a oleje v motoru i převodovce při teplotách pod nulou ztuhly. Pak skutečně odpojením převodovky vyšlápnutím spojky poskytlo startéru takovou úlevu, že byl schopen motor jakž takž roztočit. U dnešních vozidel není tato procedrura z technického hlediska odůvodněná. Při sešlápnutí spojky působí na klikový hřídel poměrně velká axiální síla. Čím vyšší je toč. moment motoru, a tedy i síla přítlačné pružiny spojky, tím hůře. Z axiálních ložisek klikového hřídele je při vyšlápnutí spojky vytlačen olej a jejich třecí plochy jsou přitlačeny k sobě. Při roztočení startéru dojde k jejich náhlému odtržení, což se na úrovni povrchové struktury materiálu neobejde beze škod a úbytku materiálu. Olejovým filmem jsou ložiska chráněna jen za chodu, nikoli v klidu. Motory, které při sešlápnutí spojky na křižovatce zhasnou či při chodu na volnoběh klepou, aniž by měly volná hlavní ložiska, za to mohou "vděčit" často trvalému startování se spojkou. Mají opotřebená axiální ložiska, klikový hřídel má nadměrnou axiální vůli a podélně se pohybuje."

    Co vy na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  15:27

    « Re: Pánové

    to superkutil: chtěl jsem zůstat u nového mondea, moc se mi líbí technika šla nahoru, jen na ty motory se zapomíná 2,7 TDCi v nedohlednu a ST v nedohlednu už jsem nemohl čekat. Třeba ojedu 3.0 Tdi a za dva roky se zase vrátím k modrému oválu. Tedˇ jsem byl 4,5 roku maximálně spokojen.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.08.07  15:15

    « Re: Pánové

    To vica: Taky bych chtěl firemní 3.0TDI, většina mých klientů ale končí na Fabii nebo Oktávce. Jen ředitelé mají Passaty 2.0TDI >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  15:05

    « Re: Pánové

    lordmystic:návykové to je fakt dost. Už mi říkali že motor je nastaven tak na 98% což je tak zdravé maximum.Za měsíc otestuju novou firemní káru 3.0 TDI 171 kW v základu + úpravička na 210 kw už se těším, jen ta spotřeba to bude asi jiná.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 01.08.07  15:02

    « Re: Bezp. pásy

    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" a pás nechte nepřipoutaný
    Otočte klíček zapalování do polohy "II"
    Počkejte, dokud nezhasne kontrolka bezpečnostních pásů (asi 1 minutu)
    Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
    Rozsviťte a zhasněte hlavní světlomety
    Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
    Celý postup od zapnutí zapalování musíte stihnout do 60s
    Nyní by se na 3 vteřiny měla rozsvítit kontrolka bezpečnostních pásů
    Po zhasnutí kontrolky jednou připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče - toto vypne/zapne kontrolu připnutosti bezp. pásu
    Programování se ukončí automaticky po 10 vteřinách
    Diagnostický mód centrální elektronické jednotky
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.08.07  14:49

    « Re: Pánové

    GOES: No tak to bych se rád svezl v novém BMW 335d, třílitr 210kW/4400 a 580NM/1750. Z 0-100 za 6,2 a průměrnou spotřebou 7,5! S touhle zadokolkou by se dalo nádherně vyřádit a ve slušné výbavě je to auto mých snů.

    vica: no to já jsem po výměně vstřiků i když ten poslední také už začal zlobit a kouří to na můj vkus dost, hlavně za studena. jinak těch 120kW je znát proti 96kW, ale je to tak návykové, že mi to stále nestačí :(. no ale už se s tím nedá nic dělat, víc to šponovat už nechci, možná časem...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  14:49

    « Re: Spotřeba

    to cervelo:doplnil jsem na kartu e-mail. Takže odpovím, fota mám. Kola jsou v pátek přezuta a vývážena. V současné době dojíždím 16" takže jsou nejetá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  14:35

    « Pánové

    pokud se chcete svézt v pořádném dieselu, tak skočte do HONDY a svezte se 2,2 iCTDi a uvidíte jak krásně lze naladit dieselový motor.Jede to jak benzín s minimální prodlevou turba,t.j v celém spektru otáček neztrací výkon, fakt se tím jezdí dobře.Vím vykonově nic moc, jsou silnější auta, ale o to fakt nejde.Samozřejmě lze se svezti i v BMW, ale ti jsou cenově zas někde jinde....jinak vam přeju co nejmíň problémů s těmi ne moc povedenými vstřikovači atd..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…