FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  15:41

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Problém vidím v tom, že jakmile se spojka začne prokluzovat, tak už nepřenáší moment ale maří energii na teplo a tím zhoršuje své vlastnosti a přestane prokluzovat jedině když po ní přestaneš přenášet moment (např. ubereš a pak klidně můžeš přidat). Kamarád jezdil u armády s tankem a říkal, že tam je největší problém rozjezd. Musiš spojku pustit při co nejmenších otáčkách a nikdy ji nepoužívat na přenos momentu, pokud není úplně sepnutá (mám pocit, že to platí i pro velké tiráky). No a Mondeo, to je tank a rychlej start s motorem v otáčkách a s prokluzující spojkou asi pro něj není použitelné. Budeš muset vždy při rozjezdu co nejrychleji pustit spojku v co nejnižších otáčkách a po dobu pouštění spojky nechtít po autě zrychlování. ;-\ Je to diesel není to benzín - chybí ti tam to zpřevodování. Když vyměníš spojku, odnese to převodovka atd. Vždy odejde ten nejslabší článek.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  15:34

    « Re: Re: Čipy...

    kutil: když jsem neměl čip a měl jsem jen 96kW tak problém nebyl. při ostrém rozjezdu to buď chcíplo jak píšeš nebo jsem musel dát hodně plynu a pak to hrabalo a hrabalo to až do omezovače. když se s tím rozjedu nyní po čipu, tak kola nehrabou nebo jen velice krátce, ale motor se vytočí na 4500rpm ale nejede jak by měl - prostě je cítit, jako když klouže spojka. zkoušel jsem i max. zrychlení na další rychlostní stupně z různých otáček a nikdy neregistruji ani náznak jakéhokoliv prokluzu. mohl by být problém s převodovkou že ta nepřenese ten velký krouťák? je to vůbec možné aby se to takto chovalo? jen podotýkám, že když mi to klouže, tak jen na jedničku, když jsem to zkoušel víckrát a zahřál tak klouzala i dvojka a čím to bylo zahřátější, tím to víc klouzalo. osobně si myslím, že spojka je v poho, ale jen když to má utáhnout to těžké auto z nulové rychlostí, tak spojka není schopna přenést takovej krouťák a výkon i když je v pořádku...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  15:21

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Ford má problém přenést velký moment TDCI už v sériové verzi a proto jde tak ztěžka spojkový pedál. Asi by vše vyřešila vícelamelová spojka. Jen mě zaráží, že ti to prokluzuje jen na 1ku, protože přes tu spojku přenášíš stále stejný moment ať máš zařazený jakýkoliv stupeň. Prudké rozjezdy mi s TDCI nejdou, buď to chcípne a nebo se motor zase moc točí a je to o spojku. Možná že tím, že ti moment rychle roste od volnoběhu a ty pustíš prudce spojku, tak kola neproklouznou a odnese to spojka. Proklouzne ti i když se rozjedeš, jedeš na 1ku cca 1500ot. a prudce sešlápneš plyn? Mě teda pokud spojka prokluzovala, tak při zařazené nejvyšší rychlosti a přeřazení na nižší pomohlo.

    To mari: Máš pravdu, že čipování je velkým nebezpečím při kupování ojetiny s dieselem. Nikdy nevíš, jak to ten před tebou týral a co v tom měl za úpravy.

    To Jozef0351: Moje Mondeo už je v pohodě, motor se rozhýbal, už táhne do 4000ot, spotřeba klesla na 6,5litru. Tou tabulkou jsem jen chtěl ukázat, že i když má TDCI obrovský moment okolo 2000ot. a krásně táhne v kopcích, tak pro předjíždění má srovnatelný moment na kolech se slabším benzínem. Je to rychlým poklesem momentu s otáčkami u TDCI. Chtěl jsem také tabulkou ukázat, že u TDCI má někdy větší moment na kolech vyšší rychlostní stupen jak nižší a že tedy podřazovat nemá smysl. Přitom čipaři umí udržet vysoký moment až do nejvyšších otáček. A to by TDCI pomohlo. Maximum momentu by se moc nezměnilo (+10 až 20% to musí spojka i převodovka vydržet) ale tím že by moment byl dlouho stejně velký, tak by TDCI zrychlovalo i ve vyšších otáčkách viz [odkaz]

    To Felotron: Když hodně využíváš maxima motorů svých aut, proč si myslíš, že by pro tebe zvýšení jejich výkonu nemělo smysl?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  15:01

    « Re: Re: Čipy...

    Hile uz ti spravili ty kladky?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  15:01

    « Re: Re: Čipy...

    to all: jsem o víkendu s kámošema natočil jen pár krátkejch záběrů mého přečipovaného :) mondea. trošku jsem ho potrápil, no letní gumy už jsou totálně sjeté, tak to chělo trochu pogumovat, to mi moc líto nepřišlo. ale ještě to musím sestřihnout, pak vám hodím link, alespoň ať je více videí s mondeem, moc jich na webu není :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  14:57

    « Re: Re: Čipy...

    mari: Mě spíš u tebe zarazilo, jak tu o celém čipování mluvíš. Osobně po krátkém hledání na webu mi bylo ihned jasné, že čipování je černota a pohybuje se daleko za hranou jakékoliv serióznosti (alespoň 95% všech čipařů). A i sebelepší firma se sebelepšíma referencema při čipování dělá zásah, který je v rozporu s tím, s čím byl automobil navržen a postaven (až na vyjímky). Proto mě zaráží, že z toho děláš takovou vědu, to je jasná známá věc. A to že jsou buď firmy lemplové že ti tam jen nechají stříknout víc paliva nebo že je majitel firemního auto lempl a nechá čipovat bez ověření kde to dělá a pak to prodá když se mu to začne sr át, tak to je taky věc lidí a přístupu. To bych opravdu nedával za vinu chipování samotnému.

    A také není na tuningové firmě aby za nás nesla následky, ona ani nemůže garantovat že to auto vydrží, jen vychází z nějakých obecných zkušeností. A je na každém, aby nezvolil prasáckou firmu a také aby si zjistil, je-li jeho model auta chip schopen přijmout bez zásadních problémů.

    kutil: Graf zatím nemám, nemám vůbec čas poslední dobou, ale jakmile se to trochu zklidní, počítám v září, tak ho udělá. Spojka mi mrcha klouže, ale jen při jedničce, na pětku vůbec! Opravdu to asi nepřenese ten max. krouťák, ale projevuje se to pouze při max. akceleraci z nuly, dvojka se už chytne. Tohle bych rád nějak dořešil, např. lepší lamelou spojky, ale vůbec netuším jak na to... :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  13:47

    « Re: Re: Čipy...

    Asi tak: Co bych za přečipování dal kdysi u Pionýra.
    Dneska u 2,2 TDCi s 155 H P je mi to celkem buřt.. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 09.08.07  12:39

    « Re: Re: Čipy...

    lordmystic: osobně nemám žádný zájem na tom, aby si lidé nechali nebo nenechali auta čipovat. Jsme ve svobodné zemi, předpokládám že každý člověk vlastnící řidičský průkaz je svéprávný, takže rozhodnutí je na každém zvlášť.
    Zmiňovaným případem (mondeo TDCI automat)jsem jenom chtěl naznačit, že ne vždy firma provádějící takové úpravy je opravdu v dané oblasti kompetentní, a mnohdy nedovede dost dobře posoudit potencionální riziko, kterému mechaniku auta vystavuje. Zákazník náš pán... Kšeft je kšeft. Budiž, za mnohem horší ale považuju to, že až první majitel se rozhodne auto prodávat, tak kupujícímu čipování v 98 % zamlčí a téměř nikdo neuvede ŘJ do původního stavu... Obavy z čipování nepramení z nevědomosti a zaostalosti (jak nás úpravci přesvědčují), ale prostě z reálného rizika vyššího opotřebení (bavme se o čipování vrcholných verzí určitého motoru).

    Pokud firma provádějící čipování je schopna obeznámit zákazníka s riziky, pokud provedla dostatečně fundované životnostní testy na pracovištích které jsou k tomu určeny- aby mohla vůbec ty potenciální rizika zmapovat a pochopit, tak proč ne... Pokud majitel takového auta nebude postupovat v duchu hesla „po mě potopa“ a obeznámí následujícího majitele s tím, co bylo s autem provedeno, proč ne...

    Nechť se sám každý svobodně rozhodne co chce udělat, nechť je seznámen s tím, že na Řj a software sice dostane záruku, ale že záruka se jaksi nevstahuje na motor samotný ani na převodné ústrojí, a že padá i ta původní od výrobce. Argumenty typu: "v servisu stejně nejsou schopni zjistit že bylo provedeno čipování" a "v případě potřeby ZDARMA uvedeme Řj do původního stavu" ty už o něčem vypovídají. Je z nich cítit že si firmy chtějí v případě problému chránit kůži, a v reálu to taky tak funguje.

    Popravdě řečeno, opravdu nemám důvod tady s křížem v ruce varovat před čipováním. Může mi to být úplně ukradené. Viděl jsem že se tady na fóru čipování řešilo, tak jsem napsal co jsem napsal, uvedl příklad toho Mondea s automatem, a tím bych to pokládal z mé strany za kompletní. Jinak všem majitelům Mondea přeju ať auto slouží, ať jsou s ním spokojeni, je to dobrý vůz.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 09.08.07  12:27

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Po dlhšej dobe som sa sem pozrel a vidím že sa tu stále rieši to isté. Vstrekovače, čipy a Kutilove lenivé auto >:D
    Kutil má s tou tabuľkou pravdu. Ale dokazuje to len to, že keby sa chcel pretekať tak TD a benzín porovnateľných výkonov majú porovnateľné zrýchlenie ale na inom prevodovom stupni. Benzín bude asi na tom aj lepšie. Keď je pre niekoho dôležitý údaj max. KM motora tak sa ťažko zmieri s tým že rozdiel oproti benzínu nie je v reále taký obrovský. Lenže pri kľudnej jazde keď nikto nejazdí pri vysokých otáčkach je ten TD samozrejme podstatne pružnejší. Takže fakt nechápem ako môže byť TDCI 140 HP lenivšie ako benzín 115 HP. Keď mi diesel nevyhovuje tak si ho predsa nekúpim. Ale nedávno som bol na dlhšej ceste s firemným Transitom 2,2 TDCI a subjektívne sa mi zdal podstatne živší do 100 km/h ako môj benzín. Keby som mal taký pocit z osobných TD čo som skúšal tak nad dieslom možno uvažujem. A to má iba 85HP.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  12:05

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Nemáš náhodou grafy momentu a výkonu po čipu? To navýšení výkonu bylo hodně výrazné, tak by mě zajímalo, zda má moment špičku nebo je plošší.

    Osobně bych chtěl moment plošší za to v rozsahu 1500-3500ot. (vím že to asi nebude možné v plném rozsahu).

    Zachovali ti overboost? Na5ku a 6ku ti to neprokluzuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  11:43

    « Re: Re: Čipy...

    mari: Jasně také tě "poplácám" po zádech jako všichni ostatní "uvědomělí" zde v diskusi. Ale tvůj pohled na věc je ze špatného úhlu někoho, kdo s tím nemá vlastní zkušenosti.

    Ano máš více méně ve všem pravdu, ale nesmíš házet všechny firmy a všechny lidi co si auto nechají čipnout do jednoho pytle. Osobně jsem už předem věděl o tom, že vše a nejen motor co přenáší zvýšený výkon motoru bude více namáháno. Ano, počítal jsem s tím že mi dřív odejde spojka, brzdy, podvozek, převodovka, atd. Ale záleží na sytlu jízdy. Také je nezbytné si o čipování sám najít více info a nejenom se spolehnout na tuningovou firmu. Navíc např. v Bitpoweru kde jsem byl já jsem byl upozorněn na tyto negativní jevy. Ano, moc se jim o tom mluvit nechtělo, ale při jasných připravených dotazech šli s pravdou ven, pak sami doporučili i řešení, která minimalizují tyto škody po chiptuningu (dřívější výměny oleje, max. výkon používat pokud možno krátce, nepřehřívat tak motor, atd.).

    Neházejme to na firmy, každý alespoň trochu rozumně uvažující člověk si nese za chipování vlastní následky!!! Sám si musí vybrat kvalitní firmu a chip, sám si musí zjistit všechny důsledky které ho budou po chipu čekat! Pochybuji, že toto za člověka udělá firma, na to se prostě nedá spolehnout! A pak se musí rozhodnout, jestli mu to po zvážení všech pro a proti za to stojí! A např. mě to za to stojí, takže netvrď že je chipování obecně pro všechny špatné - to je lež!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  08:43

    « Re: Re: Čipy...

    chcel som tym povedat to ze len precipovanim z toho lepsi motor neurobis... vlastne ano, ale len na chvilu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  22:55

    « Re: Re: Čipy...

    To DR: Motor 2.2TDCI je Ford, vstřikování DAS. Psal jsem o 2.0TDCI, že Ford použil vstřikování od DAS, které používá i PSA.

    Ty 66kW TDI o kterých byla řeč ještě v té době VTG neměly.

    Ohledně koeficientů jsem odpovídal hopeovi, který tvrdil, že na otázku o koeficientech odpověď nebyla. :-!

    Hoď sem kdyžtak odkaz na příspěvek, kde o koeficientech píšeš, aby je hope nemusel hledat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  22:52

    « Re: Re: Čipy...

    kutile, dej už pokoj. Reaguju jenom na tvé největší žvásty, kdybych ti měl opravovat všechno, tak při tvých grafomanských sklonech nedělám nic jiného. Za mých mladých let se říkalo, že aktivní blbec je horší, než třídní nepřítel. Třídní nepřátelé už nejsou, ale jak je vidět, na aktivní blbce to nemělo žádný dopad.

    Motor 1.9 TDI 66kW měl samozřejmě i turbo s VTG, ne hned od začátku výroby, ale měl.

    Jak jsi získal ty koeficienty mi bylo jasné hned, kdybys uměl číst, tak sis to přečetl už v mém prvním příspěvku. Taky by sis tam přečetl, jak zmateně operuješ s čísly.

    Ty tady trvale plácáš nesmysly, 2.2TDCi v mondeu vydáváš za produkt PSA, ale místo co by ses za ty pitomosti hanbou propadl, dál blbneš lidem hlavy. To se hned tak nevidí.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  22:44

    « Re: Re: Čipy...

    To Kafe: Teď jsem tě moc nepochopil protože pouze čipem lze z 66kW udělat 84kW, viz [odkaz] . Ze začátku používání ŘJ ale nebylo možné ŘJ čipovat, údaje byly napevno vypálené v ROM. Tak se ŘJ rozebíraly a vyměňovaly obvody s daty. Dnešní ŘJ jsou mnohem dál, používané procesory jsou vícebitové a mají vyšší frekvenci. To zajiťuje možnost mnohem lépe reagovat na chování motoru.

    Představ si motor jako 3 různé části. Samotný motor (blok s hlavou a turbem), jednotku vstřikování (common-rail nebo PD) a ŘJ. Každá tato část prochází jiným vývojem a také tyto 3 části můžeš kombinovat. Díky tomu můžeš dosahovat růžných parametrů motoru jen výměnou jednotky vstřikování nebo ŘJ.

    Jinak z 66kW TDI se dá udělat 81kW jenom přidáním jednoho odporu na vstup ŘJ [odkaz] [odkaz] . Tím začneš tvrdit motoru, že dává málo paliva a on začne dávat víc. Jenže pak motor kouří a může odejít. Tak v podstatě fungují Power-Boxy. Zkreslují data pro ŘJ viz [odkaz] .

    Opravdové čipování upravuje mapy předvstřiků a vstřiků a ty nahraje do EEPROM v ŘJ. Například BitPower používá PowerGate, což je box, který připojíš na servisní konektor ŘJ (většinou pod volantem) a do ŘJ můžeš sám nahrát datovou mapu, kterých můžeš mít v PowerGate několik (nastavené pro různé parametry motoru).

    Z Itálie teď dorazil nový způsob čipování ŘJ do Oktávek. Součástí je malý mezikus mezi ŘJ a kabel do ŘJ (není to Power-Box, obsahuje dost složitou elektroniku), kabel pro porpojení s notebookem a SW. Sám si můžeš na notebooku načíst mapy z ŘJ, upravit si je a nahrát do mezikusu. Po vyjmutí mezikusu z auta nikdo nepozná, že byl motor čipovaný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  21:26

    « Re: Re: Čipy...

    Jeden priklad ktory mozno pomoze objasnit situaciu s cipovanim.

    Moj znami si pred mozno aj 10rokov dozadu kupil Octaviu Tdi 66kw a asi po pol potom prisiel Tdi 81 kW. Dost intenzivne sa zaujimal ako by prestaval svoj motor na 81 kW. Teoria bola taka (cipi boli vtedy este len v plienkach) ze je to identicky motor a bude stacit kupit riadiacu jednotku z 81kW (cize po dnesnom - precipovat). Lenze take jednoduche to nebolo. Pisal dokonca do zavodu Skoda v M.B. a tam sa dopatral k informacii ze rozdiel nie je len v riadiacej jednotke ale aj v turbe (myslim ze tam su variabilne lopatky alebo nieco take) a este asi v dvoch podstatnych veciach na ktore si teraz nespomeniem. Skratka vysledok bol taky ze urobit zo 66 kW 81 kW bolo mozne len velmi nasilu a z 99% istotou ze sa nieco velmi rychlo poserie.

    Netvrdim ze neexistuju 2 rovnake motory kde je rozdiel len v RJ a odstupnovanie vykonu sluzi len marketingu ale Ing. vo vývojových centrách by boli velmi radi keby napr zo 66kw vedeli len softwarom urobit 81 kW (t.j bez ziadnych nakladov).
  • 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 08.08.07  21:07

    « Nove Mondeo

    Tak sem si udelal radost a pujcil jsem si Nove Mondeo. :yes: fakt to bude stat za vymenu.

    Mam jeden postreh z kratke vypujccky:
    Bylo to Titanium, a tak melo FordConvers palubovku (barevny display). Pokud neprochazite menu, tak v klidu je zobrazeno na prave pulce radio a naladena stanice (v druhe pulce je kresba auta). rikal jsem si pekne, tak to zmnenime na nejaky hodnotnejsi udaj. Jake bylo ale moje prekvapeni, kdyz jsem to z te "vobrazovky" nevytriskal?!? Proste se to po kazde vrati na to radio. No, kdyz tuhle informaci mam uz na displayi radia a navic vetsina lidi nejspis posloucha jednu oblibenou stanici, tak je po delsim case tahle informace doooost obsoletni. (jedina co se mi povedlo byla zmena barvy :) mrkvosoft aby se zacal bat >:-[] )

    Samozrejme, ze se mi to porad libi :*) , ale trochu me tim donutili premyslet, jestli bych to tam fakt chtel.
    Jinak startovani s klickem v kapse a "cudlikem" je fakt frajerinka :) uvidim, jestli odolam nebo ne ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 08.08.07  20:57

    « Re: spojka a chip

    420 Nm je fakt palba na 2.0 a ta spojka na to jednoznacne neni dimenzovana. Ta z 2.2 by byt mohla, to je dobra uvaha, ale muze byt i konstrukcne jina, tak to nebude tak jednoduchy. Zkusil bych se porozhlidnout po sportovnich spojkach, ale pro tenhle motor by moc nabidek neocekaval. Tezko bude s takovym artiklem nekdo delat bussines :)
    Nechapu, ze si do toho sel a ze te na to ti upravci neupozornili.
    Ale chapu, ze jsi to mermomoci chtel ;-) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  18:45

    « Re: Startování se spojkou

    to lordmystic:tuto informaci jsem čerpal z tisku, píšou tam jen, že bez vyšlápnutého pedálu spojky nenastartujete, o brzdovém ani slovo ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  18:07

    « Re: Re: Čipy...

    To Kafe: Máš pravdu, dokonce existuje i 118kW/3750 (330Nm/1900) verze v Ibize [odkaz] To je alespoň ukázka toho, že i výrobce sám čipuje motory na vysoké výkony. Je otázkou, zda ta Ibiza měla i spojku a převodovku stejnou jak jiné verze.

    Zde se tedy naskýtá otázka: Proč tedy VW Group nenabízí tento motor i v Oktávce a Superbu a proč nechává tuto úpravu na čipařích? >:D Hele mari, čím myslíš, že to je?

    To Felotron: Ano, 5ka i 6ka jsou po čipu více zatížené ale psal jsem to v souvislosti se zatížením křížových kloubů a ty jsou při rozjezdu na 1ku zatížené víc jak při jízdě na 5ku a 6ku. Takže ty by čipováním neměly být postižené. A pokud budu čipovat, tak hlavně kvůli snížení spotřeby a potom kvůli výkonu při předjíždění. Tam mi současný výkon často nestačí. Respektive stačil by mi, kdyby moment tak rychle neklesal a vydržel 360Nm alespoň do 3500ot >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  18:01

    « Re: Re: Čipy...

    Mari - ze se trapis psanim tech odpovedi - presvedceny nepresvedcis o jejich omylu, tak at si ty auta nechaji zku*vit ;)

    jinak pokud se nepletu 1.9 TDi 66kW a 1.9 TDi 81kW se lisily i hlavou - ale jisty si nejsem.

    superkutil - ja vyuzivam maxima motoru aut, se kteryma jezdim velmi casto a nevim, na co zvysovatvykon, kdyz ho nevyuziju? Dalsi tvuj argument, ze ten zvyseny vykon vyuzijes az ve vyssich rychlostech, tak neni problem s narustem krouticiho momentu - je to blbost, protoze i paty nebo sesty prevodovy stupen (ozubena kolecka, jejich loziska, podpory...) ocekavaji taky jen urcite maximum krouticiho momentu.

    Tuning rulez!!! Do smrti budu out :-!

    :-) >:D :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  16:08

    « Re: Re: Čipy...

    Kutil: "Naopak jsem uváděl Oktávku TDI 96kW což je nejvyšší výkon nabízený továrnou u tohoto motoru 1.9TDI" ..... ak sa nemylim tak najvyssi vykon z tohto motora dostal Seat do Leona I a to 110kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  15:24

    « Re: Re: Čipy...

    To DR: No i o grafu jsem uvažoval, ale asi by byl těžko stravitelný. Různé výkonové verze jsem uváděl jen proto, že i výrobce nabízí různé výkonové verze stejného motoru. To proč nenabízí 2.2TDCI ještě s větším výkonem a momentem může být podmíněno marketingem, emisemi atd.

    Naopak jsem uváděl Oktávku TDI 96kW což je nejvyšší výkon nabízený továrnou u tohoto motoru 1.9TDI a nad tím už jsi se nepozastavil. Vždy si vybíráš jen co se ti hodí a to napadáš. Motor 1.9TDI 66kW má turbo bez stavitelných lopatek a tak je velká naděje, že turbo odejde. Proto jsem ho uváděl.

    Jen jsem tím chtěl říct, že to s tím čipováním není až tak smrtelné, když se to ovšem nepřehání.

    A o tom byla právě otázka, jak často využíváte maximum svého motoru?

    Na tu bys DR mohl třeba odpovědět a ne napadat uváděné údaje. Mám pocit, že se chceš víc dohadovat a zpochybňovat moje informace, než přinášet smysluplné informace. A pokud tě tabulka nezajímá, tak si jí nevšímej.

    Jo a ještě odpověď na otázku pro DR:

    A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73

    Koeficient bylo procentuální vyjádření poměru momentu na kolech u obou aut. Nedával jsem ji do nové tabulky, aby to DR nemátlo. Má tam skutečné hodnoty momentu, výpočet poměru si může udělat sám.
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  15:16

    « Re: Re: Čipy...

    Já si o tom myslím asi tohle: Firma která ani neví (opět další) že Mondeo 2.0 TDCI 96 kW automatik nemá 330 ale 310 N.m, působí vskutku „důvěryhodným“ dojmem... Zde pro tento konkrétní motor nabízejí až 370 N.m To hovoří za vše.

    Dal jsem si tu práci, a našel si něco k automatické převodovce Durashift, nabízené od roku 2003 pro motor 2.5 V6 a 2.0 TDCI, cituji: "Vzhledem ke kapacitě převodovky, jež byla původně určena výhradně zážehovému šestiválci, musela být snížena špička točivého momentu u nového motoru TDCI na 310 N.m a nebude zde ani aplikována funkce overboost. Nedošlo však jen ke snížení maxima točivého momentu, ale celý jeho průběh byl pro spolupráci s novou převodovkou výrazně optimalizován."

    Čili máme zde informaci od výrobce, že automat by měl zřejmě problémy s původním momentem 330 N.m (nemluvě o 350 v overboostu ), ale jistý „seriózní“ úpravce nám tady jako mávnutím kouzelného proutku nabízí 370 N.m. Já myslím, že si obrázek dokáže udělat každý sám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  15:00

    « Re: Re: Čipy...

    Tahle firma je prej oficialní dodavatel Fordu. Dělá jak upravy vzhledu, tak chiptuning. Myslím, že tenhle čip už by měl být dostatečně odzkoušený.
    [odkaz]
    Co si o tom myslíte? ( tu cenu komentovat nemusíte :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  14:49

    « Re: Re: Čipy...

    DR: ano, ten příklad uměle oslabených motorů jsem měl také namysli.
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  14:44

    « Re: Re: Čipy...

    Samozřejmě, samotný motor má s čipováním možná nejmenší problém, problém bych viděl (a ukazuje se že tam opravdu je) u převodného ústrojí. Jak uvádíš příklad výkonových verzí motoru 2.2 TDCI, tak je potřeba říct, že řidiči dodávek většinou čipování nepodstupují (přesto že by díky slabším variantám oněch motorů mohli) a naopak po čipování nejvíce touží ti, co mají tu nejvýkonnější variantu, teda tu, která už se té limitní hranici blíží nejvíce. Nejsem si úplně jistý, jestli firmy- které čipování provádějí, jsou opravdu kompetentní v otázce jak moc čipovat. Případ toho Mondea s automatem jenom potvrzuje to, že některé nemají ani jen základní povědomí o tom, že konkrétně třeba TDCI+Aut. má z nějakého důvodu jinou momentovou charakteristiku a že to není jen z plezíru výrobce. Ten příklad s motorem VW 2.0 TDI u nějž samotný výrobce provádí úpravou SW zvýšení výkonu, u něho evidentně výrobce při konstrukci motoru a vůbec spojky, převodovky a všeho okolo toho s touto variantou počítal. Jestli ovšem při konstrukci počítali s tím, že jim to jistá firma dokáže načipovat až na 178 kW, to už si tak jistý nejsem... Pochopme základní myšlenku: Proč by si výrobce nechal ujít jinak velmi lukrativní nabízení ještě výkonnější verze téhož motoru (ke kterému by stačilo z hlediska výrobních nákladů úplné minimum), a místo toho nechává vydělávat tuningové firmy. Pokud si někdo nechá čipnou Oktávku z 66 kW na 84 kw, budiž, ten motor byl výrobcem nabízen až se 110 kW. Pokud si ale někdo nechá čipnout nejvýkonnější 110 kW verzi na téměř 140 kW, pak už je mechanické smrti možná blíž než si myslí. Když už je tady toto forum o Mondeu, určitě je namístě vzpomenout to, že třeba motor 2.2 TDCI se od 2.0 TDCI liší nejenom pouhým zvětšením zdvihu, ale že má celou klikovou hřídel zesílenou, Má silnější ojnice, má jiné písty (navzdory shodnému vrtání). Určitě by pro výrobce bylo mnohem jednodušší úpravou softwaru zvýšit výkon původního dvoulitru o „zaprděných“ 20 kW, a nemusel jej pracně a jistě mnohem nákladněji mechanicky přepracovávat. To jsou stále jen argumenty úpravců, že všude jsou rezervy velkorysé a že to v poho všechno snese. Ano, některé rozumně čiplé motory to mohou snášet docela dobře, otázkou je- kde je hranice toho „rozumně“... Ostatně to, že to tady někomu přestala zvládat spojka se možná mohl přesvědčit už i někdo z vás (zběžně jsem to tu zahlédl). Těm, kdo mají v Mondeu automatickou převodovku, bych návštěvu těch motorových felčarů vyloženě nedoporučoval, lehce se pak může stát, že si „zátah“ budou vychutnávat už akorát v tramvaji...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  14:13

    « Re: Re: Čipy...

    Je to jen můj dojem, nebo je kutil opravdu splachovací?

    mari to popsal celkem rozumně, kutil jako obvykle uvádí příklady mimo mísu.

    TDI 66kW je motor mechanicky téměř identický s TDI 81kW, takže tam není problém s navýšením výkonu. Některé verze měly jiné turbo a tuším všechny měly menší vstřiky, ale i ty se dají na originál 81kW přestavět. Což je ale o TDI 66kW opravdu obecně známo.

    2.2 TDCi se sníženým výkonem se montuje do tranzitů, právě kvůli větší rezervě životnosti. Náklaďáky mají hnací ústrojí dimenzované na trochu jiné zatížení. Ale tady je řeč o osobních autech.

    U uměle oslabených motorů (jako je třeba ten 1.9 TDI¨66kW, nebo
    55 kW 1.8 TDDi ve focusu) není problém s vyšší zátěží po přečipování, ty motory jsou na vyšší výkon stavěné už v továrně a mechanická odolnost tomu odpovídá. Stejně tak spojka a převodovka je obvykle shodná pro víc motorů s rozdílnými výkony, např. mondeo má jeden typ spojky pro motory o výkonu 85-107kW (od 1.8 benzín před 2.0 TDCi po 2.0 benzín), obdobné je to s převodovkami.

    Takže přečipování nejslabších motorizací často žádné problémy nepřinese, protože spojka i převodovka jsou dimenzované na použití i s motory o vyšším výkonu. Ale přečipování nejvýkonější motorů z dané řady (např TDCI 2.0 96kW) už problémy přinést může docela pravděpodobně, protože tady je rezerva mechanické odolnosti motoru i hnacího ústrojí mnohem menší, než u TDCi 85kW.

    A nechci vidět, jakou tabulku kutil zplodí tentokrát, možná se překoná a dá sem i síťový graf.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  13:27

    « Re: Čipy...

    To mari: Moc hezky napsané. Je jasné, že spojka a převodovka jsou dimenzované jen na určitý moment, o zatížení diferenciálu a křížů bych už polemizoval protože zvýšený moment se používá až při vyšších rychlostech a tam i navýšený moment nedosahuje hodnot momentu jako jsou při rozjezdu na jedničku.

    Znám okolo 20 (cca) lidí, kteří mají TDI a Renaultí dCi čipnuté a neměli zatím žádný problém. Renault Megan má najeto už 250tis.km a v pohodě (turbo mu odešlo před čipem), Oktávka I 96kW má najeto skoro 300tis.km a v pohodě a ta teda jezdila stále kolem 200km/h, majitel byl šílenec. Leon 1.9TDI 66kW má najeto taky přes 200tis.km a čip má od počátku a taky v pohodě.

    S TDCI znám akorát jednoho človíčka s C-MAXem 1.6TDCI 96kW a ten má najeto jen asi 100tis.km a tam je to teda taky v pohodě. Ale ten to čipoval kvůli spotřebě, ale jinak jezdí předpisově a umírněně, takže tam se zvýšené opotřebení neprojeví hned.

    Odpovědí na to, proč výrobci neprogramují motory na maximální výkon je např motor od VW. Jejich 2.0TDI má 140k ale také už dělají 170k a je to úpravou SW v ŘJ.

    Dokonce lze získat oficiální packet pro navýšení výkonu přímo od VW. Takže i sami výrobci čipují. To že jsou motory nastavené na cca 70% maximálního zatížení je ochranou před rychlým opotřebením a překročením emisí.

    Vždyť i třeba 2.2TDCI existuje ve čtyřech verzích:

    - 63kW/250Nm
    - 82kW/285Nm
    - 96kW/310Nm
    - 114kW/360Nm (overboost 400Nm)

    Spíše je otázkou, jak moc předimenzované jsou spojka a převodovka, jak moc velké zatížení snesou a kolik % času z celé jízdy řidič zvýšený moment využije.

    Zajímavý je čip od CIMBU pro Oktávku. Hodně se odchyluje od standardu maximálním momentem ve vyšších otáčkách. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  12:33

    « Re: Čipy...

    pekne napísané a podla mna asi aj veeeelmi blizko realite. Hor sa do cipovania!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  12:16

    « Čipy...

    Chlapi, promiňte, že se vám ser* do diskuze, ale chtěl bych něco napsat k tomu čipování: Neblbněte s tím a nevěřte žvástům různých úpravců a prodejců, byť by měli na internetu bůhvíjak dobré stránky a tvářili se sebevíc seriózně... Oni mají jediný cíl, prodávat a vydělávat. Když se dívám na jejich argumenty pro čipování, tak je to hodno žáka páté obecné, na otázky co a jak s životností motoru- odpovídají že každý motor má rezervu, a že spojka a převodovka taky... V ničem není z jejich strany problém, vše je ok a za slušný peníz vám nějaký zneuznaný technický expert s laptopem napraví chyby, kterých se při konstrukci a vývoji motoru dopostilo tisícičlenné vývojové oddělení. Nedávno se jistý člověk, který již nějaké 4 roky vlastní Mondeo TDCI proflákl s tím, že shání novou automatickou převodovku. Nechal si načipovat motor u jedné (v tomto oboru velice známé) firmy, která ani vůbec nevěděla o tom, že TDCI s automatem má absolutně jiný průběh kroutícího momentu se sníženou špičkou na 310 N.m, a nechal si od nich přitunit nějakých 110 N.m navíc... Téměř okamžitě přestával automat zvládat přívaly výkonu, do tří měsíců mu klekla převodovka úplně, cena opravy (v tomto případě spíše výměny) momentálně přesahuje jeho finanční možnosti... U „renomovaných“ úpravců se samozřejmě ničeho nedomohl, ti, aby za sebou zametli případné stopy mu pro jistotu přehráli původní program do Řj, a tím je pro ně věc vyřízená. Jedna věc je ta, že motor zvýšení výkonu možná unese, druhá věc jsou převodovky,spojky, rozvodovky atd atd. Každým zvýšením točivého momentu se tyto součásti neuvěřitelně namáhají, třeba taková Laguna 2.2 dCi nezvládá zvýšení točivého momentu o víc jak 20 N.m, protože už tak bojovala s přenosem síly již se sériovou spojkou. Maník na Leonu s celým červeným TDI si to nechal čipnout takovým spůsobem, že se mu jednoho krásného dne odlomily kříže v polosách, a měl o zábavu postaráno. Pokud by měl výrobce počítat s tím, že mu kdejaký chytrák v přítmí garáže zvýší výkon jeho motoru o 20%, pak by musel svá auta preventivně vybavovat spojkou a převodovkou z Tatry 148. Není problém dostat z motoru víc, tohle dokáže kdekdo, ale najít tu hranici za kterou by se jít nemělo- to dokáže jen výrobce. Čipování je jenom hodně výnosný byznys, možná víc než si kdo vůbec dokáže představit. Veškeré starosti firem zabývajících se čipováním končí s převzetím finančního obnosu a vytisknutím grafu z brzdy, převzali jste jejich produkt a můžete si užívat do libosti. Jen si zkuste k nim zajít na reklamaci že jejich „paket“ způsobil nějaké neočekávané problémy, případně něco úplně zničil... Jediné čím vám zavřou hubu, je že přehrají původní SW a zabouchnou za sebou dveře. A vy se můžete jít procházet...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  12:01

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    kutile, zase mi podsouváš něco, co jsem nenapsal. To od tebe není hezké a už to není ani zábavné. Ty jsi asi nepoučitelný.

    Tak si dál objevuj Ameriku a vymýšlej tabulky, on se kvůli tomu svět nezboří. Já si snad pro příště dám lepší pozor, s kým ztrácím čas ;-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  11:52

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Když už hodnotíme jednotlivé příspěvky, tak to se také přidám. Opět se ukázalo, že diskutovat s Kutilem nemá cenu. Napíše spoustu blbostí a pokud kdokoli i opakovaně na nějakou upozorní, odpověď je mlha typu 10 jiných informací z čehož je cca. 6 od někud opsaných a zbylé 4 jsou další kraviny a takto se to točí dále.
    Protože jde vždy o prd, oponující to dříve či později vzdá a jak se teď ukázalo, Kutil si myslí, že ten kdo má poslední příspěvek je ten, kdo má pravdu.

    A teď k tématu. Kde je odpověď na otázku od DR:

    A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73

    Odpověď je ta, že v další tabule divné koeficienty zmizely.

    A co nám vlastně celá tato diskuse měla dát? Zase velmi typická záležitost Kutila. Vybrat naprosto špatný příklad, na kterém se snaží něco dokázat. Tentokrát nám asi chtěl ukázat, že dvě různá auta mají různé převodovky a zvolil si k tomu rychlosti, které se využívají spíše okrajově a ve kterých je nutné mít hlavě výkon na jejich dosažení a udržení. Což mu ale nebrání tento jeden případ naprosto zobecnit a udělat z něj špatný závěr.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 08.08.07  11:20

    « Re: Mám ji tam.

    To Jarda.Suchy: Kolem 53.000. Právě, že mi to dělalo (zatím!?) jen při prvním startu ráno. Potom už celý den OK. Jezdím dost, takže to nemělo čas úplně vychladnout.
    Mám to v Olomouci u Janiše. Spravujou mi blatník, co mi někdo v Brně naboural/nacouval do zaparkovanýho auta. Takže to tam stejně muselo zůstat. Ráno to zkoušel garanční technit a pak mi volal.
    Ale ptal jsem se i u Rašína v OL a taky by s tím vyzkoušením neměli problém. Jezdím většinou k Janišovi, ale potřeboval jsem nutně měnit olej v Tranzitu a neměli volno. Tak jsem zajel k Rašínovi. Byl jsem docela mile překvapen jednáním technika...
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 08.08.07  11:13

    « Re: Startování se spojkou

    Už jsem psal: Měl jsem Plymouth-Laser (turbo benzín) a ten taky nešel bez vyšlápnuté spojky nastartovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  10:51

    « Re: Startování se spojkou

    To lordmystic: Jak jsi dopadl s prokluzováním spojky? ;-\ Uvažuju o čipu a tak jsem za každou informaci rád. Jezdím s hodně lehkou nohou (otáčky 1500-2100) ale pro předjíždění i když to točím (fakt už to zvládá do 4000ot. ;-) ), tak je to někdy málo. Má auto po čipu výrazné zrychlení nebo jen zátah v nižších otáčkách?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  10:11

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Tak naposled:

    Auto - Rychlost - Otáčky - Moment motoru - Převodový poměr - Moment na kolech - Rychlostní stupeň
    MKII - 160 - 4000 - 155 - 2,88 - 446 - 5
    MKV - 160 - 2650 - 320 - 1,98 - 634 - 6

    MKII - 160 - 5350 - 158 - 3,85 - 608 - 4
    MKV - 160 - 3300 - 280 - 2,36 - 661 - 5

    MKII - 188 - 6286 - 140 - 3,85 - 539 - 4
    MKV - 188 - 3100 - 290 - 1,98 - 574 - 6
    MKV - 188 - 3700 - 240 - 2,36 - 566 - 5

    V žádném případě jsem nechtěl vyvolat nějaké dohady, jen jsem chtěl poukázat, že je rozdíl moment na kolech a moment motoru a že i vysoká hodnota momentu u dieselu nemusí být zárukou zrychlení vozu v celém rozsahu rychlostí.

    Rozumné reakce je od oleowr1, nepochopil jsem reakci od DR a o pepkovi se ani vyjadřovat nebudu, to je starej buřič.

    To DR, když už jsi narazil na minulou debatu [odkaz] tak jsi myslím končil slovy:

    "Máš pravdu, koly kroutí moment"

    tak nevím, proč tady zase píšeš něco jiného. A ještě jedna věc, i když je moment v Nm, tak je to moment síly a ne práce. Je to vektorový součin síly kolmé na dráhu (síla na páce) a ne součin síly a dráhy ve stejném směru (práce). Více to už nechci řešit, slíbená tabulka je výše, koho zajímá tak se podívá, ostatní nechť jí přehlížejí. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 08.08.07  09:34

    « Re: Startování se spojkou

    cartmanxv: je to opravdu tak, že nejde nastartovat bez vyšláplé spojky nebo bez vyšláplé spojky NEBO brzdy...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  08:35

    « Re: Mám ji tam.

    to hil: a po kolika najetych kilometrech? A v jakem servisu ti to takto odzkouseli za studena, nam u Charouze rekli, ze zahraty nebo studeny motor na to nema vliv !!!! atd...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  19:11

    « Re: Startování se spojkou

    Jen takové malé odlehčení od kutilovy tabulky ;-) :je zajímavé, že školitel Fiatu doporučuje startovat bez vyšlápnuté spojky, a nová Alfa Romeo Spider 2.2 JTS Exclusive /taky Ital/ bez vyšláplého pedálu spojky nejde nastartovat. ;-\
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…