FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  21:23

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Máš po čipu zachovaný overboost nebo ne? Co na to BitPower? Mě se k tomu odmítli jednoznačně vyjádřit. U mého vozu dělá overboost víc jak 11% a to už by mělo být znát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.07  20:56

    « Re: Předjíždění s TDCI

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  20:54

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Pepku prosím, zkus mi to vysvětlit, jak jsi to myslel s tím daňovým aspektem. Jinak se omlouvám, blbě jsem četl, reješ opravdu jen do mě.

    Díky. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 12.08.07  18:28

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Pokud milý polokutile neumíš při svém vzdělání dobře číst, tak už se ničemu u tebe nedivím. Kde jsi našel, že nadávám na ostatní - (množné číslo)?
    Ten moment chceš odůvodnit s nějakým speciálním koeficientem nebo bez? Koeficient si přeješ případně jaký - půl kutila nebo 0,73 kutila?
    btw.Tohle forum je tebou už stejně zabité, takže nějaký bezobsažný příspěvek navíc se tu ztratí,viď?
    Že by výkon a objem souvisel s daňovým aspektem? ;-)
    Hochu, tvé starosti a konto Komárka - to bych chtěl mít.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  17:29

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Milý Pepku, pokud projdu tvé příspěvky, tak ve všech jen prudíš a nadáváš na ostatní. Takže jsou to příspěvky o ničem. Pokud nechceš hodnotně reagovat, tak raději nereaguj vůbec.

    Jak dobře víš, tak fórum je na to, aby se řešili dotazy neb více hlav více ví. A já se jen chci dozvědět co nejvíce o svém autě a motoru, protože Ford je na informace strohý. Pokles momentu skoro 30% mezi 1800-3500ot mi připadá trochu víc než je běžné a tak se snažím pochopit, co Ford vedlo k tomu, aby to tak udělal a aby maximální výkon byl už v 3500ot když většina ostatních dieselů ho má ve 4000ot. Asi jsem jiný než ostatní co do auta sednou a nezajímá je nic víc, než že to jede a kam se leje palivo. Já se snažím zjistit, zda věci které se mi na autě nelíbí nejdou nějak napravit a zda se i ostatní auta stejného typu chovají stejně jako moje = zda jsou problémy výrobní vadou mého vozu nebo je to konstrukční vada.

    Pokud ale máš touhu přispívat, tak možná budeš vědět odpověď na tento dotaz:

    S-MAX používá tři TDCI motory, 1.8TDCI a dva 2.0TDCI a všechny 3 mají přibližně stejný moment motoru. 1.8 s 92kW i 2.0 se 104kW mají 320Nm (1.8 v 1800ot a 2.0 ve 2000ot.) a 2.0 96kW má moment 330Nm/1800ot. Proč tedy Ford nabízí 2 motory 2.0 se skoro stejnými výkony a proč motor s větším max momentem má menší výkon a naopak? A jak může mít motor 1.8 i 2.0 stejný max moment?

    Proč Ford nedělá motory 2.0 s větším max momentem jako třeba Mazda, která má 360Nm?

    Tento dotaz se netýká mého Mondea, tak snad už budeš spokojený. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 12.08.07  11:29

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Milý polokutile, tobě a hlavně ostatním by nejvíc pomohlo, kdyby sis koupil koncernový výkvět HTP a už neprudil na foru Mondeářů, popř. Fordařů. Pokud se na tohle forum podívám před rokem, tak tu byla určitá kvalita diskuze. Pak sis opět koupil to hnusné, zatracované, poruchové, nejedoucí atd. Mondeo (hlavně že jsi dostal slevu - na to konkrétně ty slyšíš velmi dobře) a nejenom z tohoto fora se stala příspěvková žumpa. Ti, kdož sem ještě někdy přispívají s jinými problémy, nechť prominou, ale musí uznat, že s tím kvantem "inteligentních" příspěvků polokutila to tak je. Hele polokutile, zřiď si diskuzní forum na svém webu, kde už mnoho let plačeš plačeš nad starým Mondeem MkII, přidej sekci o neakcelerujícím, nepohodlné, atd. Mondeu 2.2 TDCI a tam čekej, kdo ti tam přijde a komu můžeš tlouct klíny do hlavy těmi svými nesmysly.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  09:24

    « Re: Předjíždění s TDCI

    To DR: Zase nečteš. Netvrdím, že má auto problém a vím, že moje problémy s předjížděním jsou dány mnou a tím, že rychle klesá moment.

    Jen jsem se ptal, zda nemůže mít EURO IV vliv na proměnlivý výkon. Třeba jako že se motoru nelíbí emise, tak nepřidá. Vždyť je to jen SW, a algoritmus pro výpočet může mít problémy s anomálníma připadama.

    Ale jinak dík za příspěvek. Ale zrovna u Charouze mi tvrdili, že pro ŘJ jsou důležité emise a kvůli nim zhorší jízdní vlastnosti i zvýší spotřebu (pokud je to třeba).

    A přece jenom, zkušenost uživatele je vždy nejlepší. Musím si někde půjčit 66 nebo 85kW TDCI Mondeo abych viděl ten rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.07  07:34

    « Re: Předjíždění s TDCI

    kutile, vím naprosto přesně kde má tvoje auto problém. Chyba je na sedadle řidiče, mezi volantem a pedály. Ale tahle závada je bohužel neopravitelná a navíc se přenáší na i na jiná auta. Fakt je mi tě líto.

    Ale moment počkej a pak si udělej nějakou tabulku, třeba o poměru výšky, šířky a hmotnosti vzhledme ke zrychlení. To ti určitě pomůže. Kdyby náhodou ne, tak si na to udělej, graf, to už zabere tutově.

    Máš auto v záruce, tak otravuj techniky u Charouze. Aspoň se trochu pobaví.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.08.07  21:59

    « Předjíždění s TDCI

    Ahoj, dnes jsem jel kolečko 200km a skoro po celou dobu byl výkon vozu dostatečný. V jednom mírném kopci za vesnicí jsem ale přidal, že předjedu přede mnou jedoucí auto a Mondeo odmítlo zrychlit (otáčky byly nad 1800ot.). Udělalo mi to už poněkolikáté. Může to být ASP nebo EURO IV? Je to hodně nepříjemné. Může ŘJ blbnout a chybně spočítat, kolik má dávkovat?

    U TDCI je mi asi nejvíce nepřijemné, že s rostoucími otáčkami klesá moment a auto zrychluje stále méně, takže když předjíždím, tak ke konci předjíždění, kde by měl být moment, tak není. Vím, že se TDCI chová jinak než benzín, ale jak na něj?

    Pokusím se s BitPowerem dohodnout na roztažení velkého momentu i do vyšších otáček a do té doby se budu učit jezdit.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.08.07  21:36

    « Re: Re: Čipy...

    Máš to tam, mylorde.
    Ale nemám graf k motorům PUMA, pouze k motorům DW10B.
    Stejně je to ale zajímavé (100 kW, 320-340 Nm).
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.08.07  20:23

    « Re: Re: Čipy...

    windiesel: hele pošli mi taky ten graf, hodím ho na web a pak bych to také rád porovnal s mým čipem. díky moc!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.08.07  15:45

    « Re: Re: Čipy...

    Máš to tam, overkutile...
    Zdravím :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.08.07  15:42

    « Re: Maximální využití výkonu 2,2 TDCI a agresivní jízda

    Janerad: u toho ESP bych se vůbec nedivil, předpokládám, že když je zaplé ESP tak kontroluje veškeré činnosti a např. i sešláplý plynový pedál a elektronika to vše vyhodnocuje a to přidává ty nepatrné prodlevy, které při vyplém ESp nejsou.

    spojka: jinak s vysokým krouťákem nic dělat nebudu, budu se rozjíždět mírnějí bez pískajících gum a až mi časem odejde spojka, koupím sportovní, která ten torque přenese.
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 10.08.07  15:11

    « Maximální využití výkonu 2,2 TDCI a agresivní jízda

    Ahoj,
    Naprosto nevhodná pro dynamickou jízdu se mi jeví zapnutá klimatizace. Při zapnuté klimatizaci mi vadí mírně snížený disponibilní výkon, horší však je kolísání "záběru" při větších změnách otáček motoru (dynamická akcelerace). Vysvětluji si to tím, že automatická klimatizace a její kompresor se přizpůsobují změně režimu chodu motoru. Také mi vadí, když v táhlém oblouku při jízdě na maximu mi klimatizace "náhodně" ubírá/přidává výkon, který se snažím poslat na kola. Totéž při brždění do zatáček.
    Druhou kapitolou je ESP, které taky velmi nevhodně zasahuje při dynamické jízdě. I při rychlém řazení mám pocit, že mi "ubere" (buď přibrzdí, nebo "ubere" plyn). O projíždění zatáček na limitu ani nemluvím.

    Další zajímavý postřeh s ESP bych rád prodiskutoval v širsím fóru, mám pocit, že při vypnutém ESP je kroutítí moment vyšší v širším spektru otáček, auto jde "lépe a hladčeji" za plynem, chod motoru se mi zdá vyrovnanější, "táhne lépe dole i nahoře" Při jízdě s vypnutým ESP mám pocit, že musím méně šlapat na plyn a že mám niží spotřebu (dle nahodilého pozorování o cca 0,5 l na 100 km. Jak si tyto dojmy vysvětlujete?
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 10.08.07  14:47

    « Ford Mondeo 2,2 TDCI

    Superkutile a spol.,
    už jsem chiptuningem a pláčem nad nevhodností 2.2 TDCI unaven. Poslední 3-4 měsíce jsem jiné příspěvky v této diskuzi kvůli výše zmíněnému "mírně přebujelému" obsahu ani nezachytil. Zejména kvůli tomu už prakticky ani nečtu a ani nemám chuť přispívat. Podle mého se tím ztratila a znehodnotila síla názvu této diskuze "Mondeo 2,2 TDCI". Tím spíš, že s novým modelem Mondea jsme se my majitelé 2,2 stali jistou exkluzivní skupinou s nejvýkonnějším dieslovým motorem. Doporučuji založit si nové diskuze "Chiptuning TDCI" a "Nešťastná volba motoru" a "kvalita nafty, výměna palivového filtru a jejich dopady na vstřikování" a pod. Nebráním se zajímavým postřehům ani z těchto oblastí, ale co je moc, to je moc.
    Prosím, ať se tu zase objevují zajímavé postřehy, otázky a odpovědi majitelů, fandů, které by pro nás všechny a další případné zájemce o vstup do klubu byly přínosem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.07  13:37

    « Re: Re: Čipy...

    To WinDiesel: OK, bezva, pošli (kontakt v odkazu pod mou ikonkou nebo dej link)! :-) Snažil jsem se získat více informací o overboost u prodejce Ford, ale ví jen, že je v dokumentaci. Ale jak se vybudí a jak dlouho trvá nikdo nevěděl. Myslím že pokles o 10% zátahu by už mohl být vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.08.07  12:38

    « Re: Re: Čipy...

    Extrakutile, mohl bych Ti poslat křivku motoru 2,0TDCi, kde je dobře vidět overboost.
    Chceš???
    Zdravím
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.07  10:50

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Co ti řekli k tomu overboostu? Je zachován nebo ne? Je těch 420Nm skutečně přenášené maximum nebo to má s overboostem ještě víc? Většina čipařů uvádí u tvého motoru max moment 365Nm. Možná by jsi měl zjistit, zda by ti tam nešla spojka z 2.2TDCI, ta by těch 420Nm přenesla. Výkon by ti měli zachovat, ten vychází z momentu v otáčkách max. výkonu.

    Ona totiž spojka opravdu není na přenášení momentu, ale pro spojení motoru a převodovky a pro umožnění rozjezdu. Na přenášení momentu máš hydrodynamický měnič.

    Já mám mít moment 360Nm (s overboostem 400Nm) a po čipu mohu mít 460Nm. Pokud budu čipovat, tak nechám moment zvednout tak na 420Nm a spíše ho roztáhnout do vyšších otáček aby maximální výkon byl okolo 4000ot kvůli předjíždění. Ale záleží na tom, zda zůstává zachovám overboost. Ptal jsem se Putnera ale prý je to na delší debatu. :-)

    To mari: Nikdo ze známých co mají čip, nemá žádné problémy, ani se spojkou nebo převodovkou, ani s přehříváním motoru. A zrovna třeba ten Megane 1.9DTi 74kW/200Nm čipnutý na 96kW/266Nm je honěný stále na maximu (střídání mladých řidičů). A ta Oktávka 1.9TDI PD 96kW/309Nm čiplá na 120kW/400Nm jezdí taky pořád na maximum. Té se ale myslím dodělával přídavný chladič oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 10.08.07  09:56

    « Re: Re: Čipy...

    lordmystic: Těžko říct, jestli snížení momentu pomůže odstranit tento problém. Myslím že daleko větší účinek bude mít přispůsobení rozjezdů motoru s velkým momentem. To znamená rezignovat na efektní ostrý start v oblacích kouře, a spíše s citem nechat zabrat spojku třeba kolem hodnoty 1500 min-1, teprve potom na ní pustit veškerý moment. Diesel má opravdu jinou charakteristiku než benzínový motor, výkonu je u něj lepší využívat spíše pro pružné zrychlení na vyšší stupně, než na nějaké akcelerační sprinty. Například klasické měření zrychlení 0-100 záleží často na tom jak kdo umí rychle řadit, jenže to je přesně to co není parketa silných dieselů. Převodovka, spojka a dvouhmoťák si v těchto případech užívají velice silných rázů, mnohem vyšších než u více roztočených (ale méně důrazných) benzínových motorů. Všechny součásti dieselu mají díky masívnější konstrukci a vyšší hmotnosti mnohem větší setrvačnost, prudké změny otáček jim nesvědčí už z principu. Na ostrou jízdu je prostě benzínový motor lépe připraven, proto po dieselovém Mondeu (jehož motor byl ostatně určen i pro užitková vozidla) nechtějme chování Imprezy... Možná opravdu bude lépe snížit své nároky, a využívat plného výkonu jen ve vyloženě nutných situacích, ostatně už standardní provedení s 96 kW má pružnou akceleraci myslím slušnou. Je škoda si zbytečně nechat oddělat motor nebo další věci, když jinak robustní Mondeo TDCI má dobrý předpoklad dosáhnout (při jisté ostražitosti na kvalitu nafty) velice zajímavé životnosti. Podle mého, ze všech moderních dieselů je právě motor Puma jeden z největších favoritů na dlouhověkost. Zálaží samozřejmě na tom, zda pochopíme, v čem je jeho silná parketa, či zda po něm budeme požadovat něco- na co nebyl, není, a nebude připraven...
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 10.08.07  09:45

    « Re: Re: Čipy...

    Spíše snad 160 koní. Jinka by si to polokutil nechal načipovat minimálně na 170kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.08.07  07:37

    « Re: Re: Čipy...

    kutil, mari: a jo máte vlastně přesně pravdu. když se rozjíždím z místa a ta spojka klouzala, tak to bylo vždy, když jsem před tím měl dost roztočený motor. a po puštění spojky to nepobrala. když se rozjíždím ostře, ale bez předešlého vytočení motoru, ale od nízkých otáček tak to nedělá. bude to přesně to, že to v těch otáčkách spojka nechytne. no tak až mi odejde spojka, zkusím použít přítlačák s větším přítlačným efektem a sportovní lamelu, pak uvidíme co se vysipe dál :).

    Jinak si možná nechám snížit krouťák z těch 420 na cca. 380Nm, to by už spojka pobrat mohla, jen jsem zvědav jestli při tom dokážou zachovat výkon těch 160kW...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  22:55

    « Re: Re: Čipy...

    LINK
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  20:04

    « Re: Propad při přeřazení

    Co děláš blbě: řadíš moc rychle...
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  17:09

    « Propad při přeřazení

    Ahoj, mám dotaz úplně z jiného soudku. Když jsem u benzínového Mondea rychle přeřadil z nižšího stupně na vyšší a mezitím jsem pustil plyn, tak motor hodně škubnul. Jakoby se po přeřazení propadl a pak teprve zabral. Pokud jsem jenom plyn ubral, ale úplně nepustil, tak to neudělalo. Myslel jsem, že je to problém benzínu a vstřikování.

    Teď se mi to ale u TDCI objevilo taky. Normálně, když řadím pomalu, tak to není, když rychle, tak se někdy po přeřazení motor propadne (přibrzdí). Stává se to u všech rychlostí.

    Co dělám blbě? Nebo je to normální?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  17:05

    « Re: Re: Čipy...

    Krkovicka: Ne. Ještě jim nepřišly objednaný věci. Ale ono je to stejně v lakovně a vrátí se to zpět až v pondělí. Prý takovou barvu ještě nedělali... (Zelená metalíza.)
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 09.08.07  16:35

    « Re: Re: Čipy...

    "Musiš spojku pustit při co nejmenších otáčkách a nikdy ji nepoužívat na přenos momentu, pokud není úplně sepnutá (mám pocit, že to platí i pro velké tiráky)."

    Přesně tak, pokud při více roztočeném motoru s vysokým momentem pustíme v ten okamžik do záběru spojku, ona se nemusí „chytit“. Toto je problém většiny opravdu silných dieselů s manuálním řazením, a spojkové obložení může doslova uhořet třeba i po deseti méně uspěšných sprintech z místa. Problém přenesení vysokého momentu na kola řeší více než uspokojivě pouze HD měnič (všimněte si, že opravdu silné diesely se čím dál víc častěji kombinují výhradně s automatikou; např BMW 535d). Velká škoda, že Mondeo nemělo dosavadní automat konstruovaný pro přenos momentu motoru 2.2 TDCI, nebo že nepoužilo některý z automatů jiných výrobců. Další věc je životnost dvouhmotového setrvačníku u vozů s manuálním řazením a velkým momentem, právě ten je propočten na určitý výkon (resp. moment), a u čipovaných motorů prostě nezvládá trvale tlumit rázy mezi klikovou hřídelí a převodovkou. Pokud se mu vysypou pružiny, a majitel to neřeší (je to nejen dost nákladné, ale projevuje se to vlastně jenom takovým škobrtáním v určitých otáčkách a různým chrastěním kolem volnoběžných otáček, takže to leckdo může i přehlédnout), pak převodovka půjde v brzké době za ním...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 09.08.07  16:25

    « Re: Re: Čipy...

    zkratka se to lordovi jak sam napsal, vyplatilo.. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  15:41

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Problém vidím v tom, že jakmile se spojka začne prokluzovat, tak už nepřenáší moment ale maří energii na teplo a tím zhoršuje své vlastnosti a přestane prokluzovat jedině když po ní přestaneš přenášet moment (např. ubereš a pak klidně můžeš přidat). Kamarád jezdil u armády s tankem a říkal, že tam je největší problém rozjezd. Musiš spojku pustit při co nejmenších otáčkách a nikdy ji nepoužívat na přenos momentu, pokud není úplně sepnutá (mám pocit, že to platí i pro velké tiráky). No a Mondeo, to je tank a rychlej start s motorem v otáčkách a s prokluzující spojkou asi pro něj není použitelné. Budeš muset vždy při rozjezdu co nejrychleji pustit spojku v co nejnižších otáčkách a po dobu pouštění spojky nechtít po autě zrychlování. ;-\ Je to diesel není to benzín - chybí ti tam to zpřevodování. Když vyměníš spojku, odnese to převodovka atd. Vždy odejde ten nejslabší článek.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  15:34

    « Re: Re: Čipy...

    kutil: když jsem neměl čip a měl jsem jen 96kW tak problém nebyl. při ostrém rozjezdu to buď chcíplo jak píšeš nebo jsem musel dát hodně plynu a pak to hrabalo a hrabalo to až do omezovače. když se s tím rozjedu nyní po čipu, tak kola nehrabou nebo jen velice krátce, ale motor se vytočí na 4500rpm ale nejede jak by měl - prostě je cítit, jako když klouže spojka. zkoušel jsem i max. zrychlení na další rychlostní stupně z různých otáček a nikdy neregistruji ani náznak jakéhokoliv prokluzu. mohl by být problém s převodovkou že ta nepřenese ten velký krouťák? je to vůbec možné aby se to takto chovalo? jen podotýkám, že když mi to klouže, tak jen na jedničku, když jsem to zkoušel víckrát a zahřál tak klouzala i dvojka a čím to bylo zahřátější, tím to víc klouzalo. osobně si myslím, že spojka je v poho, ale jen když to má utáhnout to těžké auto z nulové rychlostí, tak spojka není schopna přenést takovej krouťák a výkon i když je v pořádku...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  15:21

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Ford má problém přenést velký moment TDCI už v sériové verzi a proto jde tak ztěžka spojkový pedál. Asi by vše vyřešila vícelamelová spojka. Jen mě zaráží, že ti to prokluzuje jen na 1ku, protože přes tu spojku přenášíš stále stejný moment ať máš zařazený jakýkoliv stupeň. Prudké rozjezdy mi s TDCI nejdou, buď to chcípne a nebo se motor zase moc točí a je to o spojku. Možná že tím, že ti moment rychle roste od volnoběhu a ty pustíš prudce spojku, tak kola neproklouznou a odnese to spojka. Proklouzne ti i když se rozjedeš, jedeš na 1ku cca 1500ot. a prudce sešlápneš plyn? Mě teda pokud spojka prokluzovala, tak při zařazené nejvyšší rychlosti a přeřazení na nižší pomohlo.

    To mari: Máš pravdu, že čipování je velkým nebezpečím při kupování ojetiny s dieselem. Nikdy nevíš, jak to ten před tebou týral a co v tom měl za úpravy.

    To Jozef0351: Moje Mondeo už je v pohodě, motor se rozhýbal, už táhne do 4000ot, spotřeba klesla na 6,5litru. Tou tabulkou jsem jen chtěl ukázat, že i když má TDCI obrovský moment okolo 2000ot. a krásně táhne v kopcích, tak pro předjíždění má srovnatelný moment na kolech se slabším benzínem. Je to rychlým poklesem momentu s otáčkami u TDCI. Chtěl jsem také tabulkou ukázat, že u TDCI má někdy větší moment na kolech vyšší rychlostní stupen jak nižší a že tedy podřazovat nemá smysl. Přitom čipaři umí udržet vysoký moment až do nejvyšších otáček. A to by TDCI pomohlo. Maximum momentu by se moc nezměnilo (+10 až 20% to musí spojka i převodovka vydržet) ale tím že by moment byl dlouho stejně velký, tak by TDCI zrychlovalo i ve vyšších otáčkách viz [odkaz]

    To Felotron: Když hodně využíváš maxima motorů svých aut, proč si myslíš, že by pro tebe zvýšení jejich výkonu nemělo smysl?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  15:01

    « Re: Re: Čipy...

    Hile uz ti spravili ty kladky?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  15:01

    « Re: Re: Čipy...

    to all: jsem o víkendu s kámošema natočil jen pár krátkejch záběrů mého přečipovaného :) mondea. trošku jsem ho potrápil, no letní gumy už jsou totálně sjeté, tak to chělo trochu pogumovat, to mi moc líto nepřišlo. ale ještě to musím sestřihnout, pak vám hodím link, alespoň ať je více videí s mondeem, moc jich na webu není :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  14:57

    « Re: Re: Čipy...

    mari: Mě spíš u tebe zarazilo, jak tu o celém čipování mluvíš. Osobně po krátkém hledání na webu mi bylo ihned jasné, že čipování je černota a pohybuje se daleko za hranou jakékoliv serióznosti (alespoň 95% všech čipařů). A i sebelepší firma se sebelepšíma referencema při čipování dělá zásah, který je v rozporu s tím, s čím byl automobil navržen a postaven (až na vyjímky). Proto mě zaráží, že z toho děláš takovou vědu, to je jasná známá věc. A to že jsou buď firmy lemplové že ti tam jen nechají stříknout víc paliva nebo že je majitel firemního auto lempl a nechá čipovat bez ověření kde to dělá a pak to prodá když se mu to začne sr át, tak to je taky věc lidí a přístupu. To bych opravdu nedával za vinu chipování samotnému.

    A také není na tuningové firmě aby za nás nesla následky, ona ani nemůže garantovat že to auto vydrží, jen vychází z nějakých obecných zkušeností. A je na každém, aby nezvolil prasáckou firmu a také aby si zjistil, je-li jeho model auta chip schopen přijmout bez zásadních problémů.

    kutil: Graf zatím nemám, nemám vůbec čas poslední dobou, ale jakmile se to trochu zklidní, počítám v září, tak ho udělá. Spojka mi mrcha klouže, ale jen při jedničce, na pětku vůbec! Opravdu to asi nepřenese ten max. krouťák, ale projevuje se to pouze při max. akceleraci z nuly, dvojka se už chytne. Tohle bych rád nějak dořešil, např. lepší lamelou spojky, ale vůbec netuším jak na to... :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  13:47

    « Re: Re: Čipy...

    Asi tak: Co bych za přečipování dal kdysi u Pionýra.
    Dneska u 2,2 TDCi s 155 H P je mi to celkem buřt.. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 09.08.07  12:39

    « Re: Re: Čipy...

    lordmystic: osobně nemám žádný zájem na tom, aby si lidé nechali nebo nenechali auta čipovat. Jsme ve svobodné zemi, předpokládám že každý člověk vlastnící řidičský průkaz je svéprávný, takže rozhodnutí je na každém zvlášť.
    Zmiňovaným případem (mondeo TDCI automat)jsem jenom chtěl naznačit, že ne vždy firma provádějící takové úpravy je opravdu v dané oblasti kompetentní, a mnohdy nedovede dost dobře posoudit potencionální riziko, kterému mechaniku auta vystavuje. Zákazník náš pán... Kšeft je kšeft. Budiž, za mnohem horší ale považuju to, že až první majitel se rozhodne auto prodávat, tak kupujícímu čipování v 98 % zamlčí a téměř nikdo neuvede ŘJ do původního stavu... Obavy z čipování nepramení z nevědomosti a zaostalosti (jak nás úpravci přesvědčují), ale prostě z reálného rizika vyššího opotřebení (bavme se o čipování vrcholných verzí určitého motoru).

    Pokud firma provádějící čipování je schopna obeznámit zákazníka s riziky, pokud provedla dostatečně fundované životnostní testy na pracovištích které jsou k tomu určeny- aby mohla vůbec ty potenciální rizika zmapovat a pochopit, tak proč ne... Pokud majitel takového auta nebude postupovat v duchu hesla „po mě potopa“ a obeznámí následujícího majitele s tím, co bylo s autem provedeno, proč ne...

    Nechť se sám každý svobodně rozhodne co chce udělat, nechť je seznámen s tím, že na Řj a software sice dostane záruku, ale že záruka se jaksi nevstahuje na motor samotný ani na převodné ústrojí, a že padá i ta původní od výrobce. Argumenty typu: "v servisu stejně nejsou schopni zjistit že bylo provedeno čipování" a "v případě potřeby ZDARMA uvedeme Řj do původního stavu" ty už o něčem vypovídají. Je z nich cítit že si firmy chtějí v případě problému chránit kůži, a v reálu to taky tak funguje.

    Popravdě řečeno, opravdu nemám důvod tady s křížem v ruce varovat před čipováním. Může mi to být úplně ukradené. Viděl jsem že se tady na fóru čipování řešilo, tak jsem napsal co jsem napsal, uvedl příklad toho Mondea s automatem, a tím bych to pokládal z mé strany za kompletní. Jinak všem majitelům Mondea přeju ať auto slouží, ať jsou s ním spokojeni, je to dobrý vůz.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 09.08.07  12:27

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Po dlhšej dobe som sa sem pozrel a vidím že sa tu stále rieši to isté. Vstrekovače, čipy a Kutilove lenivé auto >:D
    Kutil má s tou tabuľkou pravdu. Ale dokazuje to len to, že keby sa chcel pretekať tak TD a benzín porovnateľných výkonov majú porovnateľné zrýchlenie ale na inom prevodovom stupni. Benzín bude asi na tom aj lepšie. Keď je pre niekoho dôležitý údaj max. KM motora tak sa ťažko zmieri s tým že rozdiel oproti benzínu nie je v reále taký obrovský. Lenže pri kľudnej jazde keď nikto nejazdí pri vysokých otáčkach je ten TD samozrejme podstatne pružnejší. Takže fakt nechápem ako môže byť TDCI 140 HP lenivšie ako benzín 115 HP. Keď mi diesel nevyhovuje tak si ho predsa nekúpim. Ale nedávno som bol na dlhšej ceste s firemným Transitom 2,2 TDCI a subjektívne sa mi zdal podstatne živší do 100 km/h ako môj benzín. Keby som mal taký pocit z osobných TD čo som skúšal tak nad dieslom možno uvažujem. A to má iba 85HP.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  12:05

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Nemáš náhodou grafy momentu a výkonu po čipu? To navýšení výkonu bylo hodně výrazné, tak by mě zajímalo, zda má moment špičku nebo je plošší.

    Osobně bych chtěl moment plošší za to v rozsahu 1500-3500ot. (vím že to asi nebude možné v plném rozsahu).

    Zachovali ti overboost? Na5ku a 6ku ti to neprokluzuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  11:43

    « Re: Re: Čipy...

    mari: Jasně také tě "poplácám" po zádech jako všichni ostatní "uvědomělí" zde v diskusi. Ale tvůj pohled na věc je ze špatného úhlu někoho, kdo s tím nemá vlastní zkušenosti.

    Ano máš více méně ve všem pravdu, ale nesmíš házet všechny firmy a všechny lidi co si auto nechají čipnout do jednoho pytle. Osobně jsem už předem věděl o tom, že vše a nejen motor co přenáší zvýšený výkon motoru bude více namáháno. Ano, počítal jsem s tím že mi dřív odejde spojka, brzdy, podvozek, převodovka, atd. Ale záleží na sytlu jízdy. Také je nezbytné si o čipování sám najít více info a nejenom se spolehnout na tuningovou firmu. Navíc např. v Bitpoweru kde jsem byl já jsem byl upozorněn na tyto negativní jevy. Ano, moc se jim o tom mluvit nechtělo, ale při jasných připravených dotazech šli s pravdou ven, pak sami doporučili i řešení, která minimalizují tyto škody po chiptuningu (dřívější výměny oleje, max. výkon používat pokud možno krátce, nepřehřívat tak motor, atd.).

    Neházejme to na firmy, každý alespoň trochu rozumně uvažující člověk si nese za chipování vlastní následky!!! Sám si musí vybrat kvalitní firmu a chip, sám si musí zjistit všechny důsledky které ho budou po chipu čekat! Pochybuji, že toto za člověka udělá firma, na to se prostě nedá spolehnout! A pak se musí rozhodnout, jestli mu to po zvážení všech pro a proti za to stojí! A např. mě to za to stojí, takže netvrď že je chipování obecně pro všechny špatné - to je lež!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  08:43

    « Re: Re: Čipy...

    chcel som tym povedat to ze len precipovanim z toho lepsi motor neurobis... vlastne ano, ale len na chvilu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  22:55

    « Re: Re: Čipy...

    To DR: Motor 2.2TDCI je Ford, vstřikování DAS. Psal jsem o 2.0TDCI, že Ford použil vstřikování od DAS, které používá i PSA.

    Ty 66kW TDI o kterých byla řeč ještě v té době VTG neměly.

    Ohledně koeficientů jsem odpovídal hopeovi, který tvrdil, že na otázku o koeficientech odpověď nebyla. :-!

    Hoď sem kdyžtak odkaz na příspěvek, kde o koeficientech píšeš, aby je hope nemusel hledat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…