FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.07  16:55

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Zdar Hile. Uz??
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.08.07  16:06

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Jo, to víš že jo. My ti poradíme čalouníka, on ti to vypodloží a potom tady budeme zase půl roku číst, že sedíš moc vysoko. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.08.07  15:43

    « Re: Předjíždění s TDCI

    To m.leky1: Ne, sedím vždy rovně. Problémy mi začaly po přesednutí z Mondea MK II do MK V. Jezdím ještě s Renaultem a Fiestou 2001 a tam je to v pohodě. MK V má oproti MK II užší sedák a pevnější boky, tak si myslím, že je to tím. Navíc sedím na sedačce více vpravo, jako by nebyly pedály v ose. Mám model Ghia a sedačky jsou mikropliš a nějaká látka. hodně se to špiní. V MK II byly hrozně drsné sedačky, tak jsem tam měl od začátku potahy, takové šedivé (jemná mikroplyš), koupené přímo u dealera Forda. Vydržely 6let a 150tis.km bez úhony.

    Bohužel to není o tloušťce, ale o šířce pánve a to neovlivním. Mám 190cm a 110kg. V Mondeu MK II žádné problémy nebyly. A rady typu prodat jsou super, ale vzhledem k ceně a leasingu to moc nejde. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.08.07  12:38

    « Re: Předjíždění s TDCI

    To Kutil: problém se sedákem - v Mon 2001 co jsem měl byly sedačky mikroplyš - široké pohodlné až moc - občas se v tom autě ještě svezu, v novém autě Mon 2005 jsou sdáky kůže + alcantara - jou užší, mají lepší vedení těla - jsou téměř jak anatomy v ST :-) , mě to vyhovuje a myslím , že většíně lidí , kteří se s tím svezli také - nejsem žádný drobek 180cm/100kg živé hmoty(občas) , takže pro tebe mám jedinou lacinou radu pokud je ti sedák úzký - máš látkové sedačky - tak jedině, sorry, -NEŽRAT :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.07  12:06

    « Re: Předjíždění s TDCI

    to superkutil.Jen dotaz.Kdyz sedis u stolu nebo v kresle , proste kdekoliv,davas si nohu pres nohu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.07  12:06

    « Re: Předjíždění s TDCI

    to superkutil.Jen dotaz.Kdyz sedis u stolu nebo v kresle , proste kdekoliv,davas si nohu pres nohu?
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 14.08.07  10:42

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Kup si jiné auto a nepruď už tady
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.08.07  09:39

    « Re: Předjíždění s TDCI

    To Jozef0351: [odkaz] :-)

    Mám prosbu, nemáte někdo zkušenost s úpravou sedačky, bolí mě hrozně z auta kyčel a tak bych potřeboval sedák nějak vypodložit, aby byl sedák širší a netlačil tak z boku na kyčel.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 13.08.07  17:16

    « Re: Petr T.?

    Mno, My Lord, já si pamatuji něco o 350 Nm pro 2,0TDCi a jsem si téměř jist 400 Nm pro 2,2 TDCi, oba motory jsou PUMA. Motory od PSA mají 320-340 Nm, takže spojka 350 Nm stačí. Motory od PSA 2,2TDCi mají 400 Nm a proto zatím v Mondeu nejsou, protože stávající spojka by to nevzala. U Tebe bych se trochu bál že když vylepšíš spojku, přenese se problém s nadměrným krouťákem na jiné díly.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 13.08.07  16:53

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Kutil, prejdi ku koncernovej značke a máš po probléme :-) Ak sa pridajú aj ostatné automobilky a vyrobia niečo na spôsob TSI tak pre mňa je to jasná voľba. Hlavne ak by ostal cenový rozdiel TSI oproti TDI, ako je to v súčasnosti v prípade Golfa a Jetty.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.08.07  12:35

    « Re: Petr T.?

    PetrT: no jasně, bylo to myšleno s nadsázkou, ale teď jsi tu opravdu nebyl poslední dobou tolik aktivní, tak jsem myslel že tě opravdu kutil dorazil :-) :-)

    Jinak ty bys možná věděl, na kolik Nm jsou dimenzované spojky pro 96kW a 114kW motory. Je mi jasný že budou asi rozdílné. Po tom mém chipu chci právě lepší spojku, ta má nepřenese těch 420Nm při rozjezdu když mám před tím roztočený motor s vyšláplou spojkou... :(

    PS - jo a s tím nikem fast & furious, to mi bylo hned divné, že by sis dával takové dětinské nicky :).
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 13.08.07  12:08

    « Petr T.?

    I nevykašlal, My Lord, jen jsem ztratil přístupové heslo, tak jsem oprášil svůj druhý nick a prosím vezmi na vědomí, že to nemá nic společného s Vinem Dieselem.... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.08.07  11:22

    « Re: Re: Čipy...

    "U mého vozu dělá overboost víc jak 11% a to už by mělo být znát."

    Pokud nepoznáš 11% svého vozu :), tak je to špatné. Ale ono to bude spíš tak, že náš teoretický overboost není tak geniální věc, aby nás to zarazilo do sedačky. Osobně jsem overboost téměř nepozoroval ani před chipem ani po chipu. Před chipem jsem se mohl neurčitě domnívat že by to mohl být on, po chipu táhne auto o tolik lépe, že těžko poznáš v tom lomcování s autem rozdíl. A nedokážu si rozumně představit, že bych měl ještě při 420Nm dalších 30Nm navíc... A stejně, je zbytečné aby ses zaobíral overboostem, dle mého pocitu je to marketingový tah, který ti nezvyšuje výkon, jedině snad rychlost jeho nárůstu a to ještě o nějakých málo procent, které nemáš šanci poznat.

    A taky souhlasím s pepkem, od té doby co sem začal kutil psát nestojí fórum za nic, je zaspamováno kutilovými spamy nulové informační hodnoty a jen to ostatní diskutující unavuje a obtěžuje. Pak už se tu neřeší důležité věci, ale kraviny a osobní spory. I PetrT. se na nás kvůli tobě vykašlal a to je velká škoda :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  21:23

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Máš po čipu zachovaný overboost nebo ne? Co na to BitPower? Mě se k tomu odmítli jednoznačně vyjádřit. U mého vozu dělá overboost víc jak 11% a to už by mělo být znát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.07  20:56

    « Re: Předjíždění s TDCI

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  20:54

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Pepku prosím, zkus mi to vysvětlit, jak jsi to myslel s tím daňovým aspektem. Jinak se omlouvám, blbě jsem četl, reješ opravdu jen do mě.

    Díky. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 12.08.07  18:28

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Pokud milý polokutile neumíš při svém vzdělání dobře číst, tak už se ničemu u tebe nedivím. Kde jsi našel, že nadávám na ostatní - (množné číslo)?
    Ten moment chceš odůvodnit s nějakým speciálním koeficientem nebo bez? Koeficient si přeješ případně jaký - půl kutila nebo 0,73 kutila?
    btw.Tohle forum je tebou už stejně zabité, takže nějaký bezobsažný příspěvek navíc se tu ztratí,viď?
    Že by výkon a objem souvisel s daňovým aspektem? ;-)
    Hochu, tvé starosti a konto Komárka - to bych chtěl mít.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  17:29

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Milý Pepku, pokud projdu tvé příspěvky, tak ve všech jen prudíš a nadáváš na ostatní. Takže jsou to příspěvky o ničem. Pokud nechceš hodnotně reagovat, tak raději nereaguj vůbec.

    Jak dobře víš, tak fórum je na to, aby se řešili dotazy neb více hlav více ví. A já se jen chci dozvědět co nejvíce o svém autě a motoru, protože Ford je na informace strohý. Pokles momentu skoro 30% mezi 1800-3500ot mi připadá trochu víc než je běžné a tak se snažím pochopit, co Ford vedlo k tomu, aby to tak udělal a aby maximální výkon byl už v 3500ot když většina ostatních dieselů ho má ve 4000ot. Asi jsem jiný než ostatní co do auta sednou a nezajímá je nic víc, než že to jede a kam se leje palivo. Já se snažím zjistit, zda věci které se mi na autě nelíbí nejdou nějak napravit a zda se i ostatní auta stejného typu chovají stejně jako moje = zda jsou problémy výrobní vadou mého vozu nebo je to konstrukční vada.

    Pokud ale máš touhu přispívat, tak možná budeš vědět odpověď na tento dotaz:

    S-MAX používá tři TDCI motory, 1.8TDCI a dva 2.0TDCI a všechny 3 mají přibližně stejný moment motoru. 1.8 s 92kW i 2.0 se 104kW mají 320Nm (1.8 v 1800ot a 2.0 ve 2000ot.) a 2.0 96kW má moment 330Nm/1800ot. Proč tedy Ford nabízí 2 motory 2.0 se skoro stejnými výkony a proč motor s větším max momentem má menší výkon a naopak? A jak může mít motor 1.8 i 2.0 stejný max moment?

    Proč Ford nedělá motory 2.0 s větším max momentem jako třeba Mazda, která má 360Nm?

    Tento dotaz se netýká mého Mondea, tak snad už budeš spokojený. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 12.08.07  11:29

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Milý polokutile, tobě a hlavně ostatním by nejvíc pomohlo, kdyby sis koupil koncernový výkvět HTP a už neprudil na foru Mondeářů, popř. Fordařů. Pokud se na tohle forum podívám před rokem, tak tu byla určitá kvalita diskuze. Pak sis opět koupil to hnusné, zatracované, poruchové, nejedoucí atd. Mondeo (hlavně že jsi dostal slevu - na to konkrétně ty slyšíš velmi dobře) a nejenom z tohoto fora se stala příspěvková žumpa. Ti, kdož sem ještě někdy přispívají s jinými problémy, nechť prominou, ale musí uznat, že s tím kvantem "inteligentních" příspěvků polokutila to tak je. Hele polokutile, zřiď si diskuzní forum na svém webu, kde už mnoho let plačeš plačeš nad starým Mondeem MkII, přidej sekci o neakcelerujícím, nepohodlné, atd. Mondeu 2.2 TDCI a tam čekej, kdo ti tam přijde a komu můžeš tlouct klíny do hlavy těmi svými nesmysly.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  09:24

    « Re: Předjíždění s TDCI

    To DR: Zase nečteš. Netvrdím, že má auto problém a vím, že moje problémy s předjížděním jsou dány mnou a tím, že rychle klesá moment.

    Jen jsem se ptal, zda nemůže mít EURO IV vliv na proměnlivý výkon. Třeba jako že se motoru nelíbí emise, tak nepřidá. Vždyť je to jen SW, a algoritmus pro výpočet může mít problémy s anomálníma připadama.

    Ale jinak dík za příspěvek. Ale zrovna u Charouze mi tvrdili, že pro ŘJ jsou důležité emise a kvůli nim zhorší jízdní vlastnosti i zvýší spotřebu (pokud je to třeba).

    A přece jenom, zkušenost uživatele je vždy nejlepší. Musím si někde půjčit 66 nebo 85kW TDCI Mondeo abych viděl ten rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.07  07:34

    « Re: Předjíždění s TDCI

    kutile, vím naprosto přesně kde má tvoje auto problém. Chyba je na sedadle řidiče, mezi volantem a pedály. Ale tahle závada je bohužel neopravitelná a navíc se přenáší na i na jiná auta. Fakt je mi tě líto.

    Ale moment počkej a pak si udělej nějakou tabulku, třeba o poměru výšky, šířky a hmotnosti vzhledme ke zrychlení. To ti určitě pomůže. Kdyby náhodou ne, tak si na to udělej, graf, to už zabere tutově.

    Máš auto v záruce, tak otravuj techniky u Charouze. Aspoň se trochu pobaví.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.08.07  21:59

    « Předjíždění s TDCI

    Ahoj, dnes jsem jel kolečko 200km a skoro po celou dobu byl výkon vozu dostatečný. V jednom mírném kopci za vesnicí jsem ale přidal, že předjedu přede mnou jedoucí auto a Mondeo odmítlo zrychlit (otáčky byly nad 1800ot.). Udělalo mi to už poněkolikáté. Může to být ASP nebo EURO IV? Je to hodně nepříjemné. Může ŘJ blbnout a chybně spočítat, kolik má dávkovat?

    U TDCI je mi asi nejvíce nepřijemné, že s rostoucími otáčkami klesá moment a auto zrychluje stále méně, takže když předjíždím, tak ke konci předjíždění, kde by měl být moment, tak není. Vím, že se TDCI chová jinak než benzín, ale jak na něj?

    Pokusím se s BitPowerem dohodnout na roztažení velkého momentu i do vyšších otáček a do té doby se budu učit jezdit.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.08.07  21:36

    « Re: Re: Čipy...

    Máš to tam, mylorde.
    Ale nemám graf k motorům PUMA, pouze k motorům DW10B.
    Stejně je to ale zajímavé (100 kW, 320-340 Nm).
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.08.07  20:23

    « Re: Re: Čipy...

    windiesel: hele pošli mi taky ten graf, hodím ho na web a pak bych to také rád porovnal s mým čipem. díky moc!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.08.07  15:45

    « Re: Re: Čipy...

    Máš to tam, overkutile...
    Zdravím :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.08.07  15:42

    « Re: Maximální využití výkonu 2,2 TDCI a agresivní jízda

    Janerad: u toho ESP bych se vůbec nedivil, předpokládám, že když je zaplé ESP tak kontroluje veškeré činnosti a např. i sešláplý plynový pedál a elektronika to vše vyhodnocuje a to přidává ty nepatrné prodlevy, které při vyplém ESp nejsou.

    spojka: jinak s vysokým krouťákem nic dělat nebudu, budu se rozjíždět mírnějí bez pískajících gum a až mi časem odejde spojka, koupím sportovní, která ten torque přenese.
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 10.08.07  15:11

    « Maximální využití výkonu 2,2 TDCI a agresivní jízda

    Ahoj,
    Naprosto nevhodná pro dynamickou jízdu se mi jeví zapnutá klimatizace. Při zapnuté klimatizaci mi vadí mírně snížený disponibilní výkon, horší však je kolísání "záběru" při větších změnách otáček motoru (dynamická akcelerace). Vysvětluji si to tím, že automatická klimatizace a její kompresor se přizpůsobují změně režimu chodu motoru. Také mi vadí, když v táhlém oblouku při jízdě na maximu mi klimatizace "náhodně" ubírá/přidává výkon, který se snažím poslat na kola. Totéž při brždění do zatáček.
    Druhou kapitolou je ESP, které taky velmi nevhodně zasahuje při dynamické jízdě. I při rychlém řazení mám pocit, že mi "ubere" (buď přibrzdí, nebo "ubere" plyn). O projíždění zatáček na limitu ani nemluvím.

    Další zajímavý postřeh s ESP bych rád prodiskutoval v širsím fóru, mám pocit, že při vypnutém ESP je kroutítí moment vyšší v širším spektru otáček, auto jde "lépe a hladčeji" za plynem, chod motoru se mi zdá vyrovnanější, "táhne lépe dole i nahoře" Při jízdě s vypnutým ESP mám pocit, že musím méně šlapat na plyn a že mám niží spotřebu (dle nahodilého pozorování o cca 0,5 l na 100 km. Jak si tyto dojmy vysvětlujete?
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 10.08.07  14:47

    « Ford Mondeo 2,2 TDCI

    Superkutile a spol.,
    už jsem chiptuningem a pláčem nad nevhodností 2.2 TDCI unaven. Poslední 3-4 měsíce jsem jiné příspěvky v této diskuzi kvůli výše zmíněnému "mírně přebujelému" obsahu ani nezachytil. Zejména kvůli tomu už prakticky ani nečtu a ani nemám chuť přispívat. Podle mého se tím ztratila a znehodnotila síla názvu této diskuze "Mondeo 2,2 TDCI". Tím spíš, že s novým modelem Mondea jsme se my majitelé 2,2 stali jistou exkluzivní skupinou s nejvýkonnějším dieslovým motorem. Doporučuji založit si nové diskuze "Chiptuning TDCI" a "Nešťastná volba motoru" a "kvalita nafty, výměna palivového filtru a jejich dopady na vstřikování" a pod. Nebráním se zajímavým postřehům ani z těchto oblastí, ale co je moc, to je moc.
    Prosím, ať se tu zase objevují zajímavé postřehy, otázky a odpovědi majitelů, fandů, které by pro nás všechny a další případné zájemce o vstup do klubu byly přínosem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.07  13:37

    « Re: Re: Čipy...

    To WinDiesel: OK, bezva, pošli (kontakt v odkazu pod mou ikonkou nebo dej link)! :-) Snažil jsem se získat více informací o overboost u prodejce Ford, ale ví jen, že je v dokumentaci. Ale jak se vybudí a jak dlouho trvá nikdo nevěděl. Myslím že pokles o 10% zátahu by už mohl být vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.08.07  12:38

    « Re: Re: Čipy...

    Extrakutile, mohl bych Ti poslat křivku motoru 2,0TDCi, kde je dobře vidět overboost.
    Chceš???
    Zdravím
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.07  10:50

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Co ti řekli k tomu overboostu? Je zachován nebo ne? Je těch 420Nm skutečně přenášené maximum nebo to má s overboostem ještě víc? Většina čipařů uvádí u tvého motoru max moment 365Nm. Možná by jsi měl zjistit, zda by ti tam nešla spojka z 2.2TDCI, ta by těch 420Nm přenesla. Výkon by ti měli zachovat, ten vychází z momentu v otáčkách max. výkonu.

    Ona totiž spojka opravdu není na přenášení momentu, ale pro spojení motoru a převodovky a pro umožnění rozjezdu. Na přenášení momentu máš hydrodynamický měnič.

    Já mám mít moment 360Nm (s overboostem 400Nm) a po čipu mohu mít 460Nm. Pokud budu čipovat, tak nechám moment zvednout tak na 420Nm a spíše ho roztáhnout do vyšších otáček aby maximální výkon byl okolo 4000ot kvůli předjíždění. Ale záleží na tom, zda zůstává zachovám overboost. Ptal jsem se Putnera ale prý je to na delší debatu. :-)

    To mari: Nikdo ze známých co mají čip, nemá žádné problémy, ani se spojkou nebo převodovkou, ani s přehříváním motoru. A zrovna třeba ten Megane 1.9DTi 74kW/200Nm čipnutý na 96kW/266Nm je honěný stále na maximu (střídání mladých řidičů). A ta Oktávka 1.9TDI PD 96kW/309Nm čiplá na 120kW/400Nm jezdí taky pořád na maximum. Té se ale myslím dodělával přídavný chladič oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 10.08.07  09:56

    « Re: Re: Čipy...

    lordmystic: Těžko říct, jestli snížení momentu pomůže odstranit tento problém. Myslím že daleko větší účinek bude mít přispůsobení rozjezdů motoru s velkým momentem. To znamená rezignovat na efektní ostrý start v oblacích kouře, a spíše s citem nechat zabrat spojku třeba kolem hodnoty 1500 min-1, teprve potom na ní pustit veškerý moment. Diesel má opravdu jinou charakteristiku než benzínový motor, výkonu je u něj lepší využívat spíše pro pružné zrychlení na vyšší stupně, než na nějaké akcelerační sprinty. Například klasické měření zrychlení 0-100 záleží často na tom jak kdo umí rychle řadit, jenže to je přesně to co není parketa silných dieselů. Převodovka, spojka a dvouhmoťák si v těchto případech užívají velice silných rázů, mnohem vyšších než u více roztočených (ale méně důrazných) benzínových motorů. Všechny součásti dieselu mají díky masívnější konstrukci a vyšší hmotnosti mnohem větší setrvačnost, prudké změny otáček jim nesvědčí už z principu. Na ostrou jízdu je prostě benzínový motor lépe připraven, proto po dieselovém Mondeu (jehož motor byl ostatně určen i pro užitková vozidla) nechtějme chování Imprezy... Možná opravdu bude lépe snížit své nároky, a využívat plného výkonu jen ve vyloženě nutných situacích, ostatně už standardní provedení s 96 kW má pružnou akceleraci myslím slušnou. Je škoda si zbytečně nechat oddělat motor nebo další věci, když jinak robustní Mondeo TDCI má dobrý předpoklad dosáhnout (při jisté ostražitosti na kvalitu nafty) velice zajímavé životnosti. Podle mého, ze všech moderních dieselů je právě motor Puma jeden z největších favoritů na dlouhověkost. Zálaží samozřejmě na tom, zda pochopíme, v čem je jeho silná parketa, či zda po něm budeme požadovat něco- na co nebyl, není, a nebude připraven...
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 10.08.07  09:45

    « Re: Re: Čipy...

    Spíše snad 160 koní. Jinka by si to polokutil nechal načipovat minimálně na 170kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.08.07  07:37

    « Re: Re: Čipy...

    kutil, mari: a jo máte vlastně přesně pravdu. když se rozjíždím z místa a ta spojka klouzala, tak to bylo vždy, když jsem před tím měl dost roztočený motor. a po puštění spojky to nepobrala. když se rozjíždím ostře, ale bez předešlého vytočení motoru, ale od nízkých otáček tak to nedělá. bude to přesně to, že to v těch otáčkách spojka nechytne. no tak až mi odejde spojka, zkusím použít přítlačák s větším přítlačným efektem a sportovní lamelu, pak uvidíme co se vysipe dál :).

    Jinak si možná nechám snížit krouťák z těch 420 na cca. 380Nm, to by už spojka pobrat mohla, jen jsem zvědav jestli při tom dokážou zachovat výkon těch 160kW...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  22:55

    « Re: Re: Čipy...

    LINK
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  20:04

    « Re: Propad při přeřazení

    Co děláš blbě: řadíš moc rychle...
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  17:09

    « Propad při přeřazení

    Ahoj, mám dotaz úplně z jiného soudku. Když jsem u benzínového Mondea rychle přeřadil z nižšího stupně na vyšší a mezitím jsem pustil plyn, tak motor hodně škubnul. Jakoby se po přeřazení propadl a pak teprve zabral. Pokud jsem jenom plyn ubral, ale úplně nepustil, tak to neudělalo. Myslel jsem, že je to problém benzínu a vstřikování.

    Teď se mi to ale u TDCI objevilo taky. Normálně, když řadím pomalu, tak to není, když rychle, tak se někdy po přeřazení motor propadne (přibrzdí). Stává se to u všech rychlostí.

    Co dělám blbě? Nebo je to normální?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  17:05

    « Re: Re: Čipy...

    Krkovicka: Ne. Ještě jim nepřišly objednaný věci. Ale ono je to stejně v lakovně a vrátí se to zpět až v pondělí. Prý takovou barvu ještě nedělali... (Zelená metalíza.)
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 09.08.07  16:35

    « Re: Re: Čipy...

    "Musiš spojku pustit při co nejmenších otáčkách a nikdy ji nepoužívat na přenos momentu, pokud není úplně sepnutá (mám pocit, že to platí i pro velké tiráky)."

    Přesně tak, pokud při více roztočeném motoru s vysokým momentem pustíme v ten okamžik do záběru spojku, ona se nemusí „chytit“. Toto je problém většiny opravdu silných dieselů s manuálním řazením, a spojkové obložení může doslova uhořet třeba i po deseti méně uspěšných sprintech z místa. Problém přenesení vysokého momentu na kola řeší více než uspokojivě pouze HD měnič (všimněte si, že opravdu silné diesely se čím dál víc častěji kombinují výhradně s automatikou; např BMW 535d). Velká škoda, že Mondeo nemělo dosavadní automat konstruovaný pro přenos momentu motoru 2.2 TDCI, nebo že nepoužilo některý z automatů jiných výrobců. Další věc je životnost dvouhmotového setrvačníku u vozů s manuálním řazením a velkým momentem, právě ten je propočten na určitý výkon (resp. moment), a u čipovaných motorů prostě nezvládá trvale tlumit rázy mezi klikovou hřídelí a převodovkou. Pokud se mu vysypou pružiny, a majitel to neřeší (je to nejen dost nákladné, ale projevuje se to vlastně jenom takovým škobrtáním v určitých otáčkách a různým chrastěním kolem volnoběžných otáček, takže to leckdo může i přehlédnout), pak převodovka půjde v brzké době za ním...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 09.08.07  16:25

    « Re: Re: Čipy...

    zkratka se to lordovi jak sam napsal, vyplatilo.. :-))
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…