FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  20:39

    « O ověřování informací, předsudcích a hlouposti

    Tento příspěvek nemá nic společného s technikou, je o ověřování informací, předsudcích a hlouposti a koho to nezajímá nebo mu to vadí, ať to prosím nečte. Nic dalšího už na toto téma psát nebudu.

    TomanGHIA: vzhledem k tomu, že tvůj příspevek byly řečnické otázky na které jsi nechtěl odpovědi, jsou následující řádky pouze má obecná úvaha a nejsou určeny tobě.

    Lidé i fóra i lidé na těch fórech se časem mění (a já o tom opravdu něco vím) a stavět tak radikální názor na "kdysi dávno" získaných zkušenostech (těžko posoudím, na kolik platných i dnes, nevím, co to je za zkušenosti), to opravdu považuju za hloupé a předpojaté. Stejně tak považuju za hloupé vyjadřovat se k článku, který jsi nečetl. Ale to je můj osobní názor. V tomto tématu je bez diskuze hodně kvalitních informací. Ale je tady i velké množství pitomostí a pitomého dohadování (ano, taky jsem se zúčastnil, naposledy právě teď, kdo jsi bez viny, hoď po mě kamenem), ve kterém se ty informace utápějí. Jak bych (dneska) reagoval, "kdyby někdo něco na fóru mondeo klubu" - to je prázdná spekulace. Jak reaguju v konkrétních případech si tam může každý přečíst - a posuzovat mě podle toho. Ale abych před x roky přeřízl fibuláris a do smrti se to se mnou táhlo, to je opravdu předsudek jako z učebnice. Tvoje dělení na "nás" a "ty druhé" (myšleno zřejmě "ty špatné"), to je taky klasika a s objektivitou to nemá společného lautr nic.

    Co se týká mých "smělých tvrzení" - když něco napíšu, vím proč jsem to napsal a mám ve zvyku vždy stavět na prověřených faktech. Nejsem neomylný, ale snažím se "nemyslet, nýbrž vědět". Což si opět může každý kromě tebe snadno ověřit.

    Mé "ne vždy korektní reakce". Pominu naprosto neurčitou formulaci "ne vždy", do které se schová jak ojedinělý úlet, tak denondenní prudění. A souhlasím. Vím že mé reakce opravdu nejsou vždy korektní, i když dělám co můžu - a ty pravděpodobně ani netušíš, co všechno dělám. Ale taky nejsem robot, jsem jen člověk. Opět posuzuješ podle svých vlastních slov stav "kdysi dávno" a co si o tom myslím, už jsem napsal, tak se nebudu opakovat.

    Na konec bych tady měl pro případné(ho) zájemnce definici slova "předsudek": "předpojatost, nepříznivý postoj k jevu, předmětu, k činnosti, k člověku, který se obtížně mění pod vlivem adekvátní opačné informace." Ty sis "kdysi dávno" vytvořil názor a silou mocí se bráníš jekékoliv informaci, která by tě mohla přesvědčit, že ten názor už dneska není platný. Třeba je, třeba není, ale to co předvádíš je IMHO opravdu předpojatost (a IMHO hloupá).

    K Jozefovi se vyjadřovat nebudu, své tvrzení jsem matematicky dokázal. Kdo chce tak se v tom přehrabe, kdo nechce, ať se prosím zdrží nepodložených komentářů.

    Toto téma považuju za vyčerpané, pokud se neobjeví nějaká mě dosud neznámá fakta, tak nemám co bych k tomu dodal.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.08.07  19:39

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    TomanGHIA:
    je to jeden z možných výkladů >:D
    Pravdou je ale kupodivu to, že jsem trávil tolik času u PC, že jsem z toho byl ale úplně zblblej a tak jsem zkombinoval Windows a Diesel (WinDiesel). Vím že je to ale ÚPLNĚ UJETÝ !!!! Faktem je, že tady se pohybujou i ujetější lidi, viz jejich příspěvky. Tak od teď beru Tvou verzi, DIESEL WINS !!!! A je to pravda, neb prodeje dieselů v EU dosáhly 52%.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  18:28

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    DR:
    To jsi nemusel psát o té provokaci, došlo mi to :-)

    Právě také kvůli Tobě to fórum rád nemám, to je zase malá provokace ode mě, ale zcela opodstatněná, protože když jsem to fórum kdysi dávno četl, tak jsem si na něj udělal svůj názor, potažmo na Tebe. A je to můj názor a já si za ním stojím, takže i kdyby informace byly na tamtom fóru sebekvalitnější, nechci je číst z webu, který se mi příčí. To chápeš, ne?
    Nebo jsi tak na výši, že kdyby Ti tam, kde Ti nikdy není fajn něco nabídli, tak bys to přijal? Já ze zásady ne. Ale není to předsudek. Je to má vlastní zkušenost.
    Můžu si snad pane vybrat fórum svobodně, ne? Mám to tady rád, i zdejší přispěvatele.
    Zdejší fórum mi více vyhovuje a co se dozvím tu, dozvím se i jinde. Mondea jsou stejná zde i tam.
    Takže z mé strany to není předsudek, předsudek by to byl, kdybych si např. umanul, že to číst nebudu a ani bych to nevyzkoušel. Ale já se dobrovolně rozhodl a vybral si.

    A jestli je můj "předsudek" hloupý, jak píšeš, tak to je od Tebe vcelku smělé tvrzení, neb až doted' jsi netušil, proč na to moderované fórum nepůjdu. Ale smělá tvrzení a ne vždy korektní reakce jsou Ti vlastní a je to asi ten stěžejní důvod mého odporu vůči "Tvému" Ford clubu. Zase můj osobní názor, je mi šumák, jestli někdo souhlasí.

    Navíc - já už si obrázek o příčině toho zápachu z klimatizace udělal a mám jasno. Takže mě absence informací toho pána, co ty klimy dělá, nevadí.

    Ted' se ještě dívám na Tvůj příspěvek a ta poslední věta, že kolik je tady pitomostí... no tak tohle si někdo dovolit na Tvém fóru... nepříjde Ti, že jsi poněkud smělý a že ze své pozice zaujatého člověka (moderátor fóra "těch druhých") nejsou tyto výroky na místě? (pozn. - vše jsou řečnické otázky, nechci odpovědi)

    Ale poslední, co bych chtěl na diskusi o autech, je přít se či někomu vysvětlovat něco, co s auty ale vůbec nesouvisí. Já když vím, rád poradím, když nevím, zkusím se zeptat.

    Jak se to fajně loučil Josef?

    Aha, HOWGH!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  17:17

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    O dezinfekci klimatizace bych si dovolil nabídnou článek od člověka, který pro Fordí servisy (samozřejmě, že ne pro všechny) dělá dlouhé roky udržbu a servis klimatizací. [odkaz]

    Ale TomanGHIA si to buhužel asi nepřečte, protože by kvůli tomu musel navštívit fórum, které nemá rád. Tímto se mu za to předem omlouvám, je to z mé strany úmyslná provokace, nemám rád hloupé předsudky.

    Vůči kutilovi a Jozefovi0351 tady (na radu zkušenějších) pro příště budu volit formu pasivní rezistence. Tedy pokud bude nějaké "příště". Škoda že tady není možné napsat někomu SZ, nebo mu napsat mail, nebo prostě nějak ho kontaktovat mimo fórum, možná by tady pak nebylo tolik pitomostí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  15:57

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Hope: Tiež sa už k tomu nebudem viac vyjadrovať lebo nie si ochotný si prečítať svoje vlastné príspevky.
    V jednom príspevku si napísal že :"moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli"
    čo je nezmysel, lebo moment na kolesách je rovný násobku prevodového pomeru a momentu motora. A následne si napísal toto:
    "Já píšu pořád dokola toto: výkon= otáčky x moment x konstanta a je jedno jestli na klikovce, převodovce, nebo na kole a výkon mění od motoru ke kolům jenom ztráty a ty zanedbáváme".
    Uniklo ti že výkon a moment su dve rôzne veci. Výkon sa sprevodovaním cca.nemení mimo strát. Ale krútiaci moment na kolesách sa mení sprevodovaním.
    Čo sa týka otáčok si napísal:
    "Já napíšu, že to platí pouze pro otáčky nižší než 3.500ot/min, ty to ocituješ a napíšeš, že to neplatí nad 3.500ot/min."
    a predtým si napísal:
    "když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň."
    Tak ako miešaš výkon s momentom, mýliš si podradenie s preradením na vyšší stupeň nižšie otáčky s vyššími. To všetko v jednej vete.
    Čo sa týka DR tak som jasne vysvetlil v čom nemá pravdu. Jeho aj Kutilove výpočty boli správne ale obaja mali nesprávne vstupné údaje. Ale napísal rovnakú blbosť ako ty:
    "Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot..."
    Nižší výkon sa nerovná automaticky nižší moment a už vôbec nie na kolesách kde sa mení podľa prevodového pomeru. HOWG.

    :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.08.07  15:46

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Tomane : to asi bude ono !!!! Včera mě před koncem stoupání v rychlosti 158,75 km/h ofoukl i ventilátor z Corsy :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  15:19

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    hope:
    Připadám Ti vypruděný? I hope, I'm not yet. Těsně vedle, jsem "fpoho".
    Jinak s tím čtením tady - bych řekl, že sem ze setrvačnosti chodí spousta lidí a když je něco zaujme, či mají pocit, že je o čem diskutovat, tak se prostě zapojí, hm?
    To je zase můj jiný pohled.
    Jinak s tím Kutilem - to byla těžká ironie, že mi chybí, ten smajlík je tam asi málo vidět.
    Taky mi nejde nereagovat na hovadiny, tím spíše když jsou od inteligentních lidí.

    DIM:
    Určitě! Já myslím, že staré Mk II mělo ventilaci vyřešenou líp, nemohla smrdět, pomohlo vypodložení lopatek větráku. :-) Hodím sem tabulku výkonu ventilátoru v závislosti na vlhkosti vzduchu. Chceš? Ani Fiesta nesmrdí...

    Petr T. alias Fast and the furious action man s dvojitým W ve jméně =)
    Tys ten nick myslel spíše jakože diesel wins, ne?
    No ve Tvém případě to bude asi ta plíseň, která už je v potrubí a proudem vzduchu tu vrstvu spór a prachu z toho nánosu pustíš přímo na sebe.
    Informoval jsem se a tady pomůže asi spíš než sprej tak vytažení palubky, resp. ventilačního potrubí a ruční vyčištění trubek třeba tím Savem.

    Hezký víkend všem!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.08.07  14:22

    « Re: Zápach z klimatizace

    Vopravdustuchyběl. Jakejkrouťákmáventilátor? VentilátorvSmaxumáurčitělepší. TosemjáPetrT. Ztratiljsemdíkysvémusystémuúschovynickůa… používatPetrT. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.08.07  14:11

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Mojí osobě smrdí chvilku klima PO SPUŠTĚŇÍ motoru. Nikdy ne po vypnutí. Ale jako plesnivej hadr to nesmrdí. Naprosto stejně mi smrděl pežout 1,9TD. To budou ty plísně. Před 2 roky jsem to dal do servisu, ale rychle to bylo zpět. Smrdí to jen pár vteřin, potom to rychle vymizí...
    Moje mentální kapacita mi neumožňuje myslet na vypínání klimy 5 minut před dojezdem, to byste chtěli ode mne moc... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.08.07  14:10

    « Re: Zápach z klimatizace

    Já myslím že to smrdí proto, že klima nechce jít do větších otáček, rychle padá výkon a ventilátor ztrácí krouťák. Možná by pomohl nějaký CHIPS tuning. Neumíte někdo poradit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  14:06

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Jestli tě moje „jemná ironie“ takto vyprudila, tak tě vítám v klubu „ješitů“ >:D . Nicméně jsem to tak nemyslel.

    A teď jiný pohled. Pokud tolik lidí takto rychle zareagovalo na klimu, tak to znamená, že to byla buď náhoda, nebo lidi baví Superkutil, momenty a další žvásty, protože je pravidelně čtou. Dokonce tu jsou i tací, kterým se po Superkutilovi, co má dovolenou stýská.
    Já se mezi ně nepočítám, ale ještě mi pořádně nejde nereagovat na kraviny.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  12:19

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Hope:
    No myslím, že ta jemná ironie od Tebe, co se klimatizace týče, ani není na místě, čéče.
    Se koukni, kolik lidí se zapojilo do debaty o tom smradu, který jak ted' sám píšeš, tak máš v autě od novoty i Ty. Podstatně více lidí v průběhu ani ne dvou dní sem přispělo, i Focusáci. A moment tady řeší pár ješitů už týdny a ještě mají každý svou pravdu... a ti, co se do momentových úvah nezapojili jsou ještě naštvaní, že je to prudí.
    Jste kluci momeňt'áci h*ovno vyřešili, já tomu furt nerozumím :-) a je mi to šumák. Já jezdit umím, vím, kdy mám řadit.
    Ale ohledně té klimy jsem se aspoň dověděl, že to, co nám vícerým v interiérech smrdí, je pouhá vlhkost, nohy po celém dni v uzavřených botách taky smrdí a plíseň to není, je to pouze vlhkost z ponožek a z boty. A stejně smrdí i ta klima.

    Osobně si myslím, že je užitečnější vědět, že ten zápach z klimy není ani zdraví škodlivý, ani že mě nebude stát peníze, neb to není závada auta.
    Ale to, kdy mám jaký moment na kolech... :-(

    Ale je to můj soukromý názor.

    P.S.: Co je s kutilem? Chybí mi

    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  11:39

    « Re: Kladka

    Jo, diky. Dnes v osm jsem dal auto do servisu a cekam jak to dopadne. Pak muzeme porovnat komu to chrasti min:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  10:29

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Této komunikaci buď vládne zaslepenost, nebo jazyková bariéra a tak slibuju, že to je poslední příspěvek na toto téma.
    Já napíšu, že to platí pouze pro otáčky nižší než 3.500ot/min, ty to ocituješ a napíšeš, že to neplatí nad 3.500ot/min.
    Celá debata vznikla tím, že Kutil porovnal dva motory a vlivem špatných hodnot mu jeho příklad vyšel, že je TDCi horší. Tedy nemusím pročítat debatu, stačí vědět, o čem se diskutuje a co ty obhajuješ.

    Já píšu pořád dokola toto: výkon= otáčky x moment x konstanta a je jedno jestli na klikovce, převodovce, nebo na kole a výkon mění od motoru ke kolům jenom ztráty a ty zanedbáváme. Pro toho, kdo toto pochopil to DR napsal naprosto srozumitelně a jasně ukázal, že v Kutilově porovnání musí být chyba.

    Protože do toho pořad motáš převodovku, zkusím to ještě naposledy takto: 4ka násobí moment více než 5ka a více, než v uvedeném příkladě u TDCi klesá moment u vyšších otáček. Tedy o co stoupnou otáčky a klesne moment, o to více mi ten menší moment vynásobí převodovka. A to je to, že se právě v daném případě přeřadit vyplatí, pokud použiješ správné hodnoty momentu. Přesně toto už v tabulce DR napsal, a také ti to nestačilo.

    Finíto, konec, piš si co chceš, jdu si číst o plísních, bakteriích, infekcích, desinfekčních prostředcích a smradlavých ponožkách, protože mě každá klimatizace co jsem měl také smrděla a to od nového auta prostě furt.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  10:26

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    CJA: Je :-!
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 17.08.07  09:53

    « Kladka

    To Krkovicka: Tak díly konečně přišly, ale objednali mě až na středu 22/8. Potom porefuruju.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 17.08.07  09:36

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Pánové a není to jedno. Kola se točí a život jde dál. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  08:43

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    HOPE: Prečítaj si pozorne čo si napísal. Nepripadá ti to ako nezmysel?:
    "Jesefe, jesefe, když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň."
    1. Keď podradíš otáčky idú hore a v prípade TDCI ti už nestúpa ani výkon ani moment nad 3500 ot.
    2. V tomto konkrétnom prípade stúpne hodnota momentu práve vďaka preradeniu na VYŠŠÍ stupeň, nie podradeniu, a poklesu otáčok. A sme pri podstate problému. Kutil tvrdil že je blbosť v prípade TDCI podraďovať z 5 na 4 lebo na rozdiel od benzínu klesá pri vyšších otáčkach ako 3500 výkon aj moment.
    "tobě už ale evidentně není jasné, že moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli."
    Moment na kolesách sa odvíja od momentu motora a prevodového pomeru :-) a pri konštatnej rýchlosti a rôznych prevodových stupňoch je vždy iný. Motor poháňa kolesá, nie naopak.
    "Je krásné jak tyto špatné hodnoty zaslepeně vědecky obhajuješ, jenom aby ti vyšlo, že ten benzín s nižším výkonem je lepší."
    A zase trepeš. Nikdy som neobhajoval žiadne hodnoty. Jasne som napísal že neviem či je pravdivá tabuľka DR alebo Kutilova ale že obaja počítali správne. Ale s inými vstupnými údajmi. Navyše sa zdá že obaja mali zlé tabuľky. A nikdy som netvrdil že TDCI 114kW je slabšie alebo porovnateľné ako benzín 85 kW. Práve naopak. Takže keď nabudúce niečo napíšeš, najskôr si to po sebe pozorne prečítaj ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.08.07  08:26

    « výkon na kolech, atd.

    se divím že se stále hádáte o takovéto kraviny. jak tak koukám, nikdo z vás tu neumí spočítat tyto parametry, vždy si někde něco najdete a odpapouškujete, o správnosti svého tvrzení nemáte nejmenší potuchy. proč to složitě počítat, když teoretické propočty nakonec jsou jen teoretické a praxe je o kus jinde? nebylo by nejlepší si prohlídnout např. pořádné měření výkonu na brzdě, např. z jarova, kde máte nejen křivku výkonu motoru, ale i korigovaný výkon a výkon na kolech přehledně zakreslený v grafu? pak stačí jen odečíst a porovnat hodnoty a průběhy a máte hotovo. jedno takové měření mám např. na svém webu:
    [odkaz]
    je to první graf a je to motor uživatele vica co sem taky občas píše a má chipnutý motor 85@115kW, tedy na podobnou hodnotu co vaše dva dvojky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  22:53

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    "S*rte na MOMENT na moment na kolech... je to debata o h*vně."
    A tak tu debatu o h*vně, nahradíme debatou o plísních >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  22:34

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Janerad:

    Zajímavá teze.
    Něco ve stylu " usaď se, pust' si mě a já na Tebe fouknu, jaký jsi... - Tvá klimoška..."
    :-)
    A ke zbavení mykózy nohou Ti gratuluji, ovšem podobnými "radostmi" na těle zatím naštěstí nedisponuji.
    Ani manželka. Tu ale pro jistotu dnes před spaním důkladně prohlédnu... :-)

    Hil:

    A pokud na ženě objevím mech, plíseň či nedej bože broučky, budu aplikovat to Savo... :-)

    Jinak o účinnosti Sava a i jiných desinfekcí pochybnosti nemám, lepší zkušenost mám ale s přípravky Dürr, Sekusept a Incidur. Na Savo je již spousta organismů rezistentních. Měli jsme ve firmě plíseň na podlaze - ve spárovačce. Proto tolik těch prostředků znám.

    Spíše mi jde o to, že nastříkáním předraženého desinfekčního spreje kamsi do potrubí klimatizace nedělám to samé, jako když stříknu např. ten Dürr přímo na plíseň. Navíc je třeba tu aplikaci opakovat a ideálně ty prostředky střídat.
    A že sprej odstraní zápach z klimy? Některý ano, ale jen na krátko. A plíseň zůstane. A člověk pak dýchá nejen spóry, ale i vonné silice... a to se mi moc nelíbí.

    Jinak díky všem zúčastněným za příspěvky. Jsem škodolibě rád, že ta libá a osvěžující vůně mokrého hadru vařeného ve vývaru z nošených vojenských ponožek neoblažuje pouze mě, ale že v tom fetu nás jede víc. :o)

    P. S.: S*rte na MOMENT na moment na kolech... je to debata o h*vně.

    P. S. 2: Šmarjá, žena mě ztluče až si to přečte, co jsem o ní psal, tak kdybych už sem nepřispěl, ... :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  22:10

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    A abych to už definitivně zakončil, a všichni si oddechli, našel jsem hezký graf, kterým bych mohl trochu kompenzovat újmu ostatním: [odkaz]

    Odpočet je následovný

    ot/min; Nm graf; Nm dle Kutila
    3100 325 290
    3300 320 260
    3700 280 240
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 16.08.07  21:50

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Já zásadně klimu před dojezdem nevypínám a nic necítím...
    Nech si udělat tu údržbu.
    Mimochodem spray sice asi povlak plísně neodstranění. Ale mikroby a mikroorganismy, pokud je to dobrý spray, zabije. No a plíseň jsou mikroorganismy.
    To by si se divil, co například udělá SAVO PEREX s plísní na zdi. (POZOR, to neznamená, že je vhodné do klimatizace, ale budou jiné.)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.08.07  21:34

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Moje zkušenosti se zápachem z klimatizace:

    - dle obecné teorie se uvnitř potrubí kondenzuje voda, někdy se udělá i dost ledu. Po vypnutí klimatizace se v nashromážděné vodě a usazeném prachu postupně rozmnoží bakterie, houby, plísně a řasy, které způsobují zápach.

    Moje nové Mondeo taky začalo po pár týdnech vloni smrdět, desinfekce klimatizace sprejem v servisu FORD v únoru nic moc nevyřešila. Letos však klima nesmrdí.

    Moje osobní teorie je ta, že zdrojem "infekce" klimatizace a následně zápachu jsou vlastní pěstěné mikroby z těla řidiče a nebo pasažérů. Po dvou pobytech letos na jaře a v létě jsem se zbavil vleklé mykózy nohou, tím i alergických reakcí a zápach z klimy je taky fuč!!!

    Rada na závěr zní, "V jakém stavu jsi, v takovém stavu je Tvá klima."

    Máte alternativní teorie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  21:12

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Jesefe, jesefe, když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň.

    Že moment s otáčkami roste i klesá je stejně jasné jako že ho převodovka mění, tobě už ale evidentně není jasné, že moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli.

    Na to žádnou tabulku nepotřebuju, a pokud máš nějakou, která to vyvrací tak je špatně. Teď mě to donutilo se na ní opravdu podívat a hodnota krouťáku 260Nm v 3300ot/min je rozhodně špatně. Stejně jako 290Nm v 3100ot/min a 240Nm v 3700 ot/min.

    Je krásné jak tyto špatné hodnoty zaslepeně vědecky obhajuješ, jenom aby ti vyšlo, že ten benzín s nižším výkonem je lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.08.07  21:12

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    To jsem ale napsal hov*dinu - holt jsem už měl v sobě moc Plzní... :-) Už ráno, když sem sedl do auta a kouknul na otáčkoměr jsem si to uvědomil, a až teď jsem se dostal k tomu, že mohu vše uvést na pravou míru:
    Při svižné jízdě točím do 3750ot/min., ve vyjímečných případech jdu přes 4000 ot/min. Víc než 4200 už je opravdu nesmyslné. Všem se omlouvám za mystifikaci... Na svoji omluvu mohu uvést, že při svižné jízdě opravdu nestíhám koukat na otáčkoměr...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.08.07  21:11

    « Re: Zápach z klimatizace

    Měl jsem podobný problém sice po nastartování a puštění A/C. Vše vyřešeno desinfekcí. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.08.07  21:11

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    To jsem ale napsal hov*dinu - holt jsem už měl v sobě moc Plzní... :-) Už ráno, když sem sedl do auta a kouknul na otáčkoměr jsem si to uvědomil, a až teď jsem se dostal k tomu, že mohu vše uvést na pravou míru:
    Při svižné jízdě točím do 3750ot/min., ve vyjímečných případech jdu přes 4000 ot/min. Víc než 4200 už je opravdu nesmyslné. Všem se omlouvám za mystifikaci...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.08.07  21:10

    « Re: Zápach z klimatizace

    Měl jsem podobný problém sice po nastartování a puštění A/C. Vše vyřešeno desinfekcí.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  20:39

    « Re: Zápach z klimatizace

    Deadlift:
    Nezlob se, ale já čekal spíše připomínky, nápady nebo opravení mých možná mylných domněnek a ne ceny z Fordu.
    Navíc, moje auto je ještě více než rok v záruce a pokud bych se rozhodl pro řešení zápachu z klimy cestou servisu, tak bych uplatnil záruku a neplatil bych to.

    Navíc, jak bylo napsáno v dnešních příspěvcích, tento problémek se netýká pouze mě samotného, mám tudíž nárok se domnívat, že není co opravovat či odstraňovat.

    A ten link nepoužiju, já to fórum nemám rád, ale dík za snahu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 16.08.07  20:02

    « Re: Zápach z klimatizace

    U Fordu dezinfekce klimi se ma dělat každý rok před sezonou na jaře.
    Dale kompletni kontrola těstnosti a udržba ob rok asi stačí/můj odhad, presně bude vědet Vaš servisní technik u Fordu.

    Z servisni jarni akce Fordu:
    Dezinfekce klimatizace

    Dezinfekce klimatizace jen za 590 Kč s DPH. Pociťujete při zapnutí klimatizace zápach? Provozem klimatizace se ventilační systém zanáší mikroorganismy, které mohou být zdraví škodlivé. Dezinfekce odstraní nežádoucí látky z ventilačního okruhu a z povrchu výparníku. Cena zahrnuje funkční kontrolu, aplikaci dezinfekčního spreje, práci a DPH

    Údržba klimatizace

    Údržba klimatizace jen za 1690 Kč s DPH. Připravte se na léto. Kompletní údržba klimatizace Vám zajistí její optimální funkci a ochrání Vás před nežádoucími vlivy. Cena zahrnuje funkční kontrolu, odsátí a vyčištění chladiva, kontrolu těsnosti systému vakuovým testem, doplnění chladiva a maziva na předepsané meze, práci a DPH.

    Pylové filtry Ford

    Pylové filtry Ford jen za 692 Kč s DPH. Víte, jaký vzduch ve voze dýcháte? Od slzení očí, dýchacích potíží a zamlžených skel Vás ochrání pylový filtr. Jeho výměnu je potřeba provést při každé údržbě či dezinfekci klimatizace.

    Podobné téma na forum.fordclubs.org [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  16:39

    « Re: Zápach z klimatizace

    Pánové,
    předně díky všem zůčastněným za (po delší době) konstruktivní debatu. :-)

    Můj názor je, že plíseň ani mikroby ani ostatní broučky v potrubí nemám, protože opravdu od koupi po každém vypnutí klimy ještě pustím větrák na ECO a to tak, že naplno.

    Ten zápach asi alergenní nebude, protože i já i moje žena jsme alergici, bereme na to ZODAC a jsme oba alergičtí na prach, pyly a spóry plísní. A oči mě při vdechování toho odéru nepálí, nos mě nesvědí a ani nekýchám - a jsem fakt citlivý, takže bych to poznal. Ani ženuška nic nepozoruje.
    Navíc - nános plísně by smrděl nejen po vypnutí A/C, ale smrděl by vždy, když by jela ventilace - tedy i na ECO. Prostě pokud je na trubkách nános, tak to musí smrdět vždy, když přes to ženu vzduch směrem k sobě do interiéru. Ale puch je jen po režimu A/C na ECO a to ještě tak 3 minuty a nijak intenzivní.

    Není to tak, že ten filtr (pylový nebo prachový nebo jak se to jmenuje) se zvlhčí kvůli tomu, že přes něj jde studený vzduch (režim A/C) ? A pak ta mokrá hadra při sušení (režim ECO) tím vysýcháním páchne?
    Klimatizace doma v obýváku zasmrděla při dojezdu na ECO taky a taky nepomohlo ani vyprání filtru.
    Můj názor tedy je, že těm, komu nám to smrdí od novoty, tak že nemáme vadné kusy, ale třeba máme novější filtry z jiného materiálu, který prostě páchne při vysoušení.
    Jinak to auto je koupeno v srpnu 2006 a v servisu říkali, že klima se čistí co 2 roky.

    Na spreje nevěřím, nedokážu pochopit, jak může suspenze vstříknutá někam do trubky očistit potenciální nános uchycené plísně. Sprej pouze zamezí zápachu, ale neřeší příčinu.
    Jako když na WC po sobě stříknete Brise... mísu to taky nevyčistí a po čase ten, kdo jde po Vás, tak je chudák :o)
    Nechci investovat do spreje a ještě se bát, co obsahuje jeho vonná složka... aby to nebylo spíše zdravotně na závadu...

    Rád si přečtu Vaše další názory, předem díky za ně!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  16:03

    « Re: Zápach z klimatizace

    každá klima bude smrdět, když se o ní nepostaráte. Na výparníku kondenzuje vlhkost, ve které se množí bakterie, mikroby a další svinstva, který pak smrděj a způsobujou vaše alergie.
    je potřeba to čas od času, cca 1-2x za rok klimu vydezinfikovat.
    Sprejů je na to spousta, ne všechny ale fungujou, z mojí zkušenosti je dobrej Wurth, ale nikomu nic nenutim. Dobrý je si to nechat udělat v servisu, protože většinou vědí, kam šáhnout
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 16.08.07  15:57

    « Re: Zápach z klimatizace

    JJ, jak sem rekl mam FoFo (2006) 1,6TDCi a dela to taky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.08.07  14:33

    « Re: Zápach z klimatizace

    no tak tim to neni, me to delal vw passat climatronic r.v.2000, delaly to sluzebni felicia, fabia i octavia a dela mi to i soucasne mondeo
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 16.08.07  13:52

    « Re: Zápach z klimatizace

    Pánové, já vás chválím! :-)

    Párkrát jsem klimu před dojetím vypnul, nikdy žádný zápach, taky nos v pořádku, auto mám od novoty, teď dva roky a 56 tkm, už to nevypínám, protože si málokdy vzpomenu. Jenom když vjíždím do myčky.

    edit: možná ještě porovnejme datum výroby, třeba to je nějaká závadná série něčeho? moje mondeo 2.0 TDCi 96kW je vyrobeno 11/2004. Ghia, takže automatická klima, jednozónová.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.08.07  13:34

    « Re: Zápach z klimatizace

    ja nevim co zatim presne je, urcite za to castecne muze vlhkost ktera je v tom nakumulovana, pri pustene klime to ten vzduch co jde do kabiny vysusuje,ale jakmile se klima vypne tak ten vzduch naopak tu nahromadenou vlhkost nabira. Nevim proste to smrdi nekdy dokonce jak chcanky :-) ale vzdy jen chvili.
    Jinak nekdy mi to dela i klima v obyvaku byt v mnohem mensi mire, ale ta zatuchlost je tam chvili citit taky
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 16.08.07  13:12

    « Re: Zápach z klimatizace

    Ja mam sice FoFo a jen manualni klimu, ale to co popisuje TomanGhia mi dela taky. Taky od nova. Po vypnuti klimatizace (a ze zacatku i pri pusteni vnejsiho okruhu) proste zacne smrdet. Pri zapnute klima a vnitrnim okruhu vse OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  12:08

    « Re: Zápach z klimatizace

    TomanGHIA: nemusim to ani skusat, ako som pisal klimu sem tam vypinam, hlavne ked mi do auta pristupuju deti, tak to hned pocujem od mnzelky :-) vypni to! :-) ten rezim mam odskusany a keby som nieco take take citil tak to ver ze hned by som klopkal servisu na dvere, lebo takyto smrad nie je vobec normalny a to nehovorim o tom ze je to nezdrave /ten smrad/
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.08.07  12:02

    « Re: Zápach z klimatizace

    Přimíchám se do diskuze - klimu taky před dojezdem vypínám - čistím klimu 1 x ročné v servisu + vždy výměna filtru a nikdy jsem žádný zápach necítil - nos mám v pořádku. Tak by mě samotného zajímalo, jak to může být cítit už v novém autě.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…