FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 19.08.07 16:29
« Re: top gear
Že je mondeo skvělé auto s výborným podvozkem, o tom snad nikdo nepochybuje. I když přece jenom, aby MK III s 2.0 (107kW) o 2 sekundy ujelo BMW320i (125kW) ..... to mi nějak nesedí. Podvozek nemá BMW rozhodně horší, než mondeo a o tolik vyšší výkon by se měl projevit. Že byl i mercedes (120kW) pomalejší, to mohlo být díky automaciké převodovce (a komfortnějšímu ladění podvozku), ale BMW mělo manuální řazení a zajelo stejný čas jako mercedes, což mi zase neštymuje. Je dost pravděpodobné, že, na zajeté časy měl příliš velký vliv řidič a pravděpodobně i rozdílná kvalita pneumatik.
Ale koukalo se na to hezky, to zase jo :-). -
lordmystic 19.08.07 13:36
« top gear
Tak jsem si sehnal všechny série Top Gear a hned v první sérii ve čtvrtém díle bylo velice zajímavé srovnání dvoulitrových vozů střední třídy. Jezdilo se po jejich testovacím okruhu a jelikož Mondeo (MkIII) nebylo nejsilnější, porazilo i BMW, Mercedes, Renault, atd. Opravdu to stojí za shlédnutí, kor pro nás fanoušky Mondea :).
[odkaz] -
impaler 19.08.07 00:18
« Konec polemiky o fordclubs
PetrT.: pochybuju, ze zrovna DR, on si svoje resi po svem u sebe, abych tak rekl, a tady se chova po nasem (spis lepe).
Jinak diky tobe ma zdejsi forum informacni hodnotu, tak se nezalekni radsi nikoho, to je spravne. :)
A dal to hil rika tak, jako ja. -
WinDiesel 18.08.07 21:18
« Re: Pro Petra T. :-)
impaler: teď si vzpomínám, že mne někdo před časem dosti hrubě okřikl, ať tady jisté věci neřeším, že je to již dostatečně a dobře řešeno na fordorg.
Tehdy mne to dost zarazilo, ten pánovitý tón, že by DR? Nicméně jsem na to vůbec nebral potaz a dál jsem si dovoloval na tomto fóru zde.
Takže všechny zdravím a jsem připraven i nadále přispívat i jinak pomoci (nedávno jsem pomáhal s nákupem ojetého Mondea 2,0TDCi, snad to vyšlo...) Takže vše co se týče palivového systému - diesel. -
"-- skrytý --" 18.08.07 20:59
« Pro vsechny co maji radi skvarky
Zdravim vespolek. V patek jsem byl na 120tkm prohlidce a vymene napinaci kladky+ prislusenstvi. Meli to hotove za pet hodin a platil jsem 10tis (kladku jsem mel novou uz z predesle vlastni opravy)Nechal jsem si vymenit i zadni desticky a nejake drobnosti.
Me dosavadni problemy s vsemozne brucicim motorem jsou snad na delsi dobu zazehnany (ted uz je to jenom dyzlovej klapot)
Mel jsem to u Rasino na Videnske v Brne, takze Hile priste muzes sem a mas to bez cekani na dily, neb je maji skladem:)
Jinak bych se chtel zeptat jestli nekdo nema udaj o kroutaku.
Mam 2.2 TDCi, cerne barvy, radio SONY, telefon Nokia 94563ixz (bluetooth,MP3,12x airbag)
Obcas jezdim pres Hukvaldy, tak bych si to tam mozna mohl nejak vyzjistit, ale co kdyby to tu nekdo vedel..
Dikec a caues!
-
impaler 17.08.07 22:56
« Re: Pro Petra T. :-)
marjapano,
už jsme tady dlouho neměli ring volný, tentokrát obehraná písnička "proč nechodím na fordclubs.org a radši se zeptám tady".
Za sebe bych to shrnul: napsal bych ti o té pasivní resistenci, DR, SZ, kdyby to šlo jako dříve. Na "tvoje" fórum chodím pro konkrétní informace, tímto ti opožděně děkuju, už i mně dost pomohlo. Sem se chodím vykecat a mimoděk poučit zároveň, ovšem v poslední době to byla halda blbovin přerůstajících do flamu, což my jsme tady nemívali ve zvyku, byť se nepovažuju za nějakého otce zakladatele. Jo, Jozef býval podrážděný, že ho nechválíme ze volbu benzínu, i když jsme mu netvrdili, že to má s tou návratností špatně (já fakt věřím, bez ironie, že se mu to vyplatí a spočetl si to dobře). Ale už ho to přešlo, dokud se nedostavil náš DIY buddy. :)
Moje volba byla přijmout pravidla fordclubs.org, která jsem si nejdřív stejně odklikl, mají svůj smysl. Je tam myslím přes tisíc spokojených členů, je to živá encyklopedie s kvalitním obsahem, kdo se tím může pochlubit...moc jich u nás nebude.
Sem chodím v naději, že už konečně nebude řeč o krouťáku na kolech. Hned si dávám facku, že sem to slovní spojení použil. :) Podobně myslím ostatní, koho to zajímá, ten už si svoji polívčičku přihřál vrchovatě, ne? :) -
g_m 17.08.07 22:33
« Pro Petra T. :-)
Petr T.:
Petře, díky za přijetí mé interpretace Tvého nicku.
Ten WinDiesel mi nepříjde ujetý, dyt' se podívej na můj nick :-)
Ty jsi zrovna člověk, kterého znalosti mi imponují a vážím si lidí, kteří se o informace podělí přijatelnou formou.
Narozdíl od někoho, kdo o mě píše v dlouhé obhajobě své osoby článek a navíc ten článek prý není pro mě, ale je o mě a podsouvá mi v něm určité skutečnosti, které si sám vydedukoval.
A to je ten hlavní důvod, proč jeho fórum nemám rád. Nemám ho rád kvůli jeho někdy až drzému chování. Není to, jak píše, kvůli nějakému ojedinělému excesu, není to o tom, že by někdy uletěl, je to o tom, jaký je on, jak píše lidem, kteří například napíšou někam do threadu něco, co on jim později červeným písmem napíše, že to tam nepatří, že je to jiné téma, pak se tam provozuje něco jako upozornění, ... poznámky k pravopisu... A někdy na můj vkus neslušně. Já bych si to líbit nenechal, mám trošku problém s autoritou, pokud od této vycítím náznak povýšení či drzosti. Proto bych si nikdy nezřídil registraci na tom fóru, ty statusy hvězdiček či jak se tam přispěvatelé v profilu zobrazují, se mi prostě nelíbí. A od začátku bych byl submisivně asi jednohvězdičkový a Ty ta autorita - mě to prostě nevyhovuje, podle toho jsem si taky zařídil život. Nemám nic proti ostatním, že jim to nevadí, je to každého věc!
Lidé na fórech se asi časem mění, souhlas, ale on jako osobnost se za ten asi rok a půl, co jsem to tam občas četl, nezmění, protože změnit člověka nelze, pokud to nechce on sám.
A zadalší - o článku ke klimatizacím jsem se jakkoliv nevyjadřoval, jen jsem ho nečetl a zdůvodnil jsem to tak, že to neudělám, že už nemám důvod. Nepotřebuju ho číst, nesoudil jsem jej.
A nebráním se silou mocí tomu čtení fóra, já ho číst nepotřebuju, dobrovolně jsem se rozhodl, tot' vše.
Těmi druhými jsem myslel parafrázi se seriálem LOST - Ztraceni. Tam jsou také "ti druzí". Absolutně jsem to nemyslel jakože jste špatní. Toto je prý ta "moje" neobjektivnost! Ale pan DR má jasno - ti druzí jsou podle pana Tomana ti špatní. A to je prý klasika... tak jsem asi klasik...
Já to podsouvání tak nemám rád...
Add předsudky - trvám na svém, udělal jsem si zkušenost, není to předsudek, panu DR to přesto přijde jako předpojatost či hloupý předsudek - ale dobře, je to jeho názor.
Tak at'.
DR:
Milý DR,
také lituji, že zde není možnost soukromých zpráv či něčeho podobného, věřím, že bys toho měl na srdci podstatně více, ale tato debata je asi stejně nekonečná. Já ale jen opravuji Tvé domněnky o mých názorech, nepotřebuju se hájit ani nic vysvětlovat a psát o sobě, kolik toho dělám a že nejsem robot - já to vím, že nejsi, neboj, roboti totiž nechybují, sorry. Já mám také plno chyb, kdo nemá. Mě ale fakt nezajímá, co děláš a kolik toho děláš - má to být omluva?
Proč se omlouváš a píšeš, že ne vždy Tvoje reakce jsou korektní? Dyt' já to vím, psal jsem Ti to, proč se obhajuješ?
Mám Tě litovat? Toho teda tolik nedělej.
Já nezpochybňuju Tvé vědomosti, já zpochybňuju Tvé chování na tom webu, které pro mě není únosné, ale máš na něj právo, vždyt' jsi tam guru.
Zítra brzy ráno jedeme s rodinkou pryč, v neděli večer se vracíme, v pondělí jsem tady a doufám, že si budu moci přečíst o sobě další informace, už jen z toho titulu, aby to nevypadalo, že musím mít poslední slovo. :o)
Ostatním se omlouvám za zas*írání fóra příspěvky OT.
Ale jak už jsem dnes psal - nejde mi zatím nereagovat na příspěvky inteligentních lidí, které se mi osobně nezdají košer.
Neber mě tak, že si chci prosadit svůj názor za každou cenu, to ne, obhajuji se, jen pokud to pokládám za proveditelné. Například tady na moje.auto jsem měl svoje Mondeo asi 14 dní a pak jsem ho stáhnul. Byl jsem otrávený z některých recenzentů, např. z toho, kdo Krkovičkovi vynadal, že jeho auto je fake a že je nula a že to auto má stáhnout a dal mu z trucu jedničku, byt' se mu později omluvil, protože nepochopil ironii, s jakou Krkovička přispěl kamsi do diskuze schválně coby adolescent. Pochopil jsem, že když ten člověk nepozná nadsázku a hned se jde poléčit jedničkou, tak že mezi takovými soutěživci mít svoje auto radši nechci a nepsal jsem mu, co si o tom myslím. A dal jsem mu 10 bodů.
Abych to shrnul do jedné věty:
DR, Tvé fórum je hezké, informačně O. K., ale vadí mi Tvá prudkost a razance a styl, kterým napomínáš tamní lidi - jsi prostě taková nátura, zřejmě trochu cholerik a mi to nevyhovuje, tot' vše.
-
"-- skrytý --" 17.08.07 20:39
« O ověřování informací, předsudcích a hlouposti
Tento příspěvek nemá nic společného s technikou, je o ověřování informací, předsudcích a hlouposti a koho to nezajímá nebo mu to vadí, ať to prosím nečte. Nic dalšího už na toto téma psát nebudu.
TomanGHIA: vzhledem k tomu, že tvůj příspevek byly řečnické otázky na které jsi nechtěl odpovědi, jsou následující řádky pouze má obecná úvaha a nejsou určeny tobě.
Lidé i fóra i lidé na těch fórech se časem mění (a já o tom opravdu něco vím) a stavět tak radikální názor na "kdysi dávno" získaných zkušenostech (těžko posoudím, na kolik platných i dnes, nevím, co to je za zkušenosti), to opravdu považuju za hloupé a předpojaté. Stejně tak považuju za hloupé vyjadřovat se k článku, který jsi nečetl. Ale to je můj osobní názor. V tomto tématu je bez diskuze hodně kvalitních informací. Ale je tady i velké množství pitomostí a pitomého dohadování (ano, taky jsem se zúčastnil, naposledy právě teď, kdo jsi bez viny, hoď po mě kamenem), ve kterém se ty informace utápějí. Jak bych (dneska) reagoval, "kdyby někdo něco na fóru mondeo klubu" - to je prázdná spekulace. Jak reaguju v konkrétních případech si tam může každý přečíst - a posuzovat mě podle toho. Ale abych před x roky přeřízl fibuláris a do smrti se to se mnou táhlo, to je opravdu předsudek jako z učebnice. Tvoje dělení na "nás" a "ty druhé" (myšleno zřejmě "ty špatné"), to je taky klasika a s objektivitou to nemá společného lautr nic.
Co se týká mých "smělých tvrzení" - když něco napíšu, vím proč jsem to napsal a mám ve zvyku vždy stavět na prověřených faktech. Nejsem neomylný, ale snažím se "nemyslet, nýbrž vědět". Což si opět může každý kromě tebe snadno ověřit.
Mé "ne vždy korektní reakce". Pominu naprosto neurčitou formulaci "ne vždy", do které se schová jak ojedinělý úlet, tak denondenní prudění. A souhlasím. Vím že mé reakce opravdu nejsou vždy korektní, i když dělám co můžu - a ty pravděpodobně ani netušíš, co všechno dělám. Ale taky nejsem robot, jsem jen člověk. Opět posuzuješ podle svých vlastních slov stav "kdysi dávno" a co si o tom myslím, už jsem napsal, tak se nebudu opakovat.
Na konec bych tady měl pro případné(ho) zájemnce definici slova "předsudek": "předpojatost, nepříznivý postoj k jevu, předmětu, k činnosti, k člověku, který se obtížně mění pod vlivem adekvátní opačné informace." Ty sis "kdysi dávno" vytvořil názor a silou mocí se bráníš jekékoliv informaci, která by tě mohla přesvědčit, že ten názor už dneska není platný. Třeba je, třeba není, ale to co předvádíš je IMHO opravdu předpojatost (a IMHO hloupá).
K Jozefovi se vyjadřovat nebudu, své tvrzení jsem matematicky dokázal. Kdo chce tak se v tom přehrabe, kdo nechce, ať se prosím zdrží nepodložených komentářů.
Toto téma považuju za vyčerpané, pokud se neobjeví nějaká mě dosud neznámá fakta, tak nemám co bych k tomu dodal. -
WinDiesel 17.08.07 19:39
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
TomanGHIA:
je to jeden z možných výkladů >:D
Pravdou je ale kupodivu to, že jsem trávil tolik času u PC, že jsem z toho byl ale úplně zblblej a tak jsem zkombinoval Windows a Diesel (WinDiesel). Vím že je to ale ÚPLNĚ UJETÝ !!!! Faktem je, že tady se pohybujou i ujetější lidi, viz jejich příspěvky. Tak od teď beru Tvou verzi, DIESEL WINS !!!! A je to pravda, neb prodeje dieselů v EU dosáhly 52%. -
g_m 17.08.07 18:28
« Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe
DR:
To jsi nemusel psát o té provokaci, došlo mi to :-)
Právě také kvůli Tobě to fórum rád nemám, to je zase malá provokace ode mě, ale zcela opodstatněná, protože když jsem to fórum kdysi dávno četl, tak jsem si na něj udělal svůj názor, potažmo na Tebe. A je to můj názor a já si za ním stojím, takže i kdyby informace byly na tamtom fóru sebekvalitnější, nechci je číst z webu, který se mi příčí. To chápeš, ne?
Nebo jsi tak na výši, že kdyby Ti tam, kde Ti nikdy není fajn něco nabídli, tak bys to přijal? Já ze zásady ne. Ale není to předsudek. Je to má vlastní zkušenost.
Můžu si snad pane vybrat fórum svobodně, ne? Mám to tady rád, i zdejší přispěvatele.
Zdejší fórum mi více vyhovuje a co se dozvím tu, dozvím se i jinde. Mondea jsou stejná zde i tam.
Takže z mé strany to není předsudek, předsudek by to byl, kdybych si např. umanul, že to číst nebudu a ani bych to nevyzkoušel. Ale já se dobrovolně rozhodl a vybral si.
A jestli je můj "předsudek" hloupý, jak píšeš, tak to je od Tebe vcelku smělé tvrzení, neb až doted' jsi netušil, proč na to moderované fórum nepůjdu. Ale smělá tvrzení a ne vždy korektní reakce jsou Ti vlastní a je to asi ten stěžejní důvod mého odporu vůči "Tvému" Ford clubu. Zase můj osobní názor, je mi šumák, jestli někdo souhlasí.
Navíc - já už si obrázek o příčině toho zápachu z klimatizace udělal a mám jasno. Takže mě absence informací toho pána, co ty klimy dělá, nevadí.
Ted' se ještě dívám na Tvůj příspěvek a ta poslední věta, že kolik je tady pitomostí... no tak tohle si někdo dovolit na Tvém fóru... nepříjde Ti, že jsi poněkud smělý a že ze své pozice zaujatého člověka (moderátor fóra "těch druhých") nejsou tyto výroky na místě? (pozn. - vše jsou řečnické otázky, nechci odpovědi)
Ale poslední, co bych chtěl na diskusi o autech, je přít se či někomu vysvětlovat něco, co s auty ale vůbec nesouvisí. Já když vím, rád poradím, když nevím, zkusím se zeptat.
Jak se to fajně loučil Josef?
Aha, HOWGH!
-
"-- skrytý --" 17.08.07 17:17
« Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe
O dezinfekci klimatizace bych si dovolil nabídnou článek od člověka, který pro Fordí servisy (samozřejmě, že ne pro všechny) dělá dlouhé roky udržbu a servis klimatizací. [odkaz]
Ale TomanGHIA si to buhužel asi nepřečte, protože by kvůli tomu musel navštívit fórum, které nemá rád. Tímto se mu za to předem omlouvám, je to z mé strany úmyslná provokace, nemám rád hloupé předsudky.
Vůči kutilovi a Jozefovi0351 tady (na radu zkušenějších) pro příště budu volit formu pasivní rezistence. Tedy pokud bude nějaké "příště". Škoda že tady není možné napsat někomu SZ, nebo mu napsat mail, nebo prostě nějak ho kontaktovat mimo fórum, možná by tady pak nebylo tolik pitomostí. -
Jozef0351 17.08.07 15:57
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Hope: Tiež sa už k tomu nebudem viac vyjadrovať lebo nie si ochotný si prečítať svoje vlastné príspevky.
V jednom príspevku si napísal že :"moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli"
čo je nezmysel, lebo moment na kolesách je rovný násobku prevodového pomeru a momentu motora. A následne si napísal toto:
"Já píšu pořád dokola toto: výkon= otáčky x moment x konstanta a je jedno jestli na klikovce, převodovce, nebo na kole a výkon mění od motoru ke kolům jenom ztráty a ty zanedbáváme".
Uniklo ti že výkon a moment su dve rôzne veci. Výkon sa sprevodovaním cca.nemení mimo strát. Ale krútiaci moment na kolesách sa mení sprevodovaním.
Čo sa týka otáčok si napísal:
"Já napíšu, že to platí pouze pro otáčky nižší než 3.500ot/min, ty to ocituješ a napíšeš, že to neplatí nad 3.500ot/min."
a predtým si napísal:
"když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň."
Tak ako miešaš výkon s momentom, mýliš si podradenie s preradením na vyšší stupeň nižšie otáčky s vyššími. To všetko v jednej vete.
Čo sa týka DR tak som jasne vysvetlil v čom nemá pravdu. Jeho aj Kutilove výpočty boli správne ale obaja mali nesprávne vstupné údaje. Ale napísal rovnakú blbosť ako ty:
"Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot..."
Nižší výkon sa nerovná automaticky nižší moment a už vôbec nie na kolesách kde sa mení podľa prevodového pomeru. HOWG.
:-! -
g_m 17.08.07 15:19
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
hope:
Připadám Ti vypruděný? I hope, I'm not yet. Těsně vedle, jsem "fpoho".
Jinak s tím čtením tady - bych řekl, že sem ze setrvačnosti chodí spousta lidí a když je něco zaujme, či mají pocit, že je o čem diskutovat, tak se prostě zapojí, hm?
To je zase můj jiný pohled.
Jinak s tím Kutilem - to byla těžká ironie, že mi chybí, ten smajlík je tam asi málo vidět.
Taky mi nejde nereagovat na hovadiny, tím spíše když jsou od inteligentních lidí.
DIM:
Určitě! Já myslím, že staré Mk II mělo ventilaci vyřešenou líp, nemohla smrdět, pomohlo vypodložení lopatek větráku. :-) Hodím sem tabulku výkonu ventilátoru v závislosti na vlhkosti vzduchu. Chceš? Ani Fiesta nesmrdí...
Petr T. alias Fast and the furious action man s dvojitým W ve jméně =)
Tys ten nick myslel spíše jakože diesel wins, ne?
No ve Tvém případě to bude asi ta plíseň, která už je v potrubí a proudem vzduchu tu vrstvu spór a prachu z toho nánosu pustíš přímo na sebe.
Informoval jsem se a tady pomůže asi spíš než sprej tak vytažení palubky, resp. ventilačního potrubí a ruční vyčištění trubek třeba tím Savem.
Hezký víkend všem! -
WinDiesel 17.08.07 14:11
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Mojí osobě smrdí chvilku klima PO SPUŠTĚŇÍ motoru. Nikdy ne po vypnutí. Ale jako plesnivej hadr to nesmrdí. Naprosto stejně mi smrděl pežout 1,9TD. To budou ty plísně. Před 2 roky jsem to dal do servisu, ale rychle to bylo zpět. Smrdí to jen pár vteřin, potom to rychle vymizí...
Moje mentální kapacita mi neumožňuje myslet na vypínání klimy 5 minut před dojezdem, to byste chtěli ode mne moc... >:D -
"-- skrytý --" 17.08.07 14:06
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Jestli tě moje „jemná ironie“ takto vyprudila, tak tě vítám v klubu „ješitů“ >:D . Nicméně jsem to tak nemyslel.
A teď jiný pohled. Pokud tolik lidí takto rychle zareagovalo na klimu, tak to znamená, že to byla buď náhoda, nebo lidi baví Superkutil, momenty a další žvásty, protože je pravidelně čtou. Dokonce tu jsou i tací, kterým se po Superkutilovi, co má dovolenou stýská.
Já se mezi ně nepočítám, ale ještě mi pořádně nejde nereagovat na kraviny.
-
g_m 17.08.07 12:19
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Hope:
No myslím, že ta jemná ironie od Tebe, co se klimatizace týče, ani není na místě, čéče.
Se koukni, kolik lidí se zapojilo do debaty o tom smradu, který jak ted' sám píšeš, tak máš v autě od novoty i Ty. Podstatně více lidí v průběhu ani ne dvou dní sem přispělo, i Focusáci. A moment tady řeší pár ješitů už týdny a ještě mají každý svou pravdu... a ti, co se do momentových úvah nezapojili jsou ještě naštvaní, že je to prudí.
Jste kluci momeňt'áci h*ovno vyřešili, já tomu furt nerozumím :-) a je mi to šumák. Já jezdit umím, vím, kdy mám řadit.
Ale ohledně té klimy jsem se aspoň dověděl, že to, co nám vícerým v interiérech smrdí, je pouhá vlhkost, nohy po celém dni v uzavřených botách taky smrdí a plíseň to není, je to pouze vlhkost z ponožek a z boty. A stejně smrdí i ta klima.
Osobně si myslím, že je užitečnější vědět, že ten zápach z klimy není ani zdraví škodlivý, ani že mě nebude stát peníze, neb to není závada auta.
Ale to, kdy mám jaký moment na kolech... :-(
Ale je to můj soukromý názor.
P.S.: Co je s kutilem? Chybí mi
;-) -
"-- skrytý --" 17.08.07 10:29
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Této komunikaci buď vládne zaslepenost, nebo jazyková bariéra a tak slibuju, že to je poslední příspěvek na toto téma.
Já napíšu, že to platí pouze pro otáčky nižší než 3.500ot/min, ty to ocituješ a napíšeš, že to neplatí nad 3.500ot/min.
Celá debata vznikla tím, že Kutil porovnal dva motory a vlivem špatných hodnot mu jeho příklad vyšel, že je TDCi horší. Tedy nemusím pročítat debatu, stačí vědět, o čem se diskutuje a co ty obhajuješ.
Já píšu pořád dokola toto: výkon= otáčky x moment x konstanta a je jedno jestli na klikovce, převodovce, nebo na kole a výkon mění od motoru ke kolům jenom ztráty a ty zanedbáváme. Pro toho, kdo toto pochopil to DR napsal naprosto srozumitelně a jasně ukázal, že v Kutilově porovnání musí být chyba.
Protože do toho pořad motáš převodovku, zkusím to ještě naposledy takto: 4ka násobí moment více než 5ka a více, než v uvedeném příkladě u TDCi klesá moment u vyšších otáček. Tedy o co stoupnou otáčky a klesne moment, o to více mi ten menší moment vynásobí převodovka. A to je to, že se právě v daném případě přeřadit vyplatí, pokud použiješ správné hodnoty momentu. Přesně toto už v tabulce DR napsal, a také ti to nestačilo.
Finíto, konec, piš si co chceš, jdu si číst o plísních, bakteriích, infekcích, desinfekčních prostředcích a smradlavých ponožkách, protože mě každá klimatizace co jsem měl také smrděla a to od nového auta prostě furt.
-
Jozef0351 17.08.07 08:43
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
HOPE: Prečítaj si pozorne čo si napísal. Nepripadá ti to ako nezmysel?:
"Jesefe, jesefe, když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň."
1. Keď podradíš otáčky idú hore a v prípade TDCI ti už nestúpa ani výkon ani moment nad 3500 ot.
2. V tomto konkrétnom prípade stúpne hodnota momentu práve vďaka preradeniu na VYŠŠÍ stupeň, nie podradeniu, a poklesu otáčok. A sme pri podstate problému. Kutil tvrdil že je blbosť v prípade TDCI podraďovať z 5 na 4 lebo na rozdiel od benzínu klesá pri vyšších otáčkach ako 3500 výkon aj moment.
"tobě už ale evidentně není jasné, že moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli."
Moment na kolesách sa odvíja od momentu motora a prevodového pomeru :-) a pri konštatnej rýchlosti a rôznych prevodových stupňoch je vždy iný. Motor poháňa kolesá, nie naopak.
"Je krásné jak tyto špatné hodnoty zaslepeně vědecky obhajuješ, jenom aby ti vyšlo, že ten benzín s nižším výkonem je lepší."
A zase trepeš. Nikdy som neobhajoval žiadne hodnoty. Jasne som napísal že neviem či je pravdivá tabuľka DR alebo Kutilova ale že obaja počítali správne. Ale s inými vstupnými údajmi. Navyše sa zdá že obaja mali zlé tabuľky. A nikdy som netvrdil že TDCI 114kW je slabšie alebo porovnateľné ako benzín 85 kW. Práve naopak. Takže keď nabudúce niečo napíšeš, najskôr si to po sebe pozorne prečítaj ;-) -
lordmystic 17.08.07 08:26
« výkon na kolech, atd.
se divím že se stále hádáte o takovéto kraviny. jak tak koukám, nikdo z vás tu neumí spočítat tyto parametry, vždy si někde něco najdete a odpapouškujete, o správnosti svého tvrzení nemáte nejmenší potuchy. proč to složitě počítat, když teoretické propočty nakonec jsou jen teoretické a praxe je o kus jinde? nebylo by nejlepší si prohlídnout např. pořádné měření výkonu na brzdě, např. z jarova, kde máte nejen křivku výkonu motoru, ale i korigovaný výkon a výkon na kolech přehledně zakreslený v grafu? pak stačí jen odečíst a porovnat hodnoty a průběhy a máte hotovo. jedno takové měření mám např. na svém webu:
[odkaz]
je to první graf a je to motor uživatele vica co sem taky občas píše a má chipnutý motor 85@115kW, tedy na podobnou hodnotu co vaše dva dvojky... -
g_m 16.08.07 22:34
« Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe
Janerad:
Zajímavá teze.
Něco ve stylu " usaď se, pust' si mě a já na Tebe fouknu, jaký jsi... - Tvá klimoška..."
:-)
A ke zbavení mykózy nohou Ti gratuluji, ovšem podobnými "radostmi" na těle zatím naštěstí nedisponuji.
Ani manželka. Tu ale pro jistotu dnes před spaním důkladně prohlédnu... :-)
Hil:
A pokud na ženě objevím mech, plíseň či nedej bože broučky, budu aplikovat to Savo... :-)
Jinak o účinnosti Sava a i jiných desinfekcí pochybnosti nemám, lepší zkušenost mám ale s přípravky Dürr, Sekusept a Incidur. Na Savo je již spousta organismů rezistentních. Měli jsme ve firmě plíseň na podlaze - ve spárovačce. Proto tolik těch prostředků znám.
Spíše mi jde o to, že nastříkáním předraženého desinfekčního spreje kamsi do potrubí klimatizace nedělám to samé, jako když stříknu např. ten Dürr přímo na plíseň. Navíc je třeba tu aplikaci opakovat a ideálně ty prostředky střídat.
A že sprej odstraní zápach z klimy? Některý ano, ale jen na krátko. A plíseň zůstane. A člověk pak dýchá nejen spóry, ale i vonné silice... a to se mi moc nelíbí.
Jinak díky všem zúčastněným za příspěvky. Jsem škodolibě rád, že ta libá a osvěžující vůně mokrého hadru vařeného ve vývaru z nošených vojenských ponožek neoblažuje pouze mě, ale že v tom fetu nás jede víc. :o)
P. S.: S*rte na MOMENT na moment na kolech... je to debata o h*vně.
P. S. 2: Šmarjá, žena mě ztluče až si to přečte, co jsem o ní psal, tak kdybych už sem nepřispěl, ... :-)
-
-
hil 16.08.07 21:50
« Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe
Já zásadně klimu před dojezdem nevypínám a nic necítím...
Nech si udělat tu údržbu.
Mimochodem spray sice asi povlak plísně neodstranění. Ale mikroby a mikroorganismy, pokud je to dobrý spray, zabije. No a plíseň jsou mikroorganismy.
To by si se divil, co například udělá SAVO PEREX s plísní na zdi. (POZOR, to neznamená, že je vhodné do klimatizace, ale budou jiné.) -
Janerad 16.08.07 21:34
« Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe
Moje zkušenosti se zápachem z klimatizace:
- dle obecné teorie se uvnitř potrubí kondenzuje voda, někdy se udělá i dost ledu. Po vypnutí klimatizace se v nashromážděné vodě a usazeném prachu postupně rozmnoží bakterie, houby, plísně a řasy, které způsobují zápach.
Moje nové Mondeo taky začalo po pár týdnech vloni smrdět, desinfekce klimatizace sprejem v servisu FORD v únoru nic moc nevyřešila. Letos však klima nesmrdí.
Moje osobní teorie je ta, že zdrojem "infekce" klimatizace a následně zápachu jsou vlastní pěstěné mikroby z těla řidiče a nebo pasažérů. Po dvou pobytech letos na jaře a v létě jsem se zbavil vleklé mykózy nohou, tím i alergických reakcí a zápach z klimy je taky fuč!!!
Rada na závěr zní, "V jakém stavu jsi, v takovém stavu je Tvá klima."
Máte alternativní teorie? -
"-- skrytý --" 16.08.07 21:12
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Jesefe, jesefe, když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň.
Že moment s otáčkami roste i klesá je stejně jasné jako že ho převodovka mění, tobě už ale evidentně není jasné, že moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli.
Na to žádnou tabulku nepotřebuju, a pokud máš nějakou, která to vyvrací tak je špatně. Teď mě to donutilo se na ní opravdu podívat a hodnota krouťáku 260Nm v 3300ot/min je rozhodně špatně. Stejně jako 290Nm v 3100ot/min a 240Nm v 3700 ot/min.
Je krásné jak tyto špatné hodnoty zaslepeně vědecky obhajuješ, jenom aby ti vyšlo, že ten benzín s nižším výkonem je lepší.
-
Janerad 16.08.07 21:12
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
To jsem ale napsal hov*dinu - holt jsem už měl v sobě moc Plzní... :-) Už ráno, když sem sedl do auta a kouknul na otáčkoměr jsem si to uvědomil, a až teď jsem se dostal k tomu, že mohu vše uvést na pravou míru:
Při svižné jízdě točím do 3750ot/min., ve vyjímečných případech jdu přes 4000 ot/min. Víc než 4200 už je opravdu nesmyslné. Všem se omlouvám za mystifikaci... Na svoji omluvu mohu uvést, že při svižné jízdě opravdu nestíhám koukat na otáčkoměr...
Ja presedl z passata a citim jen to ze to vic drnca. Jezdit kilopade do prudkejch zatacek sem teda nezkousel...