FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 05.09.07 11:29
« Re: Světla pro denní svícení
Josef0351: Ja som to zkusal viacekrat a naposledy minuly tyden kdyz mi rakousky celnik rekl, ze mi nesviti leve svetlo. Vicemene potme jsem to zvladl asi za pet minut, ale verim, ze kdybych to delal poprve, tak se na to asi vy....
Ne ze by Mondeo blbe svitilo, ale ve snaze dosvitit co nejdal si kupuju vykonnejsi zarovky, ktere drive odchazi. ale rozdil oproti beznym zarovkam byva fakt velky. Ted mam v merku Philips Xtreme Power. Zkousel je uz nekdo??
-
Jozef0351 05.09.07 11:13
« Re: Světla pro denní svícení
Takú prkotinu by ma nenapadlo riešiť. Svietim nonstop už 10 rokov a problém nemám. V Carisme som menil žiarovky v prístrojovke až po 300 tis. km takže ma to nezruinovalo. To už aby som deťom zakazoval pozerať DVD lebo žerú elektriku :-)
Navyše mi stále beží klíma na "auto" a mám nonstop telefón na nabíjačke.
Skôr ma udivuje že za 20 mesiacov / 76 tis.km, sa mi nevypálila ani jedna žiarovka. Na starom aute som menil každý rok nejakú. V servise mi povedali že Ford sa nenechal zahambiť a ako na viacerých nových autách aj v Mondeu je problém vymeniť žiarovky svojpomocne. Skúšal to niekto? -
DIM 05.09.07 11:03
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
To víte, chlapci, není nad vstřikování na dýze !!! :-)
Včera jsme se ptal evidentně erudované slečny u Benziny na Rudné :
Je v té naftě už ten řepkový olej ?
Po dlouhém zkoumavém pohledu : je tam všechno, nám chodí kontroly a máme na to papíry ..... !! :-)
Já jako že je to teď to nové , že tam má být ta řepka a že mám spíš obavy, jestlis e to tím nezhorší .......
A ona s ulehčeným úsměvem že nejsem z ČOI : Tak to si pište, že jestli tam budou něco lít, tak se to zhorší, to je jasné, to je jako se žrádlem............
Toš tak...... -
oleowr1 05.09.07 10:48
« Světla pro denní svícení
Uvažuji o montáži světel pro denní svícení, svítit potkávacími je podle mne na nic vzhledem k zbytečnému podsvětlení palubovky (s tím mám své zkušenosti, 12W navíc dokáže divy), zadní značky a zadních obrysovek. Nemáte někdo zkušenosti s typem + montáží? Včera jsem viděl kombíka s oválnými světly pro denní svícení v předním nárazníku a celkum mu to slušelo. Na netu se dají pořídit homologovaná světla za 1950,- (2x6W). Určitě jsou i levnější. -
g_m 05.09.07 09:52
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
cja:
:-)
WinDiesel:
Nevadí. :-)
Jozef0351:
Stejně budete mít od 1. 1. 2008 v benzínu biolíh... ne že bych Ti to přál, ale víš jak je to... takže stejně před tou nejistotou neutečeš.
Jinak s tím dieselem - když má někdo diesel, tak takové prostoje snad nemá. No a pokud ano, tak na to myslet a nenechat to stát tak dlouho s plnou nádrží.
-
Jozef0351 05.09.07 09:34
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
Ford píše že do 5% je to OK. Ale do benzínu zakazuje a do nafty nedoporučuje trvalo liať prísady. Čo ten "Standa" ?? ZAujímalo by ma čo má robiť človek ktorý jazdí s dieslom len vo sviatok ak je pravda že nie je dobré keď auto s binaftou dlhšie nejazdí. Alebo ak auto stojí mesiac v bazári. -
Jozef0351 05.09.07 08:54
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
WinDiesel:
Keď niečo znížiš o 100% tak máš 0 :-)
Stále je to bionafta. Aj Slovnaft predáva bionaftu od septembra 2006. Aj keď je rozdiel medzi bionaftou 2 generácie čo sa predávala doteraz a tým čo sa nazýva bionafta teraz. Bionafta 1 generácie bola tiež niečo iné. U nás sa predáva táto nová bionafta dávno. Ak sa nemýlim tak si tvrdil že na Slovensku majú TDCI väčšie problémy ako v ČR. Nemôže to súvisieť ;-)
Tak či tak s tým nikto nič nespraví. Biopalivá tu budú. Pozriem sa do príručky od Transita či tiež zakazujú biopalivá tak ako v Mondeu a či to tam presne špecifikujú. Môže to byť super výhovorka že oni zakázali používať biopalivá a nemôžu za to že sa predáva iba bionafta. -
Jozef0351 05.09.07 08:32
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
TomanGHIA: Fakt mi to je ukradnuté čo si tam lejete :-! A už vôbec nepotrebujem skúmať čo je a čo nie je bionafta. Napíš do Novy že klamali ľudí lebo to nie je bionafta. Ford a majitelia TDCI sa vyhovárajú na nekvalitnú naftu.
Tiež mám jedno TDCI, nelejem síce do neho všelijaké prípravky ako olej do Trabanta, ale snažím sa aby dostávalo podľa možnosti kvalitnú naftu keď je také chorľavé. Za rok iba raz preblikla kontrolka že chce do servisu ale zhasla a motor je v pohode. Ale už menili celé servo a niečo na kolese. No, japonec to nie je. Aspoň že Mondeo sa drží :-) -
g_m 04.09.07 21:26
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
WinDiesel:
No jasně, super. Akorát jsi mi ted' zkazil radost - chtěl jsem si zákeřně počíhat na Jozefa, který tady mluví o bionaftě. Chtěl jsem počkat, až napíše, že tu SETA bionaftu radši netankovat, ale dobře, nebudu brečet, že jsi to prásknul.
Samozřejmě, že máš pravdu, protože bionafta NErovná se nafta s přídavkem MEŘO.
Bionafta je nafta, kde je 30 a více % MEŘO (typicky ten SETA diesel), nikoli tedy ta nafta s 2% MEŘO, od podzimu u nás zavedená.
Ta s 2% stále vyhovuje normě a jmenuje se nafta směsná. -
WinDiesel 04.09.07 21:16
« Více o 2% MEŘO v naftě
TomanGHIA:
Jo, něco o tom vím.
1 - nafty s obsahem 2-5% nemůže být označována jako bionafta.
2 - všichni důležití výrobci vstřikovacích sysémů se shodli (Bosch, Delphi, Denso, SiemensVDO, Stanadyne), že až do 5% nemůže biosložka nijak ovlivnit vlastnosti takovéto směsné nafty.
3 - při 30% až 100% obsahu MEŘO v naftě hrozí znehodnocení olejové náplně v motoru, musí se zkrátit výměnné lhůty filtru paliva a výměnné lhůty olejové náplně min. o 100%. Tedy na polovinu. Pokud se to neudělá, MEŘO proniká pod pístními kroužky do oleje a ten posléze zrosolovatí. Naopak, olej kontaminuje naftu a zvyšuje se množství karbonových úsad. Z těchto 2 důvodů (karbon v oleji, MEŘO v oleji) se musí vyměňovat motorový olej častěji, mnohem častěji.
4 - předpokládám, že úloha aditiv se ještě zvýší - hlavně mikrobicidní účinky budou důležité. -
WinDiesel 04.09.07 21:08
« Re: mix
DIMe, systém čerpadlo-tryska (PD, EUI, UIS) je hnán od vačky motoru a mazán MOTOROVÝM olejem. V tom ten problém. Nafta prochází jen malým kouskem vstřikovače, takže tolik neškodí, O TO VÍC ALE škodí starý a nevhodný olej... Hodně špatná nafta ale spolehlivě zadře trysku i systému PD. -
g_m 04.09.07 20:57
« Re: Dotaz a info.
Jozef0351:
Tak já tak nějak uvažoval, že když se tu kolikrát navážíš do TDCI, že budeš rád, když budeš mít další argument proti, víš?
Add bionafta - Ty myslíš tu bionaftu, kterou tady prodával například řetězec OMV, ne?
Se to jmenovalo myslím SETA diesel. Je to ono? -
Jozef0351 04.09.07 20:49
« Re: Dotaz a info.
TomanGHIA: Neviem prečo by ma mala bionafta zaujímať :-!
Vo firme mám dodávky 2 x hladký diesel a VW Transporter 2,5 TDI a ten zožere všetko zdá sa. Do nového Transita som zakázal preistotu tankovať na "neznačkových" a malých pumpách.
V návode k Mondeu sa píše že bionafta sa tankovať nesmie. Škodovka ju povoľuje ale kolega má Octaviu TDI a predajca (dobrý známy) mu ju "zakázal" tankovať.
Divné je že zrazu bionafta ani Fordu nevadí. Mal by spraviť upgrade servisných príručiek k Mondeu >:D -
g_m 04.09.07 20:25
« Re: Muhehe...
"Budem doufat a poslouchat pazvuky"
cja:
Jasně, ale já už ted' poslouchám tak, že poslouchat víc nemůžu. :-) Mondeo TDCi tříbí mé slechy. Někteří s fascinací poslouchají své zážehové šestiválce, někteří osmiválce, jen já jsem zvláštní odrůda - poslouchám TDCi.
Je to obsese i paranoia... startuju a poslouchám, jestli to nerachotí... pak poslouchám, jestli neuslyším klapat napínací kladku... při zdechání poslouchám, zdali mě svým rozverným zarachocením nepozdraví dvouhmot'ák... a když ani jedno z toho, tak jsem Ti člověče tak nějak spokojený. :-)
Kua ale brambory že mizí, jo? Že by šlo o škrob? :-)
-
cja 04.09.07 20:12
« Re: Muhehe...
Jediný z čeho by člověk mohl mít obavu, je to dohánění 2% podílu bio v pozdějších dodávkách, když zatím údajně neplní normu. Budem doufat a poslouchat pazvuky :-| Jinak venku se na to jezdí a zatím s tím problém neměli, aspoň zásadní ne, takže se není doufám čeho obávat. Zemědělcům zdar a těm řepkovým obzvláště. Akorát u nás mizí brambory, tak nevím , co budeme na tý naší Vysočině za chvíli jíst :-) -
g_m 04.09.07 20:02
« Muhehe...
Takže dle všech zainteresovaných odborníků je vše v pořádku, ALE:
"NĚKTEŘÍ automechanici přesto tvrdí, že biosložka v naftě by MOHLA způsobit určité škody na vstřikovacích systémech, resp. na poničení NĚKTERÝCH jejich systémech..." ... LOL...
No tak tyhle erudované garážisty, kteří určitě jako fušky opravují po nocích či víkendech stovky moderních common-rail dieselů, ty miluju... Asi si někdo doma lisuje řepku olejku a už dlouho ji lije do nádrže a pak se svým common-railem jede k tomu svému garážistovi a přizná se s tím, že si to sám ucpal řepkou...
Jinými slovy, Nova pustila i pochybovačný názor, protože pokud by to neudělala, tak by všem, kteří sledovali minulou reportáž o škodlivosti 2% MEŘO došlo, že to byly normální nepodložené slinty a tedy reportáž o ničem.
Jediný problém by mohli mít opravdu ti, kteří mají plnou nádrž a dlouho nejezdí - skladovatelnost MEŘO je omezená, reaguje v nádrži. Ale to by opravdu musel člověk nevyjet více než cca 2 měsíce.
Jo a ještě něco - ta řepka bude uvolňovat sraženiny a bordel ze spalovacích prostor, takže se budou uvolňovat drobné nečistoty - bacha tedy na životnost paliv. filtru - měnit ideálně co 20 tis. Km a jak říká PetrT., tak jedině originální filtry.
A pak nebude problém.
Pokud Petr T. ví ještě víc, prosím o doplnění.
Na vysvětlenou: já taky nejsem nadšený tím, že kvůli zemědělcům (řepky je přebytek a tak se její odbyt zajistí i tím, že jí budou 2% v naftě) budu mít v nádrži po každém tankování více než litr oleje, ale když to nebude škodit, tak jsem za to rád, když už to tam teda musí být. Zlepší se aspoň mazivost nafty.
-
g_m 04.09.07 18:37
« Dotaz a info.
Lidičky, už jste viděli v TV reklamu na nové Mondeo? Autíčka létají, Mondeo jede. Moc se mi ta reklama líbí. Ford rulezz :-)
Ted' byla na TV Noha upoutávka na dnešní televizní noviny v 19:30 a ta blond'atá paní říkala, že budou informace ohledně přísady MEŘO v naftě. Tak koukejte.
Podle mě jen potřebují poopravit jejich bubákování, které předvedli v minulých zprávách.
Uvidíme, koukejte se!
P. S.: Jozef0351 může taky :-)
DIM:
Za mých mladých časů se na dýzách naftou nemazalo... :-) -
WinDiesel 04.09.07 16:43
« Re: mix
DIM: To je jednoduché, DIMe, je to kvůli PDčkům a kvůli turbu. Musí to být co nejkvalitnější olej, jinak půjdou PD do kopru, nebo turbo do kopru, nebo oboje. Problém je v tom, že PD i turbo potřebují každý JINÝ olej a tudíž se dodává olej kompromisní. Zanedbaná péče či špatný olej mohou spůsobit havárii toho či onoho, či obého. V praxi odchází často turbo, i díky čipům a když má někdo problém s PD, nechá si ukradnout motor či vstřiky z firmy Fkoda. PD systémy se stanou hodně brzy NOČNÍ MŮROU pro lidi, co budou mít Fkodofky a koncernová auta s PD z druhé ruky. -
DIM 04.09.07 11:56
« Re: to cja (palubka) + zadní brzdy
Dřív jsem dělal na autě všechno sám... a byl to Fiat 125p 1300 , tam ale byl karburátor a vrchol elektroniky byl zapalovač :-) Tam jsem si stěmi brzdami něco užil, převrtávání odvzdušňováků a tak.... no , to už je pryč. Teď bych na to kašlal, vydělám si za hodinu více než v servisu !!!! :-) -
oleowr1 04.09.07 11:49
« Re: ST
Já nepodnikám, jsem zaměstnanec, ale taky víc než 8hod. denně+pohotovosti+SC do Prahy, kdy nejméně 8hod. strávím v autě a 2hod. na jednání.
Tříleté mondeo kombi 2.0TDCi 96kW TREND se serviskou (ukončený leasing)v solidním stavu (107000tkm bylo věrohodných) jsem koupil u fordu za 313000,- což byla pře 1,5 rokem příznivá cena. Byl jsem odhodlán, že všechno budu dávat dělat do servisu, ale to se mi neosvědčilo.
Nové auto nekupuji, protože neodepisuji jako zaměstnanec DPH a nenajezdím toho tolik, aby se mi to vyplatilo. Kdybych v té době koupil totéž auto nové (spíš předváděčku) dal bych za něj minimálně 700tis.Kč. Ročně ujedu (se svým autem) do 20tkm, za 5 let 100tkm a pak se ho zbavím a budu koukat po dobře ojetém MKIV....
-
superkutil 04.09.07 11:35
« Re: ST
To oleowr1: Hm, to bude ten rozdíl. Dělám cca 10-12hod denně a často i o víkendu. Ale je to nárazové. Servis mám bez DPH, u Charouze platím 460,-Kč/hod, jinde 300,-Kč/hod. Ale určitě 100tis měsíčně nevydělávám. >:D Podnikám a tak většina peněz jde na rozvoj firmy a servis do nákladů. Ale když už mám volno, tak nemám sílu shánět díly a hrabat se v autě (proto si kupuji nové). Navíc dělat na autě na ulici se mi nechce a dílnu nemám. A i když má můj servis od 8:0 do 20:00 tak mám taky problém tam auto dát. :-! -
cja 04.09.07 11:17
« Re: to cja (palubka) + zadní brzdy
to oleowr: dík za odpověď, to se moc nepochlapili s tou slevou - hlavně za to čekání - příspěvek je fajn a samozřejmě koho to baví a hlavně umí to , tak pro něj je to dobrý - já sice něco udělat umím, ale raději dnes ,až na drobné výměny a opravy, dávám auto do Ford servisu, kde mají zatím moji důvěru a snaží se o mě postarat(majitel je kamarád) , i když né zadarmo :-O A bohužel 7 měsíců v roce pracuji i o víkendu. -
oleowr1 04.09.07 11:11
« Re: ST
To superkutil:
1. za hodinu nevydělám víc než dám v servisu, jestli je tomu tak u Tebe pak vyděláváš přes 100.000,- čistého měsíčně a divím se Ti, že jezdíš v Mondeu na které systematicky nadáváš. S DPH stojí hodina 654,5 Kč, t.j. 4908,75 za 7,5hod., za 21 pracovních dní 103083,75Kč.
2. nejbližší servis má pracovní dobu, která se v podstatě kryje s mou, takže odvézt/vyzvednout auto + dopravit se kombinací autobusů do práce/do servisu mi zabere více než 2 hod.
3. sobotu a neděli do práce nechodím, takže se mohu věnovat autu (dvěma autům) jako koníčku -
superkutil 04.09.07 10:35
« Re: ST
To cja: Vím přesně o čem mluvíš. Dnešní auta jsou technicky vyspělejší, robustnější a bezpečnější, ale také těžší. To znamená velkou ekologickou zátěž při výrobě, při provozu (musí být silnější motor aby to jelo a vyšší spotřeba, větší opotřebení pneu) a při likvidaci.
Vlez si do nějakého auto vážícího 800kg a uvidíš, jaké je to žůžo. :-)
Ale, že to jde dělat bezpečná a přitom lehká auta je vidět třeba na Subaru Forester. :-!
To oleowr1: Kdysi jsem si všechno na autě dělal sám, ale dneska se mi vyplatí dát auto do servisu, protože zatímco je auto v servisu, vydělám za hodinu více než mě stojí hodina v servisu. Jediný problém je v tom, že servisy jsou hrozně pomalé a i kvůli blbosti si vezmou auto na celý. -
oleowr1 04.09.07 10:24
« to cja (palubka) + zadní brzdy
Nová palubka má ujeto 2200km, zatím bez problémů. Výměna stála 13500,- prý včetně 10%slevy.
Teď mě pozlobily zadní brzdy. Na LZ kole se roztrhala prachovka, destička zůstávala viset až se zhoblovala na kov. Je velice divné, že mi ve fordu na jaře měnili brzdovou kapalinu a kontrolovali brzdy, odvzdušňováků se přitom nikdo podle mně nedotkl a za necelý půlrok by nebyly vodítka třmenu zarezlé jak liška (prachovka byla zřejmě prasklá už tehdy). Pro jistotu jsem koupil ve fordu novou opravnou sadu (2vodítka, 2prachovky, 2 šrouby+trocha vazelíny) za 822,50Kč, v noname obchodě jsem koupil obě prachovky na druhé kolo za 60Kč a zjistil, že ty vodítka by stály obě 300,- tedy celkem 420Kč. Desky dozadu jsem koupil taky noname za 1100,- a jsem zvědav kolik vydrží.
Pokud se pustíte sami do výměny zadních destiček, pozor na zatlačování pístků!!! Kombi - LZ kolo otáčet pístkem pomocí 12 imbusu doleva, PZ kolo doprava u limuzíny a 5dv. je to naopak. Pokud zatlačíte pístek násilím zničíte samostav ruční brzdy!!! V knize "Jak na to" je to popsáno. LZ kolo bylo v pohodě, při výměně na pravém kole byl tak silný tlak kapaliny, že nešlo pístek zašroubovat, přes odvzdušňovák jsem upouštěl kapalinu a kolega šrouboval. Kapalinu se musí stejně trochu upustit, po zatlačení pístku pro novou destičku přesahuje v nádržce maximum.
P.S.: Myslím si, že takové příspěvky by se tu měly objevovat více, šunt typu kdo koho předjel k ničemu není. Na druhou stranu o čem by se bavili lidé, kteří neumí vzít do ruky šroubovák aniž by si nevypíchli oko. -
cja 04.09.07 10:09
« ST
Zdravím. Jsem všemi deseti pro naftu , i když dříve jsem jezdil výhradně benzín - , ale teď jsem se vrátil z projíždˇky Focusem ST - 2,5T 5 válec - a musím zase uznat, že je to o něčem úplně jiném :-)Zvuk, zrychlení a celkově jízdní vlastnosti - to nemá chybu. Všem, kterým se tato možnost svezení se s tímto autem naskytne , tak jedině doporučuji. Když jsem vracel klíčky, tak si museli myslet, že jsem silně debilní, protože jsem se smál od "ucha k uchu". Fakt super zážitek. Naftu velí rozum, ale tenhle benzín srdce. V kombíku s přepážkou ho nedělají - což je asi chyba ;-). V S- Maxu je , ale jinak naladěný i v novém Mondeu, ale všude prohrává výkon s hmotností - s Focusem to cvičí ideálně. Omlouvám se za odbočení od tématu bionafty, ale tohle byla srdcovka >:D -
"-- skrytý --" 04.09.07 09:39
« Re: mix
Spíše než 2% bio v naftě, mám trochu strach, zdali přidávání další složky do nafty, nebude pro obsluhu kohoutů v rafinérii příliš velká změna.
A tak aniž bych chtěl někomu dělat reklamu, budu minimálně 2 měsíce tankovat V-Power. Aspoň založím další flotilu červených autíček.
Pokud by měli nastat ty problémy co popisují v LN, tak by mě zajímalo, kdo ponese odpovědnost - vláda, EU :-), čerpací st., výrobce motoru? Mám Transita TDI, ten zkousne všechno, ale 5 měsíců v roce toho najede velmi málo - 500km za 5 měsíců. Dřív jsme drželi hladinu nafty v nádrži co nejvyšší v době tohoto provozu a teď holt budeme udržovat co nejnižší a budeme to ředit aditivy. Kolega ve firmě má 2,4 TDCI Transita - ta bude asi háklivější - stejný režim jako já. Ale ono to vše nějak dopadne - začnem kupovat dodávky s benzínem a ekologii to zase nepomůže, takže by se měli začít hodně starat, aby tento trend nenastal. :-)