FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 06.09.07 11:58
« Re: Světla pro denní svícení
cja: tak takto by som si to dal nastavit aj ja - v automatickej polohe zapnutie svetiel, /bez ohladu na vonkajsie svetelne podmienky/ ale az po nastartovani. Podla mna je na prd ked sa svetla zapnu uz po otoceni kluca. Idealne by bolo keby sa v automatickej polohe rozvietili napr. do 2 sek. po nastartovani. -
cja 06.09.07 11:32
« Re: Světla pro denní svícení
DIM: jestli to bylo na mě? ta automatika? nechal jsem v servise naprogramovat polohu automaticky(svítila dle světelných podmínek venku - asi nějaké čidlo ???), kterou mám úplně vpravo po směru hodinových ručiček(počkej já tam mám xenony a možná je to ovládání jinak), je to i popsané na ovladači, na automatiku svícení - takže když nastartuji a mám ovladač v poloze automaticky tak se mi rozsvítí světla , při vypnutí motoru se vypnou - je možné , že něco v servise přidali(krabičku) , ale to nevím jistě , protože jsem to nijak nezkoumal :-) -
superkutil 06.09.07 10:53
« Re: Světla pro denní svícení
To oleowr1: Pokud chceš, aby to svítila jen tlumená světla, tak musíš přidat ještě jedno relé, které to cca po 10 sec od nastartování rozsvítí jen přední světla a zadní obrysová.
Info o homologaci zde [odkaz] a zákon říká, že ti musí svítit přední a zadní světla nebo přídavná světla pro denní svícení (dle výkladu nemusí u přídavných světel pro denní svícení svítit zadní světla). A pokud mi má svítit 20žárovek a 2 xenony v parném letním dnu nebo 2x6W žárovka a nebudu muset myslet na to, že mám rozsvítit, tak volím 2x6W. ;-)
Hella dělá ještě ta kulatá světla, ty mají 2x16W. -
oleowr1 06.09.07 09:53
« Re: Světla pro denní svícení
To Jozef0351:
S homologací to asi přeháníš, nemyslím si, že mlhovky nebo světla pro denní svícení musí mít homologaci pro konkrétní auto, jen při montáži takových doplňků se musí zachovat určitá pravidla, jako jsou rozměry, nesmí se zasahovat do nosných částí apod.
Stejně tak používám v autě HF sadu Nokia a pochybuji, že má homologaci pro Mondeo, autorádia (mimo sériově dodávaná), antény, taky nemají homologaci pro konkrétní typ, a co teprve akumulátory, pojistky, žárovky, ventilky, duše a pneumatiky....
Vůbec mi nejde o to, že ušetřím litr paliva po x tisících km, prostě se mi nelíbí svítit něčím čím nemusím. 100W je cca. 0,1% z 96kW, při mé průměrné spotřebě 6,3 ltr/100km to dělá 1 litr na 15873km (životnost Mondea je snad trochu větší) za předpokladu, že účinnost výroby elektrické energie je 100%.
S nesvítící žárovkou není reálné vždy jet do servisu, když jsem na odpočivadle v Rakousku o půlnoci zjistil, že mi nesvítí LP světlo, těžko budu shánět servis nebo volat žlutého anděla. Kolegu v Rakousku zastavili policajti s tím, že mu nesvítí zadní obrysovka a chtěli po 30EUR, když si to na místě vymění, kdyby neměl náhradní žárovku, zavolali by mu žlutého anděla a pokuta by byla 50EUR.
Ten postup, kdy vytáhneš celé světlo je výborný vzhledem k tomu, jak je všechno v motorovém prostoru dnešních aut nacpané. Konkrétně u služební fabie mi díky dennímu svícení odcházejí žárovky přibližně 1x za tři měsíce jedna a mění se opravdu skvěle, hlavně ta vlevo před baterkou, kde není místo pro prsty. I když vyměníš žárovky bez demontáže světel, světla se vždy trochu rozštelují - asi nejsou přesné patice žárovek.
Denní svícení by mě uspokojilo, kdyby mi ho někdo nastavil tak jak mám ve fabii, po nastartování se rozsvítí tlumená světla, ale nesvítí palubní deska a popelník, podsvětlení klimy a vnitřního okruhu svítí plnou intenzitou.
-
Jozef0351 06.09.07 09:07
« Re: Světla pro denní svícení
oleowr1:
Kde si sa dočítal že tie svetlá majú homologizáciu pre Mondeo? Tá firma predáva aj xenóny a tie 100 % homologizáciu na každé auto nemajú. Podobne ako keď si kúpiš nejaký "tuningový" doplnok tak na 90 % je v návode malými písmenami na poslednej strane napísané že sa nesmie v aute používať. Predajú ti ho síce do auta ale aby nekonali protizákonne hneď ťa nenápadne informujú že do auta to nie je :-)
Ináč mi je jedno kto si čo do auta dá pokiaľ ma to neosvetluje. Podľa mňa je to škaredé a keď sa ti oplatí dať 3000 korún aby si za životnosť auta ušetril liter paliva a možno jednu výmenu žiaroviek tak si to kúp.
Šrobovák som v ruke držal. Keď sme mali Škodu 105 S a mal som Trabanta na chatu tak často. Teraz mám nové Mondeo takže pokiaľ by som mal odmontovávať svetlo idem s tým do servisu. Že sa to dá aj doma bez rozštelovania svetiel je možno pravda. Ale nepovažujem to za normálne aby sa kvôli žiarovke musela zhodiť maska a vymontovať svetlo. Bohužiaľ už to tak má asi väčšina áut.
PS: Nezdá sa mi že by tie svetlá na Audi bolo cez deň vidieť tak ako stretávacie svetlá. Osobne mi to pripadá ako nepodarený garážový tuning. -
cja 05.09.07 22:13
« Re: Světla pro denní svícení
Kutil: mám trošku jinou mřížku - ST - a na takový nárazník by to byla bejkárna něco tak nevkusnýho umístit. A odpůrci denních světel říkají, že při vjezdu do tunelu( v italských Dolomitech se moc v tunelech nesvítilo - na kolech jsme museli používat blikačky)a při zhoršených světelných podmínkách řidiči zapomínají rozsvítit potkávačky(zadní světla nejsou funkční) - no a pak je zezadu někdo nakouří a je problém, takža já světla pro denní svícení dávat nebudu
- ještě drobnost - tu automatiku pro svícení dle denního světla(xenony máš tuším) lze využít jako spouštění světel bez zásahu řidiče - tj. nezapomeneš rozsvítit ,auto to vyřeší za tebe - alespoň já to tak mám nastavený -
superkutil 05.09.07 20:43
« Re: Světla pro denní svícení
Prime vyjadreni z Hella je, ze normalni svetlo sviti do silnice, zatimco tech 6W ti sviti primo do ksichtu. Proto je vidis i z te dalky. Nekde nize jsem daval odkaz jak s nima Mondeo vypada. Akorad ted shanim nejakeho prodejce v Praze nebo levne na internetu. Zatim nejlevnejsi jsem nasel na [odkaz] Taky bych uvital kdyby mi auto nesvitilo jako stromecek a misto asi 20ti zarovek a 2 xenonu svitily jen 2 zarovky. ;-) -
oleowr1 05.09.07 20:32
« Re: Světla pro denní svícení
To Jozef0351: Na Slovensku i v Čechách jsou homologované světla Hella (www.xenon-lights.sk). Nechápu jak můžeš napsat, "...100 % nie su homologizované...", copak sedíš ve slovenském parlamentu, nebo jsi jasnovidec? Pamatuj si jedno "myslet si znamená * vědět", ty 6W ovály lze vidět velice dobře, ale na Slovensku (mám ženu z východu a najedu tam někdy více km než v ČR) takové auto potkáš zřídka. Netvrď prosím Tě, že něco lze těžko demontovat, když jsi v ruce ještě nedržel ani šroubovák.... -
g_m 05.09.07 20:09
« Re: Světla pro denní svícení
Krkovička:
No tak dnes za moje auto bych už asi taky nedostal více než 500k. Ale to Tvoje jak bylo nové, tak bylo asi zu teuer.
Add ta světla na Audi - myslíš ty Audi A6, co jim to svítí blízko u sebe, těsně u masky?
Taky jsem si všiml. Je to děsně in, jak praví klasik - kdo chvíli stál, již stojí opodál... no já teda bez xenonů a bez těch "tage lichtů" stojím teda kur.va daleko. :-) Naštěstí na to kálím.
Já bych si na auto nic dalšího nedával, dávat tisíc či víc Kč za světla, abych uspořil pár wattů. Bych se na to mohl..... -
"-- skrytý --" 05.09.07 19:40
« Re: Světla pro denní svícení
No nevim jak vase, ale moje auto uz nema cenu ani pul milionu.
Odhaduju, ze ho za rok prodam tak za 370tis a jeste budu rad..
Svetla pro denni sviceni jsou modni zalezitosti.Mimoradne povedene kousky lze spatrit zejmena na vozech znacky Audi.
Jedna se o takzvany light-styling. Kdo to v dnesni dobe nema, jako by nebyl.
-
Jozef0351 05.09.07 19:00
« Re: Světla pro denní svícení
Na kráse tie svetlá autu nepridajú ale problém vidím s políciou. 100 % nie su homologizované a sú nepriehľadnuteľné. Píšu že usporia 90 % energie ale tie 6 W je vidieť asi len po tme. Takže úspora bude možno 50 %. Možno 100 W. Takže pri výkone 90 až 114 kW a príkone ostatných elektrických zariadení v aute je to absolútne zanedbateľné. Navyše na úkor bezpečnosti. Neviem či toto je fórum majiteľov auta strednej triedy ktoré stojí takmer milión korún alebo majiteľov starých škodoviek ktorý nariekajú že zimné gumy, detské sedačky a denné svietenie ich zruinuje. -
oleowr1 05.09.07 17:23
« Re: Světla pro denní svícení
Světla pro denní svícení si zřejmě pořídím (až bude trochu času), vadí mi nejen to, že svítím ve dne více než 100W zbytečně ale i to, že při zapnutých světlech se sníží intenzita podsvětlení tlačítka klimy a vnitřního okruhu a při slunečném počasí nevidím jestli jsou zapnuté nebo ne (klimu mám manuální). -
superkutil 05.09.07 15:44
« Re: Světla pro denní svícení
To DR: no já tam jeden šroubek mám. Na starších světlech byla packa, ale já už tam mám šroubek s tor hlavičkou - vyfotím ti ho. Takže H1 i xenon musím měnit se šroubovákem.
A co jsem měl staré Mondeo, tak jsem vzadu za těch 6let měnil 4 zárovky a vpředu ani nepočíám. Nejhorší byly mlhovky, ale ty mi stejně 2x někdo ukradl a tak už jsem tam nové nedal.
To ALL: Co si myslíte o těch světlech pro denní svícení? [odkaz] Mám v autě automatické zapínání světel podle denního světla a rád bych ho využíval. -
"-- skrytý --" 05.09.07 15:29
« Re: Světla pro denní svícení
Jozef035: trochu přeháníš. K výměně žárovky šroubovák (ani žádné jiné nářadí) vůbec nepotřebuješ, takže nemás důvod rýpat se v novém autě se šroubovákem - ještě by sis odřel lak.
Ta výměna žárovky je mnohem jednodušší, něž výměna píchlého kola. A díky demontáži reflektoru - která je opravdu velice jednoduchá, to zvládne i ženská - máš dobrý přístup ke všem žárovkám. Někdy si to vyzkoušej a změníš názor. -
Jozef0351 05.09.07 15:11
« Re: Světla pro denní svícení
impaler:
Nepolemizujem. Jednoduché som to mal na predchádzajúcom aute. Otvoriť kryt a vymeniť žiarovku. Netvrdím že odmotovať masku a svetlo je niečo zložité. Ale to radšej nechám servisu. Nekupujem si nové autá aby som sa v nich rýpal so šrobovákom. Ja dám zarobiť servisu, servis možno mne. Ale žiarovky v svetlách by sa podľa mňa mali dať vymeniť jednoducho na ceste. Bohužiaľ, už to tak nie je. -
"-- skrytý --" 05.09.07 14:16
« Re: Světla pro denní svícení
Josef0351: Pracne to neni a me to i docela bavi. Je to takova skladacka typu kindervajicko. Svetlomet nerozstelujes protoze ho usadis presne tak jak jsi ho vyndal-jina moznost neni.
Kutil: Prioritou je dosvit, cena je podruzna.Doted pouzivam Osram Silverstar za cca 800Kc vsechny 4 a ty vydrzi tak rok, coz neni vubec spatny. Koukal jsem ale na test tech Philipsu a dost me to laka- dosviti z Kosic az do Moskvy a to se vyplati. -
impaler 05.09.07 14:03
« Re: Světla pro denní svícení
Jozefe, musíš za každou cenu polemizovat, když ti několik lidí napsalo, že to je jednoduché?
Měnil jsem několikrát různé zadní v servisu při jiných úkonech, než jsem si je tam dal poprvé sám a od té doby neprdla ani jedna. Asi na to hamtali mastnýma prackama nebo něco.
Vepředu nedávno poprvé (cca 53tkm, svítím pořád), praskla i parkovačka na stejné straně, po výměně dál už několik tisíc pohoda. Je to jednoduché i pro takového, jako jsem já, žádný mechanik ani superkutil. ;-)
Tak nevymejšlej a zkus si to, když ani nevíš, co kritizuješ. -
"-- skrytý --" 05.09.07 13:54
« Re: Světla pro denní svícení
Homologace světel se prokazuje přímo tím světlem, na kterém musí být homologační značka ve formátu Exx (E20, E13, E11, ...). Jsme v evropské unii, takže světla nemusí být homologovaná u nás, stačí jakákoliv evropská homologace, což je právě to Exx.
A ještě vybrané požadavky na umístění světel pro denní svícení z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:
počet - dvě na přídi vozidla
na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm)
na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:
svítí samostatně bez obrysových světel,
automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru,
povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů
kontrolka je nepovinná.
Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.
Upozorňujeme, že hodnocení předepsaného umístění a zapojení dle předpisu EHK/OSN č. 48 je odborná záležitost, která není určena k individuálnímu posouzení. Doporučujeme proto odbornou montáž a kontrolu ve zkušební stanici (vybrané STK) nebo v pověřené zkušebně (ÚSMD Praha nebo TÜV ÚVMV Praha).
Po dodatečném namontování denních svítilen nejde o přestavbu vozidla ani o změnu technických údajů v registru či TP.
Zápis se tedy žádný neprovádí obdobně jako u mlhových svítilen.
Výše uvedeným způsobem namontované svítilny tedy zjevně plní současné požadavky §32 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb. v posledním platném znění.
-
Jozef0351 05.09.07 13:48
« Re: Světla pro denní svícení
Veď o to ide, že treba vymontovať celé svetlo. Jednak je to relatívne pracné a hrozí že sa rozštelujú svetlá. V servise mi tvrdili že je ešte aj nejaké riziko poškodenia paraboly na jednej strane. Výrobcovia nepočítajú s možnosťou že žiarovka sa vypáli niekde na ceste. -
-
superkutil 05.09.07 13:12
« Re: Světla pro denní svícení
To Jozef0351: Mám Xenony. Maska se blbě odpojuje od krytu nárazníku. Jinak v pohodě. Teda až na to, že k výměně H1 potřebuju šroubovák s torem. Výměna Xenonu bez problému, mohu ho mít určitě za míň jak za 7000,-Kč.
Ty speciální H4 a H7 jsou na nic, většinou jsou hodně drahé a brzy odcházejí. Používal jsem H7 s +35% nebo +50% a ty vydržely. Přitom cena do 200,-Kč za jednu.
H1 používám od Opela, mají neprůhlednou modrou baňku a vydržely mi v autě 150tis.km.
Jinak ty Xenony jsou nesmyslně předražené, skutečná cena jedné žárovky s měničem je o cca 2500,-Kč vyšší jak halogenka. -
oleowr1 05.09.07 12:24
« Re: Světla pro denní svícení
To DIM: Jediným dodavatelem homologovaných světel pro denní svícení do ČR (podle www.xenony.cz) je Hella, světla se liší provedením - 6W-12W, jsou oválná (1400,-) nebo kulatá (2100,-). V budoucnu by je měl údajně vyrábět i PAL. Na trhu jsou samozřejmě i nehomologovaná světla, včetně světel z LED. -
oleowr1 05.09.07 12:13
« Re: Světla pro denní svícení
To Jozef0351: ono to prkotina není, když se mi podělala palubka auto fungovalo jen když jsem z ní vyndal ty 4ks podsvětlující žárovky (světla pro denní svícení by to vyřešily).
Kdybych to nezvlád, tak díky "super" servisům Ford přijedu z Chorvatska na odtahovce. Dětem sice nezakazuji dívat se na DVD, ale určitě si nepouštějí DVD když jsou právě venku, proto považuji za nesmysl svítit něčím, když to není potřeba.
Žárovky v předních reflektorech se mění v pohodě, ten kdo to nedělal má možná strach z vytahování mřížky chladiče a celého reflektoru, ale aspoň je k žárovce dobrý přístup a člověk si neodře články prstů jako např. u fabie.