FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 08.09.07  20:52

    « Re: vymena zarovky

    RADEK1:
    Burčák už není :-)

    A jelikož jsem byl dnes ve sklepě pro brambory a v rohu na polici jsem uzřel tu zaprášenou flašku Vavřineckého, tak ji zase zítra po cestě do sklepa (třeba pro zavařeninu? :-) ) zase odnesu (prázdnou) zpátky.

    Asi jsem dost out, že v době burčáku piju víno. A nejen tím... ani xenony totiž nemám... :-( Co s tím jenom udělám... tak když už mě Jozef má za závodníka, tak já image tvrd'áka a hustého stylového borca podpořím třeba tím, že se vzepřu metrosexuálům a přestanu se holit. :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 08.09.07  20:47

    « Re: vymena zarovky

    to martin.z: zdravím ten pochybnej návod jsem psal já, omlouvám se :-) , ale bylo to jen velmi orientační jako reakce na problém , mě to přišlo jednoduchý - navíc jsem to dělal dle manuálu k autu - viz rady pro svépomoc (vozím sebou)- teď co mám xenon, tak mám smůlu, a šroubky jsem nikdy nepovoloval - to prásknu - to psal kutil >:D - že tam má šroubky - nic ve zlým Kutile
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 08.09.07  20:47

    « Re: vymena zarovky

    to toman:

    no ono mezi nami kdyz ti prdne zarovka o vikendu v pul sedme vecer kdyz se zacina stmivat, potrebujes s autem jezdit a servis v tuhle dobu sci-fi, tak je to pomerne motivujici k tomu si to vyresit sam.
    Ne ze bych byl uplnej pedant ale jezdim s jednim sviticim svetlem nerad i ve dne kvuli policii (vazne nerad si delam problemy uplne zbytecne, kdyz mam furu tech kterym se vyhnout neumim) a v noci mi to vadi jeste vic, pripadam si vic ohrozeny, spletou si te s motorkou, jenze si o chlup sirsi...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 08.09.07  20:43

    « Re: vymena zarovky

    Ne svatovavřinecké :-) Nyní se pije BURČÁK příteli :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 08.09.07  20:39

    « Re: tempomat

    to DR: souhlas, dřív jsme točili švihadlama a dneska je to téměř faux paux, ale co naděláš, výbava v autech bude stále bohatší, a s tím doplňováním výbavy máš pravdu - je to věc názoru
    to Kutil: né kvůli mě jsi ten volant rozdělávat nemusel - co kdyby ti ustřelil hlavu :-)
    Xenony ve velkém technickém průkazu zapsány nemám - ptal jsem se leasingovky - a tak jak je to na Slovensku - bože chraň královnu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 08.09.07  20:19

    « Re: vymena zarovky

    martin.z:
    Gratuluji. Muži by měli umět vybírat pouze ty dobré cesty... :o))

    DR:
    Po pomoci, jíž se Martinovi dostalo díky kliknutí na Tebou odkazovaný článek jsem na chvíli zcela seriózně zakoketoval s myšlenkou ohledně sebezdokonalování svého bytí, konkrétně jsem pomýšlel na vytěsňování PŘEDSUDKŮ ze své mysli. :o)))
    Avšak abych dostál svým slovům, a sice těm, že s prasklou žárovkou vždy jedu do servisu, tak jsem se zase vrátil na zem.
    (Žertuji, neber to zle, tak to nemyslím, naopak!)

    Pouze jsem rád, že se diskutuje už i o víkendech (více Jozefů, pepků, tempomatů a milenek, potažmo prasklých žárovek) a s nadhledem, neb mi málem odpoledne v ústech to Svatovavřinecké po Jozefově příspěvku zhořklo na ocet. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 08.09.07  20:00

    « Re: vymena zarovky

    :-))) no snad je to na dobre ceste :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 08.09.07  19:58

    « Re: vymena zarovky

    martin.z:

    No, myslím, že dost lidí tady spíše zajímá to, jestli jsi nakonec dojel do cíle své cesty a jestli ta cesta splnila svůj účel... :-)

    Anebo to nakonec kvůli té žárovce byl jen ten výlet, kdy člověk už nemá pořádně do čeho píchnout?!?! :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 08.09.07  19:49

    « Re: vymena zarovky

    to DR: do pr.dele, jo pomohl, jen jsem ho mel mit predtim..
    Z navodu je mi to uplne jasny, ty packy ktery bejvalo stacilo vytahnout sem videl jenze ja vysrouboval srouby takze jsem si opravdu rozsteloval svetlo. A plastova mrizka chladice tam opravdu byla nandana uz predtim spatne a ja ji tam stejne pak po demnontazi vratil.
    No nic, pro priste uz je mi to jasne :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.07  19:35

    « Re: vymena zarovky

    martin.z: tenhle [odkaz] návod by ti nepomohl, nebo to máš u tvého auta jinak?
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 08.09.07  19:28

    « Re: vymena zarovky

    panove nedavno tu nekdo, snad kutil, psal jak se meni u mondea zarovka. Me to zustalo tak nejak v povedomi a samozrejme hned dnes mi zarovka rupla, tohle se dle zakona schvalnosti nikdy nestane kdyz clovek jede treba na vylet a nema poradne do ceho pichnout, ale musi se to stat napr. kdyz spechate za roztouzenou milenkou :-)
    Tak jsem otravene otevrel haupnu a jel podle popisu co tu byl v diskuzi. 1)sundal jsem mrizku chladice, ktera nahore drzela jen na dvou plastovych cvokach, dole kupodivu na nicem (mozna tam uz byla spatne nandana, nevim)
    2)demontovat svetlo, to drzelo z boku jako od chladice na dvou hvezdickach a zvrchu na jednom metrickem sroubu 8-ce(samozrejme chapu ze nemuze byt vsude stejna hvezdick anebo vsude stejny sroub aby to nahodou obsluha nemela o neco lehci a nepotrebovala k vymene kompletni sadu naradi!!!).
    Potom cely svetlomet vycvaknout z konektoru, jit s nim mimo auto, vytahnout konektor patricne zarovky, vyndat ji a vymenit.
    Az potud jasne. Ale v popisu ktery tu ten nekdo psal bylo doslova napsane, ze svetlo se neda usadit zpet jinak nez do jasne a exaktni polohy.
    Tak tady uz jsem nejak sjel ze spravne cesty..
    Kdyz jsme tam svetlomet vracel tak jsem zjistil, ze obe hvezdicky z boku maji sisate diry a to samy sroub nahore takze svelto muzete usadit s obrouvskou vuli tak ze treba mezi naraznikem a svetlometem je 2cm fuka a tim padem jsem si jistej na 100%, ze svetlo jsem rozsteloval!
    Dale jsem pri montazi plastove mrizky chladice ji nebyl schopnej jakkoliv ukotvit na ty jeji packy dole k narazniku takze jsem ji tam vratil tak ze opet drzi jen nahore za ty 2 plastove prichytky a i pri zavrene haupne s ni jde za spodni cast zvedat nahoru o nekolik cm!!
    Vysledek vymeny zarovky byl ten, ze sem mel za-srany ruce jak prase, rozstelovany svetlo (a asi budu muset stejne do servisu kvuli serizeni)a zkazena nalada co je to za system jak u nejake detske hracky.
    Takze muj nazor je ze zlata vymena zarovek u koncernu vw at uz passat nebo fabia.
    Pokud to tedy nekdo z vas u mondea delal a vi co jsem udelal spatne, tak cekam komentar at se tomu priste vyhnu..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.07  19:22

    « Re: Ještě jednou xenony

    Jozef0351: jak vidím, nejsem sám, kdo má pocit, že buď neumíš číst, nebo nerozumíš dostatečně dobře česky.

    Tady [odkaz] jsem přece zcela srozumitelně napsal, že :

    Prakticky nikdo, kdo si namontoval xenony dodatečně, nemá namontované zákonem vyžadované ostřikovače světel a automatickou regulaci sklonu ...

    Proto__musí__před__STK__měnit světla. Ne proto, že má dodatečně namontované xenony, ale proto, že je má namontované v rozporu se zákonem. Kdby namotoval i ostřikovače a regulaci sklonu, nic by měnit nemusel a ty xenony by byly zcela legání.

    Jestli ti to pořád není jasné, nech si to od někoho přeložit do slovenštiny.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 08.09.07  19:12

    « Re: Ještě jednou xenony

    TomanGHIA:
    Pěkně jsi to shrnul a vystihnul.
    S Josefem není možno diskutovat, už jsem si to sám také zažil. Toho vysloveně baví být v opozici proti jakémukoli relevantnímu názoru... :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 08.09.07  18:28

    « Re: Ještě jednou xenony

    Milý Jozefe, ty a polokutil jste opravdu perfektní mezinárodní dvojka. Vás aby člověk pohledal jak jehlu v kupce sena. Pokud DR napíše, že dané xenony nelze na auto beztrestně domontovat, protože je to v rozporu se zákonem, tak je to pravda. Na trhu může být tisíce doplňků, ale pokud nesplňují homologační rozhodnutí, tak nesmí být pevně umístěna na autě. Pokud si nějaký dovozce zajistí kompletní sadu xen. světlometů s automat. výškovou regulací a systémem čištění a výrobce u této konkrétní sady svolí s její instalací na určitý typ vozu a projde toto zařízení homologačními zkouškami, tak si tuto sadu bude moci na auto nechat domontovat kdokoliv, ale na 99,99% to bude muset být provedeno ve stanoveném servisu, aby celá sada splňovala homologační podmínky. V případě, že toto někdo splní, tak s tímto kompletem bude moci jezdit po pozemních komunikacích na území ČR. Kapišto?
    Do dokladů se nic takové v ČR nezapisuje, jen pokud by se zvětšila hmotnost, rozměry.....

    btw. polokutile, nestarej se o auta, se kterými jezdím a o jejich fotky. Já, oproti určitým úchylům, se nemusím předvádět a vytvářet si o sobě a svojí neschopnosti v oblasti aut vlastní web.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 08.09.07  18:21

    « Re: Ještě jednou xenony

    Jozef0351:
    Já bych Tě opravdu nerad urazil či se Tě nějak dotkl otázkou, jestli vůbec umíš číst...
    ( Nicméně ta otázka ze nabízí... :-) )
    Tedy Tě požádám, aby sis přečetl debatu níže, resp. můj dotaz na PetraT ohledně MEŘO a následně jeho odpověd'.
    Dočteš se, že EU nezajímá, jakým způsobem se ty 2% MEŘO a zbylých 98% směsné nafty "udají" do nabízené nafty.
    A protože v kapitalismu funguje zákon nabídky a poptávky a zákazníci budou jistojistě poptávat i naftu bez MEŘO, tak jim distributoři čistou naftu nabídnou, ale zřejmě za vyšší cenu. Trh si to vyřeší sám.

    Takže vůbec nejde o nějaké vyjímky pro V-power diesel, nebo o tankovací turistiku na Ukrajinu.
    Zkusím to jednou větou - prostě bude nabízena nafta bez MEŘO a nafta s MEŘO kde bude té řepky více, aby distributoři mohli vykázat Burseekovi to, že s prodejem "x" litrů nafty bylo prodáno "y" litrů MEŘO.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 08.09.07  17:06

    « Re: Ještě jednou xenony

    DR:
    Zamysli sa čo si napísal. Nie si náhodou právnik alebo politik?
    "Ne proto, že má dodatečně namontované xenony, ale proto, že je má namontované v rozporu se zákonem"
    Pripomína mi to Hlavu 22. Tie xenony si môžeš kúpiť, ale si ich kúpiť nemôžeš lebo nespĺňaš zákonné podmienky.
    Samozrejmé že spraviť sa to dá ale obávam sa že ti to musí niekto zapísať do TP. Policajta asi nebude zaujímať či máš ostrekovače a autonastavovanie svetiel ale či máš razítko. Ako keď máš ĽPG tak ho nezaujíma kadiaľ máš vedené trubky. Otázka je či sa xenony do TP píšu pri novom aute. Ak nie tak nie je problém. Pri Mondeu to nikoho nenapadne kontrolovať na ceste. Ja som v sarom aute mal zapísanú každú prkotinu a množstvo výnimiek.
    U nás už nie je TP a OTP. Máme lej jeden doklad kde je napísané všetko. Je to naprd ale musíš so sebou nosiť veľkú poskladanú plachtu.
    TomanGHIA:
    Nepoznám presne tú smernicu EU ale pochybujem že V-Power a spol. budú mať nejakú výnimku. Slovensko k tomu pristúpilo, pred rokom, Česko teraz, Nemecko možno už dávno. Najneskôr keď vyprší termín. Ten nepoznám ale potom už naftu bez biozložky kúpiš iba na Ukrajine. Ale naozaj s tým u nás nie je problém. Možno 1 % ľudí kupuje drahú "dovozovú" naftu a nikto sa nesťažuje a ani nepoznal že sa niečo zmenilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.07  09:33

    « Re: tempomat

    cja: tak nějak, on každý to dodatečné doplňování výbavy vidí trochu jinak - podle toho, na co má peníze, jak je šikovný a jak moc po daném prvku výbavy touží. Protože realizovat se dá prakticky cokoliv, je to jenom o čase a penězích. A jak si člověk na některé hračky zvykne, tak se pak bez nich nechce obejít. Pohodlnost je sviňa.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.09.07  08:20

    « Re: tempomat

    Rozebral jsem volant a je tam 8 drátů. 2 na klakson, 4 na airbag (zřejmě dvoustupňový) a 2 na tempomat. Řešil jsem podsvícení volantu, jde to, ale svítilo by to pořád. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 08.09.07  07:20

    « Re: tempomat

    to DR: jasně, ale ta výměna volantu s airbagem asi nebude zase nic levného, a ta příprava z výroby, taky nebude asi příliš častá - a v ST TDCI tempomat byl , ale byl to vlastně poslední model - přišel až úplně na sklonku kariéry - na druhou stranu, bez tempomatu se dá docela vydržet(pokud v ST200 nebyl) - hlavně v ST 220 :-)
    A u těch ojetin - zkrátka bych hledal tak dlouho až bych našel a nebo vzít něco zajímavého, na kterém některé hračky oželím ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.09.07  23:55

    « Re: tempomat

    radek, cja, martin.z: tempomat v MK III - V se dá taky doplnit dodatečně, pokud má auto z výroby přípravu - pak stačí osadit volant s tlačítky a aktivovat to v ŘJ. Jenom to narozdíl od VW group prakticky nikdo neumí a aktivaci v ŘJ musí provést autorizovaný servis, protože nido jiný nemá WDS.

    Souhlasím, že je jednodušší koupit si auto s továrně namontovanými doplňky. Jenomže u ojetin se dodadečná výbava jaksí už přiobjednat nedá, navíc ne všechno se motovalo do všech modelů. Konkrétně právě tempomat jsem si do ST200 musel namontovat neoriginální, protože ford do STčka tempomat prostě nanabízel :-(.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.09.07  22:46

    « Re: Ještě jednou xenony

    to kutil: ok , tak to bylo bohužel vždy, že tovární doplňky jsi tvrdě zaplatil viz norm nárazník vs, nárazník ST , někde v diskusi to bylo a vím, když jsem se ptal co stojí ten můj ST design, tak mi bylo řečeno okolo 17k bez laku a mřížky - na druhou stranu pokud jsou doplňky od automobilky, tak nemáš problém s homologací, jsou udělány celkem poctivě, odzkoušeny atd. takže je to zase jenom o osobních preferencích - ostatně jako ve všem
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.09.07  22:10

    « Re: Ještě jednou xenony

    To lordmystic: Jezdil jsem s firemním autem, kam byly dodělávané xenony. Do klasické paraboly byla osazena výbojka a k ní připojený měnič z Renaulta. Cena za 2 žárovky a 2 měniče 2500,-Kč. Protože jsem v autě nechtěl toto řešení, koupil jsem nové auto s xenonama z výroby. Hlavní rozdíl je v tom, že originál xenon má mnohem menší průměr zdroje světla, xenon má před sebou čočku takže silnější zdroj světla vychází z menší plochy. Ale i některé reflektory s halogeny už mají čočky. Čím menší plocha světelného zdroje, tím menší oslnění. Ale pro čočku musíš světla víc čistit, protože stačí malé zašpinění a reflektory svítí mnohem míň. Proto ty ostřikovače. A teď k tomu automatickému naklápění. Dříve se používal systém, kdy se stále xenony nakláněly podle jízdy vozidla, aby neoslňovali protijedoucí. Dnes se ale dynamické nastavování nepoužívá, používá se pouze statické nastavení podle zatížení vozu, takže xenony opět oslňují. Ale určitě vestavba xenonů nemůže stát 100tis. Zkus se podívat na tohle [odkaz]

    Ale je zajímavé, že když mám originál xenony, tak na mě bliká mnohem víc řidičů než když jsem jezdil s těmi nepovolenými. 8-s

    To cja: Problém je v tom, že si každý dolněk nechá automobilka hodně přeplatit. To už je zlodějina. Kdyby nabízeli doplňky v odpovídající ceně, tak by nebyl problém s dodělávkami doma.

    Stačí se podívat na rozdíl halogeny a xenony a uvidíš, že rozdíl výrobních nákladů je tak do 3000,- na auto. Musíš dodat čidlo zatížení a 2x měnič. Bohužel obchodní politika ti xenony nabídne za 30000,- tedy 10x tolik. Je otázkou co bude dál, protože se již začínají používat LED diody do předních světel a ty jsou určitě technologicky a výrobně mnohem levnější jak stávající řešení.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.09.07  21:48

    « Re: tempomat

    to martin.z: vím o tom, ale myslel jsem to spíš na Forda - stejně tak DVD, navigace - vychází potom levněji, ale jsou věci, které je lepší nechat odladit automobilku :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.09.07  21:46

    « Re: Ještě jednou xenony

    je to asi věc názoru, ale z výroby , potažmo vývoje má auto vyvážené vlastnosti - aerodynamiku, jízdní vlastnosti, výkon atd.
    při zásahu , většinou né příliš odborném - obzvláště v českých podmínkách(v obecné rovině) - dochází většinou k narušení těchto vlastností - vím dostávám se na tenký led a příznivci tuningu se do mě pustí , ale myslím si, že Mondeo MK 3-5 není zrovna potřeba něčím dokrášlovat - kromě továrních úprav od Forda a velkých kol,možná čipu motoru
    navíc tuningové díly na Mondeo - možná německý Wolf - moc nejsou - Mondeo bylo vnímáno, proto radikální změna designu - jako auto pro starší manažery(nevěř nikomu přes 30 jak praví klasik) a chtěli se dostat k mladší klientele, tak došli ke kinetickému designu - předtím new edge - mě osobně se více líbí to co mám, ale na nové si asi časem zvyknu
    navíc si myslím . že Mondeí nejezdí zdaleka tolik jako Passatů nebo O1 a O2, takže o to odlišení ani tolik nejde
    čip - dle mne je věcí osobního rozhodnutí, a pokud k tomu člověk dojde po zvážení všech pro a proti - není důvod do toho nejít - já bych do toho nešel - mě můj motor se svými parametry pro české silnice stačí - ale jak píši je to věc názoru a nechci nikoho prudit
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.09.07  21:30

    « Re: tempomat

    to radek, cja:

    s tim tempomatem to neplati vsude, u koncernu skoda, vw je jeho dodelani naprosto bezproblemovy, ty auta maji tu schopnost tempomatu vzdy a dodelava(meni se) se jen packa s jeho ovladanim za obycejny blinkr+se ridici jednotce ta funkce zapne.
    Dokonce je levnejsi ho dodelat dodatecne nez koupit auto s nim z vyroby, stoji to kolem 7kkc
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 07.09.07  20:10

    « Re: Ještě jednou xenony

    máš pravdu opravdu nechat dodělávat systémy jako ESP, tempomat, nebo xenony je asi blbost. nesouhlasím však s tebou ohledně tuningu proč se na ty naše fešáky nehodí ? mě dokonce mrzí ,že se těžko dají sehnat nějaké tuningové dílce na mondeo. nechci z toho mít nějaký ,, vytuněný dělo" ,ale sem tam něco pro zkrášlení či odlišení proč ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.09.07  18:54

    « Re: Ještě jednou xenony

    Kamarád si nechal na Mondeo dát xenony od dodavatele z druhovýroby- jezdil oslňoval no a nakonec mu to poškodilo elektriku - hřálo se to a měl vystaráno - myslím, že pokud není dodáno z výroby je nesmysl se tím vůbec zabývat - nejenom xenony, ale jsou tací co chtějí dodělat tempomat, ESP a ta přestavba bývá nesmyslná - lepší se podívat po jiném voze a nebo nechat nakonfigurovat již při koupi nového auta - jedinou vyjímku tvoří.... tuning - ale ten se snad na ty naše fešáky ani nehodí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 07.09.07  18:23

    « Re: Ještě jednou xenony

    Vážně mi tenkrát sdělili 30 tis. možná to byl jen odhad. Nicméně to byla částka ,kterou jsem nehodlal dát, takže jsem se po tom dál nepídil. PS: měl jsem na tebe dotaz ohledně dvouhoťáku .Neodpověděl jsi. Trhá mi to při řazení z 1 na 2 skoro se to přidusí. je to setrvačník?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.09.07  18:05

    « Re: Ještě jednou xenony

    lordmystic: Bosch dělá originál sady na legální montáž xenonů - takže v sadě jsou komplet světla, ostřikovače, i to automatické naklápění. Cena cca 50-60 tisíc Kč, ale když jsem se o to zajímal (cca 2 roky zpátky), tak to měli jenom pro pár vybraným modelů (nějaké BMW, MB, VW, dohromady 5-10 typů), možná už rozšířili sortiment a dělají i mondeo.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 07.09.07  17:52

    « Re: Ještě jednou xenony

    RADEK1: hm tak to si děláš srandu ne? mě řekli ve ford servisu, že vyměnit čiré světlomety za xenony bude stát něco kolem 100.000kč!!! nemění se jen světla, ale jak už se tu psalo to automatické naklápění, kompletní eletkrika která je sakra drahá a je jí stpousty metrů, ostřikovače, atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 07.09.07  17:33

    « Re: Ještě jednou xenony

    To:DR Svatá pravda u svého předchozího mondea jsem xenony neměl . Na můj dotaz o dodatečné a legální dodání do auta to v servisu napočítali na 30 tis. Bylo to samozřejmě s ostřikovači a automatickou regulací sklonu. Toto vše tam musí být.howk
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 07.09.07  17:22

    « passat vs.mondeo

    Také vás potěšil test v autodieselu ( a v jiných mot. magazínech) jak mondeo zatápí neustále prosazovanému passatu? Jen mi schází v mondeu ,,trochu naftový motor" 2.7 bi turbo a 4 kolka? kéž by??!! :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.09.07  17:19

    « Re: Ještě jednou xenony

    Jozef0351: hmm, začínám chápat, proč si tě impaler přidal na seznam.

    Prakticky nikdo, kdo si namontoval xenony dodatečně, nemá namontované zákonem vyžadované ostřikovače světel a automatickou regulaci sklonu - ono to totiž stojí hodně peněz a xenony svítí i bez toho. Sice oslňují protijedoucí řidiče, ale to těmto lidem žíly netrhá. Proto musí před STK měnit světla. Ne proto, že má dodatečně namontované xenony, ale proto, že je má namontované v rozporu se zákonem. Při policejní kontrole nepředkládáš TP, ale jenom OTP, ve kterém není zapsané prakticky nic. Nicméně opravdu důkladný policista by za nelegální xenony při silniční kontrole mohl OTP zabavit, protože takové auto není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích (že to ještě žádný neudělal na věci nic nemění). Stačí, abys neměl ke xenonům ostřikovače světel, což pozná každý na první pohled. Teď už je to jasné?
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 07.09.07  16:31

    « Re: Ještě jednou ten 2% "woley"

    Jozef0351:
    Jasně, neberu Ti, že Slovnaft má na trhu lví podíl, ale Tys napsal toto:

    "Myslím že na Slovensku už rok inú naftu ani nekúpiš."

    Takže to tak úplně pravda není - tedy i bez bio koupíš, ale ne tu od Slovnaftu - takže třeba ten Shell V-Power diesel, jak koneckonců sám píšeš.

    Ale já už to neřeším, když i u nás bude možnost volby.
    Aktuálně řeším, jak přestat být nas.raný na to počasí. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.09.07  16:23

    « Re: Ještě jednou ten 2% "woley"

    Jozef0351: ja som mal na Ibize namontovane xenonove vybojky, / svetlo ako take zostalo povodne/ a problem s policiou som nemal. Raz ma zastavili a jeden z policajtov hned zacal ze co to tam mam a ako dlho to mam. Ja mu na to ze len tyzden /uz som to mal asi rok :-)/ a pripravoval som sa na to ze zacne rypat ohladom schvalenia a pod. Nakoniec z neho vyliezlo ze ma zastavil len preto, ze sa chcel opytat ake ziarovky tam mam lebo ze to super svieti a ze on si kupil nejake co svietia na modro a ze sa mu stale vypaluju, tak som cumel ako puk a nakoniec som mu dal cislo na chlapika co to montuje :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 07.09.07  15:55

    « Re: Ještě jednou ten 2% "woley"

    TomanGHIA:
    90 % palív na pumpách SR je zo Slovnaftu. Ostatní si dávajú len svoje aditíva. V ČR to bude podobné. Aj Shell berie zo Slovnaftu s výnimkou V-Power Racing a možno tej drahšej nafty. A Slovnaft už čistú naftu nerobí. Predpokladám že na západe je to tak už dávnejšie. Hádam v tom nie sme prvý :-) Ale naozaj som nepočul že by sa niekto na naftu sťažoval. Aj kolega má TDI a v pohode. Dokonca sa mu prestalo zasekávať turbo samo od seba >:D 99 % kamarátov netuší že v nafte je nejaká biozložka.
    DR:
    To je jasné že namontovať a schváliť sa dá čokoľvek. Len to už nie je také jednoduché. A práve xenony riešia niektoré firmy tak že pred STK ti tam šupnú pôvodné svetlá. Problém môže byť s políciou. Nie som si istý či xenony nie su zapísané v techničáku.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 07.09.07  13:15

    « Re: Ještě jednou ten 2% "woley"

    Josef0351:
    Nemáš pravdu Josef, distributoři jsou dle zákona poviini dodat 2% MEŘO ve vztahu k celkově dodanému množství nafty.
    Některé pumpy si tedy budou moci objednat čistou naftu. Výrobce a distributor si musí ohlídat ta 2%, mimo toho je všechno, absolutně všechno možné.
    Mohou být pumpy s čistou naftou, jiné pouze s 2% MEŘO naftou, dost často budou pumpy nabízející oboje.
    5% MEŘO nafta je již povolena, lze ji dodávat na trh, náš stát si ale naplánoval přechodná období (nejedná se o malé množství...).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.09.07  13:02

    « Re: Světla pro denní svícení

    Jozef0351: i xenony si můžeš namontovat dodatečně. Ale musíš při tom splnit zákonem stanovené podmínky. Homologace je jenom jedna z nich, další jsou ostřikovače světel a automatické seřizování sklonu světlometů podle zatížení vozidla - a možná ještě něco k tomu.

    Obecně každý díl, který montuješ na auto musí mít homologaci a nesmí být namontovaný apoužívaný v rozporu se zákonem a příslušnými prováděcími předpisy a vyhláškami. Nic víc, nic míň.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 07.09.07  12:46

    « Re: Ještě jednou ten 2% "woley"

    Jozef0351:
    Já si ten Tebou doporučený článek přečetl, ale pochopil jsem z něj, že naftu s MEŘO dodává Slovnaft. O ostatních distributorech nebyla řeč. Tzn. že u konkurence jde koupit i nafta bez řepky, ne?
    A Novu sice nemáte, ale JOJku ano. :-)
    Jinak s Tebou ale souhlasím ohledně těch světel - až spálím žárovku, jedu s tím do servisu. Jednou je to nové auto za spoustu peněz a rozebírat ho teda určitě nebudu.

  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 07.09.07  12:46

    « Re: Světla pro denní svícení

    Ono je to taká prkotina že sa automobilkám neoplatí s tým zaoberať. Rieši sa to jednoducho tým že sa z oneskorením zapnú stretávacie svetlá. Tak je to asi aj vo Švédsku a myslím že to má veľa nových áut sériovo aj u nás. Nissan určite. Asi len v Česku a na Slovensku je obrovský problém nejaký zanedbateľný nárast príkonu alebo jedna výmena žiarovky navyše. Dokonca som niekde čítal že studené vlákno v žiarovke praskne skôr ako horúce.
    U nás sú drahé zimné gumy tak sa nemusia používať, nemusí sa svietiť lebo sú drahé žiarovky a nemuseli byť deti priviazané lebo boli drahé sedačky.
    Navyše keď prišlo Audi s tými gýčovými svetielkami tak s tým asi za chvíľu prídu všetci. Tiež to dáva len ku xenónom. To má fakt opodstatnenie, to má Kutil pravdu. Dať za žiarovku 500 korún alebo 7000 je rozdiel.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…