FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 10.09.07 21:47
« Re: Prostě tak to je...
To PetrT. : zjistili, že PD již nelze dále inovovat a jeho konstrukce dosáhla maxima, takže pokud chtějí jít s dobou - musel přijít přechod na CR - akorát nevím, ale mám pocit, že v novém Prasatu je už 2,0 TDI v common railu - protože, jedná známá celebrita jej dostala jako referenční vozidlo a ve 20t km ji odešly vstřiky - ale možná střílím naprázdno - konec konců je to šuma fuk :-) Hlavně pokud přejdou na CR ať jim drží vstřiky nebo se někteří z nás umlátí lehkou škodolibostí ;-) -
g_m 10.09.07 21:08
« Re: Prostě tak to je...
DR má pravdu v tom, že jsme se nechali unést.
WinDiesel uvádí pravdivé argumenty.
Krkovička má skvělý humor
a cja má prostě pravdu.
A za sebe můžu napsat, když o BMW už tady zazněla fundovaná odpověd', něco ohledně Hondy.
Accord:
a) se nenabízí jako liftback
b) mě nepřesvědčil jízdními vlastnostmi
c) má dražší servis
d) nemá tak hustou servisní sít'
e) nemá tak hezký interiér
f) je dražší s tím 2.2 dieselem (jediný diesel)
g) a to auto se mi vůbec nelíbí.
Tudíž je mi šumafuk, že je Hondy diesel podle GOESe lepší. Asi je tak dobrej, že ho Honda cpe i do malého Civica... :o)))
Já jsem spokojený s Fordem a počítám s možnými riziky TDCi. Accorda bych si rozhodně nevybral.
Btw. GOESi, v čem jezdíš ty? -
cja 10.09.07 20:30
« Re: Prostě tak to je...
HM a tak je to se vším - kdo chvíli stál, již stojí opodál. Škoda , že s CR mají problémy všichni. I značky věhlasné, jejichž sláva hvězd se dotýká. ............ tomu říkám píchnout do vosího hnízda - určitě nějakej borec co jezdí s TDI 200 za 4,5 l nafty :-) -
WinDiesel 10.09.07 20:22
« Re: Prostě tak to je...
Hele Goesi, na to, aby jsi si hrál na machra, víš o Fordech moc málo. Usuzuješ na bázi "něco jsem někde zaslechl". Tímto způsobem se nedá na nic usuzovat. Já sám mám na Mondeu 170000, a protože s ním zacházím tak jak se má, nemám prakticky žádné problémy (kromě právě vyskleného okna zlodějěm). Takže zklidni hormon a hlavně s žádnou spotřebkou jako je Ford nesrovnávej BMW. Kdyby mohly všechny spotřebky vrazit do dieselů ty peníze co do nich vráží BMW, měly by všechny do jednoho prakticky stejně dobré diesely. Nesrovnávej nesrovnatelné.
A až budeš mít nějaká čísla, jako počty poruch toho a onoho ve srovnání s konkurencí, ozvi se. Do té doby jsou Tvoje výroky zcela irelevantní řečeno právnicky... -
"-- skrytý --" 10.09.07 19:55
« Re: Prostě tak to je...
Neříkám že to bylo všechno zprasené, to ne.Ale chválit moc co nebylo.Ano CR-ko je háklivé všeobecně.Vim jak to bylo s těmi vstřikovači.Jenže ono těžko řešit že to nedělá FORD, beru to jako celek, ač chápu že FORD za to až tak nemůže...ale ono když to tady spousta lidí musela pak zacálovat, tak je pak potřeba říci , že chyba je na jeho straně.Mohl to vyřešit jinak a brát je jinde.Ale stane se...nic není dokonalé, jen to stačí přiznat.Naladěním ty motory taky nejsou žádná hitparáda. (netvrdím že jsou špatné, ale existují lepší) -
"-- skrytý --" 10.09.07 18:45
« Re: Prostě tak to je...
Ale pánové, nenechte prchlivost cloumat Vaším majestátem :-!
S těmi nepvedenými fordími diesly bych to já osobně neviděl až tak černobíle. Nepovedený motor byla 1.8 TD endura v první generaci mondea (1993-2000). To byl motor opravdu konstručně zprasený. U TDCi v tom byl Ford z velké části nevině, za špatnou kvalitu materiálu vstřikovacích čerpadel u prvních TDCi opravdu nemohl, to nebyl jeho výrobek. Stejně tak nemohl za to, že ve východní evropě do CR motorů spořiví koumáci lili kdeco, jen ne kvalitní naftu. On ve východní evropě je ještě dneska problém kvalitní naftu koupit za běžnou cenu u každé pumpy.
CR systémy jsou na kvalitu nafty háklivé obecně, kdybch to bral takhle paušálně, tak ani slavný mercedes nafťáky neumí, protože jemu ty CR motory odcházejí taky.
BTW, goes byl nick jednoho z adminů fóra na autorevue ... -
"-- skrytý --" 10.09.07 18:30
« Re: Prostě tak to je...
Nechápu proč bych tě měl poučovat.Jestli si si nevšiml, tak Ford měl prostě problematický diesely.Jestli jsi to nezaregistroval, tak sorry, s tebou se hádat nebudu.S lidma co fanděj Fordu jak fanoušek na fotbale a to se tě týká, to nemá smysl.Třeba u Hondy se zeptej, jak se dělá dobrej naftovej motor + téměř bezporuchovej..pak zkus třeba BMW.Sem si nějak nevšiml, že by Ford někdy byl v poředí, když hodnotí dieselové motory.To raději začal "nakupovat" u PSA že jo...když Ford, tak v benzínu. ;-) -
-
"-- skrytý --" 10.09.07 17:54
« Re: Prostě tak to je...
Jako proste..fakt je to tak a je to opravdu uplne klasicka ukazka. Mas pravdu v tomhletom s tema bazarnima zmrdama. Daji tam mizerny motor v nafte a prodavaji to jako by se nechumelilo. My to pak kupujeme, chceme jezdit a misto toho..minuly rok jsme my Fordaci usporadali soutez o nejvyssi servisni koeficient (cas straveny v servisu (min)/ujete km) Uplne nejhur z toho vysel uzivatel "WkarelW" ktery na jeden ujety kilometr potreboval ctyri sekundy v servisu. Prakticky porad pendloval mezi servisy do doby nez mu doslo, ze Ford neumi naftove motory. Bohuzel uz bylo pozde, protoze financne vykrvacel na ceste mezi Janis Olomouc a Hale Praha. Udelal jedine co mohl-prodal to do bazaru, zjistil si, ktery auto ma nejnizsi servisni koeficient a koupil si Subaru. Od te doby nebyl v servisu, ma to na mojeauto.cz a dostava samy desitky.. Joo japonci.. -
"-- skrytý --" 10.09.07 17:24
« Prostě tak to je...
Tak jsem si to tu tak nějak přečetl(a nejen zde) a je to klasická ukázka jak FORD neumí(ěl) naftové motory.Neberte si to prosím osobně, není to žádný rejpaní, jen konstatovaní faktu.Holt ne vše se povede.....
PS - Hned je mi jasné, proč je tolik "výhodnyćh" Mondeí v naftě po bazarech. ;-\ -
WinDiesel 10.09.07 17:23
« Re: CR sensor
radek: Mění se tlak a mění se množství paliva dodávané do railu a následně do vstřikovačů. A to vše má na starosti vysokotlaké čerpadlo a IMV ventil. Tento ventil pak musí velice rychle reagovat na podněty z řídící jednotky dle palivové mapy - ta vlastně obsahuje všechna data o provozu motoru za všech možných i nemožných podmínek. Když ventil nestíhá, je vstřikování mimo palivovou mapu a ŘJ nařídí náhradní režim, kdy vše pracuje s nižším zatížením. Typicky šlápneš na plyn a IMV se zpozdí - nedostatek tlaku v railu a BÁC!!! Náhradní režim. Nebo - vstřikovače tečou hodně z přepadů - šlápneš na plyn, IMV rychle reaguje ale už jr NA DORAZ, už nemůže napumpovat víc paliva - BÁC!!! Náhradní režim.
Nárůst tlaku v railu je přibližně od 200 barů při startu do 1400/1600/1800 barů při přibližně 1600 ot/min lineární - potom je na stejné výši regulován asi do 3600 ot/min a potom strmě klesá. -
"-- skrytý --" 10.09.07 15:55
« otvaranie 5-tych dveri
Ahojte fordaci, mam Mondeo combi 2004 2,0 85KW s automatom, zatial uplna spokojnost, akurat sa mi uz par dni niekolkokrat po sebe otvara kufor. Otvara sa iba ak je auto odomknute, ked je zamknute tak je vsetko ok. Zo zadnych dveri pocujem tak 3x po sebe zvuk ako ked zmacknete tlacidlo na zadnych dverach a zasvieti kontrolka otvorenych dveri. Ked vystupim a dvere zabuchnem a kym sa vratim za volant, otvoria sa znovu (neotvoria sa dokoran, len sa uvolni zamok) ... takze si pripadam ako v nevydarenej komedii a beham zatvarat kufor. Skontroloval som kluc aj tlacidlo na dverach, vsetko vyzera v poho. Nema niekto podobne skusenosti?? Co s tym moze byt?? Do servisu sa mi kvoli tomu nechce, cca o 2 mesiace pojdem na vymenu oleja, takze by som to poriesil vtedy. ahoj -
"-- skrytý --" 10.09.07 15:52
« Re: Víno
V novem Mondeu jsem si posedel, kdyz mi posledne u Charouze spravovali uvolnenou hadici od turba. Vizualne se mi nelibi utopena zadni kola (musi tam byt snad aspon 20" aby to tak blbe nevypadalo),hodne ujeta imitace dreva a stisneny prostor v oblasti hlavy - A sloupky jdou hodne sikmo dozadu a to mi pri me vysce vadi. Jinak tam byla pekna recepcni.. -
"-- skrytý --" 10.09.07 15:19
« Re: Víno
DIM: Popsal jsi to hezky a vystizne. Zatim mi to neskace, ale verim, ze po ranu a do kopce by i mohlo. Jesteze vetsinu studenych startu provadim na vyvysenem miste, takze mi v podstate staci dohopsat na silnici a ficim z kopce dolu:)
TomanGHIA: Myslim, ze Mondeo uz si nekoupim. Ctyrka je nestastne cislo a jak vime, je to i dost nepovedene auto.Koupim si nejaky benzinacek na nakupy nebo starou poctivou MkII s dobrym kroutakem na kolech.
Vse zalezi na tom, jak se bude vyvijet moje paranoia:) -
DIM 10.09.07 14:23
« Re: Víno
Hmh, tak to je přesně ono, co znám i já....... Několik sekund po startu se to občas úplně dusilo jako by to jelo na tři válce - tak 1 - 2 sekundy. Potom pomalé přidávání plynu od volnoběhu na 1500 otáček bylo v podstatě nemožné, do 1500 se to dusilo, pak to vylétlo na 2500. A když jsem to zkoumal, a po nastartování jsem hned nevyjel a zkoušel to pomaličké přidávání plynu a ubírání a tak , tak jsem se občas zahalil do neproniknutelného oblaku bílého dýmu, ktérý smrděl jako spálený fritovací olej .... Po rozjezdu se to ale za chviličku uklidnilo.........Taky to občas vynechávalo, třeba při pomalém výjezdu do kopce z podzemního parkoviště to třeba úplně vyskákalo...........A pak mi vyměnili u Sobka všechhny ty stříkačky, a dobrý. :-) -
g_m 10.09.07 14:21
« Re: Víno
"Riešiš to v podstate len ty, PetrT a Nova. Len som ťa chcel ukľudniť."
Jozef0351:
Ano, řešíme to jen my "tři" - já, PetrT a Nova. :-) Sám bych to nenapsal líp. Díky.
A k tomu uklidnění - to bohužel nejde, na to nezaberou už ani silné léky... :o)))
Ale dík za péči o mé zdraví. :-)
Krkovička:
Kouření po ránu, koukám, může být i nepříjemná záležitost...
Zkus tomu dýmu ujet. :-)
Snad to nebude nic vážného.
Mi od nova auto taky kolem 1700 - 2000 rpm na trojku a čtyřku pocukává, hlavně při plynulé jízdě, po chvíli vše O. K. Ale klima je off. Dým ani smrad nemám.
Budeš Olinu prodávat? Jaké bude čtvrté Mondeo? ST 220, ne?
A s tím "paa" zlobivému autíčku jsi mě rozesmál, protože jsem si vzpomněl na jeden slušnej vtip, kde "paa" je v pointě. Dík.
-
"-- skrytý --" 10.09.07 13:37
« Re: Víno
DIM: Tak koureni po STUDENEM startu uz znam taky-sleduju ho ve zpetnem zrcatku uz tak 14dni. Trosku jsem to pricital chladnejsimu pocasi, protoze doted to byl max maly modry oblacek co se zahy rozplynul. Ted je to jako kdyz jedu s fichtlem na sytic..a smrdi to jako spatne spalena nafta.
Po uplne studenem startu to taky cuka, kdyz se snazim plynule pomalu pridat plyn. Po minute je vse v normalu.
Tak nevim..Asi budu muset do Hale driv nez jsem planoval, protoze risk v tomto pripade jiste nebude zisk ;-\
Uvidime co se bude dit pak, vypada to, ze zlobive auticko brzy pujde paa.. -
"-- skrytý --" 10.09.07 13:13
« Re: V-Power a hopsani
Kazdopadne jsem ted zjistil, ze to hopsani se projevuje opravdu pouze u vychladleho motoru hned po startu - po cca 6ti hodinach vychladleho motoru to nedelalo - ale o vikendu kazde rano po vychladle noci - palubni pocitac ukazoval max 12stupnu. -
hil 10.09.07 12:05
« Re: V-Power a hopsani
To jarda.suchy: Bral jsem skoro celé léto výhradně jen V-PD. Teď jsem našel ještě pár flaštiček Standy a zdá se mi (subjektivně) že s normální Shell naftou + Standa je chod motoru lepší.
Na druhou stranu od "Bionafty", ale zároveň od výměny kladky, řemenu aspol, se mi zdá, že se objevuje sem tam hluché místo při přidání plynu. Dokonce jsem jednou spadnul do nouzového režimu. Ale to jsem přičítal tomu, že mi to předtím na 2 chcíplo... -
DIM 10.09.07 11:25
« Re: Víno
Člověk chvíli zajišťuje dodávky pro autoprůmysl, a už to tady nestačí zpětně kontrolovat !!!! :-)
Kutile : ostřikovač je tam proto, že na prachu a špíně se rozptyluje xenonové světlo do všech nechtěných směrů a pak oslňuje....tvoje teorie úzkého paprsku je - jak jinak - velmi originální .....
No a teď už ty důležité věci : Vavřinec mám nejraději r. 2000.
impaler : ideální stav , u tebe doma, popíjíš si sám a čekáš, až tě žena ukojí ( nebo se ukojí ) :-) Alespoň máš klid :-)
M.Leky : tak jak ???
Jarda suchý : jo, ten SHELL jsem bral svého času téměř výhradně, stejně jsem dostříkal :-), takže teď to střídám, Benzina se mi zdá pocitově nejtišší, SHELL naopak nejklapavější. Pro SHELL mluvila jedině ta natahovací autíčka pro děti :-)
Cukání je první předzvěstí dostřikování.....toť můj názor a zkušenost, pak se ještě objevovalo silné kouření po startu, a taky když jsem šlápl pořádně na plyn, tak následovala výluka výkonu a kontrolka žhavení....
Mimochodem , nechápu, proč kontrolka žhavení, když je tam kontrolka motor managmentu, která ale zásadně nesvítí a nesvítí, i když je auto dávno mrtvé......... -
"-- skrytý --" 10.09.07 09:19
« V-Power a hopsani
Jiz pred nejakou dobou jsem tady cetl, ze mate nekdo problem pri tankovani Shwell V-Power Diesel, ze vam cuka motor pri jizde bez plynu a zarazenem rychlostnim stupni 1 nebo 2 "na volnobeh". S normalni naftou to nedelalo a V-Power ano. A ted nevim jestli to byl nekdo kdo mel problem i se vstrikama atd.. Ja jsem to vyzkousel az ted a po natankovanych dvou nadrzich po sobe V-Power, jsem to dnes rano zjistil taky. Auto zacalo gradujicim zpusobem poskakovat a kopat v rytmickych itervalech hop hop hop. Mate podobne zkusenosti? Najeto skoro 70t 2,2TDCi 2005 po faceliftu. -
WinDiesel 10.09.07 08:47
« Re: CR sensor
Radku, nenech se zbláznit. Senzor (čido) tlaku paliva na společném rozvodu (railu) většinou neodchází. Většinou to znamená že tento senzor právě indikuje pokles nebo nadměrné zvýšení tlakou ve společném zásobníku tlaku.
Skutečnou závadou bývá:
- porouchaný ventil IMV škrtící palivo na vstupu do vysokotlakého čerpadla, ventil nestíhá regulovat dle požadavku z řídící jednotky...
- příliš vysoký přepad vstřikovačů, tlaku v zásobníku ubývá rychleji, než je čerpadlo + IMV schopno dočerpat...
- ucpané vstřikovače nečistotami, tehdy dojde k tlakové špičce v zásobníku a senzor to zaregistruje...
- tekoucí, stále otevřená tryska (nečistoty, vysoké opotřebení) - vyprazdňuje zásobník, ale v tento okamžik bezpečnostní strategie řídící jednotky VYPÍNÁ motor a nedovolí jej znovu nastartovat... -
superkutil 10.09.07 08:27
« Re: Výměna žárovky
To pepek: Startovací napětí máš jen chvíli, než se nahodí oblouk. A v té době xenon nevyměňuješ. Teda ty možná ano (úraz vysokým napětím by mohl být důvod tvého chování). Pokud je měnič bez napájení tak na xenonce žádné zbytkové napětí není. :-) -
Jozef0351 10.09.07 08:14
« Re: Ještě jednou xenony
TomanGHIA:
Riešiš to v podstate len ty, PetrT a Nova. Len som ťa chcel ukľudniť.
Cja: Hanbím sa. Myslel som jeho kámoša :-)
pepek: Veď som sa ospravedlnil. Máte púravdu. Nie v xenónoch je chyba. Máš pravdu aj s Kutilom. To je predsa normálne že pri výmene svetiel chytíš do ruky drát a požiadaš kámoša aby ti zasvietil. Podľa novej normy už budú zabudované svietidlá aj v bytoch lebo tam je napätie. A zásuvky sa zrušia. Skús strčiť drôt do ľavej dierky. Alebo pravej ? >:D -
-
pepek 09.09.07 21:17
« Re: Výměna žárovky
Milý polokutile, tak vysvětli všem, co to je tedy to startovací napětí na výbojce, když už tomu tak rozumíš.
btw. Opravdu ti doporučuji, aby sis vzal do ruky dva přívodní dráty od měniče napětí a požádal druhého, ať ti rozsvítí světla. Snad už se ti pak konečně v té tvé kotrbě rozsvítí a pomůže ti to :-!
Milý Jozefe, s tebou se nedá opravdu než souhlasit, protože staré české přísloví říká, že dětem a duševně nemocným se nemá odporovat :-! -
g_m 09.09.07 19:53
« Re: Ještě jednou xenony
Jozef0351:
Že Ty si myslíš, že popíjím i dnes večer a chceš mi to zase zkusit pokazit? :-!
Dívej, co sám ted' píšeš:
směrnici neznáš, nezajímá Tě, nevíš, jestli píšeme s Petrem pravdu nebo domněnky, nevíš, jestli Benzina bude ochotná dodávat čistou naftu, ... ale víš, že to bude pro pár lidí... u Vás vše prý funguje a nikdo nic neřeší... tak proč to řešíš Ty a ještě reaguješ, když konkrétně do Tvého Mondea bys nemohl nalít ani tu nejmazivější naftu - lhostejno jestli s MEŘO či bez...
Prostě už to neřeš.
Člověče já bych s Tebou chtěl mít dvojdomek...
-
superkutil 09.09.07 19:47
« Re: Výměna žárovky
To DR, pepek: No, jen si rejpněte. :-) Je zajímavé, že u VW ani Renault není potřeba pro výměnu xenonu nářadí. Renault má měnič mimo reflektor. U vypnutých světel otevřeš reflektor, odpojíš konektor od xenonu, vyměníš xenon, připojíš konektor od měniče na xenon a zatřeš reflektor. Snadné a rychlé. Možná by někdo mohl pepkovi vysvělit, jako vlastně napětí na xenonu je. -
Jozef0351 09.09.07 19:47
« Re: Ještě jednou xenony
Pepek a spol:
Ospravedlňujem sa že som napísal že tie xenony nie su homologizované. Naozaj som napísal nezmysel. Homologizované sú a jediný problém je s ostrekovačmi a automatickým nastavovaním svetiel. Takže keď niekoho zastaví policajt treba mu povedať že xenony sú OK ale že nemáte ostrekovače. A keďže ostrekovače nie sú povinné pustí Vás ďalej. >:D >:D >:D >:D >:D
Prepáčte že mám benzín 8-s
Nedávno ste ma dávali na hranicu ako Žišku lebo sa mi zdalo uletené a komplikované ako sa mení žiarovka v prednom reflektore...martin.z vám napísal aké to je jednoduché.
DR: Nie som si istý že za komplikovaný spôsob výmeny žiarovky môže vysoké napätie. Na Carisme som odistil žiarovku, odpojil svorku, vymenil žiarovku a zapojil svorku. Bezpečnejšie ako meniť klasickú žiarovku doma. Ale súhlasím že komplikovaný prístup k žiarovke je zámer výrobcov. Príčinu ale treba podľa mňa hľadať inde. -
Jozef0351 09.09.07 19:28
« Re: Ještě jednou xenony
TomanGHIA:
Nepoznám tú smernicu a ani ma nezaujíma. Či to čo tvrdíš je pravda lebo len domnienka PetraT neviem. Každopádne Slovnaft inú naftu nerobí a nieviem či Benzina bude ochotná dodávať čistú naftu kvôli pár ľuďom. U nás to funguje, nič sa nekazí, nikoho to netrápi a takmer nikto o tom ani nevie. Robíte z komára somára. Včera to bolo aj u nás v správach. Že Nova spravila škandál s bionaftou a u nás to rok v pohode funguje a nikoho to netrápi.