FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
g_m 11.09.07 19:13
« Re: Dusí se to
hil:
Já Ti rozumím, taky jsem o tom napřed přemýšlel, ale mám od člověka, kterého znám a který test prováděl potvrzeno, že test probíhal korektně.
Nicméně pokud budeš jezdit na již aditivovanou naftu (pouze OMV, Shell a Benzina), tak nebudeš muset řešit VIF ani Stanadyne.
Navíc ta blbá řepka maže moc dobře.
Časem se to potvrdí. -
"-- skrytý --" 11.09.07 17:41
« Re: Pomoooc
Takze jsem ve ctvrtek najel cca 300 km kdy to proste nejelo,zkousel jsem vypnout motor,ruzny otacky a ja nevim co jeste a nic nepomohlo.V patek rano ovsem auto uz jelo normalne.Stejne jsem si rekl, ze k Sobkovi radsi zajedu.
Tak jsem byl v patek u Sobka v diesel servisu.Meli tam docela narvano.Ruzne znacky aut.Napichli me na jakousi diagnostiku(PDA firmy HP)a co myslite?............no jo bylo to tam.Budte v klidu,zadny vstriky.Ridici jednotka zapsala nejakou chybu vahy vzduchu.Vstriky pry jsou v uplne v poradku.Jeli jsme zkusebni jizdu , jenze jak strasne prselo tak se nedalo jet rychleji nez 100 a nedalo se to nejak otestovat.Pry je idealni dat 5ku nebo 6ku, a od nizkych otacek(podtoceny motor)dat plny plyn a nechat to roztocit az nekam ke 3500ot/min.Pokud pry dojde k nejakemu problemu pri nizsich(kratsich) rychlostech,odehraje se ten problem tak rychle ze ridici jednotka tento problem nestaci(nemusi) zaznamenat.
Rikal, ze jednou uz na Mondeu resili problem, ktery diagnostika ukazala jako chybu vahy vzduchu.Ale nakonec to pry bylo neco s turbem.
V kazdem pripade uz jsem najel dalsich 7set km a v poho.Tak jsem z toho jelen.V patek jedu na servisku po 80,000 km k Hornatovi v Plzni.Myslim ,ze jim to ani rikat nebudu.Stejne oni na nic asi neprijdou. -
hil 11.09.07 17:14
« Re: Dusí se to
Nevím, já zase moc nevěřím testu, když vítěz testu má zároveň obrovský inzerát v tom samém čísle časopisu...
Ale zkusit to chci.
No ale asi můj problém bude vážnější.
Dnes jsem musel cca 10x startovat studený auto (v poledne) než chytlo a zůstalo "chycený". Vždycky to zabrmlalo a chcíplo. Ať jsem se snažil přidat plyn nebo ne. Včera jsem bral obyč. naftu SHELL na dálnici za Olomoucí směrem na Lipník...
Jo a zdá se mi, že to "dušení se" nastane až po zahřátí motoru. -
g_m 11.09.07 15:59
« Re: Dusí se to
hil:
VIF jde koupit na drtivé většině čerpaček značky BENZINA. Zkus se podívat. Obsluha to někdy ani neví, že to tam mají, ale v regálu mezi autokosmetikou či kapalinami bývá.
Jinak oceňuji odvahu tankovat neaditivovanou naftu Shell a přidávat aditivum, které mazivost podle testu z AutoDieselu spíše zhoršuje. VIF prokazatelně mazivost vylepší, dle testu tedy. A já nemám problém tomu časáku, potažmo Vaculíkovi, věřit. Už mě naučil i startovat bez vyšláplé spojky.
DIM:
Dime, zkoušel jsi jezdit delší dobu na Benzina naftu TopQ diesel? Já na ni ujel 21k Km, nic jiného jsem nenatankoval, tak si myslím, že 21k Km je slušný vzorek - a pohoda. Mají ji aditivovánu, prý i OMV a Shell aditivuje, ale já mám nejblíže domovu tu Benzinu. Zkus tedy jejich naftu. -
hil 11.09.07 13:36
« Re: Dusí se to
cia: Pod 1500 to netočím, to je trápení motoru a převodovky cukaturou... Dělá to v jakýchkoliv otáčkách. Prostě pustím plyn a po chvilce chci přidat, na chvilku se to zadusí ale potom to normálně zabere jak má.
Mám tam teď normal Shell + Standu. Zkusím po vyjetí nabrat zase VPD.
Jo, nevíte někdo kde v Olomouci nebo okolí sehnat VIF?
Všude na mě koukají jak zjara (benzínky + Autobenex). -
cja 11.09.07 12:54
« Re: Dusí se to
Hil: nevím o tom nic moc , ale pán co má taky 2,2TDCI najeto asi 80t km , tak mu to začalo dělat též(bez výměny 3kombinace) - pravděpodobně opotřebení vstřiků - ale on to auto podtáčí - tenhle stav u něj nastává v asi 1400 rpm , kdy tomu vsadí a ono se to zadusí, nic moc dobrýho pro motor , ale to ve tvém případě nebude asi ten problém. vím to protože jsme porovnávali jeho a moje auto - subjektivně , jak jinak - on to potom řešil se servisem - ale nevím jak dopadl. -
hil 11.09.07 12:38
« Dusí se to
Nějak ve vášních zapadl můj dotaz:
Místo akcelerace se mi po přidání auto na chvíli zadusí.
Když jedu kousek bez plynu a přidám, tak asi na 1s se to zadusí a teprve potom vyrazí...
Máte někdo zkušenosti? Dělá mi to v podstatě od výměny kladky a řemenu. Mohli tam něco podělat/rozhasit?
-
"-- skrytý --" 11.09.07 11:35
« A už je to tady zase ...
Já jenom kroutím hlavou, kam až se tahle diskuze zase dostala ...
Teď si zase bude každý přihřívat svou polívčiku a provokatér se bude za břicho popadat. Už se perou?
Až si to vyříkáte a vrátí se to tady zase do normálních kolejí, dejte mi prosím někdo vědět, z hádek o tom, čí taťka je silnější se mi nedělá volno. -
cja 11.09.07 11:26
« Re: Ach jo
Jen si tak matně pamatuji, že když se objevil po 2,0 TDDI nový 2,0 TDCI , tak se v motoristických časopisech psalo o tom , jak Ford udělal dobře , že nikam nespěchal a počkal si na druhou generaci CR a ten motor byl dost vychvalovaný - já tehdy jezdil benzín ,ale řešil jsem to, tak si to pamatuji. Takže nemějme krátkou pamět. Problém vstřiků se týká všech a bude se týkat všech, zkrátka to opotřebení se musí na této součástce projevit, tak jako ojedeš pneu tak zkrátka ohobluješ vstřiky - je to spotřební záležitost, drahá, s*re mě to , ale mám možnost volby. Tak to nechme být a nenechme sebou cloumat, kvůli lidem, kteří chtějí provětrat vody TDCI :-)A je mi úplně Accord fuk. Nejsem zarytej majitel Fordu, ale mám na zdejší zastoupení FMC nějaké vazby, využívám možností, které mi to skýtá , auto je pro mě výdělečný prostředek i když nepřímo - nemusím řešit problém jako Kutil, když je auto v servisu, vždy se domluvím. Kdyby ch tyto věci mohl využít u jiné značky, která by mě nebyla proti srsti, tak to budu řešit jinak. Zatím jezdím3 Mondeo, jsem víceméně spokojený majitel, oceňuji přednosti - vím o stinných stránkách - ale to je u všech aut a všech věcí v životě, tak vo co de? -
"-- skrytý --" 11.09.07 11:12
« Re: Ach jo
2hope :Mylíš se, ano Honda má řetěz....a záruka je do 150 000.Ano Honda má "jen" 103Kw, ale 340 Nm.To vypadá jako nic moc , jen do doby než se svezeš, nekope to a průběh to má jkao silný benzín a v nizkých otáčkách nechcípe.(např-Civik sprintuje za 8,6/100km/h)Výkon v těchto případech není vše...např Toyota ma 130 kw, ale jako celek je Honda lepší- čimž netvrdím že toyota je špatná.Turbo od Hondy ...nevím proč by mělo odejít , pokud se k němu nebudu chovat jako prase, což nebudu.Jinak co vím, tak Honda má jiné turbo než ostatní. (detaily jsem věděl, ale nechce se mi hledat) -
Jozef0351 11.09.07 10:58
« Re: GOES
WinDiesel:
Človeče ja som nevedel že Mondeo je iba TDCI. Zajtra idem na políciu prihlasovať nové auto ( CDTI >:D ) tak si dám z techničáku vymazať Mondeo. Poraď mi čo si tam mám napísať.
Netvárim sa ako odborník na autá a pracujem v inej oblasti. Ale na rozdiel od teba viem aký je rozdiel medzi momentom a výkonom :-)
A tiež nie som ortodoxný fanúšik Forda. Dokáže sa pozerať na to auto triezvo. -
WinDiesel 11.09.07 10:55
« Re: GOES
DIMe, no ale, nic takového takto kategoricky jsem nikdy neřekl!!! :-O
Já bych mohl zase říci že již začínám být alergický na lidi, kteří jedou již třetí vstřiky a nepřipuští žádnou jinou možnost než zavinění výrobce vozu či výrobce vstřikování...
Mimochodem, mám 170000 km a stále jedu své první vstřiky... :yes: -
DIM 11.09.07 10:50
« Re: GOES
Chlapci chlapci,
už je to tady jako v diskuzích o nové Fabii :-) Někdo ji miluje, někdo nenávidí......
První Mondeo 2,0 TDCi jsem hodnotil jako katastrofální - a to nejenom kvůli motoru a vstřikování.
Druhé Mondeo 2,2 už je mnohem lepší, ale vstřiky , kladky, dvouhmoťák, spojka, přístrojovka, dokonce i převodovka už měly menší nebo větší problémy, což při 80 tis km neměl ani ten Fiat 125p, na kterém jsme začínal.
Chválit se dá rozhodně za obrovský prostor a dynamiku, podvozek sice snese závodnické zacházení, ale na příčných nerovnostech je to tvrdé, hrkavé.. Interiér nic moc nápaditého nepobral.....
Suma sumárum,, Mondeo je pro mě spíše zklamáním, jestli půjdu do třetího si ještě mooooc rozmyslím. Designově se mi sice docela líbí, to jo......
A poslední větu pro Windiesela : už začínám být alergický na větu typu : problémy se vstřiky mají jenom šetřílci a " hlupáci", kteří tam lijou "lampový olej" a pak jim to odchází.
Já se mezi takové nepočítám, a stejně jedu už třetí vstřiky, jak víš...........
-
superkutil 11.09.07 10:31
« Re: GOES
Teda pánové, tady to žije. :-) Co si budeme povídat, technika jde do předu, je stále složitější a přesnější a potřebuje také lepší paliva. A je jedno zda je to TDI, TDCI nebo SCi, FSI a TSI. Prostě motor už není z kovárny a nesnese cokoliv, je to hodinářská práce s mnoha čidly a řízením počítačem. A čím je stroj více složitý, tím je náchylnější na závadu.
Ford hotl některé diesely nezvládl 1.8TD apod, ale od roku 2003-2004 se mu už celkem daří a myslím, že problémy jsou spíše dané způsobem užívání aut a palivem. Bohužel si prvními TDCI vybudoval Ford špatnou vizitku o TDCI a ta se s ním zřejmě dlouho potáhne. Já už jsem si na motor zvyknul a vě většině případů stačí. Je tichý a žravý, ale umí zabrat i když se rychle zadejchá. Ale motory 1.8TDCI a 2.0TDCI v novém Mondeu jsou už zase o hodně dál a za pár let už bude jedno zda je to TDI nebo HDI nebo TDCI protože to budou stejné motory neb v kooperaci se síla. ;-)
PS.: Doufám, že Ford konečně uvede ten 2.7TDCI. -
WinDiesel 11.09.07 09:54
« Re: GOES
Ty se Josefe moc neozývej, mezi Tebou a Kutilem je jeden podstatný rozdíl - on má Mondeo a Ty ne, my Kutila sneseme ale Tebe stěží, protože pořád jen prudíš. Jseš tady něco jako host, který se na návštěvě nechová slušně, zatímco Kutil je něco jako člen rodiny, který se dělá problémy. Ale my, rodinka, si ho vycvičíme. Nad Tebou jsme dávno zlomili hůl a vlastně nám za to ani nestojíš, coby majitel jiné značky a ještě benzínu. Celkem mi vrtá hlavou co vlastně děláš, čím se živíš, že máš dost času zavirovat svými příspěvky celé Auto.cz . -
Jozef0351 11.09.07 09:47
« GOES
Človeče taký rozruch by sme tu nedokázali spraviť ani ja a Kutil dokopy na druhú >:D >:D >:D
Ináč si myslím že si nemáte čo vyčítať. Fakt je v podstate jedno či odíde vstrekovač alebo turbo. Ak sa rozšíria maoobjemové prepĺňané benzíny a VW s Fiatom neostanú jediné lastovičky, tak o pár rokov sa tiež asi pridám do klubu a budem riešiť na nejakom fóre podobné problémy. Som trošku rozmaznaný a za sedem rokov čo som mal Mitsubishi som za spotrebák považoval iba olej a filtre.
A keby niekto napísal že Ford nerobí najlepšie benzínové motory tak by som sa asi tak nerozčuľoval. Naozaj sú lepšie aj v menej exkluzívnych značkách ako BMW. -
"-- skrytý --" 11.09.07 09:19
« Re: Ach jo
GOES: tak jsi trochu pootočil, začínal jsi s tím, jak Ford neumí naftové motory ve fóru o 2,2 TDCi. Já si myslím, že v roce 2003 v tomto segmentu moc srovnatelných naftových motorů nebylo. Honda je určitě jeden z adeptů, ale dynamikou, odezvou a výkonem vítězí Mondeo.
Pokud se vstřiky kazí jenom u Delphi, nebo dokonce jenom u Ford + Delphi proč se začal nabízet repas Delphi prakticky společně s repasem vstřiků Bosh? Asi jenom pro strýčka Příhodu.:-)
To že ti to točí do 5 tisíc otáček za minutu by nadchlo asi jenom Superkutila, ostatní tak vysoko točí jenom občas. Záruka sice je 5let a pokud nemáš ještě dokoupenou nějakou další, tak standardně je to 5 let nebo 100.000 km, takže až/když ti ve 150 tis. odejde turbo, tak v servisu u kasy zjistíš nevýhodu spolehlivých japonských aut. Ostatně to pocítíš i dříve, až při pravidelném značkovém servisu (jinak by nebyla ta záruka 5 let) ti budou dělat rozvody. Myslím, že tvůj Accord bezúdržbový řetěz nemá.
Jo spousta lidí chválí 7 letou záruku Kia a nějak nedomýšlí, že auto s obecnou cenou 150.000 Kč budou servisovat ve značkovém=drahém servisu, ještě další 2 roky kdy bude nějaká záruka jenom na motor. Myslím že tu možnost servisovat jinde a kontrolovat ve značkovém si Kia ošéfuje.
A že na tebe útočíme? A cos čekal? Skus si na sparťanské tribuně zakřičet „Slavie do toho“. Pak nám napiš, jak to dopadlo, pokud ještě budeš moci psát.
-
-
"-- skrytý --" 10.09.07 22:48
« Ach jo
Ach jo...já nemám nic proti Mondeu, je to skvělé auto.Jen jsem zkritizoval problémy u jejich CR motorů.Nic víc.Vím moc dobře jaké má Mondeo přednosti a jako KAŽDÉ auto nectnosti.Neřišel jsem sem provokovat.Co se týče VW, myslím že ten motor bude hodně dobrý (mohu se mýlit), z důvodu že ty mouchy tak nějak odchytali jiní a oni nemusí opakovat chyby, které dělali ostatní.To je snad logické.... -
cja 10.09.07 22:39
« Re: Nemoc
To GOES: Nemám problém s VW. Jsem popleta "tati" a VW určitě bude mít nej CR. A co dál - co tam máš ještě. Hodná(jak pravil Jára Cimrman)Accord CTDi je určitě dobrý auto, ale nějak nemám potřebu s tím prudit. Je to jejich první diesel, povedený, ale co s tím - nějak se to nechce u nás projevit v prodejních statistikách. Možná , kdyby jich jezdilo o nějaké procento více, že by občas ... , no nic , zkus příště třeba forum někoho jiného, třeba budou rádi za názor, že ? -
g_m 10.09.07 22:24
« Re: Nemoc
GOES:
Myslím si o té tvojí Hondě svoje... 1:18?
I o tobě si myslím svoje. Napřed tu křičíš do tmy o průserech TDCi a ted' píšeš, že už nemáš moc času a věštíš tady budoucnost CR od VW, který ještě nejezdí.
Ztráta času, nereaguju už na tebe. Piš si co chceš.
Jozefa na tebe, woe. :-) -
"-- skrytý --" 10.09.07 22:23
« Re: Nemoc
Rekneme si to uprimne. Prisel jsi s revolucnim poznatkem do fora, kde je momentalne vyhrocena situace protoze polovine z nas s prichodem repkove nafty nezbude nez jezdit MHD a ocekavas ze v takove atmosfere s tebou bude nekdo klidne diskutovat o prednostech tech ci onech autaku? Nebude.Repka je svinstvo kamo a kazi nam charakter. Priste to rozflejmuj ve vhodnejsi chvili.
Ostatne, jestli CR nebo TDI Honda nebo Tonda je ted uz stejne jedno. Sit se stahuje, svet se hrouti, potrebujeme Jezise..
-
hil 10.09.07 22:17
« Dusí se to
Tak jsem dnes najel asi 300 km a je to dost znát.
Když jedu kousek bez plynu a přidám, tak asi na 1s se to naopak zadusí a teprve potom vyrazí...
Máte někdo zkušenosti? Dělá mi to v podstatě od výměny kladky a řemenu. Mohli tam něco podělat/rozhasit?
Jdu za chvíli na olej, tak doufám, že stím zároveň něco udělají.. -
"-- skrytý --" 10.09.07 22:13
« Re: Tož klídek...
GOES: nějak nechápu, o co ti jde. Máme provolat 3x sláva Hondě a BMW? >:D Klidně, když ti to udělá radost.
Ale asi sotva všichni prodáme mondea a koupíme si hondy a bavoráky (i když citrus ...). Co bys nám doporučil jako finančně i užitnými vlastnostmi rovnocennou náhradu mondea? A se skvělým dieslem?
Jinak nemá cenu se tady bavit o tom, kdo vejš dočůrá :-! -
"-- skrytý --" 10.09.07 22:05
« Nemoc
2CJA : Ty máš klasický problém s koncernem viď...no jo no, je to kapku nemoc IMHO zbytečná.Chce to bejt nad věcí...jinak CR-ko v 2,0 VW ještě nemá na trhu.Takže si to spíše popletl...a uvidíte, CR-ko od VW bude na špici, uvidíte....
Nevím proč se řeší u Hondy turbo...nemyslím že mi může do 150 000 odejít a i kdyby ,auto je v 5 let záruce a pak jde stejně z domu.... -
"-- skrytý --" 10.09.07 21:55
« Tož klídek...
Tož dnes chlapy nemám moc času a aby bylo jasno, nechci se hádat, nechci provokovat, ale chci diskutovat.Jenom podotýkám, že nikomu necpu HONDU ani BMW.Jen jsem konstatoval, že jsou oboje lepší.Jinak v čem jezdím??Jak kdy, ale prozradím že mám krom jiného doma Hondu 2,2.Výborný motor...pravda BMW ho má jako komplet o kapku lepší,ale zatím jsem nejel v "točivějším" dieselu.Zbytek mám v benzínu, k naší diskuzi irelevantní...
2Windiesel :Vzhledem k tomu , že jediné co umiš je bejt sprostý, nazíváš mě volem a chovaš se arogantně diskuze zřejmě nebude možná.Vím že o motorech víš hodně, léta to tu čtu a nejen zde.Takže vím docela dost.... tvejch najetejch 170 000 tisíc neznamená vůbec nic.Statistika není jeden.Podle jednoho auta nejde posuzovat vůbec nic ...fakt se musím smát jak tady někdo obhajuje neobhajitelné.Prostě se to "sralo" no a co , tak to přiznám a je to.Vždyť o nic nejde...Ford spoustu jiných předností..diesel to však není.
2CJA : HONDA s CR-kem problemy rozhodně nemá.. :yes: -
"-- skrytý --" 10.09.07 21:53
« Re: Prostě tak to je...
Také jsem si toto fórum pročetl a pak jsem šel do autosalonu a Mondeo TDCi jsem si koupil. Kolik sem přispívá lidí, kolik km máme dohromady najeto a kde jsou problémy s turbem, váhou vzduchu, nadměrnou spotřebou oleje, tekoucí olej, problémy s elektrikou? Tyto všechny problémy TDCi nemá.
A teď si GOES porovnej opravu repasovatelného vstřikovače Delphi s cenou turba, cenu náhradních dílu a práce u Mondea a Accordu.
A když jsme tu zmínili BMW, v diskuzích o nich se vstřikovač také považuje za spotřební materiál.
No já vzal poprvé po více než 20.000 Km, které jsem najel na TopQ diesel, ten V-Power diesel a pozoruju zase naopak mírné ztišení a nižší spotřebu.
No je to zajímavé.
Nechme se překvapit, uvidíme, ale snad ani jeden z nás nebude muset nikdy koukat na rozsvícenou kontrolku žhavení - tedy myslím během jízdy... :*)
Jinak musím souhlasit s Kutilem, jak tady jednou psal, že mu auto jede líp, když je venku vlhko. Protože v těchto chladných deštivých dnech to pozoruju taky.
Ještě mám pocit, že když je dost vlhko, tak zvuk z reproduktorů má hutnější basy, nechtěl bych Kutilovatět, :-) ale není tady někdo, kdo tomu rozumí?
Snažím se si zdůvodnit, čím to může být. Že by membrány tím, že jsou vhlké, chodily více?
Fakt nevím, jak si to vysvětlit. Zdá se to i ženě, že to líp hraje, vlastně to byla ona, kdo se mě ptal, jestli jsem přidával basy.
Jinak pro případné vtipálky - uši si čistíme pravidelně. :-)