FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.09.07  13:11

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    To oleowr1: Vypadá to na kabel ELM320 OBD II - PWM. Tak to vyzkouším.

    To eda.nezbeda: Ptal jsem se u Forda proč nový model nemá 2.2TDCI a nebo 2.7TDCI. Bylo mi řešeno, že motor 2.0TDCI 103kW je parametricky podobný jako 2.2TDCI a má menší spotřebu. Kvůli spotřebě je v nabídce i motor 1.8TDCI 92kW s piezo vstřiky. Sice je hodně hlučný ale spotřebu má malou.

    Jen že tím, že v nabídce chybí výkonný diesel, který by s Mondeem rozumně cvičil, např. ta 2.7TDCI, tak Mondeo bude propadák u většiny potenciálních majitelů (vyšší managment hledající alternativu k Passatu).

    Ve většině recenzí na nové Mondeo čtu:

    "V nabídce není motor, který by plně využil schopnosti podvozku."
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  12:56

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Super ;-\

    [odkaz]

    priklad podobneho prodejce v Nemecku. V jednom popisu je uvedeno, ze Ford pouziva od 1996 - 2004 prevazne protokol PWM. Nabizi se, ze takove zarizeni je dostatecne univerzalni, aby to fungovalo. OBD a OBD II vypadaji prakticky stejne, ale jestli opravdu jsou to netusim.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 14.09.07  12:21

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Na dotaz na kabel pro 96kW TDCi 12/02 mi odpověděli (mám hrozně rád spojení "by mělo být"):

    Pro Váš vůz by měl být vhodný adaptér pro připojení k počítači na bázi čipu ELM327 neboť Vaše vozidlo by mělo být kompatibilní se standardem OBDII. Adaptér existuje v provedení pro připojení přes USB, sériový port či Bluetooth. Více informací o tomto produktu naleznete zde:

    [odkaz]

    S pozdravem,
    Váš team

    Motordiag
    www.motordiag.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  10:51

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    V popisu u toho OBD2-USB diagnostickeho nastroje je uvedeno nekolik protokolu a pro Ford je tam primo zminen PWM. To ale urcite plati jen pri pouziti s OBD2, takze u tech starsich porad nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  10:47

    « Re: Zrychlení a maximálka

    superkutil:
    ;-\ nechci strasit nebo blbe radit, a navic vim kolik si toho tu uz o svem aute popsal, ale ja s 96 kW udelam cca 215 km/h tachometrovych. Podle GPS mi to v techle rychlostech promeruje cca 10 km/h, a to je suma sumarum velmi blizko udavane maximalce tusim 205 nebo 208.

    V tvem pripade by to auto melo dosahnout bez vetsiho poceni 220-230 tachometrovych.

    Jezdim casto rychle, momentalne to ale samozrejme setrim, ale po oprave poslednich vstriku se planuji vratit ke svemu tradicnimu stylu, protoze tomu autu i pres vsechny dosavadni potize verim. A protoze mi to vyrazne zkracuje cas na jednu cestu, tak na tom nehodlam ani moc nic menit.

    Stesk po silnejsim motoru ovsem sdilim, protoze krome toho ze mi chybi sestka (kvuli spotrebe), tak mirne vetsi "svunk" bych velmi ocenil a jelikoz bych asi necipoval, tak me velmi zarazi momentalni strategie Fordu nevyuzit ani novou 2.2 biturbo natoz 2.7 V6: Proc, proboha? ... Chteji nejspis predevsim pokryvat mainstream, ale jestli do roka neprijdou s necim silnejsim, tak o me asi Ford prijde ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.09.07  09:54

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Ford přišel s inteligentními jednotkami hrozně pozdě. Většinou používal jednoúčelové jednotky s vlastním protokolem. OBD2-USB od roku 2003 funguje, ale není plně kompatibilní. Měl jsem Mondeo z roku 1999 a to šlo naprogramovat (byl jsem s tím u BitPoweru), ale používalo nějaký nastandardní protokol. U toho propojení jsou důležité 2 věci:

    - hardware, to znamená napěťové úrovně signálů

    - software, to znamená komunikační protokol

    Norma OBD2 většinou definuje jen ten HW, ale komunikační protokol se může měnit, respektive některé přikazy jsou shodné a jiné ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 14.09.07  09:52

    « Re: dym+repro

    to eda.nezbeda:

    ono to bylo v bocnim zrcatku :-) ale pravda je ze v tom seru to mozna nejak vinika
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.09.07  09:47

    « Zrychlení a maximálka

    Ahoj, tak jsem byl v Německu a pověsil jsem se tam na 407SW. Nevím co v tom měl, ale výrazně mi ujížděl. Mohl v něm být 3,0 V6 BVA, ale spíše bych to viděl na 2.0HDI nebo 2.2 benzín. Snažil jsem zjistit, kolik mi to auto maximálně jede, ale víc jak 200km/h jet nechtělo. Na brzdu jsem se ještě nedostal.

    Nechci se s někým honit nebo porovnávat, jen mě překvapuje, že to nad 200km/h nejede. :-) Myslím, že chvástání Forda o tom jak je 2.2TDCI špička a jaké je to dělo je jen chvástání a že by Mondeu slušel motor 2.7TDCI nebo něco podobného, co opravdu jede. Motor 2.2TDCI určitě není špatný, ale na to jaké jsou jeho parametry (moment 400Nm), tak to není vidět při jízdě. Ale v poho, po záruce bude čip a pak už to bude dobré.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.09.07  09:43

    « Re: dym+repro

    Večer je dým v zrcátku asi tak 48 krát nápadnější. :-) Pokud to chcete něco sledovat, tak raději ve dne a ne v zrcátku.......třeba prudce couvat !!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  09:30

    « Re: dym+repro

    martin.z:

    ja mam vzadu tmavou folii a pri neustalych problemech se vstrikovaci jsem to samozrejme porad pozoroval, ale prave pres tu folii a mnohdy zapraseny okno clovek akorat paranoidne sili, co ze je to zase za dym a ona je to kolikrat jen smouha. A tak sem to pozorovat prestal. Zpozornim jen kdyz si koure vsimnu i v bocni zpetnem zrcatku, to uz je moc bych rekl ;-) .

    Ale jak rikas je to subjektivni a i u tech motoru to bude ruzne, i motor v poradku muze vic kourit ...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 14.09.07  09:20

    « Re: dym+repro

    to eda.nezbeda:

    jo samozrejme se to srovna kdyz sundam cihlu z plynu, rersp. potom to prestane uplne, ale na plny plyn to proste dela takovou kourovou clonu ze auta za mnou asi koukaj!
    Problem je ze je to subjektivni a neda se to exaktne popsat
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  08:44

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Ptal jsem se jednoho prodejce, ktery ma OBD2-USB jestli je i na Mondeo TDCI z 2001/2 a odpovedel, ze na modely az od 2003 tedy po prvnim faceliftu. Co za konektor je teda u prvniho modelu netusim. Nevite nekdo?
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  08:42

    « Re: dym+repro

    ad 1) ja bych jeste dodal, ze jsou to kryty, pres ktere se dostanes ke sroubum drzicim zadni lampy.

    ad 2) mam tentyz motor, a koureni pozoruju, pri kazde prudke akceleraci, ale jakmile se srovnaji otacky, teda pomer mezi seslapnutym plynem a odpovidajicimi otackymi je mensi, to prestane a zrychluje bez koureni. Nemuzu, ale rict, ze by to bylo nejak neadekvatni. I uplne nova auta zakouri, pri prudsim seslapnuti plynu, i pres DPF. ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.09.07  01:01

    « Kam míří common-rail

    Tak jsem dnes narazil na zajímavý článek o piezo a elmag vstřikovačích. Zajímalo mě to proto, že 2.2TDCI používá elmag. ale 1.8TDCI v novém Mondeu používá od Siemense piezo. Takže bude se zřejmě vyrábět obojí, jen stoupnou tlaky ke 2000kPa. Taky tam byla drobná zmínka, že ty piezo od Siemense se nedají opravovat a mění se za nové. Elmag prý půjdou do levnějších aut a piezo do dražších. Tak jen pro info. :-) Jo, taky psali, že piezo jsou rychlejší a tišší a to mi teda u té 1.8TDCI nepřijde, že by byl motor tišší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.09.07  21:41

    « Re: dym+repro

    martin.z: 1) mondeo má jenom 4x repro ve dveřích, v kufru nic. To co máš asi na mysli, je bezprůvanové odvětrání interiéru - aby měl ten vzduch ,terý do uzavřeného auta natlačíš ventilátorem, kudy unikat ven. Za těmi mřižkami jsou výdechy vyvedené pod nárazníkem.
    2) tohle není normální a radši bych to nechal zkouknout nějakému odborníkovi.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.09.07  21:37

    « Re: dym+repro

    repro pouze 4ks - a je jedno jestli je Core nebo ST :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 13.09.07  20:58

    « dym+repro

    panove mam dva dotazy
    1)mam nemeckou ghiu r.v.2004 combi s barevnou dotykovou navigaci(denso). Vzadu v kufru, po stranach od vnitrni strany 5.tych dveri jsou mrizky, ktere vypadaji jako repro, ale nehrajou...
    Otazka z ni kolik ma ghia bez nejakeho priplatku repraku? Tam vzadu byt maji nebo jen muzou?

    2)uplne z jineho soudku, mam 2,0 tdci 96kw, zadne problemy s motorem, zadne svitici kontrolky, zadne vynechavani nebo vypadky tahu, ale kdyz na to hamtnu, treba pri predjizdeni tak to az neskutecne huli (motor zahraty)Ted v pul devate jsem to pozoroval i pres tmu ve zpetnem zrcatku, proste oblaka koure...s tim se nemuze merit zadnej wartburg nebo trabant, leda ze by jezdili na olej a u koncernovejch tdi sem neco takoveho nikdy nevidel.
    Dela vam to taky nebo je to vylozene abnormalni? Jezdim na topq od benziny+vif ale hulilo to uz pred delsi dobou
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 13.09.07  20:55

    « Re: Dusí se to

    eda.nezbeda:
    V zahraničí jsem naftu ještě nebral (akční rádius mám na jednu nádrž asi 900 Km a většinou nejezdím za hranice moc daleko), tak nemůžu srovnat, nicméně nižší pěnivost je u nafty žádoucí, tudíž je možné, že je ta cizí nafta (aspoň v tomto parametru jistě) lepší.

    A nyní se otevírá prostor pro spekulace.
    A sice toho rázu, zdali je:
    a)
    zahraniční nafta ještě lepší, než dle normy (shodná norma v celé EU) musí být a nebo
    b)
    jestli je jen dle požadavků té normy a tím pádem je ta česká - horší - normy nesplňující...

    Já nevím, co je správně, (možná " c) " :-) ovšem můj názor je ten, že si nemyslím, že by např. zrovna němci dávali více aditiv, aby nabídli kvalitnější naftu, než musí dle normy být, protože by je to stálo žetony navíc za větší množství aditiv...

    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 13.09.07  20:17

    « Re: Dusí se to

    TomanGHIA: dík :-)

    akorát co se týče těch rozdílů, tak čistě podle pohledu do hrdla při tankování - kterákoliv česká nafta (i V-Power, TopQ ap.) pění jako pivíčko :-) zatímco jakákoliv německá vůbec (nepočítám bubliny) a to nemůže být dáno, podle mě, ničím jiným než vyšší aditivovaností (to je slovo :-) )

    Vím samozřejmě prd, že ano, ale oko není blbec, oko vidí. A taky daleko snáz natankuju po hrdlo...
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 13.09.07  15:54

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Ja na to uz take koukal, ale spis jen ze zvedavosti. Nasel jsem spoustu kablu a konektoru ruznych typu na eBay. Nevim ale jiste ktery typ ma nase Mondeo, takze jsem to zatim nekupoval.
    Nemecke ceny jsou ale nekde mezi 60-100 Eury podle vybavenosti a moznosti. Nekdy jsou to jen "nulovace" servisnich hlasek.

    Kdyby byl zajem a nekdo mi dodal vic info, muzu klidne koupit a privezt.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 13.09.07  12:12

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Sám jsem se tím zabýval, zatím vím, že kabely prodává např. [odkaz] Pokud zjistíš něco lepšího dej prosím Tě vědět.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.09.07  10:25

    « Propojení Mondea s notebookem.

    Ahoj, nemáte náhodou někdo typ, kde sehnat redukci mezi servisní konektor a USB? Kdysi mi na starém Mondeu dělal test BundaDJ, ale potřeboval bych víc veličin. Potřebuju do notebooku dostat rychlost auta. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 12.09.07  17:33

    « Dušení

    Tak jsem byl dneska měnit olej a tak (po 60000).
    Říkal jsem jim co a jak + ranní "nestartování" - dnes ráno se to chytlo zase až na podesáté.
    Dali to i na diagnostiku a prý je to čisté - nic nenašli.
    Je ale fakt, že cestou domů (cca 25km) to bylo s akcelarací OK. Večer to ještě trochu protáhnu a uvidím.
    Asi tam bouchli s kapotou, protože "dušení při akceleraci" zmizelo.
    Anebo to taky bylo tím, že mi měnili přední destičky... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.09.07  16:06

    « Re: Dusí se to

    Jo, norma je fajn věc, jenže zisky jsou věc druhá. Když se podívám, kolik je tady u nás benzinových pump , tak to v Německu není ani náhodou. A protože se u nás navíc asi jezdí méně než v tom Německu, tak je jasné, že se ty obraty rozmělňují do toho velkého množství prodejců. A tady už je k myšlence různého pančování a pod velmi blízko..... A další věc může být technologická kázeň při převozu, skladování , čištění tanků, jejich těsnost a pod.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 12.09.07  13:04

    « Re: Dusí se to

    eda.nezbeda:

    I Ty novináři jeden...

    O normách jsem psal tady v threadu už dříve, konkrétně 28. 6. :-)
    Kousek Ti okopíruju, at' to nehledáš. (Nemáš zač :-) )

    ......................................… /> Není pravda, že norma ČSN EN 590 je benevolentnější, než normy evropské. Evropská norma je naprosto shodná! Evropská norma EN 590 je naprosto shodná s českým ekvivalentem ČSN EN 590. Pokud se mnou nesouhlasíte, nemusíte, já vám to neberu, ale bylo by potom asi vhodné, kdyby jste sem mohl napsat tu naši benevolentnější normu, její číslo - já už si ji najdu, i její případně odlišné parametry, pokud tedy existuje... Takže prosím o důkaz.
    add b)
    Na západě mají dodavatelé dobrou vůli a proto mají výrazně kvalitnější naftu, aha...
    Je tam konkurence, která tady asi není, aha...
    Takže benzínky se tam předhánějí s nabídkou kvalitnější nafty, než jaká musí být, aha...
    A u nás ne? A co je potom to, že u nás tankuju např. TopQ Diesel nebo Shell V-power diesel? Fata morgana? Toto není konkurenční boj? U nás i neaditivovaná nafta musí mít mazivost nejhůře 460 jednotek... čili ta dodatečně aditivovaná (TopQ, V-power) ji má podstatně lepší! A to, že někdo čerpadlo zadře, je vina prodejce / distributora, ne "benevolentnější" normy.
    ......................................…
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.09.07  12:48

    « Re: Dusí se to

    DIM: >:D ... to je ale moudro ;-)

    Tak sem se trochu vzdelaval (pomoci googlu a wiki samozrejme ;-) ) a zjistil jsem ze tolik opevovana nemecka nafta (na kterou jezdim nejcasteji) je dle normy DIN EN 590 - a hele nase nafta je dle normy ČSN EN 590, no neni to pekne? takze sem prohlidl co se dalo najit za hodnoty a obe uvadeji totez. Nas zajima nejvic mazivost a ta je na hodnote < 460 µm (velikost vydrene plosky na zkusebni stolici - mene je lepe).

    No a ted mi reknete, proc nemecka nafta evidentne min peni a nekdy mam dojem, ze je tizsi. Moje domenka je, ze dodavatele na nemeckem trhu proste aditivuji vice a upravuji tak vice parametru nez je bezne u nas. Vetsi trh, vetsi naroky? Nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.09.07  12:35

    « Re: Dusí se to

    .....tak jsem to dělal vždycky.....tu svatou trojici....teda tehdy tam byl ještě ARAL..

    To je jak s tou ideální ženskou : určitě existuje , ale nikdo ji nikdy neviděl.....pak to člověk musí nahrazovat Standou :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 12.09.07  12:07

    « Re: Dusí se to

    eda.nezbeda:
    Jenže DIMovi se moc dodatečné aditivování nelíbí, proto mu radím brát jen u svaté trojice.

    Jinak - najet více než 200k na origo vstřik... hm, dobrý!
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.09.07  11:53

    « Re: Dusí se to

    Ja zase jak jsem zacal pridavat aditiva, cca rok zpet, tak uz beru jen u ESSa, ktere mam kousek a ma vzdy vyrazne (nekdy i 2 Kc) levneji. Rezignoval jsem na brani u Shellu (tedy v CR), kdyz nase norma stejne ma hodnoty mazivosti se kteryma je kazdemu vstrikovaci "nedobre". A protoze vsechny paliva schvaleny UPM budou alespon dle normy tak to resim prave takto.

    Jak sem uz psal 3/4 roku jezdim s vyrazne hlucnejsimi vstriky a teprve tenhle mesi zase nejakej odesel. Ale co, za uz ma odkrouceno 207 tis. a tak si zaslouzi renovaci ne? >:-[]

    Proste uz sem se smiril a jedu dal, neda se sviti, priste kupuju auto asi nove nebo jen mirne jete a zajedu si ho podle svyho.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 12.09.07  10:36

    « Re: Dusí se to

    DIM:
    Prostě Tě obdivuju, musíš se kolikrát smát, když tady mluvíme o kvalitní naftě.
    Říkáš si, že určitě existuje, jen ji Tvoje nádrž nikdy nepotkala, hm?

    Drž se svaté trojice :-) (OMV, Shell a Benzina), zavěs růženec na zrcátko a jinam tankovat nejezdi, tedy pokud možno.

    Add ta voda v naftě - to mi připomnělo jakýsi slogan - "plnou ParouBack".
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.09.07  10:31

    « Re: Dusí se to

    To DIM: Voda se vstřikovala do motorů od jejich počátků, do benzínu i do nafty. Problém byl v tom, že motory zevnitř rezly a tak se před ukončením jízdy muselo jet chvíli bez vstřiku vody.

    Z nafty se dá udělat emulze a ta hnát vstřikovačema.

    Benzín musí být bez vody, voda se vstřikuje do sání odděleně. Vstřik vody do benzínu se používal např. za 2.svět války u letadel. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.09.07  10:07

    « Re: Dusí se to

    Co se týče té vody, tu lili do benzínu i ve F1, možná ještě lijou.... Kromě emulgace je také nezanedbatelný fakt to, že při varu se z vody vytvoří pára s velkým expanzním potenciálem.....prostě parní stroj !! proč tam vlastně máme ty filtry na tu vodu ?? :-)

    Co se týče těch pump, už beru víceméně jenom OMV, SHELL nebo Benzinu......někdy ESSO .... a taky se dost dívám na to, jestli je na stojanu nálepka garance kvality z ústavu maziv a paliv....a stejně mám vždycky při tankování takové lehké mražení v zádech..........
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 12.09.07  09:40

    « Re: Dusí se to

    eda.nezbeda:
    Proč "sorry" ?
    Dyt' to byla dobrá poznámka, já srandu miluju.
    A jestliže plechovce VIFu v ceně cca 200,- vděčím za lepší zvuk a nemusím si tedy doplácet za další reproduktory, tak to se potom VIF určitě vyplatí!!! :-)
    (Vidíš, Superkutil, takhle se dnes vylepšuje zvuk, ne jako někdo, kdo si doplácí za další bedny. :-) )

    Jinak k tomu zvuku - to, co píšeš, myslím ohledně toho, že tlak z repro procházející přes hustší vzduch bude silnější, mě nenapadlo, já spíš dumal tak, že ty membrány jsou trochu vlhké, těžší a tudíž jejich pohyb (duc duc woe :-) má větší razanci.

    Nevím no, tady o tom toho prd vím.
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.09.07  09:22

    « Re: Dusí se to

    :-) .. v testu to nebylo, ale VIF zlepsi i basy u repraku >:-[]

    ;-) sorry neslo to jinak. Ja mam dojem, ze to bude souviset s atmosferickym tlakem a hustotou vzduchu. Koneckoncu jsou to tlakove vlny a tak na tom zalezet musi. Jestli je to ale slysitelne je ciste subjektivni zalezitost. Rozdily ve frekvencnim spektru slysitelnem u kazdeho znas jsou moc velke nez aby se to dalo nejak porovnat...
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 12.09.07  08:29

    « Tuning Show Blatná 7.-9.9. 2007

    Pár fotek a krátké video z této akcičky:
    [odkaz]

    Za vlhka to líp jede: Jo taky to musím potvrdit, hlavně spíše z pohledu kouřivosti. Co to mám prečipované tak mi to kouří trochu víc. Když v létě byla ta horka, tak jsem kouřil opravdu hodně a nyní po snížení teplot a zvýšení vlhkosti to skoro nekouří, jen vyjímečně při plné zátěži. To by mohlo být přesně to jak psal PetrT.

    Dušení při akceleraci: Pozoroval jsem něco podobného když mi změnili software v řídící jednotce (před chipem). Dřív mi to točilo méně (max. 4200rpm), ale reagovalo to okamžitě na plyn. Po nahrání nejnovějšího softu mi to točilo v poho až 4500rpm, ale zase jsem tam pozoroval kraťoučkou prodlenu po sešlápnutí plynu. Stačilo lehonce ubrat a auto jako by se nadechlo. Teď po chipu zase bez problému. U mě to bylo určitě změnou software, možná to má nějakou spojitost ještě s větším snížením emisí že si to snaží omezit max. sešláplý plyn nebo fakt nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.09.07  06:50

    « Re: Dusí se to

    TomanGHIA: >:D >:D Nakonec Japonec... i v dieselu?
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 11.09.07  23:56

    « Re: Dusí se to

    eda.nezbeda: Vif sem videl na benzine i u nas...cca 2000 obyvatel
    (to byl taky duvod proc sem tam prestal jezdit, moc malo lidi, mala vytoc paliva)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 11.09.07  23:00

    « Re: Dusí se to

    WinDiesel:
    Petře super, jsem netušil, že kvůli mému pocitu se vypracovávala studie :-) , díky! :yes:

    eda.nezbeda:
    Dík za postřehy a sorry za uvedení v omyl, byt' neúmyslné, já měl za to, že VIF je všude na Benzinách, protože kde jsem jej sháněl, tam jsem jej koupil.

    A potvrdí se i mé subjektivní pocity ze zlepšení zvuku z repráků vlivem vlhka?
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 11.09.07  22:01

    « Re: Dusí se to

    Ja sem koupil VIF az u Auto Stangl v Brne v Kr.Poli, a to az po tom co sem si do firmy VIF zavolal at mi daji tip kam pro nej zajit. Prvni odpoved znela, ze nevi, tak me trochu zarazili, ale pak se pan rozpovidal a uvedl mimo jine prave Auto Stangl.

    S Benzinou mam zkusenost po ceste Brno - hranice na Drazdany, neni nikde! Nikde ani netusili o cem mluvim a vsude sem jim prolezl regaly. Taktez sem zkusil par Benzin v Brne a neuspel. Nicmene, vim ze by je tam melz mit a tak tipuju, ze sem mel proste smulu, nebo bylo po tom uspesnem testu proste vyprodano.

    Srovnani se Stanadynem je v mem pripade nasledujici: se standou se zda byt chod tissi, na srovnatelne urovni jako s VPowerD, VIF tolik klapani netisi.

    Protoze uz na ne jezdim prakticky rok, tak muzu rict, ze spotreba je cca 0.5 litru niz a urcite jsem oddalil vymenu (opravu) poslednich dvou vstriku, ktera bude nasledovat uz pristi tyden.

    Pozoruju totiz zvyseni hlucnosti cca pred 3/4 rokem , kde sem hned zacal pridavat aditiva. Klapani sice bylo doposud znacne, ale dlouho se nezesilovalo. Zhrosilo se to az naraz minuly tyden, kdy uz jsem rozpoznal typicke klapani u odesleho vstriku. Predchozi dve vymeny probehly vzdycky nahle a bez varovani. Z toho usuzuju, ze aditiva mela nejaky pozitivni vliv.

    Jeste doplnim, ze se jedna o original vstriky z roku 2001 (uplne prvni) a najeto maji uz 207tis.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 11.09.07  21:42

    « Re: Dusí se to

    TomanGHIA: vysvětlení, proč jede auto ve vlhku lépe než za sucha...

    Universita v Kanagawě vyvíjí novou emulgovanou motorovou naftu
    4. října 2006

    Vozidlo na testování super emulzní motorové nafty
    Výzkumem prováděným universitou v Kanagawě v Japonsku se podařilo vyvinout novou emulgovanou motorovou naftu —super emulsní motorovou naftu —která snižuje emise výfukových plynů a současně snižuje, ve srovnání se standardním motorovou naftou, spotřebu paliva. Současně si zachovává stabilitu po výrazně delší dobu než běžná emulgovaná paliva.
    Emulsní motorová nafta je tvořena směsí normální motorové nafty, vody a emugačních stabilizačních přísad. Do motorové nafty se přidává voda již od počátku 20 století a v současnosti existuje mnoho již realizovaných patentů. V závislosti na aplikaci se může obsah vody měnit v rozsahu 8% až 35%, přičemž pro vznětové motory se typicky používá motorová nafta zředěná 13% vody.
    Přidání vody motorové nafty přináší mnohé výhody. Odpařování vody zvyšuje disperzi paliva ve formě menších kapiček, což znamená, že se zvyšuje kontaktní plocha mezi palivem a vzduchem. Důsledkem toho pak je účinnější spalování, maximální teploty spalování jsou nižší, čímž se snižují nejen emise NOx, ale i tvorba sazí.
    Nově vyvinuté emulgované palivo je také tvořeno směsí vody a motorové nafty, avšak výzkumný tým vyvinul nový způsob emulgace. Na rozdíl od používání povrchově aktivních látek nový třífázový emulgační proces využívá slabou molekulární přitažlivost (tzv. síly slabé interakce van der Waalse) mezi hydrofilními nanočásticemi. K emulgování mnoha rozdílných typů motorové nafty lze použít jen jeden typ emulgační částice. Při běžné emulgaci na bázi povrchově aktivních látek se pro různé motorové nafty používají různé povrchově aktivní látky.

    Nový postup vychází z velikosti a tvaru částic jako takových a nikoliv ze specifických vlastností povrchově aktivní látky.

    Při zkouškách s vysoce výkonným damprem (30-tun) se použily dvě emulgované směsi v poměru: 65 % hmot. motorová nafta k 35% hmot. vody a 70 % hmot. motorová nafta k 30 % hmot. vody. Zkušební výsledky prokázaly výrazný pokles emisí a zvýšení účinnosti paliva v rozsahu 10 až 15%.
    Nové předpisy upravující emise výfukových plynů, které budou platit v Japonsku, požadují pro různé hmotnostní třídy vozidel 25 až 43% snížení obsahu NOx, 15 až 50% snížení obsahu sazí a 33 až 60% snížení HC oproti požadavkům nyní platných předpisů. Dampr jezdící na super emulsní palivo tyto nové požadavky splnil.
    Zdroj:
    Emulgovaná paliva v západní Evropě— Přehled

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…