FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.09.07  09:47

    « Re: Návštěva servisu

    Nemáte info, kolik nejvíc Mondeo s TDCI najelo. Jinak řečeno, kolik km TDCI zvládne aniž by se musel motor generálkovat. A nebo ještě jinak, kdy je ještě roční cena za opravy nižší jak 1/3 prodejní ceny auta. Nerad bych dopadl jako u minulého auta, kdy v roce 2006 stály opravy auta a servis kolem 50tis a auto jsem pak prodal za 140tis.

    Kolik by cca měla stát pravidelná kontrola po 20tis.km? U benzínu mě to vždycky stálo kolem 10ti tis. to jest 0,66Kč/km.

    To lordmystic: I diesel se používá pro hybrid [odkaz] .

    A něco o benzínelektrickém pohonu [odkaz] .

    A ještě něco o lineárním motoru [odkaz] .
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.09.07  06:44

    « Re: Tak to jsem zvědav.....

    GOES: Chybí tam to dvoje řešení při odstavení auta...
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 17.09.07  20:56

    « Návštěva servisu

    Tak jsem si konečně na doporučení kolegy, který jezdí s focusem, našel servis na našeho mondíka. Byl jsem objednaný na dnešek na večer, na vstupní prohlídku :-) V hale diagnostikovali vadný zadní tlumič a natržený silentblok převodovky (už jsem tu o tom psal) taky jsem psal o hučení v levém předním kole, bylo asi jasný že to je ložisko, a ložisko to opravdu je, co se z toho linulo za zvuky při zatočení, no jejda, takže jsem obědnaný na příští pondělí, vymění zadní tlumiče, silentblok, a ložisko, spočetli jsme to v řádech kolem 8000, to mi ještě doporučil výměnu i předních tlumičů, což jsem tedy zatím zavrhl, třínáctý plat bude až v prosinci >:-[] , už z toho začínám být trochu špatný, 15000 v hale, teď dalších 10000, a na jaro repase vstřikovačů na doporučení PetraT. Vidím to že se ze mě stane oběť automobilového průmyslu :-) až se vysypy i motor tak jsem jasný. Procházel si i servisní knížku, říkal že něktéré části jsou prostě více opotřebované než na 130000km,že ložiska i tlumiče by měli vydržet víc, kotouče že jsou jisto jistě měněné, a že je to autíčko celkově takové více opotřebované než na ty najeté km, :-( alé výfuk že je původní, že ve chvíli kdy se mění tak už je z částí a tenhle je vcelku:O) jinak z té návštěvy mám moc moc dobrý pocit, konečně jsem poblíž domova našel dobrého pana doktora :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.09.07  19:14

    « Tak to jsem zvědav.....

    Podle Vladimíra Matějovského všichni výrobci dieselových motorů uznali palivo do pěti procent biosložky jako naprosto vyhovující.

    "A například hlavní výrobce vstřikovacích systémů, firma Bosch, už pro americký trh zkouší dvacetiprocentní podíl biosložky,“ tvrdí.

    Zástupci automobilek to potvrzují. "Všechny vznětové motory ve vozech Ford na českém trhu jsou plně připraveny na spalování nafty s příměsí biosložky do pěti procent objemu. Pokud bude biosložka splňovat všechny parametry, nevznikne žádný problém,“ ujišťuje Martin Linhart z českého zastoupení americké automobilky, a jeho kolegové tvrdí totéž.

    Avšak přece jen lidé z Fordu přidávají jednu radu. "Doporučuji, aby se motor spalující naftu s biopříměsí snažili zahřát co nejdříve na provozní teplotu a aby při jízdě motor nepodtáčeli - tedy nejezdili dlouhodobě v příliš nízkých otáčkách. Pak by při nedokonalém spalování biosložky mohly vznikat nežádoucí usazeniny,“ doporučuje technik této značky Václav Bejček.

    Pokud by chtěl mít někdo opravdu jistotu, že nafta během dlouhodobého stání nezmění kvalitu a nepoškodí motor jeho vozu, existuje podle Matějovského dvojí řešení.

  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 17.09.07  18:12

    « Re: Maloobjemové motory

    Vícepalivový motor MB je pořád ve stadiu vývoje a jeho komerční využití je ještě pořád hodně vzdálené.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.09.07  15:09

    « Re: Maloobjemové motory

    Zachytil jsem, že Mercedes má benzínový motor na dieslovém principu ....a o 40% nižší spotřebu !
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.09.07  14:14

    « Re: Maloobjemové motory

    To lordmystic: Jo, jo nemyslel jsem jednoznačně diesel-elektro. Ve své podstatě tam můžeš mít jakýkoliv motor. Používá se jak benzín, tak turbobenzín, tak TD nebo i turbína. Dost úspěšný vývoj byl ve Francii, ale jim běžel ten motor stále a diesel volili kvůli vyšší účinnosti. Není to obdoba dnešních hybridů, které mají na jedné hřídeli benzín a elektro motor a benzínový motor se používá jen mimo město nebo jako pomocný. To Francouzské řešení využívalo spalovací motor stále, ale ten běžel v optimálních otáčkách a byl zdrojem el.energie ne mechanické.

    Ty velkoobjemové diesely jsou o životnosti a o tahu v nízkých otáčkách. Nejsou to motory do závodních ani sportovních aut. Je to motor na dlouhé trasy, kdy se rozjedeš a jedeš. Na to je diesel stavěný, ne na časté změny otáček a zatížení. V tom je kámen úrazu. Chtít od dieselu zázračná zrychlení. Ty samozřejmě turbo-benzín splní mnohem lépe a pokud se vyřeší chlazení a mazání turba, tak není důvod nemít TSI a jim podobné. Jediný problém je v cca 25% vyšší spotřebě oproti TDI stejného výkonu.

    Pokud by jsi ale srovnával 2.TDI 103kW a 1.4FSI 103kW, tak je rozdíl ve spotřebě jen 22%.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.09.07  13:01

    « Re: Maloobjemové motory

    kutil: nechci být prorokem, ale diesel+elektro mi přijde jako scestné. benzín je tichý a bezproblémový, začalo se s tím experimentovat už dávno a dnes jsou běžně auta s touto kombinací a o hybridu diesel+elektro jsem zatím nic neslyšel. on se ten motor také často vypíná a zapíná a po tu dobu přebírá pohyb jen elektro, takže zase negativum pro dieselový agregát.

    jinak ty maloobjemové jsem nemyslel ty kolem litru, spíše když tu mluvíte o 2,7TDCi, tak to mi přijde úplně hloupé pro auto střední třídy. tam bych dal třeba dvoulitr turbobenzín. prostě se mi líbí velikostně auto typu mitsubishi evo, motoricky také, ale to je jiná písnička :). např. nový motor TSI 1.8 (VW) se 118kW mi přijde mnohem lepší než těžký 2.2TDCi s nižším výkonem. takže asi tak. ale vím, je to za cenu vyšších cen těchto nových motorů.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.09.07  12:09

    « Maloobjemové motory

    To lordmystic: No to si počkáš. Maloobjemovou 4kolku s turbem budeš shánět těžko. :-) Možná nějakého Itala.

    Vždy se říkalo: Objem ničím nenahradíš a platí to dodnes!

    Ale dnešní trend je maloobjemové motory s turbem, ať diesel nebo benzín a to vše ve snaze snížit výrobní náklady, třecí ztráty motoru a nakonec i spotřebu. V žebříčku motorů vítezily 1.2turbo od Renaulta, 1.4TSI od VW a 1.3JTD od Fiatu.

    Narazil jsem na zajímavý článek porovnávající maloojemové motory s turbem s velkoobjemovými. A závěr byl hodně zajímavý, vyšlo z toho, že spotřeba auta je úměrná jeho hmotnosti a nakonec ty maloobjemové i velkoobjemové motory při stejném stylu jízdy měli přibližně stejnou spotřebu.

    Samozřejmě, že při velmi ekonomickém stylu jízdy byla spotřeba maloobjemových menší.

    Osobně nejvíc věřím v dieselelektrické pohony, kdy v kolech budou elektromotory, a pod podlahou baterky a malý diesel-agregát pro napájení motorů. možná časem baterie nahradí velký kondenzátor. Viděli jste už lineární spalovací motor?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.09.07  12:00

    « Re: Vyhříané sedadlo.

    Tak díky za tu radu ohledně sedadla.......mám prodlouženou záruku, tak jim to tam nahlásím :-) Kromě toho mi někdo v Chorvatsku promáčkl pravý přední blatník....už podruhé ten stejný, tak to nechám konečně pospravovat , včetně světlometu, který se při tom ulomil z těch jeho držáků. Co mám Mondeo, tak už je to třetí rána na ten pravý přední roh.........ty lidi to snad přitahuje.

  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.09.07  11:34

    « Re: Přenos momentu přes spojku po čipu

    no silnější spojku budu dávat asi až příští rok, je mi to líto když tahle stávající vypadá zatím úplně v pořádku... ale pokud odejdte ten načatej dvouhmoťák tak to půjde vše najednou, ale ten zatím také seká dobrotu tak nevím. už aby se to vysypalo, ať to můžeu vyměnit :).

    jinak jsem také toho názoru, že trend směřuje k maloobjemovým motorům, kvalitnějším turbům a lepšímu průběhu. mé další auto určitě nebude diesel byť sebelepší, nebude to ani předokolka a bude to něco maloobjemového s turbem. to má solidní spotřebu, vysokou kultivovanost chodu a je to lehké!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.09.07  10:59

    « Re: Přenos momentu přes spojku po čipu

    To Jozef0351 a WinDiesel: No proto, že mě všichni přesvědčovali, že Mondeo je nejlepší podvozek, největší vnitřní prostor a že 2.2TDCI je špička ve své třídě. Tichý, výborný zátah již od nízkých otáček, výdrž momentu ve vysokých. Prý mnohem lepší jak 2.0TDCI. >:D

    Já už jsem se s 2.2TDCI srovnal, ve většině případů stačí, jede dobře, je tišší jak můj předchozí benzín, auto je robustní konstrukce a do kufru se vejdou všechny krámy na dovolenou.

    Jen jsem se setkal s tím, že hodně lidí jdou od nového Mondea k jiné značce proávě pro chybějící výkonný diesel. Mondeo je hodně těžké a 103kW je na něj málo. To stačí na Oktávku, ale ne na Mondeo. Proto jsem se ptal na tu 2.7TDCI. Protože třeba Opel nebo Audi větší objemy má.

    Nepsal jsem, že 2.OTDCI je propadák, jen že kvůli chybějícímu silnějšímu motoru jdou lidi jinam. O víkendu jsem mluvil s člověkem , který hledá nové auto a po svezení Mondeem byl hodně zklamaný z podvozku a motoru. Jel s 1.8TDCI a to mu připadalo hodně hlučné a slabé a 2.0TDCI mu připadalo hodně žravé a výkon taky nic moc.

    Je docela neuvěřitelné jak se PSA zmohl, ty motory jsou fakt špička. Sdílení dílů a motorů mezi automobilkama je super věc, sníží se cena za vývoj ale bohužel se také vývoj zpomalí. Tak snad to alespoň bude mít vliv na cenu aut a dílů.

    ToAll: Měl bych drobný dotaz. V poslední době když sešlápnu plyn a nehýbu s ním, tak auto nezrychluje plynule ale ve vlnách. vždy přidá, pak ubere, pak zase přidá a zase ubere. Je to dané konstrukcí nebo palivem?
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.09.07  09:45

    « Re: Přenos momentu přes spojku po čipu

    Superkutil nechápem prečo si si kúpil Forda. Keď chceš výkonný traktor mal si si kúpiť inú značku.
    A neviem podľa čoho usudzuješ že by mal byť 2,0 TDCI prepadák u väčšiny potenciálnych majiteľov hľadajúcich alternatívu k Passatu. Podľa toho čo vidím na cestách tak 90 % Passatov sú 2,0 TDI.
    Navyše trend smeruje k maloobjemovým motorom. Či už dieslovým alebo benzínovým. Ale zdá sa že Ford aspoň v prípade benzínových motorov spí zimným spánkom.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.09.07  09:22

    « Re: Vyhříané sedadlo.

    Kutile, trochu přemýšlej.
    2,7 V6 je moc těžký (406 mají problém). Aby to bylo k něčemu, tak se na tom musí popracovat a to trvá.
    2,2 biturbo je výtvor PSA a produkční kapacita je omezena. Ford tyto motory nyní více potřebuje pro Landrovery, PSA je potřebuje pro 4007 a C-crosser. Až se rozšíří linka v Dagenhamu UK, bude mít motory i Ford.
    Kapacita linek ve Francii je 200000 ks ročně. Takže se nestíhá - dokonce i Mitsubishi bude brát tyto motory...
    Navíc se chystají motory 2,0HDi/TDCi 110kW - v momentě, kdy budou k mání, odlehčí se výrobě 2,2TDCi.
    A pak, Mondeo je ještě příliš mladé aby se musel prodej podporovat dalšími motorizacemi...
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.09.07  08:50

    « Přenos momentu přes spojku po čipu

    To lordmystic: Jak jsi dopadl s tou spojkou? Pomohla spojka z 2.2TDCI? Už to neprokluzuje? A co teplota oleje v motoru? Je v pohodě? Kutil
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.09.07  23:34

    « Re: Vyhříané sedadlo.

    To by nebyl pepek námořník aby neryl. Kdybych věděl o autech všechno, tak se neptám. To pochopí i průměrný inteligent.

    To DR: o tom článku vím, ale není v něm uvedený rozdíl mezi 2.2TDCI a 2.2HDI. Díky pepkovi už vím, že je rozdíl v plnění. Díky. Ale ptám se znovu, proč to Ford také nemá? Proč Ford neumí udělat spojku, když to frantíci umí? Kde je chyba?

    Možná, kdyby se pepek a DR soustředili více na odpovědi na ostatní otázky, byl by lépe využit jejich potenciál. Hlavně pepek by mohl uvolnit něco ze svých obrovských vědomostí.

    A propó. Nikdy jsem netvrdil, že vím o autech všechno. To může jen ten co nic neví. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.09.07  18:22

    « odpis auta

    Zdravím, tak už jste se dívali - my kteří máme možnost auto odpisovat - prominou ti kteří, tuto možnost nemají - leasingové splátky již nebudou v min. délce 36 měsíců, ale dle EU budeme auta odpisovat min. 60 měsíců - což pro některé z nás bude kapičku problém, vzhledem k délce záruky a s tím souvisejícími problémy... Chtějí délkou leasingu holt dostat více peněz, protože v této délce klesnou roční odpisy na auto - tak zůstane více peněz ke zdanění. :-) Jenom, abych nekritizoval, bude zrušena cenová hranice nákupu auta, které lze odpisovat, takže si můžeme začít kupovat dražší osobáky, aby nám zůstala leasingová splátka stejně vysoká. Bohužel s EU předpisy nějak zapoměli sladit tu přepážku v prostoru zavazadlovém. Vím, že sem tento příspěvek nepatří, ale občas není na škodu se podělit o určité informace i z jiného soudku než je červený Vavřinec :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.07  20:42

    « Re: Vyhříané sedadlo.

    DIM: předpokládám, že pojistky a konektory jsi zkontroloval, tak doufej v přerušený drátek. Dá se to rozebrat a opravit. Teď jsem zrovna dával na MTW článek, který by tě mohl trochu nakopnout [odkaz] Diskuze o tom byla tady [odkaz]

    pepek: kutil ví, že 2.2 v jeho mondeu uplně jiná konstrukce než HDI v peugeotu, vždyť už před časem nám dával odkaz na tenhle [odkaz] článek. Takže je opravdu plýtvání časem mu to opakovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 14.09.07  19:14

    « Re: Zrychlení a maximálka

    Jó, milej polokutile, to bude asi tím, že o autech víš pořád ho..o. Ona totiž 2.2HDI od Peugeotu je úplně něco jiného než 2.2TDCi v Mondeu. Je to bi-turbo motor a průběh krouťáku a výkonová křivka jsou úplná pohádka s vrcholem výkonu na 4K a jde ještě dále. Musíš se ještě hodně a hodně učit :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.09.07  17:34

    « Re: Zrychlení a maximálka

    To m.leky: To bude ono. Koukal jsem jen do katalogu tady na www.auto.cz a tam je nejsilnější diesel 2.0 V tom případě to byla asi 2.7 Bylo to neskutečný, jak zrychlovala. :-)

    Je to průšvih pro Ford, že nemá 2,7TDCI v nabídce. Teď na to koukám, ta 2.2HDI má 370Nm/1500ot a max výkon 125kW/4000ot. Proč to Ford nemá taky tak? A ta 2.7HDI má moment 440Nm/1900ot a výkon 150kW/4000ot. To zase ten moment není o tolik víc. Vždyť je to jen o 10% víc než je moment 2.2TDCI.

    Jak to že když umějí udělat spojku frantíci, tak německý Ford to neumí? Taky by mě zajímalo, proč fordí 2.2TDCI má max výkon ve 3500ot a PSA 2.2HDI až ve 4000ot. Máte na to někdo odpověď? Je na těch motores stejné vstřikování DAS nebo ho má každý jiné?

    A pokud se nemlžím, tak se 2.7TDCI dává do jaguárů, což je divize Ford, tak proč ne do Mondeí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.07  16:02

    « Re: Zrychlení a maximálka

    to Superkutil: 2,2 benzin by ti asi neujel,alespon ne vyrazne.Musela to byt 2,2 diesel nebo ta 2,7diesel.Na 2,7 bych vsadil asi nejvic.
    Myslim ,ze to tu uz nekdo rikal.Mondeo nemuze zatim zavest silnejsi diesel,protoze nema snad asi spojku ktera byto vydrzela.Az ji budou mit a bude dle marketingu idealni cas, pak tam 2,7 urcite daji
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.07  15:56

    « Re: Vyhříané sedadlo.

    Kutil: Mel jsem 407 2.0 HDi pred mesicem na tyden pujcenou ve Spanelsku. Subjektivne tissi, vic kope a da se vic tocit. Objektivne pomalejsi, takze pokud ti 407ujizdela, tak mela bud silnejsi motor nebo tvuj je pokazeny.Vzhledem k tomu ze ti to neukaze ani 200 na tachasku, tak tipuju, ze jezdis jenom na tri valce. Zkus se na to podivat.

    DIM: Myslim, ze vstriky to asi nebudou, ty jsou v motoru a obstaravaji uplne jine veci.Ale pro jistotu zkontroluj, jestli se ti zpod sedacky po startu nezadymi.. Rekl bych, ze chyba bude pod sedackou- neukopl ti nekdo dratek??
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 14.09.07  15:54

    « Re: Vyhříané sedadlo.

    to DIM:

    hele jestli fakt jedes treti vstriky tak me to prijde jako prilis velka nahoda nebo smula a mam paranoidni teorii..
    Jestli jezdis do stejneho servisu a mozna i jestli ne, co kdyz ssi z tebe udelali takovej sklad nahradnich dilu - treba ti je tam dali nove a pak jindy je vymenili za nejake pruserove..to by mi pripadalo mnohem duveryhodnejsi
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.09.07  15:39

    « Vyhříané sedadlo.

    Nevyhřívá mi sedadlo řidiče . To druhé nevím, to mě tak moc nezajímá .......už to někdo měnil ?? Nejsou to zase v střiky ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.09.07  13:31

    « Re: Zrychlení a maximálka

    V poslední době se totiž svět nezajímá ani tak o výkon jako emise - všichni mají nějaké blue motion a eco version a green hybrid ...........

    Dým v zrcátku je vidět nejeom kvůli šeru, ale ten dým i s prachenm prosvícený světly za tebou a navíc zrcadlo polarizuje a dým se zvýrazní..........
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  13:21

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    [odkaz]

    tady je seznam aut a moznych konektoru, zkousenych softwaru, uspesnost spojeni a pripadne komplikace ... tvoreno uzivateli, takze bez zaruky.

    superkutil:
    Ve tvem pripade bude fungovat asi jakakoliv varianta OBDII nastroje s protokolem PWM, ne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.07  13:18

    « Vyroba nafty

    Ahojte, chcel by som sa opytat. Viem od vodicov, co vozia naftu do priamo od "distributora" pre SR (takychto cerpacich miest v SR je asi 3 az 5). Rozvazaju ich po celej SR a do vsetkych cerpacich stanic.
    Otazka v podstate znie, jednotlive cerpacie stanice si tuto naftu "riedia", alebo nejako inak upravuju???
    A znamena to, ze tato nafta, ktoru rozvazaju priamo od distributora pre SR je "cista" teda kvalitna? Od coho zavisi kvalita nafty?
    V com sa vlastne lisi napr. normalne nafta od Shell a ta Shell VPD?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.09.07  13:11

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    To oleowr1: Vypadá to na kabel ELM320 OBD II - PWM. Tak to vyzkouším.

    To eda.nezbeda: Ptal jsem se u Forda proč nový model nemá 2.2TDCI a nebo 2.7TDCI. Bylo mi řešeno, že motor 2.0TDCI 103kW je parametricky podobný jako 2.2TDCI a má menší spotřebu. Kvůli spotřebě je v nabídce i motor 1.8TDCI 92kW s piezo vstřiky. Sice je hodně hlučný ale spotřebu má malou.

    Jen že tím, že v nabídce chybí výkonný diesel, který by s Mondeem rozumně cvičil, např. ta 2.7TDCI, tak Mondeo bude propadák u většiny potenciálních majitelů (vyšší managment hledající alternativu k Passatu).

    Ve většině recenzí na nové Mondeo čtu:

    "V nabídce není motor, který by plně využil schopnosti podvozku."
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  12:56

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Super ;-\

    [odkaz]

    priklad podobneho prodejce v Nemecku. V jednom popisu je uvedeno, ze Ford pouziva od 1996 - 2004 prevazne protokol PWM. Nabizi se, ze takove zarizeni je dostatecne univerzalni, aby to fungovalo. OBD a OBD II vypadaji prakticky stejne, ale jestli opravdu jsou to netusim.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 14.09.07  12:21

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Na dotaz na kabel pro 96kW TDCi 12/02 mi odpověděli (mám hrozně rád spojení "by mělo být"):

    Pro Váš vůz by měl být vhodný adaptér pro připojení k počítači na bázi čipu ELM327 neboť Vaše vozidlo by mělo být kompatibilní se standardem OBDII. Adaptér existuje v provedení pro připojení přes USB, sériový port či Bluetooth. Více informací o tomto produktu naleznete zde:

    [odkaz]

    S pozdravem,
    Váš team

    Motordiag
    www.motordiag.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  10:51

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    V popisu u toho OBD2-USB diagnostickeho nastroje je uvedeno nekolik protokolu a pro Ford je tam primo zminen PWM. To ale urcite plati jen pri pouziti s OBD2, takze u tech starsich porad nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  10:47

    « Re: Zrychlení a maximálka

    superkutil:
    ;-\ nechci strasit nebo blbe radit, a navic vim kolik si toho tu uz o svem aute popsal, ale ja s 96 kW udelam cca 215 km/h tachometrovych. Podle GPS mi to v techle rychlostech promeruje cca 10 km/h, a to je suma sumarum velmi blizko udavane maximalce tusim 205 nebo 208.

    V tvem pripade by to auto melo dosahnout bez vetsiho poceni 220-230 tachometrovych.

    Jezdim casto rychle, momentalne to ale samozrejme setrim, ale po oprave poslednich vstriku se planuji vratit ke svemu tradicnimu stylu, protoze tomu autu i pres vsechny dosavadni potize verim. A protoze mi to vyrazne zkracuje cas na jednu cestu, tak na tom nehodlam ani moc nic menit.

    Stesk po silnejsim motoru ovsem sdilim, protoze krome toho ze mi chybi sestka (kvuli spotrebe), tak mirne vetsi "svunk" bych velmi ocenil a jelikoz bych asi necipoval, tak me velmi zarazi momentalni strategie Fordu nevyuzit ani novou 2.2 biturbo natoz 2.7 V6: Proc, proboha? ... Chteji nejspis predevsim pokryvat mainstream, ale jestli do roka neprijdou s necim silnejsim, tak o me asi Ford prijde ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.09.07  09:54

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Ford přišel s inteligentními jednotkami hrozně pozdě. Většinou používal jednoúčelové jednotky s vlastním protokolem. OBD2-USB od roku 2003 funguje, ale není plně kompatibilní. Měl jsem Mondeo z roku 1999 a to šlo naprogramovat (byl jsem s tím u BitPoweru), ale používalo nějaký nastandardní protokol. U toho propojení jsou důležité 2 věci:

    - hardware, to znamená napěťové úrovně signálů

    - software, to znamená komunikační protokol

    Norma OBD2 většinou definuje jen ten HW, ale komunikační protokol se může měnit, respektive některé přikazy jsou shodné a jiné ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 14.09.07  09:52

    « Re: dym+repro

    to eda.nezbeda:

    ono to bylo v bocnim zrcatku :-) ale pravda je ze v tom seru to mozna nejak vinika
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.09.07  09:47

    « Zrychlení a maximálka

    Ahoj, tak jsem byl v Německu a pověsil jsem se tam na 407SW. Nevím co v tom měl, ale výrazně mi ujížděl. Mohl v něm být 3,0 V6 BVA, ale spíše bych to viděl na 2.0HDI nebo 2.2 benzín. Snažil jsem zjistit, kolik mi to auto maximálně jede, ale víc jak 200km/h jet nechtělo. Na brzdu jsem se ještě nedostal.

    Nechci se s někým honit nebo porovnávat, jen mě překvapuje, že to nad 200km/h nejede. :-) Myslím, že chvástání Forda o tom jak je 2.2TDCI špička a jaké je to dělo je jen chvástání a že by Mondeu slušel motor 2.7TDCI nebo něco podobného, co opravdu jede. Motor 2.2TDCI určitě není špatný, ale na to jaké jsou jeho parametry (moment 400Nm), tak to není vidět při jízdě. Ale v poho, po záruce bude čip a pak už to bude dobré.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.09.07  09:43

    « Re: dym+repro

    Večer je dým v zrcátku asi tak 48 krát nápadnější. :-) Pokud to chcete něco sledovat, tak raději ve dne a ne v zrcátku.......třeba prudce couvat !!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  09:30

    « Re: dym+repro

    martin.z:

    ja mam vzadu tmavou folii a pri neustalych problemech se vstrikovaci jsem to samozrejme porad pozoroval, ale prave pres tu folii a mnohdy zapraseny okno clovek akorat paranoidne sili, co ze je to zase za dym a ona je to kolikrat jen smouha. A tak sem to pozorovat prestal. Zpozornim jen kdyz si koure vsimnu i v bocni zpetnem zrcatku, to uz je moc bych rekl ;-) .

    Ale jak rikas je to subjektivni a i u tech motoru to bude ruzne, i motor v poradku muze vic kourit ...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 14.09.07  09:20

    « Re: dym+repro

    to eda.nezbeda:

    jo samozrejme se to srovna kdyz sundam cihlu z plynu, rersp. potom to prestane uplne, ale na plny plyn to proste dela takovou kourovou clonu ze auta za mnou asi koukaj!
    Problem je ze je to subjektivni a neda se to exaktne popsat
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  08:44

    « Re: Propojení Mondea s notebookem.

    Ptal jsem se jednoho prodejce, ktery ma OBD2-USB jestli je i na Mondeo TDCI z 2001/2 a odpovedel, ze na modely az od 2003 tedy po prvnim faceliftu. Co za konektor je teda u prvniho modelu netusim. Nevite nekdo?
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 14.09.07  08:42

    « Re: dym+repro

    ad 1) ja bych jeste dodal, ze jsou to kryty, pres ktere se dostanes ke sroubum drzicim zadni lampy.

    ad 2) mam tentyz motor, a koureni pozoruju, pri kazde prudke akceleraci, ale jakmile se srovnaji otacky, teda pomer mezi seslapnutym plynem a odpovidajicimi otackymi je mensi, to prestane a zrychluje bez koureni. Nemuzu, ale rict, ze by to bylo nejak neadekvatni. I uplne nova auta zakouri, pri prudsim seslapnuti plynu, i pres DPF. ;-\
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…