FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 21.09.07 08:11
« Proměnlivý tah motoru
Ahoj,
chci se zeptat na věc, kterou jsem pozoroval i u předchozího vozu a najednou se objevila i u současného. Jedu do kopce, plyn na podlaze a najednou motor ubere a zase přidá a zase ubere a zase přidá. Nejřív jsem myslel, že je to overboost, ale to by nepřidával. Je to normální nebo má motor problém? -
"-- skrytý --" 20.09.07 23:15
« Re: brzdy
O brzdy se nebojim,to dopadne urcite dobre.Jen si to musim sam vyresit se servisem a ja ted nemam cas tam jezdit a handrkovat se snima.Stoji to zbytecne cas a penize.Ja mam nerva a v servise jsou naprosto v klidu.ok uz dost.
O premereni mam velky zajem.Ja chci vzdy vedet na cem jsem.Otazka je kdy?Neco prosim navrhni, ja se pokusim nejak prizpusobit.Zatim moc diky. -
superkutil 20.09.07 23:05
« Seřízení světel
Ahoj, mám xenony seřízené z továrny a všichni na mě blikají. Zkoušel jsem je u zdi a fakt svítí divně. to pravé světlo svítí výš. Jinak jak se s autem houpe, tak světla motorky naklání. ale je to hodně chaotické. Jak mají být světla seřízená? Má být pravé výš? Stín levého je zleva vodorovně, pak kousek nahoru a pak zase vodorovně, no a pravé navazovalo na tu vyšší hranu levého a pak ještě stouplo a bylo zase vodorovně. Když dám obě světla stejně vysoko, tak je to divné a dálkové svítí pravé níž jak levé. Takže jak je to správně. -
WinDiesel 20.09.07 21:13
« Re: brzdy
m.leky: hele nešťastníku, nabízím své služby. Už jsem to tady pár maníkům přeměřil, nemáš zájem. A nemusíš mi vozit krabici vína jeko ten poslední adpet >:D >:D >:D Brzdy: v 70000 km jsem dal nové destičky, Ford originál, perfekt. Ve 130000 km se mi tam něco urvalo, a začalo to kovově pulzovat. Mondeo šlo do opravy, a dali vše nové co bylo potřeba včetně nových kotoučů a destiček, Ford originál, perfekt. Takže celkem přirozené opotřebení a vždy po opravě naprosto perfektní. Brzdí skvěle. -
"-- skrytý --" 20.09.07 20:47
« Re: brzdy
Panove,vsechno co pisete je pravda.Jenze ja mam tuseni ze problem bude jinde.Originalni prvni brzdy zacaly vibrovat az nekde kolem 65k km.Daji mi kompletne nove.Za 3 tis. km vibruji stejne jak ty puvodni.Styl jizdy stejny.Neverim nejake nahode,zvlast kdyz se to postupne zhorsovalo hned po te vymene.Muj nazor je, ze musi byt nejaky rozdil mezi brzdama puvodnima na novem aute a brzdama nahradnima.V podstate stejny problem jsem mel i s minulym autem.Kdesi jsem cetl nejakou zminku o nejakem dynamickem vyvazovani brzd, ktere se pry nedela na nahradnich brzdach.Nevim co je na tom pravdy, nebijte me za to.
Takze to cvrlikani(pazvuk-nejoblibenejsi slovo) bylo i dnes odpoledne,kdy zadna zima nebyla, a pretrvavalo i pri zahratem motoru.Nadherne se to poslouchalo s priotevrenymi dvermi.KUA PROOOOOOČ!!!!!§ .Jestli objevym pri nastartovani za zadkem auta kour,tak nevim,nevim a budu brat uplatky,budu brat uplatky, zblaznim se a poznam Doc.Chocholouska. -
oleowr1 20.09.07 19:52
« Re: brzdy
Jedno zabrzdění třeba z 200-100 musí dobré kotouče vydržet, horší je pro ně sportovní jízda, kdy se taková zabrzdění opakují po sobě a kotouč se zahřívá víc a víc..., proto se hlavně u těžkých vozidel a při sportovní jízdě podřazuje a pomáhá brzdám motorem. Vůbec nejlepší je vlítnout s dočervena rozžhavenými kotouči do hluboké kaluže vody, to se pak kotouč někdy nestačí ani zvlnit a tak raději rovnou praskne. Nepraskne-li hned, praskne někdy příště při podobném situaci. Pokud se ocel zahřeje dočervena a prudce ochladí vždy mění fyzikální vlastnosti, tvrdne a křehne. -
superkutil 20.09.07 17:05
« Re: brzdy
No, zkusil jsi někdy autobus nebo náklaďák brzdit jen brzdama? Dělal jsem na brzdných zkouškách na Tatře v Bánovcích a nikdo si to tam netroufnul. Musíš brzdit motorem a dobrzdit brzdama.
Ale u Mondea jak jsem koupil tak předávám. Spíše šlo o to, že asi nejsou brzdy dostatečně dimenzované. -
eda.nezbeda 20.09.07 16:34
« Re: brzdy
Mozna bychom se na to mohli podivat tak, ze ac rodinny vuz, tak s nim muzes jet dost rychle a prave pri brzdeni z vysoke rychlosti je potrebna energie na zabrzdeni docela zavisla na tom jak je to tezky. Nerikam, ze Galaxy nemuze jet 200, ale asi tak casto tak rychle nejezdi.
Me se to uz samozrejme stalo a zda se ze je mam zvlneny zas. ale me se take stane nejmin jednou za mesic pripad, kdy brzdim ze 180-200 na cca 100-120. A vim pak jiste, ze to nebyl pro ty kotouce zadnej lehkej ukol. Uz sem se i koukal po lepsich kotoucich, ale zatim jsem to neuskutecnil. -
martin.z 20.09.07 16:09
« Re:brzdy
to kutil:
to je teda argument, ze je to tezke auto..Tzn. ze auta typu galaxy, nebo vw touareg ktery vazej jeste vic uz vlastne musej teda menit kotouce s kazdym tankovanim?
A co treba autobus mhd, ten uz je tak tezkej, ze vlastne na to udelat funkcni brzdy ani nejdou a umi jen tak mirne pribrzdovat a lidi v zastavce si ho musej dobrzdit sami tim ze nahazej pod kola kliny... -
"-- skrytý --" 20.09.07 12:26
« Re: Návštěva servisu
Asi jezdim prilis stylem brzda plyn.V 74k km mi menili predni kotouce i desky.Pomerne dost totiz vibrovaly.Hned po vymene ovsem zacaly postupne vibrovat zas.Tak mi je tedka zbrousili,dali novy zadni, pry byly taky zvlneny.Tak jsem zvedav co to bude delat dal.Ted je to po ujeti 1k km v pohode.
Po servisu jsem mel pocit, a zatim trva, ze se mondeo ted lip vytaci(tak do 3900).Opravdu znatelneji to je citit na trojku a ctyrku rychlost.
vcera bylo uz opravdu chladneji a hned bylo slyset pri studenem motoru a malem pridani plynu zase nejake cvrlikani.Vubec ale vubec se netesim na zimu.K vanocum su budu prat sluchatka na usi.A to ani nemyslim na to, ze tomu neco je. -
cja 20.09.07 12:02
« Re: Návštěva servisu
To Hil: musíš si je vyžádat, ale pokud Ti měnily kotouče, tak bych tam staré desky nedával - ale při další výměně desek už jo - pokud to auto ještě budeš mít :-) Na kotouče je daná norma minimální tloušťky, aby se dožily další serv. prohlídky( a ty s nima ;-)), takže v tomhle bych asi servisu věřil. -
cja 20.09.07 08:58
« Re: Návštěva servisu
To Hil: A navic zadní... Podle vyjádření servisního technika je u posledních aut této generace uděláno tak aby pro přibržďování byly zapojeny zadní brzdy, navíc je tam brzdový asistent, který rozkládá brzdový účinek na všechna kola, takže mohou být opotřebeny i zadní kotouče více než jsme byli dříve zvyklí. Prý je tak naladěný SW v ŘJ. Jak jsem koupil , tak prodávám - ale asi na tom něco je - mě to auto pocitově brzdí lépe než předchozí, mám stále možnost srovnání těchto aut. -
superkutil 20.09.07 08:40
« Re: Návštěva servisu
To oleowr1: K Charouzovi. Je to 460,-Kč/h bez DPH. jezdím k němu, protože mám auto v záruce. S předchozím Mondeem jsem taky jezdil ke garážistovi za 300,-Kč/h. Např. oprava chladiče a kompresoru klimatizace, která by u Charouze vyšla na 65tis. tak u garážisty vyšla na 18tis. :-) -
oleowr1 19.09.07 20:53
« Re: Návštěva servisu
to superkutil: Kde prosím Tě Ford tvrdí, že má 460Kč/hod? Já jezdím do Dankaru v Havířově a tam mi účtují 550,- Kč/hod bez DPH (654,50 s DPH), asi není dealer jako dealer.
Začínám jezdit i s mondeem k neautorizovanému (jezdil jsem tam se sierrou), je to za 250,-Kč/hod. Ptákoviny jako je spotřební materiál, čas na výměnu žárovky, filtru, oleje apod. neúčtuje, zatím bohužel nemá kompletní diagnostiku. Je rychlý, spolehlivý a za skoro 10let co za ním jezdím bez reklamace! Doporučil jsem ho už několika kolegům a jsou spokojeni.
-
superkutil 19.09.07 18:52
« Re: Návštěva servisu
To m.leky: Mě účtovali 143,-Kč za výměnu vzduchového filtru u Mondea MKII. Mě to trvá cca 30sec. I kdyby to byla minuta, tak je to v přepočtu 8500,-Kč/hod. :-) Kdyby výměna trvala 3min, tak je to 2900,-Kč. Taky bych tak vydělával peníze. Na to, že Ford tvrdí, že má hodinovou sazbu 460,-Kč/hod, tak úkolové sazby jsou výrazně vyšší. -
"-- skrytý --" 19.09.07 15:08
« Re: Návštěva servisu
koukam na fakturu:sroub162,brzdova kapalina 215,filtr vzduchu 344,palivovej 925,oleje 198,topeni 581,brzdove desticky 1675,diskova brzda 2x1843,podlozka 2x24,pruzina 2x15,zarovka 5w 10,olej helix5w306x250,spotrebni material 93,74, vse bez 19%DPH dohromady 9467,7 bez DPH
Prace:servis po 80k km 1,2 hod 600,
brzdy bezna udrzba 1 hod 500,
vymena brzd.kapal. 0,4 hod 400,
kapalina ovladani spojky vymenit 0,2 hod 100,
kontrola laku karoserie-zaruka na neproreziveni0,1 hod 50
uvolneni rozhybani brzd.trmenu ZN 0,6 hod 180,
vymena 1 zarovky svetlometu 0,3 hod 150,(pozn. "to je opravdova lahudka")
test tlumicu a brzd 1 p 200,
pripojeni diag.nastr./komunikace 0,3 hod 90,
preprogramovani PCM-nova kalibrace 1 hod 300,
D§M pyloveho/prachoveho filtru 0,3 hod 150,
D§M 2 brouseni kotouce a brzd.dest.zadni 0,7 hod 350,
vymena paliv.filtru 0,4 hod 200,
zkusebni jizda 0,4 hod 200,
opet vse bez 19% DPH
Jak na to tak koukam tak si s nima asi budu muset promluvit
-
"-- skrytý --" 19.09.07 11:27
« Re: Návštěva servisu
Mam za sebou kontrolu po 80,000km.Stalo me to dohromady cca 15,000Kc.Vsechny filtry,olej,brzdova kapalina,Zadni brzdy s destickama a jeste nejake male polozky.Dohromady cca 9500 bez dph.Zbytek je prace.zaujala me tam jedna vec.Pisou:"preprogramovani PCM-nova kalibrace" nevite co to znamena?
jo super je treba polozka:sroub 162 Kc bez Dph -
hil 19.09.07 09:52
« Re: B2 - 2% biodiesel
Mě to přijde, jako když "padá nafta". Ráno to chytně vždy až na podvacáté a potom už dobrý. A ještě to přidušení při akceleraci z jízdy se zařazenou rychlostí bez plynu.
Jsem domluvenej v servisu, že jim to tam dám přes noc, aby to mohli ráno vyzkoušet...
Ale - to přidušení je tam od výměny kladky a spol.
Tak třeba tam nějakou netěsnost "vyrobili"...? -
WinDiesel 19.09.07 08:16
« Re: B2 - 2% biodiesel
hil: ucpaný filtr je pouze jednou z možných příčin nestartování vozidla:
1 zalepený filtr
2 vysoké přepady ze vstřikovačů
3 nedostatečný tlak generovaný nízkotlakou částí čerpadla
4 vnik falešného vzduchu do systému (čerpadlo si "nasává" palivo, není tam žádná doravní pumpa, pokud je tam někde dirka či netěsnost, nestartuješ)
5 vnik falešného vzduchu přes rychlospojky -
impaler 18.09.07 14:21
« Re: Návštěva servisu
V Belgii první garančka 158 eur bez filtru, takže těch 5 tisíc by mělo být až až. Výměna pal. filtru úplně zvlášť jako návštěva jindy, Nový Jičín, za 20 minut bez objednání, asi 1200 Kč s daní. Takže 7000 se mi zdá skoro moc....
Druhá garančka v Belgii asi 280 eur, ale byly v tom nové přední destičky za cca 70+21% DPH, takže cena garančky bez filtru byla asi někde kolem dvou stovek. Třetí garančku mám časem před sebou, ale najezdím teď málo, tak to bude ještě pár týdnů nebo měsíců trvat. -
superkutil 18.09.07 13:56
« Re: Návštěva servisu
To WinDiesel: Toyota má i Prius, ale cena je tak vysoká, že se nikdy na provozu nevrátí. Nejlevnější verze je za 740tis. Velikostně je srovnatelná s Focusem. A v testech vychází spotřeba výrazně výšší, než uvádí dokumentace. Řešení Prius je lepší jak spalovací motor a elektromotor na jedné hřídeli, ale cena je moc vysoká. Viděl jsem nabídku jiné firmy, kde cena hybridu (elektromotor + 1.4 benzín) byla jen o 20tis. dražší jak stejné auto s 1.8benzín. Výkon i ostatní parametry a výbava byly stejné. Ale úspora paliva nebyla taková jako u Priusu. Ford v USA také zkouší hybridy, ale v EU se nezmohl ani na turbo-benzínový motor. Přitom takový motor už testoval [odkaz] a nejezdil špatně.
- byl jsem druhý majitel a s původním majitelem jsme to probírali a servis to potvrdil - 160 000 km a žádné vlnění, na 2,2TDCI někteří po 40 000 km ???? , taky předchozí majitel - jinak , když jsem měnil desky , kotouče , tak vždy origo - nikdy jsem nic nenechával soustružit - a zatím vždy v poho čeče
a k těm dílům z prvovýroby - věřil bych , že o něco kvalitnější budou, ale já jsem ten problém nikdy nepocítil(kotouče)