FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.10.07  08:12

    « Re: 136kW

    Mít větší výkon neznamená automaticky jezdit rychleji. Je to spíše o bezpečném předjíždění. Třeba pro jízdu podle předpisů stačí Mondeo 2.0TDCI 85kW ale pro rychlé a bezpečné předjíždění nestačí ani Mondeo 2.2TDCI 114kW. Jako nejvhodnější řešení proto vypadá hybrid, kdy v sérii se spalovacím motorem je elektromotor napájený z nějakého kondenzátoru, který pouze pro účely předjetí zvýší krátkodobě moment.

    U své 2.2TDCI mám problém se spotřebou na volnoběh a proto bych bral menší motor, ale zase pro předjetí by byl u menšího motoru výkon nedostatečný. V tomto směru je zajímavý motor 1.8TDCI 92kW. Škoda, že u tohoto motoru není overboost třeba 30-40%.

    Už se to tu probíralo ale motory velikosti 2.2 opravdu už nejsou to pravé, spíše by byl vhodný menší objem s biturbo. Ukázkou toho jsou motory TSI od VW. Požadavek je plochá momentová křivka v maximálním rozsahu a to i jinak pohodový 2.2TDCI také nemá. Chybí mi u něj moment ve 1500ot (např Renault Megane má max moment už v 1500ot.) a výdrž momentu až do 4000ot.

    Měl jsem možnost jezdit s M6 s motorem 2.0 105kW. Oproti2.2TDCI má ve městě spotřebu skoro o litr menší a přitom max moment má stejný. Zrychlení má sice o 0,3sec horší ale v reálu je živější.

    A třeba motor 2.0TDI 125kW s max momentem 350Nm/1750ot je také výkonnější jak 2.2TDCI a přitom má spotřebu nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.10.07  07:26

    « Re: 136kW

    No , tam je výkon vyšší, ale využitelné spektrum otáček je malé, takže se s tím hůř zachází. Ten slabší(velmi relativní pojem) motor má příjemnější projev a lépe se s ním pracuje - je to o kultivovanosti. To brečení po vyšších výkonech mi přijde zbytečné, neříkám, že výkon není třeba, ale hodnoty výkonu pro české silnice a limity ztrácejí význam. V Británii, jak jsem se dočetl, mají nějakou úvahu u rychlosti služebních aut - něco jako inteligentní omezovač rychlosti - to omezení je někde na 70km/h , někdo spočítal, že to zachrání asi 30% životů( nehody způsobené rychlostí a ničící lidský život se podílejí asi 8% - dle statistiky) - no a chtějí to zavéct i do normálních aut :-O , takže v budoucnu se obávám, že hon na výkon bude komická záležitost :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.07  21:04

    « 136kW

    No nevím, ale 136 kW brát jako nášup mi přijde jako neopodstatněné.Taková TOYOTA má 130 kw již dávno a že by to byl nějakej nášup nebo perla se říci nedá.Jede to dobře to jo, ale kupodivu ty slabší diesely od Toyoty jsou mnohem lepší.Krom výkonu, pochopitelně...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.10.07  18:30

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    Lubo26: kolikrát mám troubit že Mazďácký motory nejsou motory od Fordu??? Jasně že S-Max dostane 2,2 TDCi Ford-PSA, až nazraje čas...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.10.07  18:29

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    m.leky: na jaře.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.07  17:53

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    tady taky
    [odkaz]
    Hmm,uvidime co je na tom pravdy
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.07  17:41

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    Na tejtro stranke sa pise o 2,2 dizlovom motore z dielne PSA s vykonom 155 HP.

    [odkaz]

    Kde ste sa dostali k takej info? Nepojde taky motor aj do S-maxika?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.07  16:45

    « Re: overboost

    v jednej diskusii ktora tu bezi pod Citronom C4 sa pise:

    "K funkci overboost: Plynový pedál má ve své spodní poloze funkci "prošlápnutí" až na podlahu - nohou je cítit, že jakoby něco povolilo a jde to ještě o cca 2 cm níž - je tam mikrospínač, který aktivuje řídící jednotku a ta pozmění na 17s charakteristiku motoru - přidá 20 Nm ;-) Prodejci jsou mamlasové, že to nevědí.."

    .... tak by ma zaujimalo ci to ford nema tiez nejak tak podobne ale asi nie lebo na pedali nic necitit.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.10.07  16:37

    « Re: Spotřeba na volnoběh

    Hm, tak teď je mi jasné proč to tak žere. Benzíňák měl 0,6litru/hod. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.10.07  16:36

    « Re: overboost

    To kafe: Taky jsem to chtěl vědět, ale odpověď jsem nedostal. Obecně Ford tvrdí, že při prudkém sešlápnutí plynu na podlahu dojde na cca 10sec ke zvýšení momentu v oblasti maximálního momentu. Ale snad to funguje jen na 4-6 rychlost. Snažil jsem se ho vyvolat protože ho mám mít 40Nm a to už bych čekal že bude znát, ale nic jsem nepozoroval. Snad jen to, že mám při jízdě do táhlého kopce promněnlivý zátah motoru. :-)

    Ptal jsem se i u BitPower, zda zůstane zachován, ale prý je to spíše marketingová záležitost, v praxi cítit není.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.07  15:32

    « Re: Spotřeba na volnoběh

    ja bych rekl ,ze jak kdy. :-).Ale nechtej to vedet, urcite te to nepotesi :-) .tipuji 4l/hodinu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.07  14:54

    « overboost

    viete niekto ako presne funguje overboost? zapina sa na zaklade nejakej konecnej polohy plynoveho pedalu alebo pri prudkom pridani plynu alebo nejak inak? na ako dlho sa zvysi krutiaci moment?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.07  10:55

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    To vypada moc pekne.Od kdy se bude do Mazdy montovat?Se budu muset na CX-7 a novou 6ku zajit podivat.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.10.07  09:26

    « Spotřeba na volnoběh

    Ahoj, netušíte někdo, kolik má 2.2TDCI spotřebu na volnoběh?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 01.10.07  23:02

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    Jasně. Jenže já to musím dát v záruce do Forda. Kam to pošlou oni je potom na nich. Je mi jasný, že oni tam mají výbavu tak na výměnu kol a možná oleje.
    Pokud to pošlou do PASu, je to na nich, když to pokazí, hodím jim to zase na hlavu. Ale už mám aspoň zkušenost s tím, že Transita tam udělali dobře.
    Je taky možný, jak říkali ti Ostraváci, že Ford teď trvá na Delphi, takže jim PAS nepovolí...
    Až si to budu platit já, budu si moct vybrat...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.10.07  22:30

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    hil: myslím že by celé auto mělo jít do servisu Delphi. Čerpadlo musí ven a na tovární test Delphi, totéž vstřikovače.
    Dále, z nádrže nečerpá žádné podávací čerpadlo, vysokotlaké čerpadlo si saje. Možná nasátí vzduchu do paliva...
    Musí se přezkoušet:
    - možná restrikce nasávaného vzduchu
    - možná restrikce nasávaného paliva (zmačknuté trubky na zvedáku, ucpaný filtr)
    - možný snížený výkon nasávací pumpy vysokotlakého čerpadla
    - výkonnost IMV škrtícího ventilu na vstupu do čerpadla
    - výkonnost Venturiho trubice (vytváří podtlak který zrychluje funkci vstřikovačů)
    - přepad paliva z vysokotlakého čerpadla
    - přepad paliva ze vstřikovačů
    - možný snížený výkon vstřikovačů v nižších otáčkách - způsobují některé druhy paliva v některých regionech Evropy vč. ČR, ve vyšších otáčkách OK
    - možná špatná funkce senzoru tlaku na vysokotlakém zásobníku

    ... a další ...

    A toto všechno protě nemůže Ford servis udělat...
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 01.10.07  21:49

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    PetrT: Ano. Problém u mě je, že se neví, co tomu autu je. Načetlo jim to pouze problém s čerpadlem, když mi to jednou spadlo do nouzového režimu. Vstřiky jsou, zdá se, OK. Při jízdě s plynem i vyššími rychlostmi i při zatížení turba to jede bez problémů.
    Teď už mám třeba i problém s prvním rozjetím, když auto třeba 10-15 minut stojí (vypnutý motor). Opět jako by to jelo chvilku na 3 válce. Další jízda potom už je dobrá (s tím přidušením při akceleraci).
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.10.07  21:21

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    hil: to není přesné.
    Delphi přímo udělá záruku, pokud záruku uzná. Což se stává málokdy.
    Oproti tomu, Ford kryje téměř vše, pouze to předává do servisu Hale aby opravami ušetřil na servisních nákladech. Opravuje se opět na zařízení Delphi v autorizovaném servise Delphi.
  • 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.10.07  21:16

    « Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    Tak už je to tady pánové... Smutná zpráva pro majitele Fordů Mondeo. Mazda stále samostatná !!!!!!!!!!!!!
    Nová M6 a CX-7 dostane zcela nový dieselový motor 2,2 MZRCD o dost vysokém výkonu 136 kW !!!!!!!!!!
    Vstřikování common rail Denso, 2000 bar maximálního tlaku ve společném rozvodu (railu).
    Tak to mi přijde jako docela slušný nářez !!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 01.10.07  17:25

    « Prodloužení záruky o servis

    Tak auto už je v servisu v OL. K Sobkovi zřejmě až na vlastní náklady po záruce.
    Dneska se mi z nich podařilo vyloudit i zakázkový list.
    Oni vůbec netušili (nebo nechtěli tušit), že se záruka automaticky prodlužuje o dobu, kterou auto stráví v servise při reklamaci=záruční opravě . V systému Ford na to prý není kolonka. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.10.07  13:53

    « Re: diagnoza

    povolanim politik urcite nejsem >:D .Takovym to zpusobem se domlouvam se svym kamaradem ,kdyz toho je na nas nejak moc.
  • 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 01.10.07  12:32

    « oprava vstrikovacu - zaruka

    Tak mam 3 novy vstrik a hlucny je to porad. Situace je takova, ze se jeden vstrik nevesel do tolerance reakcniho casu, coz je problem elektroniky, a to lze resit jen vymenou. Tak je tam novy. Hlucne je to nejspis kvuli poslednimu vstriku, ktery je ale stale v toleranci ve vsech merenych hodnotach.

    Co se tyce zaruky tak pan Cerny z Auto ZM tvrdi, ze tento posledni mi zarucne opravi v kteremkoliv servise Delphi. Jinak tak jak ostatni pisete, pres Ford.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 01.10.07  10:42

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    Tak bohužel, ani Sobek neumí garance přímo. Je to stejný systém jako PAS, musí jim to předat autorizovaný servis Ford.
    Navíc: Mluvil jsem s Dankarem (Ostrava - Pavelek), a stejně by to prý k Sobkovi nedali. Přišel jim prý nějaký přípis od Forda a musí to dávat k Hale....
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 28.09.07  21:46

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    Jo a ještě mám jeden dotaz. Dává vám servis FORD nějaký papíry, když přebírá auto na záruku a nějaký papíry co vlastně dělali, když auto přebíráte? Ten můj ne. Jen to zapíše do servisní knížky.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 28.09.07  21:23

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    Asi jsem to špatně napsal. PAS nic netvrdí. Já dám auto do autorizovaného FORD servisu v Olomouci. Ten ho potom na základě schválení od zastoupení FORDU z Prahy dá do PASu.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.09.07  21:02

    « Re: diagnoza

    m.leky: nejsi Ty politik? To o té doluvě domluvené domluvy už jsem někde slyšel.....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.09.07  21:01

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    hil: Co já vím, jedinou smlouvu s Fordem v ČR má na opravy a kalibrace vstřikovačů HALE Praha 7. PAS prostě nemá šanci, musel by mít oprávnění od Delphi, a to zjevně nemá, koukni na stránky dovozce www.tadpraha.cz.
    Pokud PAS tvrdí, že tyto garance pro Forda dělá, tak klame veřejnost a to by se jim asi mělo zatrhnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 28.09.07  12:01

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    PetrT: Já vím, že do PASu to já dát na záruku nemůžu. Pro mě je partner pro záruku autorizovaný servis Ford. Ten si to tam chce dát. Ten Olomoucký to tam vozí.... Schvaluje jim to vždy zastoupení Forda.
    A na toho Transita, kterýho tam dělali (taky záruka přes Forda) si nemůžu stěžovat. Výměna vstřiků a oprava čerpadla a auto jezdilo navíc líp než předtím. Před opravou třeba turbo pořádně zabíralo až od 3000, spotřeba se snížila o 1 litr.

    Ale popřemýšlím o tom Frýdku. Jsou tam v sobotu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.09.07  10:45

    « Re: diagnoza

    Ok,Ok,zadneh stres..Jak ja rad rikam."jsme domluveni,ze se domluvime" :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 28.09.07  09:07

    « Re: Problémy s B2 (2% bio v naftě) v Minesotě

    to PETR.T. bojím se , že u nás se s tímto problémem budou zabývat jedině až přijde nějaký velký prů.ser - nějaká velká dopravní společnost, která by si uměla trochu dupnout a potom snad .......... tohle by pro české prostředí byl další krok ke korupci, V Americe je otázka paliv spojena s mocí ve státě, u nás je tento problém a s ním související kontrolní mechanismy asi odpovědným orgánům celkem fuk ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.09.07  08:14

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    hil: Ale PAS Zábřeh neumí záruky, nemá oprávnnění... Dělají pouze neautorizované placené opravy.
    Takže - nejlepším adeptem bude asi Sobek ve Frýdku. Ti vědí, dělají totiž pro Fordy v širokém okolí a mají oprávnění dělat záruky.
    Také Pento ve Zlíně umí hodně, techniku na kalibrace vstřikovačů by měli mít do 1 měsíce. Opravdu dobře vybavených servisů prostě není mnoho a zkušených s autorizací ještě méně.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 27.09.07  23:56

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    PetrT: A safra. No on si to tam chce dát ten Ford servis. Je to v záruce. A toho Transita udělali dobře...
    Ale určitě o tom ještě pouvažuju. Koho bys tady na Moravě doporučoval. Musí ovšem umět záruky...
  • 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.09.07  20:04

    « Problémy s B2 (2% bio v naftě) v Minesotě

    Doporučený akční plán organizací zabývajících se výrobou a distribucí bionafty na odstranění problémů s její jakostí v Minesotě
    12. leden 2006
    Národní výbor pro bionaftu (NBB) a Minesotská rada pro bionaftu (MBC) dnes představily minesotskému ministerstvu obchodu akční plán ke zvýšení kontrolních měření kvality a k zajištění toho, aby do státních palivových nádrží byla napouštěna pouze bionafta vysoké kvality.
    Problémy s kvalitou, které vedly k zanesení palivových filtrů, způsobily 21denní odložení nových státních předpisů B2, které vyžadují, aby veškerá nafta prodávaná ve státě obsahovala minimálně 2% biosložky. (Dřívější příspěvek.)
    NBB a MBC spolupracovaly se státními orgány a ropnými společnostmi na analýze situace a došly k závěru, že zanesení přinejmenším několika palivových filtrů bylo způsobeno bionaftou, která nevyhovovala příslušným specifikacím.
    Jejich doporučení zahrnuje:
    · Metody, které vyžadují po společnostech vyrábějících bionaftu, aby opatřily každou dávku bionafty certifikátem o analýze ;
    · Nechat všechny výrobce bionafty akreditovat u existujícího programu BQ-9000. Tento program je kombinací standardu ASTM pro bionaftu, ASTM D 6751, a programů systému kvality, které zahrnují skladování, vzorkování, testování, smíchávání a postupy při zacházení s palivem.
    · Přísné donucovací postupy ze strany Ministerstva obchodu Minesoty. Ty budou zahrnovat zrušení licence a pokuty pro výrobce prodávající bionaftu, která nesplňuje potřebné specifikace.
    Chceme, aby minesotští řidiči kamionů, distributoři nafty a další obyvatelé věděli, že bereme problém kvality bionaftového paliva extrémně vážně. Přijímáme přísná opatření, abychom zajistili, že bionafta vyrobená a používaná ve státě bude vyhovovat požadavkům národních specifikací pro paliva a nezpůsobí žádné další problémy. Naše organizace děkují tisícům věrných zákazníků v Minesotě a v celých Státech, kteří úspěšně používají bionaftu ve všech možných klimatech a podmínkách.
    — generální ředitel NBB Joe Jobe
    NBB a MBC původně volaly po dočasném pozastavení účinnosti předpisu B2 již 22. prosince, aby umožnily koncovým stanicím testovat svoji bionaftu a pokud by to bylo nutné, tak ji znovu dodat. Ministerstvo obchodu dočasné pozastavení platnosti schválilo s tím, že konec této výjimky je plánován na 13. ledna 2005.
    Ačkoliv průzkumy naznačily, že k nejméně k některým zprávám o zanesení filtru mohly vést jiné faktory netýkající se bionafty, není pochyb, že bionafta, která nesplňuje potřebné specifikace, může mít vážné negativní účinky v chladném počasí, a to i v malé koncentraci.
    Na trhu není místo pro nekvalitní bionaftu.
    —Steve Howell, technický řiditel NBB
    NBB a MBC jsou přesvědčeny o tom, že by ministerstvo obchodu mělo dočasné pozastavení účinnosti předpisu B2 zachovat dalších 30 dní nebo do té doby, než se naprosto jasně přesvědčí, že jsou všechny kontroly jakosti bionafty v pořádku a že se jakostní požadavky specifikací bezvýhradně dodržují.
    Středisko pro výzkum motorové nafty minesotské university zřídilo pomocnou linku pro problémy s motorovou naftou. Obyvatelé Minesoty, kteří mají problémy tohoto druhu, mohou zavolat na telefonní číslo 800-929-3437. Tato pomocná linka slouží k dokumentování, potvrzování a kvantifikaci problémů s naftovým palivem.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.09.07  19:56

    « Re: Dušení. Tak nevím, servis...?

    hil Do Zábřehu v žádném případě neeeeeeeeeeee, nejsou součástí autorizované sítě a už byl u nich mockrát malér. Dělají to našedo a tvrdí že všechno umí ale zprasili tady z fóra už klukovi auto za 80000 a neznali se k tomu!!!!!
    VARUJI VARUJI VARUJI !!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.09.07  19:53

    « Re: diagnoza

    m.leky: Halooooooo, mám kritické období, nestíhám. Určitě se ale ozvu !!!!!!!!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 27.09.07  15:11

    « Re: Alarm

    Mám dojem že aj klúčom sa aktivuje alebo deaktivuje alarm.
    S deťmi zamykaj auto iba na raz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.07  14:10

    « Re: Alarm

    Kutil, mame podobne auta, tak u teba by to mohlo fungovat asi tak ako u mna..... takže, po prvom zatlaceni sa zamknu dvere a aktivuje alarm bez priestorovych snimacov, pri druhom zatlaceni sa sa aktivuje priestorovy snimac a dvere sa zamknu takym sposobom za ani z vnutra ich nie je mozne otvorit /dvojite uzamkynanie sa to vola/. ak chces zamkut dvere bez alarmu tak ich zamkni klucom.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.09.07  13:36

    « Re: Alarm

    Mě se po odemčení a neotevření dveří auto po čase zamkne a zaktivuje alarm. No a nedávno jsem dálkovým otevřel kufr ale nezvedl jsem ho. No a za chvíli začalo auto ječet.

    V souvislosti s tím mš napadá jedna otázka. Mám dvojté zamykání a vnitřní alarm. Jak to funguje? Při prvním zavření se aktivuje jen alarm na otevření dveří a na druhé prostorový alarm? Jak můžu zamknout auto s pidma uvnitř aby se neaktivoval prostorový alarm? Je možné auto zevnitř otevřít, když je zamčené zvenku aniž by řval alarm?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.07  10:51

    « Re: Alarm

    Me to asi pred 2 mesicema z niceho nic asi 3x zacalo troubit.Na auto jsem celou dobu koukal a zadne prikori se mu nedelo.Takze nevim.Ted uz to nezlobi.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 27.09.07  09:09

    « Alarm

    Nemal niekto problém s alarmom?
    Včera mi začal sám od seba ziapať. Len keď ho zamknem na 2x. Ak ho zamknem raz tak je ticho. Neviem či je vtedy alarm vôbec zapnutý. Ale dnes ráno fungoval. Neviem či to nerobí iba keď je zohriaty motor.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…