FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 09.10.07 14:26
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Čím dál tím zřetelněji něco v motoru traktorově štěrká....nemusí se po nějaké době od výměny vstřikovače znovu kalibrovat?? Jestli zase nějaký odchází, tak už to budu přisuzovat klasickému podzimnímu syndromu TDCi. Vždycky kolem veletrhu v Brně to začíná a před koncem roku řeší...:-) -
superkutil 09.10.07 14:26
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
To eda.nezbeda a Krkovicka: já jsem někde psal, že to nebyla ostrá jízda? >:D To víš, že byla ostrá, jel jsem co se dalo udržet, ale na těch roletách to odskakovalo kompletně do boku, to kráčení to dělá na hladkým povrchu. Blbě se to popisuje.
To kráčení je běžné spíše u 4kolek a vyšších aut. Škoda 1203 to dělala pořád. ;-)
Samozřejmě, že to nedělá při klidné jízdě 50kou. Je to na hranici schopností, jen bych tu hranici čekal při vyšší rychlosti. Rozblikat ESP i ve městě není žádný problém. Stačí jakákoliv roletka či hrbol.
Myslím, že by Mondeo na tankodromu brzy skončilo. Stačí mi když jezdím mimo asfaltky, i při jízdě na 2ku je to kostitřas. Na tankodrom a do lesa mám Škodu 136. :-!
Totéž platí o sněhu, kde Mondeo MKII bylo ve svém (nikdy jsem nezapadl), ale MKV se snaží stále zahrabat i s ESP (zapadl jsem na prvním sněhu - stačily 2cm sněhu). Může to být ale jinou charakteristikou benzínového a dieselového motoru a rozložením hmotností.
A jestli bylo auto svařený nevím, ale prodávané bylo jako nové. >:D
Měl bych ale dotaz z jiného soudku. Máte někdo návod jak zatlumit DPH přepážku? Držák na hasičák je potažený nějkým plastovým nebo gumovým nátěrem. to by se hodilo, ale nevím zda se to dá někde sehnat a zda je to nastříkané či máčené. -
"-- skrytý --" 09.10.07 13:38
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Kutil: Tak to s tim bud "neco" mas nebo desne prasis po tankodromu.
Me predek jeste nikdy neustrelil. Do strany jde auto jedine smykem (vsechna ctyri kola na zemi) a pod kontrolou. Jak jsem zminil- obcas na pricne nerovnosti odskoci zadni kola, ale podminkou je vyssi rychlost.
Kraceni dopredu, dozadu a doboku jsem zazil naposledy minuly tyden pri ceste z hospody ale v aute nikdy.
-
eda.nezbeda 09.10.07 12:05
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Hele, jam mam takovej dojem, ze ti prodali auto svareny ze dvou pulek (pritom byl urcite prerizlej i sloupek rizeni :-) ), a k tomu pridali motor z nejakyho vraku. Pekne to nalestili a rekli pane Kutil, tohle je ten nejlepsi kousek co tu mame! nebylo to nahodou tak??
Jinak si totiz nedokazu predstavit situaci, ze ti na suchu, byt na rolete, piskaji gumy, blika ESP a plave ti auto?? A to, ze nebyla zadna ostra jizda??
Jedine, ze bylo nekdy na pul a ted vlastne nevi, jak se chovat >:D -
superkutil 09.10.07 11:03
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
To Krkovicka: Neodskakuje mi zadek ale celé auto se rozskáká do strany nebo začne kráčet (nakloní se dopředu a poskočí zadek, pak se nakloní dozadu a odskočí předek). Staré Mondeo mi nejvýš uklouzlo na předku. Akorát jednou jsem málem staré Mondeo poslal do louky a to v Jeseníkách, když jsem prijel esíčko a když jsem z jedné zatáčky šel do druhé, tak Mondeo nešlo ve stopě ale skočilo do protisměru. ale to bylo jedinkrát. Stávající Mondeo je mnohem tužší, ale díky tomu i více přenáší nerovnosti do kabiny a víc poskakuje. O pohodlí se určitě mluvit nedá. V letošním Mondeu alespoň zlepšili sedačky, které jsou super! Mám pocit, že Ford místo aby řešil zlepšení komfortu modifikací podvozku, tak zvyšuje hmotnost a díky tomu se rázy od kol tolik nepřenáší. -
WinDiesel 08.10.07 22:19
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
KRKOVIČKA: příteli Krkovičko, čirý alibismus u Sobků. Pokud se věci dělají jak mají, není třeba se ničeho bát.
Musejí se ale používat správné přípravky a motor se musí před demontáží očistit netlakovou vodou a při samotné montáži je třeba odsávat podtlakem nečistoty, aby nenapadaly tam kam nemají. Při opětovné montáži je potom třeba dělat preventivně totéž a je třeba namazat všechny závity naftou. Mezi demontáží a montáží pak musí být všechny otvory zazátkovány a VŽDY SE MUSÍ POUŽÍT NOVÉ TRUBKY. Pokud se toto vše udělá, není se třeba ničeho obávat.
Po pravdě řečeno, Sobkovi mne zklamali. Lepší než PAS, ale Kladnu, Soběslavi nebo Praze nešahají ani po kotníky... :-( -
"-- skrytý --" 08.10.07 15:07
« Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Kutil: Na nerovnostech v zatacce mi taky odskakuje zadek, ale zatim jsem to vzdycky srovnal sam:) Vinu davam kolum. Na sestnactkach by to pohltila guma. Tlumice mam OK-nechal jsem si je kvuli tomu otestovat.
Jinac zdravim vsechny. Pred asi 5tis km jsem tu avizoval problemy s pulsujicim volnobehem a kourem pri rannich startech spojenym s cukaturou. PetrT. mi po diagnoze sdelil, ze dva vstrikovace vstrikuji na volnobeh vice paliva a v extremnim propade hrozi poskozeni pistu.
Nuze: ranni cmoud byla zalezitost prechodna- tankoval jsem 2x u Agipu v Rakousku a vinu davam jejich nafte. Ani predtim ani potom mi to uz nezacmoudilo. Cukatura se obcas vyskytne, ale jen pri teplotach pod 15C. Da se rici, ze problem se "samoodstranil"
Pulsovani zustalo a mam pocit, ze se opet zacinaji ozyvat napinaci kladky a spol..Volal jsem Sobkovi do Frydku s tim, ze si domluvim prohlidku. Byl jsem pratelsky upozornen na to, ze jak se to jednou vynda, tak uz to nikdo neda zpet tak jak to bylo, s doporucenim repasovat vsechno naraz a pak to bude OK (cena 22tis) nebo se na to vykaslat a jezdit, dokud se nerozsviti kontrolka a vec se vyjasni..:)
Tak jsem na vazkach..Nechce se mi venovat tomu dalsi cas a love, kdyz to stejne za chvili pujde do sveta. Na druhou stranu je ten volnobeh jedina vec, co me na tom aute stve. Teda krome gum- vydrzely 16tis km do limitu. Ted je tam teda jeste mam, ale je to na pokutu!
Premyslim, ze to prodam, ale marne premyslim nad nastupcem. Mate nekdo tip v cene 350-500tis, najezd 60tis rocne, podobna velikost/vlastnosti jako Mondeo? Nebyt debilniho image trojcipe hvezdy, tak jdu do MB E 270CDI (W211)
-
superkutil 08.10.07 12:55
« Re: TSI a OBJEM
To cja: Myslíš vypínat motor jako to měl třeba ECO Golf? To bych musel mít jiný startér a nemít TDCI.
Volnoběh je OK. To byl problém PP. Zadní dveře mi nerezonují nebo je neslyším protože přepážka DPH dělá větší kravál. :-) Ta firma co je vyrábí snad vůbec nedělala žádný vývoj konstrukce přepážky.
Ta svižnější jízda byla po českých silnicích, takže samozřejmě nebyla hladká jako sklo. :-) Takže sem tam hup, sem tam roletka. A jak jsem to držel pod plynem, tak ESP blikalo jak divý, gumy pískaly a přitom to žádná ostrá jízda nebyla. Staré Mondeo víc klouzalo, ale neodskakovalo. Stávající Mondeo na mě působí, jak vysoká tuhá krabice kterou kola neudrží a odskakují. Nevím zda je to většíma kolama nebo vyšší stavbou. Pneu jsou z výroby P6000. Jestli někdo víte o nějakých lepších, tak sem s nimi. >:D
A to že Mondeo není konstruované mimo asfalt jsem už taky zjistil. To co projelo staré Mondeo 1.8i, tam se stávající zahrabe. Hlavně na sněhu je to skra znát. A v létě je jedno, zda se jedná o polní nebo lesní cestu nebo trávu. stačí mokrá tráva a končím. -
cja 08.10.07 08:43
« Re: TSI a OBJEM
to Kutil: na spotřebu na volnoběh se vykašli - vypínej na světlech motor a máš to :-) , řešíš podle mě nesmysl
co se týče kufru, v kombíku mě ty dveře při přejezdu větších nerovnosti (18 kola) taky trochu zarezonují, ale dorazy zoztrhané nemám - dělalo to i předchozí auto
Co se týče ESP - tos musel jet podlahu, nebo bylo mokro, ale jak píše martin.z, málokdy se mi ho podaří přivéct k činnosti a to jezdím celkem svižně , a že by mi odskakovala kola - možná občas se to děje, ale to musí být v zatáčce na asfaltu roleta - jestli ty nejezdíš - jen mě tak napadlo, mimo asfalt- na to není Mondeo konstruované - :-) -
hil 07.10.07 22:13
« Re: Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
No vidíš, tohle jsi měl napsat hned. Člověk vůbec netuší, kam se může obrátit.
Ale například do Frýdku k Sobkovi jsem volal a ti mi to na záruku vzít nechtěli, prý jedině přes Forda.
Pokud bys věděl kam to dát kolem Olomouce, tak mi poraď (i někam dál zajedu).
Teď už jen doufám, že to nepodělají ještě víc, než to bylo. Trochu naděje mi dává, že Transit, co mi v PASu dělali, taky na záruku, už má dalších 90.000 bez problémů. -
WinDiesel 07.10.07 22:03
« Re: Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
hil: a proč se nevy... na Dankar???
Tak zajeď jinam, neříkej, že je to široko daleko jedníný servis Fordu.
Díky blokové výjimce nemůžeš jen tak přijít o záruku.
Můžeš si to nechat plně udělat v autorizovaném servise DELPHI aniž ztrácíš nárok na záruku.
Nenech si vyhrožovat, to už dávno neplatí.
Jedn musíš mít perfektně dokladováno, co se dělalo, kdy se dělalo a jak se to dělalo.
Co se týče DELPHI a vstřikování, vztah ke garancím je zde zcela rovnocený s Fordem. Nikdo Ti nemůže nic upírat a kdyby, dá se to k soudu a musíš to vyhrát.
Znám řadu lidí od FMC a ti vůbec nic nehrotí, to většinou dělají regionální zástupci... bohužel... čert aby je vzal... -
hil 07.10.07 21:02
« Re: Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
WindDiesel. No a co mám podle tebe dělat? Se zárukou musím jít do AUTORIZOVANÝHO SERVISU.
V Ostravě (Dankar) mi taky řekli, že to do Frýdku nedají.
Jediný co můžu udělat, až to spraví(?), nechat si za svoje udělat diagnostiku ve Frýdku. A to budu riskovat, že přijdu o záruku. -
superkutil 07.10.07 20:42
« Re: TSI a OBJEM
To martin.z: Od počátku dveře kufru nešly dobře zavřít, musel jsem s ním hodně bouchnout. Teď jsou gumové dorazy rozdrbané a nejdou posouvat. Na starém Mondeu mi je měnili.
Co se týče posilovače řízení, tak jsem měl podobný problém na Escortu a Felicii a posilovače mi měnili. Jedná se o to, že není úplně pravda o pevném spojení volantu s řízením. V posilovači je totiž torzní tyčka, která se při točení volantem deformuje a tím se posilovač dozví na kterou stranu má posilovat. No a právě u obou posilovačů tahle tyčka přestala fungovat. U Felicie se uvolnila a tak auto samo kličkovalo po silnici, u Escorta se zase zadírala a posilovač v určitém úhlu natočení nereagoval a pak zareagoval moc. Navíc mi v Auto Hale když posilovač vyměnili, tak tyč řízení špatně spojili s posilovačem a tak se mi za jízdy stalo, že v řízení luplo a volant měl snad 45° vůli. Naštěstí stačilo utáhnout šroub na tyči řízení. Aby toho nebylo dost, tak blbě utáhli obě tyče řízení a já jsem musel znovu na geometrii. A to si ti pitomci nechali za tu svoji chybu ještě zaplatit.
Včera jsem jel po dálnici a když jsem volant natočil tak 2,5° od neutrání polohy, tak auto nezměnilo směr jízdy. Nevím čím to bylo, ale příjemné to nebylo. ;-\
Spotřeba je v poho, to jen bbne PP. Jak zastavím, tak začne rychle narůstat spotřeba, ale ve skutečnosti je v poho. Teď jsem to počítal a 550km ježdění po Praze a na dálnici do 140km/h vychází 6,5litru. -
WinDiesel 07.10.07 17:50
« Re: Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
hil: člověče, já myslel že jsi mi rozuměl lépe. PAS nemá povoleno od DELPHI zasahovat do záručních záležitostí na Fordech... Nemá povoleno, tudíž má zakázáno!!!!!!!!!!!
Hrozně riskuješ, že se nakonec někdo zahojí na Tobě, až budeš těsně po záruce!!!! To u Fordů dobře umí!!!
Prosím Tě kdo to na Fordu ČR vymýšlí? Tam mají jednoznačně smlouvu pouze s HALE sro Praha 7.
V tuto chvíli mají povolení od DELPHI pouze v Praze, na Kladně, v Poděbradech, Soběslavi, Brně, Zlíně a Frýdku-Místku co já vím...
Minimálně riskuješ že Ti nepomohou.
Mají (v PASu) pouze diagnostiku DIAMAND DELPHI a to je málo, to je zcela na úrovni běžného servisu Ford.
Na rozeznání jemné vady vstřikovače potřebuješ nákladnou stanici HARTRIDGE CRi-PC nebo AVM2PC se fabrickým kitem OCRES od DELPHI. Jinak jsi úplně mimo.
Navíc jakékoli zbytěčné vyndávání vstřiků z auta a vracení zpět smrdí další dodatečnou vnesenou závadou (vnesení nečistot - vstřikovače jsou za filtrem)....
Uuuuuuuuuuuuuuh. :no: -
"-- skrytý --" 07.10.07 10:13
« Re: TSI a OBJEM
martin.z: kutil je takový mondeový hypochondr. Kdyby takhle prožíval skutečné nemoci, tak by určitě onemocněl i anaserpentní spinozou (nadměrnou kučeravostí vlny), která jinak napadá výhradně ovce ;-)
Řízení opravdu žádnou 5° mrtvou polohu nemá, už vůbec ne "jenom někdy". Je to pevný mechanický převod od volantu až na kola. -
martin.z 07.10.07 09:09
« Re: TSI a OBJEM
to kutil:
hele ja taky nepovazuju mondeo za nejake dokonale auto snu, ale ty uz si snad delas *, ne?
Auto ve meste nebo v hustem provozu bere vic kvuli neustalym rozjezdum ktere jsou energeticky nejnarocnejsi a kvuli tomu ze radis 1,2,3 a nejedes ustalenou rychlosti na vyssi kvalt. Na nejakou spotrebu na volnobeh bych se vykaslal, octavia 1,9tdi 66kw ukazovala kolem 0,6l/hod a tohle urcite nebude mit dvojnasobek..
Jak se projevuje to ze ti odesly gumove dorazy na kufru? Viko ma v zavrenem stavu vuli a boucha? Tohle byva stelovaci a ja mam najeto pres 100 tis. km a zadny problem.
At jedu rychle nebo pomalu tak mi esp neblika, mel jsem problem ho vyzkouset vubec v zime na snehu tak nechapu jak muze neco delat na suchu pri bezne ne rally jizde??
Jak proboha myslis to s tim posilovacem rizeni? To je jen posilovac, ale tvuj pohyb volantem se prenasi ma kola pres nejakou tyc, je to pevne mechanicky spojene, takhle velkou vuli rizeni jsme nemel nikdy na zadnem svem aute a ze jsem vzdycky mel starsi auta s najetymi 150kkm apod.
-
superkutil 07.10.07 00:44
« Re: TSI a OBJEM
To Kafe: Jsem schopný po Praze jezdit za 6litrů, ale jakmile zastavím na světlech nebo se pohybuju v zácpách, tak jde spotřeba prudce nahoru. Jen mě překvapilo, že je to proti benzínu o tolik. Benzín na volnoběh tolik nežere.
Jinak mi odešli gumové dorazy na dveřích kufru po cca 20tis. Je to stejný problém jako u MKII. Konstrukční vada, která se přenesla z předchozího modelu.
Včera jsem potřeboval jet trochu rychleji a Mondao fakt nechutně odskakuje na nerovnostech, ESP pořád blikalo. Řekl bych, že to odskakovalo víc jak MKII. Pořád hledám u Mondea ten skvělý podvozek - etalon ve své třídě.
Hele, jak je to s posilovačem řízení? Občas začne blbnout a kola nereagují na natočení volantu. Musím natočit víc a pak zareaguje. Úhel nečinosti odhaduju na více jak 5°. Je to normální? Pokud pohybuju volantem v tomto úhlu, tak auto nemění směr. -
hil 07.10.07 00:33
« Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
Tak zatím vymontovali podle pokynů z Prahy vstřiky a poslali je PPLkou do PASu na přezkoušení.
Začínám být mírně nervózní z přístupu pražského zastoupení...
Dát tam celý auto jim prý zatím nepovolili, ale zrovna tahle závada si podle mě žádá celý auto, tedy motor + palivovou soustavu. -
"-- skrytý --" 06.10.07 19:23
« Re: TSI a OBJEM
kutil: nerozumiem preco mas "velké problémy s velkou spotřebou na volnoběh". Navrhujem ti aky si po prichode z prace domov vypol motor..... to vraj pomaha. alebo spavas v aute a celu noc si prikurujes alebo co!!? je pravda spotreba je vyssia ale vsak tam mas aj velky objem a ten potrebuje nieco pod zub nie?
Podla mna je zvlastne ked si niekto kupi auto strednej triedy s relativne vykonnym motorom a vyssim objemom a potom place ze mu to zerie o liter - dva viac ako nejake 1,9 TDi. Ked som ja kupoval 2,2 TDCi tak som spotrebu vobec neriesil, bolo mi hned jasne ze si ten motor bude ziadat viac ako je bezne a uprimne sa ti priznam ze som bol pripraveny na nieco ovela horsie ako je skutocnost.
Mal si si kupit Octavku, tie naftu nezeru ale dokonca produkuju!!!! (vraj) -
"-- skrytý --" 06.10.07 10:14
« Re: TSI a OBJEM
1.4 TSI (Golf) - Dvojité přeplňování turbodmychadlo+kompresor
1.8 TSI (Octavia) = 1.8 T FSI (A3) - Pouze turbodmychadlo
Pokud se bavíme o nové, praxí neprověřené technologii, kdy se z 1.4l ždímá 125kW, myslí se tím 1.4TSI, která má málo společného s 1.8TSI, jak ji pojmenovala Škoda.
Octavia 1.8 TSI je o turbodmychadlo doplněná 1.8FSI, tedy to FSI, které se dle superkutila přestává vyrábět.
-
superkutil 06.10.07 00:57
« Re: TSI a OBJEM
VW asi udělal s TSI dobrou zkšenost, protože ukončuje výrobu FSI motorů a bude dávat jen TSI. Dříve jsem jezdil s motory 3.0TD a byly v pohodě, žraly kolem 5ti litrů, ale u té 2.2TDCI mám velké problémy s velkou spotřebou na volnoběh (motor potřebuje hodně velkej výkon, aby udržel sám sebe v chodu.
Proto bych spíše viděl řešení ve zmenšování objemu a zvýšení plnění (např 1.8TDCI 92kW). Otázkou je samozřejmě životnost. Další faktor je cena ojetin, která u turbo motorů půjde rychle dolů.
Pořád vidím budoucnost v diesel elektrickém řešení, protože mohou být motory v kolech a moment elektromotoru je v nízkých otáčkách mnohem větší jak u spalovacího motoru. Odpadne tak převodovka i rozvody a auto může být 4x4. -
"-- skrytý --" 05.10.07 23:19
« Re: re 136 kw
RADEK1: to jsi můj člověk, taky bych bral v mondeu 2.7 V6 TDCi - jako základní motorizaci >:D
GOES: 1.8T od VW nebyl nijak nabušený. Bez turba ten motor dával 92kW, s turbem o 20% víc (110kW = litrový výkon 61kW). Má atmosferická (=bez turba) 2.5 V6 Ford má litrový výkon 60kW - a s životností nemá problém (200000km na tachometru, v reálu o něco víc, běžná věc). Jo, verze 1.8T 132kW, nebo 165kW, to už bylo trochu o něčem jiném - ale za příklad dlouhé životnosti "nadupaných" motorů" bych je raději nedával. -
-
"-- skrytý --" 05.10.07 19:15
« TSI a OBJEM
Mno těžko říci zda budou s TSI problémy.1,8T byla taky našlapaná a problémy zásadní nebyli.Když už tak, tak ty 1,4, tam bych si jistej nebyl, ale imho to bude hlavně o tom , jak se k tomu bude člověk chovat.Na druhou stranu, pokud budou problémy, tak až v druhém kole.T.j až si to koupí někdo v bazaru.Ale uvidíme.VW zatím v benzínech měl minimum problemů, narozdíl od ostatních.Pravdou ale je, že to bylo hlavně tím, že jeho benzíny byly předimenzované a byl opatrný v novotách.Holt až na vyjimky pokulhával v technice.Přesto byl ale úspěšný.
Jinak je pravdou, že objem ničím nenahradíš a je lepší mít menší výkon + rozumný krouťák v co možná nejširším spektru otáček viz BMW, HONDA než se honit za nesmyslným výkonem a řešit problémy s motorem či převodovkou.Dále je také problém dostat ten výkon na silnici že...takže vocamcaď.. pocamacaď. ;-) IMHO je mnohem lepší neřešit parametry papírové, ale sednout si a řešit jak se mi s autem jede.Tak nějak pocitově... :-) -
Jozef0351 05.10.07 14:49
« Re: 136kW
Čas ukáže ako sa osvedčí TSI. Predpokladám že konštruktéri VW sa trošku do motorov vyznajú a nevyrobili motor s tým, že bude mať obrovské problémy.
Ak bude spoľahlivosť na prijateľnej úrovni a cena oproti TDI ostane o 50 tis. Sk nižšia aj naďalej, tak TDI si kúpi len masochista. Obávam sa ale, že tá nízka cena je len dočasná. -
Vasik1 05.10.07 12:55
« Radio 6000+RW hrajeeee
Tak sem vypalil songy a zašel to vyzkoušet, šoup sem ho tam, relativně dlouho loadoval, pak nějaká hláška, říkám tak to je v pytli, no ale když jsem zmáčk play, tak začal orchestr hrát :-) to je super, od poslední návštěvy mi mondíček dělá samou radost. Tak mu dneska za odměnu dopřeju plnou nádrž naftičky u shelu a dvojtou dávku standy, preci jen je pred náma zima, navíc sem mi ted nejak daří jezdit samé krátke štreky spíše po městě ;-\. Jooo, a taky sem včera parkoval, vedle uplně stejného monďasa, pan majitel se zrovna blížil a prohlížel si mého. Moc tomu nerozuměl, pravil že má motor 2.0 tdi >:-[] tak sem ho musel opravit, má v tom tedy 2.0 96kw no má najetých 40000km, že zatím spokojenost a žádnej problém, no ale když to nakopl, tak uplně stejnej zvuk jako z mojí 85kw chudinky, ten volnoběh je prostě hrncovitej, vykládal jsem mu o tom jak chci jít v létě na repas, tak namě koukal jak z nebe :-) a jen stále opakoval: ty první mondea měly velké problémy s motory >:D tož tak -
WinDiesel 05.10.07 08:57
« Re: 136kW
V tomto se mýlíš, kutile.
Niřší objem motoru znamená vyšší zatížení součástek a problémy s životností.
Věř mi, VW bude mít velké problémy s motory TSI (těmi, co jsou 2x přeplňované).
Např. v PSA měli dieselovou 1,4HDI 16 v vyhnanou na 66 kW 205 Nm již v roce 2003. Potom po určitých zkušenostech tuto cestu zavrhli a rozhodli se přejít na 1,6HDI 16 v, kde mají dodnes 66 kW ale 24O Nm a klidné spaní. Samozřejmě mají i výkonnnější verzi 1,6HDI, potom dvoulitr 100 kW 320Nm, připravuje se 110 kW 350 Nm, mají 2,2 HDi 118 a 125 kW max. 400 Nm a mají i 2,7 HDi.
Je nesmysl myslet si, že vše nahrneš do 1 motoru o velikosti 1,4 TSI...