FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Jozef0351 11.10.07 08:55
« Re: Kutilovo blikající ESP
Neviem ako je to možné ale aj mne bežne bliká ESP v zátačke keď pridám plyn a mám 1,8 >:D . Lenže to je skôr TCS. Kontrolka je spoločná pre všetky systémy. To "odskakovanie" tiež poznám ale pripisujem to zodratým pneumatikám. Nič nebliká ale cítiť jemné chvenie ako sa auto posúva doboku. Keď na to ESP nič nehovorí tak je to asi OK. Mne to predali ako osobné auto a nie ako WRC. -
superkutil 11.10.07 00:20
« Re: Kutilovo blikající ESP
To DR: Už to nechci řešit. Jel jsem na hranici odskakování, nejel jsem tedy pomalu, ale překvapilo mě že při relativně nízké rychlosti to už odskakovalo.
Určitě nejsem nějaký skvělý řidič, už dlouho jsem nejel extrémně rychle a ostře, jezdím na pohodu.
Nikde netvrdím, že Mondeo je mizerné, jen říkám, že jsem od něj očekával víc. Podvozek má výrazně tvrdší jak předchozí model a taky sedačky jsou tvrdší a užší. Ale to už jsem psal. Samozřejmě při normální jízdě na hladkém asfaltu drží jak přibité. V tom se např. s Oktávkou nedá srovnávat.
Co se týče návrhu na RS, tak vzhledem k tomu, že má Oktávka kratší rozvor, tak počítám že půjde do boku asi víc. Zkusím to ale projet s Passatem nebo Mazdou 6 a dám vědět. :-) A nebo zkusím Subaru Forester. Je to vysoký vůz do lesa, tak ten se přece nemůže na těch balónech udržet a musí vyletět. >:D
A nikde netvrdím, že víko kufru klepe. Jen jsou rozdrbané gumové dorazy. -
"-- skrytý --" 10.10.07 23:41
« Re: Schůzka u kostela
Kazdopadne velke diky WinDieselovi !!! Jeho Mondie slape jak hodinky - na to co ma najeto, vsechna cest.
Ac ma clovek diagnostiku a prislusne znalosti, neni az tak uplne jednoduche naprosto presne stanovit o co jde - WinDiesel ovsem vi :-)
m.leky a ja jsem se navzajem svezli v nasich autech jako ridici - zajimavy!! ja (2,2 TDCi Euro4 - 60tkm) m.leky (2,2 TDCi Euro3 80tkm)
me postrehy:
- rozdil v dynamice je pomerne znat v prospech Euro4
- potvrdil se rozdil ve spotrebe Euro3 vs. Euro4 - v neprospech Euro4
i diagnostika ukazala nizsi (podle WinDiesela az moc) odber na vsech 4rech vstricich
- napinaci kladka (trojkombinace - kus od kusu brumla chrochta jinak - vymena nevymena)
- i chovani odezvy plynu je trosku lepsi u Euro4
- jednoznacne bylo u Euro3 vic citit vibrace na sedacce ridice nez u me Euro4
- bohuzel jedno mereni je pouze jedno mereni - delat z toho vseho nejake velke zavery je asi predcasne, merene odchylky jsou v radech jednotek procent. Ano kontrola super a pokud se ukaze, ze je nejaky vstrik opravdu nacaty, tak i diagnostika prokaze ze neni neco v poradku, ale to clovek s troskou citu taky pochopi, ze se deje neco DIMoveho :-) Sorry DIMe.
Samozrejme by bylo zajimavejsi delat pravidelnejsi kontroly a zjistovat jak postupne a co vsechno se se systemem deje a jak rychle "podleha skaze".
to m.leky: ...at se to vsechno vyresi k tve spokojenosti
to WinDiesel: jsem zvedav jak se ukaze nove DELPHI DIESEL+ aditiv - jeho povest ho predchazi :-) -
"-- skrytý --" 10.10.07 20:23
« Re: Kutilovo blikající ESP
kutil: nechce se mi to číst celé znovu, ale tvůj popis té jízdy je dost proměnlivý. jednou píšeš " ...To víš, že byla ostrá, jel jsem co se dalo udržet ....", pak zase tvrdíš, že tak ostrá jízda to zase nebyla. Jak velký náklon nastane při odlehčení vnitřního kola záleží na pdovozku, mondeo je celkem tvrdé auto, ale tohle zjevně nemá cenu ti vysvětlovat.
Tak OK, jsi skvělý řidič, Schumacher by se od tebe mohl učit, jak jezdit v zatáčkách. To jen tvé mondeo je mizerné auto. odskakuje v zatáčkách na nerovnostech, motor si dělá co chce, víko kufru klepe...
S mizerným autem nic nenaděláš, smiř se s tím,nebo ho prodej a kup si nějaké lepší.
BTW, možná bys mohl udělat srovnání, půjč si oktávku RS a zkus tu zatáčku projet stejně rychle, aspoň bude trochu sranda. Ale to jen tak "mimo soutěž", jinak už opravdu mlčím . >:-[] -
superkutil 10.10.07 19:59
« Re: Kutilovo blikající ESP
To DR: No vidím, že se informace od původní hodně změnila. Dotaz nebyl na blokající ESP, ale na to, že Mondeo v zatáčce na nerovnostech odskakuje a to tak moc, že bliká ESP. Staré Mondeo 1.8 takovou zatáčku projelo bez odskakování (nebo nebylo cítit). Nejedu s plynem na podlaze. Navíc u Mondea 2.2TDCI je průběh plynu hodně odlišný od Mondea 1.8 MKII. U MKII plyn v celém rozsahu reguloval zrychlení a jak moc se na plyn šláplo, tak rychle auto zrychlovalo. A 1.8 zase nebyla takový lenoch. U MKIII reaguje motor i na malé sešlápnutí a na další sešlápnutí nereaguje. Trochu mi připadá, že se plynem nereguluje zrychlení motoru, ale jeho otáčky. Tuhle větu asi napadneš, že se přece plynem vždycky regulují otáčky, ale mluvím o motoru pod zatížením. Stejně jako MKIII se mi chová i Fiesta. Je citlivá i na lehké sešlápnutí, ale na další tisknutí plynu už reaguje minimálně. Předchozí VW Polo mělo plyn který reguloval zátah v celém svém rozsahu (stejná váha, stejný výkon motoru).
A co týče protáčení vnítřního kola, tak ESP reagovalo na odskakování celého vozu do boku, ne na vnitřní kolo, takový náklon to nebyl.
Odlehčení vnitřních kol jsem zažil u Subaru, ale tam elektronika jen přibrzdí odlehčená kola ale plyn nechá. Subaru používá systém, který zajišťuje aby se všechna kola točila přibližně stejně a tak i když jedeš jednou částí po ledu a druhou po asfaltu, tak to můžeš pražit a auto nejde do boku. :-!
Takže ještě jednou, byl to dotaz na odskakování Mondea v zatáčce na nerovnostech. ;-) -
"-- skrytý --" 10.10.07 19:22
« Kutilovo blikající ESP (bylo: Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici)
kutil: že ti v zatáčkách, jetých razantně pod plynem bliká ESP, TCS a jánevím co ještě, to je Uďo napuosto noumální - a s kvalitou podvozku to moc nesouvisí, mnohem víc to závisí na kvalitě (soudnosti) řidiče. Protože v zatáčce je velký rozdíl mezi zatížením vnějších a vnitřních kol (viz. odstředivá síla, tvá oblíbená fyzika). Takže když jedeš zatáčku na hraně a stojíš na plynu jak dřevák, vnější kolo je zatížené, pérování má na dorazu a adheze hromadu, zatím co vnitřní kolo je odlehčené a nemá adhezi skoro žádnou. A protože nemáš samosvorný diferenciál, tak ti bliká na palubovce barevná hudba, jak se elektronika snaží nahradit nedostatek citu u řidiče a ubrzdit to vnitřní kolo, aby se na vnější doslal aspoň nějaký ten tvůj milovaný krouťák.
S 1.8i jsi tohle mohl zažít jenom těžko, bo tam na to nebyl potřebný přebytek výkonu - který u 2.2 TDCi je, notabene už v nízkých otáčkách.
Já jsem několikrát blbnul s STčkem na masarykáči, a hlavně ve stoupání na výjezdech ze zatáček se TCS (ESP naštěstí nemám) mohlo strhat.
Takže jak už tady padlo, když ti v zatáčce bliká ESP a TCS, tak uber plyn - každý normální řidič to chápe tak, že má ubrat s citem, prostě aby kola stačila dodaný výkon přenést na silnici. Nepleť si to s bržděním motorem, to je něco jiného a to ti v takové situaci opravdu nedoporučuju. Pokud s tím máš problém a neumíš dávkovat plyn jinak, než ve dvou krajních polohách (plný kotel x volnoběh), dej si do kufru plato vajíček a jezdi tak, abys je nerozbil, to bude bezpečné pro tebe i ostatní. -
superkutil 10.10.07 16:29
« Re: Pneu
To sybokcz: Pokud jsi v MKII nejel, tak chápu, že z venku ti připadá staré (design z roku 1993). Ale uvnitř bylo vše tak jak má být a kastle je aerodynamická a auto sedí na všem velmi dobře. Projel jsem s ním 30cm prašanu. Mondeo MKIII má vzadu blbě ty světla, hodně se díky nim zůžil vstup do kufru. Letošní Mondeo už má světla zase vodorovně a dole. :-O
Jinak MKIII má lepší plechy a kryt nárazníku snad více vydrží. Ale jinak je to uvnitř i v motoru bakeliťák. Místo plechu recyklované plasty. Hodně konstrukcí z MKII je i v MKIII. 8-s
Teď mi např chrastí levý naviják pásů přímo u ucha. Jde to v pátek na garančku po 20tis. tak uvidíme. -
sybokcz 10.10.07 15:12
« Re: Pneu
16 existovat pro 195 gumu budou, ale s mensi sirkou rafku, ktera ne mondeo nebude povolena (podivej se do technicku jaky sirky rafku mas povoleny).
Pokud je auto tezke tak spis se na kluzkem povrchu utrhne a bude klouzat - viz tezke SUV ci offroady na snehu, to jsou sane.
Pokud mas elektronickou uzaverku tak by mela pribrzdovat protacejici se kolo - ale bacha neni to samospasitelne - pri nekterych situacich proste necha protacet jedno kolo aby nezdechl motor.
OK interier bych nechal na individualnim posouzeni, ale pro me je MKIII po facliftu super. MkII stoleta hnus :). Pravda ja mam rad Audiny - rovna palubka, temer symetricka. -
-
superkutil 10.10.07 14:42
« Re: Pneu
To eda.nezbeda: No právě proto, že je nové Mondeo těžší, tak bych čekal, že nebude klouzat, ale že se zahrabe. Staré gumy byly sjeté zimní Nokiany, teď mám nové Continentaly. A ty by neměly být horší jak Nokiany. :-)
To znamená, že pro Mondeo neexistuje na 16ky pneu široká 195cm. Musel bych tam dát 15ky. Chápu to dobře?
To sybokcz: Mám mít v autě IVD, ktery obsahuje ABS+EBD+EBA+TCS a také EDS (elektronickou uzávěrku diferáku - v podstatě se jedná o přibrždění protáčejícího se kola) a ještě něco.
Ty různé velikosti disků se projevovaly hlavně v losím testu. Čím nižší pneu, tím lepší citlivost na volant. :-!
Interiér MKII mi byl příjemnější jak MKIII. Možná je to zvyk, ale vypadají tak všechny americké Fordy a pro mě kulaté věci jsou příjemmnéjší jak hranaté. MKIII je uvnitř samá hrana a to není nic moc. ;-\ -
sybokcz 10.10.07 14:32
« Re: Pneu
No vidis, ja zase mam pocit ze hrabe min jak muj stary escort a to byla 1.3 na 175/70 R13. Jenze to nesrovnavam, pac to jsou uplne jiny auta :).
Pokud srovnam 205/65 R15 (omega) zimni a letni gumy, tak kdyz oprostim od toho, ze kazda ta guma je na jiny druh pocasi tak nevidim v chovani (az na extremni situace) zas az takovy rozdil.
Srovnani 205/55 R16 a 205/50 R17 (mondeo) - ja nejezdim extrem, takze mi pripada ze to je hodne podobne (opet mimo pocasi), 17 bych na zimu nikdy neobul (moc nizky profil).
Jedno kole se ti bude protacet vzdycky - rika se tomu zarizeni diferencial. Pokud neni ESP spojeno s protiprokluzem, tak toho pri rozjizdeni moc neudela. ABS funguje na spatecku taky, ESP nevim.
Btw. po tom co tady pises jsem byl juknout na Mk.II mondeo, jak na nej muzes vzpominat nepochopim, vevnitr hnusne, plast only, ovladace ze stareho escortu, ale budiz proti gustu.... -
DIM 10.10.07 13:59
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Co s tím dělám ?? Tak tuhle otázku miluju čím dál tím víc, případně ještě variantu Co tam liješ za svinstvo ??
Prostě jezdím !! Každý den , někdy jenom pár km do práce, někdy stovky km denně..... Nepřetěžuju, nepřetáčím, servisuju.....a štěrkám :-) -
eda.nezbeda 10.10.07 13:43
« Re: Pneu
Jenze nove mondeo je vyrazne tezsi! Ma jinak rozlozenou hmotnost a taky srovnavas predpokladam jine znacky gum a jinak stare, jinak sjete. Ty tvoje zavery zavani zanedbavanim spousty faktoru a vytahovani tech ktere "se hodi". Zda se ze to nedelas zamerne, ale v politice se tomu rika propaganda :-)
Rozmery gum versus rozmery rafku jsou v podstate dany trhem. Technicky jsou samozrejme mozny jen urcity rozmery pro urcity rafek, ale realne se jeden rozmer gumy prodava k jednomu rafku nejcasteji. Napr.: 15" - 195/65, 16" - 205/55, 17" - 205/50, 18" - 225/40(45). Mozna je to zavisle take od narodnich trhu a toho co se prodava nejcasteji za kategorii aut. Napr. Octavia RS je na 18" - 225/45, kdyz ale nahlidnes do ceniku, tak zjistis, ze prof.cislo 40 pro stejny rozmer vychazi mnohdy az o 30% levneji a je tam vetsi vyber, takze az ji budes prezouvat, tak se musis rozhodnout ;-) . -
superkutil 10.10.07 13:20
« Re: Pneu
To sybokcz: Měl jsem na starém Mondeu letní 205/50 16" a zimní 195/65 15" a bylo to znát opravdu hodně. :-) Ty 195 mnohem méně tahaly do boku a také lépe držely směr.
V rámci řešení problémů s podvozkem jsem na starším Mondeu vyzkoušel gumy na 14" a 15" a i 16". Bylo zajímavé vidět, jak se mění chování vozu.
Ty zimní 205/55 16" mám Continental a tam kde staré Mondeo vyjelo, tak nové hrabe. Proto si myslím, že plošný tlak u těch 205 je menší jak u těch 195. Ty 205 se nezakousnou, ale kloužou. A co je divnější, protáčí se pouze jedno kolo, druhé stojí. Zřejmě ESP tuto situaci nezvládá. Funguje ESP a ABS i na zpátečku? -
eda.nezbeda 10.10.07 13:19
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Ja sem se nechal v Bosonohach panem Cernym provezt a ukazoval mi 2 masiny. Jednu pro Delphi a jednu pro Bosch. Ta pro Delphi mela moznost diagnostikovat jednotlive vstrikovace, zatimco ta pro Bosch mela 4 nebo 6 pozic. Kazdopadne me ale rekl, ze je to autorizovana oprava Delphi a taktez mi ji kdekoliv v autorizovanem Delphi servisu vezmou jako reklamaci.
Mozna myslis, ze nejsou autorizovani pro Ford primo, ale jinak jsem to pochopil, ze tam muzu dat jakykoliv vyrobek Delphi na reklamacni opravu, ;-\ nebo ne? -
sybokcz 10.10.07 13:01
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Samozrejme ze ESP ubira plyn a saha na brzdy, od toho je to ESP, ma ti snad jeste pridat?
Mame Mondeo 2.0 TDCi 96kW a s podvozkem naprosta spokojenost, zatim jsou tam sjete 205/50 R17, ale celkem se tesim na jaro az budou nove Pirelli, ocekavam jeste zlepseni.
Adekvatni rozmer 205/50 R17 je 205/55 R16 - na tomhle rozmeru provozuju zimaky a tez bez pripominek. Az jsem se pri te siri divil. 195 je podle meho zbytecnost, ten centak na sirku tezko poznas. -
WinDiesel 10.10.07 12:29
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
DIM: za normálních okolností ne. ŘJ se učí a postupně si upravuje kalibrace automaticky v závislosti na tom, co se zjistí přes senzor hluku. Existují ale limity, po překročení životnosti vstřikovačů, nebo když je máš přidřené, jdeš přes limit a ŘJ je přestává akceptovat. Tehdy se rozsvítí kontrolka a jdeš do nouzáku.
Pomůže vyčištění ultrazvukem a nové zkalibrování na zkušební stanici. Pokud nepomůže vyčištění, musí se dát nová tryska. Ta stojí cca 1200 bez DPH.
Čoveče co stím děláš, já mám aktuálně 175000 a vsřiky na diagnostice jako nové... :-O -
superkutil 10.10.07 12:16
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
To cja: Člověče sundat nohu z plynu v zatáčce teda odvahu nemám. >:D
Co se týče stylu jízdy, tak většinou jedu pohodově, otáčky mězi 1500 - 2200 akorát na 6ku mezi 1800-2700. Ale jednou jsem spechal a tak byly otáčky přes 3500 a ostřejší jízda. Na hladkém to bylo v pohodě, ale na nerovnostech to hodně tancovalo a blikalo ESP. Nevadí mi to, ale nezdá se mi to ve spojení s reklamou na podvozek Mondea, jak je prý skvělý. Jinak jsem samozřejmě zkusil to ESP vypnout a auto šlo lépe ze zatáčky a víc zrychlovalo. ESP asi ve snaze stabilizovat auto ubírá plyn. Vidět je to krásně na sněhu, kde sice auto drží rovně, ale v kopci stále ubírá až nakonec motor i na 2ku zdechne.
Ty pneu 17ky jsou 205/50. Mondeo to má s pneu vůbec divné. Zimní 16ky neexistují v šířce 195, ale musí být 205. Na ty 17" se zase nedá sehnat GoodYear Eagle F1 GS-D3. Přitom na 16ky 205/50 jsou. Jaké rozměry jsou u Mondea na 17kách povolené? -
"-- skrytý --" 10.10.07 11:31
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
to: WinDiesel - vim ze je to narychlo, ale jak dlouho trva diagnostika? - mohl bych kolem 14te take prijet? - jsem dnes vyjimecne v Praze. Mam problem, ze se uz se dvakrat rozsvitila kontrolka zhaveni a motor jel na nouzak - servis tvrdi ze nic - Aspon bude porovnani - 2,2TDCi 2005 -
WinDiesel 10.10.07 09:50
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
hil: a v tom je ten problém, PAS nemá žáné vybavení na vstřikovače DELPHI, jak tedy může říci 1 špatný a 3 dobré. Prostě NEMŮŽE NEMŮŽE NEMŮŽE toto konstatovat !!!!!!!!!!
To je jako kdyby jsi se nedozvěděl nic. Chceš takhle laborovat donekoečna? Přitlač svůj servis aby to dal k autorizovanému zástupci. 100% techniku nemá na Moravě nikdo, v tuto chvíli má Sobek a Brno srovnatelnou techniku a čekají na autorizační kit. V tuto chvíli je třeba vstřikovače poslat do jednoho ze 4 servisů: Soběslav, Kladno, Praha 7, Poděbrady.
Howgh, vidím rudě když se mluví o PASu Zábřeh... :-|
Ať se jich někdo zeptá jak to dělají !!!
Jediná schválená technika (nejenom schválená ale i funkční) je AVM2PC nebo CRiPC od Hartridge s autorizační a kalibrační sadou do DELPHI. To PAS nemá, Sobek a Brno mají CRi-PC ale zatím bez autorizační sady. -
"-- skrytý --" 10.10.07 09:22
« DPH přepážka
Přepážku jsem chtěl také vyndat, nakonec jsem jí odhlučnil a zvykl jsem si. Provedl jsem následující dva kroky:
-v OBI jsem koupil sadu na odhlučnění DPH přepážek. Nastříhané koberečky se samolepkou a gumová kolečka se samolepkou. Ti co DPH přepážku nemají, to používají na podlepování nohou stolů a židlí, aby si nepoškrábali podlahu a jako dorazy klik dveří, aby si nebouchali do stěny, nebo nábytku
-v každé větší zatáčce přesouvající se šponu zleva doprava jsem znehybnil tím, že jsem na tu tyč nalepil magnet. Trvalo asi týden, než se mrška pořádně chytla
Až budu mít na chatě čas (jestli někdy budu mít čas), tak ji ještě rozřežu, naohýbám a znova svařím, aby byla stejně šikmo jako sedadla a neubírala takový kus kufru. Problém je to ohnutí, protože jinak se asi nevejde mezi sedadlo a roletku.
-
cja 10.10.07 08:25
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Kutil: když se rozsvítí ESP , tak je dobrý sundat nohu z plynu - jinak pokud ti vadí že bliká, tak ho vypni - ale to by se mohlo stát , že by jsi přestal přispívat
Jak píšeš , že ti uskočí předek a potom zadek a auto se rozkývá dopředu a dozadu - není to spíš tím, že si přibrzdíš a potom to zase pustíš pod plynem ? Nedávno jsi psal jak jezdíš na spotřebu(nebo ji řešíš) a potom tohle? Jak máš široký ty 17"?
Nejezdím rally ,ale rád se svezu svižně, ale to co tady popisuješ mě přijde docela divný, ne že by mi auto na roletě neodskočilo, ale takhle, že bych měl problémy v zatáčkách...?
Zkus změnit styl, využívej KM a ne jak u benzínu otáčky a výkon. Zkus systém pomalu dovnitř a rychle ven - myslím tím ze zatáčky :-) Protože bohužel jinak je to tou spojkou mezi pedálama a volantem, promiň. :-)
Přepážku vymontuj a dej si tam síť, taky mě rozčiluje, ale už jsem rezignoval -
superkutil 09.10.07 20:49
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
To eda.nezbeda: Přepážka mi nevadí, vozím těžké věci a tak jsem rád, že mi nevletí dopředu. Potřeboval bych ji jenom zatlumit a pořádně upevnit. :-! Opírá se mi o naviják rolety v kufru a ta už je po 20000km pěkně od toho vyžvejkaná. V nouzové poloze totiž přepážka není z horní strany vůbec uchycená a rezonuje. Nejsem jediný kdo s ní má problém. Mluvil jsem s prodejcem, už psali hromadnou stížnost na FMC a na výrobce, ale zatím nedostali odpověď. -
eda.nezbeda 09.10.07 19:34
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
V Brne do Auto ZM, pan Cerny. Pan Cerny je zezacatku trochu zamlklejsi, ale pak se z neho nakonec nejaka moudra vysypou :-)
Delali mi jeden vstrik (vymena) a pritom dali postupne do stolice vsechny a jeste vytahli a rozdelali preventivne cerpadlo, vymenili tam jeden o-krouzek. To vse za peknych 11000,- bez dane myslim.
Predtim jsem nechal takhle delat vstrik u CARentu a ti vydelali jeden konkretni, poslali do Auto ZM, dali pak novej a ... 14000 s dani! Takze uz radsi vzdycky rovnou tam. Ted doufam, ze max. uz jen jednou :-)