FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  19:14

    « Re: Vico 27

    Vimpy: něco o tom vím. Na Slovensku dělá FORD nezávislý importér. Protože slovenští dealeři Delphi (jediný servis Agat Pezinok) nebyli schopni nabídnout servis, obrátil se importér Forda na společnost Hale Praha, taková je prostá pravda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.07  19:10

    « Vico 27

    Mozes mi prosim povedat z ktoreho servisu v BA ti chcu poslat auto do Prahy??? Viem len o jednom autorizovanom, ale pochybujem, ze by odtial auto posielali do Prahy... Zvlast so vstrekovacmi. ;-\ ;-\ ;-\ ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Asterix

    Asterix 31.10.07  19:04

    « Vyber diesel motora

    Kto vie prosim nech poradi a odpovie. Pre nove Mondeo, ktory diesel motor je lepsi. Ten 96 kW alebo 103kW. Zaujima ma aj hladisko spolahlivosti tychto dvoch motorov a nachylnost na nekvalitnu naftu a tym padom hrozba znicenia vstrekovacov. Neplanuje Ford v blizkej dobe nejaky novy 2l diesel??. Dakujem
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 31.10.07  18:11

    « Re: Spotřeba

    Superkutil, WinDi: Mě to zatím žralo nejmíň v zimě se zimníma gumama a naftou. :-) Tedy podle PP, ukazovalo to o 1l míň, nikdy jsem to jinak nesledoval.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 31.10.07  18:08

    « Re: Ford PASovská anabáze

    No jo, copak hlavu, zavedení blokové výjimky, ale jak se to má člověk dozvědět? A jak se mám dozvědět, kde je tu poblíž (100km +-) nějaký zodpovědný servis? Volal jsem, ještě předtím k Sobkům a ti s tím bez Forda nechtěli nic mít...
    Nicméně to o Sobkovi je do budoucna dobrá zpráva.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:48

    « Re: Re:

    martin.z: zítra ve čtvrtek? 11.30? piš na ptesarzavináčemail.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:46

    « Re: Ford PASovská anabáze

    hil: mno Sobkovic budou mít potřebnou techniku (kompletní včetně kalibrací vstřikovačů) na začátku prosince. Potom budou vybaveni asi tak 10000000000 x lépe než PAS Zábřeh.
    Co se týče vyškolení, PAS nemá žádná a co já vím Sobek veškerá.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:44

    « Re: Spotřeba

    superkutil: asi jedeš zimní naftu, ze které jsou odstraněny vysoce výhřevné parafiny a dodán petrolej. Také již možná máš zimní gumy s větším valivým odporem.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:43

    « Re: Ridici jednotka

    Vasik1: někdy to ŘJ takhle dělá - ale řekl bych že to může být způsobeno nesprávným vyhodnocením informací co dostává. Vliv na to má zima, to určitě.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:39

    « Re: Ford PASovská anabáze

    hil: a co taklhle trochu víc používat hlavu? Od doby zavedení blokové výjimky nemusíš servisovat ani garanční úkony u Fordu a neztrácíš nárok na jiné garanční nároky provedené Fordem.
    To Tě opravdu neznepokojuje že to dělají žabaři?
    To Tě opravdu neznepokojuje že se to může promítnout do brké POZÁRUČNÍ havárie vstřikovacího systému, kterou si již budeš platit Ty?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 31.10.07  15:25

    « Re: Ford PASovská anabáze

    PetrT (WinD) Já nevím, ty sice autům rozumíš, všechna čest, ale buď nečteš co píšu, nebo nevím.
    Pro mě je partner po dobu záruky jedině FORD a jeho autorizované servisy. Tam jsem to dal. A oni ať si to dají třeba ke kováři, to je jejich problém. Navíc dost pochybuji, že by FMC Praha nechával posílat věci neautorizovaným firmám.
    Opakuji: Všechno co dělá AUTORIZOVANÝ FORD servis, kam jsem auto dal, se děje na pokyny a po SCHVÁLENÍ FMC Praha. A samozřejmě FORD nese plnou záruku za opravu.

    Až si to budu muset platit sám, dám na tebe a tebou doporučené servisy. Jen mě nesmíš poslat za někým, koho v dalším příspěvku odsoudíš (Sobek) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.10.07  15:10

    « Spotřeba

    Ahoj, chci se zeptat jakou máte spotřebu ve městě. Já mám v poslední době přes 8litrů a rozjíždím se co nejpomaleji s otáčkami od 1500-2500. Dřiv se mi dařilo tahle jezdit se spotřebou do 7mi litrů a teď to vylézá až na 8,5litru. Přitom se snažím co nejvíc brzdit motorem a vyřazovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 31.10.07  12:30

    « Re: Ridici jednotka

    Někdy může mít nepravidelný chod volnoběhu na svědomí dvouhmotový setrvačník, který má vliv na otáčky právě v okamžiku, kdy sundáš nohu z plynu......řídící jednotka pak neví, co roupama :-)

    Dělalo mi to první Mondeo taky někdy. A taky na normálním volnoběhu lítaly někdy otáčky od 800 do 1500 jako kyvadlo.....
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.07  10:54

    « Re: Re:

    WinDiesel:
    ok, cekam az neco navrhnes, soukrome zpravy tu uz nejsou, mail na tebe nevim tak je to na tobe :-) Idealni by bylo poslat mi na mail tvuj telefon
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 31.10.07  10:33

    « Re: Ridici jednotka

    to WinDiesel: Zbusobuje tedy to moje ,,neochotné ubírání plynu při puštění plynu při řazení,, řídící jednotka?Chápej prostě pustím plyn,že chci přeřadit, a otáčky místo toho aby ochotně spadly na volnoběžné, se pomalu plazí někde k 1500ot, a tam konec, no ale do té doby než to sleze aspoň na těch 1500, mám už zařazené 2 další stupně:O). Dřív to nedělalo, až teď prostě měsíc jezdím jen z práce do práce 5km a zdechám, a zase nazpátek. Volal jsem už i panu Marečkovi, říkal že to nemůže být nic jiného než softvare, vyresetování odpojením baterky přes noc, zd se nepomohlo :'-(, pravda je taková, že z toho nemám dobrej pocit,a řazení není příjemné, připadám si v autě zbytečný, ještě by ŘJ za mě mohla řídit a já bych si sedal na zadní sedadlo kde bych se ještě trošku prospal, když furt chce vše tak mermomoci řídit
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  09:47

    « Re: Ridici jednotka

    Josef0351: jo existuje, nšco vyhrabu...
    V zásadě se u dieselových variant Fordů se vstřikováním DELPHI (Siemens, Bosch mají jinou strategii a Denso dodává pouze hardware, zde si Ford vytvořil svoji strategii sám) jedná o toto:
    základem přizpůsobování ŘJ je senzor snímající hluk motoru, tento je většinou umístěn na 3 válci. Tento senzor dodává ŘJ informaci o kvalitě spalování a ŘJ na to reaguje a upravuje funkci vstřikování a to průběžně a pořád. Hlavně se upravuje velikost pilotního vstřiku a jeho vzdálenost v čase od vstřiku hlavního.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  09:42

    « Re: Ford PASovská anabáze

    hil:
    smůla, pkud byly vstřiky a čerpadlo v PASu, tak nejen že nemáš jistotu ale koleduješ si o průser.
    PAS nemá vyškolené lidi, nemá autorizaci a nemá ŽÁDNOU techniku na to, aby mohlo říci cokoli o vstřikovačích a čerpadlech.
    Ty jsi to koukám ještě pořád nepochopil !!!!!!!!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  09:39

    « Re: Re:

    martin.z: já tu dlouho nebyl, domluvíme se, jsem teď delší dobu každý den v Praze k mání...
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 31.10.07  09:02

    « Re: Ridici jednotka

    Existuje nejaký seriózny článok, server alebo pod. kde sa píše o tom prispôsobovaní riadiacej jednotky? A hlavne do akej miery sa prispôsobuje a ako to vlastne funguje. Ziatiaľ som o tom čítal len v diskusiách a to je len "jedna pani povedala". V servise Ford mi o tom nevedeli moc povedať. Mne sa tiež zdá že niekedy ide auto lepšie, niekedy horšie. Keď ho umyjem tak sa my vždy zdá že ide lepšie >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.07  08:13

    « Re:

    WinDiesel:
    Petre nevim jestli si cetl muj prispevek, po nem sem toho nalitalo dost. Nebylo by mozne se s tebou dohodnout v Praze na diagnostiku, misto a cas bych nechal na tobe, pripada mi ze mam mozna problem se vstrikama..
    kontakt na me je v profilu..
    Martin
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 31.10.07  00:19

    « Re: přizpůsobení řj stylu jízdy

    Vasik1, lordmystic, manual se da koupit u FMC v cestine, sveho casu stal jeden 500Kc, nebo ho bude mit vas dealer ten navic bude mit i servisni, to zakladni tam je, jak pouzivat danou motorizaci polopate. Nerikam ze je potreba to cist pred kazdou jizdou >:-[] ale obcas se to hodi tam mrknout, za tech 500 to stoji, porad lepsi nez prekladat si to sam.

    lordmystic presne tak to funguje behem nejake doby s to prenastavi pro manzelku a pak zase pro tebe, Samo v zacatku jedes na jeji data, nejrive si to musi nacist dostatek dat. Prenou dobu ti z hlavy nereknu.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 30.10.07  23:14

    « Re: Ford PASovská anabáze

    No jo, to je furt dokola. Když já to v záruce musím dát FORDOVI. Možná jsem mohl zajet do jinýho, to je pravda. Ale kam? Do Brna k Rašínům?

    Ale zase to má výhody, mám jeden vstřik nový, čidlo vačky nové, jistotu že čerpadlo a vstřiky jsou teď OK... :-)

    Akorát už jsem zapoměl, jak se s tím jezdí.
    A za chvíli to bude 30 dní, to bych mohl chtít zpátky peníze, že :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.10.07  22:55

    « Re: Pokazene Vstreky - Slovensko

    vico27:
    Jen žádné kámoše, koleduješ si ještě o větší průser. S DELPHI vstřikovači nic nesvedeš bez drahé a komplikované techniky, ten kámoš je buď dorazí, anebo pokud jim relativně nic nebylo, zničí je. Vstřikovač jsou velice háklivé na čisté zacházení a já nevěřím tomu, že ten "kámoš" si bude vědět rady. Nejspiš měl v ruce pár Bošáckých vstřikovačů, které jsou zcela jiné konstrukce a nyní si myslí že o commonrailu ví vše. CHYBA LÁVKY, ALE TY TO BUEŠ PLATIT !!!
    Kdyby auto bylo pojízdné, řeknu - frč s tím do Čech (Kladno, Praha, Poděbrady, Soběslav) - tam všude je záruka kvality - zkušenosti. Nejlépe s celým autem, nestačí jen komponenty opravit, ale táké je správně a velice čistě namontovat !!!!!
    Hodně se toho dá při demontáži a montáži zk.... !!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.10.07  22:47

    « Re: Pokazene Vstreky - Slovensko

    vico27:

    tak za 1/
    Na Slovensku je pouze 1 Delphi servis, v Pezinoku a je mizerný a vstřikovače se tam neopravují, jsou drazí a nemají zkušenosti. Nebrat.

    Do Praha = do Hale - to je optimální volba - zároveň DELPHI i FORD servis v jednom baráku, spousta zkušeností. Riziko zvorání něčeho je výrazně nižší a také jsou levnější, protože tam vše opravují.

    Až to budeš mít zase v cajku, dej si pozor na výměny palivových filtrů - POUZE 2 MIKRONOVÝ ORIGINÁL DELPHI HDF924 NEBO FILR OD FORDU (UVNITŘ KRABICE SAMOZŘEJMĚ DELPHI HDF924). Limit výměny max. 20000 km spolu s výměnou oleje.

    Jinak zrovna se instaluje servis v Brně - opravy a kalibrace funkční někdy příští týden, potom hned ve Zlíně.

    Pezinok je také v plánu, možná v prosinci. Ale budou dlouho dohánět náskok.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.10.07  22:39

    « Re: Ford PASovská anabáze

    hil: EGR (Exhaust Recirculation Valve)to dělat může. Ale obvykle se projevuje černým kouřem. Něměl jsi to dávat do PASu, varoval jsem Tě. Už to mohlo být hotové a nemuselo se laborovat se vším možným KROMĚ EGR.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 30.10.07  20:52

    « přizpůsobení řj stylu jízdy

    Deadlift: jo jo tak to by mohlo být, když si auto půjčí manželka, tak mi pak vždy přijde, že to auto je úplně v pr..li a tohle by to vysvětlovalo :). navíc když pak jedu dálku a beru to trochu ostřeji (jako o víkendu z brna do strakonic), tak pak to jede krásně, tiše si to brumlá, reakce na plyn rychlejší... nevím jestli je to jen můj pocit nebo se to přizpůsobuje už po pár set km či méně...

    ps - no manuál mám, ale v němčině kterou neumím a mladá se mi na to vybodla, že mi to překládat nebude :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 30.10.07  20:45

    « Re: Ridici jednotka

    Ale mi se to přizpusobovani vůbec nelíbí >:-[] manuály, máme ale dojče :'-( kdysi tu dával někdo odkázek? či někdo posílal na email? treba se taky na vasek.boran@email.cz objeví, prosím prosím, a co tam jako píšou?
  • 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 30.10.07  16:14

    « Ridici jednotka

    Vy jste hosi teda srandisti, ridici jednotka se prizpusobovala uz u SCi 1,8 a ctete nekdy vubec manual k autu? Pokud ho teda mate.
    Bylo by to lepsi nez neco znicit a litat po servise. Myslim ta myslenka s mapovanim ridicovy jizdy je dobra, kor kdyz prispiva k setreni spotreby. Pokud jezdite sportovne chova se sportovane atd..
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 30.10.07  15:31

    « Ford PASovská anabáze

    Tak auto už je zase zpátky z PASu ve FORD servisu.
    Čerpadlo a vstřiky OK. Prý to vypadá na nějaký EGER ventil.
    Může EGER ventil dělat ty moje příznaky? (Nestartuje a akceleruje až po 1-3 s od sešlápnutí plynu.)
    Prý když od něj odpojí hadici tak to jde.
    A navíc se jim v tom mým servisu vysypal systém, tak ho teď ani nemůžou objednat... Na moji radu, ať to objednají telefonem, na mě koukali jak na prosťáčka, kterej neví, že když se pokazí PC, tak se práce prostě nedělá..
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 30.10.07  15:03

    « Re: Copak se to zase děje

    Vasik1: Prečítaj si manuál. Píšu tam, že po zapojení batérie sa auto bude správať neštandardne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.07  14:29

    « Pokazene Vstreky - Slovensko

    Ahojte,

    prave som sa od brata dozvedel, ze sa nam asi pokazili vstreky. Isiel riadne 90km/hod, ked zrazu zacala blikat ta kontrolka, a motor zacal vydavat cudny klepotavy zvuk pri nizkych otackach. Zobral auto zatial do autorizovaneho Ford servisu v Bratislave, ale odtial ho chcu poslat do Prahy. Mne sa to nezda, radsej by som ho zobral do nejakeho Delphi servisu. Nemate niekto informacie ci je niekde na Slovensku?

    Inak auto je rok vyroby 2003FEB, dovezene 8/2006 z Nemecka s 90 tisic km. Ma teraz nabehanych 140 tisic km. 2.0 Tdci 85kw.
    Zatial sa raz pokazilo cidlo klukoveho hriadela - oprava 2 tisic SKK aj s materialom.

    V servise zatial povedali, ze to vyzera na vstreky, a ze ak to nechem poslat do Prahy, tak na to maju nejakeho kamosa, kto im to spravi a moze sa na to pozriet. Odpoved mam mat dnes vecer, alebo zajtra, ci su to naozsaj vstreky.

    Nezda sa mi vsak jedna vec, ze som nespozoroval ziadne symptomy pokazenych vstrekov o ktorych ste tu pisali. Je mozne, ze som si to iba nevsimal?

    Diky za pomoc.

    PS: neviem ci to auto bola dobra kupa, uz druhykrat sa pokazilo 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 30.10.07  12:26

    « Re: Dvě kola jsou málo.

    2.2HDI/TDCi/DI-D (jedno turbo) se dava do trojcat Outlander/C-Crosser/4007, pak je i ve Freelandrovi, co vim tak se o nem uvazuje i do CX-7. Dvouturbovou zalezitost si zatim syslej francouzi pro sebe do C5, 607, 407. Uvidime jestli ji pustej dal aspon fordu.
    2.2 dCi je AFAIK renaultackej motor, Nissan prevzal do svych modelu vyvyjenych uz s renaultem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.10.07  11:44

    « Re: Dvě kola jsou málo.

    Ty motory 2.2HDI biturbo a 2.7HDI jsou fakt trháky. Narazil jsme na článek, kde psali, že tyto motory budou odebírat i výrobci z východu (Korea, Japonsko) do SUV. PSA se fakt vytáhlo. I Renault dával do Laguny 2.2dCi která je původem od Nisanu (netuším odkud ten jí má).
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 30.10.07  10:10

    « Re: Dvě kola jsou málo.

    To Radek1: ti prvnim sestivalcem jsem myslel, ze prijde i benzinova V6 (to benzinovy mi vypadlo :-) ). Ze 2.2 tdci neni sestival je jasne :).
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 30.10.07  10:01

    « Re: Az se zima zepta..

    to DR: mě taky občas nejde, asi to naši východní sousedi nemají vychytaný :-) ten odkaz od tebe asi dobrý , ale Ad-Watch mě tam nechce pustit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 30.10.07  07:46

    « Re: Copak se to zase děje

    to jarda.suchy : Tak do práce jsem dojel >:D, hezky se to vyresetovvalo, budíky se protočily. No reakce na plyn je jiná to na 100%, otáčky při řazení jsou taky jíné, je to lepší, než tomu bylo, ale moc se mi to nelíbí, asi zajedu do servisu na nějaký upgrade, softvare bez toho aniž by špicloval jak jezdím neexistuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 29.10.07  23:20

    « Re: Copak se to zase děje

    Jo, kod je skovanej v kastliku se serviskou, du to udělat, sakra jenom abych ráno odjel do práce >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.07  23:16

    « Re: Copak se to zase děje

    ... podle meho staci par hodin do rana. Me tvrdil technik, ze to resi i problem se splasenymi okny dovirani a tak. Proste se to vse vyresetuje, pozor na radio! K inicializaci je potreba po zapojeni bateri kod k danemu modelu radia.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 29.10.07  23:05

    « Re: Copak se to zase děje

    to jarda.suchy: Tak tohle by na můj styl jízdy sedělo, prostě opřený o opěrku, no a než tam ten jvalt zařadím, tak to chvíli trvá, prostě takové ležérní řazení. Co je to delsi odpojeni?Mám to skočit přes noc odpojit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.07  22:51

    « Re: Copak se to zase děje

    To co povazuje nekdo za problem a chybu, povazuje FORD za HITECH! To s tema vyssima otackama pri razeni nez je volnobeh jsem vzpozoroval po prvnim upgrade cca pred rokem. Je to ucici se vlastnost ridici jednotky, ktera postupem casu reaguje na ridicovo chovani a styl jizdy. Proto jsou rozdilne i reakce plynu na mocnost seslapnuti pedalu plynu u stejnych motorizaci. Je to pry hodne individualni. Me to dela taky, u dynamicke jizdy to nepoznas, protoze vetsinou radis z vyssich otacek a tak tolik otacky motoru nespadnou jako pri klidne jizde a razeni z nizsich otacek. Je to odstraneni efektu "jakoby pribrzdeni motoru" pri pomalem razeni - misto razeni s meziplynem. Pry se tyto postupne ukladana data smazou po delsim odpojeni napajeni ridici jednotky od zdroje (autobaterie) - nemam prakticky overeno.

    Mimochodem TOYOTY Avensis v benzinu 2.0 (informace od technika co dela v TPCA - pouzivaji je jako sluzebni auta) maji take tento efekt "extremne" pomaleho klesani otacek - je to prednastavene v ridici jednotce v zavislosti na stavajicich otackach a zarazenem rychlostnim stupni. Ti co delaji vystupni testy z linky TPCA a testuji tam ta vyrabena pidi auta na okruhu - specialne vyskoleni testeri - tvrdi ze se s tim "neda jezdit" je to proste pro nas tupe ridice do bezneho provozu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…