FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 03.11.07 19:31
« Re: Re:
to kastv9:
v paměti byly (jeste jsou, Petr je nesmazl) 2 chyby, anglicky v originale si to nepamatuji presne, ale bylo to neco jako: 1) T1000 chyba komunikace - nenakalibrovane vstriky (tahle chyba mela stari 0 a tedy je pry prubezna, vyskytujici se stale)
2)T0251 nizky tlak paliva - ventil cerpadla. Tomu cerpadlu se pry rika IMV (chyba byla stara nekolik dnu)
Ta druha chyba ma pry nejspis souvislost s mym padem do nouzoveho rezimu, ventil imv jsem uz koupil, ale vzhledem k tomu ze chyba byla ojedinela tak zatim s vymenou nespecham.
Paramtery kterych je tam mnoho a jsou asi na dve obrazovky notebooku, byly vsechny v norme a take vzajemne symetricke mezi vstriky - krom jedine a to bylo neco jako hlucnost valcu - dva valce, tusim ze 2. a 4. byly hlucnejsi a take u nich bar indikator vice kolisal nez u ostatnich.
Petr se vyjadril ze toto asi souvisi s chybou 1) a doporucil mi at ty vstriky necham zkalibrovat. To prilezitostne udelam, ale mam toho ted moc. -
cja 03.11.07 15:45
« Re: pazvuky
martin.z: mě tam klepe žárovka v kastlíku, vím o tom , ale dělá to jenom na hodně nekvalitním povrchu, tak jsem to zatím nechal být
to all:
přidávání plynu pomalu z volnoběhu na 1300 rpm - nic - náhodou jsem si na vás ráno v garáži vzpoměl - asi paranoia >:D - takže moje 2,2 to nedělá :-)
myslím pánové, že je čas na nějakého Vavřince - svatého a červeného - jdu na to -
martin.z 03.11.07 13:33
« pazvuky
to all:
pri bezne jizde mi neco klepe a cvaka jako by odnekud z kastliku pred spolujezdcem, nemuzu nic najit, uvolneny pistek co mel tlumit otvirani a zavirani vika kastliku jsem demontoval uz pred casem a nic dalsiho volneho tam neni. Nemate nekdo typ co to je nebo odkud to jde?
Na vecich hrbolech se ozyva cvakani jak z mych tak i spolujezdcovych dveri, jakoby zamky, co s tim? -
martin.z 03.11.07 13:30
« Re:
to WinDiesel:
Petre jeste jednou dekuji za tvuj cas, mel jsem tak narocnej patek ze jeste ted nemam silu se o cemkoliv rozepisovat :-)
Jen kdyz tady ctu postrehy lidi tak vaham jestli vubec na tu kalibraci jit, kdyz obcas se to po ni chova vselijak.
A taky mi nesedi ze by to zapomelo tuhle kalibraci ktera mi chybi a o ktere jsme se bavili pri pouhem odpojeni baterie. To preci neni logicke aby fabrika konstruovala ŘJ a vstrikovaci system tak, ze by kazde banalni odpojeni baterie kvuli cemukoliv, znamenalo kalibraci vstriku za 300-500 kc na jeden vstrik a nebo zhorsenou kultivovanost motoru.
Po tom co o tom premyslim tomu neverim, spis ji to proste nejak svevolne zapomelo samo nebo se v tom nekdo driv strachal. Ale charouz pri vymene trojkombinace nemel duvod tu kalibraci v tom destruovat, ne? -
RADEK1 02.11.07 18:52
« podvozek
Tak jsem si to dnes frčel po okresce něco kolem 140 a přímo do cesty se mi dostal kus cihly ,nebo kámen. Trochu to poskakovalo po silnici tak jsem tomu až takovou pozornost nevěnoval. Vypadalo to z dálky jako kus zmuchlané lepenky no a až jsem poznal že to není lepenka ale šutr už s autem nic moc dělat nešlo. Trefil jsem ho přímo na pravé přední a poskočilo i zadní. No morda jak prase :-( . Zastavil jsem ,že obhlídnu co se robilo a ono nic :-) Po cestě jsem se zastavil na servisu ať se podívají a také neshledali žádný problém. Buď jsem měl ,,štěstí" ,nebo je ten podvozek opravdu betelný. -
g_m 02.11.07 13:52
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
superkutil:
Vyzkoušej pomalé přidávání plynu při stání auta na volnoběh, konkrétně otáčky kolem 1000 - 1300.
Necítíš vibrace? Vibruje to asi jako u TDI na volnoběh, který je bez závady. :-)
Já mám sice 2.0 TDCi 96 kW, ale třeba to 2.2 dělá taky.
Napiš pak, jestli to vibruje. Dík.
Kafe:
Zkus prosím Tě to samé, o co žádám Kutila.
Já za jízdy při zařazeném kvaltu to klepání ani vibrace nemám, jak to popisuješ Ty v předchozím příspěvku, ale zajímá mě, jestli Ti to vibruje a duní při volnoběhu mezi těmi 1000 - 1300 rpm.
Díky.
PetrT.:
Petře, Ty máš myslím 2.0 TDCi 96 jako já, prosím bud' to zkus taky u sebe nebo mě nějak uklidni, že je to v pořádku. :-)
Kalibraci na faktuře po 20k Km z Fordu nemám, auto jinak šlape na 100%, tedy až na nesvítící světla zpátečky, čekám na telefon z Fordu, objednali nové čidlo.
A na ty vibrace se jich taky zeptám, až mě objednají na to vadné čidlo.
martin.z:
Souhlas s Tvým dřívějším výrokem, že Mondeo je super, ale elektrika je pěkná sra.čka, 2x spálená žárovka zad. světel + ted' to čidlo. Auto je 08/2006, myslel jsem si, že dnešní technika mi umožní aspoň ty 2 roky bez závad.
NJN, to je tak, když někdo myslí ... :-)
All:
Jo a ještě jsem se ve Fordu ptal na to problikávání displeje PP, občas jsem to zahlídl taky, zapojili diagnostiku, nenašli žádné chyby, je to čisté, chyb prosté, takže to závada není, tak to beru jako spořič displeje ...
Předem dík za jakýkoliv postřeh. -
superkutil 02.11.07 13:18
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
To WinDiesel: Zde jest kutil(zavináč)quick.cz
Ještě jeden dotaz. V poslední době mi na volnoběh motor hodně duní. Někdy je to tím, že vedle mě stojí auto s dieselem a motory interferují (stačí přidat) ale někdy duní a má nepravidelný volnoběh (je to hlavně po ostřejší jízdě).
-
"-- skrytý --" 02.11.07 12:43
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
Rekl bych ,ze asi stejne zvuky pri stejnych otackach a rychlostnich stupnich mam taky.Za studena jsou vyrazne vic slyset.A je zajimavy ze to zacalo po me posledni garancce , kde na fakture bylo napsano nejake preprogramovani ci kalibrace. -
"-- skrytý --" 02.11.07 10:57
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
To Jenerad:
jiz jsem to tu pred casem psal - s natankovanym Shell V-Power mi motor pouze hned po startu pri nizsich rannich teplotach pod 10stupnu a pri jizde na zarazeny stupen 1a2 na volnobeh zacne cukat - je to opravdu pouze par vterin po startu u totalne vychladleho motoru - stani pres noc a den, jakmile to jede aspon pul minuty, tak uz to nedela.
Vysvetleni: Shell V-Power jako jediny ma dost velkou procentualni slozku cca 20-25% synteticke nafty - to je asi duvod proc se motor chova jinak - ostatni nafty s pridanou hodnotou na trhu maji pouze dodanou aditivaci do stadardni vyrafinovane nafty dle normy !!!
To Kafe: ten jev po upgrade firmware v ridici jednotce jsem mel naprosto ten samej!! Bylo to pri najezdu neco kolem 35t od nova. Delali take kalibraci vstriku, to se pry dela pri zmene software? Nejvic to bylo slyset na 3 a 4 rychlostni stupen presne jak pises pri mirnem pridavani plynu z cca 1700ot do 2000 - pak uz hluk motoru vse prehlusil. Po cca najeti 5tis. km to zmizelo. Motor se po zmene software a kalibraci vstriku choval jak vymeneny, ne lepe ne hure, proste jinak. Jo to klepani bylo jak pri studenem motoru tak pri zahratem! - to me trochu trapilo, ale pak to samo zmizelo.
Co mas za motor a Euro?
2,2TDCi Euro4 09/2005 -
superkutil 02.11.07 10:01
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
To Petr: Díky za obšírné info. Ale manuál bych bral, už kvůli své technické zvídavosti. >:D
Co se týče spotřeby: širší a nižší pneu mají vyšší spotřebu, je to i manuálu k Mondeu.
Velkou spotřebu než se auto ohřeje jsem taky pozoroval. Myslím, že je to víc než u benzínu, možná je to tím, že se benzín ohřívá rychleji.
U toho plynu mě hlavně zajímalo, kolik vstřiků jde na jeden zdvih a jak se to mění podle zatížení motoru a kdy motoru roztáčí turbo. Těma tlakama jsem myslel proměnlivou hodnotu v C-R.
Je mi jasné, že motor ma nějakou minimální spotřebu, ale znám člověka, který má s 3litrovou Primou spotřebu 5litrů a všichni mi tvrdili, že u dieselu je lepší větší objem než menší, kvůli poměru nafty a vzduchu. Vždyť ten 2.0TDCI v S-MAX žere ještě víc jak ten můj motor. A lidi co mají 1.6TDCI v C-MAXech, tak taky tvrdí, že jsou na 7mi litrech. Ale je asi pravda, že TDCI nejsou TDI a že TDI jsou opravdu s tou spotřebou nejníž. I když teď jsem o víkendu jel s člověkem který má velkého Peugeota TD (něco jako 807 ale starší) a bere mu 5,5litru.
Už nebudu spotřebu řešit, jen mě zajímalo, zda je moje spotřeba normální. Když se podívám na [odkaz] tak jsem se spotřebou hodně vysoko. -
"-- skrytý --" 01.11.07 23:36
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
ja som bol pred troma dnami na 60tis. prehliadke. Postazoval som sa mi PC neukazuje presnu (alebo presnejsiu) hodnotu priemernej spotreby, kedze odchylka sa pohybovala od 0,4 do 0,7L( ukazoval menej ako bola skutocnost samozrejme) .....tak ze sa na to pozru.
Po kontrole sa zistilo ze som tam mal nastavene 18" kolesa a auto ma 17" a ze vraj tam je pes zakopany. A ze mi nahrali najnovsi softvare. A od vtedy ako som opustil servis sa mi zda ze pri miernom pridavani plynu na 1.2. a 3. stupni pri otackach asi 1400-1700, pocujem v pozadi nejaky klepot - zvuk podobny klepotaniu ventilov, ktory tam doteraz nebol a zazivam rovnako ako TomanGHIA poranoidne stavy.
Mate niekto podobnu skusenost? -
g_m 01.11.07 20:43
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
Zdravím všechny!
Janerad:
Z Tebou popisovaných příznaků mé Mondeo disponuje jediným - a sice ty vibrace na neutrál asi od 1100 - 1300 rpm při pomalém přidávání plynu, dělá mi to při studeném i teplém motoru.
Zjistil jsem to, když jsem jednou čekal na ženu, topil si v autě a hrál si s plynem - pomalu jsem přidával plyn při neutrálu z volnoběžných otáček.
Samozřejmě od té doby paranoia jako prase ... :-)
Nemyslím si, že je to závada, ale přesto bych se rád zeptal zdejších diskutujících - pozorujete to taky někdo?
Předem dík za případné postřehy.
-
cja 01.11.07 17:36
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
To PetrT: možná i studenou vodu do sání - ale nevím jestli u nafty lze
myslím, že diskutovat o spotřebě , pokud se neodehraje nějaká anomálie, mající nějaký vliv na provoz, je zbytečnost
jinak dík za dobré postřehy - a doufám, že tě nebudu muset trápit s diagn... radši to nedopíšu - víš, jak to bývá :-) -
cja 01.11.07 17:17
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
to PetrT.: chápeme to všichni, akorát kolega Kutil stále nechce ;-)
Pouze u té spotřeby v zimě bych se pozastavil, chápu, že nafta má jiné složení, i vyšší valivý odpor zimní pneumatiky a i studené starty, ale mě šla spotřeba po přezutí z letních 18 na zimní 16 o 1 litr dolů. Teď jsem jel do VČ a najel asi 300km na dvě cesty - průměrná spotřeba dle PP 5.9 l/100 km - zatím jezdím bez ski boxu - tam to vycházelo o 0,3l více - v létě okolo 7,5 l někdy i 8,5 l dle toho kde se jezdilo, přičítal bych to spíš tomu , kromě jiného, že se v zimě jezdí jinak , pomaleji, nezrychluje se tak razantně. Až jsem byl z toho čísla na PP vyděšený. Chápu, že ve městě s podílem rozjezdů, opakovaných startů je to jinak, ale já musím auto jedině pochválit, jinak spotřebu neřeším.
Navíc nevím proč to Kutilovi dělá takové starosti, auto za 800 a řeší rozdíly ve spotřebách, potažmo je plátce DPH, takže má naftu za jinou cenu,... já se tím teda nezabývám. Ta úspora, kterou tady vypočítával, sice není malá, ale pokud chci spořit, tak nejdu do nového auta a velkého objemu - a prosím nekamenujte mě ... já nerad :-O -
Janerad 01.11.07 16:30
« Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
Ahoj všem,
při servisce 40 tkm jsem reklamoval studený start - kolísání volnoběžných otáček spojené s nepříjemným kovovým zadrháváním (sluchově z pravé strany motoru), zároveň s výraznými vibracemi (hází to s celým autem) kolem 1100 ot/min. při přidávání a ubírání bez zařazené rychlosti.
Odpověď v Rašino Brno byla, že po napojení na diagnostiku nic nezjistili - jezdím s tím do teď -dalších 6 tkm.
Po zahřátí všechny jevy dokonale zmizí, je to raketa, nízká spotřeba, hladký chod, bez problémů. Projevuje se pouze při studeném motoru. Problém je mnohem méně výrazný, pokud natankuji shell normál saze. S V- Power je to mnohem horší.
Co s tím mám dělat? Jaký je názor odborné veřejnosti?
Budu vděčný za každou radu.
Mond kombi 08/2006 2.2 TDCI -
WinDiesel 01.11.07 16:26
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
superkutil:
U Mondea 2,2TDCi jsou vyšší výkony vykoupeny vyšší spotřebou než u 2,0TDCi. Větší otvory na trysce = větší spotřeba. Existuje minimum pod které se prostě nedostaneš.
Na pedálu plynu je potenciometr, 3 dráhový. podle polohy jezdce přidává ECU palivo a řídí se dle palivové mapy, která zohledňuje zatížení motoru - pomocí senzorů ECU rozpozná zda jedeš z kopce nebo do kopce, zda předjíždíš, zda máš volnoběh, zda klimatizuješ, svítíš. Obecně na podzim a v zimě MUSÍ spotřeba stoupnout. Je to kvůli studeným startům, kdy si ECU přidává poměrně velké množství paliva, kvůli menší výhřevnosti zimní nafty a kvůli zimním pneu s hrubým vzorkem.
A jestli ti to chlape furt ještě nestačí, pošlu ti principy funkce systému common rail na 120 stránkách. A můžeš jezdit podle manuálu, tak jak to dělal ten německý plukovník v "Báječných mužích na létajících strojích"!!! >:D >:D >:D -
superkutil 01.11.07 15:04
« Jak funguje plyn u 2.2TDCI
Můžete mi někdo vysvětlit, jak reguluje plyn vstřik paliva a tlak turba podle stisku plynu a otáček? Vím akorát, že turbo má elektrické natáčení rozvodových lopatek turba a že do jednoho válce jde několik vstřiků. Ale jaký je rozdíl, když na plyn šplapu málo nebo hodně? To že plynem řídím otáčky a zátah motoru vím, to na mysli nemám. >:D Ale kdy se roztáčí turbo? Pokud vím je to rychlostí výfukových plynů, to znamená otáčky a množství paliva, ale jak je to přesně? Pořád bojuju se spotřebou a nevím zda je to stylem nebo otáčkami. Snažím se o minimální zrychlení a přesto žere. Jezdím mezi 1500-2500, u 5ky a 6ky až do 3000ot. -
superkutil 01.11.07 08:19
« Re: Vyber diesel motora
Ty SVDO jsou už s piezovstřikovači? Ty by měli mít vyšší tlaky. Akorát snad nejsou rozebíratelné, takže opravy nebudou nejlevnější. O tom 103kW vím jen to, že je to velký žrout. Než 96kW tak to raději 1.8TDCI 92kW, ten je schopný jezdit do 6,5litru a má max. moment v nižších otáčkách (líp se rozjíždí). -
Vasik1 01.11.07 08:14
« Re: Ridici jednotka
To WinDiesel 16:43 :No a tedy kde může být chybka?Zimou to asi nebude, i teď když bylo teplej cca 12°c se nic nemění. Mám navštívit fordí servis? Olomouc?Zlín? Nebo to hodit ze skály? >:-[] Může to být něčeho důsledek?Dim tu psal cosi o dvouhmoťáku? A nebo vstřiky?Co Dime? Nesnáším tyhle ty nejistoty :'-( -
WinDiesel 01.11.07 08:14
« Re: WinDiesel
Vimpy: takže jenom to, že na Slovensku nikde vstřikovače neopravíš. Nevím jak nezávislý importér na Slovensku, ale FMCZ v Čechách má servisní smlouvy se servisy DELPHI, kdy se vstřikovače opravují, ne pouze vyměňují a tím se výrazně snižují garanční náklady.
Vyměnit vstřiky umí každý b.., ale opravit je, to už je jiná. A nemysli si, jakmile přijedeš k Fordu se všemi vstřikovači vadnými, jedeš zase rychle s odmítnutou garancí (celá sada = vždy alivo) a platíš si to sám. A tehdy se velmi hodí ušetřit přes opravu vstřikovačů. -
superkutil 01.11.07 08:13
« Re: Spotřeba
Přikláním se k hilovi, dle odborníků čím širší a nižší je pneumatika, tak je vyšší spotřeba. Ta spotřeba mi stoupla s letními pneu a poslední měření bylo 28.10.07 takže snad ještě letní nafta. To zvýšení je otázkou tak 2 měsíců. Mimo město je to pořád stejné, ale ve městě to stouplo. Podle Charouze je spotřeba 2.2TDCI ve městě 8litrů, tak jsem se radoval že jezdím za 7. Ale 8,5 je fakt moc. Jako by to žralo na volnoběh a do 2000ot. Prý je výrazný rozdíl ve spotřebě mezi 2.0TDCI a 2.2TDCI právě ve městě. -
WinDiesel 31.10.07 19:22
« Re: Ford PASovská anabáze
hil: už jsem to PASu zarazil >:D
Již nebudou nikoho klamat, zavolal jsem na Ford, oni jim prostě nalhali že mají autorizaci.
Už tam Ford nic nepošle.
Nedá se svítit - půjde to k Sobkům, ti jsou jednoocí mezi slepými, taková je holá pravda, nebudeme si nic nalhávat. Ale co se týče vstřikování, mají již skutečně hodně zkušeností a jsou dobře vybaveni a vyškoleni.
Mají: VDS Ford, DIAMAND Delphi, DS100E Delphi, VAG Volkswagen, DST-1 Denso, DST-PC Denso, Laser2000 Lucas, stanici AVM Hartridge na zkoušení čerpadel a stanici CRi-PC Hartridge na zkoušení vstřikovačů, tato stanice bude do měsíce dovybavena kalibrací vstřikovačů Delphi a potom budou myslím 100% vybaveni.
Jó, stojí to asi sakra peníze..... -
WinDiesel 31.10.07 19:16
« Re: Vyber diesel motora
Asterix: o tom safra taky něco vím. 96kW i 103 kW jsou PSA-FORD motory se vstřikováním SVDO (SiemensVDO). Pokus se koupit motor bez částicového filtru a budeš celkem v poho. Měň filtry paliva častěji než je předepsáno, ber dobrou naftu a budeš úplně v poho.
Je potrebne pri novom softe robit kalibraciu vstekov?
PS: Asi prestanem citat tieto stanky :-O a budem hlasnejsie pocuvat radio. Clovek sa tu docita kade co potom zle spi. Najnovsie budem si asi budem vo volnych chvilach pomalicky pridavat plyn a pocuvat co to robi pri 1300 rpm. Kua. Este ze som v zaruke. :yes: