FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 06.11.07 14:28
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
to cja: souhlas, já osobně bych do koncernového auta nešel z několika důvodů: pořizovací cena, cena ND+servis, větší riziko krádeže a také nechci na sebe upozorňovat stylem "auto dělá člověka". Francouzským a italským autům moc nevěřím, neevropské auto nechci takže když zvážím své finanční možnosti zůstane mi Ford jako dobrý kompromis cena/užitné vlastnosti/kvalita. -
cja 06.11.07 13:05
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutil: článek ber s rezervou - pan Kottek píše recenze pro Svět motorů a ten je dost orientován na koncernová auta - jak pan Kottek , tak SM - to byl jeden z důvodů proč jsem přestal toto periodikum kupovat - neobjektivnost...
Mondeo - nové - hodnotili i jiní v jiných časopisech a co se týče jízdních vlastností, tak ve své třídě nemá konkurenci a zrovna Passat? Nejsem zastánce Fordu, jak mě tady někdo nařkl, nové Mondeo se mi nějak moc nelíbí - i když ve správné barvě, výbavě a správnými koly bych si asi zvykl, má i spoustu chyb jako každý produkt, hodně ovlivňují pneu, kola ... Viděl bych to jako názor, ale ne jako nějaký axiom. Kdo si chce udělat nějaký obrázek, tak nejlepší je jít se oběma vozy projet a porovnat si to sám - každý podle svého naturelu a potřeb . ;-) -
oleowr1 06.11.07 12:10
« Re: Palivo
to kutil: vůbec si nemyslím, že 6-ka na mondeu je na tom tak špatně. Pokud nejezdíš hlavně po dálnicích v Německu a rychlostní limity jinde dodržuješ s přijatelnou tolerancí je to si myslím O.K.,. bohužel mám jen 5-ti kvalt. Když jsem měl 1,8TD Sierru tak mi 5-ka točila 4000ot/min při 140km/h, točilo to do cca 5200ot/min, což bylo skoro 190km/h podle tachometru. Tam jsem opravdu na zpřevodování nadával, a nedivím se, že 1.8TD měly v Sierrách tak malou životnost (zvláště u aut z Německa). -
oleowr1 06.11.07 11:58
« Nápravy a tlumiče
Kolega si takhle přijde k mému autíčku chytne přední kolo a ať mu to propéruju: "taky je máš v ....", obešel tak postupně všechna kola. Pak jsem zkusil totéž já - při propérování sebou kolo téměř neznatelně cukne, vadné stabilizátory, vzadu možná i tlumiče.... -
-
superkutil 06.11.07 10:00
« Re: Palivo
Souhlasím s oleowr1, Mondeu je mnohem lépe v zátahu ve vyšších rychlostech než plazení po městě nebo rychlostí do 90km/h. Včera jsem jel po D8 z Krušných cca 110km/h a spotřeba byla 5,1litru. Jakmile přidám, tak už motor točí moc a spotřeba stoupá.
Můžete mi někdo vysvětlit proč je ta 6ka tak moc zpřevodovaná? Proč není jako udržovací (nedokáže auto zrychlit, ale je schopná ho udržet na rovině) s např. 2000ot při 150km/h? Občas jezdím se Scenicem a tam je stejný problém. Auto na 6ku točí ve 140km/h už 4000ot. To je víc jak Mondeo 1.8 benzín MKII které točilo na 5ku 4000ot až ve 160km/h. Ten Scenic tak na dálnici hrozně řve a přitom má přebytek výkonu. Co k tomu výrobce vede? -
Vasik1 06.11.07 09:38
« Re: Palivo
to oleowr1: ...přesně, moje řeč, o víkendu jsme byli na výletě, na Trojáku, z kopce do kopce, motor jsem nešetřil, a teď je to zase můj starý motůrek, otáčky při řazení zase padaj do volnoběžných, takže závada o které jsem psal je vyřešena >:-[], nesnáším tyhle ty řídící jednotky, které mě mají přečteného :-), fíííha, začal padat sníh, a já stále na letních, o víkendu to musím pošéfovat...mondíka čeká první zima v ČR >:-[] -
oleowr1 06.11.07 08:40
« Re: Palivo
OMV jsem tankoval v Chorvatsku a nepociťoval jsem rozdíl. Nejbližší pumpu Shell (s V-Powerem) mám cca. 15km, OMV skoro 25km.
V poslední době jsem zjistil, chování motoru se vždy zlepší po ostřejší jízdě. Když jezdím celý měsíc do 90km/h, max. 2500 ot/min - do práce/z práce celkem 25km k tomu cca. 10km s dětma do školy/školky, nákupy tak mi plavou volnoběžné otáčky, startuje až napodruhé apod. Stačí vyjet někam přes víkend na výlet, ujet 50km-100km a motor zase šlape jak hodinky. -
oleowr1 05.11.07 08:35
« Re: nafta
to jarda.suchy: za 14dní jsi vyjezdil 19nádrží nafty? Za nádrže považuji +/-50l, t.j. 950l, při průměrné spotřebě 7l/100km to je 13570km tzn. denně (včetně víkendů) v průměru 1000km!!!!
Kdy Ti prosím Tě zbyl čas pro práci na důležitém projektu? Nebo bylo tím projektem testování komponentů na autě? -
WinDiesel 04.11.07 21:23
« Re: Manuál principů CR
Dong1:
Mno, hernajs, Bosch se od toho výrazně ale výrazně liší. Princip zůstává stejný ale Bosch nereguluje tlak v zásobníku přes vstřikovače ale regulačním ventilem na zásobníku. Bosch ovládá vstřikovače vysokým napětím až 150V, Delphi (jako jediné) má díky vyspělé konstrukci 12V ovládání. Proto je i rychlejší něž standardní vstřikovače Bosch použité na 1,6HDi/TDCi. Rychlejší než 12V vstřikovače Delphi jsou už jen piezovstřikovače. -
Dong1 04.11.07 20:19
« Re: Manuál principů CR
Diky, uz to dorazilo.
Jinak ja sem zatim se svym motorem spokojen, jen jestli to neni tim ze mam zatim najeto jen 19000Km a ze je to Bosch 1,6 TDCi/HDi. Doted sem jezdil pouze benziny (Corsa 1.4, Fiesta 1.6, Fabia 1.4) a asi bych se uz nevratil :-) .
Doufam ze se trochu poucim, zatim to vypada zajimave. Jeste jednou diky. -
cja 04.11.07 19:14
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
TomanGhia: >:D , aby z té investice něco zbylo...
to All: já jsem možná jenom hluchej, co se týče toho dunění, ale to je myslím lepší varianta než být paranoidní - záruka mi končí za 3 měsíce, pak možná začnu být paranoidní... >:D -
WinDiesel 04.11.07 14:44
« Re: Re:
martin.z: je to v poho, Martine, jsi svobodný chlap, dělej co uznáš za nutné.
Já toho mám taky hodně, pamatuji si, že jsem měl nějakou pozvánku na policii ČR kvůli něčemu co jsem se vým Mondeem asi spáchal někde na Bílé Hoře, ale prostě nestíhám... >:-[]
Aby to s tou Bílou Horou nebylo jako v historii.... Bitva s nepředvidatelnými důsledky. :-) -
WinDiesel 04.11.07 14:40
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
TomanGHIA: jasně to ZNÁM !!!!!!!
TO JSEM MĚL FURT PŘED TÍM, NEŽ MI V HALE PO 4 LETECH používání mého Mondea oznámili s velkou slávou, že FORD MÁ ŘEŠENÍ.....
Tak mi tam něco vyměnili a JE TO D O O B R Ý !!!!! >:D >:D
Vyřešili vibrace na kladkovém ústrojí, po 4 letech !!!!!!
A nemusím mít pořád puštěné rádio.
A měl jsem vibrace při 1250 a při 1450, při puštěné klima se to rozmezí posouvalo, ale kdybys mě zabil - mě to dělalo jen při jízdě, snad si to pamatuji dobře.... Hluboké vibrace. Ničilo mi to psichiku 8-s nebo snad psychyku 8-s nebo snad psychiku 8-s >:D -
"-- skrytý --" 04.11.07 09:51
« nafta
...tak mam jednoznacny poznatek - podle pravidla zvyk je zelezna kosile, jsem si udelal takovy test. Z neho jednoznacne vyplyva, ze tankovat jednu nadrz jednim palivem (OMV, Benzina, Shell atd.) a pak zase jinym tvrdit jaky je to rozdil - zda se mi to trosku pritazene za vlasy - je tam spousta faktoru ktere delaji nekdy dost mylny pocit. Tankoval jsem za posledni 2tydny u trech cerpacek a najezdil tisice kilometru - ve firme konci projekt a je potreba kazdy den objet Brno, Ostrava, Praha, Ceske Budejovice - dalnice i okresky.
Tankoval jsem:
7nadrzi Benzina TopQ Diesel bez mnou pridane aditivace
5nadrzi Shell V Power bez mnou pridane aditivace
7nadrzi Globus s cca 1,5 nasobkem doporucovane davky VIFu
A pocitovy rozdil je jednoznacny:
U prechodu mezi Benzina a Shell by jasny rozdil v kultivovanosti motoru a jeho ztiseni v prospech Shellu.
A naopak bylo znat po prechodu z Shell na Globus zhorseni kultivovanosti, hlucnosti a akcelerace. Delal jsem vzdy test rozjeti na 3ku a 4ku na maximum otacek az po znatelny pokles otacek. U Shellu motor bezel az po 47XX a zdalo se i ze rychleji pak rychle vadl. U Benziny a Globusu to bylo max do 45XX. I po kazdodennim dojeti a parkovani v garazi (zvuk se opravdu rozleha a je slyset daleko vic nez v otevrenem prostoru) mel Shell jako jediny tak jakoby utlumeny zvuk motoru. -
g_m 03.11.07 23:12
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
Všem, co reagovali, díky moc za postřehy.
Kafe:
Souhlas, taky myslím, že to není závada, ty vibrace, ale jsem ted' klidnější, když to není jen u mého auta. :-)
Díky.
cja:
Chlape, dneska jedu ve slivce, žádné víno ...
Tvrdý chlast, to je ta nejlepší investice, no řekni sám, kde jinde dneska dostaneš až 60% ? :-)
Takže investuju ... -
"-- skrytý --" 03.11.07 20:08
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
Toman GHIA: takze vibracie - pri pomalom pridavani plynu, az do cca 1700 rpm ma zvuk motora rovnaku kulisu a tiez vibracie, ak sa to tak da nazvat, su uplne minimalne, skor by som povedal ze motor sa v urcitych otackach ukludni a neprenasa "vibracie" do kabiny. Ale napriek tomu sa mi zda, ze rozmedzi 1000-1300 ma fakt trosku iny zvuk co by sme mohli nazvat aj ako "silnejsie vibracie". Podla mna to je uplne normalne a nesposobuje mi to vrasky na cele. Skor ma trapi ten "klepot ventilov", ten zvuk mi skor pripomina motor, ktory je pod idealnymi otackami. ked tomu viac pridam tak nic nezaklepe, ide v pohode. Ziadne dunenie to nesprevadza a pocujem to len vtedy ked mam vypnute radio, alebo hraje tichsie.
Je potrebne pri novom softe robit kalibraciu vstekov?
PS: Asi prestanem citat tieto stanky :-O a budem hlasnejsie pocuvat radio. Clovek sa tu docita kade co potom zle spi. Najnovsie budem si asi budem vo volnych chvilach pomalicky pridavat plyn a pocuvat co to robi pri 1300 rpm. Kua. Este ze som v zaruke. :yes: -
martin.z 03.11.07 19:31
« Re: Re:
to kastv9:
v paměti byly (jeste jsou, Petr je nesmazl) 2 chyby, anglicky v originale si to nepamatuji presne, ale bylo to neco jako: 1) T1000 chyba komunikace - nenakalibrovane vstriky (tahle chyba mela stari 0 a tedy je pry prubezna, vyskytujici se stale)
2)T0251 nizky tlak paliva - ventil cerpadla. Tomu cerpadlu se pry rika IMV (chyba byla stara nekolik dnu)
Ta druha chyba ma pry nejspis souvislost s mym padem do nouzoveho rezimu, ventil imv jsem uz koupil, ale vzhledem k tomu ze chyba byla ojedinela tak zatim s vymenou nespecham.
Paramtery kterych je tam mnoho a jsou asi na dve obrazovky notebooku, byly vsechny v norme a take vzajemne symetricke mezi vstriky - krom jedine a to bylo neco jako hlucnost valcu - dva valce, tusim ze 2. a 4. byly hlucnejsi a take u nich bar indikator vice kolisal nez u ostatnich.
Petr se vyjadril ze toto asi souvisi s chybou 1) a doporucil mi at ty vstriky necham zkalibrovat. To prilezitostne udelam, ale mam toho ted moc. -
cja 03.11.07 15:45
« Re: pazvuky
martin.z: mě tam klepe žárovka v kastlíku, vím o tom , ale dělá to jenom na hodně nekvalitním povrchu, tak jsem to zatím nechal být
to all:
přidávání plynu pomalu z volnoběhu na 1300 rpm - nic - náhodou jsem si na vás ráno v garáži vzpoměl - asi paranoia >:D - takže moje 2,2 to nedělá :-)
myslím pánové, že je čas na nějakého Vavřince - svatého a červeného - jdu na to -
martin.z 03.11.07 13:33
« pazvuky
to all:
pri bezne jizde mi neco klepe a cvaka jako by odnekud z kastliku pred spolujezdcem, nemuzu nic najit, uvolneny pistek co mel tlumit otvirani a zavirani vika kastliku jsem demontoval uz pred casem a nic dalsiho volneho tam neni. Nemate nekdo typ co to je nebo odkud to jde?
Na vecich hrbolech se ozyva cvakani jak z mych tak i spolujezdcovych dveri, jakoby zamky, co s tim? -
martin.z 03.11.07 13:30
« Re:
to WinDiesel:
Petre jeste jednou dekuji za tvuj cas, mel jsem tak narocnej patek ze jeste ted nemam silu se o cemkoliv rozepisovat :-)
Jen kdyz tady ctu postrehy lidi tak vaham jestli vubec na tu kalibraci jit, kdyz obcas se to po ni chova vselijak.
A taky mi nesedi ze by to zapomelo tuhle kalibraci ktera mi chybi a o ktere jsme se bavili pri pouhem odpojeni baterie. To preci neni logicke aby fabrika konstruovala ŘJ a vstrikovaci system tak, ze by kazde banalni odpojeni baterie kvuli cemukoliv, znamenalo kalibraci vstriku za 300-500 kc na jeden vstrik a nebo zhorsenou kultivovanost motoru.
Po tom co o tom premyslim tomu neverim, spis ji to proste nejak svevolne zapomelo samo nebo se v tom nekdo driv strachal. Ale charouz pri vymene trojkombinace nemel duvod tu kalibraci v tom destruovat, ne? -
RADEK1 02.11.07 18:52
« podvozek
Tak jsem si to dnes frčel po okresce něco kolem 140 a přímo do cesty se mi dostal kus cihly ,nebo kámen. Trochu to poskakovalo po silnici tak jsem tomu až takovou pozornost nevěnoval. Vypadalo to z dálky jako kus zmuchlané lepenky no a až jsem poznal že to není lepenka ale šutr už s autem nic moc dělat nešlo. Trefil jsem ho přímo na pravé přední a poskočilo i zadní. No morda jak prase :-( . Zastavil jsem ,že obhlídnu co se robilo a ono nic :-) Po cestě jsem se zastavil na servisu ať se podívají a také neshledali žádný problém. Buď jsem měl ,,štěstí" ,nebo je ten podvozek opravdu betelný. -
g_m 02.11.07 13:52
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
superkutil:
Vyzkoušej pomalé přidávání plynu při stání auta na volnoběh, konkrétně otáčky kolem 1000 - 1300.
Necítíš vibrace? Vibruje to asi jako u TDI na volnoběh, který je bez závady. :-)
Já mám sice 2.0 TDCi 96 kW, ale třeba to 2.2 dělá taky.
Napiš pak, jestli to vibruje. Dík.
Kafe:
Zkus prosím Tě to samé, o co žádám Kutila.
Já za jízdy při zařazeném kvaltu to klepání ani vibrace nemám, jak to popisuješ Ty v předchozím příspěvku, ale zajímá mě, jestli Ti to vibruje a duní při volnoběhu mezi těmi 1000 - 1300 rpm.
Díky.
PetrT.:
Petře, Ty máš myslím 2.0 TDCi 96 jako já, prosím bud' to zkus taky u sebe nebo mě nějak uklidni, že je to v pořádku. :-)
Kalibraci na faktuře po 20k Km z Fordu nemám, auto jinak šlape na 100%, tedy až na nesvítící světla zpátečky, čekám na telefon z Fordu, objednali nové čidlo.
A na ty vibrace se jich taky zeptám, až mě objednají na to vadné čidlo.
martin.z:
Souhlas s Tvým dřívějším výrokem, že Mondeo je super, ale elektrika je pěkná sra.čka, 2x spálená žárovka zad. světel + ted' to čidlo. Auto je 08/2006, myslel jsem si, že dnešní technika mi umožní aspoň ty 2 roky bez závad.
NJN, to je tak, když někdo myslí ... :-)
All:
Jo a ještě jsem se ve Fordu ptal na to problikávání displeje PP, občas jsem to zahlídl taky, zapojili diagnostiku, nenašli žádné chyby, je to čisté, chyb prosté, takže to závada není, tak to beru jako spořič displeje ...
Předem dík za jakýkoliv postřeh. -
superkutil 02.11.07 13:18
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
To WinDiesel: Zde jest kutil(zavináč)quick.cz
Ještě jeden dotaz. V poslední době mi na volnoběh motor hodně duní. Někdy je to tím, že vedle mě stojí auto s dieselem a motory interferují (stačí přidat) ale někdy duní a má nepravidelný volnoběh (je to hlavně po ostřejší jízdě).