FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Deadlift 06.11.07 19:32
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Rychlé opotřebení vozu, ale na kvalitní metalurgii a technologii si v US opravdu potrpí, tento trend si přenesli i na továrny v EU.
Vysoké náklady na provoz, zase vezmu příklad Transitu. Provozní náklady zase nizší než u dodávek VW.
Kutile, asi si ti tví známí dělají z tebe srandu.
Ale myslím, že už se to tu někdy řešilo ceny náhradních dilů, Ty jsi ten ceník neviděl?
Tady máš článek dokonce z roku 2003, A dnes je to ještě lepší! Třeba u Fiesty proti Fabii.
[odkaz] -
Deadlift 06.11.07 19:13
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Vysoké náklady na provoz - realita je naopak, Ford má jak náhradní díly tak hodinovou sazbu nižší než VW, pak Škoda, Renault, třeba u Transitu to zná dnes snad každý.
Pokles rychlosti ceny je normální u Fordu a vidím ho spíše jako plus.
Konkurence Fordu prodá daleko méně ojetin, proto ceny diky menší kounkureci tolik neklesají. Mnoho cenově dostupných Ford ojetin pro výběr je veliké plus. -
WinDiesel 06.11.07 19:01
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
kutil: ona taková jednotka PD za 20000 Kč jedna ta zamrzí...
Ba ne, je to jinak. A navíc letos Ford válcuje konkurenci dokonce i v Česku...
Škodovku do toho nemíchej. Ta se svými 300 dealery musí převálcovat každého konkurenta, Ford jich má myslím 65, Renault taky tak.
Komické je, jak jsou lidi neinformovaní, pardon "Tví zákazníci". Ford již přes rok původní motory TDCi vůbec nepoužívá a motory od PSA jsou zcela jiné konstrukce. Ba ne, lidi mají vymyté mozky čtivem, které je bez výjimky vlastněno německými nakladatelstvími. A když už ne VW, tak tu "naši" Škodovku s "nejlevnějšími" díly. A když už ani to ne, tak Renault, poruchový, ale levně. A mezi tím moc místa nezbývá.
A PROTO MÁM FORD A PROTO NIKDY NEBUDU MÍT VW ANI ŠKODU. MUSEL BYCH SE ZE SEBE ZBLÍT. NECHCI MÍT NIC SPOLEČNÉHO S LIDMI, CO JEZDÍ V PASSATECH. NÁKUP TOHOTO AUTA HODNĚ NAPOVÍ O CHARAKTERU MAJITELE. -
superkutil 06.11.07 18:06
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
No to že mám Forda říká že Mondeu věřím. Ale když se podívám po svých klientech, tak nejvíc kupují VW, pak Škodu, Renault. Když navrhnu Ford, tak v žádném případě. Jako důvod uvádějí rychlý pokles ceny, vysokou pořizovací cenu, rychlé opotřebení vozu, nekvalitní vnitřní materiály, vysoké náklady na provoz, poruchové motory TDCI. -
WinDiesel 06.11.07 17:56
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutile,
děláš stále stejnou chybu jako hodně dalších čecháčků.
Koukni se za hranice a zjistíš, že Prassat má co dělat, aby byl v prodejích o pár kousků napřed. A kapacity Fordu ještě nejedou na 100%, stále není u dealerů dost aut ve všech konfiguracích, zatímco Prassat je na trhu přes 3 roky a prodeje a nabídka jsou stabilizovány.
A chlapci, nezapomeňta že za prodeji Prassatů stojí obrovský a NESMÍRNĚ LOAJÁLNÍ NĚMECKÝ TRH. Ford je v Evropě hostem, NIKDE TU NENÍ DOOPRAVDY DOMA a přesto dosahuje dá se říci vynikajících výsledků !!!!!
Německá auta (Německo, 90% loajalita, statisticky explicitně zjištěno)
Italská auta (Itálie, 60% loajalita)
Francouzská auta (Francie, Belgie, Lux, 70% loajalita)
Česká auta (Česko, Německo, Rakousko, v Česku téměř 50% loajalita)
A přesto se Ford prosazuje:
malá auta - Fiesta, Fusion
nižší střední - Focus kontra Golf
střední - Mondeo kontra Prassat
dodávky - Transit po celá desetiletí v Evropě leaderem - na 100 Transitů se prodá 60 Transporterů v různých provedeních -
"-- skrytý --" 06.11.07 16:24
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
cja: imitace dřeva v GHIA verzi mi nijak žíly netrhá. Měl jsem ji v Mk II, teď mám v ST200 imitaci "karbonu", ale asi nejsem takový super estét, abych se kvůli tomu rozčiloval. Je to hodně o zvyku, tyhle "dřevěné" imitace už snad nikdo kromě forda nepoužívá, ale ani u forda nikdo ghia verzi kupovat nemusí - jen naši objektivní novináři si toho ještě nevšimli.
Za nějaký čas začnou lidem vadit plastové imitace kovu, nezavděčíš se ;-). -
cja 06.11.07 16:17
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
DR: jak řikám....
s tím rozevlátím - třeba chtěli s předokolkou drifovat, jak se zadokolkou
jediný s čím bych souhlasil je že ta imitace dřeva v Ghii je fakt nevkusná, měl jsem ji na Mon 95 - samolepka - v roce 95 se to dalo odpustit, ale teď je to faux paux, ale volil bych jinou výbavu a ten problém je vyřešen :-) :-) -
"-- skrytý --" 06.11.07 15:26
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
K tomu testu na idnes doporučuju přečíst si taky tu diskuzi pod článkem. Srovnávali auta zcela rozdílně vybavená a motorizovaná.
Co se týká jízdních vlastností, cituji z testu: "Mondeo bylo při jízdě "na krev" o něco těžkopádnější. Velká záď passatímu kombíku více pomáhala do zatáček." K tomu bych poznamenal, že jezdili s prázdnými auty. Až toho passata pořádně naloží, bude mu ta těžká záď "pomáhat do zatáček" ještě mnohem víc (osobní zkušenost), až jejímu tempu předek nebude stačit, to bude srandy na silnicích.
A ještě jedna citace: "Mondeo se zase více drželo silnice a bylo plavnější, passat byl rozevlátější. "Passat je malinko sportovnější," shrnuje Kottek." Horší jízdní vlasnosti vydávat za "sportovní", to snad nepotřebuje komentář. -
oleowr1 06.11.07 14:28
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
to cja: souhlas, já osobně bych do koncernového auta nešel z několika důvodů: pořizovací cena, cena ND+servis, větší riziko krádeže a také nechci na sebe upozorňovat stylem "auto dělá člověka". Francouzským a italským autům moc nevěřím, neevropské auto nechci takže když zvážím své finanční možnosti zůstane mi Ford jako dobrý kompromis cena/užitné vlastnosti/kvalita.
-
cja 06.11.07 13:05
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutil: článek ber s rezervou - pan Kottek píše recenze pro Svět motorů a ten je dost orientován na koncernová auta - jak pan Kottek , tak SM - to byl jeden z důvodů proč jsem přestal toto periodikum kupovat - neobjektivnost...
Mondeo - nové - hodnotili i jiní v jiných časopisech a co se týče jízdních vlastností, tak ve své třídě nemá konkurenci a zrovna Passat? Nejsem zastánce Fordu, jak mě tady někdo nařkl, nové Mondeo se mi nějak moc nelíbí - i když ve správné barvě, výbavě a správnými koly bych si asi zvykl, má i spoustu chyb jako každý produkt, hodně ovlivňují pneu, kola ... Viděl bych to jako názor, ale ne jako nějaký axiom. Kdo si chce udělat nějaký obrázek, tak nejlepší je jít se oběma vozy projet a porovnat si to sám - každý podle svého naturelu a potřeb . ;-) -
oleowr1 06.11.07 12:10
« Re: Palivo
to kutil: vůbec si nemyslím, že 6-ka na mondeu je na tom tak špatně. Pokud nejezdíš hlavně po dálnicích v Německu a rychlostní limity jinde dodržuješ s přijatelnou tolerancí je to si myslím O.K.,. bohužel mám jen 5-ti kvalt. Když jsem měl 1,8TD Sierru tak mi 5-ka točila 4000ot/min při 140km/h, točilo to do cca 5200ot/min, což bylo skoro 190km/h podle tachometru. Tam jsem opravdu na zpřevodování nadával, a nedivím se, že 1.8TD měly v Sierrách tak malou životnost (zvláště u aut z Německa). -
oleowr1 06.11.07 11:58
« Nápravy a tlumiče
Kolega si takhle přijde k mému autíčku chytne přední kolo a ať mu to propéruju: "taky je máš v ....", obešel tak postupně všechna kola. Pak jsem zkusil totéž já - při propérování sebou kolo téměř neznatelně cukne, vadné stabilizátory, vzadu možná i tlumiče.... -
-
superkutil 06.11.07 10:00
« Re: Palivo
Souhlasím s oleowr1, Mondeu je mnohem lépe v zátahu ve vyšších rychlostech než plazení po městě nebo rychlostí do 90km/h. Včera jsem jel po D8 z Krušných cca 110km/h a spotřeba byla 5,1litru. Jakmile přidám, tak už motor točí moc a spotřeba stoupá.
Můžete mi někdo vysvětlit proč je ta 6ka tak moc zpřevodovaná? Proč není jako udržovací (nedokáže auto zrychlit, ale je schopná ho udržet na rovině) s např. 2000ot při 150km/h? Občas jezdím se Scenicem a tam je stejný problém. Auto na 6ku točí ve 140km/h už 4000ot. To je víc jak Mondeo 1.8 benzín MKII které točilo na 5ku 4000ot až ve 160km/h. Ten Scenic tak na dálnici hrozně řve a přitom má přebytek výkonu. Co k tomu výrobce vede? -
Vasik1 06.11.07 09:38
« Re: Palivo
to oleowr1: ...přesně, moje řeč, o víkendu jsme byli na výletě, na Trojáku, z kopce do kopce, motor jsem nešetřil, a teď je to zase můj starý motůrek, otáčky při řazení zase padaj do volnoběžných, takže závada o které jsem psal je vyřešena >:-[], nesnáším tyhle ty řídící jednotky, které mě mají přečteného :-), fíííha, začal padat sníh, a já stále na letních, o víkendu to musím pošéfovat...mondíka čeká první zima v ČR >:-[] -
oleowr1 06.11.07 08:40
« Re: Palivo
OMV jsem tankoval v Chorvatsku a nepociťoval jsem rozdíl. Nejbližší pumpu Shell (s V-Powerem) mám cca. 15km, OMV skoro 25km.
V poslední době jsem zjistil, chování motoru se vždy zlepší po ostřejší jízdě. Když jezdím celý měsíc do 90km/h, max. 2500 ot/min - do práce/z práce celkem 25km k tomu cca. 10km s dětma do školy/školky, nákupy tak mi plavou volnoběžné otáčky, startuje až napodruhé apod. Stačí vyjet někam přes víkend na výlet, ujet 50km-100km a motor zase šlape jak hodinky. -
oleowr1 05.11.07 08:35
« Re: nafta
to jarda.suchy: za 14dní jsi vyjezdil 19nádrží nafty? Za nádrže považuji +/-50l, t.j. 950l, při průměrné spotřebě 7l/100km to je 13570km tzn. denně (včetně víkendů) v průměru 1000km!!!!
Kdy Ti prosím Tě zbyl čas pro práci na důležitém projektu? Nebo bylo tím projektem testování komponentů na autě? -
WinDiesel 04.11.07 21:23
« Re: Manuál principů CR
Dong1:
Mno, hernajs, Bosch se od toho výrazně ale výrazně liší. Princip zůstává stejný ale Bosch nereguluje tlak v zásobníku přes vstřikovače ale regulačním ventilem na zásobníku. Bosch ovládá vstřikovače vysokým napětím až 150V, Delphi (jako jediné) má díky vyspělé konstrukci 12V ovládání. Proto je i rychlejší něž standardní vstřikovače Bosch použité na 1,6HDi/TDCi. Rychlejší než 12V vstřikovače Delphi jsou už jen piezovstřikovače. -
Dong1 04.11.07 20:19
« Re: Manuál principů CR
Diky, uz to dorazilo.
Jinak ja sem zatim se svym motorem spokojen, jen jestli to neni tim ze mam zatim najeto jen 19000Km a ze je to Bosch 1,6 TDCi/HDi. Doted sem jezdil pouze benziny (Corsa 1.4, Fiesta 1.6, Fabia 1.4) a asi bych se uz nevratil :-) .
Doufam ze se trochu poucim, zatim to vypada zajimave. Jeste jednou diky. -
cja 04.11.07 19:14
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
TomanGhia: >:D , aby z té investice něco zbylo...
to All: já jsem možná jenom hluchej, co se týče toho dunění, ale to je myslím lepší varianta než být paranoidní - záruka mi končí za 3 měsíce, pak možná začnu být paranoidní... >:D -
WinDiesel 04.11.07 14:44
« Re: Re:
martin.z: je to v poho, Martine, jsi svobodný chlap, dělej co uznáš za nutné.
Já toho mám taky hodně, pamatuji si, že jsem měl nějakou pozvánku na policii ČR kvůli něčemu co jsem se vým Mondeem asi spáchal někde na Bílé Hoře, ale prostě nestíhám... >:-[]
Aby to s tou Bílou Horou nebylo jako v historii.... Bitva s nepředvidatelnými důsledky. :-) -
WinDiesel 04.11.07 14:40
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
TomanGHIA: jasně to ZNÁM !!!!!!!
TO JSEM MĚL FURT PŘED TÍM, NEŽ MI V HALE PO 4 LETECH používání mého Mondea oznámili s velkou slávou, že FORD MÁ ŘEŠENÍ.....
Tak mi tam něco vyměnili a JE TO D O O B R Ý !!!!! >:D >:D
Vyřešili vibrace na kladkovém ústrojí, po 4 letech !!!!!!
A nemusím mít pořád puštěné rádio.
A měl jsem vibrace při 1250 a při 1450, při puštěné klima se to rozmezí posouvalo, ale kdybys mě zabil - mě to dělalo jen při jízdě, snad si to pamatuji dobře.... Hluboké vibrace. Ničilo mi to psichiku 8-s nebo snad psychyku 8-s nebo snad psychiku 8-s >:D -
"-- skrytý --" 04.11.07 09:51
« nafta
...tak mam jednoznacny poznatek - podle pravidla zvyk je zelezna kosile, jsem si udelal takovy test. Z neho jednoznacne vyplyva, ze tankovat jednu nadrz jednim palivem (OMV, Benzina, Shell atd.) a pak zase jinym tvrdit jaky je to rozdil - zda se mi to trosku pritazene za vlasy - je tam spousta faktoru ktere delaji nekdy dost mylny pocit. Tankoval jsem za posledni 2tydny u trech cerpacek a najezdil tisice kilometru - ve firme konci projekt a je potreba kazdy den objet Brno, Ostrava, Praha, Ceske Budejovice - dalnice i okresky.
Tankoval jsem:
7nadrzi Benzina TopQ Diesel bez mnou pridane aditivace
5nadrzi Shell V Power bez mnou pridane aditivace
7nadrzi Globus s cca 1,5 nasobkem doporucovane davky VIFu
A pocitovy rozdil je jednoznacny:
U prechodu mezi Benzina a Shell by jasny rozdil v kultivovanosti motoru a jeho ztiseni v prospech Shellu.
A naopak bylo znat po prechodu z Shell na Globus zhorseni kultivovanosti, hlucnosti a akcelerace. Delal jsem vzdy test rozjeti na 3ku a 4ku na maximum otacek az po znatelny pokles otacek. U Shellu motor bezel az po 47XX a zdalo se i ze rychleji pak rychle vadl. U Benziny a Globusu to bylo max do 45XX. I po kazdodennim dojeti a parkovani v garazi (zvuk se opravdu rozleha a je slyset daleko vic nez v otevrenem prostoru) mel Shell jako jediny tak jakoby utlumeny zvuk motoru. -
g_m 03.11.07 23:12
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
Všem, co reagovali, díky moc za postřehy.
Kafe:
Souhlas, taky myslím, že to není závada, ty vibrace, ale jsem ted' klidnější, když to není jen u mého auta. :-)
Díky.
cja:
Chlape, dneska jedu ve slivce, žádné víno ...
Tvrdý chlast, to je ta nejlepší investice, no řekni sám, kde jinde dneska dostaneš až 60% ? :-)
Takže investuju ...
Osobně jsem měl Mondeo a bylo hodně poruchové a moje stávající Mondeo z roku 2006 taky moc zázrak není. Staré Mondeo muselo z domu i když mu bylo necelých 6let protože opravy za poslední rok stály 57tis a přitom prodejní cena byla 140tis. Za těch 6let jsem v Mondeu utopil hodně peněz a to i když mi Ford dal 4letou záruku kvůli opakovaným závadám již od prodeje. Pokud bych bral i cenu záručních oprav, tak to vychází za 6let přes 200tis.kč
Naopak znám plno lidí kteří mají Oktávky, Passaty, Golfy a Renaulty a lejou do nich jen palivo. A jsou to auta 10ti i 13ti letá. 13let u Mondea si nedokážu představit, všechna co jsem znal nepřežila 200tis.km.
Míval jsem Passata 4x4 1.6D a ten se dožil 15ti let a byl v pohodě. Švagrová má passata 1.6 benzín najeto 300tis.kč a ten má 20let a startuje na 1škrtnutí.
Jak nejstarší Mondeo znáte a kolik má najeto?
Ve firmě máme 3 Renaulty a až na jedno turbo odešlé v záruce nic neodešlo. Všechny jsou do 6ti let.
V jiné firmě pro kterou dělám prodávají Oktávky 1.9TDI při najetí 200tis.km a prodávají je za cenu přes 200tis.kč. To je pokles na 1/3 ceny za 6let. Moje Mondeo za 6let kleslo na 1/5 ceny, ale po 2letech od koupě jsem řešil prodej a cena byla 1/2původní ceny.
Není problém sehnat Mondeo staré méně jak rok za cenu pod 2/3 původní ceny. Takový pokles cenu u Passata ani Oktávky neseženu.
Vysoké provozní náklady neznamená drahé díly ale časté výměny a opravy. Sice má Ford levné díly ale za to nic nevydrží (kotouče, nápravy, řízení, stahovače oken, čepy atd.).
To je realita. ;-)