FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 08.11.07 08:56
« Re: Palivo
To pepek: Opět prudíš a jsi mimo. Nabídka na výměnu byla, ale až po 2letech od prodeje a při najetých 32000km. Do té doby probíhalo dohadování a opravování. Výměna měla být za Focus (viz fax) ale pak přišel dopis od ředitele FMC viz [odkaz] a z výměny sešlo. 4letou záruku jsme dostal za to, že kvůli blbosti někoho ve výrobě došlo k vyplavení 1/2 vozu a s výměnou to nemělo nic společného. Musím říct pepku, že jsi fakt otravný s těmi nesmysly co tady vždycky vykřikuješ. Auto bylo koupené se slevou ale ne nijak výraznou a sleva byla na to, že je to končící model a ne na to že je auto nekvalitně vyrobené. :-! -
impaler 08.11.07 08:18
« Re: Palivo
Ty, pepku, normálně s tebou souhlasím do puntíku, ale co je špatného na půl roku stojícím novém autě? To má mít jako sníženou záruku nebo co? To by se týkalo i mého auta (nemělo 25 závad :-) ) a to bych je hnal, kdyby chtěli poukazovat na něco takového. Kutilův flame proti FMC jinak prosím neřeším.. :-! -
superkutil 07.11.07 21:59
« Re: Palivo
To Deadlift: Jedná se o auta se kterými se jezdí (obchodníci, logistici, manageři). Žádné z těch aut není u manželek. ;-) A v nástavbě účetního systému je i kniha jízd do které se uvádí i záruční opravy.
A moc nechápu s tím vracením. Když člověk koupí auto, tak ho i v případě závad prodejce zpět nevezme. Když jsem u Mondea našel při prodeji 25závad, tak jsem ho chtěl vrátit a odstoupit od smlouvy pro ztrátu důvěry, ale tím že bylo na leasing, tak by ho musela vrátit leasingová firma a tou byl Ford Credit a ten ho samozřejmě vrátit nechtěl a tak se 4roky opravovalo. Jenže na rozdíl ode mne, už ostatní lidi dalšího Forda nekoupí. V tom jsem holt nepoučitelný. 8-s -
"-- skrytý --" 07.11.07 20:45
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
To WinDiesel: dobra prace !!!
"...ciste teoreticky by melo mit Euro4 nizsi spotrebu" - opravdu jen teoreticky - opak je pravdou - overeno i m.leky toho byl svedkem. Paradox je, ze s nizsimi emisemi je spojena i vyssi spotreba paliva! Co je na druhe strane pravda je, ze Euro4 se chova kultivovaneji, dynamicteji a prenasi mene vibraci do interieru nez Euro3 - take overeno prakticky. Rozdil ve spotrebe je cca 1litr/100km. Aspon podle vsech informaci co tady ostatni s dlouhodobejsimi zkusenostmi tvrdi s Euro3.
2,2TDCi 09/2005 cca 78t Euro4 -
"-- skrytý --" 07.11.07 20:29
« Re: nafta
To oleowr1: no jednoduse - za presne 16dni mimo nedele jsem najel 11695km podle knihy jizd - natankovano 842litru nafty = tzn. vypocitana prumerna spotreba 7,2 (PP jsem nuloval po tretim tankovani z uvedenych 19ti a ten ukazoval 6,7 po tech cca 14ti dnech)
Ne, komponenty jsme netestovali, ale nasazovali jsem nova zarizeni na pobockach - mereni kvality jakosti vystupu a byla nutna kazdodenni kontrola. Je na tom neco divneho? -
"-- skrytý --" 07.11.07 20:20
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
Toz neni to spatna nabidka. EURO4 ma mit kultivovanejsi projev, tak bych do toho sel, pokud se pri tom provede revize celeho systemu vstrikovacu a vymena trysek. Mozna bych zase mel chrochtaka rad..
Jak moc ses si Petre jisty poroveditelnosti a jake jsou nejpravdepodobnejsi scenare mozneho pok.urveni? -
WinDiesel 07.11.07 20:12
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
cia: to by myslím připadalo v úvahu. Mě se zdá, že vstřikovače v Euro 3 jsou skutečně trochu problematičtější, než v Euro 4, tak tímhle způsobem by se dalo utéci do asi lepších vstřikovačů. Většina lidí co měla problém, měla Euro 3. Jasně, jsou výrazně mladší než Euro 4.....
Čistě teoreticky by Euro 4 měla mít nižší spotřebu... -
cja 07.11.07 18:34
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
PetrT.: o 5 koní víc za 15 000 - myslím ,že je to příliš za tak malý nárůst - jedině kdyby člověk měnil nebo repasoval vstřiky a byla tam ta idea, že by Ford dělal téměř zadarmo, pak snad , ale v TP abys dostal slevu na dani by ti stejně zůstalo EURO3, takže by to bylo zbytečné a zvyšování výkonu(i když nejsem jeho zastáncem) bych viděl spíš přes nějakou renomovanou tuzingovou firmu, Já už to zvýšení výkonu, doufám, nechám až na další auto, i když nevím kam směrovat - po svezení s Focusem ST jsem měl docela dilema - ale zkrátka nafta mi přijde v současné době co se týče motorů dost dobrá i pro sportovnější řidiče a v současném provozu bych řekl svým projevem i lepší než benzín s atm. plněním -
WinDiesel 07.11.07 18:26
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
Tak chlopi, už jsem to pozjišťoval:
EURO 3 vstřikovače R00601D
EUEO 4 vstřikovače R00701D
rozdíl je ve trysce a kontrolním ventilku, R00601D se dá předělat na R00701D
-------------------
Euro 3 čerpadlo 9044A090A
Euro 4 čerpadlo 9044A090A
není třeba žádného zásahu
-------------------
Euro 3 ECU R0411C029C nahrazena R0411A001CS
Euro 4 ECU R0411C039B nahrazena R0411A001CS
měl by být zapotřebí pouze jiný SW
-------------------
Tedy to vypadá pouze na jiný soft a na přepracování vstřikovačů, mohlo by to vyjít i pod 10000 Kč. -
WinDiesel 07.11.07 18:13
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
DIM: to není ladění, jen záměna součástí na zcela identickém motoru, přesně stejně to provedl Ford, když přecházel z Euro 3 na Euro 3. Prostě upgrade hardwaru i softwaru.
Přiznej se, ty jsi takový škot, viď? >:D Ani do aditiva jsi nechtěl investovat, dobře si to pamatuji. >:D -
Vasik1 07.11.07 15:16
« Re: Ještě k těm vibracím při 1000 - 1300 rpm.
TomaGHIA:
>:D >:D >:D >:D >:D >:D Teďkom je ve stádiu, jako kdybych přivez z vrakáče Kutilovo předešlé mondeo a žačal ho opravovat. Vím že vstřikovače nemělo ale kdyby ano, tak mám na baráku vstřikovače v podobě schnilých podlah, tzn výměna, ale ne jen jednoho vstřiku, nýbrž všech 4 i s čerpadlem >:-[] no a pak je tam ta celková koroze, vadné ložiska, no prostě furt něco a to se vyplatí. Ale doufejme že až to nabude podoby nového Mondíka, tak bude zase aspoň na 20000km pokoj >:D >:D >:D -
g_m 07.11.07 14:46
« Re: Ještě k těm vibracím při 1000 - 1300 rpm.
Vasik1:
O. K. příteli, já to četl, chtěl jsem Tě jen uklidnit, že to je v pohodě a netřeba se znepokojovat.
Takže jsi nabyl nemovitost a nyní rekonstruuješ ... hmmm ... jen mě tak napadá - to už jsi vlastně takový kutil, vid'?
Ty na to si dávej velký pozor, aby jsi se pak neupgradoval na Superkutila ...
To bys pak nejenže ten barák asi furt pomlouval a hledal na něm mouchy, ale ještě bys pořád řešil, jestli sis radši neměl koupit byt, místo toho baráku, víš?
:-)
-
Vasik1 07.11.07 14:29
« Re: Ještě k těm vibracím při 1000 - 1300 rpm.
To TomanGHIA: Už jsem psal, byli jsme na výletě na Trojáku, z kopce do kopce, v 5ti lidech, vše je zase při starém, volnoběh klesá jako raketa.Zase je to náš starý mondík. Město mu prostě nesedí a ničí ho, ŘJ nasazuje všechny možné prostředky, aby se ubránila.Teďkom v zimě mu ale bude zase dobře, časté výjezdy na lyže do alp. Podzim je takové debilní období kdy se jezdí jen z práce do práce a jinak se leží za pecí (mé ležení spočívá v celkové rekonstrukci poděděného domu) takže z prace do práce na stavbu a spát, a tak to mám teď každý den. -
Deadlift 07.11.07 13:52
« Re: Palivo
Kutile tvuj vzorek 300vozů, plus tvuj 1. Je zcela jiste presnejsi nez TUV co ;) Ono jde o to ze v ucetnicvi nepoznas jeslti auto slouzi opravdu jako sluzebnak nebo pro manzelku, zacinaji se rozmahat i firemni flotyly ze sluzebnaku Fordu, kdyby to bylo tak strasne jak tvrdis, asi by jim ty auta vraceli po desitkach, navic pokud pocitas auta do 6ti let, kdyz 3-4 roky je zaruka tak to nemuze byt v ucetnicvi kdyz za zarucni reklamacni opravy se nic neuctuje!!!!
-
WinDiesel 07.11.07 13:49
« Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
Pánové, všiml jsem si, že mouchy, které má Euro 3, Euro 4 nemá. Tak jsem chvilku přemýšlel a vyšlo mi, že kdyby se hodně chtělo, daly by se vstřikovače přestrojit na Euro 4 za cca 2000 Kč (výměna trysky, nová C2I kalibrace), což znamená 8000 Kč plus výměna ECU a nahrání programu za cca 7000 Kč, celkem 15000 Kč. Možná by se to dalo ještě stlačit níž, muselo by se to vyjednat s nějakým servisem, aby nedělali úplně zdarma. Díly by importér Delphi mohl v rámci nějakého klubu Ford nebo tohoto serveru dodat za nákupku, taková je moje idea.
Jaký je Váš názor???
Možná se bude dát použít i původní ECU, do které se pouze nahraje nový program, odpadlo by 7000 Kč.
Pozn. Euro 4 má zjevně vyšší výkon, v databázi Delphi se uvádí, že Euro 3 má 150 k a Euro 4 155 k. -
superkutil 07.11.07 13:35
« Re: Palivo
To Jozef0351: Když jedu do 110km/h tak mám spotřebu okolo 5ti litrů, ale jakmile zrychlím na 140-150km/h tak to leze k 7mi. Nemám ukazatel okamžité spotřeby (i když ho v manuálu popisují) ale když před testovacím úsekem vynuluju průměrnou spotřebu a pak nechám jet auto na tempomat, tak je to dost dobře vidět. Je otázka jak moc PP kecá. -
superkutil 07.11.07 13:30
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
To cja: Dělal jsem SW do aut ve výzkumu auto pro UVMV a Česanu a další české i zahraniční automobilky. Kolem roku 1998 jsem ale musel přejít na vlastní nohy a teď dělám SW pro propojení firem a aplikací. No a plno z těchto SW je propojeno na účetní SW a tak vidím do databází. Součástí mých SW jsou i finanční reporty pro managery. SW pro auta dělám už jen jako koníčka, respektive dělám univerzální ŘJ, které se dají použít do čehokoliv. V poslední době se ale spíše zajímám o GPS a mobilní technologie a zpracování dat. Takže poslední novinky v ŘJ aut už jdou mimo mě. -
g_m 07.11.07 13:01
« Ještě k těm vibracím při 1000 - 1300 rpm.
Kafe a spol.:
Malé uklidnění - ptal jsem se v servise (kde jsem byl na výměnu toho spínače, kvůli kterému mi nesvítily ty světla zpátečky) na ty vibrace motoru.
Byli to projet, poslouchali to a výsledek je, že je to v pořádku, je to vlastnost motoru, nikoli závada. Auto mi prý jezdí super, potichu, volnoběh nekolísá, chyby na diagnostice = 0.
Poslední nádrž jsem tankoval na Rohlence (OMV - Sprint diesel) a příjde mi, že motor je tišší než na TopQ diesel od Benziny, na který jezdím dlouhodobě.
Spotřeba mi vyšla 6,01 litru / 100 Km. Měřeno dotankováním, ne podle PP.
( Jozef0351: nechci flame, jen se tak chlubím ... :-) )
Vasik1:
Dnes mi odpojili baterku kvůli lepšímu přístupu k tomu čidlu, co ho měnili a tím vlastně vymazali pamět' ř. j., která byla naučená na můj styl jízdy a pozoroval jsem asi 50 Km od odpojení té baterky to, co Ty, t. j. pomalé klesání otáček po vyřazení kvaltu.
Tak bud' klidný, auto se Ti zase naučí, až ho trochu projedeš. -
-
cja 07.11.07 10:14
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutil: os. auto mě neživí, takže jsem to takhle nikdy nestavěl, spiš mě auto baví - samozřejmě nechci do auta cpát zbytečný peníze, ale zkrátka mám jiné priority, auto je pro mě i nákladová položka, - i proto kupuji auta(i když teď s novými leasingy to bude jinak - asi také nové) 1- 2 roky stará s jasným původem a historií - vždy od dealera Fordu, to co jsem ušetřil oproti nákupu nového vozu, je vždy vyšší částka než vydané za servis a případné opravy. Akorát jsi mě trochu překvapil, protože jsem myslel , že děláš SW pro auta a teď najednou píšeš , že vidíš do účetnictví firem, což je dost citlivá věc a nevím jak tomu mám rozumět. -
jack007 07.11.07 10:08
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
ke srovnavani aut bych chtel jen rict, ze u nas ve firme se kupuji fabie, oktavky, passaty a nejvyssi maji audiny. Ale mame tu urcita pravidla to zn. 150tkm nebo 4roky znamena jejich vymenu (u audi to je myslim 200km). Zkusim sehnat nejaky dokument, kolik nas stojich provoz. -
jack007 07.11.07 09:56
« Re: Palivo
Kutile no nevim, dalnice ma minimalne 2 pruhy pokud vim a tady nejde o to jestli bys byl brzdou, ale kolik na ni denne ujedes. Spocitej si kolik minut usetris kdyz pojedes o 20vic a jestli se ti to casove vyplati. Ja to mam do prace 35km po dalnici a rozdil mezi 120 a 140 je 2,5minuty. Ty same kilometry jedu po statovce a pri 6ce kolem 100ky pohoda. Jinak nerikam, ze jezdim 120, ne nadarmo sem mel uz 3body, ja si tu nestezuju to ty :-) -
jack007 07.11.07 09:29
« Re: Palivo
Kutile ty chces lepsi 6ku a pritom bys jinde jezdil na petku, tak to me poser >:D Zazadej si o special prevodovku pro tebe :-) Me to vyhovuje, pri 90ti tam vrazim 6ku a je klid, spotreba ji na 6ku pri teto rychlosti 3.9l/100km. Jinak souhlas cim vetsi rychlost tak spotreba roste celkem razantne. Mezi 120 a 140km/h je litr rozdil. Na druhou stranu, jak casto se takhle jezdi? -
superkutil 07.11.07 09:28
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
To cja: Passata jsem měl 4x4 1.6D a zlobil na něm zámek od kufru, ale to bylo tím, že měl 10let. Jinak vše v pohodě. Ale nového Passata bych nechtěl, ten se mi nelíbí. To jedině kvůli 4x4. Mám možnost vidět do účetnictví firem a vidím kolik je stojí opravy VW a kolik jiných vozů včetně Fordů. Jedná se cca o 300vozů, což už je docela rozumný vzorek. A do těch VW se fakt nic necpe. Vše jsou to ale auta do 6ti let a 200tis.km. Ale nejmenší náklady jsou fakt na VW.
Na kolik tě celkově vyšlo předchozí Mondeo? Myslím kolik Kč/km i s palivem? -
superkutil 07.11.07 09:12
« Re: Palivo
To hope: To s tou spotřebou mě zajímá, protože jsem měl za to, že diesely se dělají pomaloběžné právě proto, že ve vyšších otáčkách výrazně stoupá spotřeba a proto se také montují 6ti kvalty. Připadá mi nesmyslné, když mi při jízdě po rovině motor točí 3500ot. když by mohl točit o 500 míň.
Zkus jet po dálnici na 6ku a pak přeřadit na 5ku a jet stejnou rychlostí. Myslím, že na 5ku budeš mít vyšší spotřebu.
V souvislosti s tím tempomatem mám dotaz. Jak funguje na tempomatu tlačítko -? Když ho mačkám tak auto odmítá zpomalovat, respektive zpomaluje hrozně pomalu. Když stisknu RES nebo OFF tak zpomalovat začne. -
superkutil 07.11.07 09:06
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
TO Deadlift: To jsi vytrhl z kontextu. Samozřejmě, že do 10ti a 13letých aut neleješ jen benzín. Tam měníš díly které se opotřebují. Mluvil jsme o autech do 6ti let stáří. Ty 13ti letá jsem uváděl jen kvůli výdrži.
Na mém Mondeu začali měnit díly po týdnu od koupě nového a trvalo to 6let. Kdybych měl vypsat, co vše v záruce vyměnili, tak by to bylo na dlouho. A nebylo to kvůli stylu jízdy, bylo to špatnou výrobou nebo konstrukčními chybami. Kvalitu Fordu hodnotím podle toho co měnili na mém Mondeu a Escortu. Na Passatu jsem neměnil nic mimo destiček a výměny oleje.
Nevím co tady meleš o zánovním 2,2 a Oktávce s 200tis.km? Jen jsem psal, že oktávku prodáš s 200tis.km za mnohem vyšší cenu jak Mondeo.
Taky nevím co jsi chtěl říct tím mírně zajetým Passatem s 300tis.km za cenu nového TDCI?
Jen jsem psal, že lidi většinou když kupují auto, tak vezmou pořizovací cenu, cenu za kterou odhadují, že auto prodají a náklady na provoz. A z toho spočítají náklady na ujetý km. A to u Mondeí vychází hůře jak u Passatů právě díky rychlému poklesu ceny.
Samozřejmě jako ojetina je lepší Mondeo, kvůli nížší ceně. Ale já psal o lidech, kteří kupují auta jako nová a na firmy.
U Mondea jsem 2 x za 150tis.km měnil čepy v přední nápravě protože bouchala a auto plavalo. To jsem u Passata nemusel. Asi nejezdím tak šíleně abych ohýbal nápravnici.
Je jasné, že auto má 3 období věku. První je tak do 3let, kdy jde prudce dolů jeho cena, ale auto je v záruce a tak jeho provoz je levný. Druhé období je od 3let do cca 8-10let, kdy už jeho cena neklesá tak výrazně a přitom ještě nepotřebuje tolik oprav. Třetí období je období kdy náklady na servis převyšují cenu vozu. -
cja 07.11.07 08:50
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutil: když jsem prodával svoje první Mondeo 95, tak mělo poctivých 240 000 km(nepiš Kč), a dodnes jezdí - má něco okolo 300k opravy něco stály - ale myslím, že odepisuješ ve firmě ,tak jako já, neříkám , že je to nejlepší způsob utopení peněz
co se týče oprav koncernových aut - mám takový postřeh z firmy - Fordy se serou, protože jsou to sračky, ale koncernová auta se neserou, protože to ani jeden z majitelů nepřizná, aby se neřeklo, že má sračku - omlouvám se za slovník. za tímhle si stojím. Jinak Kutile - příště si kup VW a potom sem napiš co tě na něm zlobí - viz můj předchozí postřeh - uvidíme co budeš psát :-) -
"-- skrytý --" 06.11.07 23:12
« Re: Palivo
Já určitě nechci, aby 6 ka točila 1800 ot/min ve 130km/hod.
Nyní si na dálnici často vystačím s brzdou a tlačítkem Res na volantu, kdyby byla 6 ka níže, každé zpomalení bych musel řadit, protože by se motor buď dusil, nebo by neměl výkon na optimální zrychlení.
Hádám, že ti nejde o hluk, ale o spotřebu. Vliv otáček na spotřebě bude velmi malý.
-
Deadlift 06.11.07 21:33
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutile, nezlob se na mne, ale zase kecaš, 10ti i 13ti letá do kterych se leje jenom benzin >:D >:D.
Časté výměny a opravy přiklánim se k tomu ze to nebude problém Mondea ale majitele nic ve zlem, jestli to je nějaký tvůj koplex nevim, prodej zánovní 2,2 a kup kvalitni Oktávku 1.9TDI s 200 000 km.
Nebo mírně zajetého Passata s 300 000 km za cenu toho nového TDCi a budeš zajisté spokojen. Brání ti v tom někdo?
Sice má Ford levné díly ale za to nic nevydrží (kotouče, nápravy, řízení, stahovače oken, čepy atd.).
Zcela nemáš pravdu.
O materiálech jsem už mluvil.
Viz kroucení nápravnic u Passata. Zkus ohnout nápravnici z Mondea.