FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
pepek 14.11.07 14:09
« Re: Stěrače FLAT.
Tak nevím milej polokutile, buď si z lidí děláš srandu nebo jsi opravdu tak blbej. Normálně si v lepším shopu řekneš o BOSCH Aerotwin Ä551S a přinesou ti sadu DVOU stěračů pro Mondeo a cena bude v rozmezí 900-1200 s DPH. Je to pochopitelné nebo to bude potřeba pro tebe speciálně nakreslit? :-! -
superkutil 14.11.07 14:06
« Re: Stěrače FLAT.
To Jozef0351: Viděl jsem ty FLAT stěrače za rozumnou cenu a konstrukce vypadala dobře, tak jsem je zkusil. Klasické stěrače mi totiž v zimě zamrzají a špatně sedí. A mě se pokaždé nechce z nich vytloukat led. Ty FLAT stěrače jsou hodně citlivé na materiál přítlačné lišty, musí zajistit aby přítlak byl po celé délce stejný a to je asi největší problém těch NONAME. Teď trh zaplavily FLAT stěrače od firmy Compass v cenách mezi 120 - 180Kč. Je otázkou, jak velký je rozdíl mezi Bosh a VALEO a třeba těmi od Compass. Ty VALEO mají u AutoKelly a vyjdou na cca 1000,-Kč za oba.
To oleowr1:Nevím zda jsem to dobře popsal, ale jde mi o to, že když zmáčknu páčku stěračů a ty začnou stírat a páčku pustím, tak se mi stěrače zastaví v rozsahu 0-30° a nedokončí cyklus. Musím znovu zmáčknout páčku, počkat až stěrače ujedou alespoň těch 30° a pak teprve páčku pustit. Je to na palici a u jiných aut se dojezdový spínač chytá už při 5-10° -
Jozef0351 14.11.07 13:12
« Re: Stěrače FLAT.
Je možné že je to tou nemrznúcou zmesou lebo teraz práve nevŕzgajú. Tiež mi to robievajú cestou dolu. Aj ja som čítal doporučenie meniť stierače pred a po zime. Ale po dvoch zimách mi stierajú pekne čisto.
Žiadny dobeh stieračov som si nevšimol. Stačí ťuknúť do páčky a fungujú. -
oleowr1 14.11.07 13:05
« Re: Stěrače FLAT.
to kutil: doběh mám taky okolo 25°-30°. Občas je to nepříjemné, v zásadě mi to nevadí.
to Jozef0351: taky si myslím, že by stěrače mohly vydržet při slušném zacházení déle než se obecně tvrdí, někde jsem četl, že by se měly měnit 2x ročně. Proti vrzání stěračů někdy pomůže vyčistit gumičky čistým hadříkem namočeným v lihu, ideální k tomu je zimní nemrznoucí kapalina, mně stěrače poskakovaly po skle při "cestě dolů", stačilo sundat stěrač a opatrně přihnou raménka tak, aby dosedala gumička na sklo kolmo. -
Jozef0351 14.11.07 12:55
« Re: Stěrače FLAT.
Kutil, prečo si už druhý krát menil stierače? Ja mám vyše 80 tis. km pôvodné a stierajú stále dobre. Akurát niekedy strašne vŕzgajú. Ale to robia len niekedy a od nova. Chcel som ich hneď nové vymeniť za Aero ale nechcem riskovať že budú horšie ako pôvodné a zbytočne ich meniť.
Na Slovensku predáva Ford Aero stierače za 1800 Sk. Tiež si myslím že to budú predražené bežné stierače a žiadna extra trieda. Nie je Bosh lepšia značka? Neviem či sa robia na Mondeo. Nikde som ich nevidel.
-
superkutil 14.11.07 11:16
« Re: Stěrače FLAT.
To jack007: A je to za FLAT stěrače? Za tuhle cenu mi nabízeli klasické stěrače.
A ještě jeden dotaz. Když krátce podržím páčku na ovládání stěračů dolů, tak by měly udělat stěrače jeden kmit. Jenže mě se zastaví když páčku pustím (jako by nefungoval doběhový snímač). V jakém úhlu stěračů sepne doběhový spínač? Mě spíná až když stěrače ujedou cca 30°a to mi připadá pozdě. U starého Mondea sepnul už při úhlu kolem 10° -
superkutil 14.11.07 10:43
« Re: Stěrače FLAT.
A to stojí jeden kus 1064,-Kč nebo 2ks? Když jsem se cca pře rokem ptal tak to bylo okolo 1000,-Kč za jeden stěrač. Je mi jasné, že ty HEYNER nejsou TOP, ale konstrukce vypadá úplně stejně jak na té Škodovce i když samozřejmě materiál uvnitř může být jiný. Včera jsem ještě viděl FLAT stěrač za 120,-Kč a tam byl horší úchyt ale co se týče provedení, tak velmi dobré.
A po tom, co mi Ford bez mého vědomí vyměnil klasické stěrače a za každý si řekl 540,-Kč bez DPH a vypadají jak ty od pumpy za 90,-Kč, tak už nemám v díly od Forda důvěru. A ty FLAT co Ford nabízí jsou VALEO, které normálně kus stojí okolo 400,-Kč bez DPH. -
superkutil 14.11.07 00:09
« Re: Stěrače FLAT.
No na internetu jsou ty HEYNER dost chválené a taky ten jeden běhá suprově. Problém druhého byl jen v té gumičce. Po výměně běhá velmi dobře. Porovnával jsem HEYNER se strači na Oktávce a žádný rozdíl v konstrukci nebo pružnosti materiálů. A nemám chuť dávat si na auto stěrače za 2000,-Kč aby mi je do týdne nějaký pepek šlohnul. ;-)
A pokud tě pepku zajímá, jestli se mi to vyplatilo, tak ano. Vyměnil jsem gumičku a ušetřil 1600,-Kč. Ne každý má na to vyhazovat peníze oknem jako ty. Chtěl jsem nejdřív vidět, jak se stěrače FLAT chovají a pak uvidím a koupím od firmy VALEO (dodává i pro Ford který je pak prodává za více jak dvojnásobnou cenu). -
pepek 13.11.07 16:34
« Re: Stěrače FLAT.
Já to pořád říkám, že polokutil lže a pro korunu by si nechal vrtat koleno. Kdyby raději rovnou napsal, že ty stěrače jsou ALCA Heyner, tak bude každému jasné, že je koupil v Globusu nebo Tescu za pár peněz aby ušetřil a nemusel kupovat kvalitní BOSCH. Jelikož ALCA je aftermarket pro noname přebalované díly v Německu, tak se chytrolín nesmí divit, že si naběhl. Tak co polokutile, jak se ti vyplatilo ušetřit pětikilo? -
superkutil 13.11.07 15:37
« Re: Stěrače FLAT.
už jsem našel problém. Byť jsou oba dva HEYNER, tak se liší gumičkou. U toho dobrého je měkčí a lehne na sklo, u toho druhého je tvrdší a nelehne a proto nefunguje. Výměna gumičky by asi pomohla, ale reklamace bude jistější. Jsou to pitomci. -
superkutil 13.11.07 10:15
« Stěrače FLAT.
Ahoj, koupil jsem stěrače FLAT a mám problém s přítlakem. Pravý funguje skvělě ale levý místy nedosedá, jako by měl špatný přítlak. Nemáte někdo grif, jak nastavit rovnoměrný přítlak pro celý stěrač? Je to opravdu tak citlivé na nastavení? Nebo je to právě v kvalitě a technologii výroby těch stěračů? -
"-- skrytý --" 10.11.07 14:16
« Autoradio KOD
Ahoj vsem mam dotaz vyndal jsem si svoje FORD radio 6000 s tim ze jsem si objednal plastovou redukci. Ovsem po vyndani radia jsme zjistil ze potrebuju jeste nejakou kabelovou redukci. Tak jsem radio strcil zpet a chce po me kod kterej po minulem majiteli nemam. Nemate nekdo moznost vygenerovat kod na zaklade neceho popripade needa se nekde sehnat nejakej generator nebo tak neco? Dekuju moc vsem za rady. PS: Nevite nekdo jaka kabelova redukce je ejste potreba? -
superkutil 10.11.07 09:49
« Re: Manuál principů CR
To cja: Únava, mělo to být 40km/h. :-) Ale jinak v Praze na okruhu není problém vidět auta jet 140km/h. Ale to brzy skončí, časové radary udělají své. Nevím jak je to v jiných městech, ale v Praze jich bude hodně. Bohužel to bude mít i jeden negativní efekt a to že se doprava v Praze zastaví. Před pár lety jsem byl v USA a tam se nejrychleji jezdí ve městech po rychlostních silnicích. Je to tam trochu jiné protože na nejbližší rychlostní silnici máš maximálně 500metrů. Ale v obytných částech samozřejmě jezdí pomalu. Osobně jsem ale pro zpomalení silnic v Praze, protože ač bydlím přes 600metrů od jižní spojky, tak nemohu pro hluk otevřít okna. :no: -
superkutil 09.11.07 23:54
« Re: Manuál principů CR
Hm, je zajímavé, že když jedu hodně ostře okolo 110km/h tak to žere rozumně, při rychlosti okolo 160km/h to žere víc ale jde to. Ale když jedu s hodně málo plynu a s otáčkami mezi 1500 - 2500ot tak to žere hodně. A to i když třeba jedu po městě 140km/h. Jako by najednou v otáčkách od 1250-1750ot (platí pro 1,2 a 3ku) žral víc. Jako by bez turba žral víc. Nejmíň žere při zátěži okolo 2000ot. Ten motor 2.2TDCI holt má opravdu hodně velkou spotřebu při zahřívání, volnoběhu a pro vlastní pohon (ztráty). Docela by mě zajímalo jak moc žerou ty 1.8TDCI 92kW/320Nm. To že je to hlučný motor jsem viděl v S-MAXu, ale jinak vypadá hodně dobře, výborně jde za plynem, spojka je rozumná, táhne už od 1700ot. -
WinDiesel 09.11.07 18:51
« Re: Manuál principů CR
Oleowr1: ne, to možné není. Nicméně je to nejstarší strategie, která už brzy přestane stačit.
Přesnější bude měření tlaků ve válcích senzory zabudovanými do žhavicích svíček, případně místo těchto senzorů tlaku použít lambda senzory. Tehdy bude spalování extrémně přesně řízeno, emise půjdou k nule a využití paliva (vyšší výkon nebo nižší spotřeba) bude extrémní. -
oleowr1 09.11.07 10:10
« Re: Manuál principů CR
To WinDiesel: Asi hloupá otázka, nemůže rozhodit měření hluku motoru nějaký vnější vliv? Myslím hluk, který by mohl být generován např. pneumatickými kladivy, vysypáváním kamení z korby náklaďáku, obecně hluky na stavbě, odpálení světlice apod. Pravděpodobně se měří úroveň nízkofrekvenčního hluku, filtrují se možná jen významné kmitočty tohoto hluku při konkrétních otáčkách. -
WinDiesel 09.11.07 08:46
« Re: Manuál principů CR
superkutil: s těmi vstřikovači je to tak: piezo jsou rychlejší, takže MOHOU účinně pracovat is s nižším tlakem, vstřikují přesněji palivo.
Na druhou stranu, když máš vyšší tlak, piezo nepotřebuješ a je dražší.
Pravidlo = tlak v rampě ničím nenahradíš.
Co se týče kompenzací vstřikování, vychází ze strategie založené na odposlouchávání hluku motoru. Snaží se snížit hluk motoru úpravou doby vstřikování jednotlivými vstřikovači, válce se potom mohou od sebe lišit celkem výrazně, protože strategie přihlíží ke kompresím, opotřebení válců, opotřebení vstřikovačů... Čím je např. vyšší opotřebení vstřikovače, tím dříve dá ŘJ impuls k jeho otevření a ke vstříknutí dávky paliva. A jízdní styl má na tyto parametry rozhodně vliv také. -
superkutil 08.11.07 21:13
« Re: Manuál principů CR
To WinDiesel: Tak jsem pročetl manuál o principu C-R a moc jsem nepochopil jak systém pozná jak moc se vstřikovače opotřebovávají a jak se mění jejích parametry. Je to šílená alchymie a tech vlivů na vstřikované množství je mnoho. Jaká je asi přesnost vstřikovaného paliva? Zajímavá je zmínka o vstřiku nafty při otevírání výfukových ventilů (následný vstřik). To zřejmě může být důvod vyšší spotřeby EURO IV oproti EURO III. Z celého manuálu vyplývá, že by otvory ve vstřikovači měly být co nejmenší a tlak co nejvyšší. Pak nechápu, proč se montují do nových motorů piezovstřikovače, které mají mít nižší tlak jak elmag. -
superkutil 08.11.07 20:57
« Re: Palivo
To DIM: Pouze reaguji na to co píše pepek. Auto jsem kupoval jako skladové, ale jak dlouho ve skladu je jsem nevěděl. Předchozí příspěvky byly jen kvůli pepkovi. Nechápu co do toho tak reje a proč uvádí mylné údaje. Já jen že nemám rád, když tady pepek něco plácá a o situaci neví vůbec nic. 8-s Pepek vždy vytrhává z kontextu, informace se měnily podle toho jak se měnily závady na autě nebo jak vycházely na povrch další údaje. Myslím, že je úplně jedno jestli auto bylo ve skladu 14dní nebo 6měsíců, v obou případech by mělo být auto bez závady a doba uskladnění by neměla mít vliv na to zda je auto poruchové a nedodělané. Ale pepek si bude mlít stále svou a tak už na to nebudu reagovat. -
superkutil 08.11.07 12:01
« Re: Palivo
To pepek: Ty si nedáš pokoj. Pokud máš nějaké podložitelné tvrzení, tak ho dej na web, jinak neotravuj. Níže uvedený odkaz mapuje celou historii vozu. Myslím, že dopisy z FMC jasně hovoří o tom co s vozem bylo. Auto mě bylo prodáno se slevou jako výběhový model, o tom že to je 6měsíční ležák jsem nevěděl. Auto bylo na leasing a v den předání, respektive do týdne od předání jsem v autě nalezl 25 závad které podle mne byly důvodem k vrácení vozu (zatékání do vozu, pískání kolem dveří, odpadávající polstrování, zdeformované plasty, nefunkční ventilace, nefunkční ovladače stěračů, odstávající a upadávající lišty, křivé dveře, atd.). Vše je doložitelné, ale myslím že to nemá cenu dávat na web. Ty jenom mlžíš a prudíš. To je o ničem. :-! -
superkutil 08.11.07 11:54
« Re: Palivo
To oleowr1: Já vím, že je to u ostatních automobilek podobné. Znám to od Renaulta a Peugeota. ;-) Je nechápu, že v případě takovéhle nepovedenky, kterých myslím moc není, prodejce nevezme auto zpět a nedá ho třeba na půjčovnu a zákazníkovi nenabídne jiné. Nechápu, že jsou ochotni se 4roky dohadovat a opravovat.
Tu hlášku s autem do 1miliónu jsem u Forda slyšel taky. >:D -
superkutil 08.11.07 11:46
« Re: Palivo
To Jozef0351: To víš, když mi všichni tvrdí, že Ford je spolehlivé auto, tak hledám to spolehlivé. >:D Mondeo 2.2TDCI je můj 5tý Ford. První byl jetý pohřebák Escort 1.6D (ten šlapal jak hodinky), nový Escort 1.6i (ten žral a zlobil motor), nové Mondeo 1.8i (jeho historie je níže), jetá Fiesta (mám ji doposud a není špatná) a Mondeo 2.2TDCI (to zatím vypadá nejlépe, teda až na spotřebu a sedačky). Takže pokud se TDCI osvědčí, tak třeba další auto bude S-MAX nebo C-MAX ale pokud bude TDCI nebo Mondeo zlobit, tak to bude Subaru Forester nebo jiná 4x4. -
oleowr1 08.11.07 11:31
« Re: Palivo
to kutil: ono si asi v kvalitě moc nevybereš, je to o štěstí a o tom co jsi ochoten v autě tolerovat, mnohé závady nebrání provozu a jsou lidi, kterým nevadí třeba zatékání do auta, vrzající palubka, odchlipující se těsnění, pískání brzd apod. Nikdy by něco takového nereklamovali.. Jeden známý měl 2,0TDDi a měl s ním celkem dost problémů, vloni se rozhodl, že už toho bylo opravdu dost a chtěl koupit Oktávku, u dealera ho ukecali na Prassata. Když jsem s ním naposled mluvil jak je spokojený jen mi řekl, že už najezdil pomalu více km s náhradními vozy než se svým vlastním. Bere to s humorem a jako velké plus uvádí to, že si zajezdil s téměř celým repertoárem od VW!
Dealer mu k tomu řekl, jestli chce spolehlivé a kvalitní auto, nemůže to čekat od auta do 1 milionu, měl se prý raději nechat ukecat aspoň na A6-ku. -
pepek 08.11.07 11:20
« Re: Palivo
to impaler: To bys musel znát víc podrobností o nákupu uloženky převezené z Belgie a prvotní závady polokutila. Na uložence s hodně velkou slevou pro NORMÁLNÍHO člověka není nic špatné, ale v tomto případě to bylo něco jiného. Kdybys sledoval vývoj polokutilových, slušně řečeno "úprav reality" - za těch 6 let, tak se opravdu nebudeš ničemu divit. -
oleowr1 08.11.07 11:18
« Re: nafta
to jarda.suchy: O.K., mě se akorát nelíbí (i u mně v práci) jak se postupně čím dál tím větší část pracovní doby tráví řízením auta a na produktivní práci není čas. Pokud instaluješ nová zařízení, tak se tomu většinou nevyhneš, já strávím měsíčně v přepočtu několik pracovních dnů za volantem díky ježdění do Prahy na porady a na práci mi pak nezbývá čas...