FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 19.11.07 14:17
« Re: to DR
To jack007: Pokud bych autu mohl důvěřovat, tak nic nezkouším. ale takhle si stěrače, řízení a brzdy raději vyzkouším. ;-) Už jsem jednou kvůli technické závadě s autem skončil v poli. 8-s
Ty když nasedneš, tak nic nekontroluješ? Jak máš staré auto? :-! -
superkutil 16.11.07 23:21
« Re: Dojezdový spínač stěračů
To DR: Vůbec mě to nebaví, raději bych měl auto co funguje, ale problém se stěrači určitě není od začátku, objevilo se to poslední měsíc (takže asi něco odešlo). Poprvé jsem to zjistil když mě ohodil protijedoucí náklaďák a já chtěl rychle otřít protože byla zatáčka no a milé stěrače otřeli 20cm a zastavily se a já místo zatáčky viděl prd. Takže nespolehlivé stěrače nepovažuju za kravinu. je to asi jako když máš posilovač brzd a najednou chceš brzdit a on nefunguje. 8-s
No mě to funguje tak, že dám páčku na doraz a pak ji pustím a pokud stěrač není dál jak 30° z parkovací polohy, tak se stěrače zastaví. Nemusím s tím nijak laborovat. Prostě zmáčknu a pustím a stěrače stojí, takže musím zmáčknout, počkat až dojedou do 1/4 okna a pustit. :no: -
Jozef0351 16.11.07 17:43
« Re: Dojezdový spínač stěračů
Kutil, špecialne kvôli tebe som to vyskúšal. Stierač sa spustí v poslednej tretine pohybu páčky. Ak páčku podržím v polohe keď sa pohli stierače a vtedy ju pustím, stierače ostanú stáť aj uprostred dráhy. Treba to ale robiť pomaly. Chce to cvik :-)
Nebyť teba tak neviem že stierače sa dajú zastaviť v inej polohe ako v parkovacej. Naozaj s tým problém nemám. Asi mám iný Ford ako ty a DIM. -
superkutil 16.11.07 16:38
« Re: Dojezdový spínač stěračů
Taky ještě nevím, ale chtěl jsem po Fordech dokumentaci, jak se má dojezdový spínač chovat (Renault na to např. má jasné technické normy) a přímo na FMC mi řekli, ať to dám do servisu s reklamací. Údajně by měl stačit i malý impulz na rozběh motorku stěračů a ten by se už setrvačností měl chytil na dojezdový spínač. Tak když to radí FMC, tak proč to nereklamovat. Údajně se nesmí stěrač zastavit v aktivním zorném poli řidiče, na to je norma. ;-) -
DIM 16.11.07 15:32
« Re: Dojezdový spínač stěračů
Dělá mi to úplně stejně a dělalo to i u toho staršího mondea......prostě si na to zvykni ....Musím to zkusit ještě u toho Focusu, ale asi je to stejné....
Nechápu, co chceš reklamovat. Nikde přece není psáno, že ovládání stěračů musí byt stejné jako u jiných aut..... -
superkutil 16.11.07 08:59
« Re: Dojezdový spínač stěračů
To Jozef0351: Také mám pocit, že by to mělo jít i na krátké stisknutí a že mám motorek stěračů na garanční výměnu. Na žádném ze svých vozů jsem takovýto problém neměl. Servis se ale tváří, že je to v pořádku a odmítají to vyměnit. Potřebuji jim dokázat, že je to na garanční výměnu. Včera ten technik mluvil o tom, že ta dráha kontaktu doběhu má prý malý průměr a tak i 1mm rozdíl začátku může udělat ma konci stěrače i několik cm. Proto bych potřeboval vědět, v jaké poloze vám sepne doběhový spínač. To znamená od jaké polohy už stěrače sami dojedou do klidové polohy. Díky. :-!
Tak jsem mluvil se zákaznickým servisem Ford a doporučují auto předat do servisu na garanční výměnu motorku stěračů. -
Jozef0351 16.11.07 08:16
« Re: Dojezdový spínač stěračů
To je pravda, že Ford sa niekedy správa prapodivne. Nové Mondeo na rozdiel od starého nemá pod kapotou plynovú vzperu ale tyč ako Favorit.
Ale nerozumiem prečo by na TDCI r.v.06 nefungovali stierače a na benzínovom 05 fungovali. Predpokladám že nejdú na naftu >:D .
Špeciálne kvôli tebe som si to vyskúšal. Musím sa moc snažiť aby sa mi podarilo ťuknúť do páčky tak rýchlo aby sa stierače zastavili cca. 10 cm nad spodnou polohou. Niekedy sa v tej polohe iba "pribrzdia" a idú ďalej. Niekedy aj keď sa snažím tak sa mi to nepodarí. V praxi som si to za 85 tis. km nevšimol. Buď máš extrémne rýchle pohyby alebo ja mám problémy s motorikou. Alebo tu bude naozaj tou naftou :-) -
superkutil 15.11.07 22:11
« Re: Dojezdový spínač stěračů
Dnes jsem o funkci jednoho kmitu stěračů mluvil s techniky od Charouze a potvrdili mi, že by to mělo fungovat tak, že by mělo stačit ťuknout do páčky stěračů a měly by udělat jeden kmit, ale že je to v motorku blbě udělané a že tam chybí elektronika nebo zpožďovací relé a tak to funguje blbě, ale je to konstrukční vada a nejde s tím nic dělat. Jedině si to dodělat. 8-s Celkově se shodli na tom, že chybná řešení se přenáší ze starších modelů a že opakovaně urgované nedostatky Ford neřeší. A naopak některá dobrá řešení se do novějších modelů nepřenesou. :no: -
superkutil 15.11.07 21:45
« Re: Stěrače FLAT.
Ahoj, mám pocit, že tu každý mluví o jiných typech stěračů. V současné době jsou dostupné klasické stěrače (ramínko s gumičkou) a stěrače FLAT BLADE, které místo raménka mají jen pružnou lištu v které je gumička. Některé Flat mají gumičku výměnou, jiné né.
Abych si udělal představu v rozdílu levných a drahých FLAT stěračů, tak jsem koupil jedny HEYNER za 400,-Kč a druhé Ford za 1060,-Kč, které jsou vlastně VALEO (VALEO dělá FLAT stěrače pro většinu automobilek).
Porovnával jsem jak provedení a uchycení k raménku, tak uchycení gumičky a kvalitu gumičky. Oboje stěrače jsou podobné a stírají se skoro stejnou kvalitou. Největší problém FLAT stěračů je asi gumička. která musí dorovnávat zakřivení skla mnohem více jak u normálního raménka. Co je zajímavé, že se FLAT stěrače dělají v délkách i přes 800mm protože na rozdíl od klasických ramínek kde se dá vytvořit na několika místech (zpravidla 8mi) stejný přítlak, tak u FLAT stěračů je rozložení přítlaku mnohem složitější a hodně záleží na materiálu pružné lišty a na gumičce.
Dnes jsem zkoumal i stěrače na Renaultech a tam se u delších stěračů používají různé stabilizátory a kombinované materiály na pružnou lištu. Některé lišty nejsou z kovu ale z plastu.
HEYNER FLAT stěrače mají dobré uchycení ale někdy špatnou gumičku. Také kvalita plastů je průměrná. Uvidíme jaké budou po zimě. :-)
Výhodou HEYNER stěračů je možnost výměny gumičky na rozdíl od stěračů VALEO, kde gumička výměnná není. To znamená, že u stěračů Ford (VALEO) je cena 1064,-Kč ročně, zatímco u HEYNER je první rok 400,-Kč a další roky 100,-Kč ročně.
U klasického stěrače odchází gumička a po čase se i ramínko rozviklá. U FLAT stěračů se opotřebovává gumička, k opotřebování pružné lišty (raménka) nedochází. -
panther 15.11.07 17:51
« Re: Stěrače FLAT.
Ford by si nedovolil vzít nějaký šmejdy, věř mi. Já vím a už jsem to psal zde jednou, tyto diskuze člověka někdy zblbnou a už je z toho skoro magor. Máš tam napsáno FORD stejně jako já, který mám auto1/2 roku starý tak nechápu, kde je problém. Já bych neváhal ani vteřinu- víc už nevím, co bych dodal! >:D -
RADEK1 15.11.07 17:33
« Re: Stěrače FLAT.
Já kupoval na servisu stěrače také se znakem Ford za 850 kč/pár a sloužily bratru více než rok velmi dobře. Vedle znaku je indikátor ,který když změní barvu z černé na žlutou je čas výměny. Dájí se ještě nějakou dobu používat, ale už začínají šmouhovat. Zítra si jedu pro nové a chci zkusit flat,nebo aero nebo jak se jim to vlastně říká >:D -
"-- skrytý --" 15.11.07 16:00
« Re: Stěrače FLAT.
Toz chlapi ted uz jsem z tech stěračů jelen.Proste mi reknete prosim co mam chtit.Potrebuji jen aby opravdu dobre za kazdych podminek co mozna nejlepe stiraly.
Soucasne sterace uz pekne smouhuji.Dnes jsem koukal u Forda, meli tam sterace na mondeo,znacku nevim,ale logo fordu na tom bylo a staly bratru asi 460,- Kc -
panther 14.11.07 17:56
« Re: Stěrače FLAT.
to: polokutil
Pro pražskou firmu Kompass to speciálně vyrábějí asiaté a nejsou nic moc.
Firma Valeo jsou francouzi a tyto stěrače jsou stejně kvalitní jako Bosch. Dále ty levné např. od Kompasu, Filmera, Filsona atd. koupíš zpravidla 2ks stejné délky např. 450mm,510, 550, atd., tak by jsi potřeboval dvě sady.
Jo a jestli by jsi chtěl např Filmer nebo jiný laciný i s dvojitou lištou mohu dodat několik set kusů á 30Kč/sada ahoj >:D -
oleowr1 14.11.07 14:52
« Re: Stěrače FLAT.
to kutil: ale ano, já jsem Tě pochopil, když se prostě na kratičko zmáčkne páčka stěračů, stěrače se zvednou o 0-30° a zůstanou stát, až když přesáhnou 30° sepne se doběhový kontakt udělají šmik tam a šmik zpět a zaparkují v dolní krajní poloze.
FLAT stěrače jsem ještě nezkoušel, vloni někdy o prázdninách jsem koupil stěrače za 700,- v Polsku, nevím ani jaké značky a dosud stírají bez šmouh a vrzání. -
pepek 14.11.07 14:09
« Re: Stěrače FLAT.
Tak nevím milej polokutile, buď si z lidí děláš srandu nebo jsi opravdu tak blbej. Normálně si v lepším shopu řekneš o BOSCH Aerotwin Ä551S a přinesou ti sadu DVOU stěračů pro Mondeo a cena bude v rozmezí 900-1200 s DPH. Je to pochopitelné nebo to bude potřeba pro tebe speciálně nakreslit? :-! -
superkutil 14.11.07 14:06
« Re: Stěrače FLAT.
To Jozef0351: Viděl jsem ty FLAT stěrače za rozumnou cenu a konstrukce vypadala dobře, tak jsem je zkusil. Klasické stěrače mi totiž v zimě zamrzají a špatně sedí. A mě se pokaždé nechce z nich vytloukat led. Ty FLAT stěrače jsou hodně citlivé na materiál přítlačné lišty, musí zajistit aby přítlak byl po celé délce stejný a to je asi největší problém těch NONAME. Teď trh zaplavily FLAT stěrače od firmy Compass v cenách mezi 120 - 180Kč. Je otázkou, jak velký je rozdíl mezi Bosh a VALEO a třeba těmi od Compass. Ty VALEO mají u AutoKelly a vyjdou na cca 1000,-Kč za oba.
To oleowr1:Nevím zda jsem to dobře popsal, ale jde mi o to, že když zmáčknu páčku stěračů a ty začnou stírat a páčku pustím, tak se mi stěrače zastaví v rozsahu 0-30° a nedokončí cyklus. Musím znovu zmáčknout páčku, počkat až stěrače ujedou alespoň těch 30° a pak teprve páčku pustit. Je to na palici a u jiných aut se dojezdový spínač chytá už při 5-10° -
Jozef0351 14.11.07 13:12
« Re: Stěrače FLAT.
Je možné že je to tou nemrznúcou zmesou lebo teraz práve nevŕzgajú. Tiež mi to robievajú cestou dolu. Aj ja som čítal doporučenie meniť stierače pred a po zime. Ale po dvoch zimách mi stierajú pekne čisto.
Žiadny dobeh stieračov som si nevšimol. Stačí ťuknúť do páčky a fungujú. -
oleowr1 14.11.07 13:05
« Re: Stěrače FLAT.
to kutil: doběh mám taky okolo 25°-30°. Občas je to nepříjemné, v zásadě mi to nevadí.
to Jozef0351: taky si myslím, že by stěrače mohly vydržet při slušném zacházení déle než se obecně tvrdí, někde jsem četl, že by se měly měnit 2x ročně. Proti vrzání stěračů někdy pomůže vyčistit gumičky čistým hadříkem namočeným v lihu, ideální k tomu je zimní nemrznoucí kapalina, mně stěrače poskakovaly po skle při "cestě dolů", stačilo sundat stěrač a opatrně přihnou raménka tak, aby dosedala gumička na sklo kolmo. -
Jozef0351 14.11.07 12:55
« Re: Stěrače FLAT.
Kutil, prečo si už druhý krát menil stierače? Ja mám vyše 80 tis. km pôvodné a stierajú stále dobre. Akurát niekedy strašne vŕzgajú. Ale to robia len niekedy a od nova. Chcel som ich hneď nové vymeniť za Aero ale nechcem riskovať že budú horšie ako pôvodné a zbytočne ich meniť.
Na Slovensku predáva Ford Aero stierače za 1800 Sk. Tiež si myslím že to budú predražené bežné stierače a žiadna extra trieda. Nie je Bosh lepšia značka? Neviem či sa robia na Mondeo. Nikde som ich nevidel.
-
superkutil 14.11.07 11:16
« Re: Stěrače FLAT.
To jack007: A je to za FLAT stěrače? Za tuhle cenu mi nabízeli klasické stěrače.
A ještě jeden dotaz. Když krátce podržím páčku na ovládání stěračů dolů, tak by měly udělat stěrače jeden kmit. Jenže mě se zastaví když páčku pustím (jako by nefungoval doběhový snímač). V jakém úhlu stěračů sepne doběhový spínač? Mě spíná až když stěrače ujedou cca 30°a to mi připadá pozdě. U starého Mondea sepnul už při úhlu kolem 10° -
superkutil 14.11.07 10:43
« Re: Stěrače FLAT.
A to stojí jeden kus 1064,-Kč nebo 2ks? Když jsem se cca pře rokem ptal tak to bylo okolo 1000,-Kč za jeden stěrač. Je mi jasné, že ty HEYNER nejsou TOP, ale konstrukce vypadá úplně stejně jak na té Škodovce i když samozřejmě materiál uvnitř může být jiný. Včera jsem ještě viděl FLAT stěrač za 120,-Kč a tam byl horší úchyt ale co se týče provedení, tak velmi dobré.
A po tom, co mi Ford bez mého vědomí vyměnil klasické stěrače a za každý si řekl 540,-Kč bez DPH a vypadají jak ty od pumpy za 90,-Kč, tak už nemám v díly od Forda důvěru. A ty FLAT co Ford nabízí jsou VALEO, které normálně kus stojí okolo 400,-Kč bez DPH. -
superkutil 14.11.07 00:09
« Re: Stěrače FLAT.
No na internetu jsou ty HEYNER dost chválené a taky ten jeden běhá suprově. Problém druhého byl jen v té gumičce. Po výměně běhá velmi dobře. Porovnával jsem HEYNER se strači na Oktávce a žádný rozdíl v konstrukci nebo pružnosti materiálů. A nemám chuť dávat si na auto stěrače za 2000,-Kč aby mi je do týdne nějaký pepek šlohnul. ;-)
A pokud tě pepku zajímá, jestli se mi to vyplatilo, tak ano. Vyměnil jsem gumičku a ušetřil 1600,-Kč. Ne každý má na to vyhazovat peníze oknem jako ty. Chtěl jsem nejdřív vidět, jak se stěrače FLAT chovají a pak uvidím a koupím od firmy VALEO (dodává i pro Ford který je pak prodává za více jak dvojnásobnou cenu). -
pepek 13.11.07 16:34
« Re: Stěrače FLAT.
Já to pořád říkám, že polokutil lže a pro korunu by si nechal vrtat koleno. Kdyby raději rovnou napsal, že ty stěrače jsou ALCA Heyner, tak bude každému jasné, že je koupil v Globusu nebo Tescu za pár peněz aby ušetřil a nemusel kupovat kvalitní BOSCH. Jelikož ALCA je aftermarket pro noname přebalované díly v Německu, tak se chytrolín nesmí divit, že si naběhl. Tak co polokutile, jak se ti vyplatilo ušetřit pětikilo?